VM SNOOKER 2023

Svar
KingKongHalvor
Innlegg: 2589

VM SNOOKER 2023

Legg inn av KingKongHalvor »

Litt sent ute med egen tråd, de første matchene er allerede i gang. Gidder ikke lage noe fancy her, interessen er minimal, men Ronnie O'Sullivan er regjerende mester, og fortsatt en av favorittene til å vinne. Vinneren stikker av med 500 000 pund, det avgjøres mandag 1. mai.
Mye god snooker å glede seg med de neste to ukene, håper det blir litt aktivitet her også, selvom Kurt Maflin ikke er med.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Litt pussig at alle de 4 første matchene står 6-3 etter første session.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Eurosport prioriterer altså en random og dørgende kjedelig tennisturnering foran et VM i snooker, som er det store høydepunktet i sesongen. Bra Discovery bare har et minimum av sportsrettigheter igjen sammenlignet med tidligere år

Genial

Legg inn av Genial »

Hva har skjedd med Kurt Maflin? Tok pandemien knekken på motivasjonen? Vet han hadde noen problemer med reising til England når det sto på som verst.

Tormund

Legg inn av Tormund »

CrazyHorse skrev: lør apr 15, 2023 8:44 pm Eurosport prioriterer altså en random og dørgende kjedelig tennisturnering foran et VM i snooker, som er det store høydepunktet i sesongen. Bra Discovery bare har et minimum av sportsrettigheter igjen sammenlignet med tidligere år
Fryktelig provoserende, satt og så på Ding - Vafaei da de plutselig avbrøt sendingen. To gode spillere, og det var en spennende match. Ser at det nå står 5-4 etter første sesjon.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Skandalescener i Sheffield, begge matchene avbrutt. Ett av bordene er sprayet ned med maling? I kampen mellom Allen og Fan(30-0) hang en publikumer fast i bordet, klarte utrolig nok ikke å rote til noen kuler. Blir vel restart på begge vil jeg tro.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

En miljøkjerring kom seg inn på arenaen og kastet et slags pulver over det ene bordet, tar nok litt tid å få det spilleklart igjen. Skjønner oppmerksomheten, men får man sympati? En streaker med mikropenis påkaller i hvertfall latter, men dette?

Centrist

Legg inn av Centrist »

Endelig tid til å sette seg ned å se på så blir det avbrutt av det tullet der. Demonstrasjoner under sportsarrangement er så fryktelig terningkast 1. Null sympati fra her i gården.

Lite sympati å hente på Twitter også.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

De fortsetter spill på ett bord, duken på det andre må nok byttes. Kommer til å bli en sen kveld😅

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg regner med at historiens overlegent beste blir verdensmester igjen.
Screenshot_20230417_210111_Samsung Internet.jpg

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Satser på mark Williams :) forgjeves trolig siden han ikke er seriøs nok for tiden. Ellers er det fryktelig åpent med veldig mange som kan vinne

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

LeSorcier skrev: man apr 17, 2023 9:06 pm Jeg regner med at historiens overlegent beste blir verdensmester igjen.

Screenshot_20230417_210111_Samsung Internet.jpg
Gode muligheter for det, møter en iraner i andre runde.
Bildet skjønte jeg ikke så mye av😅😝

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

KingKongHalvor skrev: man apr 17, 2023 9:17 pm
LeSorcier skrev: man apr 17, 2023 9:06 pm Jeg regner med at historiens overlegent beste blir verdensmester igjen.

Screenshot_20230417_210111_Samsung Internet.jpg
Gode muligheter for det, møter en iraner i andre runde.
Bildet skjønte jeg ikke så mye av😅😝
Vi må vel vente noen dager før vi får se Mark Selby på skjermen, men jeg krysser fingrene for at han gir oss noen lange og seige matcher. Jeg kan se Selby spille snooker i timesvis uten å kjede meg!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

LeSorcier skrev: man apr 17, 2023 9:31 pm
KingKongHalvor skrev: man apr 17, 2023 9:17 pm
LeSorcier skrev: man apr 17, 2023 9:06 pm Jeg regner med at historiens overlegent beste blir verdensmester igjen.

Screenshot_20230417_210111_Samsung Internet.jpg
Gode muligheter for det, møter en iraner i andre runde.
Bildet skjønte jeg ikke så mye av😅😝
Vi må vel vente noen dager før vi får se Mark Selby på skjermen, men jeg krysser fingrene for at han gir oss noen lange og seige matcher. Jeg kan se Selby spille snooker i timesvis uten å kjede meg!
Vi har alle våre favoritter👍🏼

Centrist

Legg inn av Centrist »

For øvrig bekreftet at det ikke blir mer spill i kveld utover Allen - Fan. Er nok for mye å håpe på Hill Hill, men det kan fort bli f.eks. 10-6.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Centrist skrev: man apr 17, 2023 10:11 pm For øvrig bekreftet at det ikke blir mer spill i kveld utover Allen - Fan. Er nok for mye å håpe på Hill Hill, men det kan fort bli f.eks. 10-6.
De spiller mye jevnere enn det ser ut som, seige frames, de kan holde på en stund til disse to

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Nuvel, blir ikke seier med sånne amatørfeil

Centrist

Legg inn av Centrist »

KingKongHalvor skrev: man apr 17, 2023 10:17 pm Nuvel, blir ikke seier med sånne amatørfeil
Merkelig juniorfeil. Årvåken dommer.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Vafaei gir seg ikke, han fortsetter med hetsingen av Ronnie. Er vel et forsøk på psykologisk spill etter at han litt overraskende slo Ding og møter Ronnie i andre runde på fredag.

Hva gjør egentlig Ronnie (og alle andre regjerende mestre) etter å ha vunnet åpningskampen i VM, som jo avgjøres med tre sesjoner samme dag. Ferdigspilt lørdag, neste kamp fredagen etter. Lunker man rundt på et hotell i Sheffield, eller drar han hjem noen dager?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Virker som om Allen slanket bort noen hjerneceller også, han er i ferd med å miste grepet om denne matchen nå, takket være noen merkelige feil. Blir fort 7-6 nå, og full kontakt.

Centrist

Legg inn av Centrist »

KingKongHalvor skrev: man apr 17, 2023 10:58 pm Virker som om Allen slanket bort noen hjerneceller også, han er i ferd med å miste grepet om denne matchen nå, takket være noen merkelige feil. Blir fort 7-6 nå, og full kontakt.
Istedenfor 9-5 og full kontroll. Allen viser seg nok en gang som en av verdens beste og det blir spennende å se om han klarer å snu om formen i VM. 2023 har jo totalt sett vært langt under pari, og det er kun sesongåpningen i 2022 som gjør at han fortsatt er se så høyt oppe på sesongrangeringen.
KingKongHalvor skrev: man apr 17, 2023 10:44 pm Vafaei gir seg ikke, han fortsetter med hetsingen av Ronnie. Er vel et forsøk på psykologisk spill etter at han litt overraskende slo Ding og møter Ronnie i andre runde på fredag.
Jeg skjønner ikke dette helt. Hva er det Ronnie har gjort Vafaei egentlig? Vafaei var artig når han vant Shoot Out i fjor, men nå er det bare usmakelig. Man kan godt være med på en diskusjon ang. Ronnie sine uttalelser, men Vafaei gjør det på en særdeles usaklig måte og da blir det ikke noe særlig.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Centrist skrev: man apr 17, 2023 11:45 pm
KingKongHalvor skrev: man apr 17, 2023 10:58 pm Virker som om Allen slanket bort noen hjerneceller også, han er i ferd med å miste grepet om denne matchen nå, takket være noen merkelige feil. Blir fort 7-6 nå, og full kontakt.
Istedenfor 9-5 og full kontroll. Allen viser seg nok en gang som en av verdens beste og det blir spennende å se om han klarer å snu om formen i VM. 2023 har jo totalt sett vært langt under pari, og det er kun sesongåpningen i 2022 som gjør at han fortsatt er se så høyt oppe på sesongrangeringen.
KingKongHalvor skrev: man apr 17, 2023 10:44 pm Vafaei gir seg ikke, han fortsetter med hetsingen av Ronnie. Er vel et forsøk på psykologisk spill etter at han litt overraskende slo Ding og møter Ronnie i andre runde på fredag.
Jeg skjønner ikke dette helt. Hva er det Ronnie har gjort Vafaei egentlig? Vafaei var artig når han vant Shoot Out i fjor, men nå er det bare usmakelig. Man kan godt være med på en diskusjon ang. Ronnie sine uttalelser, men Vafaei gjør det på en særdeles usaklig måte og da blir det ikke noe særlig.
Ingen som skjønner det der. Trodde første gang at det var en klassisk feilsitering, men nå fortsetter han altså med at Ronnie var det store idolet hans, men ikke nå lenger.

Ronnie strevde med rusmisbruk i 10-års tid av karrieren, den gangen var det mange hendelser, uttalelser ol som folk kunne angrepet og tatt avstand fra. Men det er faktisk leeenge siden nå.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Hvem viser VM? Jeg kan ikke se at det går noe på Eurosport Norge.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

LeSorcier skrev: tir apr 18, 2023 6:51 pm Hvem viser VM? Jeg kan ikke se at det går noe på Eurosport Norge.
Det er Eurosport som viser, hittil har vel sendingene gått på Eurosport 1

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det braker løs kl. 15:30, om jeg ikke leste feil. Det skal bli en nytelse å se denne mannen spille snooker igjen!


Screenshot_20230419_133442_Samsung Internet.jpg

Tormund

Legg inn av Tormund »

Ligger an til en spennende avslutning på matchen mellom Trump og McGill, 7-6 nå i favør McGill, det var 6-3 dagens sesjon. Litt synd at to så gode spillere møtes i første runde.

Tormund

Legg inn av Tormund »

McGill har et solid balletak på Trump nå med 9-6, beste Trump og vi, seerne, kan håpe på nå ser ut hill hill og ett siste avgjørende parti.

Får bare håpe Eurosport ikke velger å vise en eller annen tennisturnering før den tid.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Tormund skrev: ons apr 19, 2023 5:37 pm McGill har et solid balletak på Trump nå med 9-6, beste Trump og vi, seerne, kan håpe på nå ser ut hill hill og ett siste avgjørende parti.

Får bare håpe Eurosport ikke velger å vise en eller annen tennisturnering før den tid.
Lite dramatikk her, McGill vant 10-6.

Litt sjokkerende at Trump ryker allerede i 1.runde, men formen har vel ikke vært helt på topp, og han møtte kanskje sterkest motstand i 1.runde, av de høyest rangerte.

Tormund

Legg inn av Tormund »

KingKongHalvor skrev: ons apr 19, 2023 8:22 pm
Tormund skrev: ons apr 19, 2023 5:37 pm McGill har et solid balletak på Trump nå med 9-6, beste Trump og vi, seerne, kan håpe på nå ser ut hill hill og ett siste avgjørende parti.

Får bare håpe Eurosport ikke velger å vise en eller annen tennisturnering før den tid.
Lite dramatikk her, McGill vant 10-6.

Litt sjokkerende at Trump ryker allerede i 1.runde, men formen har vel ikke vært helt på topp, og han møtte kanskje sterkest motstand i 1.runde, av de høyest rangerte.
Veldig lite dramatikk, jeg hadde et håp om at Trump skulle klare å kjempe seg tilbake og vinne på 6-7, men som du sier, formen var ikke helt på topp og McGill vant helt fortjent.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Der er Si videre, etter at Murphy nesten tar det! Hill Hill. Fantastisk underholdning sent på torsdagskvelden, og ny favoritt resten av turneringen i kineseren.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Biljardsport»