800 kg kokain beslaglagt i Oslo

Svar
Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Re: 800 kg kokain beslaglagt i Oslo

Legg inn av Jokkemedkniven »

Alle barna syntes politiet gjorde en god jobb, unntatt Sofie Elise, hun syntes det var krise.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Cannabis Connoisseur skrev: tor mar 30, 2023 8:59 pm Dagbladet har snakket med tidligere gjengmedlem Mikael Ali om beslaget. Han reagerer på hvordan dette blir presentert som en stor seier for politi og tollvesen.
Hvilke motiver har Dagbladet for å bagatellisere beslaget? Har de byttet ut rødvin med striper?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »



Denne har fått en ny betydning

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Cannabis Connoisseur skrev: tor mar 30, 2023 11:09 pm Spesielt. Spent på om noen i Bama-systemet kan være involvert.

Kokainen ble funnet blant frukt i fruktkasser på et av Bamas anlegg i Oslo. Det er kommunikasjonsdirektør Pia Guldbrandsen i Bama som bekrefter at beslaget ble gjort hos dem.
Ende godt. Trodde en stund de hadde funnet det der de alltid leter, i noens rumpehull. Her har de nok blitt tipset av noe andre ja.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Rexwiller skrev: fre mar 31, 2023 8:51 am
perchri skrev: fre mar 31, 2023 8:45 am
Rexwiller skrev: tor mar 30, 2023 9:13 pm Dette fører til kanskje til høyere priser og dermed mer smugling. Bare en evig runddans det der.
Lagaliser allt sammen...til å begynne med vil nok noen dø, men korthusene vil rase sammen til 0 verdi. Stoffene legalt koster ikke mange kronene.....det er risikoen som en må betale for.
Enig. Selg det på apotek eller lignende med strenge kontroller. Tviler på at at flere vil dø enn nå. De som vil bruke harde stoffer driter i om det er lov eller ikke.
Jeg tror også legalisering er veien å gå. Nulltoleranselinja vi har tviholdt på er totalt feilslått. Man skal være ganske nedsnødd på bedehuset i Indre Grisgrendt får å tro man kan få et Norge fritt for narkotika.
Norge er på toppen i Europa når det gjelder narkorelaterte dødsfall. Mye av årsaken til det skyldes det strenge forbudet.
Pga de relativt strenge straffene innførsel, formidling og salg gir i Norge, skrus prisene på ulovlige rusmidler opp. Høyere risiko, høyere fortjeneste
Fortjenesten ved å spe ut stoffene øker også. - 20% rottegift i amfetaminen gir 20% mer i kassa.
Videre gjør prisnivået avhengighet til en heltidsjobb (ikke 9-16, men 24/7). Stadig på jakt etter penger til neste skudd. Mat, søvn, helse, familie, venner - alt nedprioriteres til fordel for penger til neste skudd.
For det er "skudd" som gjelder. Du skal være kjendis eller finansmegler for å ha råd til å røyke heroinet ditt i Norge.
Nå er det vel blitt sånn i Oslo, Bergen og andre byer at politiet ikke lenger jakter rundt etter brukere. De sykler ikke sniffende rundt i parkene i Trondhjem lenger, i håp om å kjenne duften av canabis.
Det gjelder derimot ikke lensmann i Grisgrendt. Utenom elgjakta er det revejakt.
Stolt kan han posere i lokalavisa. "Narkotikaen har kommet til Grisgrendt. Brukerutstyr beslaglagt under razzia natt til søndag." Lensmannen kan vise frem en brent saks og ei maispipe. Og kjerringene på bedehuset identifiserer raskt den fortapte utfra bilder og beskrivelse.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Cannabis Connoisseur skrev: fre mar 31, 2023 7:37 pm
ehall skrev: fre mar 31, 2023 12:05 pm
Cannabis Connoisseur skrev: tor mar 30, 2023 8:59 pm Dagbladet har snakket med tidligere gjengmedlem Mikael Ali om beslaget. Han reagerer på hvordan dette blir presentert som en stor seier for politi og tollvesen.
Hvilke motiver har Dagbladet for å bagatellisere beslaget? Har de byttet ut rødvin med striper?
Virker som de er inne på noe, faktisk.

Det er altfor mye å ta av:For hvert tonn kokain som stanses på grensene, slipper ti tonn inn, ifølge Europols beregninger. Samtidig holder gateprisen på kokain seg stabil, så beslagene fører tilsynelatende ikke til at markedet rammes.
Selvfølgelig slippes det meste igjennom, ellers hadde de kriminelle funnet på noe annet å gjøre. Dette er norgeshistoriens største kokainbeslag, det står for seg selv.

Baldor

Legg inn av Baldor »

Mengdene som blir beslaglagt er sannsynligvis minimalt i forhold til det som slipper gjennom. Det er ikke overaskende at dopmengdene øker i omfang etter mange politiske signaler om frislipp av narko til folket.

lund

Legg inn av lund »

Baldor skrev: søn apr 02, 2023 12:15 am Mengdene som blir beslaglagt er sannsynligvis minimalt i forhold til det som slipper gjennom. Det er ikke overaskende at dopmengdene øker i omfang etter mange politiske signaler om frislipp av narko til folket.
Det er vel ikke mange politiske signaler om frislipp av kokain, men for all del.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Baldor skrev: søn apr 02, 2023 12:15 am Mengdene som blir beslaglagt er sannsynligvis minimalt i forhold til det som slipper gjennom. Det er ikke overaskende at dopmengdene øker i omfang etter mange politiske signaler om frislipp av narko til folket.
På nyhetene ikveld; to tonn kokain beslaglagt i banankasser i Santa Domingo i den Dominikanske republikk
https://www.nrk.no/nyheter/over-to-tonn ... 1.16361755

Thomas
Innlegg: 633

Legg inn av Thomas »

Nå er det veldig vrient å vite hvor mye penger det omsettes for på illegale rusmidler, noen prøver, som denne:
https://www.worldometers.info/drugs/
Sånn ca har det til nå i år altså blitt omsatt narkotika for ca 1 billion norske kroner på verdensbasis. Eller ca 10 milliarder om dagen.

Og dette tror folk at man kan/vil stoppe med slike summer involvert??

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Thomas skrev: søn apr 02, 2023 12:58 am Nå er det veldig vrient å vite hvor mye penger det omsettes for på illegale rusmidler, noen prøver, som denne:
https://www.worldometers.info/drugs/
Sånn ca har det til nå i år altså blitt omsatt narkotika for ca 1 billion norske kroner på verdensbasis. Eller ca 10 milliarder om dagen.

Og dette tror folk at man kan/vil stoppe med slike summer involvert??
Ingen tror vel det. Er eventuelt like naivt som norske politikere tror de stopper prostitusjon med å lage morallover.

Thomas
Innlegg: 633

Legg inn av Thomas »

Er det ikke da bedre om myndighetene tar over mye av distribusjonen?

Da vil markedet reguleres, samt at inntektene på salget kan brukes på forebygging og behandling, samt at en hel haug kriminelle står uten "jobb"
Noe som også vil spare samfunnet for milliarder.
Legaliser. "War on Drugs" er tapt

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Rus og rusmidler har alltid vært i bruk (og misbruk) over alt. Et unntak er muligens inuittene historisk sett ?
Vi har slikka på padder, snorta, røkt, spist og drukket oss til rus alltid og kommer alltid til å gjøre det.
Skulle ikke forundre meg om eplet Eva plukka med seg til Adam var et piggeple.
Selv dyr ruser seg. Uten å ha noe forskningsbelegg tipper jeg en elg vil foretrekke gjæra epler fremfor friske.
Rus virker å være et grunnleggende behov. Det lar seg ikke stoppe. Det kan muligens reguleres, som vi forsøker å gjøre med alkohol. Men må for all del ikke forbys og overlates til kriminelle. Forbud fører bare til fremvekst av mafia, kynisme, brutalitet og enorme verdier utenfor enhver kontroll.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Fordomsfull skrev: søn apr 02, 2023 12:25 am
Baldor skrev: søn apr 02, 2023 12:15 am Mengdene som blir beslaglagt er sannsynligvis minimalt i forhold til det som slipper gjennom. Det er ikke overaskende at dopmengdene øker i omfang etter mange politiske signaler om frislipp av narko til folket.
På nyhetene ikveld; to tonn kokain beslaglagt i banankasser i Santa Domingo i den Dominikanske republikk
https://www.nrk.no/nyheter/over-to-tonn ... 1.16361755
Det er nettopp i de landene det smugles fra, det må stoppes. Men det er kanskje flere av myndighetene som snur ryggen til mot å få noen gode penger i hånda.. Tror jeg da.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Ble jammen stille rundt dette store beslaget, men da vet vi at Jensen fikk samme belønning for tysting som Cappelen. Så ingenting er forandret i det systemet.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Thomas skrev: søn apr 02, 2023 12:58 am Nå er det veldig vrient å vite hvor mye penger det omsettes for på illegale rusmidler, noen prøver, som denne:
https://www.worldometers.info/drugs/
Sånn ca har det til nå i år altså blitt omsatt narkotika for ca 1 billion norske kroner på verdensbasis. Eller ca 10 milliarder om dagen.

Og dette tror folk at man kan/vil stoppe med slike summer involvert??
Nei, det tror vi ikke. Ikke jeg, ihvertfall.
Kokainmafiaen er alt for mektig.
De som velger å bruke det, vet hvem og hva de støtter. Folk de ikke ønsker å komme ut for.
Jeg kutter kontakten med folk som bruker det. Annet kan jeg ikke gjøre.

Alpha

Legg inn av Alpha »

fargerik skrev: fre apr 07, 2023 12:47 pm
Thomas skrev: søn apr 02, 2023 12:58 am Nå er det veldig vrient å vite hvor mye penger det omsettes for på illegale rusmidler, noen prøver, som denne:
https://www.worldometers.info/drugs/
Sånn ca har det til nå i år altså blitt omsatt narkotika for ca 1 billion norske kroner på verdensbasis. Eller ca 10 milliarder om dagen.

Og dette tror folk at man kan/vil stoppe med slike summer involvert??
Nei, det tror vi ikke. Ikke jeg, ihvertfall.
Kokainmafiaen er alt for mektig.
De som velger å bruke det, vet hvem og hva de støtter. Folk de ikke ønsker å komme ut for.
Jeg kutter kontakten med folk som bruker det. Annet kan jeg ikke gjøre.

På hvilken måte hjelper det å kutte kontakten med de som bruker det?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Alpha skrev: fre apr 07, 2023 4:14 pm
fargerik skrev: fre apr 07, 2023 12:47 pm
Thomas skrev: søn apr 02, 2023 12:58 am Nå er det veldig vrient å vite hvor mye penger det omsettes for på illegale rusmidler, noen prøver, som denne:
https://www.worldometers.info/drugs/
Sånn ca har det til nå i år altså blitt omsatt narkotika for ca 1 billion norske kroner på verdensbasis. Eller ca 10 milliarder om dagen.

Og dette tror folk at man kan/vil stoppe med slike summer involvert??
Nei, det tror vi ikke. Ikke jeg, ihvertfall.
Kokainmafiaen er alt for mektig.
De som velger å bruke det, vet hvem og hva de støtter. Folk de ikke ønsker å komme ut for.
Jeg kutter kontakten med folk som bruker det. Annet kan jeg ikke gjøre.

På hvilken måte hjelper det å kutte kontakten med de som bruker det?
Det er en personlig tilfredsstillelse å si FUCK YOU til folk jeg ikke vil ha noe med å gjøre.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

B.O.B. skrev: fre apr 07, 2023 11:53 am Ble jammen stille rundt dette store beslaget, men da vet vi at Jensen fikk samme belønning for tysting som Cappelen. Så ingenting er forandret i det systemet.
Fikk ikke Jensen i utgangspunktet 21 år i fengsel, lovens strengeste straff, hvordan er det belønning?

Alpha

Legg inn av Alpha »

fargerik skrev: fre apr 07, 2023 5:13 pm
Alpha skrev: fre apr 07, 2023 4:14 pm
fargerik skrev: fre apr 07, 2023 12:47 pm
Nei, det tror vi ikke. Ikke jeg, ihvertfall.
Kokainmafiaen er alt for mektig.
De som velger å bruke det, vet hvem og hva de støtter. Folk de ikke ønsker å komme ut for.
Jeg kutter kontakten med folk som bruker det. Annet kan jeg ikke gjøre.

På hvilken måte hjelper det å kutte kontakten med de som bruker det?
Det er en personlig tilfredsstillelse å si FUCK YOU til folk jeg ikke vil ha noe med å gjøre.
Høres ikke særlig modent eller bærekraftig ut. Jeg synes at det blir tullete å si 'FUCK YOU' til alle som lever etter andre verdier enn meg selv. Da ville jeg sagt det på trening, i arbeidslivet, på gatan, på butikken osv. Hadde vært et utrolig stusselig samfunn å leve i. En bør kunne akseptere at alle er forskjellig og heller prøve å se det beste i alle og enhver. Skal man først begynne å dømme så kraftig, så er det ytterst få mennesker man ikke kan si 'FUCK YOU' til.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Alpha skrev: fre apr 07, 2023 6:09 pm
fargerik skrev: fre apr 07, 2023 5:13 pm
Alpha skrev: fre apr 07, 2023 4:14 pm


På hvilken måte hjelper det å kutte kontakten med de som bruker det?
Det er en personlig tilfredsstillelse å si FUCK YOU til folk jeg ikke vil ha noe med å gjøre.
Høres ikke særlig modent eller bærekraftig ut. Jeg synes at det blir tullete å si 'FUCK YOU' til alle som lever etter andre verdier enn meg selv. Da ville jeg sagt det på trening, i arbeidslivet, på gatan, på butikken osv. Hadde vært et utrolig stusselig samfunn å leve i. En bør kunne akseptere at alle er forskjellig og heller prøve å se det beste i alle og enhver. Skal man først begynne å dømme så kraftig, så er det ytterst få mennesker man ikke kan si 'FUCK YOU' til.
Jeg er en gammel mann, ikke født bak en dass, og jeg har erfaring.
Folk blir ødelagt av dop, og før eller senere kommer de for å tigge penger eller prøve å lure gamle venner.
Værsågod, ta dem under dine vinger du, dersom du vil.
Det er på eget ansvar.
Folk blir desperate nok til å stjele sin mors nyre når de er på nedtur.
"Andres verdier" dritten din kan du skylle ned i dass.
Gud sier det samme. Hør på meg, eller dra til helvete.

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

fargerik skrev: fre apr 07, 2023 7:23 pm
Alpha skrev: fre apr 07, 2023 6:09 pm
fargerik skrev: fre apr 07, 2023 5:13 pm
Det er en personlig tilfredsstillelse å si FUCK YOU til folk jeg ikke vil ha noe med å gjøre.
Høres ikke særlig modent eller bærekraftig ut. Jeg synes at det blir tullete å si 'FUCK YOU' til alle som lever etter andre verdier enn meg selv. Da ville jeg sagt det på trening, i arbeidslivet, på gatan, på butikken osv. Hadde vært et utrolig stusselig samfunn å leve i. En bør kunne akseptere at alle er forskjellig og heller prøve å se det beste i alle og enhver. Skal man først begynne å dømme så kraftig, så er det ytterst få mennesker man ikke kan si 'FUCK YOU' til.
Jeg er en gammel mann, ikke født bak en dass, og jeg har erfaring.
Folk blir ødelagt av dop, og før eller senere kommer de for å tigge penger eller prøve å lure gamle venner.
Værsågod, ta dem under dine vinger du, dersom du vil.
Det er på eget ansvar.
Folk blir desperate nok til å stjele sin mors nyre når de er på nedtur.
"Andres verdier" dritten din kan du skylle ned i dass.
Gud sier det samme. Hør på meg, eller dra til helvete.
En tanke slo til fra ingensteds da jeg leste innlegget ditt.
Alt du skriver her om folk og "dop" kan like gjerne sies gjelde for alkohol. Vel, rent bortsett fra at langt flere rammes av alkoholbruk/avhengighet enn av kokain vil jeg tro.
Så jeg filosoferer videre - sier du fuck you til folk som tar seg en dram eller tyve også?

cochise-

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

fargerik skrev: fre apr 07, 2023 7:23 pm Folk blir ødelagt av dop
Folk kan bli ødelagt av dop. Kokain er noe man kan sniffe i seg et helt livsløp uten at omgivelsene merker det. Godt mulig du har noen i nære relasjoner for alt du vet.

Alpha

Legg inn av Alpha »

fargerik skrev: fre apr 07, 2023 7:23 pm
Alpha skrev: fre apr 07, 2023 6:09 pm
fargerik skrev: fre apr 07, 2023 5:13 pm
Det er en personlig tilfredsstillelse å si FUCK YOU til folk jeg ikke vil ha noe med å gjøre.
Høres ikke særlig modent eller bærekraftig ut. Jeg synes at det blir tullete å si 'FUCK YOU' til alle som lever etter andre verdier enn meg selv. Da ville jeg sagt det på trening, i arbeidslivet, på gatan, på butikken osv. Hadde vært et utrolig stusselig samfunn å leve i. En bør kunne akseptere at alle er forskjellig og heller prøve å se det beste i alle og enhver. Skal man først begynne å dømme så kraftig, så er det ytterst få mennesker man ikke kan si 'FUCK YOU' til.
Jeg er en gammel mann, ikke født bak en dass, og jeg har erfaring.
Folk blir ødelagt av dop, og før eller senere kommer de for å tigge penger eller prøve å lure gamle venner.
Værsågod, ta dem under dine vinger du, dersom du vil.
Det er på eget ansvar.
Folk blir desperate nok til å stjele sin mors nyre når de er på nedtur.
"Andres verdier" dritten din kan du skylle ned i dass.
Gud sier det samme. Hør på meg, eller dra til helvete.
Men å være venner med folk som trøkker innpå søtsaker og annen junk er helt innafor. Nesten halvparten av den norske befolkningen har overvekt eller fedme. Fedme alene har en estimert prislapp på over 100 mrd. årlig. Tar du overvekt med i regnestykket, så får du et LANGT høyere beløp. Likevel sitter man med påskeegget i armkroken og smiler med fettglaserte lepper uten å ofre en tanke på hva det koster samfunnet.

Men disse menneskene er det helt OK å ikke si 'FUCK YOU' til? Eller blir det kanskje for vanskelig å si det til nærmere halvparten av den norske befolkning? Kanskje lettere å gjøre det mot en minoritet? Selv folk som bare har eksperimentert, som aldri vil føre til konsekvenser for samfunnet?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Alpha skrev: fre apr 07, 2023 8:45 pm
fargerik skrev: fre apr 07, 2023 7:23 pm
Alpha skrev: fre apr 07, 2023 6:09 pm

Høres ikke særlig modent eller bærekraftig ut. Jeg synes at det blir tullete å si 'FUCK YOU' til alle som lever etter andre verdier enn meg selv. Da ville jeg sagt det på trening, i arbeidslivet, på gatan, på butikken osv. Hadde vært et utrolig stusselig samfunn å leve i. En bør kunne akseptere at alle er forskjellig og heller prøve å se det beste i alle og enhver. Skal man først begynne å dømme så kraftig, så er det ytterst få mennesker man ikke kan si 'FUCK YOU' til.
Jeg er en gammel mann, ikke født bak en dass, og jeg har erfaring.
Folk blir ødelagt av dop, og før eller senere kommer de for å tigge penger eller prøve å lure gamle venner.
Værsågod, ta dem under dine vinger du, dersom du vil.
Det er på eget ansvar.
Folk blir desperate nok til å stjele sin mors nyre når de er på nedtur.
"Andres verdier" dritten din kan du skylle ned i dass.
Gud sier det samme. Hør på meg, eller dra til helvete.
Men å være venner med folk som trøkker innpå søtsaker og annen junk er helt innafor. Nesten halvparten av den norske befolkningen har overvekt eller fedme. Fedme alene har en estimert prislapp på over 100 mrd. årlig. Tar du overvekt med i regnestykket, så får du et LANGT høyere beløp. Likevel sitter man med påskeegget i armkroken og smiler med fettglaserte lepper uten å ofre en tanke på hva det koster samfunnet.

Men disse menneskene er det helt OK å ikke si 'FUCK YOU' til? Eller blir det kanskje for vanskelig å si det til nærmere halvparten av den norske befolkning? Kanskje lettere å gjøre det mot en minoritet? Selv folk som bare har eksperimentert, som aldri vil føre til konsekvenser for samfunnet?
Det burde være enkelt å forstå klar tale.
Jeg vil ikke ha noe med folk å gjøre dersom de bruker kokain.
Kokain er under fellesbetegnelse dop.
Men jeg skal overraske dere nå :
Jeg mener personlig at cannabis godt kan legaliseres. Slikt bør folk kunne dyrke hjemme.
Dere som ønsker må gjerne holde en hånd over kokka-huene, men dere får intet igjen for det.
Jeg har selv sett gamle venner forandre seg til sleske, kalde samvittighetsløse jævler.
De merker det ikke selv, men vi rundt dem er ikke idioter. Vi merker det.
Sist redigert av fargerik den fre apr 07, 2023 8:56 pm, redigert 1 gang totalt.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Cochise skrev: fre apr 07, 2023 7:53 pm En tanke slo til fra ingensteds da jeg leste innlegget ditt.
Alt du skriver her om folk og "dop" kan like gjerne sies gjelde for alkohol. Vel, rent bortsett fra at langt flere rammes av alkoholbruk/avhengighet enn av kokain vil jeg tro.
Så jeg filosoferer videre - sier du fuck you til folk som tar seg en dram eller tyve også?
Jeg er ganske sikker på at alkohol har ødelagt så mange liv og medført så mye lidelse, at det nesten blir dumt å sammenligne det med andre rusmidler. Man er i alle fall ekstremt hyklersk om man er særdeles positiv til alkohol, samtidig som man er særdeles negativ til andre rusmidler.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Cabal skrev: fre apr 07, 2023 8:55 pm
Cochise skrev: fre apr 07, 2023 7:53 pm En tanke slo til fra ingensteds da jeg leste innlegget ditt.
Alt du skriver her om folk og "dop" kan like gjerne sies gjelde for alkohol. Vel, rent bortsett fra at langt flere rammes av alkoholbruk/avhengighet enn av kokain vil jeg tro.
Så jeg filosoferer videre - sier du fuck you til folk som tar seg en dram eller tyve også?
Jeg er ganske sikker på at alkohol har ødelagt så mange liv og medført så mye lidelse, at det nesten blir dumt å sammenligne det med andre rusmidler. Man er i alle fall ekstremt hyklersk om man er særdeles positiv til alkohol, samtidig som man er særdeles negativ til andre rusmidler.
Jada. Men hvorfor skal tråden om kokain ødelegges av whataboutisme?
Hvor mange liv tar "mafiaen" som lager øl som selges i butikken?
Vi vet hvor mange liv kokainmafiaen tar. Og da mener jeg reinspikka drap på hundrevis, tusenvis av mennesker.
De som bruker kokain støtter massemordere.

Cabal

Legg inn av Cabal »

fargerik skrev: fre apr 07, 2023 8:57 pm Jada. Men hvorfor skal tråden om kokain ødelegges av whataboutisme?
Hvor mange liv tar "mafiaen" som lager øl som selges i butikken?
Vi vet hvor mange liv kokainmafiaen tar. Og da mener jeg reinspikka drap på hundrevis, tusenvis av mennesker.
De som bruker kokain støtter massemordere.
Og det har ikke alkohol?????? Fuck you (som du sier).

Er nok ikke veldig mange voldstilfeller hvor ikke alkohol er bidragsyter. Er nok ikke få familier som er fullstendig ødelagt pga alkohol(misbruk).
Du kjenner til en, kanskje max to stk, hvor kokain har medført noe spesielt negativt (mest sannsynligvis ingen, sånn egentlig)? Sannsynligvis kjenner du til 10-gangern så mange hvor alkohol har ødelagt noe, på den ene eller andre måten. Alkohol er nok det verste rusmiddelet verden har sett. Gateway-drug deluxe....

Så om du sitter der og koser deg med alkohol, mens du hytter med knyttneven mot de som velger andre rusmidler, så er du en hykler.

Alpha

Legg inn av Alpha »

fargerik skrev: fre apr 07, 2023 8:57 pm
Cabal skrev: fre apr 07, 2023 8:55 pm
Cochise skrev: fre apr 07, 2023 7:53 pm En tanke slo til fra ingensteds da jeg leste innlegget ditt.
Alt du skriver her om folk og "dop" kan like gjerne sies gjelde for alkohol. Vel, rent bortsett fra at langt flere rammes av alkoholbruk/avhengighet enn av kokain vil jeg tro.
Så jeg filosoferer videre - sier du fuck you til folk som tar seg en dram eller tyve også?
Jeg er ganske sikker på at alkohol har ødelagt så mange liv og medført så mye lidelse, at det nesten blir dumt å sammenligne det med andre rusmidler. Man er i alle fall ekstremt hyklersk om man er særdeles positiv til alkohol, samtidig som man er særdeles negativ til andre rusmidler.
Jada. Men hvorfor skal tråden om kokain ødelegges av whataboutisme?
Hvor mange liv tar "mafiaen" som lager øl som selges i butikken?
Vi vet hvor mange liv kokainmafiaen tar. Og da mener jeg reinspikka drap på hundrevis, tusenvis av mennesker.
De som bruker kokain støtter massemordere.
På samme måte som at de som handler på McDonalds m.m støtter massemordere og ødeleggelse av menneskerasen?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Narkotika er og har alltid vært for enkle folk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»