Manchester United vs Sevilla - E.L. Kvartfinale 1. kamp

Svar
Megapixsel

Re: Manchester United vs Sevilla - E.L. Kvartfinale 1. kamp

Legg inn av Megapixsel »

Nok en skandale av en dommer. Ellers stod solen opp i dag

taknina

Legg inn av taknina »

Å single ut enkeltspillere for kritikk her blir rimelig søkt.

Som i de fleste tilfeller ellers så går selvsagt dette mest på managers disponering opp mot å kontrollere kampen rimelig greit inn og håpe på at motstander tømmer seg og en kan sette siste spikeren i kista.

Men sånn flipperspilluflaks som dette er det uansett vanskelig å gardere seg mot.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Tinkler skrev: fre apr 14, 2023 8:47 am Bruno ble tatt av fordi dommeren ga advarsel om gult kort nummer to. Han tålte vel ikke høre det etter det absurde gule kortet
Å gi gult kort for viljehands i den situasjonen, er muligens en av de dårligste dommeravgjørelsene jeg kan huske å ha sett.

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

fugletitteren skrev: fre apr 14, 2023 9:57 am
Tinkler skrev: fre apr 14, 2023 8:47 am Bruno ble tatt av fordi dommeren ga advarsel om gult kort nummer to. Han tålte vel ikke høre det etter det absurde gule kortet
Å gi gult kort for viljehands i den situasjonen, er muligens en av de dårligste dommeravgjørelsene jeg kan huske å ha sett.
VAR burde faktisk ha omgjort den, såpass grovt var det. Kan vel knapt karakteriseres som hands engang, hvor skal Bruno liksom gjøre av armen? :oops:

Champis

Legg inn av Champis »

KjetilHelle skrev: fre apr 14, 2023 12:57 am
dalagubbe skrev: tor apr 13, 2023 11:16 pm Er ikke Harry alltid på feil sted til feil tid da, neppe tilfeldig spør du meg, vandrende katastrofe
Det eg mener. Se på andre siden av banen for en annen klubb f.eks. Haaland. Stort sett på rett sted til rett tid, mens Maguire er det stikk motsatte. Skjedd så mange ganger nå att dette ikkje er uflaks lengre. Håper jo såklart han skal gjøre det bra. Og vere en verdig kaptein og leder. Syns vi spiller mye bedre totaltsett med Bruno som kaptein. Sjølv om Bruno har svake øyeblikk.

Spillere kan ha en evne til å havne der det skjer i både positiv og i negativ forstand, men det skjer også tilfeldigheter i fotball som påvirker i begge retninger. 2-2-målet i går er selvsagt fullstendig meningsløst å legge på han, det er helt klart i kategorien tilfeldig.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

KjetilHelle skrev: fre apr 14, 2023 12:57 am
dalagubbe skrev: tor apr 13, 2023 11:16 pm Er ikke Harry alltid på feil sted til feil tid da, neppe tilfeldig spør du meg, vandrende katastrofe
Det eg mener. Se på andre siden av banen for en annen klubb f.eks. Haaland. Stort sett på rett sted til rett tid, mens Maguire er det stikk motsatte. Skjedd så mange ganger nå att dette ikkje er uflaks lengre. Håper jo såklart han skal gjøre det bra. Og vere en verdig kaptein og leder. Syns vi spiller mye bedre totaltsett med Bruno som kaptein. Sjølv om Bruno har svake øyeblikk.
E9.
Han virker å ha mistet det helt og i tillegg står han nå bare i veien og kødder det til. Framstår som en skygge av seg selv og det han var for mindre enn 2 sesonger siden, har hatt en jevn nedadgående kurve og har nå også mistet evnen til å gjøre gode valg, plassere seg riktig i defensiv boks, og han reagerer sent...!

Sikkert uheldig/tilfeldig, men tror ikke på slikt for dette bare understreker og synliggjør at Harry nok må ut.
Har ingen agenda, Maguire er en topp fyr med mange gode egenskaper og har servet United vel, men det funker bare ikke lenger, dessverre..!
Sist redigert av InsVerderben den fre apr 14, 2023 5:08 pm, redigert 1 gang totalt.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Mjordan23 skrev: fre apr 14, 2023 10:01 am
fugletitteren skrev: fre apr 14, 2023 9:57 am
Tinkler skrev: fre apr 14, 2023 8:47 am Bruno ble tatt av fordi dommeren ga advarsel om gult kort nummer to. Han tålte vel ikke høre det etter det absurde gule kortet
Å gi gult kort for viljehands i den situasjonen, er muligens en av de dårligste dommeravgjørelsene jeg kan huske å ha sett.
VAR burde faktisk ha omgjort den, såpass grovt var det. Kan vel knapt karakteriseres som hands engang, hvor skal Bruno liksom gjøre av armen? :oops:
Faktisk så hinsides elendig dømt at man begynner å lure....

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Tinkler skrev: fre apr 14, 2023 8:47 am Bruno ble tatt av fordi dommeren ga advarsel om gult kort nummer to. Han tålte vel ikke høre det etter det absurde gule kortet
Suspekt!
Dommeren ga altså varsel til EtH ang. dette og er det vanlig prosedyre, for ved å gjøre det, inngriper/påvirker dommeren direkte i lagets disposisjoner... !
I lys av dette hadde dommeren allerede forberedt et gult kort nr 2 for Bruno...?

Som en konsekvens kan dette framstå som et forsøk på å manipulere utfallet av kampen, og det er noe som er langt utenfor dommerens oppgave og grenser til ting vi ikke liker å se eller å mistenke...!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»