AP + Sp 22% - AP befester sin oppslutning på 16,2%

Svar
Bjoro33

Re: AP + Sp 22% - AP befester sin oppslutning på 16,2%

Legg inn av Bjoro33 »

Kan vi ikke diskutere uten å bruke nidnavn på politikerne. Alle disse respektløse kallenavnene gjør ikke meningsytringer bedre. Kun lager det til tråder på lavt nivå.
Og vi kan med fordel også vise meddiskutanter respekt. Vi er voksne, og kan vise det.

Med nivået enkelte tråder, så viser vi anonyme besøkende, at det er av liten verdi å bli medlem her

Det er mange andre forum med oppgulp, la dette bli det seriøse forum.
Sist redigert av Bjoro33 den lør apr 22, 2023 3:59 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Bjoro33 skrev: lør apr 22, 2023 3:53 pm Kan vi ikke diskutere uten å bruke nidnavn på politikerne. Alle disse respektløse kallenavnene gjør ikke meningsytringer bedre. Kun lager det til tråder på lavt nivå.
Og vi kan med fordel også vise meddiskutanter respekt. Vi er voksne, og kan vise det.

Med nivået enkelte tråder, så viser vi anonyme besøkende, at det er av liten verdi å bli medlem her
Det siste er et bra poeng. Fortsetter det slik kan jo til og med nye VGD få et oppsving.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

MRSA skrev: lør apr 22, 2023 3:52 pm
erdetslik skrev: lør apr 22, 2023 3:44 pm
MRSA skrev: lør apr 22, 2023 3:03 pm

Og slike innlegg skriv løgnar @erdetslik
Jeg kan forstå at sannheten og fakta kan være brutalt for en så sterk AP-tilhenger. Men denne kommentar er vel ikke annet en usannhet i affekt.
Om Tonje Brenna er en sannhet. Om Vestre er det min mening siden han driver fabrikk et land hvor forutsetningene etter hans offisielle holdning, er mye dårligere enn i Norge. Tåkefyrste har Støre blitt titulert som av media.
Så den som står igjen med svarte-per blir vel du
No veit vi at høgreekstremistar likar å vri på sanninga.
Som du heilt sikkert veit så gjekk tåkefyrste tittelen i arv, året etter at Støre fekk den så var det Sølvi Listhaug som fekk tittelen.
Når det gjeld Vestre så har andre i ein annan tråd vist deg at han har bygd ny fabrikk i Norge og flyttar fleire av sine svenske arbeidarar til den fabrikken. Så hovudproduksjonen til Vestre vil vere i Norge.
"å vri på sanninga" har jeg lært av der venstreekstreme. Det er vel ingen som er bedre i den kunsten en dere venstreekstreme.
Jeg tar sjansen på at du forstår forskjellen på "har hatt" - "har" og "vil være" altså fortid - nåtid og framtid.
Så i framtiden "vil (kanskje) hovedproduksjonen være" i Norge - kanskje er lagt inn fordi rør og stålelementer skal produseres hos Vestre Production AB i Torsby.
Så skal disse basis produktene kjøres til den nye fabrikken (på gratistomta) i Eidskog lakkere og montere til ferdigprodukter. Den nye fabrikken har nylig blitt klar.
SÅ Vestre har hatt fabrikk kun i Sverige i mange år . . . . . . .

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Folk_flesk skrev: lør apr 22, 2023 3:55 pm
Bjoro33 skrev: lør apr 22, 2023 3:53 pm Kan vi ikke diskutere uten å bruke nidnavn på politikerne. Alle disse respektløse kallenavnene gjør ikke meningsytringer bedre. Kun lager det til tråder på lavt nivå.
Og vi kan med fordel også vise meddiskutanter respekt. Vi er voksne, og kan vise det.

Med nivået enkelte tråder, så viser vi anonyme besøkende, at det er av liten verdi å bli medlem her
Det siste er et bra poeng. Fortsetter det slik kan jo til og med nye VGD få et oppsving.
:lol: :lol: Bra du trakk inn VGD - jeg falt for fristelsen og falle litt tilbake til tiden i VGD,
og se venstresidens reaksjon på kalle-navn på de som trolig blir det nye lederskap i AP.
Og det ble vel som forventet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

erdetslik skrev: lør apr 22, 2023 4:18 pm
Folk_flesk skrev: lør apr 22, 2023 3:55 pm
Bjoro33 skrev: lør apr 22, 2023 3:53 pm Kan vi ikke diskutere uten å bruke nidnavn på politikerne. Alle disse respektløse kallenavnene gjør ikke meningsytringer bedre. Kun lager det til tråder på lavt nivå.
Og vi kan med fordel også vise meddiskutanter respekt. Vi er voksne, og kan vise det.

Med nivået enkelte tråder, så viser vi anonyme besøkende, at det er av liten verdi å bli medlem her
Det siste er et bra poeng. Fortsetter det slik kan jo til og med nye VGD få et oppsving.
:lol: :lol: Bra du trakk inn VGD - jeg falt for fristelsen og falle litt tilbake til tiden i VGD,
og se venstresidens reaksjon på kalle-navn på de som trolig blir det nye lederskap i AP.
Og det ble vel som forventet.
Ja, du fikk sand i underbuksa.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

erdetslik skrev: lør apr 22, 2023 4:18 pm
Folk_flesk skrev: lør apr 22, 2023 3:55 pm
Bjoro33 skrev: lør apr 22, 2023 3:53 pm Kan vi ikke diskutere uten å bruke nidnavn på politikerne. Alle disse respektløse kallenavnene gjør ikke meningsytringer bedre. Kun lager det til tråder på lavt nivå.
Og vi kan med fordel også vise meddiskutanter respekt. Vi er voksne, og kan vise det.

Med nivået enkelte tråder, så viser vi anonyme besøkende, at det er av liten verdi å bli medlem her
Det siste er et bra poeng. Fortsetter det slik kan jo til og med nye VGD få et oppsving.
:lol: :lol: Bra du trakk inn VGD - jeg falt for fristelsen og falle litt tilbake til tiden i VGD,
og se venstresidens reaksjon på kalle-navn på de som trolig blir det nye lederskap i AP.
Og det ble vel som forventet.
:) hvis du tenkte på min reaksjon, så må jeg betro deg at jeg tilhører den onde siden, den blå.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Bjoro33 skrev: lør apr 22, 2023 4:34 pm
erdetslik skrev: lør apr 22, 2023 4:18 pm
Folk_flesk skrev: lør apr 22, 2023 3:55 pm

Det siste er et bra poeng. Fortsetter det slik kan jo til og med nye VGD få et oppsving.
:lol: :lol: Bra du trakk inn VGD - jeg falt for fristelsen og falle litt tilbake til tiden i VGD,
og se venstresidens reaksjon på kalle-navn på de som trolig blir det nye lederskap i AP.
Og det ble vel som forventet.
:) hvis du tenkte på min reaksjon, så må jeg betro deg at jeg tilhører den onde siden, den blå.
:) jeg er fullstendig klar over det. Og jeg er ikke uenig, men tiden fra VGD spøker av og til i bakhodet med all den skittkasting som kom fra "den gode siden".
Og, dessverre, tror jeg det er mange på venstresida som selv tror de er "de gode " og bedre mennesker enn oss på høyresiden. Det er en del av utdannelsen de får i AUF. Det er jo skremmende. Og jeg har moro av å provosere fram den siden - og få dem til å vise sine "gode" sider. Og hvor inkluderende de er.
Og jo mer jeg blir utskjelt - jo mer moro synes jeg det er. Jeg ble litt overrasket over at dem kom med så sterke reaksjoner og sterkt forsvar for Vestre i tråden der jeg mener Vestre er hyklersk som har hatt sin fabrikk i Sverige når han mener at Norge er verdens beste land for næringsvirksomhet.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

erdetslik skrev: lør apr 22, 2023 7:26 pm
Bjoro33 skrev: lør apr 22, 2023 4:34 pm
erdetslik skrev: lør apr 22, 2023 4:18 pm
:lol: :lol: Bra du trakk inn VGD - jeg falt for fristelsen og falle litt tilbake til tiden i VGD,
og se venstresidens reaksjon på kalle-navn på de som trolig blir det nye lederskap i AP.
Og det ble vel som forventet.
:) hvis du tenkte på min reaksjon, så må jeg betro deg at jeg tilhører den onde siden, den blå.
:) jeg er fullstendig klar over det. Og jeg er ikke uenig, men tiden fra VGD spøker av og til i bakhodet med all den skittkasting som kom fra "den gode siden".
Og, dessverre, tror jeg det er mange på venstresida som selv tror de er "de gode " og bedre mennesker enn oss på høyresiden. Det er en del av utdannelsen de får i AUF. Det er jo skremmende. Og jeg har moro av å provosere fram den siden - og få dem til å vise sine "gode" sider. Og hvor inkluderende de er.
Og jo mer jeg blir utskjelt - jo mer moro synes jeg det er. Jeg ble litt overrasket over at dem kom med så sterke reaksjoner og sterkt forsvar for Vestre i tråden der jeg mener Vestre er hyklersk som har hatt sin fabrikk i Sverige når han mener at Norge er verdens beste land for næringsvirksomhet.
Hvor gammel er du egentlig?

Hvordan er Vestre hyklersk, som arver et virke fra Sverige for deretter å flytte dette til Norge?

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

erdetslik skrev: lør apr 22, 2023 7:26 pm
Bjoro33 skrev: lør apr 22, 2023 4:34 pm
erdetslik skrev: lør apr 22, 2023 4:18 pm
:lol: :lol: Bra du trakk inn VGD - jeg falt for fristelsen og falle litt tilbake til tiden i VGD,
og se venstresidens reaksjon på kalle-navn på de som trolig blir det nye lederskap i AP.
Og det ble vel som forventet.
:) hvis du tenkte på min reaksjon, så må jeg betro deg at jeg tilhører den onde siden, den blå.
:) jeg er fullstendig klar over det. Og jeg er ikke uenig, men tiden fra VGD spøker av og til i bakhodet med all den skittkasting som kom fra "den gode siden".
Og, dessverre, tror jeg det er mange på venstresida som selv tror de er "de gode " og bedre mennesker enn oss på høyresiden. Det er en del av utdannelsen de får i AUF. Det er jo skremmende. Og jeg har moro av å provosere fram den siden - og få dem til å vise sine "gode" sider. Og hvor inkluderende de er.
Og jo mer jeg blir utskjelt - jo mer moro synes jeg det er. Jeg ble litt overrasket over at dem kom med så sterke reaksjoner og sterkt forsvar for Vestre i tråden der jeg mener Vestre er hyklersk som har hatt sin fabrikk i Sverige når han mener at Norge er verdens beste land for næringsvirksomhet.
Det å kalle kvarandre sine sider for vonde og gode er noko som eg ikkje synes høyre heime i norsk politikk. Eg trur at dei aller fleste norske politikkarar vil det beste for landet, og det enda eg meinar at enkelte tar heilt feil.
Det å bruke kalle namn på politikkarar er og noko som etter mi meining er respektlaust og vise at ein er barnsleg.

Og når det gjeld Vestre så flyttar han jo frå Sverige til Norge, ikkje omvendt. Så han han gjere jo nettopp det han seie når han seie at Norge er eit bra land å drive næringsvirksomheit.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

MRSA skrev: lør apr 22, 2023 8:55 pm Det å kalle kvarandre sine sider for vonde og gode er noko som eg ikkje synes høyre heime i norsk politikk. Eg trur at dei aller fleste norske politikkarar vil det beste for landet, og det enda eg meinar at enkelte tar heilt feil.
Det å bruke kalle namn på politikkarar er og noko som etter mi meining er respektlaust og vise at ein er barnsleg.

Og når det gjeld Vestre så flyttar han jo frå Sverige til Norge, ikkje omvendt. Så han han gjere jo nettopp det han seie når han seie at Norge er eit bra land å drive næringsvirksomheit.
Navnekalling er en uting, jeg er enig i det.
Hadde tillit til at politikere jevnt over var hederlige og litt bedre enn gjennomsnittet tidligere. Har f.eks. aldri slengt meg på hylekoret som har brukt ufattelig mye energi på politikere som har dummet seg ut, slik mange har en hang til spesielt dem som hater alt som har med FrP å gjøre. De får aldri nok av å hetse.

Men de siste par årene med utallige saker om utnyttelse (tyveri) av fellesskapets midler for å berike seg selv og den åpenlyse forakten for folkets vilje i to EU-avstemminger har gjort at jeg ikke tror på noen lengre dvs. at de vil oss vel. Spesielt gjelder dette kraft -og energipolitikken. Føler dessverre en dyp forakt mot de fleste politikere som følge av dette.
- dog uten å sjikanere dem på FB eller sosiale medier - som er en forferdelig uting.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

MRSA skrev: lør apr 22, 2023 8:55 pm
erdetslik skrev: lør apr 22, 2023 7:26 pm
Bjoro33 skrev: lør apr 22, 2023 4:34 pm

:) hvis du tenkte på min reaksjon, så må jeg betro deg at jeg tilhører den onde siden, den blå.
:) jeg er fullstendig klar over det. Og jeg er ikke uenig, men tiden fra VGD spøker av og til i bakhodet med all den skittkasting som kom fra "den gode siden".
Og, dessverre, tror jeg det er mange på venstresida som selv tror de er "de gode " og bedre mennesker enn oss på høyresiden. Det er en del av utdannelsen de får i AUF. Det er jo skremmende. Og jeg har moro av å provosere fram den siden - og få dem til å vise sine "gode" sider. Og hvor inkluderende de er.
Og jo mer jeg blir utskjelt - jo mer moro synes jeg det er. Jeg ble litt overrasket over at dem kom med så sterke reaksjoner og sterkt forsvar for Vestre i tråden der jeg mener Vestre er hyklersk som har hatt sin fabrikk i Sverige når han mener at Norge er verdens beste land for næringsvirksomhet.
Det å kalle kvarandre sine sider for vonde og gode er noko som eg ikkje synes høyre heime i norsk politikk. Eg trur at dei aller fleste norske politikkarar vil det beste for landet, og det enda eg meinar at enkelte tar heilt feil.
Det å bruke kalle namn på politikkarar er og noko som etter mi meining er respektlaust og vise at ein er barnsleg.

Og når det gjeld Vestre så flyttar han jo frå Sverige til Norge, ikkje omvendt. Så han han gjere jo nettopp det han seie når han seie at Norge er eit bra land å drive næringsvirksomheit.
Hvorfor kan du ikke være ærlig og redelig om Vestre's fabrikker . . . ?
Fakta er:
- Vestre valgte å ha sin produksjon i Vestre Production AB i Torsby, SVERIGE
- Vestre har nå åpnet en fabrikk (på en gratistomt i Eidskog)
- I Torsby, Sverige skal det fremdeles være produksjon av grunnelement i stål for møbelproduksjon
- Grunnelementene skal så fraktes på bil for lakkering og montering på fabrikken i Eidskog
- Vestre flytter ikke produksjonen fra Sverige til Norge,
- Vestre Beholder fabrikken i Sverige og øker kapasiteten ved å lakkere og pakke på den nye fabrikken i Eidskog
Så det er feil (uriktig eller løgn) at flyttter fra Sverige til Norge - han vil ha produksjon både i Sverige og i Norge.
Vestre er da en norsk næringsminister som støtter svensk industri - samtidig som han uttaler at Norge er verdens beste land å drive næringsvirksomhet i.
Er han da dum eller snakker han usant - siden hans produksjon har ligget og deler av den fremdeles vil ligge i Torsby, Sverige ?
Om Vestre's Vestre Production AB har bedre forutsetninger for sin produksjon i Torsby, Sverige, så er det legitimt i seg selv å velge å etablere fabrikk i Sverige.
Men da har Vestre bedre forutsetninger i Sverige enn i Norge - og da er ikke Norge bedre enn Sverige for ham.
Og på samme måte velger nå mange næringsdrivende å flytte fra Norge fordi det er bedre for deres virksomhet.
Jeg har isolert sett fullstendig respekt for at Vestre har sin produksjon av grunnelementene i stål på en fabrikk i Sverige fordi det er mer lønnsomt for hans bedrift. Men da må han slutte å breke om at alt er bedre i Norge.
Og jeg synes det er helt utrolig at dere bruker så enormt mye energi på å tilbakevise fakta og spesielt du bruke ord som løgner når det er fakta og meninger jeg skriver ikke ett ord av det jeg skriver er regelrett løgn. Men noe er grove karakteristikker av politikere på venstresiden - men, slik jeg ser det, ikke grovere enn hva som brukes fra venstresiden mot høyresiden - og kanskje spesielt Frp.
:lol: :lol: Og jeg vil vel si at det brukes tildels grove karakteristikker av meg - men jeg synes det er litt underholdende . . . . . .
Det er faktisk en grunn til at jeg gjør det slik.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

MRSA skrev: lør apr 22, 2023 3:03 pm
erdetslik skrev: lør apr 22, 2023 12:26 pm
Nå får AP endelig et kruttsterkt lag

Leder: Tåkefyrsten eller om du vil: Gummi-Jonas - med ryggrad som en syltestrikk
Nestleder: Hykler-Vestre - med fabrikk i Sverige når alt er så meget bedre i Norge
Nestleder: Sviker- Tonje eller Dolke-Tonje - som sviktet sin AUFvenninne og dolket toppseedet politiker på valglista i Troms 2013 for å få sin kjærest på topp.
Men nå blir det tydeligvis ikke Sverte-Helga - med mindre det blir en kampvotering på Landsmøtet.
Og slike innlegg skriv løgnar @erdetslik
Og slike løgnaktige innlegg skriver MRSA når han ikke liker fakta - og det er vel ikke ett hakk bedre.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

erdetslik skrev: søn apr 23, 2023 12:02 am
MRSA skrev: lør apr 22, 2023 3:03 pm
erdetslik skrev: lør apr 22, 2023 12:26 pm
Nå får AP endelig et kruttsterkt lag

Leder: Tåkefyrsten eller om du vil: Gummi-Jonas - med ryggrad som en syltestrikk
Nestleder: Hykler-Vestre - med fabrikk i Sverige når alt er så meget bedre i Norge
Nestleder: Sviker- Tonje eller Dolke-Tonje - som sviktet sin AUFvenninne og dolket toppseedet politiker på valglista i Troms 2013 for å få sin kjærest på topp.
Men nå blir det tydeligvis ikke Sverte-Helga - med mindre det blir en kampvotering på Landsmøtet.
Og slike innlegg skriv løgnar @erdetslik
Og slike løgnaktige innlegg skriver MRSA når han ikke liker fakta - og det er vel ikke ett hakk bedre.
Som var eit svar på di sverting og namnkalling.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

MRSA skrev: søn apr 23, 2023 8:39 am
erdetslik skrev: søn apr 23, 2023 12:02 am
MRSA skrev: lør apr 22, 2023 3:03 pm

Og slike innlegg skriv løgnar @erdetslik
Og slike løgnaktige innlegg skriver MRSA når han ikke liker fakta - og det er vel ikke ett hakk bedre.
Som var eit svar på di sverting og namnkalling.
Så du svarer med løgner mot fakta - det sier vel det meste om din personlighet. Egentlig litt skremmende, men helt i tråd med hva enkelte på ytre venstre gjør.
Men som tidligere sagt:
- Støre - min mening er Støre for lite bestemt og alt for lite konkret og viser dårlig forståelse for "vanlige folk".
Og med din politiske retning skjønner jeg at du er uenig, men da får du heller vise det - men å kalle meg løgner for det blir feil.
- Tonje Brenna - Det jeg skriver om Tonje Brenna er fakta. Å da blir det feil å kalle meg løgner for det - det sier mest om deg.
- Jan Christian Vestre - Vestre Production AB i Sverige har produsert møbler i Sverige for i 2021 145 millioner som har fått en omsetningsverdi noe over 200 millioner i Vestre AS, og det vil si at den norske næringsminister og politiker fra AUF-tiden støtter svensk industri framfor norsk. Men hevder selv at "alt er bedre i Norge". Vestre Production AB hadde i 2014 ca 30 ansatte og i 2021 noe over 40 ansatte.
Dette er fakta og ingen grunn til å kalle meg løgner for det. At vi er uenige om det er hykleri fra Vestre eller ikke er en helt annen sak.
Så kan du jo stille deg spørsmålet om hvorfor Vestre har et konglomerat av selskaper; deriblant ett i Sveits, tre i Sverige (Vestre Production AB, Vestre AB og Vestre Sverige AB) , ett i Danmark, ett i Tyskland, ett i Frankrike, ett i UK og Irland og i USA. Og hvis Norge er verdens beste land å drive forretning i, hvorfor har Næringsminister Vestre så mange registrerte bedrifter i så mange land. (Det må f.eks. innberettes regnskap i alle land der han har registrerte firma.), Han er selv utdannet jurist - så han har nok en lovlig plan med det han gjør. Men det kan være for beskatte overskudd der skatten er lavest.
At Vestre nå har åpnet fabrikk i Norge, så skal det fremdeles produseres i Sverige - det er kun lakkering, montering pakking som skal skje på Eidskog.
- Helga Pedersen - Alle kjenner vel den historien om hvorfor hun fikk de kallenavnet. Så ingen grunn til å kalle meg løgner for det.

Og dette var "eit svar på di namnkalling" mot meg. Som du da burde kunne se er at i affekt kalle meg løgner er total skivebom. Men at du er uenig i mine meninger og du jeg ser forskjellig på saker og ting - er vel bare sånn verden er.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

erdetslik skrev: søn apr 23, 2023 11:19 am Så du svarer med løgner mot fakta - det sier vel det meste om din personlighet. Egentlig litt skremmende, men helt i tråd med hva enkelte på ytre venstre gjør.
Løgn eller ikke. Det er debatt på bunnslamnivå. Omtrent som å stemple mange sentrale Frp-ere som hardcore rasister.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

KongOlav2 skrev: søn apr 23, 2023 11:26 am
erdetslik skrev: søn apr 23, 2023 11:19 am Så du svarer med løgner mot fakta - det sier vel det meste om din personlighet. Egentlig litt skremmende, men helt i tråd med hva enkelte på ytre venstre gjør.
Løgn eller ikke. Det er debatt på bunnslamnivå. Omtrent som å stemple mange sentrale Frp-ere som hardcore rasister.
Du trekker jo ikke akkurat opp med slike innlegg / uttalelser.
Om du synes det er bunnslamnivå så er det vel ikke så rart at du vil delta. Du bare bekrefter med din deltakelse.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

erdetslik skrev: søn apr 23, 2023 2:57 pm Du trekker jo ikke akkurat opp med slike innlegg / uttalelser.
Om du synes det er bunnslamnivå så er det vel ikke så rart at du vil delta. Du bare bekrefter med din deltakelse.
Ah, så om det faktisk er bunnslamnivå, så skal det ikke påpekes, men at jeg skal fortsette og late som at jeg mener du debatterer på en seriøs måte? Det er jo merkelig logikk.

Jeg deltar ikke i debatten, jeg bare påpeker akkurat dette. Jeg klarer for øvrig fint å kritisere Ap uten å bruke slike tåpelige betegnelser.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

KongOlav2 skrev: søn apr 23, 2023 3:14 pm
erdetslik skrev: søn apr 23, 2023 2:57 pm Du trekker jo ikke akkurat opp med slike innlegg / uttalelser.
Om du synes det er bunnslamnivå så er det vel ikke så rart at du vil delta. Du bare bekrefter med din deltakelse.
Ah, så om det faktisk er bunnslamnivå, så skal det ikke påpekes, men at jeg skal fortsette og late som at jeg mener du debatterer på en seriøs måte? Det er jo merkelig logikk.

Jeg deltar ikke i debatten, jeg bare påpeker akkurat dette. Jeg klarer for øvrig fint å kritisere Ap uten å bruke slike tåpelige betegnelser.
Og hva føler du at du får igjen for å "påpeke" ? Føler du at du hever nivået med din deltakelse ved påpeke ?
Men for all del - bare påpek om du føler det er viktig for deg.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

erdetslik skrev: søn apr 23, 2023 3:36 pm Og hva føler du at du får igjen for å "påpeke" ? Føler du at du hever nivået med din deltakelse ved påpeke ?
Men for all del - bare påpek om du føler det er viktig for deg.
Vi kan jo snu på flisa. Hva får du egentlig igjen for å bruke slike betegnelser på Ap-politikerne?

De har jo uten tvil gjort en dårlig jobb. Det trenger man ikke å bruke kallenavn for å ganske enkelt slå fast.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

KongOlav2 skrev: søn apr 23, 2023 3:38 pm
erdetslik skrev: søn apr 23, 2023 3:36 pm Og hva føler du at du får igjen for å "påpeke" ? Føler du at du hever nivået med din deltakelse ved påpeke ?
Men for all del - bare påpek om du føler det er viktig for deg.
Vi kan jo snu på flisa. Hva får du egentlig igjen for å bruke slike betegnelser på Ap-politikerne?

De har jo uten tvil gjort en dårlig jobb. Det trenger man ikke å bruke kallenavn for å ganske enkelt slå fast.
:lol: :lol: Bare snu på flisa du - men jeg skjønner ikke helt hvorfor du først blander deg inn nå når vi andre er ferdig med den.
jeg er i hvert fall ferdig med den . . . . . - og tenker ikke å komme med noen forklaring til deg.
Eller så kan du lese og forstå hva jeg har skrevet, så står vel det meste der. Gidder ikke å starte på nytt.
Hva vi skriver her har neppe noen betydning for noe som helst - verken for oppslutning eller annet. Kun en meningsutveksling.
Sist redigert av erdetslik den søn apr 23, 2023 6:12 pm, redigert 1 gang totalt.

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

erdetslik skrev: søn apr 23, 2023 11:19 am
MRSA skrev: søn apr 23, 2023 8:39 am
erdetslik skrev: søn apr 23, 2023 12:02 am
Og slike løgnaktige innlegg skriver MRSA når han ikke liker fakta - og det er vel ikke ett hakk bedre.
Som var eit svar på di sverting og namnkalling.
Så du svarer med løgner mot fakta - det sier vel det meste om din personlighet. Egentlig litt skremmende, men helt i tråd med hva enkelte på ytre venstre gjør.
Men som tidligere sagt:
- Støre - min mening er Støre for lite bestemt og alt for lite konkret og viser dårlig forståelse for "vanlige folk".
Og med din politiske retning skjønner jeg at du er uenig, men da får du heller vise det - men å kalle meg løgner for det blir feil.
- Tonje Brenna - Det jeg skriver om Tonje Brenna er fakta. Å da blir det feil å kalle meg løgner for det - det sier mest om deg.
- Jan Christian Vestre - Vestre Production AB i Sverige har produsert møbler i Sverige for i 2021 145 millioner som har fått en omsetningsverdi noe over 200 millioner i Vestre AS, og det vil si at den norske næringsminister og politiker fra AUF-tiden støtter svensk industri framfor norsk. Men hevder selv at "alt er bedre i Norge". Vestre Production AB hadde i 2014 ca 30 ansatte og i 2021 noe over 40 ansatte.
Dette er fakta og ingen grunn til å kalle meg løgner for det. At vi er uenige om det er hykleri fra Vestre eller ikke er en helt annen sak.
Så kan du jo stille deg spørsmålet om hvorfor Vestre har et konglomerat av selskaper; deriblant ett i Sveits, tre i Sverige (Vestre Production AB, Vestre AB og Vestre Sverige AB) , ett i Danmark, ett i Tyskland, ett i Frankrike, ett i UK og Irland og i USA. Og hvis Norge er verdens beste land å drive forretning i, hvorfor har Næringsminister Vestre så mange registrerte bedrifter i så mange land. (Det må f.eks. innberettes regnskap i alle land der han har registrerte firma.), Han er selv utdannet jurist - så han har nok en lovlig plan med det han gjør. Men det kan være for beskatte overskudd der skatten er lavest.
At Vestre nå har åpnet fabrikk i Norge, så skal det fremdeles produseres i Sverige - det er kun lakkering, montering pakking som skal skje på Eidskog.
- Helga Pedersen - Alle kjenner vel den historien om hvorfor hun fikk de kallenavnet. Så ingen grunn til å kalle meg løgner for det.

Og dette var "eit svar på di namnkalling" mot meg. Som du da burde kunne se er at i affekt kalle meg løgner er total skivebom. Men at du er uenig i mine meninger og du jeg ser forskjellig på saker og ting - er vel bare sånn verden er.
Er denne oppramsingen av Vestres selskaper virkelig riktig? Er det sånne dimensjoner over dette?
Trodde fyren hadde arvet halvparten av en gammel møbelfabrikk jeg.

Vi hadde en streik i år - en ganske uvanlig foreteelse, spesielt i et "mellomoppgjør" der kun justering av lønna i henhold til kostnadsvekst er mulig. Neste år er det hovedoppgjør for langt de fleste tariffavtaler.
Hvordan i alle dager vil det se ut - vi kan komme i den absurde situasjon at LO går til streik og "privatpersonen" Vestres selskap(er) er motpart - og næringsministeren Vestre bestemmer tvungen lønnsnemd!
Om ikke annet gjør det, så må da et slikt tenkt - men høyst sannsynlig - eksempel vise at denne rolleblandingen er veldig usunn!?!

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Cochise skrev: søn apr 23, 2023 6:05 pm
erdetslik skrev: søn apr 23, 2023 11:19 am
MRSA skrev: søn apr 23, 2023 8:39 am

Som var eit svar på di sverting og namnkalling.
Så du svarer med løgner mot fakta - det sier vel det meste om din personlighet. Egentlig litt skremmende, men helt i tråd med hva enkelte på ytre venstre gjør.
Men som tidligere sagt:
- Støre - min mening er Støre for lite bestemt og alt for lite konkret og viser dårlig forståelse for "vanlige folk".
Og med din politiske retning skjønner jeg at du er uenig, men da får du heller vise det - men å kalle meg løgner for det blir feil.
- Tonje Brenna - Det jeg skriver om Tonje Brenna er fakta. Å da blir det feil å kalle meg løgner for det - det sier mest om deg.
- Jan Christian Vestre - Vestre Production AB i Sverige har produsert møbler i Sverige for i 2021 145 millioner som har fått en omsetningsverdi noe over 200 millioner i Vestre AS, og det vil si at den norske næringsminister og politiker fra AUF-tiden støtter svensk industri framfor norsk. Men hevder selv at "alt er bedre i Norge". Vestre Production AB hadde i 2014 ca 30 ansatte og i 2021 noe over 40 ansatte.
Dette er fakta og ingen grunn til å kalle meg løgner for det. At vi er uenige om det er hykleri fra Vestre eller ikke er en helt annen sak.
Så kan du jo stille deg spørsmålet om hvorfor Vestre har et konglomerat av selskaper; deriblant ett i Sveits, tre i Sverige (Vestre Production AB, Vestre AB og Vestre Sverige AB) , ett i Danmark, ett i Tyskland, ett i Frankrike, ett i UK og Irland og i USA. Og hvis Norge er verdens beste land å drive forretning i, hvorfor har Næringsminister Vestre så mange registrerte bedrifter i så mange land. (Det må f.eks. innberettes regnskap i alle land der han har registrerte firma.), Han er selv utdannet jurist - så han har nok en lovlig plan med det han gjør. Men det kan være for beskatte overskudd der skatten er lavest.
At Vestre nå har åpnet fabrikk i Norge, så skal det fremdeles produseres i Sverige - det er kun lakkering, montering pakking som skal skje på Eidskog.
- Helga Pedersen - Alle kjenner vel den historien om hvorfor hun fikk de kallenavnet. Så ingen grunn til å kalle meg løgner for det.

Og dette var "eit svar på di namnkalling" mot meg. Som du da burde kunne se er at i affekt kalle meg løgner er total skivebom. Men at du er uenig i mine meninger og du jeg ser forskjellig på saker og ting - er vel bare sånn verden er.
Er denne oppramsingen av Vestres selskaper virkelig riktig? Er det sånne dimensjoner over dette?
Trodde fyren hadde arvet halvparten av en gammel møbelfabrikk jeg.

Vi hadde en streik i år - en ganske uvanlig foreteelse, spesielt i et "mellomoppgjør" der kun justering av lønna i henhold til kostnadsvekst er mulig. Neste år er det hovedoppgjør for langt de fleste tariffavtaler.
Hvordan i alle dager vil det se ut - vi kan komme i den absurde situasjon at LO går til streik og "privatpersonen" Vestres selskap(er) er motpart - og næringsministeren Vestre bestemmer tvungen lønnsnemd!
Om ikke annet gjør det, så må da et slikt tenkt - men høyst sannsynlig - eksempel vise at denne rolleblandingen er veldig usunn!?!
Klart dette er usunt på mange måter og områder
Vestre's konglomerat av selskaper finner du under "Kontakt Oss" på Vestre AS' hjemmesider.
Fakta om Vestre's firmaer i Sverige kan man finne ved å google "Vestre Production AB" - "Vestre Sverige AB" - "Vestre AB" ser ikke ut for å være registrert.
Men for de to andre kan info hentes fra f.eks, bolagsfakta.se (samme som proff.no i Norge) eller allabolag.se - og der kan man se tall fra 2012 til nå.
i 2021 står Vestre AS oppført med en omsetning på NOK 122 millioner og overskudd 13,5 millioner før skatt (da var ikke fabrikken på Eidskog åpnet)
Vestre Production AB, Torsby, Sverige omsetning 2021 SEK 144 millioner og overskudd 6 millioner
Og Vestre Sverige AB står med en omsetning i 2021 på SEK 95 millioner og overskudd ca 10 millioner
Nå har jeg ikke googlet firmaene som står oppført i andre land - så dypt har jeg ikke gått.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

På tide å sende en takk til regjeringen for den største mengden konkurser siden 2019...

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .h0ajT1GY2

fargerik

Legg inn av fargerik »

TheBaseline skrev: tir apr 25, 2023 8:47 am På tide å sende en takk til regjeringen for den største mengden konkurser siden 2019...

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .h0ajT1GY2
Hvorfor var det så mange konkurser i 2019?
Hva gjorde Erna i 2019?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

TheBaseline skrev: tir apr 25, 2023 8:47 am På tide å sende en takk til regjeringen for den største mengden konkurser siden 2019...

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .h0ajT1GY2
"Største mengden konkursen siden.." blir litt mindre dramatisk når du bare går fire år tilbake.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Solvgutt1 skrev: tir apr 25, 2023 10:01 am
TheBaseline skrev: tir apr 25, 2023 8:47 am På tide å sende en takk til regjeringen for den største mengden konkurser siden 2019...

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .h0ajT1GY2
"Største mengden konkursen siden.." blir litt mindre dramatisk når du bare går fire år tilbake.
Jeg merker meg at Limi er raskt ute med å kritisere.
"Det landet trenger, er mer FrP-politikk"
Javel. første kvartal 2019. Like mange konkurser, etter 6 år med FrP i regjering.
Og det var ingen finanskrise, ingen bankkrise, og det var FØR det første tilfelle av corona ble oppdaget i Kina og ett år før det første tilfelle av pandemien ble oppdaget i Norge
Det var ikke krig heller, og strømprisene var lave.
HVORFOR så mange konkurser i 2019???

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

fargerik skrev: tir apr 25, 2023 10:24 am
Solvgutt1 skrev: tir apr 25, 2023 10:01 am
TheBaseline skrev: tir apr 25, 2023 8:47 am På tide å sende en takk til regjeringen for den største mengden konkurser siden 2019...

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .h0ajT1GY2
"Største mengden konkursen siden.." blir litt mindre dramatisk når du bare går fire år tilbake.
Jeg merker meg at Limi er raskt ute med å kritisere.
"Det landet trenger, er mer FrP-politikk"
Javel. første kvartal 2019. Like mange konkurser, etter 6 år med FrP i regjering.
Og det var ingen finanskrise, ingen bankkrise, og det var FØR det første tilfelle av corona ble oppdaget i Kina og ett år før det første tilfelle av pandemien ble oppdaget i Norge
Det var ikke krig heller, og strømprisene var lave.
HVORFOR så mange konkurser i 2019???
Har sett en forklaring på at det var en god del store aktører som gikk overende da, og at dette dermed får større ringvirkninger. Synd FrP ikke klarte å gjøre noe med det i 2019 når de har oppskriften klar i 2023 ja.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Folk_flesk skrev: tir apr 25, 2023 10:44 am
fargerik skrev: tir apr 25, 2023 10:24 am
Solvgutt1 skrev: tir apr 25, 2023 10:01 am

"Største mengden konkursen siden.." blir litt mindre dramatisk når du bare går fire år tilbake.
Jeg merker meg at Limi er raskt ute med å kritisere.
"Det landet trenger, er mer FrP-politikk"
Javel. første kvartal 2019. Like mange konkurser, etter 6 år med FrP i regjering.
Og det var ingen finanskrise, ingen bankkrise, og det var FØR det første tilfelle av corona ble oppdaget i Kina og ett år før det første tilfelle av pandemien ble oppdaget i Norge
Det var ikke krig heller, og strømprisene var lave.
HVORFOR så mange konkurser i 2019???
Har sett en forklaring på at det var en god del store aktører som gikk overende da, og at dette dermed får større ringvirkninger. Synd FrP ikke klarte å gjøre noe med det i 2019 når de har oppskriften klar i 2023 ja.
Ja, det var synd Frp ikke klarte å løse det i 2019 - for da de jo flertall alene i regjering, så vidt jeg husker.
Og jeg er helt enig i at det er mye viktigere å diskutere 2019 enn hva man kanskje kan gjøre nå i 2023 - da vil det nok være mye letter å løse dagens problem.
Egentlig litt rart at det er så mange konkurser i 2023 - når Norge er verdens beste land å drive næringsvirksomhet.
Og det er ingen vits i å diskutere løsninger for 2023 - konkursbølgen har så vidt startet og blir bare værre - det er mye bedre å bruke tid på å diskutere konkursene i 2019.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

erdetslik skrev: tir apr 25, 2023 2:30 pm
Folk_flesk skrev: tir apr 25, 2023 10:44 am
fargerik skrev: tir apr 25, 2023 10:24 am

Jeg merker meg at Limi er raskt ute med å kritisere.
"Det landet trenger, er mer FrP-politikk"
Javel. første kvartal 2019. Like mange konkurser, etter 6 år med FrP i regjering.
Og det var ingen finanskrise, ingen bankkrise, og det var FØR det første tilfelle av corona ble oppdaget i Kina og ett år før det første tilfelle av pandemien ble oppdaget i Norge
Det var ikke krig heller, og strømprisene var lave.
HVORFOR så mange konkurser i 2019???
Har sett en forklaring på at det var en god del store aktører som gikk overende da, og at dette dermed får større ringvirkninger. Synd FrP ikke klarte å gjøre noe med det i 2019 når de har oppskriften klar i 2023 ja.
Ja, det var synd Frp ikke klarte å løse det i 2019 - for da de jo flertall alene i regjering, så vidt jeg husker.
Er det noe parti som har hatt flertall alene siden Einar Gerhardsen? De satt selv i en regjering som ikke klarte å gjøre noe med konkursene, så hvorfor de plutselig skal ha løsningen klar noen få år senere er jo veldig lite troverdig. Men å gå litt stille i dørene er vel et ukjent begrep for dem.
Sist redigert av Folk_flesk den tir apr 25, 2023 3:18 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

erdetslik skrev: tir apr 25, 2023 2:30 pm
Folk_flesk skrev: tir apr 25, 2023 10:44 am
fargerik skrev: tir apr 25, 2023 10:24 am

Jeg merker meg at Limi er raskt ute med å kritisere.
"Det landet trenger, er mer FrP-politikk"
Javel. første kvartal 2019. Like mange konkurser, etter 6 år med FrP i regjering.
Og det var ingen finanskrise, ingen bankkrise, og det var FØR det første tilfelle av corona ble oppdaget i Kina og ett år før det første tilfelle av pandemien ble oppdaget i Norge
Det var ikke krig heller, og strømprisene var lave.
HVORFOR så mange konkurser i 2019???
Har sett en forklaring på at det var en god del store aktører som gikk overende da, og at dette dermed får større ringvirkninger. Synd FrP ikke klarte å gjøre noe med det i 2019 når de har oppskriften klar i 2023 ja.
Ja, det var synd Frp ikke klarte å løse det i 2019 - for da de jo flertall alene i regjering, så vidt jeg husker.
Og jeg er helt enig i at det er mye viktigere å diskutere 2019 enn hva man kanskje kan gjøre nå i 2023 - da vil det nok være mye letter å løse dagens problem.
Egentlig litt rart at det er så mange konkurser i 2023 - når Norge er verdens beste land å drive næringsvirksomhet.
Og det er ingen vits i å diskutere løsninger for 2023 - konkursbølgen har så vidt startet og blir bare værre - det er mye bedre å bruke tid på å diskutere konkursene i 2019.
Tror ikke du klarer å skrive et eneste innlegg hvor spørsmålet "hvor gammel er du egentlig?" ikke passer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»