Klaveness og politisk korrekthet

Svar
Frode57
Innlegg: 1296

Klaveness og politisk korrekthet

Legg inn av Frode57 »

Det som ble politisk korrekt i Norge er ikke det ellers i verden. Nå får Norge kjenne på hvordan det er å være paria land.
Så selvgod stat med en Nrk kommentator så komisk at en får smilebåndet bare ved se ham kommentere sport.
Norge , denne selvgode oppblåste staten med for høye tanker om seg selv.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Nåja, om noe så er det resten av verden som er politisk korrekte ved å late som om de ikke er en del av et system som driver med utstrakt korrupsjon og undertrykking.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

FIFA er gjennomkorrupt.

Det som var naivt er å tro at en kan endre systemet innenfra.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Gubbevelde, kan ikke tenke meg noe mer destruktivt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Frode57 skrev: ons apr 05, 2023 11:27 am Det som ble politisk korrekt i Norge er ikke det ellers i verden. Nå får Norge kjenne på hvordan det er å være paria land.
Så selvgod stat med en Nrk kommentator så komisk at en får smilebåndet bare ved se ham kommentere sport.
Norge , denne selvgode oppblåste staten med for høye tanker om seg selv.
Det er vel ikke spesielt politisk korrekt i 2023 å tenke at kvinner også er i stand til å være en del av styre og stell i fotball. Vi har hatt kvinnelige statsledere i 50 år, det har gått greit.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Zorbeltuss skrev: ons apr 05, 2023 12:09 pm Nåja, om noe så er det resten av verden som er politisk korrekte ved å late som om de ikke er en del av et system som driver med utstrakt korrupsjon og undertrykking.
Store deler av verden later ikke som om de er politisk korrekte i norsk målestokk, eller at de ikke er imot eksempelvis homofili. De er åpent mot dette. De vedtar lover som ikke bare forbyr det. De vedtar også lover som sanksjoner homofili med strenge straffer, som Uganda og en rekke land i Afrika og i den muslimske del av verden. Ta også med de katolske land, og bibelbeltet i USA.

Klavenes har visstnok en agenda med FIFA, og endog UEFA, nemlig å rydde opp. Fjerne korrupsjon, fremme menneskerettigheter og utvikle toleranse for LHBT-bevegelsen. Jeg sier lykke til Klavenes. Du er sjanseløs. Ikke bare i FIFA, men som nevnt endog i UEFA. Synet på moral - rett og galt - er ikke likt rundt om i verden. Vi nord-europeere har vår blodige historie med korstog og misjon. Nå skal vi i tillegg misjonere vår moral, hva den enn er, ut til verden. Om Klavenes skal bruke fotballen og FIFA til å fremme menneskerettigheter, fremme toleranse for homofile og fjerne korrupsjon har hun ikke bare en lang vei å gå. Hun når ikke målet i sin levetid. Naivt tøv. Fotballen vil fint leve sitt liv uten Norge. Jeg er rimelig sikker på at mennene i dress, og de få kvinnene i FIFA, nå bruker hersketeknikker for å fryse Klavenes ut. Det vil de klare uten nevneverdige problemer. Norge klappet ikke når sittende leder i FIFA, tross norsk kritikk, ble gjenvalgt i nye fem år var det vel. Med klart flertall. At Klavenes ikke klappet tror jeg de ga jevnt blaffen i.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

KingKongHalvor skrev: ons apr 05, 2023 9:52 pm
Frode57 skrev: ons apr 05, 2023 11:27 am Det som ble politisk korrekt i Norge er ikke det ellers i verden. Nå får Norge kjenne på hvordan det er å være paria land.
Så selvgod stat med en Nrk kommentator så komisk at en får smilebåndet bare ved se ham kommentere sport.
Norge , denne selvgode oppblåste staten med for høye tanker om seg selv.
Det er vel ikke spesielt politisk korrekt i 2023 å tenke at kvinner også er i stand til å være en del av styre og stell i fotball. Vi har hatt kvinnelige statsledere i 50 år, det har gått greit.
Dette handler ikke bare om kvinner. Dette handler om korrupsjon i FIFA. Det er velkjent, men det er det også i store deler av verden. Jeg har reist noe rundt i verden utenfor Europa, og selv som turist får man merke det. Som Klavenes vil få merke at hun er et "hår i suppa" på fremtidige FIFA kongresser. Hun vil føle å være alene, stygge blikk osv.. Hun har møtt bust, eller noen som er mektigere enn henne. FIFA er politisk og moralsk et speilbilde av verden, ikke av nord-vest Europa. Om Klavenes virkelige tror at hun og Norge kan renske FIFA for korrupsjon, fremme likestilling og rettigheter for LHTB-bevegelsen og generelle menneskerettslige problemstillinger er hun i beste fall naiv. Fotballen vil leve sitt liv uavhengig av Norge. Norge er en miniputt i den internasjonale fotballen, politisk, økonomisk og sportslig. Vi har nå ett poeng på to kamper i EM-kvaliken etter at tap og uavgjort dels var dommerens feil, ble det hevdet. Jeg skal banne på at både FIFA og UEFA har bestukket dommere for å dømme Norge vekk, slik at vi - møteplageren - ikke kommer til noe sluttspill. Tror du ikke ?

Helloween

Legg inn av Helloween »

Klaveness bør vekk fra norsk fotball og ikke gjenvelges i 2026. Hennes jobb er å jobbe for norsk fotballs beste, alt dette sosial rettferdighets greiene hun holder på med er skadelig for norsk fotball.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Helloween skrev: tor apr 06, 2023 12:56 am Klaveness bør vekk fra norsk fotball og ikke gjenvelges i 2026. Hennes jobb er å jobbe for norsk fotballs beste, alt dette sosial rettferdighets greiene hun holder på med er skadelig for norsk fotball.
Hun virker som et svært oppegående menneske som, i motsetning til deg, er fullt i stand til å tenke opptil flere tanker samtidig.

Helloween

Legg inn av Helloween »

DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:09 am
Helloween skrev: tor apr 06, 2023 12:56 am Klaveness bør vekk fra norsk fotball og ikke gjenvelges i 2026. Hennes jobb er å jobbe for norsk fotballs beste, alt dette sosial rettferdighets greiene hun holder på med er skadelig for norsk fotball.
Hun virker som et svært oppegående menneske som, i motsetning til deg, er fullt i stand til å tenke opptil flere tanker samtidig.
Jeg kan ikke se at det hun har gjort i FIFA/UEFA har tilført norsk fotball noe som helst

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Helloween skrev: tor apr 06, 2023 1:16 am
DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:09 am
Helloween skrev: tor apr 06, 2023 12:56 am Klaveness bør vekk fra norsk fotball og ikke gjenvelges i 2026. Hennes jobb er å jobbe for norsk fotballs beste, alt dette sosial rettferdighets greiene hun holder på med er skadelig for norsk fotball.
Hun virker som et svært oppegående menneske som, i motsetning til deg, er fullt i stand til å tenke opptil flere tanker samtidig.
Jeg kan ikke se at det hun har gjort i FIFA/UEFA har tilført norsk fotball noe som helst
Haha :lol: Hvilke forutsetninger har hun hatt for å gjøre noe på kort sikt? Hva hadde du forventet at hun skulle gjort i den perioden hun har sittet, som hun har sviktet på? Vennligst vær konkret. Nå er jeg spent.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Vi kan være enig i mye av hva Klaveness kommer med. Men i internasjonale organisasjoner trenger vi faktisk diplomater og ikke aktivister, verden er ikke som Norge. Det burde NøFF lært i dag. Men tror ikke de skjønner det, her de sitter på sine høye moralske hester over alle andre.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Malacay skrev: tor apr 06, 2023 12:58 am Fasiten på gubbevelde. Stemmer det at det aldri har blitt valgt en kvinne ?
På noe over 100 år har de lykkes med å få inn 0 stk kvinner i styret.

Helloween

Legg inn av Helloween »

DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:22 am
Helloween skrev: tor apr 06, 2023 1:16 am
DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:09 am

Hun virker som et svært oppegående menneske som, i motsetning til deg, er fullt i stand til å tenke opptil flere tanker samtidig.
Jeg kan ikke se at det hun har gjort i FIFA/UEFA har tilført norsk fotball noe som helst
Haha :lol: Hvilke forutsetninger har hun hatt for å gjøre noe på kort sikt? Hva hadde du forventet at hun skulle gjort i den perioden hun har sittet, som hun har sviktet på? Vennligst vær konkret. Nå er jeg spent.
Bare jekk deg ned din klovn.
Det hun burde gjort var å jobbe for at Norge får en større del av ressursene til FIFA/UEFA

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:09 am
Helloween skrev: tor apr 06, 2023 12:56 am Klaveness bør vekk fra norsk fotball og ikke gjenvelges i 2026. Hennes jobb er å jobbe for norsk fotballs beste, alt dette sosial rettferdighets greiene hun holder på med er skadelig for norsk fotball.
Hun er fullt i stand til å tenke opptil flere tanker samtidig.
Det er et vitenskaplig faktum at det ikke er mulig, men du mener det kanskje bildelig?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

kytec skrev: tor apr 06, 2023 1:31 am
DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:09 am
Helloween skrev: tor apr 06, 2023 12:56 am Klaveness bør vekk fra norsk fotball og ikke gjenvelges i 2026. Hennes jobb er å jobbe for norsk fotballs beste, alt dette sosial rettferdighets greiene hun holder på med er skadelig for norsk fotball.
Hun er fullt i stand til å tenke opptil flere tanker samtidig.
Det er et vitenskaplig faktum at det ikke er mulig, men du mener det kanskje bildelig?
Ja, Kytec, gjerne billedlig.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Helloween skrev: tor apr 06, 2023 1:31 am
DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:22 am
Helloween skrev: tor apr 06, 2023 1:16 am

Jeg kan ikke se at det hun har gjort i FIFA/UEFA har tilført norsk fotball noe som helst
Haha :lol: Hvilke forutsetninger har hun hatt for å gjøre noe på kort sikt? Hva hadde du forventet at hun skulle gjort i den perioden hun har sittet, som hun har sviktet på? Vennligst vær konkret. Nå er jeg spent.
Bare jekk deg ned din klovn.
Det hun burde gjort var å jobbe for at Norge får en større del av ressursene til FIFA/UEFA
Gode nyheter, 🤡 ! Dette jobber hun for. Faktisk. Så da er vel alt greit?
Men du mente kanskje at hun egenhendig burde sørget for å klore til seg en større andel av ressursene enn det vi tilføres i dag? Hva konkret skulle tilsi at vi burde ha krav dette?

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:09 am
Helloween skrev: tor apr 06, 2023 12:56 am Klaveness bør vekk fra norsk fotball og ikke gjenvelges i 2026. Hennes jobb er å jobbe for norsk fotballs beste, alt dette sosial rettferdighets greiene hun holder på med er skadelig for norsk fotball.
Hun virker som et svært oppegående menneske som, i motsetning til deg, er fullt i stand til å tenke opptil flere tanker samtidig.
Pøhh Klavenes er en pest og plage. Husker allerede da hun tidligere var sidekommentator der hun dominerte lydbildet med sin brutalt sterke mannestemme med ekkel vestlanddialekt. Hørtes bare kvalmt ut når prøvde å være ekspert over alle eksperter. Tenkte som så at det å bo i hus med hun der må være meget anstrengende. Hun er vel lespe/homse sjøl og vil nå profilere saker angående dette inne i fotballen. Disse lederne som sikkert er gamle pamper håper jeg har vett til å aldri slippe henne inn i noe internasjonalt styre. Tror de allerede har merket at det lukter stygt av henne. Da vi var mange som skulle kose oss med siste fotball VM drev Klavenes bare å skulle sabotere og kritisere alt som var gjort. Selve fotballspillet hadde ikke denne kjerringa noe interesse av. Hvis Norge skal bli tatt inn i ledelse innen internasjonal fotball så er det første som må gjøres å sparke denne rødhårete demonstranten

Helloween

Legg inn av Helloween »

DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:40 am
Helloween skrev: tor apr 06, 2023 1:31 am
DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:22 am

Haha :lol: Hvilke forutsetninger har hun hatt for å gjøre noe på kort sikt? Hva hadde du forventet at hun skulle gjort i den perioden hun har sittet, som hun har sviktet på? Vennligst vær konkret. Nå er jeg spent.
Bare jekk deg ned din klovn.
Det hun burde gjort var å jobbe for at Norge får en større del av ressursene til FIFA/UEFA
Gode nyheter, 🤡 ! Dette jobber hun for. Faktisk. Så da er vel alt greit?
Men du mente kanskje at hun egenhendig burde sørget for å klore til seg en større andel av ressursene enn det vi tilføres i dag? Hva konkret skulle tilsi at vi burde ha krav dette?
Så det er plutselig min jobb nå ? Greit, jeg kan komme på noen konkrete saker, støtte til toppklubber som fortsatt har naturgress og støtte til bygging av innendørsbaner til breddeklubber.
Jeg vil heller at NFF presidenten jobber for slike ting, enn LGBTIQ saken

Helloween

Legg inn av Helloween »

kytec skrev: tor apr 06, 2023 1:29 am
Malacay skrev: tor apr 06, 2023 12:58 am Fasiten på gubbevelde. Stemmer det at det aldri har blitt valgt en kvinne ?
På noe over 100 år har de lykkes med å få inn 0 stk kvinner i styret.
Mtp størrelse og penger de generer så har det jo gått veldig fint uten kvinner.

MRSA

Legg inn av MRSA »

Crazy Horse skrev: ons apr 05, 2023 10:00 pm
Zorbeltuss skrev: ons apr 05, 2023 12:09 pm Nåja, om noe så er det resten av verden som er politisk korrekte ved å late som om de ikke er en del av et system som driver med utstrakt korrupsjon og undertrykking.
Store deler av verden later ikke som om de er politisk korrekte i norsk målestokk, eller at de ikke er imot eksempelvis homofili. De er åpent mot dette. De vedtar lover som ikke bare forbyr det. De vedtar også lover som sanksjoner homofili med strenge straffer, som Uganda og en rekke land i Afrika og i den muslimske del av verden. Ta også med de katolske land, og bibelbeltet i USA.

Klavenes har visstnok en agenda med FIFA, og endog UEFA, nemlig å rydde opp. Fjerne korrupsjon, fremme menneskerettigheter og utvikle toleranse for LHBT-bevegelsen. Jeg sier lykke til Klavenes. Du er sjanseløs. Ikke bare i FIFA, men som nevnt endog i UEFA. Synet på moral - rett og galt - er ikke likt rundt om i verden. Vi nord-europeere har vår blodige historie med korstog og misjon. Nå skal vi i tillegg misjonere vår moral, hva den enn er, ut til verden. Om Klavenes skal bruke fotballen og FIFA til å fremme menneskerettigheter, fremme toleranse for homofile og fjerne korrupsjon har hun ikke bare en lang vei å gå. Hun når ikke målet i sin levetid. Naivt tøv. Fotballen vil fint leve sitt liv uten Norge. Jeg er rimelig sikker på at mennene i dress, og de få kvinnene i FIFA, nå bruker hersketeknikker for å fryse Klavenes ut. Det vil de klare uten nevneverdige problemer. Norge klappet ikke når sittende leder i FIFA, tross norsk kritikk, ble gjenvalgt i nye fem år var det vel. Med klart flertall. At Klavenes ikke klappet tror jeg de ga jevnt blaffen i.
Med ei slik haldning ville vi fortsatt vore i middelalderen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

MRSA skrev: tor apr 06, 2023 10:05 am
Crazy Horse skrev: ons apr 05, 2023 10:00 pm
Zorbeltuss skrev: ons apr 05, 2023 12:09 pm Nåja, om noe så er det resten av verden som er politisk korrekte ved å late som om de ikke er en del av et system som driver med utstrakt korrupsjon og undertrykking.
Store deler av verden later ikke som om de er politisk korrekte i norsk målestokk, eller at de ikke er imot eksempelvis homofili. De er åpent mot dette. De vedtar lover som ikke bare forbyr det. De vedtar også lover som sanksjoner homofili med strenge straffer, som Uganda og en rekke land i Afrika og i den muslimske del av verden. Ta også med de katolske land, og bibelbeltet i USA.

Klavenes har visstnok en agenda med FIFA, og endog UEFA, nemlig å rydde opp. Fjerne korrupsjon, fremme menneskerettigheter og utvikle toleranse for LHBT-bevegelsen. Jeg sier lykke til Klavenes. Du er sjanseløs. Ikke bare i FIFA, men som nevnt endog i UEFA. Synet på moral - rett og galt - er ikke likt rundt om i verden. Vi nord-europeere har vår blodige historie med korstog og misjon. Nå skal vi i tillegg misjonere vår moral, hva den enn er, ut til verden. Om Klavenes skal bruke fotballen og FIFA til å fremme menneskerettigheter, fremme toleranse for homofile og fjerne korrupsjon har hun ikke bare en lang vei å gå. Hun når ikke målet i sin levetid. Naivt tøv. Fotballen vil fint leve sitt liv uten Norge. Jeg er rimelig sikker på at mennene i dress, og de få kvinnene i FIFA, nå bruker hersketeknikker for å fryse Klavenes ut. Det vil de klare uten nevneverdige problemer. Norge klappet ikke når sittende leder i FIFA, tross norsk kritikk, ble gjenvalgt i nye fem år var det vel. Med klart flertall. At Klavenes ikke klappet tror jeg de ga jevnt blaffen i.
Med ei slik haldning ville vi fortsatt vore i middelalderen.
Likevel så auser vi inn folk hit til landet som fortsatt lever i middelalderen. Det kommer nok til å gå bra.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Helloween skrev: tor apr 06, 2023 8:40 am
DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:40 am
Helloween skrev: tor apr 06, 2023 1:31 am
Bare jekk deg ned din klovn.
Det hun burde gjort var å jobbe for at Norge får en større del av ressursene til FIFA/UEFA
Gode nyheter, 🤡 ! Dette jobber hun for. Faktisk. Så da er vel alt greit?
Men du mente kanskje at hun egenhendig burde sørget for å klore til seg en større andel av ressursene enn det vi tilføres i dag? Hva konkret skulle tilsi at vi burde ha krav dette?
Så det er plutselig min jobb nå ? Greit, jeg kan komme på noen konkrete saker, støtte til toppklubber som fortsatt har naturgress og støtte til bygging av innendørsbaner til breddeklubber.
Jeg vil heller at NFF presidenten jobber for slike ting, enn LGBTIQ saken
Du snakker jo bare sprøyt. Klager over at Klaveness gjør en alt for dårlig jobb overfor UEFA og FIFA, men blir indignert og overrasket når jeg spør deg om hva hun konkret kunne gjort bedre. Du skriver at hun bør jobbe for at Norge får en større del av ressursene til FIFA/UEFA, men jeg kan fortelle deg at dette er en naturlig del av den norske fotballpresidentens arbeidsbeskrivelse. Men hva skulle egentlig tilsi at vi burde fått en større del av denne kaka? Det skjønner jeg ikke. Bare i kraft av å være norske?

At du ikke liker kvinner, homofile og lesbiske har selvsagt ingenting med dine innsigelser å gjøre?

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

MRSA skrev: tor apr 06, 2023 10:05 am
Crazy Horse skrev: ons apr 05, 2023 10:00 pm
Zorbeltuss skrev: ons apr 05, 2023 12:09 pm Nåja, om noe så er det resten av verden som er politisk korrekte ved å late som om de ikke er en del av et system som driver med utstrakt korrupsjon og undertrykking.
Store deler av verden later ikke som om de er politisk korrekte i norsk målestokk, eller at de ikke er imot eksempelvis homofili. De er åpent mot dette. De vedtar lover som ikke bare forbyr det. De vedtar også lover som sanksjoner homofili med strenge straffer, som Uganda og en rekke land i Afrika og i den muslimske del av verden. Ta også med de katolske land, og bibelbeltet i USA.

Klavenes har visstnok en agenda med FIFA, og endog UEFA, nemlig å rydde opp. Fjerne korrupsjon, fremme menneskerettigheter og utvikle toleranse for LHBT-bevegelsen. Jeg sier lykke til Klavenes. Du er sjanseløs. Ikke bare i FIFA, men som nevnt endog i UEFA. Synet på moral - rett og galt - er ikke likt rundt om i verden. Vi nord-europeere har vår blodige historie med korstog og misjon. Nå skal vi i tillegg misjonere vår moral, hva den enn er, ut til verden. Om Klavenes skal bruke fotballen og FIFA til å fremme menneskerettigheter, fremme toleranse for homofile og fjerne korrupsjon har hun ikke bare en lang vei å gå. Hun når ikke målet i sin levetid. Naivt tøv. Fotballen vil fint leve sitt liv uten Norge. Jeg er rimelig sikker på at mennene i dress, og de få kvinnene i FIFA, nå bruker hersketeknikker for å fryse Klavenes ut. Det vil de klare uten nevneverdige problemer. Norge klappet ikke når sittende leder i FIFA, tross norsk kritikk, ble gjenvalgt i nye fem år var det vel. Med klart flertall. At Klavenes ikke klappet tror jeg de ga jevnt blaffen i.
Med ei slik haldning ville vi fortsatt vore i middelalderen.
Mange land er fortsatt i middelalderen. Se på russernes handlinger i Ukraina. Sivilisert ? Voldtekter, bombing av sivile, tortur, deportasjoner og henrettelser. Russland er vel et sivilisert samfunn ? Jeg støtter ikke disse holdningene, og er sjeleglad for å bo i Norge. Fotballen og FIFA er imidlertid et speilbilde av verden. Fotballen klarer aldri politisk å endre verden. Det er heller ikke fotballens hovedrolle, selv om den kan være med på å endre holdninger. Universelle menneskerettigheter er for oss i Europa ikke politikk, men i mange andre land handler det både om politikk, religion og moral. Som disse regnbueflaggene som er ekstremt provokative i mange kulturer som det ville vært i Norge i 1850.

MSM media i Norge formidler ikke alltid sannheten, som at TV tallene gikk voldsomt ned under Qatar VM. Ja det var rett i innledende runder med midtuke kamper før jul kl 1400. Tv tallene tok seg opp i sluttspillet, også i Nord Europa. VM 2022 ble vel den største økonomiske suksessen i VM historien. I hvertfall ingen flopp. Om 200 000 nordmenn boikottet fjernkontrollen så kan jeg love deg at FIFA ga fullstendig F.

Selv i Europa - i UEFA - kommer Klavenes til kort med kjønnskvotering. I FIFA er hun nå ganske sikkert en Persona non grata, og det kan ramme norsk fotball. Om kvinnefotballen - som jeg stort sett ikke bryr meg om - vil ha mer makt, så kan de vel starte egne forbund ? Det vil de aldri gjøre fordi kontantstrømmen fra den internasjonale fotballen garantert er større ut til kvinnefotballen enn hva de genererer av inntekter. De store pengene ligger i herrefotballen. Norge kan sikkert endre skisporten, men fotballen er verdens største idrett, og den er stor i kulturer med et helt annet moralsyn enn her hos oss. Jeg sier ikke at vi skal godta det, men realpolitisk må vi akseptere verden slik den pt er. Hvis ikke får det norske landslaget nekte å spille mot land som Iran, Honduras og Kina og boikotte VM i 2026, da vi kan møte slike lag.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Jeg skulle likt å høre hva enkelte her inne faktisk tror Klaveness kan oppnå, og hva er egentlig problemet ? At man ikke får spille med regnbuefarget kapteinsbind ? Man skal lide av nokså store vrangforestillinger for å tro at et slikt kapteinsbind har noen som helst betydning.

Fotballen er heller ikke i noen som helst krise, selv om norske journalister prøver å skape det bildet. FIFA går så det suser, alle piler peker oppover. Det er på INGEN måte sånn at Klaveness er en redningskvinne fotballen trenger.

En annen ting er strategien, hvis man ønsker å endre FIFA så kunne man ikke valgt en dårligere måte å gjøre det på, enn Klaveness. Å gå inn på et møte og trampe i klaveret rett før VM verdens største arrangement og FIFAs store øyeblikk er tonedøvt og virket bare mot sin hensikt. Ja jeg vil si det er direkte illojalt mot organisasjonen hun faktisk er medlem av.

Det beste norsk fotball kan gjøre er å bli kvitt Klaveness så fort som overhode mulig. Vi ser under tildelingen av kvinne EM, det var ihvertfall ikke noe pluss med Klaveness som president.
Eller er vi der at alt det fjaset hun står for likevel er viktigere enn norsk fotball ?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Helloween skrev: tor apr 06, 2023 3:26 pm Jeg skulle likt å høre hva enkelte her inne faktisk tror Klaveness kan oppnå

Det beste norsk fotball kan gjøre er å bli kvitt Klaveness så fort som overhode mulig. Vi ser under tildelingen av kvinne EM, det var ihvertfall ikke noe pluss med Klaveness som president.
Eller er vi der at alt det fjaset hun står for likevel er viktigere enn norsk fotball ?
Dersom denne dama har hindret oss i å få fotball-EM for kvinner til Norge så har hun i alle fall utrettet noe bra.

Centrist

Legg inn av Centrist »

DuncanE skrev: tor apr 06, 2023 1:09 am
Helloween skrev: tor apr 06, 2023 12:56 am Klaveness bør vekk fra norsk fotball og ikke gjenvelges i 2026. Hennes jobb er å jobbe for norsk fotballs beste, alt dette sosial rettferdighets greiene hun holder på med er skadelig for norsk fotball.
Hun virker som et svært oppegående menneske som, i motsetning til deg, er fullt i stand til å tenke opptil flere tanker samtidig.
I utgangspunktet enig, men det er ikke til å stikke under en stol at all denne mediedekningen Klaveness har gjennom alle sine ulike "forsøk" (eller hva man skal kalle det, litt irrelevant) kunne istedenfor ha blitt rettet mot f.eks. breddefotballen og press mot økt midler fra regjeringen. Eller hva som helst annet.

Dog skal det sies at hverken Svendsen eller Hallen gjorde noe liknende. Dessuten er et slikt forslag gitt i at media gir dekningen til slike ting, noe som ikke nødvendigvis er gitt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Helloween skrev: tor apr 06, 2023 3:26 pm Eller er vi der at alt det fjaset hun står for likevel er viktigere enn norsk fotball ?
Norsk fotball er en parentes i det store sammenhenget. Synes det er bra at noen faktisk våger å stå opp mot det som er feil og korrupt.

Idag er det for få av de som har baller nok til å ta et oppgjør med ting som er helt åpenbart feil, og istedet bare innføyer seg i rekken for å få sin del av kaka, uavhengig om det fører til noe dritt lenger frem i tid. Det blir litt som med klimaproblemet, det er lov å si ifra før det er for sent og ingen vei tilbake.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

kytec skrev: tor apr 06, 2023 3:32 pm
Helloween skrev: tor apr 06, 2023 3:26 pm Jeg skulle likt å høre hva enkelte her inne faktisk tror Klaveness kan oppnå

Det beste norsk fotball kan gjøre er å bli kvitt Klaveness så fort som overhode mulig. Vi ser under tildelingen av kvinne EM, det var ihvertfall ikke noe pluss med Klaveness som president.
Eller er vi der at alt det fjaset hun står for likevel er viktigere enn norsk fotball ?
Dersom denne dama har hindret oss i å få fotball-EM for kvinner til Norge så har hun i alle fall utrettet noe bra.
Oslos borgere må i alle fall puste lettet ut. De måtte blitt skattelagt enda mer for at byrådet skulle gi de mange millioner for å klare å gjennomføre mesterskapet.

Helloween

Legg inn av Helloween »

TrueTopRed skrev: tor apr 06, 2023 3:43 pm
Helloween skrev: tor apr 06, 2023 3:26 pm Eller er vi der at alt det fjaset hun står for likevel er viktigere enn norsk fotball ?
Norsk fotball er en parentes i det store sammenhenget. Synes det er bra at noen faktisk våger å stå opp mot det som er feil og korrupt.

Idag er det for få av de som har baller nok til å ta et oppgjør med ting som er helt åpenbart feil, og istedet bare innføyer seg i rekken for å få sin del av kaka, uavhengig om det fører til noe dritt lenger frem i tid. Det blir litt som med klimaproblemet, det er lov å si ifra før det er for sent og ingen vei tilbake.
Qatar korrupsjonen har vært vanskeligere å bevise enn man skulle tro. Den sterkeste teorien er vel at Qatar kjøpte jagerfly fra Frankrike. Men at det er noe korrupsjon ifb med NordAmerika VM er vel heller tvilsomt.
Så hva Klaveness skal kjempe for nå i FIFA/UEFA annet enn større kjønnskvotering vet jeg ikke. Gubbene/pampene som hun kaller det er jo personer som har blitt demokratisk valgt i sine respektive forbund, noe selv Klaveness ikke har noe med hvem som blir valgt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»