Slutt på gullkortet?

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Slutt på gullkortet?

Legg inn av newsflash »

Gledelige nyheter:

"Flertallet i Stortingets presidentskap vil nemlig endre adgangsreglementet til Stortinget, slik «at adgangskortet ikke skal benyttes til politisk påvirkningsarbeid».

De vil også kreve sikkerhetskontroll for eks-politikerne og begrense antall gjester de kan ta med seg."


https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A ... ingsarbeid

Skulle jo bare mangle!

Brukeravatar
Baguette
Innlegg: 223

Legg inn av Baguette »

Hvorfor noen på tinget skulle ha avgang etter deres innvalgt periode er over, er for meg ett mysterium. Vi stemmer på partier og folk for å sitte 4 år, ikke for å gi dem livs tilgang til en kantine.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Bra! No further Comments.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Vi vet at politikere tror de er hevet over alle oss andre, men at de skulle leve i en slik alternativ verden var litt overraskende. I hvilken arbeidsplass beholder man adgangskortet når man slutter? Hos oss kommer du ikke ut døra med kortet.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Baguette skrev: fre mar 24, 2023 7:50 am Hvorfor noen på tinget skulle ha avgang etter deres innvalgt periode er over, er for meg ett mysterium. Vi stemmer på partier og folk for å sitte 4 år, ikke for å gi dem livs tilgang til en kantine.
Har nok vært en del av disse "usynlige" gode politikerne har bevilget seg.

Det er ingen tvil om at enkelte har brukt dette til å tjene gode penger som lobbyist etter at stortingskarrieren har vært over.

fargerik

Legg inn av fargerik »

ehall skrev: lør mar 25, 2023 11:47 pm Vi vet at politikere tror de er hevet over alle oss andre, men at de skulle leve i en slik alternativ verden var litt overraskende. I hvilken arbeidsplass beholder man adgangskortet når man slutter? Hos oss kommer du ikke ut døra med kortet.
I det rørleggerfirmaet jeg jobbet ble også kortet inndratt når man sluttet. Adgang nektet i samme øyeblikk som jeg ble pensjonist. TENK om jeg hadde lusket inn og tatt gratis kaffe!!!
Men gjester som er tidligere stortingspolitikere får vel kanskje fremdeles rimelig mat i stortingskantina, kanskje?

William_S

Legg inn av William_S »

Ganske bra, aldri skjønt poenget med det systemet der. Når man slutter i en jobb så har man naturligvis ikke lenger adgang på arbeidsplassen man jobbet for etter å ha sluttet. Det samme burde selvsagt gjelde Stortingspolitikere og.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

fargerik skrev: søn mar 26, 2023 10:20 am
ehall skrev: lør mar 25, 2023 11:47 pm Vi vet at politikere tror de er hevet over alle oss andre, men at de skulle leve i en slik alternativ verden var litt overraskende. I hvilken arbeidsplass beholder man adgangskortet når man slutter? Hos oss kommer du ikke ut døra med kortet.
I det rørleggerfirmaet jeg jobbet ble også kortet inndratt når man sluttet. Adgang nektet i samme øyeblikk som jeg ble pensjonist. TENK om jeg hadde lusket inn og tatt gratis kaffe!!!
Men gjester som er tidligere stortingspolitikere får vel kanskje fremdeles rimelig mat i stortingskantina, kanskje?
Alle skal spare, også rørleggerfirma. Så en kopp kaffe er kanskje nok til å velte lasset :). Neida kaffe får du sikkert, men da kan firma være sikker at det er ikke tidligere ansatte som bruker kortet til å påstå at de jobber der. Som Stortingsrepresentantene gjør.

De får garantert fortsatt billig mat når de er en tur i byen, ingen kantineansatte vil nekte en tidligere representant! Men jeg vet ikke hvordan snyltesystemet virker, journalister og andre besøkende har vel også tilgang til kantina?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»