Kast transene ut av kvinneidretten ASAP!

Svar
Texas_John

Re: Kast transene ut av kvinneidretten ASAP!

Legg inn av Texas_John »

Malacay skrev: søn mar 26, 2023 5:20 pm
SmukkeBasse skrev: søn mar 26, 2023 5:14 pm
Malacay skrev: søn mar 26, 2023 5:12 pm

Ikke noe som er relevant for utøvelse av idrett.
Hvorfor er de fysisk større da?
Tar du ting litt treigt ? Fordi de var menn før de foretok kjønnskorrigerende kirurgi.
Hva mener du med ordet menn? Altså hva sikter du til når du bruker ordet.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Snart blir denne tråden fanget opp, publisert på VG, og FD blir kansellert. Se frem mot måneder med rent helvete.

Samtlige kommentaren her inne er hatefulle ytringer.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Lezah skrev: søn mar 26, 2023 5:43 pm Jeg føler meg som et kjøleskap. Fryser litt.
Regner med at du er tilkoblet strømnettet 😁

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Gideg skrev: søn mar 26, 2023 5:34 pm
Malacay skrev: søn mar 26, 2023 4:20 pm Selvfølgelig er transkvinner kvinner, men når det kommer til idrett har de såpass store fysiske fordeler i forhold til andre kvinner at det blir urettferdig .
De er ikke kvinner, de er kjønnsforvirrede menn.
Noen tenner på å spille kvinne. Og gjøre kvinner ukomfortable.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Lezah skrev: søn mar 26, 2023 5:43 pm Jeg føler meg som et kjøleskap. Fryser litt.
Tok du for mye Møllers trans?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Altså diskusjonen i denne tråden er jo: Er det riktig at de som er født som mann skal få lov til å konkurrere i kvinneklassen i (profesjonell) idrett?
-Her er vi stort sett enige at det synes vi at det ikke skal være anledning til.

Så kommer "The Usual Suspects" og forsøpler tråden sin med den sedvanlige dritten sin om hvorvidt det går an å endre kjønn og fyrer av personangrep mot alle som ikke sier seg 100% enig.

Ljot

Legg inn av Ljot »

Lezah skrev: søn mar 26, 2023 5:43 pm Jeg føler meg som et kjøleskap. Fryser litt.
Ingen fare. Det du merker er kun ditt iskalde hjerte. Snakker av egen erfaring på området.

Ljot

Legg inn av Ljot »

Dobbeltpost
Sist redigert av Ljot den søn mar 26, 2023 7:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Ljot

Legg inn av Ljot »

Zorbeltuss skrev: søn mar 26, 2023 6:59 pm Altså diskusjonen i denne tråden er jo: Er det riktig at de som er født som mann skal få lov til å konkurrere i kvinneklassen i (profesjonell) idrett?
-Her er vi stort sett enige at det synes vi at det ikke skal være anledning til.

Så kommer "The Usual Suspects" og forsøpler tråden sin med den sedvanlige dritten sin om hvorvidt det går an å endre kjønn og fyrer av personangrep mot alle som ikke sier seg 100% enig.
Greit oppsummert. Jeg tenker at det ikke er en menneskerett å kunne være en aktiv, konkurrerende idrettsutøver. Her er det andre livsvalg som har gått foran, som umuliggjør konkurranseidrett i kjønnsdelte grener. Og sånn må det tross alt være.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Retnuh skrev: søn mar 26, 2023 6:07 pm Snart blir denne tråden fanget opp, publisert på VG, og FD blir kansellert. Se frem mot måneder med rent helvete.

Samtlige kommentaren her inne er hatefulle ytringer.
Regner med dette er ironi, det er så vanskelig å se svart på hvit.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ljot skrev: søn mar 26, 2023 7:07 pm
Zorbeltuss skrev: søn mar 26, 2023 6:59 pm Altså diskusjonen i denne tråden er jo: Er det riktig at de som er født som mann skal få lov til å konkurrere i kvinneklassen i (profesjonell) idrett?
-Her er vi stort sett enige at det synes vi at det ikke skal være anledning til.

Så kommer "The Usual Suspects" og forsøpler tråden sin med den sedvanlige dritten sin om hvorvidt det går an å endre kjønn og fyrer av personangrep mot alle som ikke sier seg 100% enig.
Greit oppsummert. Jeg tenker at det ikke er en menneskerett å kunne være en aktiv, konkurrerende idrettsutøver. Her er det andre livsvalg som har gått foran, som umuliggjør konkurranseidrett i kjønnsdelte grener. Og sånn må det tross alt være.
Sånn må det vel absolutt ikke være. Hvorfor skal kvinner som bedriver idrett måtte bli skadelidende av noen menns valg om å få en uærlig fordel ved å delta i kvinneidrett?
To muligheter:
1)Nekt dem å delta
3)Opprett en ny klasse for disse transpersonene og de som har fullført kjønnskifte.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: søn mar 26, 2023 6:50 pm
Lezah skrev: søn mar 26, 2023 5:43 pm Jeg føler meg som et kjøleskap. Fryser litt.
Tok du for mye Møllers trans?
For lite, men har trent og spist en kalori/sukkerfri is, så kanskje jeg bare er en brødsrister.

Mehell

Legg inn av Mehell »

En ting som jeg kom til å tenke på.
Det er jo in å være en mann fanget i en kvinnekropp, men tror ikke jeg klarer å huske et eneste tilfelle av en kvinne som er fanget i en mannskropp. Finnes sikkert de og, men er det sjeldnere?

Jeg er uansett for gammel til dette tøvet. Jeg skal klare å respektere folk uansett hva de er og uansett hva de mener eller føler at de er, men i min verden er det to kjønn. Mann og kvinne.

Jeg identifiserer meg rett og slett som en heterofil, hvit mann som tror at det bare finnes to kjønn. Regner med at alle kan respektere mine følelser og tanker rundt dette.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Mehell skrev: søn mar 26, 2023 7:15 pm En ting som jeg kom til å tenke på.
Det er jo in å være en mann fanget i en kvinnekropp, men tror ikke jeg klarer å huske et eneste tilfelle av en kvinne som er fanget i en mannskropp. Finnes sikkert de og, men er det sjeldnere?

Jeg er uansett for gammel til dette tøvet. Jeg skal klare å respektere folk uansett hva de er og uansett hva de mener eller føler at de er, men i min verden er det to kjønn. Mann og kvinne.

Jeg identifiserer meg rett og slett som en heterofil, hvit mann som tror at det bare finnes to kjønn. Regner med at alle kan respektere mine følelser og tanker rundt dette.
Flertallet av de som skifter juridisk kjønn er de som går fra kvinne til menn, i alle fall. Sånn sett virker det mest normalt med transmenn. Men de er kanskje ikke like kontroversielle

Ljot

Legg inn av Ljot »

Mehell skrev: søn mar 26, 2023 7:10 pm
Ljot skrev: søn mar 26, 2023 7:07 pm
Zorbeltuss skrev: søn mar 26, 2023 6:59 pm Altså diskusjonen i denne tråden er jo: Er det riktig at de som er født som mann skal få lov til å konkurrere i kvinneklassen i (profesjonell) idrett?
-Her er vi stort sett enige at det synes vi at det ikke skal være anledning til.

Så kommer "The Usual Suspects" og forsøpler tråden sin med den sedvanlige dritten sin om hvorvidt det går an å endre kjønn og fyrer av personangrep mot alle som ikke sier seg 100% enig.
Greit oppsummert. Jeg tenker at det ikke er en menneskerett å kunne være en aktiv, konkurrerende idrettsutøver. Her er det andre livsvalg som har gått foran, som umuliggjør konkurranseidrett i kjønnsdelte grener. Og sånn må det tross alt være.
Sånn må det vel absolutt ikke være. Hvorfor skal kvinner som bedriver idrett måtte bli skadelidende av noen menns valg om å få en uærlig fordel ved å delta i kvinneidrett?
To muligheter:
1)Nekt dem å delta
3)Opprett en ny klasse for disse transpersonene og de som har fullført kjønnskifte.
Hvis du leser en gang til vil du nok se at vi er enige.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Mehell skrev: søn mar 26, 2023 7:15 pm
Jeg identifiserer meg rett og slett som en heterofil, hvit mann som tror at det bare finnes to kjønn. Regner med at alle kan respektere mine følelser og tanker rundt dette.
Du tilhører nå offisielt den mest hatede gruppen på planeten og fortjerer ikke respekt bare kanselering.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Mehell skrev: søn mar 26, 2023 7:15 pm Det er jo in å være en mann fanget i en kvinnekropp, men tror ikke jeg klarer å huske et eneste tilfelle av en kvinne som er fanget i en mannskropp. Finnes sikkert de og, men er det sjeldnere?
De finnes uten at jeg har noe tall på hvor mange de er og hvor mange flere eller færre de er enn omvendt. Men av naturlige årsaker så er det ingen som er bekymret over hvorvidt de vil ha urettferdige fordeler av å bli født som kvinner sammenlignet med de som er født som mann.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Solvgutt1 skrev: søn mar 26, 2023 7:18 pm
Mehell skrev: søn mar 26, 2023 7:15 pm
Flertallet av de som skifter juridisk kjønn er de som går fra kvinne til menn, i alle fall. Sånn sett virker det mest normalt med transmenn. Men de er kanskje ikke like kontroversielle
Kontroversielt-nivået skal jeg ikke uttale meg om, men de går neppe til idretten på det høyeste nivået for å si det slik.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ljot skrev: søn mar 26, 2023 7:20 pm
Mehell skrev: søn mar 26, 2023 7:10 pm
Ljot skrev: søn mar 26, 2023 7:07 pm
Greit oppsummert. Jeg tenker at det ikke er en menneskerett å kunne være en aktiv, konkurrerende idrettsutøver. Her er det andre livsvalg som har gått foran, som umuliggjør konkurranseidrett i kjønnsdelte grener. Og sånn må det tross alt være.
Sånn må det vel absolutt ikke være. Hvorfor skal kvinner som bedriver idrett måtte bli skadelidende av noen menns valg om å få en uærlig fordel ved å delta i kvinneidrett?
To muligheter:
1)Nekt dem å delta
3)Opprett en ny klasse for disse transpersonene og de som har fullført kjønnskifte.
Hvis du leser en gang til vil du nok se at vi er enige.
La merke til at det var en liten lesefeil fra gode gamle Mehell der ja, godt det ordner seg.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Solvgutt1 skrev: søn mar 26, 2023 7:18 pm
Mehell skrev: søn mar 26, 2023 7:15 pm En ting som jeg kom til å tenke på.
Det er jo in å være en mann fanget i en kvinnekropp, men tror ikke jeg klarer å huske et eneste tilfelle av en kvinne som er fanget i en mannskropp. Finnes sikkert de og, men er det sjeldnere?

Jeg er uansett for gammel til dette tøvet. Jeg skal klare å respektere folk uansett hva de er og uansett hva de mener eller føler at de er, men i min verden er det to kjønn. Mann og kvinne.

Jeg identifiserer meg rett og slett som en heterofil, hvit mann som tror at det bare finnes to kjønn. Regner med at alle kan respektere mine følelser og tanker rundt dette.
Flertallet av de som skifter juridisk kjønn er de som går fra kvinne til menn, i alle fall. Sånn sett virker det mest normalt med transmenn. Men de er kanskje ikke like kontroversielle
Jeg vet ikke, men hvis forskning viser at det er en stor overvekt av menn som sitter med disse følelsene så burde det kanskje blitt sett på.
Et annet spørsmål er hvorfor dette ble normalisert i utgangspunktet. Kan ikke dette være en sykdom som må behandles, og at vi forverrer problemet med å godta de som tenker slik?
Hvis man f.eks ser på paranoid schizofreni så er dette mennesker som har vrangforestillinger og hørselshallusinasjoner. Noen av dem tror bl.a at de er en kjent eller betydningsfull person. Skal man da også godta at denne personen identifiserer seg som en annen, eller godta at denne personen erfarer en annen virkelighet enn resten av oss?

Mehell

Legg inn av Mehell »

kytec skrev: søn mar 26, 2023 7:26 pm
Ljot skrev: søn mar 26, 2023 7:20 pm
Mehell skrev: søn mar 26, 2023 7:10 pm

Sånn må det vel absolutt ikke være. Hvorfor skal kvinner som bedriver idrett måtte bli skadelidende av noen menns valg om å få en uærlig fordel ved å delta i kvinneidrett?
To muligheter:
1)Nekt dem å delta
3)Opprett en ny klasse for disse transpersonene og de som har fullført kjønnskifte.
Hvis du leser en gang til vil du nok se at vi er enige.
La merke til at det var en liten lesefeil fra gode gamle Mehell der ja, godt det ordner seg.
Hverken første eller siste gang, det kan jeg i hvert fall love deg :)

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ljot skrev: søn mar 26, 2023 7:20 pm
Mehell skrev: søn mar 26, 2023 7:10 pm
Ljot skrev: søn mar 26, 2023 7:07 pm
Greit oppsummert. Jeg tenker at det ikke er en menneskerett å kunne være en aktiv, konkurrerende idrettsutøver. Her er det andre livsvalg som har gått foran, som umuliggjør konkurranseidrett i kjønnsdelte grener. Og sånn må det tross alt være.
Sånn må det vel absolutt ikke være. Hvorfor skal kvinner som bedriver idrett måtte bli skadelidende av noen menns valg om å få en uærlig fordel ved å delta i kvinneidrett?
To muligheter:
1)Nekt dem å delta
3)Opprett en ny klasse for disse transpersonene og de som har fullført kjønnskifte.
Hvis du leser en gang til vil du nok se at vi er enige.
Jepp, beklager det.
Litt for rask på avtrekkeren.
Poengene mine står uansett, selv om vi ikke er uenige om dem:)

William_S

Legg inn av William_S »

Det virker som noen har et VM i å spre mest mulig drit om transpersoner gående.

Mehell

Legg inn av Mehell »

William_S skrev: søn mar 26, 2023 7:36 pm Det virker som noen har et VM i å spre mest mulig drit om transpersoner gående.
Hvis det er meg du sikter til så stemmer det overhodet ikke.
Jeg stiller bare spørsmål som fortjener svar.
Jeg hverken dømmer, ser ned på eller snakker dritt om personer som er paranoid schizofrene heller, for å fortsette med det eksempelet, og jeg er glad for at dette er en kjent lidelse som folk får hjelp til å leve med.

Man kan være uenig uten at det er noen onde tanker, vet du.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

SmukkeBasse skrev: søn mar 26, 2023 5:38 pm
kytec skrev: søn mar 26, 2023 5:37 pm
Malacay skrev: søn mar 26, 2023 4:20 pm Selvfølgelig er transkvinner kvinner, men når det kommer til idrett har de såpass store fysiske fordeler i forhold til andre kvinner at det blir urettferdig .
Transer er ikke kvinner. De kan føle seg som kvinner, et fåtall av dem kan se ut som kvinner, men de kan aldri bli kvinner.

Det må dere bare legge av dere.
De kan vel ikke akkurat "føle seg" som kvinner heller? De har aldri vært kvinner, og har følgelig ingen forutsetninger for å vite hvordan det føles å være en.
Akkurat.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Tenk hvor bra kvinnefotballen ville blitt med ett innslag av røslige karer som dog føler seg som kvinner. Det kunne blitt ellevilt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

kytec skrev: søn mar 26, 2023 5:55 pm
SmukkeBasse skrev: søn mar 26, 2023 5:38 pm
kytec skrev: søn mar 26, 2023 5:37 pm

Transer er ikke kvinner. De kan føle seg som kvinner, et fåtall av dem kan se ut som kvinner, men de kan aldri bli kvinner.

Det må dere bare legge av dere.
De kan vel ikke akkurat "føle seg" som kvinner heller? De har aldri vært kvinner, og har følgelig ingen forutsetninger for å vite hvordan det føles å være en.
Jeg må innrømme at han der pene gutte-dama Emma Ellingsen både ser ut som og høres ut som hun vet hvordan det er å føle seg som kvinne.
Jeg tenker at jeg er super straight, men jeg hadde blitt usikker hvis Emma Ellingsen hadde banka på døra.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Kongemannen skrev: søn mar 26, 2023 7:51 pm Tenk hvor bra kvinnefotballen ville blitt med ett innslag av røslige karer som dog føler seg som kvinner. Det kunne blitt ellevilt.
Martine Ødegaard på midtbanen og Erline Brautine Haaland på topp.
Tror Norge kunne vunnet mesterskap da.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 7:57 pm
kytec skrev: søn mar 26, 2023 5:55 pm
SmukkeBasse skrev: søn mar 26, 2023 5:38 pm

De kan vel ikke akkurat "føle seg" som kvinner heller? De har aldri vært kvinner, og har følgelig ingen forutsetninger for å vite hvordan det føles å være en.
Jeg må innrømme at han der pene gutte-dama Emma Ellingsen både ser ut som og høres ut som hun vet hvordan det er å føle seg som kvinne.
Jeg tenker at jeg er super straight, men jeg hadde blitt usikker hvis Emma Ellingsen hadde banka på døra.
Hun har fullført operasjonene og blitt kvinne, ikke sant?
Eller er hun en hen?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Mehell skrev: søn mar 26, 2023 7:59 pm
Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 7:57 pm
kytec skrev: søn mar 26, 2023 5:55 pm

Jeg må innrømme at han der pene gutte-dama Emma Ellingsen både ser ut som og høres ut som hun vet hvordan det er å føle seg som kvinne.
Jeg tenker at jeg er super straight, men jeg hadde blitt usikker hvis Emma Ellingsen hadde banka på døra.
Hun har fullført operasjonene og blitt kvinne, ikke sant?
Eller er hun en hen?
Dette er en kvinne, en veldig pen kvinne også. Tror hun fikk gjennomført det meste som barn.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»