Jonas G. Støre har varslet mere statlig involvering i næringslivet, samt at AP vil sørge for å endre liberaliseringen i taxi-næringen dersom han blir statsminister etter valget.
EØS-avtalen kan begrense Støre i sine planer.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... jesjaafoer
Når det gjelder statlig involvering i næringslivet ligger det begrensninger i EØS-avtalen. I det hele tatt legger EØS-avtalen begrensninger på hva og hvordan vi gjør det her i Norge. 27 land i Europa lager regelverket for Norge, uavhengig av hvilke behov vi måtte ha.
EØS-avtalen stopper Støre
EØS avtalen setter begrensinger for Staten å "hjelpe" gjeldstyngende bedrifter som driver med eksport til EU land. Fritt frem for Staten å etablere bedrifter, men de må drives som de er privat bedrifter; land skal ikke bruke sin pengemakt til å konkurrere ut andre bedrifter.hauge23 skrev: ↑lør aug 14, 2021 1:55 pm Jonas G. Støre har varslet mere statlig involvering i næringslivet, samt at AP vil sørge for å endre liberaliseringen i taxi-næringen dersom han blir statsminister etter valget.
EØS-avtalen kan begrense Støre i sine planer.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... jesjaafoer
Når det gjelder statlig involvering i næringslivet det begrensninger i EØS-avtalen. I det hele tatt legger EØS-avtalen begrensninger på hva og hvordan vi gjør det her i Norge. 27 land i Europa lager regelverket for Norge, uavhengig av hvilke behov vi måtte ha.
Drosjeeiere som har holdt på flere år er privilegert. De har fastkjøringer som sikrer dem og deres sjåfører god inntekt. For eksempel flygere og flyvertinner til og fra flyplass. Oljearbeidere fra flyplass til helikopterbase osv.
Ja, når andre land overtar styringen av et land, da er det ikke til å unngå at landet blir utsatt for begrensninger. Det fins det mange eksempler på.PerryAndre skrev: ↑lør aug 14, 2021 7:29 pmEØS avtalen setter begrensinger for Staten å "hjelpe" gjeldstyngende bedrifter som driver med eksport til EU land. Fritt frem for Staten å etablere bedrifter, men de må drives som de er privat bedrifter; land skal ikke bruke sin pengemakt til å konkurrere ut andre bedrifter.hauge23 skrev: ↑lør aug 14, 2021 1:55 pm Jonas G. Støre har varslet mere statlig involvering i næringslivet, samt at AP vil sørge for å endre liberaliseringen i taxi-næringen dersom han blir statsminister etter valget.
EØS-avtalen kan begrense Støre i sine planer.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... jesjaafoer
Når det gjelder statlig involvering i næringslivet det begrensninger i EØS-avtalen. I det hele tatt legger EØS-avtalen begrensninger på hva og hvordan vi gjør det her i Norge. 27 land i Europa lager regelverket for Norge, uavhengig av hvilke behov vi måtte ha.
Drosjeeiere som har holdt på flere år er privilegert. De har fastkjøringer som sikrer dem og deres sjåfører god inntekt. For eksempel flygere og flyvertinner til og fra flyplass. Oljearbeidere fra flyplass til helikopterbase osv.
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute