Kast transene ut av kvinneidretten ASAP!

Svar
oddvar_kjempebra

Re: Kast transene ut av kvinneidretten ASAP

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Tjaaah skrev: tir apr 04, 2023 9:29 pm
oddvar_kjempebra skrev: tir apr 04, 2023 8:43 pm Sitat fra SmukkeBassen som du ønsker han skal svare på får du legge i egne innlegg som er direkte svar til ham.
Dette er ikke bare å si en mening, dette er å diktere hva jeg skal gjøre. Om du ikke skjønner det, så skjønner du ikke norsk.
Nei, det er det ikke. Det er en forespørsel, et forslag. Jeg har ingen myndighet over deg i dette forumet. Det vet du og du vet at jeg vet det. Dermed later du bare som om du oppfattet det som en ordre.

Du påtar deg en usaklig offerrolle.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

SmukkeBasse skrev: tir apr 04, 2023 4:07 pm Dette her virker jo ikke truende i det hele tatt.
Dette er jo rett og slett narsissisme. Transer kan ikke true meg til å tro noe annet enn det jeg tror og mener selv. De får holde seg i egen klikk og de som innretter seg deres syn, og holde seg unna oss andre.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

SmukkeBasse skrev: tir apr 04, 2023 4:07 pm Dette her virker jo ikke truende i det hele tatt.

Denne er jo også litt ... spesiell.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Texas_John skrev: man apr 03, 2023 9:47 pm
Tjaaah skrev: man apr 03, 2023 9:43 pm De har ikke bare forandret utseende. De tar også hormoner som gjør at kroppen forandrer seg, også på innsiden. De er ikke biologisk akkurat det samme som noen som er født som mann eller kvinne, men de er langt unna det de ble født som.

Hormoner påviker også oppførsel og følelser, i veldig stor grad, så her vil de være mye nærmere det kjønnet de nå hevder å være.

Her er det åpenbart mye du ikke aner om kropp og hormoner.
Det finnes kvinner som er mye nærmere en gjennomsnittlig mann i både følelsesliv og oppførsel, enn hun er å være en gjennomsnittlig kvinne. Det betyr ikke at hun er en mann.
@Tjaaah Det hadde vært fint om du enten innrømmer tapt sak, eller imøteser min kommentar med saklig argumentasjon.

SmukkeBasse

Legg inn av SmukkeBasse »

Tjaaah skrev: tir apr 04, 2023 8:32 pm
SmukkeBasse skrev: tir apr 04, 2023 10:11 am Nei. Man kan ikke være "litt" kvinne, eller "litt" mann.
Man er enten det ene eller det andre. Så lenge man har den helt grunnleggende sannheten som premiss i denne diskusjonen, følger alt annet etter.
Hvor har jeg skrevet at du kan være litt kvinne, eller litt mann?
Med litt godvilje tror jeg du forstår hva jeg mener.
Du skrev at ingen av ytterkantene i denne diskusjonen har rett, eller noe i den duren.
"Ytterkantene", i denne sammenhenten, består av de som tror en mann kan bli en kvinne, og de som tror en mann aldri kan bli en kvinne.
Bare en av de påstandene kan være sanne. Ikke begge, og ingenting midt i mellom.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

SmukkeBasse skrev: ons apr 05, 2023 8:16 am Med litt godvilje tror jeg du forstår hva jeg mener.
Du skrev at ingen av ytterkantene i denne diskusjonen har rett, eller noe i den duren.
"Ytterkantene", i denne sammenhenten, består av de som tror en mann kan bli en kvinne, og de som tror en mann aldri kan bli en kvinne.
Bare en av de påstandene kan være sanne. Ikke begge, og ingenting midt i mellom.
Med ytterkantene mener jeg de som f.eks tror man bare endrer utseende når man propper kroppen full av kjønnshormoner, og de på den andre siden, som ser ut til å tro at det er helt grei skuring å la transkvinner høvle over biologiske kvinner i idrett.

Husk hva denne tråden faktisk handler om, til tross for hvor mye vi avsporer den. Når du legger dine premisser til grunn for mine uttalelser, så er det lett å komme på villspor.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Tjaaah skrev: ons apr 05, 2023 1:15 pm
SmukkeBasse skrev: ons apr 05, 2023 8:16 am Med litt godvilje tror jeg du forstår hva jeg mener.
Du skrev at ingen av ytterkantene i denne diskusjonen har rett, eller noe i den duren.
"Ytterkantene", i denne sammenhenten, består av de som tror en mann kan bli en kvinne, og de som tror en mann aldri kan bli en kvinne.
Bare en av de påstandene kan være sanne. Ikke begge, og ingenting midt i mellom.
Med ytterkantene mener jeg de som f.eks tror man bare endrer utseende når man propper kroppen full av kjønnshormoner, og de på den andre siden, som ser ut til å tro at det er helt grei skuring å la transkvinner høvle over biologiske kvinner i idrett.
Det var noen merkelige ytterkanter. De hører jo ikke til samme tema. Ytterkantene når det gjelder bruk av hormoner vil jo være de som mener det ikke har noen effekt i det hele tatt og på motsatt side de som mener det endrer på alt (også biologisk kjønn). De som tror det bare endrer utseende vil altså havne et sted midt i mellom. Det er jo også merkelig at du trekker fram akkurat dette da det vel ikke er noen som har sagt at horomontilførsel kun endrer utseende.

Det er derimot litt vanskelig å skjønne akkurat hva du mener hormontilførsel fører til av endringer og ikke.

Det er mange myter om testosteron og hva som skjer når det tilførers kroppen. Her en grei oversikt over disse mytene:

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 2213000121

Verdt å merke seg denne:

-2.3. Myth: Testosterone masculinizes females
Although pharmacologic doses of T and supra-pharmacological doses of T used to treat female to male transgender patients, may result in increased facial hair growth, hirsutism, and slight enlargement of the clitoris; true masculinization is not possible.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

oddvar_kjempebra skrev: ons apr 05, 2023 4:04 pm Det var noen merkelige ytterkanter. De hører jo ikke til samme tema. Ytterkantene når det gjelder bruk av hormoner vil jo være de som mener det ikke har noen effekt i det hele tatt og på motsatt side de som mener det endrer på alt (også biologisk kjønn).
Altså folk som tar feil, grensen min for hva som er på ytterkanten går kanskje lengre inne enn din her.

Men i det store og det hele virker vi å være ganske enige her, vi er bare dårlige til å kommunisere med hverandre.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

missChance skrev: tir apr 04, 2023 10:10 pm
SmukkeBasse skrev: tir apr 04, 2023 4:07 pm Dette her virker jo ikke truende i det hele tatt.

Denne er jo også litt ... spesiell.
Er det mulig å leve av å være/spille insane i USA (altså på SoMe)?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

kytec skrev: ons apr 05, 2023 6:06 pm
missChance skrev: tir apr 04, 2023 10:10 pm
SmukkeBasse skrev: tir apr 04, 2023 4:07 pm Dette her virker jo ikke truende i det hele tatt.

Denne er jo også litt ... spesiell.
Er det mulig å leve av å være/spille insane i USA (altså på SoMe)?
Vel, det er jo mulig å spille kvinne og møte presidenten og bli "rik" av det, så ...

Denne siste snutten kom vel rett etter at tilhengerne hans truet en kvinne og barna hennes ganske grovt etter at hun tok opp en del problematiske sider ved det han sa.

SmukkeBasse

Legg inn av SmukkeBasse »

Hvis transkvinner er kvinner, er denne mannen da en 6 år gammel jente?


Texas_John

Legg inn av Texas_John »

SmukkeBasse skrev: tir apr 25, 2023 1:40 pm Hvis transkvinner er kvinner, er denne mannen da en 6 år gammel jente?
► Show Spoiler
Betimelig at de woke nekter å svare.

Denne skapningen skaper antakelig også hodebry for woke-intelligensiaen

SmukkeBasse

Legg inn av SmukkeBasse »

Denne mannen er en kvinne, og hun er farget. Ikke sant, Malacay?


Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1584

Legg inn av Maxus5 »

Bilde

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Det er SELVSAGT bare GJØN, men VELDIG gøy da, spesielt som du sier fordi media ikke kan calle bløffen.


SmukkeBasse skrev: man mai 01, 2023 10:33 am Denne mannen er en kvinne, og hun er farget. Ikke sant, Malacay?


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»