TV2s dekning av Norsk fotball

Svar
TWU

Re: TV2s dekning av Norsk fotball

Legg inn av TWU »

Cannabis Connoisseur skrev: ons mai 03, 2023 9:47 pm
TWU skrev: ons mai 03, 2023 9:45 pm
Sekse skrev: ons mai 03, 2023 7:26 pm Syns TV2 gjør en god jobb jeg. PL interessen er jo ikke akkurat avtagende selv om det utelukkende vises bak betalingsmur.

299,- for å få full tilgang til EL er ikke så ille spør dere meg.
Det de sender er bra. Men er på trynet at de ikke en gang klarer å streame opp en målshow-sending eller hva det nånheter mens kampene går i dag. Og at de kjører reklamepauser også utenfor de åpne kanalene, som Eurosport ikke gjorde.
Live målfest ble sendt her, med studio og det hele. Flott sending.

https://play.tv2.no/sport/sportsprogram ... ?play=true
Takk. Da oppgraderer jeg fra at det var dårlig at de ikke sendte til at de må få en mer oversiktlig hjemmeside når man søker… Var inne i TV2-appen uten å finne noe

boirello

Legg inn av boirello »

Hvis vi tar for oss påstanden om "Fotball tilbake til folket", og legger informasjonen fra altomfotball til grunn: TV-kamper på åpne kanaler for 2023 er bare lagt ut frem til 15. serierunde, så jeg sammenligner dit:
  • Max sendte 29 kamper fra eliteserien 2022 fra de første 15 serierundene.
  • TV2 Direkte sender 9 kamper fra eliteserien 2023 fra de første 15 serierundene.
TV-kamper på semiåpne kanaler:
  • Eurosport Norge sendte 34 kamper fra eliteserien 2022 fra de første 15 serierundene.
  • TV2 Sport1 sender 26 kamper fra eliteserien 2023 fra de første 15 serierundene.
Oppsummert sender TV2 35 kamper på helt eller delvis åpne kanaler, vs 63 kamper under Discovery-perioden.

Vil ikke si at dette er "Fotball tilbake til folket" akkurat, spesielt ikke når prisen er nær doblet. I tillegg kommer subjektive meninger, slik som at rundens hovedkamp ofte ikke er den mest attraktive, eller at lørdagskamper ikke sendes på linjær TV.

Skjønner jo hvorfor TV2 gjør det - de vil jo ha igjen for investeringene de gjør - men "Fotball tilbake til folket" er det i allefall ikke.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

boirello skrev: lør mai 06, 2023 7:29 pm Hvis vi tar for oss påstanden om "Fotball tilbake til folket", og legger informasjonen fra altomfotball til grunn: TV-kamper på åpne kanaler for 2023 er bare lagt ut frem til 15. serierunde, så jeg sammenligner dit:
  • Max sendte 29 kamper fra eliteserien 2022 fra de første 15 serierundene.
  • TV2 Direkte sender 9 kamper fra eliteserien 2023 fra de første 15 serierundene.
TV-kamper på semiåpne kanaler:
  • Eurosport Norge sendte 34 kamper fra eliteserien 2022 fra de første 15 serierundene.
  • TV2 Sport1 sender 26 kamper fra eliteserien 2023 fra de første 15 serierundene.
Oppsummert sender TV2 35 kamper på helt eller delvis åpne kanaler, vs 63 kamper under Discovery-perioden.

Vil ikke si at dette er "Fotball tilbake til folket" akkurat, spesielt ikke når prisen er nær doblet. I tillegg kommer subjektive meninger, slik som at rundens hovedkamp ofte ikke er den mest attraktive, eller at lørdagskamper ikke sendes på linjær TV.

Skjønner jo hvorfor TV2 gjør det - de vil jo ha igjen for investeringene de gjør - men "Fotball tilbake til folket" er det i allefall ikke.
Det gjør at flere strømmer til tribunene, dermed fotball tilbake til folket :-)

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Tv2 leverer et bunnsolid produkt. Dette kan de!

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Hvor mye er TV2 med på å påvirke når på dagen kampene spilles? At hoveddelen av runden har blitt fremskyndet fra 18 til 17 på søndager tror jeg kan være gunstig i forhold til å få flere barnefamilier på kamp, i hvert fall. Og lettere for bortesupportere å komme seg hjem etterpå. Om dette er et ledd i prosessen "Fotball tilbake til folket" vites ikke av undertegnede, da jeg ikke vet hvor sitatet kommer fra. 😅

Denne sesongen abonnerer jeg på Viking+, for ca 180kr i måneden. Det gir meg billett til alle hjemmekamper i eliteserien. Så fikk vi tilbud om å kjøpe TV2 total for 299 ut året (fordi vi hadde Viking+), som jeg også syns var et helt ok tilbud. Alle Vikings hjemmekamper pluss alt av ES, La Liga, Disney+ og resten av innholdet på TV2 er helt greit for en 500-lapp i måneden. Vi har dessuten ikke TV-kanaler i hjemmet, så da får man brukt abonnementet til en del mer enn bare sport.

Men jeg er likevel enig i at det burde gå flere kamper på åpne kanaler. Spesielt av de store publikumslagene. Jeg forstår logikken med å sette attraktive kamper bak en betalingsmur, for det er vel få som kjøper nye abonnement foran en kamp mellom to "kjedelige" lag. Men en gang i blant burde de sende et derby eller rivaloppgjør også, samt ha en stødig, forutsigbar strøm med kamper slik at hvermansen kan få det med seg også.

chatin

Legg inn av chatin »

Trminator skrev: søn mai 07, 2023 11:18 am Om dette er et ledd i prosessen "Fotball tilbake til folket" vites ikke av undertegnede, da jeg ikke vet hvor sitatet kommer fra.
"Norsk fotball tilbake til folket" var Eurosport sin uttalte ambisjon og parolen de jobbet etter da de tok over rettighetene i 2017, etter at TV 2 noen år hadde kraftig nedprioritert norsk fotball til fordel for Premier League. Usikker på hvorfor det sitatet kommer frem igjen her nå, har ikke sett TV2 bruke det samme.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

FotballXtra, fint å ha det tilbake, men de har fortsatt en jobb å gjøre for få det bra. Det er altfor mye «armer og bein» til tider, de er et slags ekspertpanel, ikke en vennegjeng på vors.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg blir ikke overrasket om Haugesund tar turen ned i OBOS-ligaen.

Albino

Legg inn av Albino »

KingKongHalvor skrev: søn mai 07, 2023 6:45 pm FotballXtra, fint å ha det tilbake, men de har fortsatt en jobb å gjøre for få det bra. Det er altfor mye «armer og bein» til tider, de er et slags ekspertpanel, ikke en vennegjeng på vors.
Det er fryktelig mye avbrytelser og snakking i munnen på hverandre. Det er fryktelig irriterende. Mulig de gjør det med vilje for å fremstå som entusiastiske, men det blir bare rot.

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Fritz_ skrev: søn mai 07, 2023 12:51 am Tv2 leverer et bunnsolid produkt. Dette kan de!
Ja særlig hvis lagene dine heter Brann eller Liverpool.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

KingKongHalvor skrev: søn mai 07, 2023 6:45 pm FotballXtra, fint å ha det tilbake, men de har fortsatt en jobb å gjøre for få det bra. Det er altfor mye «armer og bein» til tider, de er et slags ekspertpanel, ikke en vennegjeng på vors.
Var litt armer og bein med Discovery også men de tok "røret" når de hadde pause på linjær TV. Bli litt for mye talkshow og lite bilder og relevant preik når de har Målshow of FX enn det jeg liker. Er ikke VGTV som har panel for å dekke landskamper uten bilder.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Rart at TV2 i Fotballkveld velger å vise LSKs ikke-sjanser fra LSK-Glimt som var offside og blokkerte skudd, men noen av Glimt sjanser kommer ikke med som faktisk er skudd på mål og farlig. Men det passet vel narrativet de hadde.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Borealis88 skrev: man mai 08, 2023 6:10 pm Rart at TV2 i Fotballkveld velger å vise LSKs ikke-sjanser fra LSK-Glimt som var offside og blokkerte skudd, men noen av Glimt sjanser kommer ikke med som faktisk er skudd på mål og farlig. Men det passet vel narrativet de hadde.
Aldri hatt problemer med å finne Fotballkveld før, men jeg får ikke igang noen sending fra i kveld, noen som kan hjelpe med en link som fungerer for kveldens kamper?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

seriemester2013 skrev: tir mai 16, 2023 9:38 pm
Borealis88 skrev: man mai 08, 2023 6:10 pm Rart at TV2 i Fotballkveld velger å vise LSKs ikke-sjanser fra LSK-Glimt som var offside og blokkerte skudd, men noen av Glimt sjanser kommer ikke med som faktisk er skudd på mål og farlig. Men det passet vel narrativet de hadde.
Aldri hatt problemer med å finne Fotballkveld før, men jeg får ikke igang noen sending fra i kveld, noen som kan hjelpe med en link som fungerer for kveldens kamper?
Sleit selv. Måtte søke det fram i altibox sin tv-guide. Går på tv2 sport 2.

Synes forøvrig Fotballkveld er blitt et utrolig oppjaget produkt. Hvorfor skal de bli så tidlig ferdig? Er jo knapt intervjuer, og viser nesten ikke målsjanser - bare mål.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Vikingen skrev: tir mai 16, 2023 9:45 pm
seriemester2013 skrev: tir mai 16, 2023 9:38 pm
Borealis88 skrev: man mai 08, 2023 6:10 pm Rart at TV2 i Fotballkveld velger å vise LSKs ikke-sjanser fra LSK-Glimt som var offside og blokkerte skudd, men noen av Glimt sjanser kommer ikke med som faktisk er skudd på mål og farlig. Men det passet vel narrativet de hadde.
Aldri hatt problemer med å finne Fotballkveld før, men jeg får ikke igang noen sending fra i kveld, noen som kan hjelpe med en link som fungerer for kveldens kamper?
Sleit selv. Måtte søke det fram i altibox sin tv-guide. Går på tv2 sport 2.

Synes forøvrig Fotballkveld er blitt et utrolig oppjaget produkt. Hvorfor skal de bli så tidlig ferdig? Er jo knapt intervjuer, og viser nesten ikke målsjanser - bare mål.
Suverent, holdt på å kaste fjernkontrollen i TV i forbannelse over TV2

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Vikingen skrev: tir mai 16, 2023 9:45 pm
seriemester2013 skrev: tir mai 16, 2023 9:38 pm
Borealis88 skrev: man mai 08, 2023 6:10 pm Rart at TV2 i Fotballkveld velger å vise LSKs ikke-sjanser fra LSK-Glimt som var offside og blokkerte skudd, men noen av Glimt sjanser kommer ikke med som faktisk er skudd på mål og farlig. Men det passet vel narrativet de hadde.
Aldri hatt problemer med å finne Fotballkveld før, men jeg får ikke igang noen sending fra i kveld, noen som kan hjelpe med en link som fungerer for kveldens kamper?
Sleit selv. Måtte søke det fram i altibox sin tv-guide. Går på tv2 sport 2.

Synes forøvrig Fotballkveld er blitt et utrolig oppjaget produkt. Hvorfor skal de bli så tidlig ferdig? Er jo knapt intervjuer, og viser nesten ikke målsjanser - bare mål.
Skjønner jo de er presset på tid i kveld med full pupp fra ES og Obos + CL men skulle ønske at de kunne ta en litt utvidet sending på visse ting. Serieåpning, runde 29 og 30 hvor alt går samtidig og 16.Mai er 4 runder hvor det burde være mulig å utvide sendingene med 30 min. Jeg savner FX Nachspiel de hadde med Dawy som varte 30 min etter fotballkveld hvor de så på ting i runden uten det var så oppjaget.Hadde vært genialt konsept nå som runden slutter en time tidligere.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

stc887 skrev: tir mai 16, 2023 9:57 pm
Vikingen skrev: tir mai 16, 2023 9:45 pm
seriemester2013 skrev: tir mai 16, 2023 9:38 pm
Aldri hatt problemer med å finne Fotballkveld før, men jeg får ikke igang noen sending fra i kveld, noen som kan hjelpe med en link som fungerer for kveldens kamper?
Sleit selv. Måtte søke det fram i altibox sin tv-guide. Går på tv2 sport 2.

Synes forøvrig Fotballkveld er blitt et utrolig oppjaget produkt. Hvorfor skal de bli så tidlig ferdig? Er jo knapt intervjuer, og viser nesten ikke målsjanser - bare mål.
Skjønner jo de er presset på tid i kveld med full pupp fra ES og Obos + CL men skulle ønske at de kunne ta en litt utvidet sending på visse ting. Serieåpning, runde 29 og 30 hvor alt går samtidig og 16.Mai er 4 runder hvor det burde være mulig å utvide sendingene med 30 min. Jeg savner FX Nachspiel de hadde med Dawy som varte 30 min etter fotballkveld hvor de så på ting i runden uten det var så oppjaget.Hadde vært genialt konsept nå som runden slutter en time tidligere.
Helt enig. Og har de dårlig tid så kan droppe å snakke om et frispark på Ridabu, eller at Florø har slått Førde. Eller «morsomme skråblikk» på situasjoner i runden.

Jeg vil se intervju med trenere og spillere. Og at studio diskuterer kontroversene grundig.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Vikingen skrev: tir mai 16, 2023 10:00 pm
stc887 skrev: tir mai 16, 2023 9:57 pm
Vikingen skrev: tir mai 16, 2023 9:45 pm

Sleit selv. Måtte søke det fram i altibox sin tv-guide. Går på tv2 sport 2.

Synes forøvrig Fotballkveld er blitt et utrolig oppjaget produkt. Hvorfor skal de bli så tidlig ferdig? Er jo knapt intervjuer, og viser nesten ikke målsjanser - bare mål.
Skjønner jo de er presset på tid i kveld med full pupp fra ES og Obos + CL men skulle ønske at de kunne ta en litt utvidet sending på visse ting. Serieåpning, runde 29 og 30 hvor alt går samtidig og 16.Mai er 4 runder hvor det burde være mulig å utvide sendingene med 30 min. Jeg savner FX Nachspiel de hadde med Dawy som varte 30 min etter fotballkveld hvor de så på ting i runden uten det var så oppjaget.Hadde vært genialt konsept nå som runden slutter en time tidligere.
Helt enig. Og har de dårlig tid så kan droppe å snakke om et frispark på Ridabu, eller at Florø har slått Førde. Eller «morsomme skråblikk» på situasjoner i runden.

Jeg vil se intervju med trenere og spillere. Og at studio diskuterer kontroversene grundig.
Ditto men svaret fra om det var Børslid eller Thaule i SoMe om hvorfor var noe i duren om at det er ingen automatikk i at vi skal repetere det som har vært fra Discovery eller foregi periode med rettigheter.

Uten jeg skal snakke på vegne av TV2 trur jeg de mener at de har "program" på Play hvor du kan se utvidede høydepunkter samt at Fotballpunch skal dekke behovet og at det er endringer i hva folk vil se (eller hva TV2 vil) og at de sitter med følesen at de må finne på noe nytt pga Discovery nailet studiosendinger så bra mtp dynamikk, folk og uten reklame så man føler man må endre for endringen sin skyld for det blir ikke like bra som det som har vært.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Stress-sending ja, skuffende at det ikke var utvidet 16 mai runde

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Lurer på hvordan TV2 skal jobbe for å gjøre en serie som er avgjort midt i mai interessant i seks måneder :D

Nevi

Legg inn av Nevi »

nottimagiche skrev: ons mai 17, 2023 9:48 am Lurer på hvordan TV2 skal jobbe for å gjøre en serie som er avgjort midt i mai interessant i seks måneder :D
Nå er det flere ting enn hvem som blir seriemester som er interessant i ligaen.

eppaen

Legg inn av eppaen »

nottimagiche skrev: ons mai 17, 2023 9:48 am Lurer på hvordan TV2 skal jobbe for å gjøre en serie som er avgjort midt i mai interessant i seks måneder :D
Hvordan er det TV2 sin feil? De har ikke noe ansvar for at røkla er langt bak Bodø. Det er greit at de har forbedringspotensial - men jøyes.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

eppaen skrev: ons mai 17, 2023 10:26 am
nottimagiche skrev: ons mai 17, 2023 9:48 am Lurer på hvordan TV2 skal jobbe for å gjøre en serie som er avgjort midt i mai interessant i seks måneder :D
Hvordan er det TV2 sin feil? De har ikke noe ansvar for at røkla er langt bak Bodø. Det er greit at de har forbedringspotensial - men jøyes.
Les innlegget mitt igjen, du.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Nevi skrev: ons mai 17, 2023 10:21 am
nottimagiche skrev: ons mai 17, 2023 9:48 am Lurer på hvordan TV2 skal jobbe for å gjøre en serie som er avgjort midt i mai interessant i seks måneder :D
Nå er det flere ting enn hvem som blir seriemester som er interessant i ligaen.
For de aller fleste er det hvem som blir seriemester som er av interesse. Selvfølgelig vil det være en massiv utfordring for TV2 å opprettholde interessen blant seere når serien er avgjort med mer enn to tredeler igjen av sesongen.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Det var en svak sendig i går på Norges fotball dag så forventer man mye mere, men rælet CL var det viktigste for TV2. Ser ikke på annet enn norsk fotball(ser litt på rare ligaer når det er nordk vinter pause)eller noe få kamper med nordmenn involvert fra andre ligaer og ecup og da blir man trist når tv2 nedprioriterer noe de har brukt mye penger på. Forventet en lang og god oppsumering av hver kamp i går, med analyser og at man tok tak i mange situasjoner som var rimelig kontroversielle, men den gang ei! Tv2 har tatt en del bra tak, men også mye som ikke er bra.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

nottimagiche skrev: ons mai 17, 2023 9:48 am Lurer på hvordan TV2 skal jobbe for å gjøre en serie som er avgjort midt i mai interessant i seks måneder :D
Da relanserer man den reklamen man hadde det året alle medaljer og nedrykk inkludert kvaliik var avgjort med diverse rariteter som kan Kamacsette nedrykksrekord i antall min uten å score? Vil denne mannen i NATOs kle på seg,? Hva blir neste artige ting Grindhaug dier? osv. Ligger på YouTube for de som har gode detektiv egenskaper.

Everenga

Legg inn av Everenga »

LittleSteven skrev: ons mai 17, 2023 12:10 pm
nottimagiche skrev: ons mai 17, 2023 10:34 am
Nevi skrev: ons mai 17, 2023 10:21 am

Nå er det flere ting enn hvem som blir seriemester som er interessant i ligaen.
For de aller fleste er det hvem som blir seriemester som er av interesse. Selvfølgelig vil det være en massiv utfordring for TV2 å opprettholde interessen blant seere når serien er avgjort med mer enn to tredeler igjen av sesongen.
Som Glimt-fan liker jeg ikke all jinxinga som foregår i denne tråden :P
Roter dere til dette er det ikke jinxing men fordi dere har tatt en Lyn og sparket treneren på tabelltopp og ansatt en gymlærer fra balkan.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ser Fotballkveld fra i går nå og du verden for et stress-opplegg!

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

TV2 Sport på YouTube legger ut lange (8-12 min) klipp fra kampene kort tid etter at de er ferdig. Absolutt verdt en titt for de som ønsker å se mer høydepunkter fra hver runde.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

LittleSteven skrev: ons mai 17, 2023 12:10 pm
nottimagiche skrev: ons mai 17, 2023 10:34 am
Nevi skrev: ons mai 17, 2023 10:21 am

Nå er det flere ting enn hvem som blir seriemester som er interessant i ligaen.
For de aller fleste er det hvem som blir seriemester som er av interesse. Selvfølgelig vil det være en massiv utfordring for TV2 å opprettholde interessen blant seere når serien er avgjort med mer enn to tredeler igjen av sesongen.
Som Glimt-fan liker jeg ikke all jinxinga som foregår i denne tråden :P
Det er bare desperate forsøk på weissflogging som man håper skal virke...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»