Topp-4 Striden

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Topp-4 Striden

Legg inn av Canucks »

Ser ikke noen egen tråd om kampen for topp-4, etter at Newcastle slo United tetter det seg virkelig til der oppe, Arsenal og City er alt sikret topp-4 etter min mening, og er tittelkampen og ikke så relevant for de to siste plassene, så holder dem utenfor, så kampen er om 3. og 4. plassen for å sikre seg topp-4.

Tabellen for øyeblikket

3. Newcastle United - 50 poeng - +22 målforskjell - 27 kamper
4. Manchester United - 50 poeng - +4 målforskjell - 27 kamper
5. Tottenham - 49 poeng - +12 målforskjell - 28 kamper
6. Brighton 43 poeng - +15 målforskjell - 26 kamper
7. Brentford - 43 poeng - +9 målforskjell - 28 kamper
8. Liverpool - 42 poeng - +15 målforskjell - 27 kamper
9. Aston Villa - 41 poeng - -2 målforskjell - 28 kamper

Jeg tror ikke at Brentford,Liverpool eller Villa havner topp 4, da 3 av lagene over må kollapse for at det skal skje, men tar dem med. Villa tar jeg med grunnet formen de har under Emery, de er et formlag, men det blir nok for tøft for Villa.

Kamp-program Newcastle
West Ham(Borte)
Brentford(Borte)
Aston Villa(Borte)
Tottenham(Hjemme)
Everton(Borte)
Southampton(Hjemme)
Arsenal(Hjemme)
Leeds(Borte)
Leicester City(Hjemme)
Chelsea(Borte)
*Brighton(Hjemme)

*Ingen dato for hjemmekampen mot Brighton satt enda

Kamp-program Manchester United

Brentford(Hjemme)
Everton(Hjemme)
Forest(Borte)
Chelsea(Hjemme)
Tottenham(Borte)
Aston Villa(Hjemme)
Brighton(Borte)
West Ham(Borte)
Wolves (Borte)
Bournemouth(Borte)
Fulham(Hjemme)

Kamp-program Tottenham

Everton(Borte)
Brighton(Hjemme)
Bournemouth(Hjemme)
Newcastle(Borte)
Manchester United(Hjemme)
Liverpool(Borte)
Crystal Palace(Hjemme)
Aston Villa(Borte)
Brentford(Hjemme)
Leeds(Borte)

Kamp-program Brighton

Bournemouth(Borte)
Tottenham(Borte)
Chelsea(Borte)
Manchester City(Hjemme)
Forest(Borte)
Wolves(Hjemme)
Manchester United(Hjemme)
Everton(Borte)
Arsenal(Borte)
Southampton(Hjemme)
Aston Villa(Borte)
*Newcastle(Borte)

Kamp-program Brentford

Manchester United(Borte)
Newcastle(Hjemme)
Wolverhampton(Borte)
Aston Villa(Hjemme)
Chelsea(Borte)
Forest(Hjemme)
Liverpool(Borte)
West Ham(Hjemme)
Tottenham(Borte)
Manchester City(Borte)

Kamp-program Liverpool

Chelsea(Borte)
Arsenal(Hjemme)
Leeds(Borte)
Forest(Hjemme)
West Ham(Borte)
Tottenham(Hjemme)
Fulham(Hjemme)
Brentford(Hjemme)
Leicester(Borte)
Aston Villa(Hjemme)
Southampton(Borte)

Kamp-program Aston Villa

Leicester(Borte)
Forest(Hjemme)
Newcastle(Hjemme)
Brentford(Borte)
Fulham(Hjemme)
Manchester United(Borte)
Wolverhampton(Borte)
Tottenham(Hjemme)
Liverpool(Borte)
Brighton(Hjemme)

De fleste lagene har ganske tøffe program, Liverpool har nok det enkleste programmet, men ulempen for Pool er at de i stor grad er ferdig med lagene som de skal ta innpå. Aston Villa som jeg også tok med og ikke har særlig troen på møter samtlige lag de kjemper om CL med, som er ganske spesielt, det er også veldig mange oppgjør mellom de andre lagene, og det er flere fallgruver for de fleste av lagene her hvor skader og kampbelastning og nerver kan bli meget avgjørende.

Jeg tipper pdd. at United og Newcastle blir de to lagene som tar CL-plassene, men det er langt fra sikkert.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Canucks skrev: man apr 03, 2023 12:40 pm Ser ikke noen egen tråd om kampen for topp-4, etter at Newcastle slo United tetter det seg virkelig til der oppe, Arsenal og City er alt sikret topp-4 etter min mening, og er tittelkampen og ikke så relevant for de to siste plassene, så holder dem utenfor, så kampen er om 3. og 4. plassen for å sikre seg topp-4.

Tabellen for øyeblikket

3. Newcastle United - 50 poeng - +22 målforskjell - 27 kamper
4. Manchester United - 50 poeng - +4 målforskjell - 27 kamper
5. Tottenham - 49 poeng - +12 målforskjell - 28 kamper
6. Brighton 43 poeng - +15 målforskjell - 26 kamper
7. Brentford - 43 poeng - +9 målforskjell - 28 kamper
8. Liverpool - 42 poeng - +15 målforskjell - 27 kamper
9. Aston Villa - 41 poeng - -2 målforskjell - 28 kamper

Jeg tror ikke at Brentford,Liverpool eller Villa havner topp 4, da 3 av lagene over må kollapse for at det skal skje, men tar dem med. Villa tar jeg med grunnet formen de har under Emery, de er et formlag, men det blir nok for tøft for Villa.

Kamp-program Newcastle
West Ham(Borte)
Brentford(Borte)
Aston Villa(Borte)
Tottenham(Hjemme)
Everton(Borte)
Southampton(Hjemme)
Arsenal(Hjemme)
Leeds(Borte)
Leicester City(Hjemme)
Chelsea(Borte)
*Brighton(Hjemme)

*Ingen dato for hjemmekampen mot Brighton satt enda

Kamp-program Manchester United

Brentford(Hjemme)
Everton(Hjemme)
Forest(Borte)
Chelsea(Hjemme)
Tottenham(Borte)
Aston Villa(Hjemme)
Brighton(Borte)
West Ham(Borte)
Wolves (Borte)
Bournemouth(Borte)
Fulham(Hjemme)

Kamp-program Tottenham

Everton(Borte)
Brighton(Hjemme)
Bournemouth(Hjemme)
Newcastle(Borte)
Manchester United(Hjemme)
Liverpool(Borte)
Crystal Palace(Hjemme)
Aston Villa(Borte)
Brentford(Hjemme)
Leeds(Borte)

Kamp-program Brighton

Bournemouth(Borte)
Tottenham(Borte)
Chelsea(Borte)
Manchester City(Hjemme)
Forest(Borte)
Wolves(Hjemme)
Manchester United(Hjemme)
Everton(Borte)
Arsenal(Borte)
Southampton(Hjemme)
Aston Villa(Borte)
*Newcastle(Borte)

Kamp-program Brentford

Manchester United(Borte)
Newcastle(Hjemme)
Wolverhampton(Borte)
Aston Villa(Hjemme)
Chelsea(Borte)
Forest(Hjemme)
Liverpool(Borte)
West Ham(Hjemme)
Tottenham(Borte)
Manchester City(Borte)

Kamp-program Liverpool

Chelsea(Borte)
Arsenal(Hjemme)
Leeds(Borte)
Forest(Hjemme)
West Ham(Borte)
Tottenham(Hjemme)
Fulham(Hjemme)
Brentford(Hjemme)
Leicester(Borte)
Aston Villa(Hjemme)
Southampton(Borte)

Kamp-program Aston Villa

Leicester(Borte)
Forest(Hjemme)
Newcastle(Hjemme)
Brentford(Borte)
Fulham(Hjemme)
Manchester United(Borte)
Wolverhampton(Borte)
Tottenham(Hjemme)
Liverpool(Borte)
Brighton(Hjemme)

De fleste lagene har ganske tøffe program, Liverpool har nok det enkleste programmet, men ulempen for Pool er at de i stor grad er ferdig med lagene som de skal ta innpå. Aston Villa som jeg også tok med og ikke har særlig troen på møter samtlige lag de kjemper om CL med, som er ganske spesielt, det er også veldig mange oppgjør mellom de andre lagene, og det er flere fallgruver for de fleste av lagene her hvor skader og kampbelastning og nerver kan bli meget avgjørende.

Jeg tipper pdd. at United og Newcastle blir de to lagene som tar CL-plassene, men det er langt fra sikkert.
United må virkelig gå i seg selv. Har vært mye elendig i det siste og de tre siste kampene i serien er 0-1-2 med 0-9 i målforskjell - som er omtrent like hårreisende som det høres ut. Kommer de seg ikke ut av den bølgedalen litt fort så er det fristende å si at Newcastle og Tottenham tar CL-plassene. Hadde fått bra odds hvis man før sesongen tippet at topp 4 ville bli Arsenal, City, Newcastle og Tottenham.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

United med og uten Casemiro er to helt forskjellige lag, så når han kommer tilbake går det nok meget bedre.

Liverpool er avhengige av en absurd grad av flaks for å klare dette, særlig ettersom vi kommer til å tape samtlige resterende bortekamper. Inkl på brua i morgen.

Jeg tror Spurs kommer til å heve seg, så de og United klarer det.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Folk_flesk skrev: man apr 03, 2023 12:50 pm United må virkelig gå i seg selv. Har vært mye elendig i det siste og de tre siste kampene i serien er 0-1-2 med 0-9 i målforskjell - som er omtrent like hårreisende som det høres ut. Kommer de seg ikke ut av den bølgedalen litt fort så er det fristende å si at Newcastle og Tottenham tar CL-plassene. Hadde fått bra odds hvis man før sesongen tippet at topp 4 ville bli Arsenal, City, Newcastle og Tottenham.
Tottenham var vel større favoritt til Topp-4 enn både United og Arsenal, mens Newcastle er den største overraskelsen for topp-4. Før sesongen var vel Arsenal og United sett på som ganske jevne, og outsidere til topp-4, i alle fall i følge oddsmarkedet hvor de var dead-even omtrent, og hvor topp-4 kandidatene var City,Liverpool,Chelsea og Tottenham som de 4 som var størst favoritter for topp-4 og Arsenal og United deretter. Liverpool som største skuffelsen, hvor det nærmest må et mirakel til for at de skal greie det.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Eldon skrev: man apr 03, 2023 12:51 pm United med og uten Casemiro er to helt forskjellige lag, så når han kommer tilbake går det nok meget bedre.

Liverpool er avhengige av en absurd grad av flaks for å klare dette, særlig ettersom vi kommer til å tape samtlige resterende bortekamper. Inkl på brua i morgen.

Jeg tror Spurs kommer til å heve seg, så de og United klarer det.
Nå er jo ikke Liverpool ukjent med å ha legendarisk flakseflyt, så dette ordner seg nok greit for dere. Dere tar også årets enkleste tre-poenger neste helg, for å kick-starte innspurten.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Canucks skrev: man apr 03, 2023 12:53 pm
Folk_flesk skrev: man apr 03, 2023 12:50 pm United må virkelig gå i seg selv. Har vært mye elendig i det siste og de tre siste kampene i serien er 0-1-2 med 0-9 i målforskjell - som er omtrent like hårreisende som det høres ut. Kommer de seg ikke ut av den bølgedalen litt fort så er det fristende å si at Newcastle og Tottenham tar CL-plassene. Hadde fått bra odds hvis man før sesongen tippet at topp 4 ville bli Arsenal, City, Newcastle og Tottenham.
Tottenham var vel større favoritt til Topp-4 enn både United og Arsenal, mens Newcastle er den største overraskelsen for topp-4. Før sesongen var vel Arsenal og United sett på som ganske jevne, og outsidere til topp-4, i alle fall i følge oddsmarkedet hvor de var dead-even omtrent, og hvor topp-4 kandidatene var City,Liverpool,Chelsea og Tottenham som de 4 som var størst favoritter for topp-4 og Arsenal og United deretter. Liverpool som største skuffelsen, hvor det nærmest må et mirakel til for at de skal greie det.
Ja, Liverpool og Chelsea er vel de største skuffelsene. Hvis man tar med det absurde pengebruket til sistnevnte er det egentlig helt sykt at de ligger på 11. plass. Det blir jo en god del interesse for den kampen i morgen mellom disse to, der man føler at nesten alt kan skje. I forhold til serien er det iallefall Pool som har mest å spille for.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Canucks skrev: man apr 03, 2023 12:53 pm
Folk_flesk skrev: man apr 03, 2023 12:50 pm United må virkelig gå i seg selv. Har vært mye elendig i det siste og de tre siste kampene i serien er 0-1-2 med 0-9 i målforskjell - som er omtrent like hårreisende som det høres ut. Kommer de seg ikke ut av den bølgedalen litt fort så er det fristende å si at Newcastle og Tottenham tar CL-plassene. Hadde fått bra odds hvis man før sesongen tippet at topp 4 ville bli Arsenal, City, Newcastle og Tottenham.
Tottenham var vel større favoritt til Topp-4 enn både United og Arsenal, mens Newcastle er den største overraskelsen for topp-4. Før sesongen var vel Arsenal og United sett på som ganske jevne, og outsidere til topp-4, i alle fall i følge oddsmarkedet hvor de var dead-even omtrent, og hvor topp-4 kandidatene var City,Liverpool,Chelsea og Tottenham som de 4 som var størst favoritter for topp-4 og Arsenal og United deretter. Liverpool som største skuffelsen, hvor det nærmest må et mirakel til for at de skal greie det.
Jeg syns forventningene til Chelsea og Man Utd før sesongen var merkelige. Man Utd har overrasket positivt. Jeg trodde de skulle ende opp på mid-60 poeng, mens det nå ser ut som at de ender low—70. Chelsea trodde jeg ikke skulle klare topp 4, og det var kun navnet på klubben som gjorde at jeg ikke hadde lavere forventninger til de.

Det drukner litt i at de endte over 70p og at Potter ikke har forbedret dem, heldigvis, men de var piss poor siste halvdel av fjorårssesongen. Vi snakker om et lag som hadde null kreativitet eller plan for hvordan de skulle skape sjanser. Alt var PnP og når spillere som Chilwell, James og Kanté brøt sammen så hadde de ingen plan B.

Nå har de handlet inn ørten spillere, uten en klar plan for hva slags system de skal spille. De eksisterende spillerne deres passet i stor grad best i et system med tre stoppere, mens de fleste signeringene deres (bortsett fra at de har kjøpt K2, Badiashile, Fofana, Cucurella og han franskmannen jeg ikke husker navnet på) tyder på at de vil spille med et system som har utpregede vinger og en singel pivot midtbane. Kombinasjonen av det gjør at det er mest hensiktsmessig å spille med en firebackslinje.

Det er selvfølgelig skuffende at de er så langt bak, men det er ingen overraskelse at de ikke er i nærheten av topp 4, for utgangspunktet var ikke godt og de fleste avgjørelsene siden har ikke akkurat vært myntet på umiddelbar suksess.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Målforskjell kan jo bli viktig her, og der er Manchester United desidert dårligst pr nå med kun 4 plussmål.
Når det er sagt så er nok ingen av lagene bak stabile nok til å gå forbi de og Newcastle på hhv 3 og 4 plass tror jeg

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Wellé skrev: man apr 03, 2023 1:30 pm
Canucks skrev: man apr 03, 2023 12:53 pm
Folk_flesk skrev: man apr 03, 2023 12:50 pm United må virkelig gå i seg selv. Har vært mye elendig i det siste og de tre siste kampene i serien er 0-1-2 med 0-9 i målforskjell - som er omtrent like hårreisende som det høres ut. Kommer de seg ikke ut av den bølgedalen litt fort så er det fristende å si at Newcastle og Tottenham tar CL-plassene. Hadde fått bra odds hvis man før sesongen tippet at topp 4 ville bli Arsenal, City, Newcastle og Tottenham.
Tottenham var vel større favoritt til Topp-4 enn både United og Arsenal, mens Newcastle er den største overraskelsen for topp-4. Før sesongen var vel Arsenal og United sett på som ganske jevne, og outsidere til topp-4, i alle fall i følge oddsmarkedet hvor de var dead-even omtrent, og hvor topp-4 kandidatene var City,Liverpool,Chelsea og Tottenham som de 4 som var størst favoritter for topp-4 og Arsenal og United deretter. Liverpool som største skuffelsen, hvor det nærmest må et mirakel til for at de skal greie det.
Jeg syns forventningene til Chelsea og Man Utd før sesongen var merkelige. Man Utd har overrasket positivt. Jeg trodde de skulle ende opp på mid-60 poeng, mens det nå ser ut som at de ender low—70. Chelsea trodde jeg ikke skulle klare topp 4, og det var kun navnet på klubben som gjorde at jeg ikke hadde lavere forventninger til de.
United var forventet 5/6 plass. Før sesongen var vel forventingene fra odds og eksperter omtrent følgende.

1. City
2. Liverpool


3. Tottenham
4. Chelsea
5. United
6. Arsenal

Det var i stor grad det som var konsus før sesongstarten, hvor City og Pool var lysår forran resten, med City som favoritt, men Pool som outsider. Så var det Tottenham og Chelsea knapt over United og Arsenal, men med de to som favoritter for og sikre seg CL.

Så kan en trygt si at de har bommet grovt på Chelsea og Liverpool i ettertid, for United har de bommet litt positivt, og for Arsenal har de bommet veldig positivt så langt, og hvorfor Arteta burde være klar kandidat som årets trener også, selv om Pep skulle trekke det lengste strået for titlen burde Arteta og Howe få seriøse vurderinger der.

Når det gjelder Chelsea så er det lett og si i ettertid, og jeg var ikke direkte uenig med deg, men jeg snakket da først og fremst hva "eksperter" og odds var før sesongen startet.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Canucks skrev: man apr 03, 2023 3:35 pm United var forventet 5/6 plass. Før sesongen var vel forventingene fra odds og eksperter omtrent følgende.

1. City
2. Liverpool


3. Tottenham
4. Chelsea
5. United
6. Arsenal

Det var i stor grad det som var konsus før sesongstarten, hvor City og Pool var lysår forran resten, med City som favoritt, men Pool som outsider. Så var det Tottenham og Chelsea knapt over United og Arsenal, men med de to som favoritter for og sikre seg CL.

Så kan en trygt si at de har bommet grovt på Chelsea og Liverpool i ettertid, for United har de bommet litt positivt, og for Arsenal har de bommet veldig positivt så langt, og hvorfor Arteta burde være klar kandidat som årets trener også, selv om Pep skulle trekke det lengste strået for titlen burde Arteta og Howe få seriøse vurderinger der.

Når det gjelder Chelsea så er det lett og si i ettertid, og jeg var ikke direkte uenig med deg, men jeg snakket da først og fremst hva "eksperter" og odds var før sesongen startet.
Ja, jeg syns at odds og eksperter hadde de to lagene overraskende høyt. Jeg syns det var et klart skille fra Arsenal og Spurs ned til Man Utd og Chelsea før sesongen, mens odds og eksperter hadde høyere forventninger til de. Nå viste det seg at de traff bedre på Man Utd enn meg, selvom xGD har Man Utd faktisk som det svakeste av lagene i kampen om topp 4 (hvis vi ikke inkluderer Aston Villa), men det kan være litt game state styrt så skal ikke legge for mye vekt på det.

Jeg syns mange hadde Spurs en anelse høyt, men syns det var mer logisk ettersom de avsluttet sesongen så ekstremt sterkt.

Full forståelse, og hadde det samme selv, ref Man City og Liverpool. Trodde Arsenal og Tottenham ville fighte om tredjeplassen, mens Chelsea og Man Utd ville ende utenfor topp 4. Hvis jeg husker riktig så meldte jeg at det ville være en større diff mellom Arsenal og Chelsea enn Arsenal og Spurs, og at Arsenal ville ende over Chelsea.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Canucks skrev: man apr 03, 2023 3:35 pm
Wellé skrev: man apr 03, 2023 1:30 pm
Canucks skrev: man apr 03, 2023 12:53 pm

Tottenham var vel større favoritt til Topp-4 enn både United og Arsenal, mens Newcastle er den største overraskelsen for topp-4. Før sesongen var vel Arsenal og United sett på som ganske jevne, og outsidere til topp-4, i alle fall i følge oddsmarkedet hvor de var dead-even omtrent, og hvor topp-4 kandidatene var City,Liverpool,Chelsea og Tottenham som de 4 som var størst favoritter for topp-4 og Arsenal og United deretter. Liverpool som største skuffelsen, hvor det nærmest må et mirakel til for at de skal greie det.
Jeg syns forventningene til Chelsea og Man Utd før sesongen var merkelige. Man Utd har overrasket positivt. Jeg trodde de skulle ende opp på mid-60 poeng, mens det nå ser ut som at de ender low—70. Chelsea trodde jeg ikke skulle klare topp 4, og det var kun navnet på klubben som gjorde at jeg ikke hadde lavere forventninger til de.
United var forventet 5/6 plass. Før sesongen var vel forventingene fra odds og eksperter omtrent følgende.

1. City
2. Liverpool


3. Tottenham
4. Chelsea
5. United
6. Arsenal

Det var i stor grad det som var konsus før sesongstarten, hvor City og Pool var lysår forran resten, med City som favoritt, men Pool som outsider. Så var det Tottenham og Chelsea knapt over United og Arsenal, men med de to som favoritter for og sikre seg CL.

Så kan en trygt si at de har bommet grovt på Chelsea og Liverpool i ettertid, for United har de bommet litt positivt, og for Arsenal har de bommet veldig positivt så langt, og hvorfor Arteta burde være klar kandidat som årets trener også, selv om Pep skulle trekke det lengste strået for titlen burde Arteta og Howe få seriøse vurderinger der.

Når det gjelder Chelsea så er det lett og si i ettertid, og jeg var ikke direkte uenig med deg, men jeg snakket da først og fremst hva "eksperter" og odds var før sesongen startet.
Jeg vil vel si at det er to puljer der som er riktig. Posisjoner innenfor de to gruppene er/var ikke så interessante. Så de store bommene her er Liverpool og Arsenal. At branntomta Chelsea er det de er vil jeg si er lite overraskende. De ble nok tipper litt i overkant positivt men mange hadde nok en feeling av hva som kunne skje.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Canucks skrev: man apr 03, 2023 3:35 pm
Wellé skrev: man apr 03, 2023 1:30 pm
Canucks skrev: man apr 03, 2023 12:53 pm

Tottenham var vel større favoritt til Topp-4 enn både United og Arsenal, mens Newcastle er den største overraskelsen for topp-4. Før sesongen var vel Arsenal og United sett på som ganske jevne, og outsidere til topp-4, i alle fall i følge oddsmarkedet hvor de var dead-even omtrent, og hvor topp-4 kandidatene var City,Liverpool,Chelsea og Tottenham som de 4 som var størst favoritter for topp-4 og Arsenal og United deretter. Liverpool som største skuffelsen, hvor det nærmest må et mirakel til for at de skal greie det.
Jeg syns forventningene til Chelsea og Man Utd før sesongen var merkelige. Man Utd har overrasket positivt. Jeg trodde de skulle ende opp på mid-60 poeng, mens det nå ser ut som at de ender low—70. Chelsea trodde jeg ikke skulle klare topp 4, og det var kun navnet på klubben som gjorde at jeg ikke hadde lavere forventninger til de.
United var forventet 5/6 plass. Før sesongen var vel forventingene fra odds og eksperter omtrent følgende.

1. City
2. Liverpool


3. Tottenham
4. Chelsea
5. United
6. Arsenal
Den store bommen som gikk igjen overalt var troen på at de to første var så ekstremt langt foran de andre at det ville ta mange sesonger å komme på talefot med dem. Selvsagt har det sett slik ut i mange av de foregående sesongene og det er derfor lett å tro de andre må ta innpå litt og litt over flere år. Så man har ikke vurdert muligheten for en real sprekk (Liverpool) eller at et av lagene bak plutselig kunne få en pang-sesong og utfordre om gullet (Arsenal). Hvis noen spådde bare en av disse to tingene skulle jeg gjerne likt å lese det innlegget.

Ellers tror jeg neste sesong kan bli en av de vanskeligste sesongene å spå på lang tid. Det er så mye som er åpent nå.
Sist redigert av Folk_flesk den man apr 03, 2023 4:22 pm, redigert 1 gang totalt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Viktigste er at vi er nevnt her, mens Chelsea ikke er det!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Folk_flesk skrev: man apr 03, 2023 4:12 pm
Canucks skrev: man apr 03, 2023 3:35 pm
Wellé skrev: man apr 03, 2023 1:30 pm
Jeg syns forventningene til Chelsea og Man Utd før sesongen var merkelige. Man Utd har overrasket positivt. Jeg trodde de skulle ende opp på mid-60 poeng, mens det nå ser ut som at de ender low—70. Chelsea trodde jeg ikke skulle klare topp 4, og det var kun navnet på klubben som gjorde at jeg ikke hadde lavere forventninger til de.
United var forventet 5/6 plass. Før sesongen var vel forventingene fra odds og eksperter omtrent følgende.

1. City
2. Liverpool


3. Tottenham
4. Chelsea
5. United
6. Arsenal
Den store bommen som gikk igjen overalt var troen på at de to første var så ekstremt langt foran de andre at det ville ta mange sesonger å komme på talefot med dem. Selvsagt har det sett slik ut i mange av de foregående sesongene og det er derfor lett å tro de andre må ta innpå litt og litt over flere år. Så man har ikke vurdert muligheten for en real sprekk (Liverpool) eller at et av lagene bak plutselig kunne få en pang-sesong og utfordre om gullet (Arsenal). Hvis noen spådde bare en av disse to tingene skulle jeg gjerne likt å lese det innlegget.

Ellers tror jeg neste sesong kan bli en av de vanskeligste sesongene å spå på lang tid. Det er så mye som er åpent nå.
Tror du trygt kan sette opp samme rekkefølge før neste sesong som før denne, og treffe bedre.

Edit: Eller bedre. Det ble vel ikke full galt denne sesongen heller.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

markantovertak skrev: man apr 03, 2023 4:28 pm
Folk_flesk skrev: man apr 03, 2023 4:12 pm
Canucks skrev: man apr 03, 2023 3:35 pm

United var forventet 5/6 plass. Før sesongen var vel forventingene fra odds og eksperter omtrent følgende.

1. City
2. Liverpool


3. Tottenham
4. Chelsea
5. United
6. Arsenal
Den store bommen som gikk igjen overalt var troen på at de to første var så ekstremt langt foran de andre at det ville ta mange sesonger å komme på talefot med dem. Selvsagt har det sett slik ut i mange av de foregående sesongene og det er derfor lett å tro de andre må ta innpå litt og litt over flere år. Så man har ikke vurdert muligheten for en real sprekk (Liverpool) eller at et av lagene bak plutselig kunne få en pang-sesong og utfordre om gullet (Arsenal). Hvis noen spådde bare en av disse to tingene skulle jeg gjerne likt å lese det innlegget.

Ellers tror jeg neste sesong kan bli en av de vanskeligste sesongene å spå på lang tid. Det er så mye som er åpent nå.
Tror du trygt kan sette opp samme rekkefølge før neste sesong som før denne, og treffe bedre.

Edit: Eller bedre. Det ble vel ikke full galt denne sesongen heller.
I forhold til lista over så er det helt skivebom på Arsenal, Liverpool og Chelsea.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Folk_flesk skrev: man apr 03, 2023 4:44 pm
markantovertak skrev: man apr 03, 2023 4:28 pm
Folk_flesk skrev: man apr 03, 2023 4:12 pm

Den store bommen som gikk igjen overalt var troen på at de to første var så ekstremt langt foran de andre at det ville ta mange sesonger å komme på talefot med dem. Selvsagt har det sett slik ut i mange av de foregående sesongene og det er derfor lett å tro de andre må ta innpå litt og litt over flere år. Så man har ikke vurdert muligheten for en real sprekk (Liverpool) eller at et av lagene bak plutselig kunne få en pang-sesong og utfordre om gullet (Arsenal). Hvis noen spådde bare en av disse to tingene skulle jeg gjerne likt å lese det innlegget.

Ellers tror jeg neste sesong kan bli en av de vanskeligste sesongene å spå på lang tid. Det er så mye som er åpent nå.
Tror du trygt kan sette opp samme rekkefølge før neste sesong som før denne, og treffe bedre.

Edit: Eller bedre. Det ble vel ikke full galt denne sesongen heller.
I forhold til lista over så er det helt skivebom på Arsenal, Liverpool og Chelsea.
Slik bruker det vel ofte å være?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

markantovertak skrev: man apr 03, 2023 5:02 pm
Folk_flesk skrev: man apr 03, 2023 4:44 pm
markantovertak skrev: man apr 03, 2023 4:28 pm

Tror du trygt kan sette opp samme rekkefølge før neste sesong som før denne, og treffe bedre.

Edit: Eller bedre. Det ble vel ikke full galt denne sesongen heller.
I forhold til lista over så er det helt skivebom på Arsenal, Liverpool og Chelsea.
Slik bruker det vel ofte å være?
Noe sier meg at det var enda større spenn mellom tipsene og realitetene i år enn mange tidligere år, spesielt med tanke på at "topp 6" har vært relativt stabil. Og mismatchen skyldes de 3 nevnte klubbene. De andre 3 som er nevnt ligger nær der de ble tippet.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

1. Byen
2. Rustkammer
3. Nyborg
4. Byen, de forente
5. Å våge er å gjøre
6. Pøl med gjørmete vann

Røkla. ;)

startelver

Legg inn av startelver »

Avskriv oss fra topp 4.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2501

Legg inn av BrannLFC »

Chelsea med en supertrener inn kan vel redde topp 4:)

startelver

Legg inn av startelver »

Kamptråd for kveldens "topp 4" oppgjør.

https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.php?t=5949

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

startelver skrev: man apr 03, 2023 7:57 pm Kamptråd for kveldens "topp 4" oppgjør.

https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.php?t=5949
Tottenham got Dyche'd med poengdeling, ikke noe de har råd til i kamen om topp-4, selv om Everton borte under Dyche-ball ikke er så lett som Everton under Lampard.

taknina

Legg inn av taknina »

Ale skrev: ons apr 05, 2023 11:56 pm Tipper det ender:

1. Arsenal
2. Man City
3. Newcastle
4. Man United
Jeg tror at to av disse lagene bytter plass men kan ikke bli helt enig med meg selv om hvem. Holder nok en knapp to 3 og 4.

Når ARTETA helt klart har fått vinnermentalitet og never say die innstillingen inn i flokken sin så skal det nok mye til for at usikkerheten og nervene tar de i innspurten.

OG det er jo akkurat dette det handler om. Managerens evne på å holde fokuset på det kollektive og at det tikker å går fra kamp til kamp og bestandig å holde fokus på nettopp det. Neste kamp.

Og å få impementert dette i hodet på spillerne sine.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

taknina skrev: tor apr 06, 2023 12:55 am
Ale skrev: ons apr 05, 2023 11:56 pm Tipper det ender:

1. Arsenal
2. Man City
3. Newcastle
4. Man United
Jeg tror at to av disse lagene bytter plass men kan ikke bli helt enig med meg selv om hvem. Holder nok en knapp to 3 og 4.

Når ARTETA helt klart har fått vinnermentalitet og never say die innstillingen inn i flokken sin så skal det nok mye til for at usikkerheten og nervene tar de i innspurten.

OG det er jo akkurat dette det handler om. Managerens evne på å holde fokuset på det kollektive og at det tikker å går fra kamp til kamp og bestandig å holde fokus på nettopp det. Neste kamp.

Og å få impementert dette i hodet på spillerne sine.
Tror faktisk alle fire "bytter" plass.

1. City
2. Arsenal
3. ManUtd
4. Newcastle

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:27 am Tror faktisk alle fire "bytter" plass.

1. City
2. Arsenal
3. ManUtd
4. Newcastle
Tror også dette er fasiten til slutt. Hadde vært fint med Arsenal på topp, og Newcastle ut av topp-4 også, men tror rett og slett at de virker mer stabile enn de andre lagene som går på skrell etter skrell.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Canucks skrev: tor apr 06, 2023 8:36 am
DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:27 am Tror faktisk alle fire "bytter" plass.

1. City
2. Arsenal
3. ManUtd
4. Newcastle
Tror også dette er fasiten til slutt. Hadde vært fint med Arsenal på topp, og Newcastle ut av topp-4 også, men tror rett og slett at de virker mer stabile enn de andre lagene som går på skrell etter skrell.
Støtter dine ønsker, gjerne Arsenal på topp og Newc ut av topp 4 ;)

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

taknina skrev: tor apr 06, 2023 12:55 am
Ale skrev: ons apr 05, 2023 11:56 pm Tipper det ender:

1. Arsenal
2. Man City
3. Newcastle
4. Man United
Jeg tror at to av disse lagene bytter plass men kan ikke bli helt enig med meg selv om hvem. Holder nok en knapp to 3 og 4.

Når ARTETA helt klart har fått vinnermentalitet og never say die innstillingen inn i flokken sin så skal det nok mye til for at usikkerheten og nervene tar de i innspurten.

OG det er jo akkurat dette det handler om. Managerens evne på å holde fokuset på det kollektive og at det tikker å går fra kamp til kamp og bestandig å holde fokus på nettopp det. Neste kamp.

Og å få impementert dette i hodet på spillerne sine.
Når rutinerte mangerlegender som Ferguson og Wenger rotet bort tilsynelatende komfortable ligagull på vårparten av sesongen, så er det alt annet enn overraskende om det skulle skje med Arteta.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Med dagens solide 3-0 seier over Newcastle melder Aston Villa seg definitivt på i kampen om topp-4....!

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

InsVerderben skrev: lør apr 15, 2023 3:36 pm Med dagens solide 3-0 seier over Newcastle melder Aston Villa seg definitivt på i kampen om topp-4....!
Helt klart, de har riktignok noen flere kamper spilt, og det tøffeste programmet, men de er for alvor med i dette, da det er mange innbyrdes kamper igjen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Canucks skrev: lør apr 15, 2023 4:00 pm
InsVerderben skrev: lør apr 15, 2023 3:36 pm Med dagens solide 3-0 seier over Newcastle melder Aston Villa seg definitivt på i kampen om topp-4....!
Helt klart, de har riktignok noen flere kamper spilt, og det tøffeste programmet, men de er for alvor med i dette, da det er mange innbyrdes kamper igjen.
Svært så mange som skal være med i den kampen da.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»