Ser du kurven på jorden?

Svar
Realisten

Ser du kurven på jorden?

Legg inn av Realisten »

Dersom du påstår at du ser horisonten kurve ned på høyre og venstre side.

At du f.eks påstår at du har sett jordens kurve fra ett fly.....

Siden jorden er påstått å være rund og horisonten er like høy 360 grader rundt så må horisonten se flat ut for deg. Ikke bøye seg. Om du ser rett fram og mener horisonten kurver, da bor vi på ett "rør"....

Enig? Uenig?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Jeg ønsker ikke å kommentere dette før @Orlar har sagt sin mening.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Her er et bilde av en kule :
https://www.taigaen.no/kule-matt-svart-2

fargerik

Legg inn av fargerik »


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: tir apr 04, 2023 7:39 pm Jeg ønsker ikke å kommentere dette før @Orlar har sagt sin mening.
Jeg tror han gikk seg utfor kanten på jordkloden. Gikk rett gjennom plasmakuppelen og borte var han. Eller det er ikke helt sant. Han greide å gripe tak i en av ledningene til ledlysene som gir lys til «stjernehimmelen», men selv om tyngdekraften ikke finnes ble det etterhvert for tungt å holde seg fast.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

fargerik skrev: tir apr 04, 2023 8:02 pm Kula vi lever på :
https://www.google.com/search?q=Jorden& ... MpCoOzx1xM
Dette er jo fake. Det er jo en hoax som har vart i århundrer som har samlet erkefiender som USA, Kina og Russland. De er enige om å lure alle slik at vi skal tro vi bor på en kule.

Det er jo ingen som har noe å tjene på å lyve om noe sånt, men de gjør det likevel. Og sola og månen og stjernene er juks. Det er bare ting festet til noe plasmagreier.

Heeelt sant.

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: tir apr 04, 2023 8:09 pm
fargerik skrev: tir apr 04, 2023 8:02 pm Kula vi lever på :
https://www.google.com/search?q=Jorden& ... MpCoOzx1xM
Dette er jo fake. Det er jo en hoax som har vart i århundrer som har samlet erkefiender som USA, Kina og Russland. De er enige om å lure alle slik at vi skal tro vi bor på en kule.

Det er jo ingen som har noe å tjene på å lyve om noe sånt, men de gjør det likevel. Og sola og månen og stjernene er juks. Det er bare ting festet til noe plasmagreier.

Heeelt sant.
Unnskyld.
Vi vet jo at solen er et rør og at de andre planetene i solsystemet er rør eller flate.
Det er bare Jorden som er rund. Det gjør det vanskelig å forstå sammenhengen for noen.
Jeg har ingen god forklaring selv på at kun Jorden er et rundt misfoster som trosser naturlovene.
Er det han derre gud som har spilt oss et puss?

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Jorda har en ring slik som Saturn. Det er den vi bor på. Derfor blir det slik.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Det er bare innbilning. Denne er nærmere sannheten om vår tilværelse

Realisten

Legg inn av Realisten »

fargerik skrev: tir apr 04, 2023 8:00 pm Her er et bilde av en kule :
https://www.taigaen.no/kule-matt-svart-2
Er det slik at du svever uti verdensrommet når du ser på kula? (Jorden)

Tror du bør få beina ned på bakken her med oss andre og ta en titt fra DET perspektivet...... :lol:

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Enkleste måten å se det på er vel i se et skip som forsvinner i horisonten.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Realisten skrev: tir apr 04, 2023 11:41 pm
fargerik skrev: tir apr 04, 2023 8:00 pm Her er et bilde av en kule :
https://www.taigaen.no/kule-matt-svart-2
Er det slik at du svever uti verdensrommet når du ser på kula? (Jorden)

Tror du bør få beina ned på bakken her med oss andre og ta en titt fra DET perspektivet...... :lol:
Jorda er ikke flat?

Realisten

Legg inn av Realisten »

kytec skrev: tir apr 04, 2023 11:43 pm Enkleste måten å se det på er vel i se et skip som forsvinner i horisonten.
Åpningsposten snakker om en kurve fra venstre til høyre. (Eller høyre til venstre)

Ikke rett fram. Og ikke fra verdensrommet.

Nice try guys..... virker litt vanskelig for dere dette her..... ;)

Kanskje dere ikke VIL forstå? Slik som trassige småtasser gjør....? Hmmmm?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Realisten skrev: ons apr 05, 2023 12:28 am
kytec skrev: tir apr 04, 2023 11:43 pm Enkleste måten å se det på er vel i se et skip som forsvinner i horisonten.
Åpningsposten snakker om en kurve fra venstre til høyre. (Eller høyre til venstre)

Ikke rett fram. Og ikke fra verdensrommet.

Nice try guys..... virker litt vanskelig for dere dette her..... ;)

Kanskje dere ikke VIL forstå? Slik som trassige småtasser gjør....? Hmmmm?


Har du overhodet et argument?


Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Dersom jorden er flat, hvordan kan man reise verden rundt og komme tilbake til der man startet?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

kytec skrev: ons apr 05, 2023 12:53 am Dersom jorden er flat, hvordan kan man reise verden rundt og komme tilbake til der man startet?
Pøh. Man går i ring, selvsagt. Eller svømmer. Eller flyr. Eller aker. Setter man seg på et akebrett på toppen av Mt. Everest og gir seg sjøl en liten dytt, kan man ake østover helt til Spania. Tror jeg. Eller mener i alle fall å ha hørt.

Mvh

BE
velinformert

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

BlackEagle skrev: ons apr 05, 2023 9:02 am
kytec skrev: ons apr 05, 2023 12:53 am Dersom jorden er flat, hvordan kan man reise verden rundt og komme tilbake til der man startet?
Pøh. Man går i ring, selvsagt. Eller svømmer. Eller flyr. Eller aker. Setter man seg på et akebrett på toppen av Mt. Everest og gir seg sjøl en liten dytt, kan man ake østover helt til Spania. Tror jeg. Eller mener i alle fall å ha hørt.

Mvh

BE
velinformert
Er ikke lov å passere Schengens grenser, på akebrett. Ihvertfall innbiller jeg meg det.

Realisten

Legg inn av Realisten »

bønna1/2 skrev: ons apr 05, 2023 12:48 am Har du overhodet et argument?
Argument? Du virker ikke særlig smart….

Jeg har stilt ett spørsmål som ingen av dere har klart å svare på.
Istedet prøver dere å ro det hele vekk ved bruk av personangrep og stråmenn.
Pissredde for spørsmålet….


Dette er komisk.
La oss gni det inn.


Dersom du hypotetisk står på toppen av en gigantisk ball på størrelsen med jorden.
Da er du på toppen av ballen.

Horisonten er like høy foran deg hele veien, 360 grader rundt.
Det er umulig å se en kurve fra ett slikt perspektiv.


Hvor lav IQ må man ha for å ikke skjønne dette?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Jorden er nok flat ja, tipper jeg finner 5 millioner pålitelige kilder til det online.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Realisten skrev: ons apr 05, 2023 11:53 am Dersom du hypotetisk står på toppen av en gigantisk ball på størrelsen med jorden.
Da er du på toppen av ballen.

Horisonten er like høy foran deg hele veien, 360 grader rundt.
Det er umulig å se en kurve fra ett slikt perspektiv.


Hvor lav IQ må man ha for å ikke skjønne dette?
Så for eksempel et bittebittelite insekt som sitter på en fotball. Vil horisonten kurve seg for insektet?
Eller tenk deg at du står oppå en sånn derre diger ball som de har på treningssentre. Vil den kurve seg for deg?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Alle vet at stjernene er ildfluer som henger fast på den mørke greia der.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Queenie skrev: ons apr 05, 2023 11:56 am Jorden er nok flat ja, tipper jeg finner 5 millioner pålitelige kilder til det online.
Dette fotoet viser Hubble som gjennom sitt periscoop nylig oppdaget at jorda er firkantet. Grunnen til at man tidigere hadde trodd at den var rund, var at siden den engang hadde vært flat som en pannekakeså trodde man at Gud hadde hatt for lite egg i deigen. Bilde

virrvarr
Innlegg: 445

Legg inn av virrvarr »

Realisten skrev: ons apr 05, 2023 11:53 am
bønna1/2 skrev: ons apr 05, 2023 12:48 am Har du overhodet et argument?
Argument? Du virker ikke særlig smart….

Jeg har stilt ett spørsmål som ingen av dere har klart å svare på.
Istedet prøver dere å ro det hele vekk ved bruk av personangrep og stråmenn.
Pissredde for spørsmålet….


Dette er komisk.
La oss gni det inn.


Dersom du hypotetisk står på toppen av en gigantisk ball på størrelsen med jorden.
Da er du på toppen av ballen.

Horisonten er like høy foran deg hele veien, 360 grader rundt.
Det er umulig å se en kurve fra ett slikt perspektiv.


Hvor lav IQ må man ha for å ikke skjønne dette?
Uansett hvor du står på en ball så står du på toppen av den. Hvor ellers ville du ha stått. En ball har kun en side, yttersiden og den er rund.

Horisonten er ikke like høy foran deg. Du kan kun se et segment av kulen. Du må hele tiden flytte blikket for å se deg rundt. Da ser du igjen en kurvatur for et nytt segment av kulen og ny kurvatur for hver gang du flytter blikket. Og hvorfor aner du ikke skyline i Manhatten før du er ganske nære.

Vet ikke hvilken IQ du har, men aner noe om ......

Realisten

Legg inn av Realisten »

virrvarr skrev: ons apr 05, 2023 12:47 pm Horisonten er ikke like høy foran deg. Du kan kun se et segment av kulen. Du må hele tiden flytte blikket for å se deg rundt. Da ser du igjen en kurvatur for et nytt segment av kulen og ny kurvatur for hver gang du flytter blikket. Og hvorfor aner du ikke skyline i Manhatten før du er ganske nære.

Vet ikke hvilken IQ du har, men aner noe om ......

Tror ikke du har iq til å ane noe som helst.
Sett deg ned gutt, på tide med litt undervisning her!

“If the world is round, why is the horizon flat?”

Let’s think about that. How is the horizon formed? The horizon is formed by a line running from your eyes, which are a certain height above the sphere, going to the point where the sphere stops and the sky begins, and it’s all around you, 360 degrees. So if you sweep that line around you 360 degrees, you make a circle.

Circles are flat, my friend.



PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tenk å være så gjennomført blåst i hodet at man sitter og messer om en flat jord og i tillegg øser ut hersketeknikker og snakker ned andres intelligens.

Jeg kunne selvsagt brukt mye tid på å argumentere, men jeg brukte opp tålmodigheten på forrige gjøk som var innom. Så jeg nøyer meg med dette:

Det finnes bilder av en rund jord. Hvor er bildene av den flate jorden?

Kommer det noe piss om at det er en konspirasjon nå så skratter jeg.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

PapaSmurf skrev: ons apr 05, 2023 1:22 pm Tenk å være så gjennomført blåst i hodet at man sitter og messer om en flat jord og i tillegg øser ut hersketeknikker og snakker ned andres intelligens.

Jeg kunne selvsagt brukt mye tid på å argumentere, men jeg brukte opp tålmodigheten på forrige gjøk som var innom. Så jeg nøyer meg med dette:

Det finnes bilder av en rund jord. Hvor er bildene av den flate jorden?

Kommer det noe piss om at det er en konspirasjon nå så skratter jeg.
Tipper du kommer til å skratte, sikkert noe ræl om at myndighetene vil ha kontroll på oss og ikke la oss vite sannheten fordi......

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Alle bildene av rund jord er manipulerte fordi all romferdsel er oppspinn, NASA er bare et gigantisk skalkeskjul for å kanalisere penger inn i utvikling av subliminal hypnose via TV-skjermene som gjør oss til dovne, slappe og feite konsumenter som ikke oppdager at Illuminati hersker over verden.

How did I do?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tir apr 04, 2023 8:09 pm Det er jo ingen som har noe å tjene på å lyve om noe sånt, men de gjør det likevel.
Dette stemmer ikke. Jeg er ansatt av NASA, som klodekonspiratør. Lønnen er meget god.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: ons apr 05, 2023 1:35 pm
PapaSmurf skrev: tir apr 04, 2023 8:09 pm Det er jo ingen som har noe å tjene på å lyve om noe sånt, men de gjør det likevel.
Lønnen er meget god.
Hehe, ja såpass at du får det til å gå rundt?
😋

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Henningsen skrev: ons apr 05, 2023 1:38 pm Hehe, ja såpass at du får det til å gå rundt?
😋
Haha, det går akkurat rundt, ja.

Er forøvrig Durek som er øverste leder i NASA nå. Grand Lizard, som vi kaller ham.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»