DJEVELENS TRE ANSIKTER?

Svar
Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

DJEVELENS TRE ANSIKTER?

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Bilde[/img][/img]

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Hvor er bilde av Biden?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 9:50 am Hvor er bilde av Biden?
Og hvor er Djengis Khan, Timur Lenk, Atilla, Vladimir Lenin, Josef Stalin, Mao Zedong og andre djevler? Er all deres djevelskap glemt og tilgitt?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Karatel skrev: tor mar 23, 2023 10:00 am
Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 9:50 am Hvor er bilde av Biden?
Og hvor er Djengis Khan, Timur Lenk, Atilla, Vladimir Lenin, Josef Stalin, Mao Zedong og andre djevler? Er all deres djevelskap glemt og tilgitt?
+Eiffel 65.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Djevelen har nok hatt mange ansikter opp gjennom tidene, men jeg viser til djevelens siste ansikter, for er det noen som virkelig tror at det finnes en fortsettelse av menneskeheten etter at disse har fått sin vilje?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 9:50 am Hvor er bilde av Biden?
Hvorfor spør du, for du har vel et liggende et sted?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: tor mar 23, 2023 10:00 am
Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 9:50 am Hvor er bilde av Biden?
Og hvor er Djengis Khan, Timur Lenk, Atilla, Vladimir Lenin, Josef Stalin, Mao Zedong og andre djevler? Er all deres djevelskap glemt og tilgitt?
Hverken glemt eller tilgitt, men de hører historien til. Nå snakker vi nåtid.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 10:26 am
Karatel skrev: tor mar 23, 2023 10:00 am
Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 9:50 am Hvor er bilde av Biden?
Og hvor er Djengis Khan, Timur Lenk, Atilla, Vladimir Lenin, Josef Stalin, Mao Zedong og andre djevler? Er all deres djevelskap glemt og tilgitt?
Hverken glemt eller tilgitt, men de hører historien til. Nå snakker vi nåtid.
Hvis Hitler er "Nåtid" kan man fint lure på hvorfor Stalin, Mao, Polt Pot, Idi Amin etc etc ikke får være med.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Lezah skrev: tor mar 23, 2023 10:28 am
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 10:26 am
Karatel skrev: tor mar 23, 2023 10:00 am

Og hvor er Djengis Khan, Timur Lenk, Atilla, Vladimir Lenin, Josef Stalin, Mao Zedong og andre djevler? Er all deres djevelskap glemt og tilgitt?
Hverken glemt eller tilgitt, men de hører historien til. Nå snakker vi nåtid.
Hvis Hitler er "Nåtid" kan man fint lure på hvorfor Stalin, Mao, Polt Pot, Idi Amin etc etc ikke får være med.
Hitlers massakre av seksti/sytti millioner medmennesker tilhører den nyere historiske tid og innledet hendelsene som fører til vår tid. Vår tid er Vladimir Putin og Xi. Den tredje verdenskrig er like rundt hjørnet og disse to skal stå for iverksettelsen av den.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 10:37 am
Lezah skrev: tor mar 23, 2023 10:28 am
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 10:26 am

Hverken glemt eller tilgitt, men de hører historien til. Nå snakker vi nåtid.
Hvis Hitler er "Nåtid" kan man fint lure på hvorfor Stalin, Mao, Polt Pot, Idi Amin etc etc ikke får være med.
Hitlers massakre av seksti/sytti millioner medmennesker tilhører den nyere historiske tid og innledet hendelsene som fører til vår tid. Vår tid er Vladimir Putin og Xi. Den tredje verdenskrig er like rundt hjørnet og disse to skal stå for iverksettelsen av den.
Mens Mao ikke spilte noen rolle for hvordan verden og Kina er nå i dag? Uten Mao ville Xi nå i dag likevel vært Xi?

FROG

Legg inn av FROG »

Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 9:47 am Bilde[/img][/img]
Djevelen har ikke 3 ansikter. Han har millioner av ansikter. Og det smarteste djevelen noen gang har gjort er å overbevise mennesker om at han ikke eksisterer(og heller ikke Gud) Da har han fritt spillerom. Djevelen opererer som den mørke makt med mange ansikter, mange motiver, mange forkledninger og derav "lysets engel" som han også kan presentere seg som. Bak fasaden regjerer mørket og det kan finnes i hver krinkel og krok i denne verden hvor mennesker befinner seg. Eneste beskyttelsen mennesket har mot å bli inntatt av slike krefter er troen på Jesus Kristus, i en sann omvendelse. Det befrir ikke et slikt menneske fra konsekvensene for alle de avgjørelser og handlinger som andre mennesker som påvirkes av djevelen tar. Men det beskytter din ånd, og gir deg en mulighet å se djevelen når han kommer snikende.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: tor mar 23, 2023 10:00 am
Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 9:50 am Hvor er bilde av Biden?
Og hvor er Djengis Khan, Timur Lenk, Atilla, Vladimir Lenin, Josef Stalin, Mao Zedong og andre djevler? Er all deres djevelskap glemt og tilgitt?
For ikke å snakke om Pol Pot! Og Kim Jong-un!

Mvh

BE

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 10:25 am
Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 9:50 am Hvor er bilde av Biden?
Hvorfor spør du, for du har vel et liggende et sted?
Jeg undret meg bare over hvorfor du ikke hadde et bilde av Biden sammen med Xi og Putin. Det kan kun du svare på. Kan ikke bli noen tredje verdenskrig som du annonserer uten at Biden og USA er med på å spille.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 12:02 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 10:25 am
Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 9:50 am Hvor er bilde av Biden?
Hvorfor spør du, for du har vel et liggende et sted?
Jeg undret meg bare over hvorfor du ikke hadde et bilde av Biden sammen med Xi og Putin. Det kan kun du svare på. Kan ikke bli noen tredje verdenskrig som du annonserer uten at Biden og USA er med på å spille.
Hvilke kriterier gjør at Biden kvalifiserer inn i samme liga som de nevnte jævler?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

FROG skrev: tor mar 23, 2023 10:59 am
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 9:47 am Bilde[/img][/img]
Djevelen har ikke 3 ansikter. Han har millioner av ansikter. Og det smarteste djevelen noen gang har gjort er å overbevise mennesker om at han ikke eksisterer(og heller ikke Gud) Da har han fritt spillerom. Djevelen opererer som den mørke makt med mange ansikter, mange motiver, mange forkledninger og derav "lysets engel" som han også kan presentere seg som. Bak fasaden regjerer mørket og det kan finnes i hver krinkel og krok i denne verden hvor mennesker befinner seg. Eneste beskyttelsen mennesket har mot å bli inntatt av slike krefter er troen på Jesus Kristus, i en sann omvendelse. Det befrir ikke et slikt menneske fra konsekvensene for alle de avgjørelser og handlinger som andre mennesker som påvirkes av djevelen tar. Men det beskytter din ånd, og gir deg en mulighet å se djevelen når han kommer snikende.
Tro på hr. Rex Judaeorum? Njaaa ... jeg har hørt rykter om at vedkommende visstnok blir omtalt et par steder i biber'n. Men dermed oppstår et ørlite problem: Hvis biber'n er sann, så finnes det iflg. samme skriftsamling også en slags antatt omnipotent entitet som neppe har fått noen enhetlig beskrivelse. Heri ligger dilemmaet: HVIS biber'n er sann, så har samme merksnodige entitet begått folkemord (1. Mos., kap. 6 - 8). Som erklært pasifist vil jeg anbefale å utvise en smule forsiktighet med hva man får seg til å tro på..

Husker jeg ikke feil, inneholder samme bok også en historie om at den angivelig omnipotente entiteten ville ha hr. Abraham til å kverke sønnen sin. Riktig en barmhjertig "gud", det der.

Mvh

BE
IKKE-troende; han heller mest mot statistiske sannsynligheter

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 12:02 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 10:25 am
Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 9:50 am Hvor er bilde av Biden?
Hvorfor spør du, for du har vel et liggende et sted?
Jeg undret meg bare over hvorfor du ikke hadde et bilde av Biden sammen med Xi og Putin. Det kan kun du svare på. Kan ikke bli noen tredje verdenskrig som du annonserer uten at Biden og USA er med på å spille.
Biden er uinteressant og Putin spiller andrefiolin i dette verdendramaet som for tiden utspiller seg. Førstefiolin spiller Xi, som jeg mistenker har store ambisjoner om å verdensherredømme med milliarder av folket sitt bak seg og med millionvis av soldater. Nå spiller han ut noen kort som jeg tror skal være en forløper for hans djevelske plan, nemlig som verdens fredsmekler. Dette er ulven i fåreklår som straks den tredje verdenskrig bryter ut vil okkupere Taiwan. Et krigsspill.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 12:17 pm
Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 12:02 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 10:25 am

Hvorfor spør du, for du har vel et liggende et sted?
Jeg undret meg bare over hvorfor du ikke hadde et bilde av Biden sammen med Xi og Putin. Det kan kun du svare på. Kan ikke bli noen tredje verdenskrig som du annonserer uten at Biden og USA er med på å spille.
Biden er uinteressant og Putin spiller andrefiolin i dette verdendramaet som for tiden utspiller seg. Førstefiolin spiller Xi, som jeg mistenker har store ambisjoner om å verdensherredømme med milliarder av folket sitt bak seg og med millionvis av soldater. Nå spiller han ut noen kort som jeg tror skal være en forløper for hans djevelske plan, nemlig som verdens fredsmekler. Dette er ulven i fåreklår som straks den tredje verdenskrig bryter ut vil okkupere Taiwan. Et krigsspill.
Så hvis Kina okkuperer Taiwan så får de verdensherredømme? Skjønner ikke helt jeg hva du mener.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Henningsen skrev: tor mar 23, 2023 12:08 pm
Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 12:02 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 10:25 am

Hvorfor spør du, for du har vel et liggende et sted?
Jeg undret meg bare over hvorfor du ikke hadde et bilde av Biden sammen med Xi og Putin. Det kan kun du svare på. Kan ikke bli noen tredje verdenskrig som du annonserer uten at Biden og USA er med på å spille.
Hvilke kriterier gjør at Biden kvalifiserer inn i samme liga som de nevnte jævler?
Biden er nåværende president i USA, så mente jeg han hadde sin naturlige plass blant andre spillere på verdensarenaen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 12:22 pm
Henningsen skrev: tor mar 23, 2023 12:08 pm
Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 12:02 pm

Jeg undret meg bare over hvorfor du ikke hadde et bilde av Biden sammen med Xi og Putin. Det kan kun du svare på. Kan ikke bli noen tredje verdenskrig som du annonserer uten at Biden og USA er med på å spille.
Hvilke kriterier gjør at Biden kvalifiserer inn i samme liga som de nevnte jævler?
Biden er nåværende president i USA, så mente jeg han hadde sin naturlige plass blant andre spillere på verdensarenaen.
Om du ser hvilke uhyrligheter de som er nevn her, noen av de værste i menneskets historie, har begått, så synes du Biden hører naturlig hjemme blandt disse?
Da er spørsmålet hvilke kriterier av jævelskap har Biden begått som kan sammenlignes slik at han hører hjemme blandt de nevnte? Hvilke monstrositeter har Biden begått?

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 9:50 am Hvor er bilde av Biden?
*GJESP* ?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 12:20 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 12:17 pm
Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 12:02 pm

Jeg undret meg bare over hvorfor du ikke hadde et bilde av Biden sammen med Xi og Putin. Det kan kun du svare på. Kan ikke bli noen tredje verdenskrig som du annonserer uten at Biden og USA er med på å spille.
Biden er uinteressant og Putin spiller andrefiolin i dette verdendramaet som for tiden utspiller seg. Førstefiolin spiller Xi, som jeg mistenker har store ambisjoner om å verdensherredømme med milliarder av folket sitt bak seg og med millionvis av soldater. Nå spiller han ut noen kort som jeg tror skal være en forløper for hans djevelske plan, nemlig som verdens fredsmekler. Dette er ulven i fåreklår som straks den tredje verdenskrig bryter ut vil okkupere Taiwan. Et krigsspill.
Så hvis Kina okkuperer Taiwan så får de verdensherredømme? Skjønner ikke helt jeg hva du mener.
Jeg snakker fremover i tidsplanene til Xi. Han har lovet sitt folk at han skal tilbakebringe Taiwans rettmessige tilhørighet til fastlandet. Vesten har aldri anerkjent Taiwan som selvstendig stat, men USA liker dårlig at Kina skal vinne mer terreng, så hvis Kina okkuperer Taiwan må de ta affære. Det vil føre Kina inn i verdenskrigen, men fordi Kina har retten på sin side når det gjelder suverenitet over Taiwan, så vil USA bli stående som synderen i verdens øyne når Kina hevder at USA begår brudd på folkeretten når de forsvarer Taiwan. Se bare på Xi sitt forspill når det gjelder den såkalte fredsplanen for Uraina. Han har passet på å få med i fredsplanen om Ukraina sine suverene territoriale rettigheter, dermed han han gjort det klart for all verden at Kina sine suverene territoriale rettigheter når det gjelder Taiwan, men han avslører samtidig sin falskhet ved at han ikke fordømmer Russlands aggresjon i Ukraina. Dobbelspill.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Kina. Et marxistisk/leninnistisk/maoistisk samfunn av milliarder mennesker i snart hundre år, som har utviklet en ateistisk tenkegang. Klart de er klar til å ta over verden, for de har ikke ånden.

FROG

Legg inn av FROG »

BlackEagle skrev: tor mar 23, 2023 12:12 pm
FROG skrev: tor mar 23, 2023 10:59 am
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 9:47 am Bilde[/img][/img]
Djevelen har ikke 3 ansikter. Han har millioner av ansikter. Og det smarteste djevelen noen gang har gjort er å overbevise mennesker om at han ikke eksisterer(og heller ikke Gud) Da har han fritt spillerom. Djevelen opererer som den mørke makt med mange ansikter, mange motiver, mange forkledninger og derav "lysets engel" som han også kan presentere seg som. Bak fasaden regjerer mørket og det kan finnes i hver krinkel og krok i denne verden hvor mennesker befinner seg. Eneste beskyttelsen mennesket har mot å bli inntatt av slike krefter er troen på Jesus Kristus, i en sann omvendelse. Det befrir ikke et slikt menneske fra konsekvensene for alle de avgjørelser og handlinger som andre mennesker som påvirkes av djevelen tar. Men det beskytter din ånd, og gir deg en mulighet å se djevelen når han kommer snikende.
Tro på hr. Rex Judaeorum? Njaaa ... jeg har hørt rykter om at vedkommende visstnok blir omtalt et par steder i biber'n. Men dermed oppstår et ørlite problem: Hvis biber'n er sann, så finnes det iflg. samme skriftsamling også en slags antatt omnipotent entitet som neppe har fått noen enhetlig beskrivelse. Heri ligger dilemmaet: HVIS biber'n er sann, så har samme merksnodige entitet begått folkemord (1. Mos., kap. 6 - 8). Som erklært pasifist vil jeg anbefale å utvise en smule forsiktighet med hva man får seg til å tro på..

Husker jeg ikke feil, inneholder samme bok også en historie om at den angivelig omnipotente entiteten ville ha hr. Abraham til å kverke sønnen sin. Riktig en barmhjertig "gud", det der.

Mvh

BE
IKKE-troende; han heller mest mot statistiske sannsynligheter
Du husker jo feil din skrulle :) Han testet ut Abraham og stanset hr. Abraham da han var villig til det. Du må ikke referere til noe du ikke kan noe om, for da fremstiller du deg selv som en komplett idiot :)
Som en erklært pasifist burde du bli skremt over egne holdninger. Men det er jo en annen sak. Fint å få andre til å ta støyten mens du rir dine egne prinsipper på hekse skaftet.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

FROG skrev: tor mar 23, 2023 5:24 pm
Du husker jo feil din skrulle :) Han testet ut Abraham og stanset hr. Abraham da han var villig til det. Du må ikke referere til noe du ikke kan noe om, for da fremstiller du deg selv som en komplett idiot :)
Som en erklært pasifist burde du bli skremt over egne holdninger. Men det er jo en annen sak. Fint å få andre til å ta støyten mens du rir dine egne prinsipper på hekse skaftet.
"husker feil", du, liksom. Poenget er at dersom biber'n inneholder feil (som vi VET den gjør; i og med at den novellesamlinga motsier seg sjøl) - hvordan vet du da hva som er sant om hr. Abraham og odelsgutten? Og da er jeg fullt på det rene med at jeg vet heller ikke om kravet fra den påståtte guden faktisk ble framsatt - men ut fra usannsynligheten for at slike entiteter som guder og dess like finnes, kan vi - ja, du også - trygt gå ut fra både første og annen del av historien er tøys, fusk og fanteri (jf. både hr. Münchausen og Voltaires Candide).

Mvh

BE

P. S. Tommelen er forresten fortjent!
:)

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 5:22 pm Kina. Et marxistisk/leninnistisk/maoistisk samfunn av milliarder mennesker i snart hundre år, som har utviklet en ateistisk tenkegang. Klart de er klar til å ta over verden, for de har ikke ånden.
Det kan du fortelle til hr. Xi - at han ikke har ånden. Er det rart om han blir åndfull neineinei andpusten, mener jeg!

Mvh

BE

FROG

Legg inn av FROG »

BlackEagle skrev: tor mar 23, 2023 7:56 pm
FROG skrev: tor mar 23, 2023 5:24 pm
Du husker jo feil din skrulle :) Han testet ut Abraham og stanset hr. Abraham da han var villig til det. Du må ikke referere til noe du ikke kan noe om, for da fremstiller du deg selv som en komplett idiot :)
Som en erklært pasifist burde du bli skremt over egne holdninger. Men det er jo en annen sak. Fint å få andre til å ta støyten mens du rir dine egne prinsipper på hekse skaftet.
"husker feil", du, liksom. Poenget er at dersom biber'n inneholder feil (som vi VET den gjør; i og med at den novellesamlinga motsier seg sjøl) - hvordan vet du da hva som er sant om hr. Abraham og odelsgutten? Og da er jeg fullt på det rene med at jeg vet heller ikke om kravet fra den påståtte guden faktisk ble framsatt - men ut fra usannsynligheten for at slike entiteter som guder og dess like finnes, kan vi - ja, du også - trygt gå ut fra både første og annen del av historien er tøys, fusk og fanteri (jf. både hr. Münchausen og Voltaires Candide).

Mvh

BE

P. S. Tommelen er forresten fortjent!
:)
Ellers har du det bra ? Om du kan den teksten som det henvises til vet du at Gud satte Abraham på prøve, om det er fakta eller ikke. Så stanset Abraham når han bestod testen. Det står skrevet i teksten din skrulle ! Men dere kan jo ikke denne en gang, og ender da opp som totalt idioter med å fremstille teksten feil. Det er tilbakestående :) faktisk. Så om det er juks, fanteri, fantasier er en helt annen sak. Det handler om å tro eller ikke, men du klarer pokker ta ikke å forholde deg til teksten som faktisk står der. Ellers ønsker jeg deg god bedring, fra ateismen du er rammet av.

FROG

Legg inn av FROG »

BlackEagle skrev: tor mar 23, 2023 7:59 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 5:22 pm Kina. Et marxistisk/leninnistisk/maoistisk samfunn av milliarder mennesker i snart hundre år, som har utviklet en ateistisk tenkegang. Klart de er klar til å ta over verden, for de har ikke ånden.
Det kan du fortelle til hr. Xi - at han ikke har ånden. Er det rart om han blir åndfull neineinei andpusten, mener jeg!

Mvh

BE
Han har ånden, men feil ånd. Og han kommer til å ende opp i helvete der alle andre ånder av hans format har vandret tidligere. Det hele er snakk om med hvilke konsekvenser det får for milliarder av mennesker på denne kloden. Det får vi ikke svaret på før han trekker sitt siste åndedrag i denne verden. Han er nå "venn" med Putin ! Men er han egentlig det ? Omtrent som da Hitler var venn med Stalin over noen få år, og så fikk realitetene midt i trynet. Putin er kanskje så naiv og desperat og tror at XI er hans venn, men XI har garantert sine baktanker med hele vennskapet. Nemlig å sakte men sikkert koke frosken Putin, og så overta Russland sakte men sikkert økonomisk og til slutt territorialt på sikt. Putin leker med demonene og han må en dag betale prisen.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 10:26 am
Karatel skrev: tor mar 23, 2023 10:00 am
Kul_Djevel skrev: tor mar 23, 2023 9:50 am Hvor er bilde av Biden?
Og hvor er Djengis Khan, Timur Lenk, Atilla, Vladimir Lenin, Josef Stalin, Mao Zedong og andre djevler? Er all deres djevelskap glemt og tilgitt?
Hverken glemt eller tilgitt, men de hører historien til. Nå snakker vi nåtid.
Hitler kriget mot Stalin, Hitler er nåtid og Stalin hører historien til ja. Herlig logikk!

FROG

Legg inn av FROG »

Corvus skrev: tor mar 23, 2023 8:30 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor mar 23, 2023 10:26 am
Karatel skrev: tor mar 23, 2023 10:00 am

Og hvor er Djengis Khan, Timur Lenk, Atilla, Vladimir Lenin, Josef Stalin, Mao Zedong og andre djevler? Er all deres djevelskap glemt og tilgitt?
Hverken glemt eller tilgitt, men de hører historien til. Nå snakker vi nåtid.
Hitler kriget mot Stalin, Hitler er nåtid og Stalin hører historien til ja. Herlig logikk!
For oss som kan litt historie :) Hitler kriget ikke mot Stalin, han inngikk fra begynnelsen av en ikke angrepspakt med Stalin og så svek han den når det passet seg. Så kriget han med Stalin som bare pokker når det gikk opp for Stalin at Hiler hadde helt andre intensjoner med avtalen. Begge deler er nå historie for lenge lenge siden. Men det er klassisk "avtele og svik" når det passer seg slik som noen aldri lærer av. Som om Kina i dag søker et "vennskap med Russland" så er det ikke slik at intensjonen er slik. Den er bare slik så lenge Kina finner det formålstjenlig. Putin er så desperat at han godtar dette her, akkurat som Stalin var det ovenfor Hitler. Putin er på vei inn i akkurat samme fellen. XI er på Russland sin side så lenge det tjener Kina! Ondskapens akse holder sammen akkurat så lenge som en av de store demonene faktisk ser at det gavner de selv. Så bærer det løs med det ragnarok situasjonen tilser det.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

FROG skrev: tor mar 23, 2023 8:20 pm Gud satte Abraham på prøve, om det er fakta eller ikke.
Den kan få tale for seg sjøl. "...om det er fakta - eller ikke".

Mvh

BE

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»