Norske tilstander

Svar
Pernille

Re: Norske tilstander

Legg inn av Pernille »

Ofte får man inntrykk av at det nesten bare er Oslobeboere som får oppleve "gleden" av Det Nye Vi, men Christoffer Golden fra Herad (som altså er omtrent så langt borte i gokk som det er mulig å komme) ble nylig angrepet av en knivdesperado som var under 18 år og hvor politiet står maktesløse til å gjøre noe som helst.

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/MoX ... t-med-kniv

William_S

Legg inn av William_S »

Pernille skrev: søn jun 25, 2023 8:18 pm Ofte får man inntrykk av at det nesten bare er Oslobeboere som får oppleve "gleden" av Det Nye Vi, men Christoffer Golden fra Herad (som altså er omtrent så langt borte i gokk som det er mulig å komme) ble nylig angrepet av en knivdesperado som var under 18 år og hvor politiet står maktesløse til å gjøre noe som helst.

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/MoX ... t-med-kniv
Hvor står det at han er av utenlandsk opprinnelse? Barnevernsinstitusjoner huser dessverre ofte alvorlig psykisk syke barn.

Pernille

Legg inn av Pernille »

William_S skrev: søn jun 25, 2023 8:22 pm
Pernille skrev: søn jun 25, 2023 8:18 pm Ofte får man inntrykk av at det nesten bare er Oslobeboere som får oppleve "gleden" av Det Nye Vi, men Christoffer Golden fra Herad (som altså er omtrent så langt borte i gokk som det er mulig å komme) ble nylig angrepet av en knivdesperado som var under 18 år og hvor politiet står maktesløse til å gjøre noe som helst.

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/MoX ... t-med-kniv
Hvor står det at han er av utenlandsk opprinnelse? Barnevernsinstitusjoner huser dessverre ofte alvorlig psykisk syke barn.
Det står ikke, men akkurat denne konkrete saken kjenner jeg fra andre steder enn avisene. Gutten er angivelig fra Syria og har vært inn og ut av diverse barnevernsinstitusjoner siden han kom til Norge.

William_S

Legg inn av William_S »

Pernille skrev: søn jun 25, 2023 8:29 pm
William_S skrev: søn jun 25, 2023 8:22 pm
Pernille skrev: søn jun 25, 2023 8:18 pm Ofte får man inntrykk av at det nesten bare er Oslobeboere som får oppleve "gleden" av Det Nye Vi, men Christoffer Golden fra Herad (som altså er omtrent så langt borte i gokk som det er mulig å komme) ble nylig angrepet av en knivdesperado som var under 18 år og hvor politiet står maktesløse til å gjøre noe som helst.

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/MoX ... t-med-kniv
Hvor står det at han er av utenlandsk opprinnelse? Barnevernsinstitusjoner huser dessverre ofte alvorlig psykisk syke barn.
Det står ikke, men akkurat denne konkrete saken kjenner jeg fra andre steder enn avisene. Gutten er angivelig fra Syria og har vært inn og ut av diverse barnevernsinstitusjoner siden han kom til Norge.
Du får komme med kilder ellers forblir dette en påstand uten belegg.

William_S

Legg inn av William_S »

Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 16, 2023 9:06 am
Pernille skrev: fre jun 16, 2023 8:14 am Så heldige vi er som får lov til å ta del i disse flotte og pluralistiske mangfoldsberikende multikulturelle innslagene på nært hold.
Ikke noe å klage over, byen er og skal være trygg i følge keiseren, så det så. Politiet er uenige om at hele byen er trygg, men keiseren vet nok bedre.

Deler av området på Grønland er i stor grad «eid» av narkolangere.Området oppleves ikke trygt for folk uten rusproblemer. Det skrev politiet i Oslo i et brev til kommunen.
Pfft har gått i dette området mange ganger uten problemer. Narkolangerne ignorerer man bare selv om de spør om man skal ha kola eller hasj

William_S

Legg inn av William_S »

DoktorS skrev: ons jun 14, 2023 8:31 am
ehall skrev: ons jun 14, 2023 12:16 am
DoktorS skrev: tir jun 13, 2023 11:49 pm Ikke nok ressurser... de gidder bare ikke. Det er min oppfatning av saken. Det er greit at narkoomsetningen må foregå et sted, men midt i gata der det er umulig å gå rundt og forbi, både for barn og voksne, det kan rett og slett ikke tolereres.
De synes det er mye mer artig å stå med betalingsterminalen langs veiene. Skal ikke se bort fra at de gjør det for at det er tryggere for de også enn å gå etter kriminelle.
Det som slo meg sist jeg så politi var under utenriksministermøtet i Oslo - det var hauger med nye flotte biler og politifolk som stod i grupper og prata.... Sikkert masse ekstra fin helgejobbing og tillegg, uten å gjøre annet enn å stå der... Min tillit til at folk i offentlig sektor jobber noe særlig er allerede ganske lav, og for politiets er det enda verre...
Dette bør du si til legen du møter på sykehuset som er inne i sin 16 time i vakten sin.
Men jeg ser at du ikke forstår hvorfor politiet er tilstede på internasjonale toppmøter. Det er ofte ganske alvorlige sikkerhetstrusler mot sånne type møter. Det er mange som vil se deltagerne drept feks. Det være seg Al Quida, Is, russisk etteretning etc.

Selv George W Bush fikk en håndgranat på podiet. Ronald Reagan ble faktisk skutt.
Sist redigert av William_S den søn jun 25, 2023 9:11 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

William_S skrev: søn jun 25, 2023 8:58 pm
Pernille skrev: søn jun 25, 2023 8:29 pm
William_S skrev: søn jun 25, 2023 8:22 pm

Hvor står det at han er av utenlandsk opprinnelse? Barnevernsinstitusjoner huser dessverre ofte alvorlig psykisk syke barn.
Det står ikke, men akkurat denne konkrete saken kjenner jeg fra andre steder enn avisene. Gutten er angivelig fra Syria og har vært inn og ut av diverse barnevernsinstitusjoner siden han kom til Norge.
Du får komme med kilder ellers forblir dette en påstand uten belegg.
Det er mange her inne som kommer med påstander som ikke er dokumentert, skjer veldig ofte. Da velger vi hvem vi tror på. Sånn er det her.

Pernille

Legg inn av Pernille »

William_S skrev: søn jun 25, 2023 8:58 pm Du får komme med kilder ellers forblir dette en påstand uten belegg.
Nå bryr ikke jeg meg om hva du tror på eller ikke, men du kan jo ta en telefon til Christoffer Golden og spørre hvis du absolutt må ha det bekreftet. Telefonnummeret finner du på 1881.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Lyspunktet er at VG, Nettavisen m.fl faktisk skriver om dette. Tidligere måtte man jo inn på HRS for å få lese om denne type saker, vel og merke hvis det var en som er mørk i huden som (angivelig) står bak.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

JauKaninen skrev: tir jun 27, 2023 11:14 pm Lyspunktet er at VG, Nettavisen m.fl faktisk skriver om dette. Tidligere måtte man jo inn på HRS for å få lese om denne type saker, vel og merke hvis det var en som er mørk i huden som (angivelig) står bak.
Da er det bare å vente på ytre babord som skal rette pekefingeren og stemple dem som rasistblogger osv.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Hm, fra VG: "Gjerningspersonene beskrives som ungdommer i midten av tenårene."

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

JauKaninen skrev: tir jun 27, 2023 11:14 pm Lyspunktet er at VG, Nettavisen m.fl faktisk skriver om dette. Tidligere måtte man jo inn på HRS for å få lese om denne type saker, vel og merke hvis det var en som er mørk i huden som (angivelig) står bak.
VG beskriver dem som ..... ungdommer.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l ... gspersoner

Slike "ungdommer" ser jeg ofte i Trondheim der de løper etter hverandre (corner-boys), stjeler sykler osv. Totalfredet av "politiet".

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

JauKaninen skrev: tir jun 27, 2023 11:14 pm Lyspunktet er at VG, Nettavisen m.fl faktisk skriver om dette. Tidligere måtte man jo inn på HRS for å få lese om denne type saker, vel og merke hvis det var en som er mørk i huden som (angivelig) står bak.
Bare seks stykker for å slå ned ei norsk kvinne. Såpass må de jo være.

Ikke håndhilse, men slå ned kvinner er ikke haram.
Sist redigert av Neptun den tir jun 27, 2023 11:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Det er altså bare politiet som er "rasistisk" her som oppgir korrekt beskrivelse.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Cannabis Connoisseur skrev: tir jun 27, 2023 11:29 pm Skikkelige tøffinger dette, 5-6 stk mot en kvinne. Men vi kjenner jo holdningene slike har til kvinner, så man blir jo ikke overrasket.
Det er helt sykt hvordan det har blitt i Norge.
Man ser dem rundt på tokt i nærområdet hele tiden.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Knaberaps skrev: tir jun 27, 2023 11:30 pm Det er altså bare politiet som er "rasistisk" her som oppgir korrekt beskrivelse.
Nettavisen har faktisk tatt det med.

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Knaberaps skrev: tir jun 27, 2023 11:25 pm Hm, fra VG: "Gjerningspersonene beskrives som ungdommer i midten av tenårene."
Er det sånn i Norge også at nasjonaliteten alltid omtales i media kun når gjerningsmannen er norsk? Så når det står «en ungdom» kan man allerede gjette hva som må ha skjedd?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Cannabis Connoisseur skrev: tir jun 27, 2023 11:29 pm Skikkelige tøffinger dette, 5-6 stk mot en kvinne. Men vi kjenner jo holdningene slike har til kvinner, så man blir jo ikke overrasket.
@Henningsen kan ikke du komme å bortforklare og unnskylde dette litt.

5 - 6 unge menn slår ned en dame.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Cannabis Connoisseur skrev: tir jun 27, 2023 11:40 pm
ehall skrev: tir jun 27, 2023 11:36 pm
Knaberaps skrev: tir jun 27, 2023 11:30 pm Det er altså bare politiet som er "rasistisk" her som oppgir korrekt beskrivelse.
Nettavisen har faktisk tatt det med.
Og Dagbladet.
Jøss, til og med Dagbladet. Er det nye tider på gang?

Pernille

Legg inn av Pernille »

Dionysos skrev: tir jun 27, 2023 11:44 pm
Knaberaps skrev: tir jun 27, 2023 11:25 pm Hm, fra VG: "Gjerningspersonene beskrives som ungdommer i midten av tenårene."
Er det sånn i Norge også at nasjonaliteten alltid omtales i media kun når gjerningsmannen er norsk? Så når det står «en ungdom» kan man allerede gjette hva som må ha skjedd?
Det har blitt så vanlig at ungdommer med familiebakgrunn fra voldelige og tilbakestående land i den tredje verden lager kvalm i Oslo at man egentlig bare kan anta at det er disse det er snakk om med mindre det opplyses om noe annet.

Så egentlig spiller det ingen rolle hva de skriver.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Skulle ønske en journalist fra Resett eller Document kontaktet vedkommende og tok henne med seg hjem til Raymond, banket på døra, og ba ham fortelle henne ansikt til ansikt at Oslo er en trygg by

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

Corvus skrev: tor apr 13, 2023 7:45 pm
Neptun skrev: tor apr 13, 2023 7:28 pm Kommentar av Nettavisens sjefredaktør:

Slår alarm om gjenger som banker barn på vei til skolen

— For enkelte elever er det knyttet høy risiko ved å gå på en skole i et annet område enn der eleven bor. Medlemmer av ulike gjenger håndhever interne regler om hvem som har tillatelse til å bevege seg i «deres område», står det i årsrapporten for 2022, som ble lagt frem i går.

I klartekst: Kriminelle gjenger av unge voksne har fått ta eierskap til geografiske områder i Oslo, og straffer elever som er på vei til skolen hvis de går gjennom gjengenes territorium.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 95-1031766

Er det noen som tror politi, politikere, lærere, foreldre (til de voldskriminelle) eller andre bryr seg om volden fra gjengene?
Slett ikke bare les;
— Hvis man har fått vite at en elev har blitt banket opp på vei hjem fra skolen, så er det så vidt at pulsen går opp, for dette hører vi jo om nesten hver dag, uttaler en skoleleder til ombudet.

Ingen bryr seg om at barn bankes opp av bander som har delt inn byen i soner der de bestemmer reglene.
Så nå er vi der. Men vi må ikke si noe eller omtale hvem som står bak - norske medier med svært få unntak er i stedet opptatte av å skrive om hvor ille det er i andre land.
Det høres definitivt ut som svenske tilstander er på full fart inn på østkanten i Oslo. Så får vi se om politikere og politi er like handlingslammede og bortforklarende som i Sverige, eller om det bare vil eskalere også her i Norge.
Har dessverre ikke særlig forhåpninger, lammende politisk korrekthet vil ødelegge også her i Norge.
Politimessig kommer det ikke til å endre stort på tilstanden. Vi blir som Sverige og kanskje litt til med åra. Det må brukes jernhånd....og den har vi ikke...ei heller fengselsplasser. Vi har tapt...vent om 20 år...Norge er fortapt. Fremmede overtar politikken...så .....vi må nok overlate kjøleskapet.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Eddie skrev: ons jun 28, 2023 12:02 am Det er helt sykt hvordan somalsk ungdom får lov å herje i Oslo uten at det blir rettet noe kritikk. Når en nasjonalitet gang på gang står bak så mye dritt, bør det settes fokus på denne kommuniteten. Noe er virkelig feil med de der.
De herjer andre steder også.
Men de er totalfredet hos politiet. Ingen gidder å anmelde dem lengre eller gi politiet bilder. De gjør allikevel ingenting med dem. Noe er alvorlig galt med somaliere.
Sist redigert av Neptun den ons jun 28, 2023 12:08 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

ehall skrev: tir jun 27, 2023 11:57 pm
Cannabis Connoisseur skrev: tir jun 27, 2023 11:40 pm
ehall skrev: tir jun 27, 2023 11:36 pm

Nettavisen har faktisk tatt det med.
Og Dagbladet.
Jøss, til og med Dagbladet. Er det nye tider på gang?
Må være nulltoleranse for slikt, dette er feige jævler. Alle er tjent med at beskrivelse kommer frem.
Ikke minst for å få tatt dem.
Jeg slår ikke alle under en kam, men ønsker ærlighet rundt gjengkrimminalitet.
Alle fikk vite om Tveitagjengen, B gjengen eller lignende bedrev kriminalitet tidligere, å opplyse om utseende for å fakke dritt er helt ok for meg

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Dionysos skrev: tir jun 27, 2023 11:44 pm
Knaberaps skrev: tir jun 27, 2023 11:25 pm Hm, fra VG: "Gjerningspersonene beskrives som ungdommer i midten av tenårene."
Er det sånn i Norge også at nasjonaliteten alltid omtales i media kun når gjerningsmannen er norsk? Så når det står «en ungdom» kan man allerede gjette hva som må ha skjedd?
Ja, derfor har vi lært oss kodene som MSM bruker, og leser mellom linjene hvilke bakgrunn den mistenkte har. Men i denne saken har flere medier faktisk tatt det med. Er disse tilfellene som er ekstra spesielle, politiet etterlyser og sier det meste, så sensurerer media bort det som avslører for eksempel hudfargen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

seriemester2013 skrev: ons jun 28, 2023 12:05 am
ehall skrev: tir jun 27, 2023 11:57 pm
Cannabis Connoisseur skrev: tir jun 27, 2023 11:40 pm

Og Dagbladet.
Jøss, til og med Dagbladet. Er det nye tider på gang?
Må være nulltoleranse for slikt, dette er feige jævler. Alle er tjent med at beskrivelse kommer frem.
Ikke minst for å få tatt dem.
Jeg slår ikke alle under en kam, men ønsker ærlighet rundt gjengkrimminalitet.
Alle fikk vite om Tveitagjengen, B gjengen eller lignende bedrev kriminalitet tidligere, å opplyse om utseende for å fakke dritt er helt ok for meg
Du skjærer ikke alle over en kam.

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

ehall skrev: ons jun 28, 2023 12:07 am
Dionysos skrev: tir jun 27, 2023 11:44 pm
Knaberaps skrev: tir jun 27, 2023 11:25 pm Hm, fra VG: "Gjerningspersonene beskrives som ungdommer i midten av tenårene."
Er det sånn i Norge også at nasjonaliteten alltid omtales i media kun når gjerningsmannen er norsk? Så når det står «en ungdom» kan man allerede gjette hva som må ha skjedd?
Ja, derfor har vi lært oss kodene som MSM bruker, og leser mellom linjene hvilke bakgrunn den mistenkte har. Men i denne saken har flere medier faktisk tatt det med. Er disse tilfellene som er ekstra spesielle, politiet etterlyser og sier det meste, så sensurerer media bort det som avslører for eksempel hudfargen.
Akkurat det samme som i Tyskland.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Dionysos skrev: ons jun 28, 2023 12:52 am
ehall skrev: ons jun 28, 2023 12:07 am
Dionysos skrev: tir jun 27, 2023 11:44 pm

Er det sånn i Norge også at nasjonaliteten alltid omtales i media kun når gjerningsmannen er norsk? Så når det står «en ungdom» kan man allerede gjette hva som må ha skjedd?
Ja, derfor har vi lært oss kodene som MSM bruker, og leser mellom linjene hvilke bakgrunn den mistenkte har. Men i denne saken har flere medier faktisk tatt det med. Er disse tilfellene som er ekstra spesielle, politiet etterlyser og sier det meste, så sensurerer media bort det som avslører for eksempel hudfargen.
Akkurat det samme som i Tyskland.
Nå har jeg sikkert ikke lest alt du har skrevet, men du kommer fra Tyskland. Er du tysk og hvor lenge har du bodd i Norge. Bare lurer for du er jo veldig god i norsk. Og når du snakker om nasjonalitet så skiller vi mellom ordene norsk og nordmann, en definisjon som faktisk kan variere ettersom hvor på den politiske skalaen du befinner deg. Du behøver selvfølgelig ikke svare om det blir for personlig.

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

ehall skrev: ons jun 28, 2023 1:09 am
Dionysos skrev: ons jun 28, 2023 12:52 am
ehall skrev: ons jun 28, 2023 12:07 am

Ja, derfor har vi lært oss kodene som MSM bruker, og leser mellom linjene hvilke bakgrunn den mistenkte har. Men i denne saken har flere medier faktisk tatt det med. Er disse tilfellene som er ekstra spesielle, politiet etterlyser og sier det meste, så sensurerer media bort det som avslører for eksempel hudfargen.
Akkurat det samme som i Tyskland.
Nå har jeg sikkert ikke lest alt du har skrevet, men du kommer fra Tyskland. Er du tysk og hvor lenge har du bodd i Norge. Bare lurer for du er jo veldig god i norsk. Og når du snakker om nasjonalitet så skiller vi mellom ordene norsk og nordmann, en definisjon som faktisk kan variere ettersom hvor på den politiske skalaen du befinner deg. Du behøver selvfølgelig ikke svare om det blir for personlig.
Takk for komplimentet. Ja, jeg er tysk og jeg har aldri bodd i Norge tidligere, men planlegger å flytte dit snart. Hadde bare lært meg norsk under korona-lockdowntiden i noen få måneder og jeg registrerte meg her for å trene skriveferdighetene mine som forberedelse til norskprøven (som jeg har bestått i mellomtiden :D). Men hvis man allerede kan tysk og engelsk, er norsk ikke et veldig vanskelig språk for å være ærlig. Jeg har besøkt Norge to ganger i totalt tre dager, så jeg er fortsatt ikke så kjent med alt om Norge, men kulturforskjellen til Tyskland er ikke så stor; i hvert fall er det mitt inntrykk.
Sist redigert av Dionysos den ons jun 28, 2023 1:46 am, redigert 1 gang totalt.

Fruitman

Legg inn av Fruitman »

At VG og NRK så åpenbart velger å utelate visse signalement fra politiet er faktisk ganske sjukt. Siden mange nordmenn ikke befinner seg på Twitter eller følger Oslopolitiet der, er det nok dessverre få som får med seg denne praksisen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»