NBA Offseason 2023

Svar
Team Ingebrigtsen

NBA Offseason 2023

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Naturlig å starte med Mavs; beholde Kyrie til en pris av max-kontrakt på 3-4 år, eller starte på nytt?
Jeg er overhodet ikke i tvil om toppnivået til Kyrie, den beste ballhandleren/dribleren i ligaen, og setter noen helt drøye skudd så lett som bare det. På den andre siden klarer han neppe et helt år uten nye kontroverser, og som jeg skrev når traden skjedde, man kan godt mene at to superstars får det til å fungere uansett posisjoner, men med det skrikende behovet Mavs har på alle plasser, så må man spørre seg om man får utnyttet begge maksimalt, når begge er best med ballen i hendene? Jeg heller mot at dersom et lag er desperat nok etter Kyrie, og vil gi Mavs en pakke med gode spillere, så er det noe Mavs bør vurdere (har ikke gransket den nye CBAen, men snakker da om at Kyrie undertegner med Mavs, og deretter tradet). Ser lett for meg at Lakers kan være den desperate tradepartneren Mavs leter etter. La oss si DLo og 2 av 3 av Reaves, Vando og Mamba. Lakers sier ja til det, vil Mavs gjøre det samme?

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Hadde kvittet meg med Kyrie asap, sign and trade - det kommer aldri til å fungere med de to

Skjer ikke at Kyrie godtar noe annet enn max

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »



Fy FAEN tiden flyr

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

https://gyazo.com/6fedcb6e70750b2fdebb5a2a5ad2620d

Den første traden er allerede i boks!

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Team Ingebrigtsen skrev: ons apr 12, 2023 10:00 am Naturlig å starte med Mavs; beholde Kyrie til en pris av max-kontrakt på 3-4 år, eller starte på nytt?
Jeg er overhodet ikke i tvil om toppnivået til Kyrie, den beste ballhandleren/dribleren i ligaen, og setter noen helt drøye skudd så lett som bare det. På den andre siden klarer han neppe et helt år uten nye kontroverser, og som jeg skrev når traden skjedde, man kan godt mene at to superstars får det til å fungere uansett posisjoner, men med det skrikende behovet Mavs har på alle plasser, så må man spørre seg om man får utnyttet begge maksimalt, når begge er best med ballen i hendene? Jeg heller mot at dersom et lag er desperat nok etter Kyrie, og vil gi Mavs en pakke med gode spillere, så er det noe Mavs bør vurdere (har ikke gransket den nye CBAen, men snakker da om at Kyrie undertegner med Mavs, og deretter tradet). Ser lett for meg at Lakers kan være den desperate tradepartneren Mavs leter etter. La oss si DLo og 2 av 3 av Reaves, Vando og Mamba. Lakers sier ja til det, vil Mavs gjøre det samme?
Hvilken situasjon sitter Dallas i? Lar de Kyrie gå og hva blir cap rommet? De har vell ikke i nærheten av det Kyrie krever, så de blir tvunget til signere han for å ha handlingsrom? At Bertans sitter på en jævlig god rollespillere kontrakt eller 2 solide rollespillere er krise for Mavs. Kyrie kommer nok ikke til Lakers via sign and trade, det hardcaper Lakers. Blir Kyrie, AD, Vando, Hachi, LBJ og bunke med veteraner.

Jeg ser for meg at Lakers resigner, Reaves, DLO, Hachi og opter in Bamba/Beasley kontraktene. Da vil man ha handlingsrom i sommer/inn mot deadlineday. Opp mot 60m i kontrakter i tillegg til Frp i året og 2029. Så ville jeg gitt Dennis MLE eller i underkant av den som tilsier 6-9m et sted.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hvilke lag vil være desperate etter Kyrie, sånn for å spekulere?

Ikke noen tvil om at han er fantastisk på banen, men han er jo uten tvil fort en like stor liability utenfor banen.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Går hardt for seg i Memphis om dagen.


Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Chromeback skrev: ons mai 03, 2023 12:46 am Går hardt for seg i Memphis om dagen.
Det skjønner jeg godt. Å gi motstanderen gratis ekstra motivasjon og gjøre ting vanskeligere for eget lag er så hinsides dumt. Hadde jeg vært Grizz-fan så hadde jeg hatet slik idiot-oppførsel.
Chromeback skrev: lør apr 29, 2023 1:22 pm Hvilke lag vil være desperate etter Kyrie, sånn for å spekulere?
Ikke noen tvil om at han er fantastisk på banen, men han er jo uten tvil fort en like stor liability utenfor banen.
Er bare Mavs som har muligheten (av lag man kan se på som aktuelle) om han skal ha max-kontrakt. Lakers og Clippers hadde nok kunne gått for han, men har ikke muligheten i sommer.
Tror Mavs gjør smart i å si 3 år max, i stedet for 4. Har han en kortere kontrakt så tror jeg det vil være gode muligheter for å trade Kyrie underveis.

KTBFFH skrev: lør apr 29, 2023 12:53 pm Hvilken situasjon sitter Dallas i? Lar de Kyrie gå og hva blir cap rommet? De har vell ikke i nærheten av det Kyrie krever, så de blir tvunget til signere han for å ha handlingsrom? At Bertans sitter på en jævlig god rollespillere kontrakt eller 2 solide rollespillere er krise for Mavs. Kyrie kommer nok ikke til Lakers via sign and trade, det hardcaper Lakers. Blir Kyrie, AD, Vando, Hachi, LBJ og bunke med veteraner.
Jeg ser for meg at Lakers resigner, Reaves, DLO, Hachi og opter in Bamba/Beasley kontraktene. Da vil man ha handlingsrom i sommer/inn mot deadlineday. Opp mot 60m i kontrakter i tillegg til Frp i året og 2029. Så ville jeg gitt Dennis MLE eller i underkant av den som tilsier 6-9m et sted.
Enig angående Lakers, de hadde gått for han om muligheten var der rundt trade deadline, men nå har de en del rollespillere de skal ha, og noen de må resignere.
Det er vel akkurat som du er inne på slik det er. Mavs har ikke så mye capspace selv om de kvitter seg med Kyrie, og har de ikke det, så gir det best mening å forlenge han og eventuelt satse på en trade med tid og stunder. Den kontrakten med Bertans er vel umulig å flytte på. Det ser ikke akkurat lyst ut for Mavs fremover, de må vel helst satse på Kyrie, og gjøre noen mindre solide trades.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Merkelig å tenke på at to av de fem beste aktive coachene nå er ledig på markedet, og samtidig vite at Lakers ikke kommer til å utnytte det. Coach Bud og Nurse ville begge være soleklare forsterkninger,, og ville være interessant med LeBron og AD med en av de, men Lakers kommer ikke til å gå etter noen av de. Fullstendig vanvittig selvfølgelig, men slik er det.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »


Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Team Ingebrigtsen skrev: fre mai 05, 2023 6:20 am Merkelig å tenke på at to av de fem beste aktive coachene nå er ledig på markedet, og samtidig vite at Lakers ikke kommer til å utnytte det. Coach Bud og Nurse ville begge være soleklare forsterkninger,, og ville være interessant med LeBron og AD med en av de, men Lakers kommer ikke til å gå etter noen av de. Fullstendig vanvittig selvfølgelig, men slik er det.
Nå er også Monty ledig. Kom inn som et stort navn fra mange av de største stjernene i ligaen, men har ikke helt sett at han levde opp til det. Uansett, for de lagene som skal ha ny head coach i sommer, så er det utrolig mange dyktige kandidater som er ledig på markedet.

Det mest åpenbare når det gjelder Phoenix er vel å sende CP3 og Ayton ut på trade-markedet, og håpe man kan få 3-4 solide rollespillere i retur. Det er jo bredden de først og fremst mangler, det er vel førstepri for de. Å ofre CP3 kan greit forsvares med tanke på alder + skadefrekvens. Ayton er for meg en av flere gode ganske unge spillere de siste årene hvor det ser ut til at det er begrenset hvor mye å tape betyr for de. Tror ikke det å bli slått ut av sluttspillet ødelegger sommeren til Ayton for å si det sånn. Som type litt som KAT eller Zion. Skjønner at markedet fungerer slik at enkelte spillere som er i kategorien bak de beste, i sjiktet 50-100 i en spillerrangering, må det netales overpris for, samtidig som de fleste lag er bedre tjent å dele de pengene på to rollespillere. Hadde flere lag tenkt slik, så ville en spiller som Ayton aldri blitt lønnet så høyt.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Ettersom klovnen er ferdig for sesongen så passer det vel inn her:


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Morant er beviselig ikke den smarteste. Bare å terminere kontrakten gi opp fyren, han der er det åpenbart ikke håp for.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Fy faen så idiotisk, umulig type å være fan av

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

1.8% sjanse på Wemby, i'll take it

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Draftet jo han her med ca samme % i 2008 da 😥



Første klippet som spiller av er så bananas eksplosivitet, stepback hesi into hop step floater miss som han rebounder og dunker alt i løpet av 2 sekunder, spinnvilt

Så gøy han var å se på den korte tiden man fikk, hadde no joke donert en balle for en tidsmaskin tilbake til 2011 for kun ett game live
Sist redigert av 1ChiBull1 den søn mai 14, 2023 10:06 pm, redigert 2 ganger totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

1ChiBull1 skrev: søn mai 14, 2023 9:57 pm Draftet jo han her med ca samme % i 2008 da 😥
Første klippet som spiller av er så bananas eksplosivitet, spinnvilt - så gøy han var å se på den korte tiden man fikk
Detroit, Houston og San Antonio med størst sjanse, deretter Charlotte og Portland.

Håper han iallfall IKKE ender opp i Charlotte og sekundært Houston. Beste av disse ville vært Portland.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

KongOlav2 skrev: søn mai 14, 2023 10:04 pm
1ChiBull1 skrev: søn mai 14, 2023 9:57 pm Draftet jo han her med ca samme % i 2008 da 😥
Første klippet som spiller av er så bananas eksplosivitet, spinnvilt - så gøy han var å se på den korte tiden man fikk
Detroit, Houston og San Antonio med størst sjanse, deretter Charlotte og Portland.

Håper han iallfall IKKE ender opp i Charlotte og sekundært Houston. Beste av disse ville vært Portland.
Håper såklart Chicago men er nok ikke så heldige at det skjer igjen, håper han ender opp i Spurs ut av resten

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

1ChiBull1 skrev: søn mai 14, 2023 10:05 pm Håper såklart Chicago men er nok ikke så heldige at det skjer igjen, håper han ender opp i Spurs ut av resten
Spurs er ok, har heller ikke noe imot at han ender i Detroit. Det er en bra basketby. Synes dog Portland "fortjener" et førstevalg som kanskje kan lykkes etter at de fikk et skadehelvete uten like på både Oden og Roy for et drøyt tiår siden. Og i hine hårde dager draftet Bowie fremfor Jordan. Dessuten er Oregon den beste delen av USA.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Om Rockets som allerede har en talentfull roster og bra coach i Udoka, skulle få Wembanyama......da er det iallefall noe å bygge videre på.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

KongOlav2 skrev: søn mai 14, 2023 10:04 pm
1ChiBull1 skrev: søn mai 14, 2023 9:57 pm Draftet jo han her med ca samme % i 2008 da 😥
Første klippet som spiller av er så bananas eksplosivitet, spinnvilt - så gøy han var å se på den korte tiden man fikk
Detroit, Houston og San Antonio med størst sjanse, deretter Charlotte og Portland.

Håper han iallfall IKKE ender opp i Charlotte og sekundært Houston. Beste av disse ville vært Portland.
Wemby i Portland sammen med Lillard hadde vært episk om Wemby presterer som han gjør i fransk liga nå

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Fy faen som jeg håper vi treffer på 8.5% sjanse på å hoppe til top 4 å beholde picket

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Top 14 draft pick

1.San antonio Spurs
2.Charlotte Hornets
3.Portland Trailblazers
4.Houston Rockets
5.Detroit Pistons
6.Orlando Magic
7.Indiana Pacers
8. Washington Wizards
9.Utah Jazz
10. Dallas Mavericks
11.Orlando Magic
12.Oklahoma City Thunder
13.Toronto Raptors
14.New Orleans Pelicans

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Wemby til Spurs, måtte jo skje

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Mr.Meep skrev: ons mai 17, 2023 7:55 am Top 14 draft pick

1.San antonio Spurs
2.Charlotte Hornets
3.Portland Trailblazers
4.Houston Rockets
Dette var jo en viktig nyhet. Basert på hypen er jo kanskje dette det klart viktigste som skjer i NBA i 2023. Da blir det vel Wembanyama til Texas og Spurs.

Og blir det da Scoot Henderson til Trailblazers? Hornets har jo en topp ung PG, så de vil kanskje gå for noen andre?

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

KongOlav2 skrev: ons mai 17, 2023 9:57 am
Mr.Meep skrev: ons mai 17, 2023 7:55 am Top 14 draft pick

1.San antonio Spurs
2.Charlotte Hornets
3.Portland Trailblazers
4.Houston Rockets
Dette var jo en viktig nyhet. Basert på hypen er jo kanskje dette det klart viktigste som skjer i NBA i 2023. Da blir det vel Wembanyama til Texas og Spurs.

Og blir det da Scoot Henderson til Trailblazers? Hornets har jo en topp ung PG, så de vil kanskje gå for noen andre?
Ser for meg at Scoot dropper 3rd til Blazers og de trader Dame for en full rebuild
At Charlotte muligens ser etter trades for Melo og går for Scoot hadde ikke overrasket meg heller

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

1ChiBull1 skrev: ons mai 17, 2023 11:53 am Ser for meg at Scoot dropper 3rd til Blazers og de trader Dame for en full rebuild
At Charlotte muligens ser etter trades for Melo og går for Scoot hadde ikke overrasket meg heller
Satt og kikket litt på dette. Mye handler om hva man kan få tilbake. Det er mange gode og unge PGs i ligaen for tiden. Om Charlotte vil drafte Scoot og trade vekk LaMelo, må det være om de kan få tilbake et top prospect som kan komplettere Scoot. Hvem skulle dette vært? En wingman eller en PF/center som er ung og av høy klasse? Det finnes ikke mange av disse og det kan godt hende de fleste vil sitte på dem de har. Det virker kanskje derfor mer plausibelt at de vil drafte Brandon Miller?

Det er ikke mye enklere for Trailblazers, men det finnes kanskje noen lag som kan ønske seg Lillard for å i større grad kunne være en contender de neste par årene. Satt og googlet litt mulige trades for Lillard. Det første som kom opp var til Nets for bl.a. Simmons. Det virker dog risky. De får jo en yngre spiller som potensielt kunne bidratt på lengre sikt enn Lillard, men samtidig er jo også Simmons muligens den største idioten i hele jævla ligaen, og det ville vært meget mulig at Portland fikk tilbake en feit kontrakt på en spiller som aldri ville prestert deretter.

En annen mulighet var til Heat for bl.a. Tyler Herro. Det virker plutselig langt mer interessant, og kanskje for begge parter. Lillard, Butler og Bam kunne mulig gjort Heat til en enda større contender de neste par årene. Kanskje er det for Heat verdt å ta sjansen på det fremfor å ha bedre muligheter til å bygge på nytt med Bam og Herro om 3+ år fra nå.

Vet ikke om det finnes flere muligheter for Portland. Så bl.a. trades til Celtics og Raptors var nevnt, men usikker på hva de kan sende tilbake som kan dekke opp for den kokkelimonke høye lønnen til Lillard og være akseptabelt for begge parter.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

For Wembys egen utvikling så var Spurs en rimelig ideel landingsplass

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

LBJ91 skrev: ons mai 17, 2023 12:55 pm For Wembys egen utvikling så var Spurs en rimelig ideel landingsplass
Iallfall bra han ikke endte opp i Charlotte (en av NBAs absolutt kjedeligste franchiser) eller Houston (meget mulig den vestlige verdens kjipeste storby).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»