Ny skoleskyting i USA

Svar
Folk_flesk

Re: Ny skoleskyting i USA

Legg inn av Folk_flesk »

Predatorgnu skrev: søn apr 16, 2023 7:02 pm
Only in the US
2 år og egen hagle og rifle.
Egentlig ikke så oppsiktsvekkende. Kanskje en familietradisjon, og hun får sikkert ikke løpe rundt med våpnene.
Men at en guvernør skryter av det er litt spesielt, synes jeg. Tatt i betraktning alle skyteepisodene i landet. Men kanskje skulle hun imponere gutta fra NRA, for å få mere penger fra den kanten?

Kristi Noem har norske aner, som mange i de traktene.

Bra vi for ca 100 år siden fikk eksportert slikt søppel som denne familien hennes. Å skryte av at en 2-åring har eget våpen burde kvalifisere til tvangsinnleggelse, ikke en politisk karriere.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: søn apr 16, 2023 11:40 pm
Bra vi for ca 100 år siden fikk eksportert slikt søppel som denne familien hennes.
Vi eksporterer søppelfamilier og importerer søppelfamilier, så da går det vel opp i opp?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

peraleks skrev: søn apr 16, 2023 10:41 pm Heh, yep beholde en urgammel lov fordi noen prøver å ta seg inn i bilen din(Som man for øvrig har latt stå ulåst og som forsikringer vil dekke).
Ja, her er jo det store spørsmålet om hvordan han kunne finne på å la bilen stå ulåst, ....

peraleks

Legg inn av peraleks »

Guttorm123 skrev: man apr 17, 2023 12:29 am
peraleks skrev: søn apr 16, 2023 10:41 pm Heh, yep beholde en urgammel lov fordi noen prøver å ta seg inn i bilen din(Som man for øvrig har latt stå ulåst og som forsikringer vil dekke).
Ja, her er jo det store spørsmålet om hvordan han kunne finne på å la bilen stå ulåst, ....
Hva med deg, låser du bilen din, hva med huset ditt?
Spør deg selv to ganger hvorfor du gjør det.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Texas_John skrev: søn apr 16, 2023 10:55 pm Gratulerer til @peraleks som vinner premien for å være den aller første til å unnskylde de fire afroamerikanske voldsutøverne.

Det er fortsatt mulig å kjempe om premien for å skrive det beste innlegget om «hvordan også dette er de hvites feil». Det blir også et signert diplom til alle som greier å skrive noe negativt om Trump i relasjon til denne hendelsen, så ingen grunn til å ligge på latsiden her. OBS ChatGpt er ikke tillatt
Jeg unnskylder det ikke, samtlige av gutta burde vært bak lås og slå.

Men det er nå slik at biler utstyres med lås, spør deg selv ca. 1000 ganger hvorfor de gjør det.
Kan jo være en kjekk ting for å unngå at folk tar seg inn i bilen lett som bare det.

Det beste er at du faktisk bruker dette som et argument for å forsvare en lov laget under tider ingen av dagens levende var i nærheten av å eksistere på, bare for å påpeke hvor totalt fravær av logikk det er her. Men hey, greit å ha den loven når man kan bære inn våpen i barnebursdager og fyre rundt seg så fort det oppstår en krangel med andre.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

peraleks skrev: man apr 17, 2023 12:42 am

Hva med deg, låser du bilen din, hva med huset ditt?
Spør deg selv to ganger hvorfor du gjør det.
Jeg låser ikke bilen min for å unngå å bli slått ned.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Kjøtteter skrev: søn apr 16, 2023 11:09 pm Det er litt festlig når anti-pangpangerne prøver å sjonglere de to narrativene at det er unge hvite menn som begår masseskytinger, og at det er flere hundre masseskytinger i USA hvert år.

Ligningen vil liksom ikke gå opp, men de prøver likevel.
Brøk er nok ikke din ting.
Er det uansett noen som har sagt at gjengvold ikke er et problem, og gjerne hos svarte?
Uansett så får du gjøre som resten av oss. Google. Ingen har sagt det du sier.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

fazz skrev: søn apr 16, 2023 12:05 pm
Texas_John skrev: søn apr 16, 2023 11:44 am
MadBum skrev: søn apr 16, 2023 11:26 am https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste- ... -i-alabama

Barn drept under en bursdagsfeiring. USA ass. Landet sitt
Alabama ja… noen av de verste byene i USA ligger der, mye rasisme mot hvite der. Hvite er langt oftere ofre for voldskriminalitet hvor gjerningspersonen er african american, enn vice versa.
Tipper det er en hvit, gun toting, redneck som står bak.
Er vel en som ikke ble invitert i bursdagsselskapet.. kanskje?

Skal visst ikke mye til for enkelte før det blir masseskyting "over there". Hevnes skal det, koste hva det koste vil.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

fazz skrev: søn apr 16, 2023 12:05 pm
Texas_John skrev: søn apr 16, 2023 11:44 am Alabama ja… noen av de verste byene i USA ligger der, mye rasisme mot hvite der. Hvite er langt oftere ofre for voldskriminalitet hvor gjerningspersonen er african american, enn vice versa.
Tipper det er en hvit, gun toting, redneck som står bak.
Hvit, incel, offer for urettferdig behandling, frykter andre kulturer og hudfarger.
Kunne like gjerne vært enkelte på dette forumet.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Hardy-guttene skrev: man apr 17, 2023 7:50 am
fazz skrev: søn apr 16, 2023 12:05 pm
Texas_John skrev: søn apr 16, 2023 11:44 am Alabama ja… noen av de verste byene i USA ligger der, mye rasisme mot hvite der. Hvite er langt oftere ofre for voldskriminalitet hvor gjerningspersonen er african american, enn vice versa.
Tipper det er en hvit, gun toting, redneck som står bak.
Hvit, incel, offer for urettferdig behandling, frykter andre kulturer og hudfarger.
Kunne like gjerne vært enkelte på dette forumet.
Helt korrekt.
Når enkelte her inne til og med støtter høyreekstrem vold, så håper jeg at myndigheter (eller psykiatrien) følger godt med.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

peraleks skrev: søn apr 16, 2023 10:41 pm Heh, yep beholde en urgammel lov fordi noen prøver å ta seg inn i bilen din(Som man for øvrig har latt stå ulåst og som forsikringer vil dekke).
Min forsikring dekker ikke stjålet bil om jeg lar den stå ulåst.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Henningsen skrev: man apr 17, 2023 8:36 am
Hardy-guttene skrev: man apr 17, 2023 7:50 am
fazz skrev: søn apr 16, 2023 12:05 pm

]

Helt korrekt.
Når enkelte her inne til og med støtter høyreekstrem vold, så håper jeg at myndigheter (eller psykiatrien) følger godt med.
Tror du kan være ganske sikker på at PST følger med. Både her og på andre åpne forum.
Kan godt hende de omtalte trollfabrikkene i Moskva også er representert.
DNM tror jeg også har sine representanter, som bruker enhver tråd som platform for sin agenda. Sant eller usant er ikke så nøye - bare man får gjentatt budskapet ofte nok.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Tragikomisk at man ikke trenger å lage en "ny tråd" når det er en ny skyting med barn involvert. Man kan bare ta det i den gamle tråden. Det er helt klin kokos at det er så mange republikanere som faktisk ønsker å ødelegge landet sitt for sin egen berikelse. Det er en ganske bred oppfatning om at kommunismen ikke fungerer, men USA prøver så godt de kan å gjøre kapitalismen til en minst like stor ulv. Selv om vi kan le/grine av dette på avstand, så er det likevel veldig bekymringsverdig at vi begynner å få klasseskiller og enorme gap mellom rike og fattige som kan minne om USA også i Norge. Jeg er oppriktig bekymret for hvilken verden og hvilket samfunn vi etterlater våre barn.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Henningsen skrev: man apr 17, 2023 8:36 am
Hardy-guttene skrev: man apr 17, 2023 7:50 am
fazz skrev: søn apr 16, 2023 12:05 pm Tipper det er en hvit, gun toting, redneck som står bak.
Hvit, incel, offer for urettferdig behandling, frykter andre kulturer og hudfarger.
Kunne like gjerne vært enkelte på dette forumet.
Helt korrekt.
Når enkelte her inne til og med støtter høyreekstrem vold, så håper jeg at myndigheter (eller psykiatrien) følger godt med.
Innlagte og innsatte har også tilgang til internett, så jeg håper de allerede er ivaretatt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Skjer ting i Kansas også.


Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: man apr 17, 2023 8:36 am

Helt korrekt.
Når enkelte her inne til og med støtter høyreekstrem vold, så håper jeg at myndigheter (eller psykiatrien) følger godt med.
Er det virkelig noen her inne som støtter dette?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Chromeback skrev: man apr 17, 2023 2:57 pm Skjer ting i Kansas også.
► Show Spoiler
https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/20 ... able-3.xls
Ut ifra denne tabellen fra FBI så ser statistikken for 2016 slik ut:

Antall svarte som er drept av hvit gjerningsmann: 243

Antall hvite som er drept av svart gjerningsmann: 533

Dette betyr at svarte dreper hvite ca. 10 ganger så ofte som omvendt, når vi korrigerer for demografisk sammensetning. Så da lurer jeg på, hva er det du egentlig holder på med?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Chromeback skrev: man apr 17, 2023 2:57 pm Skjer ting i Kansas også.

Her ser man hva som kan bli resultatet når den syke våpenkulturen kombinerer med et paranoid forhold til eiendom. Husker at det samme skjedde med en japansk utvekslingsstudent for noen år siden. I USA kan man altså risikere å måtte bøte med livet for å ringe på feil dør.

I et slikt system skal det heller ikke forundre meg om drapsmannen slipper unna fordi han "beskyttet sin eiendom".

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: man apr 17, 2023 6:33 pm
Chromeback skrev: man apr 17, 2023 2:57 pm Skjer ting i Kansas også.

Her ser man hva som kan bli resultatet når den syke våpenkulturen kombinerer med et paranoid forhold til eiendom. Husker at det samme skjedde med en japansk utvekslingsstudent for noen år siden. I USA kan man altså risikere å måtte bøte med livet for å ringe på feil dør.

I et slikt system skal det heller ikke forundre meg om drapsmannen slipper unna fordi han "beskyttet sin eiendom".

Enda et drap i USA altså. Det begynner å bli mange nå.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Texas_John skrev: man apr 17, 2023 6:18 pm https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/20 ... able-3.xls
Ut ifra denne tabellen fra FBI så ser statistikken for 2016 slik ut:

Antall svarte som er drept av hvit gjerningsmann: 243

Antall hvite som er drept av svart gjerningsmann: 533

Dette betyr at svarte dreper hvite ca. 10 ganger så ofte som omvendt, når vi korrigerer for demografisk sammensetning. Så da lurer jeg på, hva er det du egentlig holder på med?
Fra samme sted 2019
3299 hvite skutt av 2594 hvite og 566 svarte
2906 svarte skutt av 246 hvite og 2574 svarte

Så hvite skyter hvite og svarte skyter svarte.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Guttorm123 skrev: man apr 17, 2023 6:34 pm
Folk_flesk skrev: man apr 17, 2023 6:33 pm
Chromeback skrev: man apr 17, 2023 2:57 pm Skjer ting i Kansas også.

Her ser man hva som kan bli resultatet når den syke våpenkulturen kombinerer med et paranoid forhold til eiendom. Husker at det samme skjedde med en japansk utvekslingsstudent for noen år siden. I USA kan man altså risikere å måtte bøte med livet for å ringe på feil dør.

I et slikt system skal det heller ikke forundre meg om drapsmannen slipper unna fordi han "beskyttet sin eiendom".

Enda et drap i USA altså. Det begynner å bli mange nå.
Ralp Yarl er fortsatt i live, men kjemper en kamp på sykehuset.

For å provosere snøfnugget her inne enda litt mer, spinnvilt at mannen har blitt løslatt så fort.

Bilde

Dette er så langt unna definisjonen på selvforsvar at man ikke engang ser starten på setningen.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Hardy-guttene skrev: man apr 17, 2023 6:38 pm
Texas_John skrev: man apr 17, 2023 6:18 pm https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/20 ... able-3.xls
Ut ifra denne tabellen fra FBI så ser statistikken for 2016 slik ut:

Antall svarte som er drept av hvit gjerningsmann: 243

Antall hvite som er drept av svart gjerningsmann: 533

Dette betyr at svarte dreper hvite ca. 10 ganger så ofte som omvendt, når vi korrigerer for demografisk sammensetning. Så da lurer jeg på, hva er det du egentlig holder på med?
Fra samme sted 2019
3299 hvite skutt av 2594 hvite og 566 svarte
2906 svarte skutt av 246 hvite og 2574 svarte

Så hvite skyter hvite og svarte skyter svarte.
Er du uenig i at statistikken fra FBI viser at svarte skyter hvite 10 ganger så ofte, som hvite skyter svarte? Selv om @Chromeback prøver å gaslighte forumet etter beste evne med irrelevante hendelser

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Chromeback skrev: man apr 17, 2023 6:46 pm

Dette er så langt unna definisjonen på selvforsvar at man ikke engang ser starten på setningen.
Helt vilt i USA.

Av det man kan lese, så ble han vel skutt fordi han ringte på feil dør. Og da blir det vel kanskje litt feil å umiddelbart spekulere i hatkriminalitet.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Texas_John skrev: man apr 17, 2023 6:54 pm
Er du uenig i at statistikken fra FBI viser at svarte skyter hvite 10 ganger så ofte, som hvite skyter svarte? Selv om @Chromeback prøver å gaslighte forumet etter beste evne med irrelevante hendelser
"Overrepresentering" er visst fremmedord for enkelte....

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Folk_flesk skrev: man apr 17, 2023 6:33 pm
Chromeback skrev: man apr 17, 2023 2:57 pm Skjer ting i Kansas også.
► Show Spoiler
Her ser man hva som kan bli resultatet når den syke våpenkulturen kombinerer med et paranoid forhold til eiendom. Husker at det samme skjedde med en japansk utvekslingsstudent for noen år siden. I USA kan man altså risikere å måtte bøte med livet for å ringe på feil dør.

I et slikt system skal det heller ikke forundre meg om drapsmannen slipper unna fordi han "beskyttet sin eiendom".
Bøte med livet? Drapsmannen? Vedkommende som ble skutt er vel ikke engang på sykehuset lenger.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Texas_John skrev: man apr 17, 2023 6:18 pm
Chromeback skrev: man apr 17, 2023 2:57 pm Skjer ting i Kansas også.
► Show Spoiler
https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/20 ... able-3.xls
Ut ifra denne tabellen fra FBI så ser statistikken for 2016 slik ut:

Antall svarte som er drept av hvit gjerningsmann: 243

Antall hvite som er drept av svart gjerningsmann: 533

Dette betyr at svarte dreper hvite ca. 10 ganger så ofte som omvendt, når vi korrigerer for demografisk sammensetning. Så da lurer jeg på, hva er det du egentlig holder på med?
--- Er vel ikke så vanskelig det her,du vet også at det er sosioøkonomiske forhold som spiller inn her. Mere kriminalitet der hvor det også er dårligere sosiale forhold,flere (hvite) ofre fordi disse også har høyere sosial og økonomisk rang?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Texas_John skrev: man apr 17, 2023 7:00 pm
Folk_flesk skrev: man apr 17, 2023 6:33 pm
Chromeback skrev: man apr 17, 2023 2:57 pm Skjer ting i Kansas også.
► Show Spoiler
Her ser man hva som kan bli resultatet når den syke våpenkulturen kombinerer med et paranoid forhold til eiendom. Husker at det samme skjedde med en japansk utvekslingsstudent for noen år siden. I USA kan man altså risikere å måtte bøte med livet for å ringe på feil dør.

I et slikt system skal det heller ikke forundre meg om drapsmannen slipper unna fordi han "beskyttet sin eiendom".
Bøte med livet? Drapsmannen? Vedkommende som ble skutt er vel ikke engang på sykehuset lenger.
Leste at han hadde blitt skutt i hodet fra kloss hold og antok at han var død. Et lite under at han overlevde, men åpenbart et soleklart drapsforsøk.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Folk_flesk skrev: man apr 17, 2023 7:06 pm
Texas_John skrev: man apr 17, 2023 7:00 pm
Folk_flesk skrev: man apr 17, 2023 6:33 pm

Her ser man hva som kan bli resultatet når den syke våpenkulturen kombinerer med et paranoid forhold til eiendom. Husker at det samme skjedde med en japansk utvekslingsstudent for noen år siden. I USA kan man altså risikere å måtte bøte med livet for å ringe på feil dør.

I et slikt system skal det heller ikke forundre meg om drapsmannen slipper unna fordi han "beskyttet sin eiendom".
Bøte med livet? Drapsmannen? Vedkommende som ble skutt er vel ikke engang på sykehuset lenger.
Leste at han hadde blitt skutt i hodet fra kloss hold og antok at han var død. Et lite under at han overlevde, men åpenbart et soleklart drapsforsøk.
Hvis man blir skutt i hodet med rifle spesielt på kloss hold så er man død ja. Men denne leve altså i beste velgående og er allerede hjemme fra sykehuset. Hva forteller det deg om hvordan saken ble fremstilt av media og ikke minst av han som postet den her?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Texas_John skrev: man apr 17, 2023 7:12 pm
Folk_flesk skrev: man apr 17, 2023 7:06 pm
Texas_John skrev: man apr 17, 2023 7:00 pm
Bøte med livet? Drapsmannen? Vedkommende som ble skutt er vel ikke engang på sykehuset lenger.
Leste at han hadde blitt skutt i hodet fra kloss hold og antok at han var død. Et lite under at han overlevde, men åpenbart et soleklart drapsforsøk.
Hvis man blir skutt i hodet med rifle spesielt på kloss hold så er man død ja. Men denne leve altså i beste velgående og er allerede hjemme fra sykehuset. Hva forteller det deg om hvordan saken ble fremstilt av media og ikke minst av han som postet den her?
Neste gang jeg blir skutt i hodet skal jeg prøve å huske at det er noe jeg bør kunne riste av meg.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Texas_John skrev: man apr 17, 2023 7:12 pm
Folk_flesk skrev: man apr 17, 2023 7:06 pm
Texas_John skrev: man apr 17, 2023 7:00 pm
Bøte med livet? Drapsmannen? Vedkommende som ble skutt er vel ikke engang på sykehuset lenger.
Leste at han hadde blitt skutt i hodet fra kloss hold og antok at han var død. Et lite under at han overlevde, men åpenbart et soleklart drapsforsøk.
Hvis man blir skutt i hodet med rifle spesielt på kloss hold så er man død ja. Men denne leve altså i beste velgående og er allerede hjemme fra sykehuset. Hva forteller det deg om hvordan saken ble fremstilt av media og ikke minst av han som postet den her?
Hva forteller det deg at skytteren først skjøt, og når 16-åringen falt på bakken, så gikk skytteren bort og skjøt en gang til?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»