Ikke noe skille på dame og herre fotball ?

Svar
Helloween

Ikke noe skille på dame og herre fotball ?

Legg inn av Helloween »

Ser at media nå ikke skiller mellom dame og herre fotball, man skriver for eks Brann-VIF uten å merke med damefotball. Chelsea - Barcelona i champions league, wow kult, ooops for damer. Man må nå finlese, resultatservice, oddsprogram, TV-guide for å se om man finner noe clue om Toppserien som igjen må oversettes til kvinnefotball.
Blir bare mer og mer irriterende.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ja, det er et hardt liv.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Dette må være definisjonen på I-lands problem.

Forøvrig er damefotballspillere tøffere enn herrer som bare spiller og ruller rundt på matta.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Vanskelig å være uenig. Hadde gledet meg til denne nevnte Chelsea-Barcelona, og jeg fikk nærmest sjokk da det dukket opp kvinner på skjermen. Jeg skrev en lang mail til produsent der jeg ba dem anstendig om å varsle meg om hva som er kamper med kvinner involvert, så jeg ikke får sjokk igjen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Det sier sitt når sjåvinistene må opprette en tråd for dette.
Ikke at jeg skjønner hvor de har funnet sitt problem heller.
Kampen Chelsea - Barcelona eksisterer da heller ikke....
Sist redigert av Fazam den tor mar 30, 2023 9:49 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ohlaien skrev: tor mar 30, 2023 9:43 pm Vanskelig å være uenig. Hadde gledet meg til denne nevnte Chelsea-Barcelona, og jeg fikk nærmest sjokk da det dukket opp kvinner på skjermen. Jeg skrev en lang mail til produsent der jeg ba dem anstendig om å varsle meg om hva som er kamper med kvinner involvert, så jeg ikke får sjokk igjen.
Vurderer klage da innlegget ikke er merket med ironi-varsel på gul post it lapp.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Fazam skrev: tor mar 30, 2023 9:46 pm Det sier sitt når sjåvinstene må opprette en tråd for dette.
Ikke at jeg skjønner hvor de har funnet sitt problem heller.
Tviler på tråden noensinne når å bli to sider med mindre man snakker om kvinnefotball generelt og dets iboende nivå.

Men det er det vel andre tråder for?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Avisenes sportssider ligner mer og mer på en IQ-test. Det er en skremmende utvikling.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fazam skrev: tor mar 30, 2023 9:46 pm Det sier sitt når sjåvinistene må opprette en tråd for dette.
Ikke at jeg skjønner hvor de har funnet sitt problem heller.
Kampen Chelsea - Barcelona eksisterer da heller ikke....
Er det flere sjåvinister her? Puh. Trodde jeg var alene.

I går var det nemlig meg du kalte sjåvinist når jeg mente det var feil å klage på at de som følger herrefotball ikke har lyst å se damefotball.

Men poenget mitt står. Folk er interessert i det de er interessert i.

Noen liker all fotball, noen liker kun herrefotball og andre (uforståelig nok) liker ikke fotball i det hele tatt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: tor mar 30, 2023 9:51 pm Avisenes sportssider ligner mer og mer på en IQ-test. Det er en skremmende utvikling.
Haha!

Men det er jo en stor lettelse når man noen millisekunder tror Brann er seriemester, men så viser det seg at det var kvinnelaget.

Man rekker akkurat å tenke at nå blir FD utålelig før man kan puste lettet ut.

Fazam

Legg inn av Fazam »

PapaSmurf skrev: tor mar 30, 2023 9:55 pm Men poenget mitt står.
Hvor mange sjømil skal du ro?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

PapaSmurf skrev: tor mar 30, 2023 9:55 pm
Fazam skrev: tor mar 30, 2023 9:46 pm Det sier sitt når sjåvinistene må opprette en tråd for dette.
Ikke at jeg skjønner hvor de har funnet sitt problem heller.
Kampen Chelsea - Barcelona eksisterer da heller ikke....
Er det flere sjåvinister her? Puh. Trodde jeg var alene.

I går var det nemlig meg du kalte sjåvinist når jeg mente det var feil å klage på at de som følger herrefotball ikke har lyst å se damefotball.

Men poenget mitt står. Folk er interessert i det de er interessert i.

Noen liker all fotball, noen liker kun herrefotball og andre (uforståelig nok) liker ikke fotball i det hele tatt.
Jeg mistet gløden da spillerne begynte å tjene millioner i ukelønn, men each to his own.

Det er lov å si kvinnefotball har lavt nivå og få tilskuere, men ikke i woke-land selvsagt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det at det ikke er lov å si ditt og datt er en stadig tilbakevendende stråmann i ulike diskusjoner. Det er selvfølgelig lov å si at nivået i kvinnefotball er lavt. Man må bare tåle å bli motsagt uten å bli krenket.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Mener det er på sin plass med ordentlig merking ,gjerne rosa skrift at her dreier det seg om fotball utført av kvinner.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fazam skrev: tor mar 30, 2023 10:02 pm
PapaSmurf skrev: tor mar 30, 2023 9:55 pm Men poenget mitt står.
Hvor mange sjømil skal du ro?
Ikke en millimeter.

Hvis man ror så er det jo for å komme seg unna noe man har sagt. Og jeg mener nøyaktig det samme i dag som i går.

Du blir som et lemen selv om jeg egentlig ikke sier noe galt om kvinnefotball. Og jeg er ikke et bedre menneske enn at jeg finner det underholdende. Tvert i mot så håper jeg de finner mange som har lyst å gå på kamp. Som jeg sa i går. Men de som liker herrefotball liker ikke nødvendigvis kvinnefotball. Sånn er det bare.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: tor mar 30, 2023 10:04 pm
PapaSmurf skrev: tor mar 30, 2023 9:55 pm
Fazam skrev: tor mar 30, 2023 9:46 pm Det sier sitt når sjåvinistene må opprette en tråd for dette.
Ikke at jeg skjønner hvor de har funnet sitt problem heller.
Kampen Chelsea - Barcelona eksisterer da heller ikke....
Er det flere sjåvinister her? Puh. Trodde jeg var alene.

I går var det nemlig meg du kalte sjåvinist når jeg mente det var feil å klage på at de som følger herrefotball ikke har lyst å se damefotball.

Men poenget mitt står. Folk er interessert i det de er interessert i.

Noen liker all fotball, noen liker kun herrefotball og andre (uforståelig nok) liker ikke fotball i det hele tatt.
Jeg mistet gløden da spillerne begynte å tjene millioner i ukelønn, men each to his own.

Det er lov å si kvinnefotball har lavt nivå og få tilskuere, men ikke i woke-land selvsagt.
Jeg snakket ikke ned nivået. Nevnte det ikke med et ord. Jeg sa bare at det ikke er noe poeng i å shame de som går på herrekamper og velger å ikke gå på damekamper.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

kytec skrev: tor mar 30, 2023 10:04 pm
PapaSmurf skrev: tor mar 30, 2023 9:55 pm
Fazam skrev: tor mar 30, 2023 9:46 pm Det sier sitt når sjåvinistene må opprette en tråd for dette.
Ikke at jeg skjønner hvor de har funnet sitt problem heller.
Kampen Chelsea - Barcelona eksisterer da heller ikke....
Er det flere sjåvinister her? Puh. Trodde jeg var alene.

I går var det nemlig meg du kalte sjåvinist når jeg mente det var feil å klage på at de som følger herrefotball ikke har lyst å se damefotball.

Men poenget mitt står. Folk er interessert i det de er interessert i.

Noen liker all fotball, noen liker kun herrefotball og andre (uforståelig nok) liker ikke fotball i det hele tatt.
Jeg mistet gløden da spillerne begynte å tjene millioner i ukelønn, men each to his own.

Det er lov å si kvinnefotball har lavt nivå og få tilskuere, men ikke i woke-land selvsagt.
Nivået er lavt, om en er vant med herrefotball og det er få tilskuere.

Det finnes også en haug med mennesker som ikke vil se på norsk herrefotball, fordi nivået er lavt og det er lite tilskuere sammenlignet med klubber i f eks England..

Se på det du vil og gi faen i hva andre måtte mene om det.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kongemannen skrev: tor mar 30, 2023 10:11 pm Mener det er på sin plass med ordentlig merking ,gjerne rosa skrift at her dreier det seg om fotball utført av kvinner.
Ev bare skrive ikke er det fotball og ikke er det kvinnfolk, så skjønner folk tegningen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: tor mar 30, 2023 10:16 pm
Kongemannen skrev: tor mar 30, 2023 10:11 pm Mener det er på sin plass med ordentlig merking ,gjerne rosa skrift at her dreier det seg om fotball utført av kvinner.
Ev bare skrive ikke er det fotball og ikke er det kvinnfolk, så skjønner folk tegningen.
Det er en del flotte kvinnfolk som spiller ball.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Henningsen skrev: tor mar 30, 2023 10:27 pm
kytec skrev: tor mar 30, 2023 10:16 pm
Kongemannen skrev: tor mar 30, 2023 10:11 pm Mener det er på sin plass med ordentlig merking ,gjerne rosa skrift at her dreier det seg om fotball utført av kvinner.
Ev bare skrive ikke er det fotball og ikke er det kvinnfolk, så skjønner folk tegningen.
Det er en del flotte kvinnfolk som spiller ball.
Det er jo det, bare kødda selvsagt. Reiten er en prsonlig favoritt, vet ikke om jeg har noe å hente da.

Har ikke det fra mange kvinnelandslagsspillere eller sånn var det i alle fall før.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: tor mar 30, 2023 10:33 pm
Henningsen skrev: tor mar 30, 2023 10:27 pm
kytec skrev: tor mar 30, 2023 10:16 pm

Ev bare skrive ikke er det fotball og ikke er det kvinnfolk, så skjønner folk tegningen.
Det er en del flotte kvinnfolk som spiller ball.
Det er jo det, bare kødda selvsagt. Reiten er en prsonlig favoritt, vet ikke om jeg har noe å hente da.

Har ikke det fra mange kvinnelandslagsspillere eller sånn var det i alle fall før.
Det er lov å drømme!

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

PapaSmurf skrev: tor mar 30, 2023 9:55 pm
Fazam skrev: tor mar 30, 2023 9:46 pm Det sier sitt når sjåvinistene må opprette en tråd for dette.
Ikke at jeg skjønner hvor de har funnet sitt problem heller.
Kampen Chelsea - Barcelona eksisterer da heller ikke....
Er det flere sjåvinister her? Puh. Trodde jeg var alene.

I går var det nemlig meg du kalte sjåvinist når jeg mente det var feil å klage på at de som følger herrefotball ikke har lyst å se damefotball.

Men poenget mitt står. Folk er interessert i det de er interessert i.

Noen liker all fotball, noen liker kun herrefotball og andre (uforståelig nok) liker ikke fotball i det hele tatt.
Jeg liker fotball for både damer og herrer. Herrene er naturlig mer muskuløse. De er også mer brutale og råere. Men så er tidens androgyne kroppsbygning, med idrettskvinners flate overdel, smalere hofter, og bredere skuldrer. På avstand hender det ofte jeg tar feil av kjønnet, før jeg ser hårlengen. Både på bane og i skispor. Tenk om langt hår på menn skulle bli mote igjen. Moter har forøvrig en tendens til å komme og gå. Minnes en svømmedame, som en gang fikk spørsmål om sin flate overdel. "Jeg har svømt dem bort", var hennes svar.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Ormen den lange skrev: tor mar 30, 2023 11:01 pm
Minnes en svømmedame, som en gang fikk spørsmål om sin flate overdel. "Jeg har svømt dem bort", var hennes svar.
Husker Terrie Miller som var et stort svømmetalent ga seg ganske tidlig uttalte da, at hun gledet seg til å få bort svømmekroppen.

Helloween

Legg inn av Helloween »

"Det er fotball VM i sommer"
'Brann er regjerende seriemester"

Fazam

Legg inn av Fazam »

Helloween skrev: fre mar 31, 2023 12:06 am "Det er fotball VM i sommer"
'Brann er regjerende seriemester"
Ja, var det noe ellers du lurte på?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Ormen den lange skrev: tor mar 30, 2023 11:01 pm
Jeg liker fotball for både damer og herrer. Herrene er naturlig mer muskuløse. De er også mer brutale og råere. Men så er tidens androgyne kroppsbygning, med idrettskvinners flate overdel, smalere hofter, og bredere skuldrer. På avstand hender det ofte jeg tar feil av kjønnet, før jeg ser hårlengen. Både på bane og i skispor. Tenk om langt hår på menn skulle bli mote igjen.
Kan faen ikke se forskjell på gutt og jente lenger, må lette på skjorteflaka for å se om det henger noe på dem eller ikke.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Fazam skrev: fre mar 31, 2023 12:14 am
Helloween skrev: fre mar 31, 2023 12:06 am "Det er fotball VM i sommer"
'Brann er regjerende seriemester"
Ja, var det noe ellers du lurte på?
Når er Brann - RBK ?

Et umulig spørsmål å svare på da man ikke kan presisere hvilket kjønn man mener.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Media er bare ute etter klikkbait, og det er ikke noe forskjell på aktuelle nyheter eller fotball.
I kveld var for eksempel overskriften Hegerberg-skuffelse, ikke en overskrift som nevnte noe om at en nordmann (nordkvinne?) hadde avgjort i andre enden. Det er bare klikkbait uansett.

inc og nito

Legg inn av inc og nito »

All den tid det var landskamper på herresiden i midtuka, så tenker jeg den IQ-testinga når VG annonserer Barca-Roma eller Chelsea-Lyon t7rsdag og onsdag er helt innafor.

Men det OP tar opp er jeg helt enig i, ikke fordi de ikke skiller på herrer/damer, men fordi ALLE overskrifter er clickbait. Om media skriver "Skifter klubb" eller "Skadet" så er det bilde av en superkjent spiller i fokus, mens han det gjelder spiller på andrelaget og er såvidt synlig, ute av fokus og aller bakerst i bildet.

Men lavt nivå, tja, mye på grunn av iboende forskjeller. Trur ikke fotballforståelse og teknikk hos Reiten eller Graham Hansen er langt unna Martin Ødegård, men det er noen fysiologiske forskjeller som gjør at de ikke får utført ting med samme tempo/kraft.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg ble lurt akkurat nå.

Vålerenga henter kanadier fra PSV. Jeg var kjapt inne for å sjekke. Men så var det en dame.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»