Alltid rotete tabell i PL pga forskjellg antall kamper spilt. Hvorfor?

Svar
LANISTA

Alltid rotete tabell i PL pga forskjellg antall kamper spilt. Hvorfor?

Legg inn av LANISTA »

Tittelen er jo selvforklarende.
I PL er det omtrent alltid flere lag som har spilt to kamper mer enn mange andre lag.
Dette skjer nesten aldri i Serie A og La Liga. Per dags dato har alle lagene i disse ligaene spilt nøyaktig like mange kamper. Og sånn pleier det å være også.
Er det været i England som er årsaken eller er det andre årsaker? En ekstra cupturnering?
Nå er en City-kamp mot Brighton utsatt. Dvs at City vil ha to kamper mindre spilt enn Arsenal i sluttspurten og Brighton vil ha tre kamper mindre spilt i sluttspurten om nederste europacup-plass.
Igjen, hvorfor er det så rotete i PL kontra andre større ligaer?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Dødsfallet til dronningen og den påfølgende utsettelsen hjalp vel ikke på med tanke på ett allerede stappfullt kampprogram før og etter VM.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Cuppene. Ekstra Cup-turnering, samt at de siste rundene i FA-cupen går i helg. I Italia/Spania spilles cuppene i midtuka.

Everenga

Legg inn av Everenga »

I år er det som Chromeback sier dronningens dødsfall som har gjort mye. I tidligere tider var været en stor faktor, noe det fortsatt er i lavere divisjoner.
England burde jo egentlig spilt sommersesong som i Skandinavia men fotball begynte jo som noe man drev med mens været ikke passet for cricket og da ble det til at man spilte gjennom vinteren i stedet.

Moist

Legg inn av Moist »

Det er vel ingen av topplagene i de andre topp 5 ligaene som matcher City sitt kampprogram denne sesongen? I tillegg døde jo den gamle dama og utsatt noen kamper i samme slengen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Everenga skrev: tir apr 18, 2023 11:22 am I år er det som Chromeback sier dronningens dødsfall som har gjort mye. I tidligere tider var været en stor faktor, noe det fortsatt er i lavere divisjoner.
England burde jo egentlig spilt sommersesong som i Skandinavia men fotball begynte jo som noe man drev med mens været ikke passet for cricket og da ble det til at man spilte gjennom vinteren i stedet.
Nå til dags er jo gressmattene så bra i PL at vintersesong ikke er noe som helst problem. Enorm fremgang der i løpet av "min" tid som supporter, dvs. fra midt på 90-tallet. Tror det skjedde mye på tidlig 2000-tall når det gjaldt kvalitet på gressmattene.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Jeg regnet med at en ekstra cup og vær var faktorer.
Men for dere som følger PL tett, er det ikke litt irriterende at man veldig ofte må vente på noen hengekamper før man egentlig vet hvordan det ligger an på tabellen?
Eller er det en del av spenningen?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

LANISTA skrev: tir apr 18, 2023 12:15 pm Jeg regnet med at en ekstra cup og vær var faktorer.
Men for dere som følger PL tett, er det ikke litt irriterende at man veldig ofte må vente på noen hengekamper før man egentlig vet hvordan det ligger an på tabellen?
Eller er det en del av spenningen?
Lillestrøm har det verre. De må finne seg i å ligge nederst på Eliteserie-tabellen med 0 poeng fordi de ikke fikk spilt første serierunde. Ikke det at jeg har den minste sympati med dem.

MentalM

Legg inn av MentalM »

LANISTA skrev: tir apr 18, 2023 12:15 pm Jeg regnet med at en ekstra cup og vær var faktorer.
Men for dere som følger PL tett, er det ikke litt irriterende at man veldig ofte må vente på noen hengekamper før man egentlig vet hvordan det ligger an på tabellen?
Eller er det en del av spenningen?
Har så mye annet å irritere seg over i PL at dette hadde jeg ikke en gang tenkt på

peraleks

Legg inn av peraleks »

Moist skrev: tir apr 18, 2023 11:38 am Det er vel ingen av topplagene i de andre topp 5 ligaene som matcher City sitt kampprogram denne sesongen? I tillegg døde jo den gamle dama og utsatt noen kamper i samme slengen.
Real Madrid og Manchester City skal ha like mange kamper spilt så langt denne sesongen(47 kamper hver).
Henholdsvis Rodri(44) og Camawinga(45) har spilt flest kamper hos de to respektive lagene.

Real Madrid har den spanske cupfinalen foran seg, mens City fremdeles er med i FA-cupen, begge to ligger og an til å ta seg videre til semifinalen i CL(Hvor de igjen møter hverandre eventuelt).

Lezah

Legg inn av Lezah »

Moist skrev: tir apr 18, 2023 11:38 am Det er vel ingen av topplagene i de andre topp 5 ligaene som matcher City sitt kampprogram denne sesongen?
Hvordan da?

peraleks

Legg inn av peraleks »

50 kom jeg frem til på United etter en kjapp telling, 3 foran RM/City om det stemmer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»