Har landslaget for få med mørk hud?

Svar
Champis

Re: Har landslaget for få med mørk hud?

Legg inn av Champis »

Kaizen skrev: tir mar 28, 2023 5:53 pm
Champis skrev: tir mar 28, 2023 1:04 am
Kaizen skrev: man mar 27, 2023 6:10 pm

Du har et poeng der Papa. Men det ideelle hadde jo uansett vært at de som utgjør 20% av populasjonen følte at landslaget representerer dem også. Og at man ikke bare vifter det bort som tilfeldigheter.

Så da tenker du at etniske norsk også burde stått på barrikadene fordi de ikke følte at landslaget representerte dem i 2019 da Norge spilte mot Spania med kun 4 etnisk norske på banen?

Med den tankegangen, så vil dette absolutt alltid være et problem så lenge ikke nøyaktig 20% av troppen er av utenlandsk opprinnelse. Og da skal vel gjerne 20% av spilletiden være det også, hvis ikke blir vel det også galt.
Man er jævla langt unna 20% nå Champis. Du med dine avanserte Berg-analyser klarer vel også å se det? Utviklingen går tvertimot i feil retning.

Heia Norge!!!

Tullball. Hvis det skal være 20% representasjon, så er det altså snakk om 4-5 spillere. Akkurat nå er det tilfeldigvis 1, men kunne fort vært flere. For kort tid siden var det 8-9 stk, altså langt mer enn 20%. Ser man på spillerne som kommer opp fra U-landslagene, så er det ganske mange med utenlandsk opprinnelse. Så hvordan du kan konkludere med at utviklingen går i feil retning, fatter jeg bare ikke!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Champis skrev: tir mar 28, 2023 9:04 pm
Kaizen skrev: tir mar 28, 2023 5:53 pm
Champis skrev: tir mar 28, 2023 1:04 am


Så da tenker du at etniske norsk også burde stått på barrikadene fordi de ikke følte at landslaget representerte dem i 2019 da Norge spilte mot Spania med kun 4 etnisk norske på banen?

Med den tankegangen, så vil dette absolutt alltid være et problem så lenge ikke nøyaktig 20% av troppen er av utenlandsk opprinnelse. Og da skal vel gjerne 20% av spilletiden være det også, hvis ikke blir vel det også galt.
Man er jævla langt unna 20% nå Champis. Du med dine avanserte Berg-analyser klarer vel også å se det? Utviklingen går tvertimot i feil retning.

Heia Norge!!!

Tullball. Hvis det skal være 20% representasjon, så er det altså snakk om 4-5 spillere. Akkurat nå er det tilfeldigvis 1, men kunne fort vært flere. For kort tid siden var det 8-9 stk, altså langt mer enn 20%. Ser man på spillerne som kommer opp fra U-landslagene, så er det ganske mange med utenlandsk opprinnelse. Så hvordan du kan konkludere med at utviklingen går i feil retning, fatter jeg bare ikke!
Kaizen har hengt seg opp i 20% selv om majoriteten er polske snekkere og svenske servitører.

Jeg vil tro vi er godt under 10% når man ser på innvandrere som kommer tidlig nok til å utvikle seg til gode fotballspillere eller de som har innvandrerforeldre som også regnes inn i de 20%.

Men det er vel 3 kategorier av statistikk. Løgn, løgn og forbasket løgn.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Om det er et viktig problem som burde fått søkelys så er det alle de muslimske jentene som aldri får nærme seg en fotballbane og blir tvunget til å gå i klær som gir liten bevegelsesfrihet, forsåvidt her jentene det også.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

PapaSmurf skrev: tir mar 28, 2023 10:07 am
GiPazzini_85 skrev: tir mar 28, 2023 10:01 am
PapaSmurf skrev: tir mar 28, 2023 9:40 am
Dette blir en for enkel avvisning av ordet "neger". Har ikke påstått at språket og samfunnet ikke skal utvikle seg, men det må jo skje på de rette premissene som faktisk henger på greip.
Akkurat det samme sa man om V-stil også.
Som ikke burde hete V-stil, men fortsatt ha navnet til oppfinneren.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: tir mar 28, 2023 9:07 pm
Champis skrev: tir mar 28, 2023 9:04 pm
Kaizen skrev: tir mar 28, 2023 5:53 pm

Man er jævla langt unna 20% nå Champis. Du med dine avanserte Berg-analyser klarer vel også å se det? Utviklingen går tvertimot i feil retning.

Heia Norge!!!

Tullball. Hvis det skal være 20% representasjon, så er det altså snakk om 4-5 spillere. Akkurat nå er det tilfeldigvis 1, men kunne fort vært flere. For kort tid siden var det 8-9 stk, altså langt mer enn 20%. Ser man på spillerne som kommer opp fra U-landslagene, så er det ganske mange med utenlandsk opprinnelse. Så hvordan du kan konkludere med at utviklingen går i feil retning, fatter jeg bare ikke!
Kaizen har hengt seg opp i 20% selv om majoriteten er polske snekkere og svenske servitører.

Jeg vil tro vi er godt under 10% når man ser på innvandrere som kommer tidlig nok til å utvikle seg til gode fotballspillere eller de som har innvandrerforeldre som også regnes inn i de 20%.

Men det er vel 3 kategorier av statistikk. Løgn, løgn og forbasket løgn.
Ja lyser jo lang vei Papa at du ikke ser dette som et problem. Vi har en spiller med innvandrerbakgrunn på A-landslaget. På kvinnelandslaget er det vel det samme. Men bortforklaringer. Der er du god!

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

PapaSmurf skrev: man mar 27, 2023 2:02 pmHar landslaget for få med mørk hud?
Ja.

Og for få transmenn.

Og for få utøvere i rullestol.


Tenk at man fremdeles, i 2023, bare velger ut de beste fotballspillerne, som om vi fremdeles lever på 1900-tallet. Middelaldersk og ufølsomt. Alle bør ha like muligheter til å spille på landslaget, og de siste laguttakene viser tydelig at så ikke er tilfelle. Når jeg går rundt og ser på folk på gata, så er det ikke et representativt utvalg av disse jeg ser i rød drakt. #ikkemittlandslag

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Lurer på hva de hadde kalt lederhunden til Helge Ingstad om "Pelsjegerliv" hadde blitt utgitt på lydbok nå og ikke på 90 tallet?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kaizen skrev: tir mar 28, 2023 5:53 pm
Champis skrev: tir mar 28, 2023 1:04 am
Kaizen skrev: man mar 27, 2023 6:10 pm
Man er jævla langt unna 20% nå Champis. Du med dine avanserte Berg-analyser klarer vel også å se det? Utviklingen går tvertimot i feil retning.

Heia Norge!!!
Du e sur.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Innvandrere og barna deres utgjør nå over en million mennesker I Norge. Er på tide at denne gruppa blir bedre representert på A-landslagene. En seriøs oppgave for NFF både på herre- og kvinnesiden fremover.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Hvis man bastant mener at det er for få spillere av ikke-norsk etnisitet på landslaget , hvilke spillere er det som åpenbart burde vært med der?
Skal man begynne med kvotering basert på etnisitet?
Skal det samme gjelde for ski, alpint og nordisk?
Jeg er kanskje naiv men tror ikke noe hat blitt utelatt fra landslaget pga feil etnisitet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: tir mar 28, 2023 9:37 pm
PapaSmurf skrev: tir mar 28, 2023 9:07 pm
Champis skrev: tir mar 28, 2023 9:04 pm


Tullball. Hvis det skal være 20% representasjon, så er det altså snakk om 4-5 spillere. Akkurat nå er det tilfeldigvis 1, men kunne fort vært flere. For kort tid siden var det 8-9 stk, altså langt mer enn 20%. Ser man på spillerne som kommer opp fra U-landslagene, så er det ganske mange med utenlandsk opprinnelse. Så hvordan du kan konkludere med at utviklingen går i feil retning, fatter jeg bare ikke!
Kaizen har hengt seg opp i 20% selv om majoriteten er polske snekkere og svenske servitører.

Jeg vil tro vi er godt under 10% når man ser på innvandrere som kommer tidlig nok til å utvikle seg til gode fotballspillere eller de som har innvandrerforeldre som også regnes inn i de 20%.

Men det er vel 3 kategorier av statistikk. Løgn, løgn og forbasket løgn.
Ja lyser jo lang vei Papa at du ikke ser dette som et problem. Vi har en spiller med innvandrerbakgrunn på A-landslaget. På kvinnelandslaget er det vel det samme. Men bortforklaringer. Der er du god!
Nei, jeg ser det virkelig ikke som et problem. Ikke i det hele tatt. På det norske landslaget har det vært mange med ikke-norsk bakgrunn og ser man på de yngre landslagene er det mange up and coming med utenlandsk bakgrunn.

At du fortsatt gnager om de 20% som du har blitt forklart gang på gang på gang at ikke kan brukes som mål på hvor mange med innvandrerbakgrunn det ville vært naturlig at spilte på landslaget kan jeg rett og slett ikke hjelpe deg med. Siden du fortsatt ikke forstår at snekkeren Pawel eller servitøren Gösta verken kan eller vil representere Norge på landslaget er det blant umulig å få til en saklig debatt.

Hadde noen derimot kommet opp med hvor mange av de 20% av norske innvandrerne som er født i Norge eller kom hit såpass tidlig at de har/burde ha utviklet seg som fotballspillere her så hadde vi hatt et tall vi kunne ta utgangspunkt i for debatten.
Men ser man på grafen som jeg la ut er det åpenbart at tallet er langt under 20%.
Sist redigert av PapaSmurf den ons mar 29, 2023 12:03 am, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kaizen skrev: tir mar 28, 2023 10:33 pm Innvandrere og barna deres utgjør nå over en million mennesker I Norge. Er på tide at denne gruppa blir bedre representert på A-landslagene. En seriøs oppgave for NFF både på herre- og kvinnesiden fremover.
Hva med ishockey og langrenn for den del?

4200570

Legg inn av 4200570 »

Albino skrev: man mar 27, 2023 5:05 pm Har landslaget for få med rødt hår og fregner?

Hvem skal ta over arven etter John Arne?

Lise Klaveness.

Champis

Legg inn av Champis »

kytec skrev: tir mar 28, 2023 9:27 pm Om det er et viktig problem som burde fått søkelys så er det alle de muslimske jentene som aldri får nærme seg en fotballbane og blir tvunget til å gå i klær som gir liten bevegelsesfrihet, forsåvidt her jentene det også.

Ja. Altså, andelen med minoritetsbakgrunn i jente/damefotballen er nok helt spinnvilt lav sammenlignet med på herresiden.

Albino

Legg inn av Albino »

4200570 skrev: ons mar 29, 2023 12:02 am
Albino skrev: man mar 27, 2023 5:05 pm Har landslaget for få med rødt hår og fregner?

Hvem skal ta over arven etter John Arne?

Lise Klaveness.
Hun er da ikke på landslaget! Nå må vi ta oss sammen her.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Champis skrev: ons mar 29, 2023 12:13 am
kytec skrev: tir mar 28, 2023 9:27 pm Om det er et viktig problem som burde fått søkelys så er det alle de muslimske jentene som aldri får nærme seg en fotballbane og blir tvunget til å gå i klær som gir liten bevegelsesfrihet, forsåvidt her jentene det også.

Ja. Altså, andelen med minoritetsbakgrunn i jente/damefotballen er nok helt spinnvilt lav sammenlignet med på herresiden.
Ja dessverre. Det er nok en del med mindre rigide regler som er med. Det er en del med hijab og skjørt/kjole i de yngre klassene, men kan ikke se for meg at de når det øverste nivå.

Er dog helt klar for å la meg overraske.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Kaizen skrev: tir mar 28, 2023 10:33 pm Innvandrere og barna deres utgjør nå over en million mennesker I Norge. Er på tide at denne gruppa blir bedre representert på A-landslagene. En seriøs oppgave for NFF både på herre- og kvinnesiden fremover.
Når man vet at Pakistanerne som utgjør en av de største gruppen IKKE er interessert i fotball.
Det burde være en av de første forklaringene.

4200570

Legg inn av 4200570 »

Albino skrev: ons mar 29, 2023 12:14 am
4200570 skrev: ons mar 29, 2023 12:02 am
Albino skrev: man mar 27, 2023 5:05 pm Har landslaget for få med rødt hår og fregner?

Hvem skal ta over arven etter John Arne?

Lise Klaveness.
Hun er da ikke på landslaget! Nå må vi ta oss sammen her.
Hun har vært, og nå er hun big boss.

4200570

Legg inn av 4200570 »

Big George skrev: ons mar 29, 2023 12:48 am
Kaizen skrev: tir mar 28, 2023 10:33 pm Innvandrere og barna deres utgjør nå over en million mennesker I Norge. Er på tide at denne gruppa blir bedre representert på A-landslagene. En seriøs oppgave for NFF både på herre- og kvinnesiden fremover.
Når man vet at Pakistanerne som utgjør en av de største gruppen IKKE er interessert i fotball.
Det burde være en av de første forklaringene.
Morten Pedersen mente vel for en del år tilbake at Harmeeth Singh ville oppnå samme status som David Beckham om han valgte å representere India istedenfor Norge. Hadde bare Etzaz valgt Pakistan...

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: tir mar 28, 2023 11:56 pm
Kaizen skrev: tir mar 28, 2023 9:37 pm
PapaSmurf skrev: tir mar 28, 2023 9:07 pm

Kaizen har hengt seg opp i 20% selv om majoriteten er polske snekkere og svenske servitører.

Jeg vil tro vi er godt under 10% når man ser på innvandrere som kommer tidlig nok til å utvikle seg til gode fotballspillere eller de som har innvandrerforeldre som også regnes inn i de 20%.

Men det er vel 3 kategorier av statistikk. Løgn, løgn og forbasket løgn.
Ja lyser jo lang vei Papa at du ikke ser dette som et problem. Vi har en spiller med innvandrerbakgrunn på A-landslaget. På kvinnelandslaget er det vel det samme. Men bortforklaringer. Der er du god!
Nei, jeg ser det virkelig ikke som et problem. Ikke i det hele tatt. På det norske landslaget har det vært mange med ikke-norsk bakgrunn og ser man på de yngre landslagene er det mange up and coming med utenlandsk bakgrunn.

At du fortsatt gnager om de 20% som du har blitt forklart gang på gang på gang at ikke kan brukes som mål på hvor mange med innvandrerbakgrunn det ville vært naturlig at spilte på landslaget kan jeg rett og slett ikke hjelpe deg med. Siden du fortsatt ikke forstår at snekkeren Pawel eller servitøren Gösta verken kan eller vil representere Norge på landslaget er det blant umulig å få til en saklig debatt.

Hadde noen derimot kommet opp med hvor mange av de 20% av norske innvandrerne som er født i Norge eller kom hit såpass tidlig at de har/burde ha utviklet seg som fotballspillere her så hadde vi hatt et tall vi kunne ta utgangspunkt i for debatten.
Men ser man på grafen som jeg la ut er det åpenbart at tallet er langt under 20%.
Jeg sa du hadde er godt poeng her Papa i et tidligere innlegg har jeg kommentert nettopp dette.. . Absolutt ikke opptatt av om det er 20 eller 16%. Uansett utgjør denne gruppen over en million mennesker I Norge, Og fødselsraten ligger på ca. 1.85. Godt over gjennomsnittet for Norge som helhet.

Min interesse i saken omhandler at man tar dette perspektivet på alvor, når man ser at andelen minoritetsspråklige går nedover på A-landslaget.
. Den jo burde gått oppover i tråd med den generelle samfunnsutviklingen i Norge. Ideelt sett burde vi vel hatt 3-5 spillere fra den gruppen. Så kan man si at det er tilfeldig. Men jeg ser at flere av stjernene på landslaget med minoritetsspråklige bakgrunn er på hell i forhold til alder, uten at nye har kommet inn og tatt over deres rolle ennå. Så får vi håpe de nye talentene fra de yngre lagene tar steget. Er ingen tvil om ulike kulturer bringer inn en X-faktor som vi trenger i fremtidige landslag

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Hva med langrennslandslaget? Kvinnehåndball? Ett flertall av innvandrerne er ikke integrert i det norske samfunnet i det hele tatt, de lever i sine isolerte områder, særlig i Oslo

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Jobs99 skrev: ons mar 29, 2023 10:15 pm Hva med langrennslandslaget? Kvinnehåndball? Ett flertall av innvandrerne er ikke integrert i det norske samfunnet i det hele tatt, de lever i sine isolerte områder, særlig i Oslo
Du er oslojente?

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Jobs99 skrev: ons mar 29, 2023 10:15 pm Hva med langrennslandslaget? Kvinnehåndball? Ett flertall av innvandrerne er ikke integrert i det norske samfunnet i det hele tatt, de lever i sine isolerte områder, særlig i Oslo
Er vel litt lenger distanse knyttet opp mot vintersport. Men i håndball, så ser man at svenskene delvis har fått det til. Så definitivt en viktig jobb for idretten framover at man jobber bedre med integrering istedenfor å kun si st det er så vanskelig. Eks Cricket har man f.eks en veldig bra utvikling som de andre idrettene i Norge bør lære av.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Kaizen skrev: ons mar 29, 2023 10:20 pm
Jobs99 skrev: ons mar 29, 2023 10:15 pm Hva med langrennslandslaget? Kvinnehåndball? Ett flertall av innvandrerne er ikke integrert i det norske samfunnet i det hele tatt, de lever i sine isolerte områder, særlig i Oslo
Er vel litt lenger distanse knyttet opp mot vintersport. Men i håndball, så ser man at svenskene delvis har fått det til. Så definitivt en viktig jobb for idretten framover at man jobber bedre med integrering istedenfor å kun si st det er så vanskelig. Eks Cricket har man f.eks en veldig bra utvikling som de andre idrettene i Norge bør lære av.
Først og fremst må innvandrerne selv ville integreres. Om ikke de vil så nytter det ikke om vi ønsker å få dem integrert. Blir ikke mye integrert om du bare henger med andre invandrere og med bare innvandrere som naboer på Oslo Øst.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

PapaSmurf skrev: tir mar 28, 2023 3:43 pm Her i kretsen eller fiskeværet om man absolutt vil har man tatt grep.

Jeg er involvert i 3 klubber på forskjellig nivå og alle har avtaler der de som sliter med betaling kan ta kontakt.

Her er et eksempel fra kretsens største breddeklubb:

https://www.moldefk.no/om-klubben/bredd ... ngsavtaler
Ja, det er jo skikkelig smart å legge det på foreldrene til disse barna, at de skal innrømme fattigdommen og stå med lua i handa…

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Corvus skrev: ons mar 29, 2023 10:25 pm
Først og fremst må innvandrerne selv ville integreres. Om ikke de vil så nytter det ikke om vi ønsker å få dem integrert. Blir ikke mye integrert om du bare henger med andre invandrere og med bare innvandrere som naboer på Oslo Øst.
Det frister ikke akkurat å henge med brungrums som deg da, når man har innvandrerbakgrunn.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Corvus skrev: ons mar 29, 2023 10:25 pm
Kaizen skrev: ons mar 29, 2023 10:20 pm
Jobs99 skrev: ons mar 29, 2023 10:15 pm Hva med langrennslandslaget? Kvinnehåndball? Ett flertall av innvandrerne er ikke integrert i det norske samfunnet i det hele tatt, de lever i sine isolerte områder, særlig i Oslo
Er vel litt lenger distanse knyttet opp mot vintersport. Men i håndball, så ser man at svenskene delvis har fått det til. Så definitivt en viktig jobb for idretten framover at man jobber bedre med integrering istedenfor å kun si st det er så vanskelig. Eks Cricket har man f.eks en veldig bra utvikling som de andre idrettene i Norge bør lære av.
Først og fremst må innvandrerne selv ville integreres. Om ikke de vil så nytter det ikke om vi ønsker å få dem integrert. Blir ikke mye integrert om du bare henger med andre invandrere og med bare innvandrere som naboer på Oslo Øst.
Molde møtte Grorud i semifinalen i Junior NM i 2022. Et lag med flere minoritetsspråklige.Så det skjer helt klart positiv utvikling i norsk fotball. Men så handler det bare om at spillerne får gode muligheter til å trene å utvikle seg videre, og kunne ta det siste steget. En klubb som VIF har vel gjort en tvilsom jobb i så måte med mange av sine talenter senere årene. Er f.eks spent på hva VIF kan få ut av supertalentet Omar Bully Drameh fra nettopp dette juniorlaget. Eller om de skusler bort nok et nytt talent.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: ons mar 29, 2023 10:07 pm
PapaSmurf skrev: tir mar 28, 2023 11:56 pm
Kaizen skrev: tir mar 28, 2023 9:37 pm

Ja lyser jo lang vei Papa at du ikke ser dette som et problem. Vi har en spiller med innvandrerbakgrunn på A-landslaget. På kvinnelandslaget er det vel det samme. Men bortforklaringer. Der er du god!
Nei, jeg ser det virkelig ikke som et problem. Ikke i det hele tatt. På det norske landslaget har det vært mange med ikke-norsk bakgrunn og ser man på de yngre landslagene er det mange up and coming med utenlandsk bakgrunn.

At du fortsatt gnager om de 20% som du har blitt forklart gang på gang på gang at ikke kan brukes som mål på hvor mange med innvandrerbakgrunn det ville vært naturlig at spilte på landslaget kan jeg rett og slett ikke hjelpe deg med. Siden du fortsatt ikke forstår at snekkeren Pawel eller servitøren Gösta verken kan eller vil representere Norge på landslaget er det blant umulig å få til en saklig debatt.

Hadde noen derimot kommet opp med hvor mange av de 20% av norske innvandrerne som er født i Norge eller kom hit såpass tidlig at de har/burde ha utviklet seg som fotballspillere her så hadde vi hatt et tall vi kunne ta utgangspunkt i for debatten.
Men ser man på grafen som jeg la ut er det åpenbart at tallet er langt under 20%.
Jeg sa du hadde er godt poeng her Papa i et tidligere innlegg har jeg kommentert nettopp dette.. . Absolutt ikke opptatt av om det er 20 eller 16%. Uansett utgjør denne gruppen over en million mennesker I Norge, Og fødselsraten ligger på ca. 1.85. Godt over gjennomsnittet for Norge som helhet.

Min interesse i saken omhandler at man tar dette perspektivet på alvor, når man ser at andelen minoritetsspråklige går nedover på A-landslaget.
. Den jo burde gått oppover i tråd med den generelle samfunnsutviklingen i Norge. Ideelt sett burde vi vel hatt 3-5 spillere fra den gruppen. Så kan man si at det er tilfeldig. Men jeg ser at flere av stjernene på landslaget med minoritetsspråklige bakgrunn er på hell i forhold til alder, uten at nye har kommet inn og tatt over deres rolle ennå. Så får vi håpe de nye talentene fra de yngre lagene tar steget. Er ingen tvil om ulike kulturer bringer inn en X-faktor som vi trenger i fremtidige landslag
Jeg er opptatt av at alle skal få sjansen til å bli så gode som de kan bli.

Uavhengig av hvor de eller foreldrene kommer fra.

Og dette vil naturlig gå i bølgedaler. Det ser man på talentutvikling generelt også. Noen ganger får man frem mange talenter, andre ganger er det tørke.

Jeg har forsåvidt regnet litt på tallet og selv om det ikke var mulig å unngå litt synsing med manglende informasjon kom jeg med den grafen som utgangspunkt frem til at 6-8% av den norske befolkningen har kommet hit såpass unge at de kan utvikles eller de er født her av utenlandske foreldre. Men det kunne jeg jo sagt ut fra logisk tankegang også. Det betyr at om man skal se på statistikken alene skal landslaget ha 1-2 spillere med slik bakgrunn hvert uttak.

Og da har jeg ikke tatt med i beregningen at mange av disse gruppene i stor grad velger andre idretter.

Det forteller meg at man har gjort en kjempejobb med integrering og at NFFs kampanjer fungerer.

Men det kan jo alltid jobbes bedre med utvikling. Uansett opphav.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Trolljegeren skrev: ons mar 29, 2023 10:32 pm
Corvus skrev: ons mar 29, 2023 10:25 pm
Først og fremst må innvandrerne selv ville integreres. Om ikke de vil så nytter det ikke om vi ønsker å få dem integrert. Blir ikke mye integrert om du bare henger med andre invandrere og med bare innvandrere som naboer på Oslo Øst.
Det frister ikke akkurat å henge med brungrums som deg da, når man har innvandrerbakgrunn.
FInnes ikke noe brungrums her. Du er altså ikke enig i at innvandrere bør integreres i det norske samfunnet? Hva slags idiotholdning er det?

Corvus

Legg inn av Corvus »

Kaizen skrev: ons mar 29, 2023 10:41 pm
Corvus skrev: ons mar 29, 2023 10:25 pm
Kaizen skrev: ons mar 29, 2023 10:20 pm

Er vel litt lenger distanse knyttet opp mot vintersport. Men i håndball, så ser man at svenskene delvis har fått det til. Så definitivt en viktig jobb for idretten framover at man jobber bedre med integrering istedenfor å kun si st det er så vanskelig. Eks Cricket har man f.eks en veldig bra utvikling som de andre idrettene i Norge bør lære av.
Først og fremst må innvandrerne selv ville integreres. Om ikke de vil så nytter det ikke om vi ønsker å få dem integrert. Blir ikke mye integrert om du bare henger med andre invandrere og med bare innvandrere som naboer på Oslo Øst.
Molde møtte Grorud i semifinalen i Junior NM i 2022. Et lag med flere minoritetsspråklige.Så det skjer helt klart positiv utvikling i norsk fotball. Men så handler det bare om at spillerne får gode muligheter til å trene å utvikle seg videre, og kunne ta det siste steget. En klubb som VIF har vel gjort en tvilsom jobb i så måte med mange av sine talenter senere årene. Er f.eks spent på hva VIF kan få ut av supertalentet Omar Bully Drameh fra nettopp dette juniorlaget. Eller om de skusler bort nok et nytt talent.
Fotball er jo multikulturelt i lange baner, helt konge der. Ikke akkurat så mange i vinteridretter. Skulle gjerne sett flere der.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»