Årets påskekrim

Svar
jakral

Re: Årets påskekrim

Legg inn av jakral »

return_of_drakkar skrev: tor apr 06, 2023 6:46 pm Denne kroppsbyggeren man nevnte døde jo like etter at Quick ble dømt.
Han blødde etter sigende i hjel etter å ja hogd av seg den armen med en øks...
Kroppsbyggeren virker nok som en sannsynlig gjerningsmann, ja. Men det var slett politiarbeid i Appojaure-saken. Midt i sjokket over å få en slik drapssak i fanget langt ute i periferien, glemte de å avhøre dem som overnattet på den store nærliggende campingplassen bare et par hundre meter fra åstedet. Det har ergret de ansvarlige i politiet i alle år.

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

jakral skrev: tor apr 06, 2023 9:17 pm
return_of_drakkar skrev: tor apr 06, 2023 6:46 pm Denne kroppsbyggeren man nevnte døde jo like etter at Quick ble dømt.
Han blødde etter sigende i hjel etter å ja hogd av seg den armen med en øks...
Kroppsbyggeren virker nok som en sannsynlig gjerningsmann, ja. Men det var slett politiarbeid i Appojaure-saken. Midt i sjokket over å få en slik drapssak i fanget langt ute i periferien, glemte de å avhøre dem som overnattet på den store nærliggende campingplassen bare et par hundre meter fra åstedet. Det har ergret de ansvarlige i politiet i alle år.
Det ble nok for mye for dem, men rart at man ikke "annonserte" etter gjestene senere?
Og de som var der måtte jo også ha hørt om dette.
Kanskje de ble redde?

At noen tilstår, som vi vet i denne saken, for at det så viser å være bare tull, bidrog nok også til at alt stoppet opp, selvsagt.

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Queenie skrev: fre mar 31, 2023 5:28 pm Vi trenger en tråd for årets påskekrim. Selv elsker jeg god krim, så kom gjerne med anbefalinger
Serien "Trom" som ligger på NRK anbefales.
6 episoder a rundt cirka 40 minutter.

Federin

Legg inn av Federin »

return_of_drakkar skrev: fre apr 07, 2023 5:03 pm
jakral skrev: tor apr 06, 2023 9:17 pm
return_of_drakkar skrev: tor apr 06, 2023 6:46 pm Denne kroppsbyggeren man nevnte døde jo like etter at Quick ble dømt.
Han blødde etter sigende i hjel etter å ja hogd av seg den armen med en øks...
Kroppsbyggeren virker nok som en sannsynlig gjerningsmann, ja. Men det var slett politiarbeid i Appojaure-saken. Midt i sjokket over å få en slik drapssak i fanget langt ute i periferien, glemte de å avhøre dem som overnattet på den store nærliggende campingplassen bare et par hundre meter fra åstedet. Det har ergret de ansvarlige i politiet i alle år.
Det ble nok for mye for dem, men rart at man ikke "annonserte" etter gjestene senere?
Og de som var der måtte jo også ha hørt om dette.
Kanskje de ble redde?

At noen tilstår, som vi vet i denne saken, for at det så viser å være bare tull, bidrog nok også til at alt stoppet opp, selvsagt.
Det er sant. Samtidig kom ikke Bergwall din tilståelse før i 1994.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

return_of_drakkar skrev: tir apr 04, 2023 7:32 pm
InsVerderben skrev: tir apr 04, 2023 7:01 pm
TrondLFC skrev: fre mar 31, 2023 10:05 pm Er jæklig tradisjonell når det kommer til påskekrim, så det må bli noe klassisk erkebritisk. Gjerne med en halvdårlig produksjon, da kjenner jeg at påskemarsipanen smaker ekstra godt.
E9.
Engelsk-mennene/kvinnene kan krim, har utrolig mange gode skuespillere og tar imot forslag.
Har begynt å se på Shetland (Skotsk), men med få unntak er skuespillererne "sånn passe", plottet er ikke spennende nok og kommer ikke til å se den ferdig.
Det er også en smaksak.
Jeg synes det tvert motsatte av deg.
Så har dog også alltid vært fascinert av både områdene og dialektene.
Men som sagt - hver sin smak ;)
Oppdaget «Shetland» omtrent samtidig som jeg leste «Svøm med de som drukner», som jo også er satt (delvis) til Shetland, og ble som du veldig fascinert av både området, dialekten og folket der. Har en drøm om å reise dit selv en gang.

Liker også serien veldig godt, og har sett nyeste sesongen nå. Syns skuespillerprestasjoner og plott jevnt over er bra, selv om det lider litt under de sammen tåpelighetene man ser i nesten alle krimserier. Fin sesong denne gangen også.

Ser «Hendelser ved vann nå», men kun sett de to første episodene hittil.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Ferdig med Hendelser ved vann nå. Meget fin påskekrim dette her. Lett femmer på terningen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Queenie skrev: fre mar 31, 2023 5:28 pm Vi trenger en tråd for årets påskekrim. Selv elsker jeg god krim, så kom gjerne med anbefalinger
Den danske saken: Forhøret som ligger på nrk.no, 2 sesonger. start på nr 1.
Har sett de 3 første episodene der. Den er...ja...vet ikke helt hva jeg skal kalle den, men interessant.
episodene er bare på 22-25 minutter cirka.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
NEDGRAVDE HEMMELIGHETER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Hvorfor tok Lord Hyme på seg skylden for drapet?

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2501

Legg inn av BrannLFC »

Disse har jeg sett siden fredag 31.mars

1. Hemmeligheter med vann (NRK)
2. Shetland (NRK)
3. Nedgravde hemmeligheter (NRK)
4. Rillington Place(TV2Play/Britbox)
5.Holding 3 av 4 ep (TV2Play/Britbox)

Den siste visste jeg ikke var litt tøysete svart humor, men får se den ferdig i løpet av dagen. Så rekker jeg vel kanskje en til før påsken er over. Usikker på hvem jeg skal se.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Sett ferdig Hendelser ved Vann nå, og

SPOILER


SPOILER


Reagerte litt på at de ikke «fant ut» at Annie ble skutt? Det er vel åpenbar forskjell på om en hagle man bærer på selv går av og at noen skyter deg i brystet fra 50 meters avstand? Riktig nok var det i 1991, men den type skader er vel relativt enkle å skille fra hverandre? Særlig med tanke på historien i bygda.

Federin

Legg inn av Federin »

palimpsest skrev: søn apr 09, 2023 11:45 pm Sett ferdig Hendelser ved Vann nå, og

SPOILER


SPOILER


Reagerte litt på at de ikke «fant ut» at Annie ble skutt? Det er vel åpenbar forskjell på om en hagle man bærer på selv går av og at noen skyter deg i brystet fra 50 meters avstand? Riktig nok var det i 1991, men den type skader er vel relativt enkle å skille fra hverandre? Særlig med tanke på historien i bygda.
SPOILER




SPOILER

Reagerte også på at Annie etter at hun kom ut av kollektivet tilsynelatende ikke ble oppmerksom på at drapsofferret manglet bukse og satte dette i sammenheng med buksa som datteren fant gjemt i kollektivet. Det ville jo ikke hatt noen betydning for løsningen, men det er likevel rart siden hun åpenbart var usikker på kollektivets involvering i drapene. Det samme gjelder navnet på det mannlige drapsofferet. Det er jo tydelig at politiet og Birger (hennes kjæreste i 1991) fikk kjennskap til dette først i 1991. Men datteren ga jo uttrykk for at navnet var kjent i kollektivet allerede i 1973. Synes det er rart at Annie ikke har nevnt dette for Birger etter at de ble sammen.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Noen som har lest boka og kan si noe om handlingen er lik som i serien?

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Federin skrev: man apr 10, 2023 11:59 am
palimpsest skrev: søn apr 09, 2023 11:45 pm Sett ferdig Hendelser ved Vann nå, og

SPOILER


SPOILER


Reagerte litt på at de ikke «fant ut» at Annie ble skutt? Det er vel åpenbar forskjell på om en hagle man bærer på selv går av og at noen skyter deg i brystet fra 50 meters avstand? Riktig nok var det i 1991, men den type skader er vel relativt enkle å skille fra hverandre? Særlig med tanke på historien i bygda.
SPOILER




SPOILER

Reagerte også på at Annie etter at hun kom ut av kollektivet tilsynelatende ikke ble oppmerksom på at drapsofferret manglet bukse og satte dette i sammenheng med buksa som datteren fant gjemt i kollektivet. Det ville jo ikke hatt noen betydning for løsningen, men det er likevel rart siden hun åpenbart var usikker på kollektivets involvering i drapene. Det samme gjelder navnet på det mannlige drapsofferet. Det er jo tydelig at politiet og Birger (hennes kjæreste i 1991) fikk kjennskap til dette først i 1991. Men datteren ga jo uttrykk for at navnet var kjent i kollektivet allerede i 1973. Synes det er rart at Annie ikke har nevnt dette for Birger etter at de ble sammen.
Nei dette var noe møl !
Orka ikke se lenger enn ut episode 2 :)
Til og med Vera var bedre enn dette.

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Xpoolman skrev: lør apr 22, 2023 11:10 am Nei dette var noe møl !
Orka ikke se lenger enn ut episode 2 :)
Til og med Vera var bedre enn dette.
Jeg så ikke så mye - liker ikke saker med sånne "tilbakeblikk".
Vera - det er dog en fin sak synes jeg da. Hun er jo også i seg selv en herlig figur.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»