OBOS-Ligaen 2021

Svar
LeSorcier

Re: OBOS-Ligaen 2021

Legg inn av LeSorcier »

AaFK scorer to ganger på et par-tre minutter og er ikke mange minutter unna ES!

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Strømmen nede. Dette har jeg ventet på i mange år. Kjipt kunstgress, grelle drakter, bydelsklubb med 150 supportere og en klubb som er komplett avhengig av spillere på lån fra VIF, LSK, STB, MFK osv.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Gratulerer med opprykk til AaFK!

Grorud gjør jobben mot Strømmen (som rykket ned), og er klare for sin tredje sesong på nivå to. Aga forsvinner etter sesongen, og det blir en umulig oppgave å erstatte seriens beste spiss. Håpet er at de får på plass en angriper som er god for 10+ mål i løpet av året, som kan ta plass ved siden av Bjørn Martin Kristensen på topp. Kristensen har allerede vist seg fram denne sesongen, og fortsetter han å ta steg kan dette bli veldig, veldig bra! Han kan fort score et tosifret antall mål i OBOS allerede i 2022.

Det må også gjøres noe med forsvaret. Grorud slipper inn altfor mange enkle mål.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: lør nov 20, 2021 5:02 pm Strømmen nede. Dette har jeg ventet på i mange år. Kjipt kunstgress, grelle drakter, bydelsklubb med 150 supportere og en klubb som er komplett avhengig av spillere på lån fra VIF, LSK, STB, MFK osv.
Jeg har alltid likt Strømmen, så dette var trist, spør du meg. Strømmen er drømmen!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Er det noe liv i AaFK-fansen i dag? Jeg regner med at det gikk litt hardt for seg i går, og at flere har brukt dagen på å henge over ramma. 😃

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Ale skrev: søn nov 21, 2021 3:31 pm FFK blir nr 4 uansett hva som skjer i siste runde.

Vi har hjemmekamp i første kvalkamp 6. desember.

Er det mot 5. plassen eller 6. plassen?
FFK møter vel laget som ender på femteplass, om jeg ikke tar helt feil.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

LeSorcier skrev: søn nov 21, 2021 9:17 pm FFK møter vel laget som ender på femteplass, om jeg ikke tar helt feil.
Dette stemmer vel nødvendigvis ikke.

Først skal vel nr.5 spille hjemme mot nr.6.

Vinneren av denne skal spille borte mot nr.4.

Vinneren av denne skal så spille borte mot nr.3.

Vinneren av denne skal møte 14.plassen i Eliteserien på Intility.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Lilleborg skrev: søn nov 21, 2021 9:20 pm
LeSorcier skrev: søn nov 21, 2021 9:17 pm FFK møter vel laget som ender på femteplass, om jeg ikke tar helt feil.
Dette stemmer vel nødvendigvis ikke.

Først skal vel nr.5 spille hjemme mot nr.6.

Vinneren av denne skal spille borte mot nr.4.

Vinneren av denne skal så spille borte mot nr.3.

Vinneren av denne skal møte 14.plassen i Eliteserien på Intility.
Haha, for et opplegg... 🤯

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Ale skrev: søn nov 21, 2021 9:22 pm Alt er enkeltkamper?
Jupp.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Hvem var det som ledet Åsane i helgens oppgjør? Registrerte at Røssland stod oppført med rødt kort mot Grorud helgen før.

Citano

Legg inn av Citano »

Straks klart for den siste serierunden i bingo-ligaen.
Topp 4 og jumboplassen vet vi mens dramatikken i dag vil gå ut på hvem som havner på de to siste opprykkskvalikkplassene (som da starter selve opprykkskvalikken før først Fredrikstad og så Jerv kommer inn).
Så får vi se i dag hvem som blir med Strømmen ned til 2.div og hvem som skal ut i nedrykkskvalikk.
Stjørdals-Blink har to poeng å gå på mot Ull/Kisa og begge spiller hjemme mot tøffe motstandere. Blink hjemme mot opprykksklare Aalesund mens Kisa møter Sogndal som gjerne vil sikre femteplassen for å få hjemmekamp i kvalikken.

Samtidig skal også motstander til nedrykkskvalikk avgjøres når Arendal og Hødd møtes igjen. Den kampen spilles samtidig som OBOS liga runden.
Hødd vant 2-1 hjemme sist helg så denne kampen er på ingen måte avgjort når Hødd kun har ettmåls ledelse og Arendal fikk det viktige bortemålet.

Citano

Legg inn av Citano »

Ull/Kisa leder 1-0 og da er de på kvalikk mens Stjørdals-Blink er på nedrykksplass!
KFUM leder også 1-0 mot Jerv og da klatrer de opp til femteplassen mens Songdal skyves ned til sjetteplassen.

Samtidig har Hødd tatt ledelsen borte mot Arendal og leder 3-1 sammenlagt og også fått sitt bortemål.
Arendal må nå score to ganger for å få ekstra omganger.

Citano

Legg inn av Citano »

Blink tar ledelsen 1-0 mot AaFK og da er de oppe igjen på nedrykkskvalikk mens Kisa er på nedrykksplass!
KFUM dobler til 2-0 mot Jerv mens Arendal utlignet mot Hødd og trenger ett mål til for å få ekstraomganger.

Dramatikken lever

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Drama i bunn ja!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Arendal har tatt ledelsen.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Hødd utligner.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

sexxes skrev: lør nov 27, 2021 4:19 pmHødd utligner.
Og Arendal må putte 2 for å vinne kampen.

Citano

Legg inn av Citano »

Kisa tar ledelsen igjen med 2-1! Blink holder enda på kvalikkplassen men om AaFK utligner så sender de Blink ned!
KFUM leder 4-1 og tar femteplassen med mindre Sogndal snur kampen mot Kisa.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Hadde ikke Ull/Kisa ambisjoner om ES på sikt? Rimelig fiasko med nedrykk da. Landro var et spennende treneremne i Sotra, men har jo falt helt gjennom i Sulf og Ull/Kisa.

Citano

Legg inn av Citano »

OBOS ligaen 2021 er ferdigspilt.
HamKam blir seriemester og sammen med serietoer Aalesund så rykker de opp til Eliteserien 2022.
Jerv, Fredrikstad, KFUM Oslo og Sogndal skal ut i opprykkskvalikk
Stjørdals-Blink skal ut i nedrykkskvalikk igjen og der møter de Hødd
Ull/Kisa og Strømmen rykker ned til PostNord ligaen 2022.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Ull/Kisa. 6. plass og et fantastisk spennende lag i 2017, 5. plass i 2018, mistet Salvesen og Solberg før 2019-sesongen men startet bra før de til slutt endte på 8. plass. Fått på plass et godt stadionanlegg i mellomtiden og har sannsynligvis hatt et ganske bra budsjett for dette nivået de seneste årene.

Skjønner ikke helt hva som har gått galt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Zanick skrev: lør nov 27, 2021 4:51 pm Hadde ikke Ull/Kisa ambisjoner om ES på sikt? Rimelig fiasko med nedrykk da. Landro var et spennende treneremne i Sotra, men har jo falt helt gjennom i Sulf og Ull/Kisa.
Tok vel over helt i starten av oktober når det stod igjen 8 runder, litt vanskelig å påvirke veldig mye. De stod med 22 poeng på 22 kamper når han tok over og har tatt 7 poeng på 8 kamper, og dermed har de prestert så og si helt likt under Landro som før Landro og de har gjennom nesten hele sesongen hatt rundt 1 poeng i snitt. Var vel en kort periode hvor de gikk 5-6 kamper uten tap det så litt lovende ut, bortsett fra det har det vært ganske svakt hele sesongen. Men var vel noen på Jessheim som mente de hadde muligheten til å bli klubb nr 1 på Romerike når LSK rykket ned. De spilte jo kvalikk til ES i 17 og 18, og var vel nr 8. i 19 så derfor så vel noen håpet om at de i 20 kunne rykke opp og LSK bli værende i OBOS.

Har lyst til å se Landro i en klubb til før jeg avskriver han helt. Skuffet i Ulf men mener at det først og fremst var slikt at resultatene ikke gikk riktig vei enn at selve prestasjonene på banen var så ille. Begrenset innflyttelse på 8 kamper for et lag som kjemper mot nedrykk i dårlig form, men leverte jo bra i Nest-Sotra. Hadde vært spennende å se hva han lærer av perioden i Ulf i en ny klubb.

Citano

Legg inn av Citano »

Trist dag for fotball på Romerike.
Greit nok at LSK gjør en god sesong etter opprykket, men at Romerike nå mister begge OBOS lagene ned til PostNord er litt tungt.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Hahah, de 17 Kisa supporterne som eksisterer samt klubben selv trodde de skulle overta LSK som beste klubb på Romerike under fjoråret. Får kose dere i PostNord.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

thewaterfall skrev: lør nov 27, 2021 5:22 pm Har lyst til å se Landro i en klubb til før jeg avskriver han helt. Skuffet i Ulf men mener at det først og fremst var slikt at resultatene ikke gikk riktig vei enn at selve prestasjonene på banen var så ille. Begrenset innflyttelse på 8 kamper for et lag som kjemper mot nedrykk i dårlig form, men leverte jo bra i Nest-Sotra. Hadde vært spennende å se hva han lærer av perioden i Ulf i en ny klubb.
Ja, han er stadig ung som trener, så ingen grunn til å avskrive ham. Blir vel kanskje nærliggende å tenke at han må starte litt på nytt med en jobb i 2. div (mulig Ull/Kisa forlenger?), eller bli ass.trener på høyere nivå.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Citano skrev: lør nov 27, 2021 5:23 pm Trist dag for fotball på Romerike.
Greit nok at LSK gjør en god sesong etter opprykket, men at Romerike nå mister begge OBOS lagene ned til PostNord er litt tungt.
... og spørsmålet er når disse lagene er tilbake. Ser for meg at Strømmen fort vil få utfordringer med å komme seg opp igjen. UllKisa har anlegg og økonomi, så de bør være med.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Zanick skrev: lør nov 27, 2021 5:33 pm
thewaterfall skrev: lør nov 27, 2021 5:22 pm Har lyst til å se Landro i en klubb til før jeg avskriver han helt. Skuffet i Ulf men mener at det først og fremst var slikt at resultatene ikke gikk riktig vei enn at selve prestasjonene på banen var så ille. Begrenset innflyttelse på 8 kamper for et lag som kjemper mot nedrykk i dårlig form, men leverte jo bra i Nest-Sotra. Hadde vært spennende å se hva han lærer av perioden i Ulf i en ny klubb.
Ja, han er stadig ung som trener, så ingen grunn til å avskrive ham. Blir vel kanskje nærliggende å tenke at han må starte litt på nytt med en jobb i 2. div (mulig Ull/Kisa forlenger?), eller bli ass.trener på høyere nivå.
Jeg velger å stole på Solvgutt1. Her er de tre beste trenerne her i landet:

1. Kjetil Knutsen
2. Morten Røssland
3. Steffen Landro

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

LeSorcier skrev: søn nov 28, 2021 9:46 am
Zanick skrev: lør nov 27, 2021 5:33 pm
thewaterfall skrev: lør nov 27, 2021 5:22 pm Har lyst til å se Landro i en klubb til før jeg avskriver han helt. Skuffet i Ulf men mener at det først og fremst var slikt at resultatene ikke gikk riktig vei enn at selve prestasjonene på banen var så ille. Begrenset innflyttelse på 8 kamper for et lag som kjemper mot nedrykk i dårlig form, men leverte jo bra i Nest-Sotra. Hadde vært spennende å se hva han lærer av perioden i Ulf i en ny klubb.
Ja, han er stadig ung som trener, så ingen grunn til å avskrive ham. Blir vel kanskje nærliggende å tenke at han må starte litt på nytt med en jobb i 2. div (mulig Ull/Kisa forlenger?), eller bli ass.trener på høyere nivå.
Jeg velger å stole på Solvgutt1. Her er de tre beste trenerne her i landet:

1. Kjetil Knutsen
2. Morten Røssland
3. Steffen Landro
Fikk ikke noe svar på det sist jeg spurte. Ifølge NFF sine kampsider fikk Røssland rødt kort i kampen mot Grorud på Grorud. Hvem var det som ledet Åsane i runden etterpå? Var forøvrig ikke deg jeg spurte den gangen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Korgutt skrev: søn nov 28, 2021 10:28 am
LeSorcier skrev: søn nov 28, 2021 9:46 am
Zanick skrev: lør nov 27, 2021 5:33 pm
Ja, han er stadig ung som trener, så ingen grunn til å avskrive ham. Blir vel kanskje nærliggende å tenke at han må starte litt på nytt med en jobb i 2. div (mulig Ull/Kisa forlenger?), eller bli ass.trener på høyere nivå.
Jeg velger å stole på Solvgutt1. Her er de tre beste trenerne her i landet:

1. Kjetil Knutsen
2. Morten Røssland
3. Steffen Landro
Fikk ikke noe svar på det sist jeg spurte. Ifølge NFF sine kampsider fikk Røssland rødt kort i kampen mot Grorud på Grorud. Hvem var det som ledet Åsane i runden etterpå? Var forøvrig ikke deg jeg spurte den gangen.
Assistenten, kanskje? Jeg vet ikke hvem det er. Tenkte først på Bjarte Haugsdal, men han er visst spillerutvikler (i tillegg til A-lagsspiller) og ikke assistenttrener. Han spilte også fra start i den kampen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Korgutt skrev: søn nov 28, 2021 10:28 am
LeSorcier skrev: søn nov 28, 2021 9:46 am
Zanick skrev: lør nov 27, 2021 5:33 pm
Ja, han er stadig ung som trener, så ingen grunn til å avskrive ham. Blir vel kanskje nærliggende å tenke at han må starte litt på nytt med en jobb i 2. div (mulig Ull/Kisa forlenger?), eller bli ass.trener på høyere nivå.
Jeg velger å stole på Solvgutt1. Her er de tre beste trenerne her i landet:

1. Kjetil Knutsen
2. Morten Røssland
3. Steffen Landro
Fikk ikke noe svar på det sist jeg spurte. Ifølge NFF sine kampsider fikk Røssland rødt kort i kampen mot Grorud på Grorud. Hvem var det som ledet Åsane i runden etterpå? Var forøvrig ikke deg jeg spurte den gangen.
Remi Natvik ledet laget: https://www.asanefotball.no/nyheter/dis ... ttermiddag

"Der sitter dessverre ikke trener Morten Røssland i dag. Han ble utvist etter kampslutt mot Grorud i forrige kamp og er ilagt karatene. Remi Natvik leder laget fra benken."

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»