16 mill - stue og kjøkken under 30 kvm

Svar
DoktorS

16 mill - stue og kjøkken under 30 kvm

Legg inn av DoktorS »

Ser et lite oppslag på at det går tregt med boligsalget nede i høgget her... Snakker om absurd prisnivå ....

https://www.finn.no/eiendom/nybygg/pros ... ISHED_DESC

En ting er jo at det faktisk ikke er kjøkken her en gang, men ikke det stort heller, stua/kjøkkenet er bare et par kvm mer enn jeg har i min ungkarshule i dag, og den synes jeg er passe stor...

... temmelig dyr entre, for å si det slik. :lol:

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Vel, har man råd til å kjøpe noe slikt til en slik pris, så er det nok ikke synd på vedkommende...
Det virker som et lite praktisk bosted.

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: man apr 03, 2023 9:40 am Vel, har man råd til å kjøpe noe slikt til en slik pris, så er det nok ikke synd på vedkommende...
Det virker som et lite praktisk bosted.
Jeg syns husene der ser ut som om de er bygget i fylla. Alt er jo helt skjevt!
Men hver sin smak. Folk som driter penger får bruke pengene som de vil.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fint at de sier at badene er lekre og moderne....

Men altså - det er sikkert en grei leilighet for en person alene, som f.eks. kan innrede hjemmekontor på det ekstra soverommet når det ikke er gjester på besøk.... Men har man 16 mill og skal bo 2 i en leilighet sammen, så finnes det faktisk bedre egnede steder...

For øvrig har jeg lest at området er plaget av støy fra utesteder om natten også. Og det er veldig mye folk rundt der om sommeren og i helgene. Ellers er jo det sånn halv-sentralt, men f.eks et god stykke til gode dagligvarebutikker.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

The Vandeley er gøy da, driver de med gummi, import og eksport?

Corvus

Legg inn av Corvus »

DoktorS skrev: søn apr 02, 2023 10:28 pm Ser et lite oppslag på at det går tregt med boligsalget nede i høgget her... Snakker om absurd prisnivå ....

https://www.finn.no/eiendom/nybygg/pros ... ISHED_DESC

En ting er jo at det faktisk ikke er kjøkken her en gang, men ikke det stort heller, stua/kjøkkenet er bare et par kvm mer enn jeg har i min ungkarshule i dag, og den synes jeg er passe stor...

... temmelig dyr entre, for å si det slik. :lol:
Dårlig planløsning, stue og kjøkken er bare om lag dobbelt så stort som entreen..

anbessa

Legg inn av anbessa »

Men det selges fantastiske donuts i nabolaget, så da er det bare å slå til!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

anbessa skrev: man apr 03, 2023 10:45 pm Men det selges fantastiske donuts i nabolaget, så da er det bare å slå til!
Donuts i nabolaget er livsfarlig. Fem om dagen og ingen mosjon til og fra utsalget. Det sier seg selv at leiligheten snart går over til noen andre...

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

DoktorS skrev: man apr 03, 2023 10:08 pm Fint at de sier at badene er lekre og moderne....

Men altså - det er sikkert en grei leilighet for en person alene, som f.eks. kan innrede hjemmekontor på det ekstra soverommet når det ikke er gjester på besøk.... Men har man 16 mill og skal bo 2 i en leilighet sammen, så finnes det faktisk bedre egnede steder...
Trenger du et ekstra soverom, er det jo bare å legge på 18 mill ekstra, så får du leilighet med tre soverom i samme bygg:
https://www.finn.no/eiendom/nybygg/pros ... _DESC&ci=2

Nei, for 34 mill hadde jeg nok heller kjøpt meg en svær villa på vestkanten.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Sulfat skrev: man apr 03, 2023 10:50 pm
DoktorS skrev: man apr 03, 2023 10:08 pm Fint at de sier at badene er lekre og moderne....

Men altså - det er sikkert en grei leilighet for en person alene, som f.eks. kan innrede hjemmekontor på det ekstra soverommet når det ikke er gjester på besøk.... Men har man 16 mill og skal bo 2 i en leilighet sammen, så finnes det faktisk bedre egnede steder...
Trenger du et ekstra soverom, er det jo bare å legge på 18 mill ekstra, så får du leilighet med tre soverom i samme bygg:
https://www.finn.no/eiendom/nybygg/pros ... _DESC&ci=2

Nei, for 34 mill hadde jeg nok heller kjøpt meg en svær villa på vestkanten.
Jeg ser den, men det blir jo innmari mye å støvsuge og holde ved like, da. For ikke å snakke om den dagen villaen trenger et strøk maling......Hva med et vanlig hus til en tiendedel av prisen et annet sted enn i dyre Oslo?

peraleks

Legg inn av peraleks »

Syntes leiligheten var nydelig.
Kort vei til Kiwi og en døgnåpen Joker, trikk rett ved og generelt sett sentralt.
Gode lysforhold, kort vei til jobb(gangavstand til de fleste typiske kontortilværelsene i Oslo).

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ikke veldig sjokkert over prisnivået. Nytt, nært vannet/sjøutsikt, hjørneleilighet, forholdsvis høyt. Selv om det er ganske konservativt, er det lagt mer i materiale og interiør enn i mange andre nybygg også. Det er jo ikke en familieleilighet dette, men enslige/par som har god råd. Forstår appellen hvis man har råd og liker området.

Men personlig misliker jeg arkitekturen sterkt. Favela-preg på en grå dag. Og Bjørvika appelerer overhodet ikke til meg. Føles overraskende usentralt. Overbefolket på sommeren og surt og tomt på vinteren. Føler heller ikke at de har klart å etablere det CBD-preget de ønsket å etablere. Mer "kontorliv" både i Vika og på Skøyen, og selv om Aker Brygge og Tjuvholmen er veldig kommers syns jeg det er mye hyggeligere å gå rundt der. Der har man jo også mat- og spesialbutikkene Bjørvika mangler, pol (kommer vel snart til Bjørvika) og et minst like godt utvalg i barer og restauranter.

Drar bare til Bjørvika for å spise eller besøke folk som bor der.
Sist redigert av Ghost den tir apr 04, 2023 4:10 pm, redigert 1 gang totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

DoktorS skrev: søn apr 02, 2023 10:28 pm Ser et lite oppslag på at det går tregt med boligsalget nede i høgget her... Snakker om absurd prisnivå ....

https://www.finn.no/eiendom/nybygg/pros ... ISHED_DESC

En ting er jo at det faktisk ikke er kjøkken her en gang, men ikke det stort heller, stua/kjøkkenet er bare et par kvm mer enn jeg har i min ungkarshule i dag, og den synes jeg er passe stor...

... temmelig dyr entre, for å si det slik. :lol:
"Romslig stue/kjøkken" står det i prospektet og meglere har tydeligvis en HELT egen tolkning/bruk av visse ord.

"Et steinkast fra....." ble i en artikkel i pressen noen år tilbake målt i snitt til ca 800 m, et salgsobjekt som trengte totalrenovering ble kun omtalt med ordet "potensiale" og "havutsikt" kunne være så lite som et gløtt på > 5% av overflaten i et 110x110 cm vindu....!

Dette er galskap, bondefangeri, svindel og lite har tydeligvis endret seg...! 🤪

fargerik

Legg inn av fargerik »

peraleks skrev: tir apr 04, 2023 3:50 pm Syntes leiligheten var nydelig.
Kort vei til Kiwi og en døgnåpen Joker, trikk rett ved og generelt sett sentralt.
Gode lysforhold, kort vei til jobb(gangavstand til de fleste typiske kontortilværelsene i Oslo).
Det er blitt så moderne med åpen løsning med kjøkken i stua.
I en skikkelig bolig er det et eget kjøkken med dør, slik at det ikke oser i hele huset når man steker og freser.
Jeg kan sitte i salongen og ha frisk luft mens det lages mat på kjøkkenet. Takk og pris.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

peraleks skrev: tir apr 04, 2023 3:50 pm Syntes leiligheten var nydelig.
Kort vei til Kiwi og en døgnåpen Joker, trikk rett ved og generelt sett sentralt.
Gode lysforhold, kort vei til jobb(gangavstand til de fleste typiske kontortilværelsene i Oslo).
Stiv kvadratmeterpris da.

peraleks

Legg inn av peraleks »

fargerik skrev: tir apr 04, 2023 8:19 pm
peraleks skrev: tir apr 04, 2023 3:50 pm Syntes leiligheten var nydelig.
Kort vei til Kiwi og en døgnåpen Joker, trikk rett ved og generelt sett sentralt.
Gode lysforhold, kort vei til jobb(gangavstand til de fleste typiske kontortilværelsene i Oslo).
Det er blitt så moderne med åpen løsning med kjøkken i stua.
I en skikkelig bolig er det et eget kjøkken med dør, slik at det ikke oser i hele huset når man steker og freser.
Jeg kan sitte i salongen og ha frisk luft mens det lages mat på kjøkkenet. Takk og pris.
Det slipper du med en god vifte.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

peraleks skrev: tir apr 04, 2023 3:50 pm Syntes leiligheten var nydelig.
Kort vei til Kiwi og en døgnåpen Joker, trikk rett ved og generelt sett sentralt.
Gode lysforhold, kort vei til jobb(gangavstand til de fleste typiske kontortilværelsene i Oslo).
Og ikke minst 19 togspor rett utenfor soveromsvinduet

peraleks

Legg inn av peraleks »

Henningsen skrev: tir apr 04, 2023 8:21 pm
peraleks skrev: tir apr 04, 2023 3:50 pm Syntes leiligheten var nydelig.
Kort vei til Kiwi og en døgnåpen Joker, trikk rett ved og generelt sett sentralt.
Gode lysforhold, kort vei til jobb(gangavstand til de fleste typiske kontortilværelsene i Oslo).
Stiv kvadratmeterpris da.
Det kan man si, men nå er det nok ikke folk med gjennomsnittlig inntekt som skal bo der heller, eller målgruppen de priser dette mot.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

peraleks skrev: tir apr 04, 2023 8:29 pm
Henningsen skrev: tir apr 04, 2023 8:21 pm
peraleks skrev: tir apr 04, 2023 3:50 pm Syntes leiligheten var nydelig.
Kort vei til Kiwi og en døgnåpen Joker, trikk rett ved og generelt sett sentralt.
Gode lysforhold, kort vei til jobb(gangavstand til de fleste typiske kontortilværelsene i Oslo).
Stiv kvadratmeterpris da.
Det kan man si, men nå er det nok ikke folk med gjennomsnittlig inntekt som skal bo der heller, eller målgruppen de priser dette mot.
Nei, det er det ikke.
Men griselekker var den, og beliggenhet ala indrefilet. Da blir det slike priser.

fargerik

Legg inn av fargerik »

peraleks skrev: tir apr 04, 2023 8:24 pm
fargerik skrev: tir apr 04, 2023 8:19 pm
peraleks skrev: tir apr 04, 2023 3:50 pm Syntes leiligheten var nydelig.
Kort vei til Kiwi og en døgnåpen Joker, trikk rett ved og generelt sett sentralt.
Gode lysforhold, kort vei til jobb(gangavstand til de fleste typiske kontortilværelsene i Oslo).
Det er blitt så moderne med åpen løsning med kjøkken i stua.
I en skikkelig bolig er det et eget kjøkken med dør, slik at det ikke oser i hele huset når man steker og freser.
Jeg kan sitte i salongen og ha frisk luft mens det lages mat på kjøkkenet. Takk og pris.
Det slipper du med en god vifte.
Kjøkkenvifte i stua, ja.
Men for all del...til den prisen leveres vel kåken med lydløs vifte ;-)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Nå var det jo bare illustrasjoner her, så kanskje litt i overkant å kalle de griselekker før man en gang har fått sett bilder. Personlig vil jeg vel ikke si at en leilighet som bare har en kjøkkenbenk langs ene veggen, og ikke noe i nærheten av avskjerming eller fysisk avgrensing mot stua, vil være griselekker, uansett valg av material. I tillegg er jo det elles små rom, og ikke minst er badet temmelig lite, prisen tatt i betraktning. Beliggenheten er fin, med utsikt, formoder jeg - samtidig sitter man en del på utstilling på et slik sted, for det er store folkemengder der når det er fint vær og uteliv til langt på natt....
... uansett - for 16 mill kr så ville nok de aller fleste finne seg noe litt mer "praktisk". Tenker at leiligheten passer for rikfolk som trenger et krypinn sentral i Oslo i kortere eller lengre perioder.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Ville ikke bodd i noe slikt, selv om jeg fikk bo der gratis.

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: ons apr 05, 2023 6:30 pm Ville ikke bodd i noe slikt, selv om jeg fikk bo der gratis.
"Guttungen" og dama hans kjøpte for et par måneder siden en tilsvarende kåk i Fredrikstad. Omtrent like stor, bygget i 2017.
Samme opplegg med åpen løsning, men de ville ha det. To soverom og moderne opplegg med varmepumpe og gulvvarme og slikt. Sydvendt balkong, og selvfølgelig bod og garasje. Sentralt med busstopp 100 meter unna og gangavstand til butikk, frisør og pizzasjappe og slike ting.
Tre og en halv mill.
Man får mer for pengene dersom man er villig til å bo et annet sted enn midt i plomma i egget i det dyre Oslo.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

fargerik skrev: fre apr 07, 2023 11:05 am
return_of_drakkar skrev: ons apr 05, 2023 6:30 pm Ville ikke bodd i noe slikt, selv om jeg fikk bo der gratis.
Man får mer for pengene dersom man er villig til å bo et annet sted enn midt i plomma i egget i det dyre Oslo.
Ja man får mye mer for pengene, men da får man ikke beliggenheten, og for mange så er det nettopp plasseringen som er essensielt.
Skal man ha det i tillegg til resten, så er det slike priser man må ut med.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Henningsen skrev: fre apr 07, 2023 11:18 am
fargerik skrev: fre apr 07, 2023 11:05 am
return_of_drakkar skrev: ons apr 05, 2023 6:30 pm Ville ikke bodd i noe slikt, selv om jeg fikk bo der gratis.
Man får mer for pengene dersom man er villig til å bo et annet sted enn midt i plomma i egget i det dyre Oslo.
Ja man får mye mer for pengene, men da får man ikke beliggenheten, og for mange så er det nettopp plasseringen som er essensielt.
Skal man ha det i tillegg til resten, så er det slike priser man må ut med.
Det finnes ingen bedre plassering enn i Fredrikstad, vettu ;-)

lund

Legg inn av lund »

Henningsen skrev: fre apr 07, 2023 11:18 am
fargerik skrev: fre apr 07, 2023 11:05 am
return_of_drakkar skrev: ons apr 05, 2023 6:30 pm Ville ikke bodd i noe slikt, selv om jeg fikk bo der gratis.
Man får mer for pengene dersom man er villig til å bo et annet sted enn midt i plomma i egget i det dyre Oslo.
Ja man får mye mer for pengene, men da får man ikke beliggenheten, og for mange så er det nettopp plasseringen som er essensielt.
Skal man ha det i tillegg til resten, så er det slike priser man må ut med.
Beliggenheten (og mulighetene det gir) er jo alfa og omega. Man betaler på mange måter for en enklest mulig hverdag med et større antall muligheter for det meste.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

lund skrev: fre apr 07, 2023 11:25 am
Henningsen skrev: fre apr 07, 2023 11:18 am
fargerik skrev: fre apr 07, 2023 11:05 am

Man får mer for pengene dersom man er villig til å bo et annet sted enn midt i plomma i egget i det dyre Oslo.
Ja man får mye mer for pengene, men da får man ikke beliggenheten, og for mange så er det nettopp plasseringen som er essensielt.
Skal man ha det i tillegg til resten, så er det slike priser man må ut med.
Beliggenheten (og mulighetene det gir) er jo alfa og omega. Man betaler på mange måter for en enklest mulig hverdag med et større antall muligheter for det meste.
Jepp, dette har en perfekt beliggenhet, samtidig som det er nytt, påkostet og fancy.
Hadde vært litt artig å se hva en lignende leilighet hadde kostet en time eller to utenfor byen og ikke tilknyttet f. Eks jernbanen inn til byen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

fargerik skrev: fre apr 07, 2023 11:23 am
Henningsen skrev: fre apr 07, 2023 11:18 am
fargerik skrev: fre apr 07, 2023 11:05 am

Man får mer for pengene dersom man er villig til å bo et annet sted enn midt i plomma i egget i det dyre Oslo.
Ja man får mye mer for pengene, men da får man ikke beliggenheten, og for mange så er det nettopp plasseringen som er essensielt.
Skal man ha det i tillegg til resten, så er det slike priser man må ut med.
Det finnes ingen bedre plassering enn i Fredrikstad, vettu ;-)
Mye fine sjøørretplasser i ganske umiddelbar nærhet der i hvert fall 😉

fargerik

Legg inn av fargerik »

Henningsen skrev: fre apr 07, 2023 11:56 am
fargerik skrev: fre apr 07, 2023 11:23 am
Henningsen skrev: fre apr 07, 2023 11:18 am

Ja man får mye mer for pengene, men da får man ikke beliggenheten, og for mange så er det nettopp plasseringen som er essensielt.
Skal man ha det i tillegg til resten, så er det slike priser man må ut med.
Det finnes ingen bedre plassering enn i Fredrikstad, vettu ;-)
Mye fine sjøørretplasser i ganske umiddelbar nærhet der i hvert fall 😉
Ja, for den som fisker. Havet ligger jo der det ligger.
Tviler forøvrig på at det er fiske av ørret som trekker folk til boligen i trådstarten, men man kan jo aldri vite...
Jeg er selv "født i snekka til bestefar" og har vært endel ute og fisket. I forrige århundre kunne vi pilke så mye torsk vi ønsket. Those were the days...

peraleks

Legg inn av peraleks »

Henningsen skrev: fre apr 07, 2023 11:18 am
fargerik skrev: fre apr 07, 2023 11:05 am
return_of_drakkar skrev: ons apr 05, 2023 6:30 pm Ville ikke bodd i noe slikt, selv om jeg fikk bo der gratis.
Man får mer for pengene dersom man er villig til å bo et annet sted enn midt i plomma i egget i det dyre Oslo.
Ja man får mye mer for pengene, men da får man ikke beliggenheten, og for mange så er det nettopp plasseringen som er essensielt.
Skal man ha det i tillegg til resten, så er det slike priser man må ut med.
Men beliggenheten er igjen alt i forhold til boligkjøp.
Således blir det feil å si at man for mye mer for pengene om alternativet er eventuelt pendling over mange mil hver eneste dag for å nå venner, familie og jobb igjen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Hus, Hage og Oppussing»