KIRKE; DU LYGER, SÅ DET RENNER AV DEG.

Svar
Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1046
Sted: Bergen

KIRKE; DU LYGER, SÅ DET RENNER AV DEG.

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Siden det påske så vil jeg rette søkelyset mot en av de største løgnene til den kristne kirke. Det gjelder korsfestelsen og dets budskap til verden om at Jesus døde på korset for å ta på seg all verdens menneskers synder. En gedigen løgn, som i ettertid har ført til at de troende tror at hvis de bare tror på Jesus, så blir de frelst bare ved troen alene. For en tragedie. I tillegg prøver kirken å fortelle oss at Jesus ropte på korset: "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg." Nok en løgn. For hvorfor skulle Jesus hevde at han var forlatt av Gud når han i følge kirken skulle gjennomføre Guds vilje ved å ta på seg all verdens synder. Hans siste ord var jo: "Det er fullbrakt." Så når kirkefedrene fikk stadfestet i DNT at Jesus fremførte disse to motsigelsene, så viser det bare at de ikke hadde peiling på Jesus virkelige hensikt med å gå frivillig til korset, nemlig for å vise veien til det nye bud, Den hellige ånd, den hellige tanke som sier at du skal elske din neste høyere enn deg selv.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1046
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Arne Magnus Aasen skrev: ons apr 05, 2023 10:29 am Siden det påske så vil jeg rette søkelyset mot en av de største løgnene til den kristne kirke. Det gjelder korsfestelsen og dets budskap til verden om at Jesus døde på korset for å ta på seg all verdens menneskers synder. En gedigen løgn, som i ettertid har ført til at de troende tror at hvis de bare tror på Jesus, så blir de frelst bare ved troen alene. For en tragedie. I tillegg prøver kirken å fortelle oss at Jesus ropte på korset: "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg." Nok en løgn. For hvorfor skulle Jesus hevde at han var forlatt av Gud når han i følge kirken skulle gjennomføre Guds vilje ved å ta på seg all verdens synder. Hans siste ord var jo: "Det er fullbrakt." Så når kirkefedrene fikk stadfestet i DNT at Jesus fremførte disse to motsigelsene, så viser det bare at de ikke hadde peiling på Jesus virkelige hensikt med å gå frivillig til korset, nemlig for å vise veien til det nye bud, Den hellige ånd, den hellige tanke som sier at du skal elske din neste høyere enn deg selv.
Det står skrevet i matt. 27. v. 46 at Jesus roper fra korset: "Eli! Eli! Lama sabaktani!" "Min Gud! Min Gud! Hvorfor har du forlatt meg!" Men i neste vers 47, står det at dem som stod ved korset hørte noe annet, for de sier: "Han roper på Elias." Så, hvem skal vi tro på? Dem som stod ved korset og virkelig hørte at han ropte på Elias, eller kirkefedrene som fikk stadfestet i DNT at han ropte på Gud?

Jeg forstår at kirkefedrene gjerne ville ha det til at han ropte på Gud framfor Elia, for ropet måtte ha hatt en betydning. Å rope på Elia forstod de ingenting av, men de kunne ikke bare overse uttalelsen av Elias navn, som de som stod ved korset hadde hørt, så på snedig vis lurte de inn i teksten at han hadde ropt på Eli og ikke på Elias. Så gransket de DGT og lette etter rop til Gud. Da fant de i Salmene Davids salmer hvor det blant annet står: "Eli! Eli! Lama sabaktani!" " Dette Davidsitatet la de så i Jesu munn hvor det i snart to tusen år har brent seg inn i folks sinn. At det står i rak motsetning til benevnelsen som Jesus alltid brukte når han henvendte seg til sin Gud, nemlig "Fader", det hoppet kirkefedrene galant over, for de kunne ikke motsi at han hadde ropt på Elia.

Vi bør se på dette som det det er; en løgnaktig motsigelse.

Så kan en spørre seg hvorfor han ropte på Elia. Det har jeg en god forklaring på., men jeg skal vente med den til noen spør.


Bilde

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1046
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

JESUS, SØNN AV SIRIANEREN, GABRIEL OG NAZAREEREN, MARIA,
døde på korset for å ta menneskeheten gjennom DET STORE FILTERET.

Økonomiprofessor Robin Hansons teori om Det store filteret, skisserer ni steg i utviklingen, hvor det er et filter som setter en stopper for videre utvikling. Nasa-forskere, som har anvendt teorien i en ny studie, sår tvil om menneskeheten klarer og tre gjennom filteret.
Det er en forskergruppe ved Nasas Jet Propulsion-laboratorium i California som nå har anvendt Det store filter-teorien i studien «Avoiding The Great Filter: Extra-terrestrial Life And Humanity's Future In The Universe» (Det store filteret: Utenomjordisk liv og menneskehetens framtid i universet).
Teorien tar utgangspunkt i at det gjennom tidenes løp (13,8 milliarder år) har eksistert mange sivilisasjoner i verdensrommet, men at disse sivilisasjonene utslettet seg selv før de behersket kunsten med interplanetarisk kommunikasjon og reise.(Nettavisen)
Egoisme versus altruisme.
Egoisme er en tenke- og handlemåte som utelukkende tar sikte på å fremme ens eget vel, og som bare tar hensyn til andres vel når det kan tjene egeninteressen.
Altruisme er en uselvisk og offervillig holdning og handling overfor andre. Altruisme er det motsatte av egoisme. (Store Norske Leksikon.)
Observasjoner og beregninger har vist at universet oppsto for omtrent 13,8 milliarder år siden og dagens biologiske mangfold på jorda er resultatet av en evolusjonsprosess som har vart i nesten fire milliarder år og det antas at utviklingen av homo sapiens har vart i de siste 200 000 år.

Det begynte med en celle som siden har utviklet seg til et svimlende utall av celler. Bare menneskehjernen antas å inneholde nærmere 200 milliarder celler og kroppen i sin helhet nærmere 30 000 000 000 000 celler.
Har en universal skapelsesprosess av livet på planetene, fra en celle til en uendelighet av celler, skapt ett egoistisk og ett altruistisk handlingsmønster i cellene for disse å kunne utvikle og reprodusere seg? Er egoisme den største drivkraften til livets reproduksjon på planetene i universet, eller har altruismen, en større drivkraft?
Det antas at det er milliarder av planeter i verdensrommet som befinner seg i den såkalte beboelige sonen av et solsystem, i likhet med vår egen planet, og historien til vår egen planet har vist at livet på en planet kan utvikle en intelligens som er i stand til å forflytte seg til en annen planet, bosette seg der og påvirke livet der. Menneskeheten er snart der da det intelligente livets ekspandering i universet, fra en planet til en annen, er kommet til et avgjørende punkt.
Spørsmålet må da stilles om hvilke av disse to grunnleggende egenskapene; egoisme og altruisme, som er ment å ha størst påvirkningspotensial i den etiske og moralske utviklingen på en evt. nyerobret planet. Bare det vesen som står bak den universelle skapelsesprosessen kjenner svaret, men mennesket kan spørre om hva som er dette vesens essens. Er den ond, god eller begge deler?
Forskernes studier antyder altså at det finnes et slags selvutslettende filter som stanser sofistikert utvikling etter et visst punkt i evolusjonen. Kan dette visse punktet defineres etter hvor stor egoismen er i forhold til altruismen? Hvis egoismen er større enn altruismen så forårsaker det at det intelligente livet utslettelser seg selv. Og omvendt; hvis altruismen er større enn egoismen så forårsaker det at det intelligente livet ekspanderer i universet. Kan man ut fra dette anta at universet på det viset holdes rent for ondskap?
Hvis det ovenstående medfører riktighet er det virkelig grunn til og JUBLE, for det tyder på at universet er skapt av en kjærlighetsskapning. Det kan bety en uendelighet med uendelig godhet i universet.

Når vi i disse dager feirer påske så er det til minne om en person som er selve manifestasjonen av uselviskhet. På jorden er milliarder av mennesker geografisk og trosmessig knyttet til ulike religioner hvor nestekjærligheten står sentralt. Er det lov å håpe at altruismen står sterkt nok i menneskeheten til at vi slipper å bli filtrert bort?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: tor apr 06, 2023 8:07 am
JESUS, SØNN AV SIRIANEREN, GABRIEL OG NAZAREEREN, MARIA,
døde på korset for å ta menneskeheten gjennom DET STORE FILTERET.

Økonomiprofessor Robin Hansons teori om Det store filteret, skisserer ni steg i utviklingen, hvor det er et filter som setter en stopper for videre utvikling. Nasa-forskere, som har anvendt teorien i en ny studie, sår tvil om menneskeheten klarer og tre gjennom filteret.
Det er en forskergruppe ved Nasas Jet Propulsion-laboratorium i California som nå har anvendt Det store filter-teorien i studien «Avoiding The Great Filter: Extra-terrestrial Life And Humanity's Future In The Universe» (Det store filteret: Utenomjordisk liv og menneskehetens framtid i universet).
Teorien tar utgangspunkt i at det gjennom tidenes løp (13,8 milliarder år) har eksistert mange sivilisasjoner i verdensrommet, men at disse sivilisasjonene utslettet seg selv før de behersket kunsten med interplanetarisk kommunikasjon og reise.(Nettavisen)
Egoisme versus altruisme.
Egoisme er en tenke- og handlemåte som utelukkende tar sikte på å fremme ens eget vel, og som bare tar hensyn til andres vel når det kan tjene egeninteressen.
Altruisme er en uselvisk og offervillig holdning og handling overfor andre. Altruisme er det motsatte av egoisme. (Store Norske Leksikon.)
Observasjoner og beregninger har vist at universet oppsto for omtrent 13,8 milliarder år siden og dagens biologiske mangfold på jorda er resultatet av en evolusjonsprosess som har vart i nesten fire milliarder år og det antas at utviklingen av homo sapiens har vart i de siste 200 000 år.

Det begynte med en celle som siden har utviklet seg til et svimlende utall av celler. Bare menneskehjernen antas å inneholde nærmere 200 milliarder celler og kroppen i sin helhet nærmere 30 000 000 000 000 celler.
Har en universal skapelsesprosess av livet på planetene, fra en celle til en uendelighet av celler, skapt ett egoistisk og ett altruistisk handlingsmønster i cellene for disse å kunne utvikle og reprodusere seg? Er egoisme den største drivkraften til livets reproduksjon på planetene i universet, eller har altruismen, en større drivkraft?
Det antas at det er milliarder av planeter i verdensrommet som befinner seg i den såkalte beboelige sonen av et solsystem, i likhet med vår egen planet, og historien til vår egen planet har vist at livet på en planet kan utvikle en intelligens som er i stand til å forflytte seg til en annen planet, bosette seg der og påvirke livet der. Menneskeheten er snart der da det intelligente livets ekspandering i universet, fra en planet til en annen, er kommet til et avgjørende punkt.
Spørsmålet må da stilles om hvilke av disse to grunnleggende egenskapene; egoisme og altruisme, som er ment å ha størst påvirkningspotensial i den etiske og moralske utviklingen på en evt. nyerobret planet. Bare det vesen som står bak den universelle skapelsesprosessen kjenner svaret, men mennesket kan spørre om hva som er dette vesens essens. Er den ond, god eller begge deler?
Forskernes studier antyder altså at det finnes et slags selvutslettende filter som stanser sofistikert utvikling etter et visst punkt i evolusjonen. Kan dette visse punktet defineres etter hvor stor egoismen er i forhold til altruismen? Hvis egoismen er større enn altruismen så forårsaker det at det intelligente livet utslettelser seg selv. Og omvendt; hvis altruismen er større enn egoismen så forårsaker det at det intelligente livet ekspanderer i universet. Kan man ut fra dette anta at universet på det viset holdes rent for ondskap?
Hvis det ovenstående medfører riktighet er det virkelig grunn til og JUBLE, for det tyder på at universet er skapt av en kjærlighetsskapning. Det kan bety en uendelighet med uendelig godhet i universet.

Når vi i disse dager feirer påske så er det til minne om en person som er selve manifestasjonen av uselviskhet. På jorden er milliarder av mennesker geografisk og trosmessig knyttet til ulike religioner hvor nestekjærligheten står sentralt. Er det lov å håpe at altruismen står sterkt nok i menneskeheten til at vi slipper å bli filtrert bort?
Å lyge er å si noe man selv vet ikke sant, å lyge er å fortelle en bevisst usannhet for å føre andre bak lyset. Hvis man selv tror på det man sier, lyger man ikke, man tar feil.

Derfor lyger ikke kirken og prestene, hvis de selv tror på det de forkynner. Deres tro er grunnløs og hviler på intet, men så lenge de selv tror at deres tro er sannhet, lyger de ikke, de bare lurer seg selv.

Din tro på sirianere, milliarder av planeter, en kjærlighetsskaper, Jesus osv. er også helt grunnløs og hviler på intet, men så lenge du selv tror på det, lyger du ikke, du bare lurer deg selv.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1046
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skriver:

Å lyge er å si noe man selv vet ikke sant, å lyge er å fortelle en bevisst usannhet for å føre andre bak lyset. Hvis man selv tror på det man sier, lyger man ikke, man tar feil.

Derfor lyger ikke kirken og prestene, hvis de selv tror på det de forkynner. Deres tro er grunnløs og hviler på intet, men så lenge de selv tror at deres tro er sannhet, lyger de ikke, de bare lurer seg selv.

Din tro på sirianere, milliarder av planeter, en kjærlighetsskaper, Jesus osv. er også helt grunnløs og hviler på intet, men så lenge du selv tror på det, lyger du ikke, du bare lurer deg selv.
[/quote]

Arne svarer:

Vel, det blir din sak om du tror at presteskapet tror at det er sannheter de fremfører, men det tror ikke jeg. Jeg tror at du lurer deg selv hvis du tror at presteskapet tror på det de fremfører som sannheter. Presteskapet ville ha måttet ofret sine liv hvis de skulle fremføre sannheten om evangeliet, men de foretrekker å heve lønn i stedet.
Bilde




BARE SÅ DU VET DET.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Arne Magnus Aasen skrev: ons apr 05, 2023 12:02 pm

Så kan en spørre seg hvorfor han ropte på Elia. Det har jeg en god forklaring på., men jeg skal vente med den til noen spør.
Hvorfor ropte Jesus på Elia?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1046
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

immediately skrev: tor apr 06, 2023 8:27 pm
Arne Magnus Aasen skrev: ons apr 05, 2023 12:02 pm

Så kan en spørre seg hvorfor han ropte på Elia. Det har jeg en god forklaring på., men jeg skal vente med den til noen spør.
Hvorfor ropte Jesus på Elia?
Han ropte på meg fordi han visste at først når han var gått bort kunne han sende meg, for at jeg skulle vitne om ham og forklare alt som han hadde sagt og forklare hvorfor han frivillig gikk til korset, nemlig for å vise veien til det nye bud, at du skal eske din neste høyere enn deg selv, som åpenbarer Jesu eneste hensikt med sitt komme til jorden å bringe Den hellige ånd til menneskeheten. Jeg er kommet i Elias ånd som Jesu talsmann, som før Herrens dag, den store og forferdelige, skal vende foreldrenes hjerte til barna, og barnas hjerte til foreldrene gjennom barnebudet som springer ut fra det nye bud, at foreldre skal gi barnet ubetinget kjærlighet, oppdra barnet uten fysisk eller psykisk avstraffelse og lære barnet å gi mer til sin neste enn til seg selv.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: fre apr 07, 2023 8:28 am
immediately skrev: tor apr 06, 2023 8:27 pm
Arne Magnus Aasen skrev: ons apr 05, 2023 12:02 pm

Så kan en spørre seg hvorfor han ropte på Elia. Det har jeg en god forklaring på., men jeg skal vente med den til noen spør.
Hvorfor ropte Jesus på Elia?
Han ropte på meg fordi han visste at først når han var gått bort kunne han sende meg, for at jeg skulle vitne om ham og forklare alt som han hadde sagt og forklare hvorfor han frivillig gikk til korset, nemlig for å vise veien til det nye bud, at du skal eske din neste høyere enn deg selv, som åpenbarer Jesu eneste hensikt med sitt komme til jorden å bringe Den hellige ånd til menneskeheten. Jeg er kommet i Elias ånd som Jesu talsmann, som før Herrens dag, den store og forferdelige, skal vende foreldrenes hjerte til barna, og barnas hjerte til foreldrene gjennom barnebudet som springer ut fra det nye bud, at foreldre skal gi barnet ubetinget kjærlighet, oppdra barnet uten fysisk eller psykisk avstraffelse og lære barnet å gi mer til sin neste enn til seg selv.
Du er Elia som Jesus ropte på? Du har jo sagt før at du er talsmannen Jesus sa skulle komme etter ham.

Å ha selvtillit og høye tanker om seg selv er jo en god egenskap, men alt med måte.

Hvis du da ikke er en spøkefugl med en noe spesiell sans for humor.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1046
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: fre apr 07, 2023 8:41 am
Arne Magnus Aasen skrev: fre apr 07, 2023 8:28 am
immediately skrev: tor apr 06, 2023 8:27 pm

Hvorfor ropte Jesus på Elia?
Han ropte på meg fordi han visste at først når han var gått bort kunne han sende meg, for at jeg skulle vitne om ham og forklare alt som han hadde sagt og forklare hvorfor han frivillig gikk til korset, nemlig for å vise veien til det nye bud, at du skal eske din neste høyere enn deg selv, som åpenbarer Jesu eneste hensikt med sitt komme til jorden å bringe Den hellige ånd til menneskeheten. Jeg er kommet i Elias ånd som Jesu talsmann, som før Herrens dag, den store og forferdelige, skal vende foreldrenes hjerte til barna, og barnas hjerte til foreldrene gjennom barnebudet som springer ut fra det nye bud, at foreldre skal gi barnet ubetinget kjærlighet, oppdra barnet uten fysisk eller psykisk avstraffelse og lære barnet å gi mer til sin neste enn til seg selv.
Du er Elia som Jesus ropte på? Du har jo sagt før at du er talsmannen Jesus sa skulle komme etter ham.

Å ha selvtillit og høye tanker om seg selv er jo en god egenskap, men alt med måte.

Hvis du da ikke er en spøkefugl med en noe spesiell sans for humor.

Tro du meg, Karatel, for jeg er sieriuøs. Jesus gledet seg til å se min dag, han så den og frydet seg.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1046
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Jesus var sirianernes siste jordiske håp om å føre menneskeheten gjennom Det store filteret, det selvutslettende filteret som stanser sofistikert utvikling etter et viss punkt i evolusjonen. I det veldige universet har et utall sivilisasjoner på planeter utslettet seg selv før de behersket kunsten med interplanetarisk kommunikasjon og reise fordi de ikke ville høre på hva de måtte gjøre for IKKE å bli filtrert til fortapelse. Å elske sin neste høyere enn seg selv er det eneste etiske budet som fører en menneskehet gjennom filteret, men menneskeheten ville ikke høre. Derfor står vi nå foran utslettelsen som bør være åpenbar for alle i lys av verdens begivenheter. Bare få skal frelses fra fortapelsen, bare dem som lever opp til det nye bud skal få oppleve interplanetarisk kommunikasjon og få reise rundt i et uendelig stort og uendelig godt univers med et nesten ufattelig mangfold av LIV.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: fre apr 07, 2023 10:03 am
Karatel skrev: fre apr 07, 2023 8:41 am
Arne Magnus Aasen skrev: fre apr 07, 2023 8:28 am

Han ropte på meg fordi han visste at først når han var gått bort kunne han sende meg, for at jeg skulle vitne om ham og forklare alt som han hadde sagt og forklare hvorfor han frivillig gikk til korset, nemlig for å vise veien til det nye bud, at du skal eske din neste høyere enn deg selv, som åpenbarer Jesu eneste hensikt med sitt komme til jorden å bringe Den hellige ånd til menneskeheten. Jeg er kommet i Elias ånd som Jesu talsmann, som før Herrens dag, den store og forferdelige, skal vende foreldrenes hjerte til barna, og barnas hjerte til foreldrene gjennom barnebudet som springer ut fra det nye bud, at foreldre skal gi barnet ubetinget kjærlighet, oppdra barnet uten fysisk eller psykisk avstraffelse og lære barnet å gi mer til sin neste enn til seg selv.
Du er Elia som Jesus ropte på? Du har jo sagt før at du er talsmannen Jesus sa skulle komme etter ham.

Å ha selvtillit og høye tanker om seg selv er jo en god egenskap, men alt med måte.

Hvis du da ikke er en spøkefugl med en noe spesiell sans for humor.

Tro du meg, Karatel, for jeg er sieriuøs. Jesus gledet seg til å se min dag, han så den og frydet seg.
Da kan jeg bare si at jeg er helt overbevist om at du for alltid vil være en profet uten en eneste proselytt.

Men du er urokkelig som en klippe, det skal du ha. Du skulle hett Peter Magnus.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1046
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: fre apr 07, 2023 10:38 am
Arne Magnus Aasen skrev: fre apr 07, 2023 10:03 am
Karatel skrev: fre apr 07, 2023 8:41 am

Du er Elia som Jesus ropte på? Du har jo sagt før at du er talsmannen Jesus sa skulle komme etter ham.

Å ha selvtillit og høye tanker om seg selv er jo en god egenskap, men alt med måte.

Hvis du da ikke er en spøkefugl med en noe spesiell sans for humor.

Tro du meg, Karatel, for jeg er sieriuøs. Jesus gledet seg til å se min dag, han så den og frydet seg.
Da kan jeg bare si at jeg er helt overbevist om at du for alltid vil være en profet uten en eneste proselytt.

Men du er urokkelig som en klippe, det skal du ha. Du skulle hett Peter Magnus.
Nei, takke meg til. Den karen kan Putin ha for seg selv.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1046
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

I følge DNT (Matt. 27. 46.) så sang Jesus Davidsalmer (Eli, Eli, lama sabaktani) da han hang på korset, så spørsmålet blir da; hva ville Jesus ha gjort om han ble korsfestet i vår tid?
a) Sunget "Singing in the rain."
b) Sunget "Don`t worry, be happy."
c) Plystret "Look at the bright side of life."

Noen forslag?

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Hva tror dere det bunner i
at majoriteten av menneskeheten
tror på guder eller en Gud?
Har dere noe svar på dette?

Kan svaret være at det ligger i evolusjonenes natur,
og dermed også i menneskets natur,
å se opp til noe høyere enn seg selv,
og elske dét av hele sitt hjerte og forstand?

Dét som satte det hele i gang.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Hva er gjenfødsel?

Er det noe som skjer
etter at man er død?

Eller er det som skjer
mens man er i livet,

lever i Nået?

Har det noe å gjøre med
"omvendelsen"

fra det onde prinsipp
til det gode prinsipp

her og nå?

Å gjøre godt mot sin neste
Tenke og snakke pent

både om gode og onde

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Hva burde være
normal folkeskikk

når man på ordplanet

skriftlig henvender seg til
onde og gode?

Hva burde være
normal menneskelig

kristelig etikk

hos de som lever i dritt
og den høyeste lille klikk?

Hva bør være
i ethvert tenkende hode?

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Den ideelle skrivemåte
er å skrive i dikts-form

når ordets tilhengere
på ordplanet

henvender seg
diplomatisk

til sine neste
i fred og ufred

for å skape fred
ikke ufred

__

Når andre deg nider
vekker til ordstrider

vit at du lider
om du deg selv sviker

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Krigen kommer ikke til å ta slutt
Helt fra jeg var 9-10 år gammel gutt

har jeg levd i frykten for atomkrig
grunnet nidkjærhet; kjærheten til nid

Mennesket kommer ikke til å elske
seg selv og sin neste

minst like høyt som dét
som skapte det

Daglig renner det elver av blod
fra drepte som har gal tro:

Mot fienden skal man ikke være god!
Vær som Kain som Abel i hjel slo

https://inyheter.no/08/04/2023/russland ... 4_ZnY9PXeo

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Det åndelig filteret i altet

Når man ikke tar til forstanden
møter man undergangen

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

BÅDE TROENDE OG ATEISTER HAR RETT

Dét
som
satte det
hele i gang

er lik

det høyeste
tallet:

det er
og det er
ikke

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Igjen gjødsles jordene
i Ukraina

av uskyldige
menneskers blod

i den blinde
livsfarlige tro

at når man nider
og skaper strider

er god
ved sitt vett

Det er i hver sak
all-tid

to sider:
Begge har rett

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Arne Magnus Aasen skrev: fre apr 07, 2023 8:28 am
immediately skrev: tor apr 06, 2023 8:27 pm
Arne Magnus Aasen skrev: ons apr 05, 2023 12:02 pm

Så kan en spørre seg hvorfor han ropte på Elia. Det har jeg en god forklaring på., men jeg skal vente med den til noen spør.
;)

Hvorfor ropte Jesus på Elia?
Han ropte på meg fordi han visste at først når han var gått bort kunne han sende meg, for at jeg skulle vitne om ham og forklare alt som han hadde sagt og forklare hvorfor han frivillig gikk til korset, nemlig for å vise veien til det nye bud, at du skal eske din neste høyere enn deg selv, som åpenbarer Jesu eneste hensikt med sitt komme til jorden å bringe Den hellige ånd til menneskeheten. Jeg er kommet i Elias ånd som Jesu talsmann, som før Herrens dag, den store og forferdelige, skal vende foreldrenes hjerte til barna, og barnas hjerte til foreldrene gjennom barnebudet som springer ut fra det nye bud, at foreldre skal gi barnet ubetinget kjærlighet, oppdra barnet uten fysisk eller psykisk avstraffelse og lære barnet å gi mer til sin neste enn til seg selv.

Hvem du er
betyr lite

I det vil jeg
jamt skite

om målet vårt
er en verden

uten forsvar
uten en hær

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Arne Magnus Aasen skrev: tor apr 06, 2023 8:07 am
JESUS, SØNN AV SIRIANEREN, GABRIEL OG NAZAREEREN, MARIA,
døde på korset for å ta menneskeheten gjennom DET STORE FILTERET.
Hvordan kan du tro på Jesu ord om et nytt bud?
Se her:
- Bibelen er den som snakker om Jesus (som noe spesielt)
- Den sier at engelen Gabriel ble sendt til Maria, med et budskap.
- Jesus sier at i oppstandelsen er man som englene, de verken gifter seg eller osv.
- En engel får ikke barn med et menneske
- Jo, noen engler materialiserte seg og fikk man ble med jordens kvinner. Det var de som kalles for de som gikk ut over sitt embede (kan vi si).
og deres etterkommere ble de navngjetne, som dyrket ondskapen. Englene var da blant de som kalles for demoner.
--- Slik sett blir logikken at Jesus er etterkommer av - en fallen engel...ingen andre enn slike har seg med menneskedøtrene, altså av englene.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Kjærlighetens tre steg

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Arne Magnus Aasen skrev: ons apr 05, 2023 10:29 am Siden det påske så vil jeg rette søkelyset mot en av de største løgnene til den kristne kirke. Det gjelder korsfestelsen og dets budskap til verden om at Jesus døde på korset for å ta på seg all verdens menneskers synder. En gedigen løgn, som i ettertid har ført til at de troende tror at hvis de bare tror på Jesus, så blir de frelst bare ved troen alene. For en tragedie. I tillegg prøver kirken å fortelle oss at Jesus ropte på korset: "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg." Nok en løgn. For hvorfor skulle Jesus hevde at han var forlatt av Gud når han i følge kirken skulle gjennomføre Guds vilje ved å ta på seg all verdens synder. Hans siste ord var jo: "Det er fullbrakt." Så når kirkefedrene fikk stadfestet i DNT at Jesus fremførte disse to motsigelsene, så viser det bare at de ikke hadde peiling på Jesus virkelige hensikt med å gå frivillig til korset, nemlig for å vise veien til det nye bud, Den hellige ånd, den hellige tanke som sier at du skal elske din neste høyere enn deg selv.
På dette kan du være trygg:
Kirken har sine gleder
i møysommelig å avsile mygg
og sluke kameler.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 423
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Karatel skrev: tor apr 06, 2023 8:40 am
Å lyge er å si noe man selv vet ikke sant, å lyge er å fortelle en bevisst usannhet for å føre andre bak lyset. Hvis man selv tror på det man sier, lyger man ikke, man tar feil.

Derfor lyger ikke kirken og prestene, hvis de selv tror på det de forkynner. Deres tro er grunnløs og hviler på intet, men så lenge de selv tror at deres tro er sannhet, lyger de ikke, de bare lurer seg selv.
Man kan nok trygt mene de lever på en livsløgn, en misforståelse som strider mot logikken - som er den eneste farbare vei.

1=1, ikke 3.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»