Fasterenteinnskudd

Svar
EverLast

Fasterenteinnskudd

Legg inn av EverLast »

Vurderer å sette penger på fastrenteinnskudd-konto i DnB over to år med 3,25% i renter. Den var på 4% for litt siden.

Jeg liker ikke aksjer osv. vil ha pengene trygt i banken.

Det jeg lurer på, er dette lurt nå, eller vil renten stige over 3,25 på de neste to år?

dzk

Legg inn av dzk »

Får langt bedre rente andre steder.

https://www.bytt.no/bank/sparekonto
Sist redigert av dzk den tir apr 04, 2023 11:17 pm, redigert 1 gang totalt.

ablegøye

Legg inn av ablegøye »

jeg har nettopp satt en del penger på dnb fastrenteinnskudd, 3.10% 3 måneder. Jeg vet ikke om dette var lurt eller ikke med tanke på at det ventes at rentene vil øke i tiden som kommer.

Someone

Legg inn av Someone »

ablegøye skrev: tir apr 04, 2023 11:17 pm jeg har nettopp satt en del penger på dnb fastrenteinnskudd, 3.10% 3 måneder. Jeg vet ikke om dette var lurt eller ikke med tanke på at det ventes at rentene vil øke i tiden som kommer.
Det er i hvertfall ikke spesielt lønnsomt så lenge inflasjonen ligger høyere enn dette, slik at pengene dine er mindre verdt om 3 måneder

ablegøye

Legg inn av ablegøye »

Someone skrev: ons apr 05, 2023 8:02 am
ablegøye skrev: tir apr 04, 2023 11:17 pm jeg har nettopp satt en del penger på dnb fastrenteinnskudd, 3.10% 3 måneder. Jeg vet ikke om dette var lurt eller ikke med tanke på at det ventes at rentene vil øke i tiden som kommer.
Det er i hvertfall ikke spesielt lønnsomt så lenge inflasjonen ligger høyere enn dette, slik at pengene dine er mindre verdt om 3 måneder
Ja, det er et poeng. Men hva er alternativet i disse dager? Hvis noen har råd å gi vil jeg være takknemlig. Jeg vet dog ikke at inflasjonen er større enn 3 % i løpet av 3 måneder.

Someone

Legg inn av Someone »

Nå er vel 3,1% annualisert rente

Men spørsmålet er hvor mye risiko du ønsker ta. Men i disse dager bør både ymse pengemarkeds og obligasjonsfond gi bedre avkastning enn dette, og risikoen fortsatt er relativt lav

Å ha penger i banken har vært et tapsprosjekt svært lenge

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Økonomi»