OBOS-Ligaen 2021

Svar
chatin

OBOS-Ligaen 2021

Legg inn av chatin »

Verdens deiligste liga som den så fint omtales som!

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Får bare håpe at tippekonkurransen lar seg redde.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Fy flate for et mål!! På brystet, legger opp til seg selv, og setter scoringen på ekte brasse :geek: :geek:

chatin

Legg inn av chatin »

seriemester2013 skrev: søn jul 18, 2021 3:17 pm Fy flate for et mål!! På brystet, legger opp til seg selv, og setter scoringen på ekte brasse :geek: :geek:
Alltid deilig med brasse!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fikk 1.65 på U 3,5 i Fredrikstad. Lover bra når sånt går inn rundt kvarteret.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

3-0 Fredrikstad. Hadde vært utrolig gøy med FFK opp til Eliteserien igjen. Men er det litt for tidlig? Er klubb og fans klar for enda en slik gigantisk medgangsbølge?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Ganske absurd egentlig å se at Riki Alba "bare" er 26 år. Tror vi nesten aldri har sett et større spisstalent i Skeid noengang enn han når han var 14-15 år. Dessverre lokket Vålerenga med proffkontrakt allerede når han var 16, noe vi ikke hadde sjansen til å gi han. Ble liksom aldri det man håpet på, og en haug med feil klubbvalg fulgte i årene som kom.

Gressviktribunen

Legg inn av Gressviktribunen »

Nå begynner jeg å få troa på opprykk. Vi kommer oss etter en fæl periode med fem kamper uten seier, og viser at vi kan spille god fotball og vinne uten både Kjelsrud og Lindström, på papiret to av våre klart beste spillere. Jeg sov under kampen siden jeg jobber netter, men så på Fredrikstad Blad at det ble scoret et sykt mål. Jeg hadde ikke sett for meg det brassesparket der i mine villeste fantasier. Gåsehud.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Mista helt oversikten over Obos når VGD forandra alt.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Stao no pao :twisted:

lsklars

Legg inn av lsklars »

Håper Kamma og FFK går opp. Publikumslag. Hvertfall FFK. Kamma hsr potensiale. Kort vei til Hamar også.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

lsklars skrev: man jul 19, 2021 11:35 am Håper Kamma og FFK går opp. Publikumslag. Hvertfall FFK. Kamma hsr potensiale. Kort vei til Hamar også.
Fredrikstad ja. Ham-Kam? Ønsker jeg dit pepperen gror. Glemmer aldri at Briskebybanden kom med trusler mot Hoseth i si tid.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Type trusler var det?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

lsklars skrev: man jul 19, 2021 11:39 am Type trusler var det?
Han ble i hvert fall såpass redd at han forlot stadion. Her kan du lese om hendelsen.
https://www.nettavisen.no/sport/hoset-d ... -95-654735

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Stortalentet Elias Solberg er klar for Juventus ifølge VG.
https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... =share-btn

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Evertonion skrev: søn jul 18, 2021 1:48 pm Får bare håpe at tippekonkurransen lar seg redde.
Ja, si det?

Jeg har i alle fall klart å telle opp fra runden i helga.
Nå er det jo allerede ny runde på onsdag (før det er lang ferie ser et ut til).
Her og nå er ikke vgd operativt igjen, så det ser ut leit ut med tanke på førstkommende runde.
Data ligger trygt lagret.

Det er ut til at det er 5 som deler seieren i denne runda.
Det fæle er at jeg selv nå har flest førsteplasser og leder totalt - så det er nok sabotasje dette gitt :shock:

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

return_of_drakkar skrev: man jul 19, 2021 6:42 pm
Evertonion skrev: søn jul 18, 2021 1:48 pm Får bare håpe at tippekonkurransen lar seg redde.
Ja, si det?

Jeg har i alle fall klart å telle opp fra runden i helga.
Nå er det jo allerede ny runde på onsdag (før det er lang ferie ser et ut til).
Her og nå er ikke vgd operativt igjen, så det ser ut leit ut med tanke på førstkommende runde.
Data ligger trygt lagret.

Det er ut til at det er 5 som deler seieren i denne runda.
Det fæle er at jeg selv nå har flest førsteplasser og leder totalt - så det er nok sabotasje dette gitt :shock:
Krysser fingrene for at vi kan fortsette, men det blir vel marginalt med tid mtp. førstkommende runde, kanskje? Ser for meg at mange går glipp av å tippe på grunn av det korte tidsrommet, så kanskje det er best å stryke den kommende runden?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

LeSorcier skrev: man jul 19, 2021 7:12 pm
Krysser fingrene for at vi kan fortsette, men det blir vel marginalt med tid mtp. førstkommende runde, kanskje? Ser for meg at mange går glipp av å tippe på grunn av det korte tidsrommet, så kanskje det er best å stryke den kommende runden?
Nå var jeg redd for at vi utelukkende måtte stole på subjektive meninger på dette forumet. Puh...

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Tjaaah skrev: man jul 19, 2021 7:13 pm
LeSorcier skrev: man jul 19, 2021 7:12 pm
Krysser fingrene for at vi kan fortsette, men det blir vel marginalt med tid mtp. førstkommende runde, kanskje? Ser for meg at mange går glipp av å tippe på grunn av det korte tidsrommet, så kanskje det er best å stryke den kommende runden?
Nå var jeg redd for at vi utelukkende måtte stole på subjektive meninger på dette forumet. Puh...
Hehe :lol:

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

LeSorcier skrev: man jul 19, 2021 7:12 pm
Krysser fingrene for at vi kan fortsette, men det blir vel marginalt med tid mtp. førstkommende runde, kanskje? Ser for meg at mange går glipp av å tippe på grunn av det korte tidsrommet, så kanskje det er best å stryke den kommende runden?
Det er jo heller ikke sikkert at vgd er oppe og går igjen før onsdag heller.
Ja, dårlig med tid.
Annullering av runden er nok slettes ikke usannsynlig nei.

Ser at ved konverteringen fra gamle til noe der, så ble alle pent oppsatte tips til en rotehaug.
x-y h
z-w b
ble til
x-y h z-w b osv.

edit: Dersom det ikke skjer noe på det andre forumet med det første, så er det jo lenge til runden deretter igjen - så det kunne vært fristende å fortsette her...Trenger ikke engang kopiere noe derfra da data ligger trygt forvart---

chatin

Legg inn av chatin »

return_of_drakkar skrev: man jul 19, 2021 7:53 pm
edit: Dersom det ikke skjer noe på det andre forumet med det første, så er det jo lenge til runden deretter igjen - så det kunne vært fristende å fortsette her...Trenger ikke engang kopiere noe derfra da data ligger trygt forvart---
Å fortsette her virker som en nydelig plan, men kanskje en idé å sette det på pause frem til etter ferien så har vi fått flest mulig fra VGD inn hit.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

chatin skrev: man jul 19, 2021 8:13 pm Å fortsette her virker som en nydelig plan, men kanskje en idé å sette det på pause frem til etter ferien så har vi fått flest mulig fra VGD inn hit.
Ja, det virker som om den neste runden er fortapt.
Men det er jo mange spennende kamper der da, med HamKam - Aalesund som selv godbiten.
Sogndal og kanskje spesielt Ranheim ser ut til å ha våknet, Start som nå sliter av de antatte favorittene.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Ja, det virker som om den neste runden er fortapt.
Men det er jo mange spennende kamper der da, med HamKam - Aalesund som selv godbiten.
Sogndal og kanskje spesielt Ranheim ser ut til å ha våknet, Start som nå sliter av de antatte favorittene.
[/quote]

Sogndal ser veldig stusselig ut. Riktignok 2 seiere nå, men det som blir prestert på bana er syltynt. Sliter vel fortsatt litt med skader, og så er jo det spennende å se hva denne saken med Valsvik/Bakke er for noe.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

TrueBlue81 skrev: tir jul 20, 2021 8:12 am Sogndal ser veldig stusselig ut. Riktignok 2 seiere nå, men det som blir prestert på bana er syltynt. Sliter vel fortsatt litt med skader, og så er jo det spennende å se hva denne saken med Valsvik/Bakke er for noe.


Jeg kjenner ikke Sogndal så veldig godt i år, men ser jo at de har problemer.
Mannsverk er mye ute, Kupen har vel aldri kommet tilbake som han var en gang osv.
Valsvik/Bakke - hva sikter du til?

ps: pass på at du har QUOTE-setningene før og etter det du siterer, så blir det slik sitatformat på det ;)

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

[/quote]
Jeg kjenner ikke Sogndal så veldig godt i år, men ser jo at de har problemer.
Mannsverk er mye ute, Kupen har vel aldri kommet tilbake som han var en gang osv.
Valsvik/Bakke - hva sikter du til?

ps: pass på at du har QUOTE-setningene før og etter det du siterer, så blir det slik sitatformat på det ;)[/quote]


Mannsverk mye ute ja. Problemer igjen med ankelen han opererte i vår. Kupen har vel egentlig skuffet stort. Virker til å ha mistet mye av det han hadde i Florø. Skaden i BG må ha satt han mye tilbake.
Valsvik var ikke med mot Bryne, da skal han ha vært syk. Kampen mot Grorud nå så skal han ha vært klar, men var ikke i troppen og satt på tribunen. Grunnen har jeg ikke hørt noe om enda, men Bakke selv uttalte til lokalavisen at ting ble tatt internt. Bakke skal ha uttalt at Valsvik ikke skal ha vært klar. Valsvik selv skal ha sittet på tribunen og ristet på hode for at han ikke var med i troppen. Så tydelig at her har det skjedd noe på trening i forkant av kampen.

Er så dårlig på sånt, er det rett nå?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

TrueBlue81 skrev: tir jul 20, 2021 9:07 am


Er så dårlig på sånt, er det rett nå?
[/quote]

Du kan fjerne tekster men husk å ha Quote nickname på toppen den må være for at du kan sitere. Er ikke enkelt😅

Se der ja bomma litt selv.....

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

TrueBlue81 skrev: tir jul 20, 2021 9:07 am Mannsverk mye ute ja. Problemer igjen med ankelen han opererte i vår. Kupen har vel egentlig skuffet stort. Virker til å ha mistet mye av det han hadde i Florø. Skaden i BG må ha satt han mye tilbake.
Valsvik var ikke med mot Bryne, da skal han ha vært syk. Kampen mot Grorud nå så skal han ha vært klar, men var ikke i troppen og satt på tribunen. Grunnen har jeg ikke hørt noe om enda, men Bakke selv uttalte til lokalavisen at ting ble tatt internt. Bakke skal ha uttalt at Valsvik ikke skal ha vært klar. Valsvik selv skal ha sittet på tribunen og ristet på hode for at han ikke var med i troppen. Så tydelig at her har det skjedd noe på trening i forkant av kampen.

Er så dårlig på sånt, er det rett nå?
Først, det ble vel litt feil med siteringen, men det kommer. Vi kan lage en enkel kommentar og prøve senere et sted. Det er jo ingen krise dette.

Så det viktigste - takk for infoen om ståa.
Ja, Kupen virker rett slett og slett mye redusert ja, sett han glimte til litt, men milevis unna det som var ja.
Så det er kanskje litt skurr innad i laget ja...
Bakke har vel følt presset.

ps: kjerringa er fra Sogn og Fjordane og er Sogndal-patriot...skriker høyt da de skårer så naboene må lure på hva dette er :lol:
Sist redigert av return_of_drakkar den tir jul 20, 2021 9:20 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Er det ikke liksom nå eller aldri for bakke? Vært trener i 4-5 år ikke fått til opprykket men alltid vært der oppe

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Laffano16 skrev: tir jul 20, 2021 9:19 am Er det ikke liksom nå eller aldri for bakke? Vært trener i 4-5 år ikke fått til opprykket men alltid vært der oppe
Bakke får aldri sparken i Sogndal. Han må eventuelt gå selv. Han er vel inne i sin 7 sesong om jeg ikke tar feil. Sogndal er jo en klubb som alltid har solgt unna dem "beste" for å få inn midler til å fortsette satsinga. Bakke er jo lokal og kjenner klubben godt og kjenner kulturen i Sogndal. Men over tid og uten å oppnå dem resultata klubben streber etter, så kan det selvsagt bli slitasje på flere områder. Føler vel kanskje at i år er siste sjanse for prosjekt Bakke. Men stallen ser ikke sterk nok ut dessverre. Bakke har også hatt en lei tendens til å gå løs på andre når ting ikke går hans vei. Er vel og ingen hemmelighet at det er en del skepsis blant folk i og rundt bygda når det gjelder hvordan strukturen er i klubben. Klubben består vel stort sett av "kompiser, venner, bekjente", i forskjellige roller, og det kan jo være utfordrende. Terje Rognsø til dømes holdt vel ut bare i et par måneder. Han ville vel ta noen litt "vanskelige" avgjørelser som var for klubben sitt beste, men møtte vel motstand på dette.

Ser nå at dette burde heller blitt diskutert i Sogndal tråden og ikke her. Beklager det.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

TrueBlue81 skrev: tir jul 20, 2021 9:47 am
Laffano16 skrev: tir jul 20, 2021 9:19 am

Ser nå at dette burde heller blitt diskutert i Sogndal tråden og ikke her. Beklager det.

Takk for info så det er typ Maalen opplegg for å si det mildt.... da slutter nok Bakke om ikke altfor lenge om Sogndal ikke blir bedre, ja kunne tatt det i Sogndal tråd men er jo relevant i OBOS tråd også all den tid de spiller i denne divisjon

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»