Chrombacks store NHL draft-tråd

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Chrombacks store NHL draft-tråd

Legg inn av TAdams6 »

Skjer ting i kulissene. Montreal er ivrige


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: ons jun 14, 2023 9:48 pm Skjer ting i kulissene. Montreal er ivrige

Skjønner jo Habs her, men denne typen trades skjer jo omtrent aldri i NHL, spesielt når det er for en spiller som Fantilli. Hvis Habs får dette til så vil man nok se en ganske enestående avtale, og jeg tør egentlig ikke helt å tenke meg hva Ducks vil ha i retur.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Da er first round satt 100% etter at Vegas stakk av med bøtta. Nå er også Canucks med, i motsetning til sist liste jeg la ut.

Bare å gjøre seg klar for eventuelle trades fremover.

2023 FIRST ROUND DRAFT ORDER

1. Chicago Blackhawks
2. Anaheim Ducks
3. Columbus Blue Jackets
4. San Jose Sharks
5. Montreal Canadiens
6. Arizona Coyotes
7. Philadelphia Flyers
8. Washington Capitals
9. Detroit Red Wings
10. St. Louis Blues
11. Vancouver Canucks
12. Arizona Coyotes (from Ottawa Senators)
13. Buffalo Sabres
14. Pittsburgh Penguins
15. Nashville Predators
16. Calgary Flames
17. Detroit Red Wings (from New York Islanders via Vancouver Canucks)
18. Winnipeg Jets
19. Chicago Blackhawks (from Tampa Bay Lightning)
20. Seattle Kraken
21. Minnesota Wild
22. Philadelphia Flyers (from Los Angeles Kings via Columbus Blue Jackets)
23. New York Rangers
24. Nashville Predators (from Edmonton Oilers)
25. St. Louis Blues (from Toronto Maple Leafs)
26. San Jose Sharks (from New Jersey Devils)
27. Colorado Avalanche
28. Toronto Maple Leafs (from Boston Bruins via Washington Capitals)
29. St. Louis Blues (from Dallas Stars via New York Rangers)
30. Carolina Hurricanes
31. Florida Panthers
32. Vegas Golden Knights

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gode kort på hånd


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Seks dager igjen til vi er i gang, og full liste per 16.06.23 ser slik ut:

Onsdag 28.06.23 vil kun gå igjennom den første runden:

First Round:
1. Chicago Blackhawks
2. Anaheim Ducks
3. Columbus Blue Jackets
4. San Jose Sharks
5. Montreal Canadiens
6. Arizona Coyotes
7. Philadelphia Flyers
8. Washington Capitals
9. Detroit Red Wings
10. St. Louis Blues
11. Vancouver Canucks
12. Arizona Coyotes (from Ottawa Senators)
13. Buffalo Sabres
14. Pittsburgh Penguins
15. Nashville Predators
16. Calgary Flames
17. Detroit Red Wings (from New York Islanders via Vancouver Canucks)
18. Winnipeg Jets
19. Chicago Blackhawks (from Tampa Bay Lightning)
20. Seattle Kraken
21. Minnesota Wild
22. Philadelphia Flyers (from Los Angeles Kings via Columbus Blue Jackets)
23. New York Rangers
24. Nashville Predators (from Edmonton Oilers)
25. St. Louis Blues (from Toronto Maple Leafs)
26. San Jose Sharks (from New Jersey Devils)
27. Colorado Avalanche
28. Toronto Maple Leafs (from Boston Bruins via Washington Capitals)
29. St. Louis Blues (from Dallas Stars via New York Rangers)
30. Carolina Hurricanes
31. Florida Panthers
32. Vegas Golden Knights

Torsdag 29.06.23 vil resten av draften foretas, fra runde 2 til 7:

Second Round

33. Anaheim Ducks
34. Columbus Blue Jackets
35. Chicago Blackawks
36. San Jose Sharks
37. Montreal Canadiens
38. Arizona Coyotes
39. Buffalo Sabres
40. Washington Capitals
41. Detroit Red Wings
42. Detroit Red Wings
43. Detroit Red Wings
44. Chicago Blackhawks
45. Buffalo Sabres
46. Nashville Predators
47. Nasville Predators
48. Calgary Flames
49. New York Islanders
50. Seattle Kraken
51. Chicago Blackhawks
52. Seattle Kraken
53. Minnesota Wild
54. Los Angles Kings
55. Chicago Blackhawks
56. Edmonton Oilers
57. Seattle Kraken
58. New Jersey Devils
59. Anaheim Ducks
60. Anaheim Ducks
61. Dallas Stars
62. Carolina Hurricanes
63. Florida Panthers
64. Minnesota Wild

Third Round
65. Anaheim Ducks
66. Columbus Blue Jackets
67. Chicago Blackhawks
68. Nashville Predators
69. Montreal Canadiens
70. Arizona Coyotes
71. Carolina Hurricanes
72. Arizona Coyotes
73. Detroit Red Wings
74. St. Louis Blues
75. Vancouver Canucks
76. St. Louis Blues
77. Vegas Golden Knights
78. Los Angeles Kings
79. Nashville Predators
80. New Jersey Devils
81. Arizona Coyotes
82. Winnipeg Jets
83. Nashville Predators
84. Seattle Kraken
85. Anaheim Ducks
86. Buffalo Sabres
87. Philadelphia Flyers
88. Arizona Coyetes
89. Vancouver Canucks
90. Pittsburgh Penguins
91. New York Rangers
92. Boston Bruins
93. Chicago Blackhawks
94. San Jose Sharks
95. Philadelphia Flyers
96. Vegas Golden Knights

Fourth Round
97. Anaheim Ducks
98. Columbus Blue Jackets
99. Chicago Blackhawks
100. San Jose Sharks
101. Montreal Canadiens
102. Arizona Coyotes
103. Philadelphia Flyers
104. Washington Capitals
105. Vancouver Canucks
106. St. Louis Blues
107. Vancouver Canucks
108. Ottawa Senators
109. Buffalo Sabres
110. Montreal Canadiens
111. Nashville Predators
112. Calgary Flames
113. New York Islanders
114. Columbus Blue Jackets
115. Nasville Predators
116. Seattle Kraken
117. Detroit Red Wings
118. Los Angeles Kings
119. Vancouver Canucks
120. Philadelphia Flyers
121. Nashville Predators
122. New Jersey Devils
123. San Jose Sharks
124. Boston Bruins
125. Dallas Stars
126. Carolina Hurricanes
127. Florida Panthers
128. Montreal Canadiens

Fifth Round
129. Anaheim Ducks
130. San Jose Sharks
131. Chicago Blackhawks
132. San Jose Sharks
133. Montreal Canadiens
134. Arizona Coyotes
135. Philadelphia Flyers
136. Washington Capitals
137. Detroit Red Wings
138. St. Louis Blues
139. Carolina Hurricanes
140. Ottawa Senators
141. Buffalo Sabres
142. Pittsburgh Penguins
143. Nashville Predators
144. Montreal Canadiens
145. New York Islanders
146. Winnipeg Jets
147. Nashville Predators
148. Seattle Kraken
149. Minnesota Wild
150. Los Angeles Kings
151. Winnipeg Jets
152. New York Rangers
153. Toronto Maple Leafs
154. Red Jersey Devils
155. Colorado Avalanche
156. Columbus Blue Jackets
157. Dallas Stars
158. Carolina Hurricanes
159. Florida Panthers
160. Arizona Coyotes

Sixth Round
161. Anaheim Ducks
162. Arizona Coyotes
163. Carolina Hurricanes
164. San Jose Sharks
165. Montreal Canadiens
166. Arizona Coyotes
167. Philadelphia Flyers
168. Seattle Kraken
169. Detroit Red Wings
170. St. Louis Blues
171. Vancouver Canucks
172. Philadelphia Flyers
173. Buffalo Sabres
174. Pittsburgh Penguins
175. Nashville Predators
176. Calgary Flames
177. New York Islanders
178. New York Rangers
179. St. Louis Blues
180. Seattle Kraken
181. Minnesota Wild
182. Los Angeles Kings
183. New York Rangers
184. Edmonton Oilers
185. Toronto Maple Leafs
186. New Jersey Devils
187. Columbus Blue Jackets
188. Boston Bruins
189. Dallas Stars
190. Carolina Hurricanes
191. Florida Panthers
192. Vegas Golden Knights

Seventh Round
193. Tampa Bay Lightning
194. Columbus Blue Jackets
195. Chicago Blackhawks
196. San Jose Sharks
197. Montreal Canadiens
198. Florida Panthers
199. Philadelphia Flyers
200. Washington Capitols
201. Detroit Red Wings
202. St. Louis Blues
203. San Jose Sharks
204. Ottawa Senators
205. Buffalo Sabres
206. San Jose Sharks
207. Ottawa Senators
208. Calgary Flames
209. New York Islanders
210. Winnipeg Jets
211. Tampa Bay Lightning
212. Seattle Kraken
213. Minnesota Wild
214. Boston Bruins
215. Ottawa Senators
216. Edmonton Oilers
217. Pittsburgh Penguins
218. New Jersey Devils
219. Colorado Avalanche
220. Boston Bruins
221. Dallas Stars
222. Carolina Hurricanes
223. Pittsburgh Penguins
224. Vegas Golden Knights

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Siden denne draften inneholder ett av de største talentene vi har sett i moderne hockey, så ønsker jeg å skru klokka noen år tilbake og se litt mer generelt på draften i NHL som en helhet.

Etter at det ble klart at Blackhawks vant lotteriet, så oppstod det mye diskusjon rundt selve konseptet med lotteriet og hvordan det blir gjennomført. Jeg skal ikke gå mye mer inn på årets draft og lotteri, men på ett helhetlig nivå har jeg jo mine tanker om hvordan og hva som er viktig for draften. Det er spesielt mye prat rundt konseptet tanking blant fansen, men min personlige mening er at det ikke finnes noen toppatleter eller trenere som tanker sesongene sine med vilje for en spiller de ikke vet noe om, og at problemstillingen derfor blir ganske styrt og oppblåst av media og fansen.

Jeg mener at hovedpoenget for en tanking er at man ofte ser lag som er såpass dårlig stilt av ulike årsaker som gjør at General Mangeren som sitter med ansvaret ofte må rive opp grunnmuren for å starte på nytt. Man kan for eksempel enten se mot Chicago som etter å ha hatt en franchise som har vært elite i flere år, endte opp med en grunnstamme som var for gammel og for dårlig. Da har man nå kvittet seg med Kane og Toewes har gitt seg, og laget man sitter igjen med er rett og slett dårlig.

Men nå var det egentlig ikke dette jeg skulle skrive om, men mer om hvorfor draften er viktig å beholde selve grunnideen som hvordan den er i dag. Noen mener at lotteriet burde være åpent for alle, eller at en større andel av ligaen burde vært med i lotteriet om topp pickene. Personlig mener jeg ikke at lotteriet må åpnes for alle, og det er av litt ulike årsaker, men i dag skal jeg prøve å holde meg til utviklingen av talentene som går i draften, og her kommer jeg tilbake til åpningen av dette innlegget.

Connor Bedard blir sett på som ett generasjonstalent uten sidestykke, men skrur vi klokken tilbake noen få år tilbake så vil vi finne en som også ble hypet opp inn mot draften som ett generasjonstalent utenom det vanlige. Alexis Lafreniere ble sett på som ett helt spesielt talent da vi gikk inn mot draften i 2020. Lafreniere var den en av to spillere som hadde vunnet CHL Player of the Year, ved siden av Sidnei Crosby. Lafreniere går i sommer inn som RFA etter at rookie-kontrakten hans går ut, og man kan vil si at karrieren hans så langt har vært ett antiklimaks. Det samme kan man si om lagkamerat Kaapo Kakko som gikk som #2 i 2019, rett bak Jack Hughes, som har stått frem som en stjerne for Devils.

Og grunnen til at jeg fokuserer på Alexis og Kaapo er fordi begge ble draftet av ett New York Rangers som satset hardt på en rask rebuild, og de har vært en del utålmodige med disse to gutta. Jeg vil ikke si at de er noen buster noen av dem, men det må skje noe snart. Lafreniere kan man jo peke til at ferdighetene hans på selve skøytene ikke har vært gode nok for ligaen, men det er heller ikke noe han nødvendigvis ikke har fått utvikle heller hvis han hadde gått til ett lag som hadde hatt en annen tidsramme enn Rangers.

Jeg fant en statistikk som viser hvor stor forskjellen faktisk kan være for topp 5 picks, hvor vi har gruppe A og gruppe B.

Gruppe A består av Stützle, Beniers, Petterson, B. Tkachuck og Hischer. Denne gruppen som har en gjennonsnittid på isen over 15 minutter, og bidra i førstelinjene i powerplays.

Gruppe B består av Lafreniere, Hayton, Svechnikov, Kakko og Byfield. Denne gruppen har en gjennomsnittstid på under femten minutter, og minimalt til ingen bidrag i førstelinija i powerplay.

Gruppe A:
Time on Ice (TOI) Average: 16:40
Points Per Game (PPG): .70
Pace of points over 82 matches: 57

Gruppe B:
TOI: 13.13
PPG: .35
Pace of points over 82 matches: 29

Målsnitter er dermed ca halvert fra gruppe A til B.

Dette betyr ikke at man ikke kan bli en stjerne hvis man blir valgt av ett lag hvor man får mindre spilletid, men det viser at starten på karrieren kan bli mer skutt i været om man havner hos ett lag
som gir deg flere muligheter fra starten av. Så kan man også si at statistikken er relativt smal, men synes det er interessant å se hvor stor forskjellen er.

Samtidig så utvikler spillere seg i forskjellige tempo, og noen har kanskje godt av å spille bak noen mentorer på laget.

Når det kommer til Lafreniere så regner jeg med at man vil se det samme som med Kakko i fjor, og at han får en brigdedeal på to år, eller så vil man kanskje se at han trades allerede i sommer. For Rangers har mye å tenke på, og det ville kanskje vært fint for Alexis å fått en ny start på ett nytt lag.

Ble mye mer tanker enn jeg hadde tenkt å få ned her nå, men håper det ikke er skrevet for knotete her nå.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Chromeback skrev: fre jun 16, 2023 3:07 pm Siden denne draften inneholder ett av de største talentene vi har sett i moderne hockey, så ønsker jeg å skru klokka noen år tilbake og se litt mer generelt på draften i NHL som en helhet.

Etter at det ble klart at Blackhawks vant lotteriet, så oppstod det mye diskusjon rundt selve konseptet med lotteriet og hvordan det blir gjennomført. Jeg skal ikke gå mye mer inn på årets draft og lotteri, men på ett helhetlig nivå har jeg jo mine tanker om hvordan og hva som er viktig for draften. Det er spesielt mye prat rundt konseptet tanking blant fansen, men min personlige mening er at det ikke finnes noen toppatleter eller trenere som tanker sesongene sine med vilje for en spiller de ikke vet noe om, og at problemstillingen derfor blir ganske styrt og oppblåst av media og fansen.

Jeg mener at hovedpoenget for en tanking er at man ofte ser lag som er såpass dårlig stilt av ulike årsaker som gjør at General Mangeren som sitter med ansvaret ofte må rive opp grunnmuren for å starte på nytt. Man kan for eksempel enten se mot Chicago som etter å ha hatt en franchise som har vært elite i flere år, endte opp med en grunnstamme som var for gammel og for dårlig. Da har man nå kvittet seg med Kane og Toewes har gitt seg, og laget man sitter igjen med er rett og slett dårlig.

Men nå var det egentlig ikke dette jeg skulle skrive om, men mer om hvorfor draften er viktig å beholde selve grunnideen som hvordan den er i dag. Noen mener at lotteriet burde være åpent for alle, eller at en større andel av ligaen burde vært med i lotteriet om topp pickene. Personlig mener jeg ikke at lotteriet må åpnes for alle, og det er av litt ulike årsaker, men i dag skal jeg prøve å holde meg til utviklingen av talentene som går i draften, og her kommer jeg tilbake til åpningen av dette innlegget.

Connor Bedard blir sett på som ett generasjonstalent uten sidestykke, men skrur vi klokken tilbake noen få år tilbake så vil vi finne en som også ble hypet opp inn mot draften som ett generasjonstalent utenom det vanlige. Alexis Lafreniere ble sett på som ett helt spesielt talent da vi gikk inn mot draften i 2020. Lafreniere var den en av to spillere som hadde vunnet CHL Player of the Year, ved siden av Sidnei Crosby. Lafreniere går i sommer inn som RFA etter at rookie-kontrakten hans går ut, og man kan vil si at karrieren hans så langt har vært ett antiklimaks. Det samme kan man si om lagkamerat Kaapo Kakko som gikk som #2 i 2019, rett bak Jack Hughes, som har stått frem som en stjerne for Devils.

Og grunnen til at jeg fokuserer på Alexis og Kaapo er fordi begge ble draftet av ett New York Rangers som satset hardt på en rask rebuild, og de har vært en del utålmodige med disse to gutta. Jeg vil ikke si at de er noen buster noen av dem, men det må skje noe snart. Lafreniere kan man jo peke til at ferdighetene hans på selve skøytene ikke har vært gode nok for ligaen, men det er heller ikke noe han nødvendigvis ikke har fått utvikle heller hvis han hadde gått til ett lag som hadde hatt en annen tidsramme enn Rangers.

Jeg fant en statistikk som viser hvor stor forskjellen faktisk kan være for topp 5 picks, hvor vi har gruppe A og gruppe B.

Gruppe A består av Stützle, Beniers, Petterson, B. Tkachuck og Hischer. Denne gruppen som har en gjennonsnittid på isen over 15 minutter, og bidra i førstelinjene i powerplays.

Gruppe B består av Lafreniere, Hayton, Svechnikov, Kakko og Byfield. Denne gruppen har en gjennomsnittstid på under femten minutter, og minimalt til ingen bidrag i førstelinija i powerplay.

Gruppe A:
Time on Ice (TOI) Average: 16:40
Points Per Game (PPG): .70
Pace of points over 82 matches: 57

Gruppe B:
TOI: 13.13
PPG: .35
Pace of points over 82 matches: 29

Målsnitter er dermed ca halvert fra gruppe A til B.

Dette betyr ikke at man ikke kan bli en stjerne hvis man blir valgt av ett lag hvor man får mindre spilletid, men det viser at starten på karrieren kan bli mer skutt i været om man havner hos ett lag
som gir deg flere muligheter fra starten av. Så kan man også si at statistikken er relativt smal, men synes det er interessant å se hvor stor forskjellen er.

Samtidig så utvikler spillere seg i forskjellige tempo, og noen har kanskje godt av å spille bak noen mentorer på laget.

Når det kommer til Lafreniere så regner jeg med at man vil se det samme som med Kakko i fjor, og at han får en brigdedeal på to år, eller så vil man kanskje se at han trades allerede i sommer. For Rangers har mye å tenke på, og det ville kanskje vært fint for Alexis å fått en ny start på ett nytt lag.

Ble mye mer tanker enn jeg hadde tenkt å få ned her nå, men håper det ikke er skrevet for knotete her nå.
Bare for å fylle på litt her, siden jeg glemte dette avsnittet da jeg skulle publisere avsnittet.

I 2017 fikk Dale Tallon i Florida Panthers tak i "sin mann" da draften hadde kommet til det 10. picket i første runde. Florida Panthers valgte høyrevingen Owen Tippett, som hadde falt nedover på listene før draften, hvor han ble tippet til å gå mellom tredje og det sjette picket.

Bilde

Tippett ble sett på som ett stort utviklingsprosjekt av veldig mange, fordi det var en del å jobbe med i spillet hans, men med klassen desidert beste skudd så var han ett typisk high risk-high reward pick.

I Florida så fikk han aldri helt slå til, og på ett lag som satset alt på å vinne Stanley Cup finalen ble det aldri rom for han å utfolde seg. I 2022 så forsvant han til Philly som en del av pakken for Giroux, og selv på et møkk elendig Flyers-lag, så var Tippett en av få solskinnshistorier for ett lag som er i gjørma.

I 21/22 sesongen for Florida så hadde han en TOI på 12.32 over 42 kamper, og 14 målpoeng (6+8).
For Flyers i 22/23 har han fått masse rom som en top six forward, og muligheter på førstelinja i Power Plays, med en TOI på 17:26 over 77 kamper, som har resultert i 49 målpoeng (27+22).

Derfor er det også litt ekstra gøy å følge med på Detroit om dagen, som jeg skrev om lengre oppe i tråden, som er ekstremt gode på å gi plass til fremadstormende spillere. Så får man se om dette lønner seg i lengden, men jeg er veldig fan av det de prøver på.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Om tre så smeller det igjen, for da kommer Gavin McKenna etter all sannsynlighet til å være #1 picket inn mot NHL draften i 2026. Gavin er fetteren til Connor Bedard. Hockeyen ligger i blodet kan man si.



Og i 2026 kan man vel allerede spå at Penguins vinner draft lotteriet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mer bensin på bålet rundt Michkov sin situasjon.
Lukter veldig Caps på 8. nå, de lagene foran får i hvert fall veldig mye å tenke på fremover.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: lør jun 17, 2023 11:32 am Mer bensin på bålet rundt Michkov sin situasjon.
Lukter veldig Caps på 8. nå, de lagene foran får i hvert fall veldig mye å tenke på fremover.

Leste noe tidligere om at han ønsket å være tilstede under draften

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: lør jun 17, 2023 12:49 pm
Chromeback skrev: lør jun 17, 2023 11:32 am Mer bensin på bålet rundt Michkov sin situasjon.
Lukter veldig Caps på 8. nå, de lagene foran får i hvert fall veldig mye å tenke på fremover.

Leste noe tidligere om at han ønsket å være tilstede under draften
Virker litt som om at det kan være ett forsøk på å styre litt sin egen fremtid på hvilket lag han ønsker å gå til.

Samtidig så har det også vært litt rykter om at han har en fryktelig dårlig karakter og holdning, men man så jo det samme med Wright i fjor, så spørsmålet er om det er speidere som prøver å gjøre hverandre usikre eller om Matvei faktisk har helt elendige holdninger.

Fortsatt han jeg er mest spent på hvor går hen. Blir litt overrasket om Sharks, Habs eller Yotes hopper over han, og han passer fint inn i tidslinjen til Flyers sin rebuild. Eller kanskje ikke Habs, de har vel ikke mye historie med russere, og drafter sjeldent spillere derifra.

Hvis han derimot fortsatt er ledig på #8 og Caps ikke velger han, så vil nok alarmklokkene gå ganske fort hos de andre GMene. Men har vanskeligheter med å se for meg at han faller lengre enn pick 8.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: lør jun 17, 2023 1:26 pm
TAdams6 skrev: lør jun 17, 2023 12:49 pm
Chromeback skrev: lør jun 17, 2023 11:32 am Mer bensin på bålet rundt Michkov sin situasjon.
Lukter veldig Caps på 8. nå, de lagene foran får i hvert fall veldig mye å tenke på fremover.

Leste noe tidligere om at han ønsket å være tilstede under draften
Virker litt som om at det kan være ett forsøk på å styre litt sin egen fremtid på hvilket lag han ønsker å gå til.

Samtidig så har det også vært litt rykter om at han har en fryktelig dårlig karakter og holdning, men man så jo det samme med Wright i fjor, så spørsmålet er om det er speidere som prøver å gjøre hverandre usikre eller om Matvei faktisk har helt elendige holdninger.

Fortsatt han jeg er mest spent på hvor går hen. Blir litt overrasket om Sharks, Habs eller Yotes hopper over han, og han passer fint inn i tidslinjen til Flyers sin rebuild. Eller kanskje ikke Habs, de har vel ikke mye historie med russere, og drafter sjeldent spillere derifra.

Hvis han derimot fortsatt er ledig på #8 og Caps ikke velger han, så vil nok alarmklokkene gå ganske fort hos de andre GMene. Men har vanskeligheter med å se for meg at han faller lengre enn pick 8.
Sjelden spennende draft dette her.
Så mange spennende navn at det kanskje er noen som trader seg oppover i draften

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: lør jun 17, 2023 1:34 pm
Chromeback skrev: lør jun 17, 2023 1:26 pm
TAdams6 skrev: lør jun 17, 2023 12:49 pm
Leste noe tidligere om at han ønsket å være tilstede under draften
Virker litt som om at det kan være ett forsøk på å styre litt sin egen fremtid på hvilket lag han ønsker å gå til.

Samtidig så har det også vært litt rykter om at han har en fryktelig dårlig karakter og holdning, men man så jo det samme med Wright i fjor, så spørsmålet er om det er speidere som prøver å gjøre hverandre usikre eller om Matvei faktisk har helt elendige holdninger.

Fortsatt han jeg er mest spent på hvor går hen. Blir litt overrasket om Sharks, Habs eller Yotes hopper over han, og han passer fint inn i tidslinjen til Flyers sin rebuild. Eller kanskje ikke Habs, de har vel ikke mye historie med russere, og drafter sjeldent spillere derifra.

Hvis han derimot fortsatt er ledig på #8 og Caps ikke velger han, så vil nok alarmklokkene gå ganske fort hos de andre GMene. Men har vanskeligheter med å se for meg at han faller lengre enn pick 8.
Sjelden spennende draft dette her.
Så mange spennende navn at det kanskje er noen som trader seg oppover i draften
Absolutt, er ganske sikker på at rekkefølgen på de tre første er satt som nevnt tidligere. Bedard til Chicago, Fantilli til Ducks og Leo til Blue Jackets. Den er jeg 99% sikker på.

Men så begynner det å bli interessant å se hva Sharks gjør på pick 4. Det ryktes jo at de er veldig gira på Will Smith, men hvem vet hva som skjer med Matvei her, og jeg tror dette er picket som fort blir avgjørende for hva som skjer videre. Tas Matvei av tavla her, så tror jeg kanskje noen lag vil prøve å hoppe opp tavla for Habs sitt pick for å prøve å huke tak i Smith som ser ut til å rates høyt av veldig mange.

Men, siden cap’en ble introdusert, så trades det nesten ikke topp 10 picks. Det har skjedd åtte ganger siden 2005, og det høyeste noen har fått tradet seg til er pick 5 i 2008, da Leafs tradet med Islanders. Ellers er det stort sett i området 7-9 det trades av de resterende åtte.

Det er helt sikkert noen lag som ønsker å trade seg oppover, men veldig spent på hva prisen er i sommer, for det tror jeg blir dyrt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Er det en fjelltopp jeg er villig til å dø på så er det hvem Flyers burde gå for i årets draft. Det er kanskje det picket som er mest upopulært hos blant annet r/Flyers, for der er Leonard og Dubrovsky to av favorittene, og en del ønsker Reinbacher som et defensivt alternativ.

Men jeg ønsker Zach Benson, som er kanskje det mest omstridte valget hos Flyers sin valgbase.

Mye av grunnen til at jeg ønsker Benson er på grunn av dette. Der mange er bekymret for skøyteferdighetene hans, mener jeg at IQen hans er for god til å hoppe over. Jeg vil ha Benson!



Legger også ut om Leo for deg her, @BigTonyAdams


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Chromeback skrev: lør jun 17, 2023 6:22 pm Er det en fjelltopp jeg er villig til å dø på så er det hvem Flyers burde gå for i årets draft. Det er kanskje det picket som er mest upopulært hos blant annet r/Flyers, for der er Leonard og Dubrovsky to av favorittene, og en del ønsker Reinbacher som et defensivt alternativ.

Men jeg ønsker Zach Benson, som er kanskje det mest omstridte valget hos Flyers sin valgbase.

Mye av grunnen til at jeg ønsker Benson er på grunn av dette. Der mange er bekymret for skøyteferdighetene hans, mener jeg at IQen hans er for god til å hoppe over. Jeg vil ha Benson!



Legger også ut om Leo for deg her, @BigTonyAdams

Her tagget jeg jo feil, sorry @TAdams6! Gikk litt fort i svingene :lol:

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lover godt dette. Spent på om og hvordan dette vil påvirke draften.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tor jun 22, 2023 6:51 pm Lover godt dette. Spent på om og hvordan dette vil påvirke draften.

Topp 3 vil jeg tro. Men alt kan skje. Det nærmer seg draft

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: tor jun 22, 2023 7:24 pm
Viktig å notere at lista er en kombo av alle speiderne McKenzie prater med, så det blir litt usikkert på hva det faktisk grunnlaget for hvem som havner hvor. Men med det sagt…

Det er så vilt å holde Smith over Michkov, hvis man kun ser på råtalentet. Nå er det nok åpenbart andre årsaker som gjør at Smith får fjerdeplassen her. Ikke at Smith er en dårlig spiller, selv om jeg er litt spent på skøyteferdighetene hans, men Michkov er spilleren som er desidert nærmest Bedard talentmessig i mine øyne.

Topp 10 tror jeg blir helt bingo for oss utenforstående, alt kommer ut i fra hva de forskjellige GMene ser etter. Topp 20 også for så vidt.

Jeg er som sagt ekstremt svak for Benson, og som jeg nok holder litt unaturlig høyt i forhold veldig mange andre. Oliver Moore er også en type jeg er veldig spent på hvor havner. Han er så rå på skøytene.

Sale og Cristall mener jeg også kommer til å falle alt for langt i forhold til talentet, så her er det mulig å plukke gull langt nede.

Til slutt er jeg veldig spent på hvordan det vil gå med de defensive spillerne i årets draft. Reinbacher har virkelig fått en oppsving inn mot draften, virker som om at han vil gå først nå, selv om mange nok har sett på Pellikka som den som skulle gått først av årets forsvarsspillere.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tor jun 22, 2023 7:41 pm
TAdams6 skrev: tor jun 22, 2023 7:24 pm
Viktig å notere at lista er en kombo av alle speiderne McKenzie prater med, så det blir litt usikkert på hva det faktisk grunnlaget for hvem som havner hvor. Men med det sagt…

Det er så vilt å holde Smith over Michkov, hvis man kun ser på råtalentet. Nå er det nok åpenbart andre årsaker som gjør at Smith får fjerdeplassen her. Ikke at Smith er en dårlig spiller, selv om jeg er litt spent på skøyteferdighetene hans, men Michkov er spilleren som er desidert nærmest Bedard talentmessig i mine øyne.

Topp 10 tror jeg blir helt bingo for oss utenforstående, alt kommer ut i fra hva de forskjellige GMene ser etter. Topp 20 også for så vidt.

Jeg er som sagt ekstremt svak for Benson, og som jeg nok holder litt unaturlig høyt i forhold veldig mange andre. Oliver Moore er også en type jeg er veldig spent på hvor havner. Han er så rå på skøytene.

Sale og Cristall mener jeg også kommer til å falle alt for langt i forhold til talentet, så her er det mulig å plukke gull langt nede.

Til slutt er jeg veldig spent på hvordan det vil gå med de defensive spillerne i årets draft. Reinbacher har virkelig fått en oppsving inn mot draften, virker som om at han vil gå først nå, selv om mange nok har sett på Pellikka som den som skulle gått først av årets forsvarsspillere.
Klubber henter også i forhold til hva de mener de trenger. Center, ving, back, stor spiller, kreativ spiller. Det blir omveltninger og alltid litt overraskelser. Kanskje ekstra mye i år siden lista er så usikker bak Bedard

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: tor jun 22, 2023 7:44 pm
Chromeback skrev: tor jun 22, 2023 7:41 pm
TAdams6 skrev: tor jun 22, 2023 7:24 pm
Viktig å notere at lista er en kombo av alle speiderne McKenzie prater med, så det blir litt usikkert på hva det faktisk grunnlaget for hvem som havner hvor. Men med det sagt…

Det er så vilt å holde Smith over Michkov, hvis man kun ser på råtalentet. Nå er det nok åpenbart andre årsaker som gjør at Smith får fjerdeplassen her. Ikke at Smith er en dårlig spiller, selv om jeg er litt spent på skøyteferdighetene hans, men Michkov er spilleren som er desidert nærmest Bedard talentmessig i mine øyne.

Topp 10 tror jeg blir helt bingo for oss utenforstående, alt kommer ut i fra hva de forskjellige GMene ser etter. Topp 20 også for så vidt.

Jeg er som sagt ekstremt svak for Benson, og som jeg nok holder litt unaturlig høyt i forhold veldig mange andre. Oliver Moore er også en type jeg er veldig spent på hvor havner. Han er så rå på skøytene.

Sale og Cristall mener jeg også kommer til å falle alt for langt i forhold til talentet, så her er det mulig å plukke gull langt nede.

Til slutt er jeg veldig spent på hvordan det vil gå med de defensive spillerne i årets draft. Reinbacher har virkelig fått en oppsving inn mot draften, virker som om at han vil gå først nå, selv om mange nok har sett på Pellikka som den som skulle gått først av årets forsvarsspillere.
Klubber henter også i forhold til hva de mener de trenger. Center, ving, back, stor spiller, kreativ spiller. Det blir omveltninger og alltid litt overraskelser. Kanskje ekstra mye i år siden lista er så usikker bak Bedard
Absolutt, og det er veldig mange i år fremstår det som at man må ta ett valg hvor man også må velge om man ønsker å satse på spillerne som en ren center eller ving. Som feks Leo Carlsson som brukes litt over hele linja må nok snart rendyrkes i større grad.

Kan fort se at det kommer en del potensielle «bomber» i den første runden. Blir vanskelig å ikke sitte oppe natt til fredag neste uke.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Til info så vises draften på Viaplay, hvor sendingen starter 17.00 på torsdag.

Selve draften starter 01.00.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: fre jun 23, 2023 9:07 pm Til info så vises draften på Viaplay, hvor sendingen starter 17.00 på torsdag.

Selve draften starter 01.00.
Takk. Har fri så blir kanskje ei lang natt

Børre Lafteberg

Legg inn av Børre Lafteberg »

Er det ikke slik at første runde går natt til torsdag? 19.00 lokal tid vil si 01.00 norsk tid. Resterende runder går dagen etter. Altså torsdag kl 11 lokal tid og 17.00 norsk tid?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Børre Lafteberg skrev: man jun 26, 2023 12:35 pm Er det ikke slik at første runde går natt til torsdag? 19.00 lokal tid vil si 01.00 norsk tid. Resterende runder går dagen etter. Altså torsdag kl 11 lokal tid og 17.00 norsk tid?
Det har du rett i. Da nærmer det seg veldig fort

The 2023 NHL draft will be held on June 28-29 at Bridgestone Arena in Nashville, Tennessee, home of the Predators.

Round 1 will be broadcast on ESPN, beginning at 7 p.m. ET on Wednesday, June 28, while Rounds 2-7 will be broadcast on NHL Network, beginning at 11 a.m. ET on Thursday, June 29.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Er veldig spent på hvor Michkov havner, tror han fort kan bli nest beste spiller i draften på sikt, og er ikke umulig at han blir den beste når vi ser tilbake på denne draften om 10 år. Men hvem tør hente han med tanke på kontrakt? Jeg tror ikke det er en ulempe at han får tre år i KHL før han kommer over. Ville fort brukt to år på å bli klar uansett.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: man jun 26, 2023 5:50 pm Er veldig spent på hvor Michkov havner, tror han fort kan bli nest beste spiller i draften på sikt, og er ikke umulig at han blir den beste når vi ser tilbake på denne draften om 10 år. Men hvem tør hente han med tanke på kontrakt? Jeg tror ikke det er en ulempe at han får tre år i KHL før han kommer over. Ville fort brukt to år på å bli klar uansett.
Hvem tør å gamble? Han burde være nr 2, men blir det nok ikke. Det er så mye usikkerhet rundt han. Samtidig er det 2-3 andre kandidater bak Bedard som er meget sterke og som fort kan gå foran fordi de er sikrere kort.

Jeg tipper 4-6. Håper egentlig at Montreal går all in for Dubois nå og slenger 5.valget deres til Jets. Da kan de være heldige og få han.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: man jun 26, 2023 5:55 pm
Smurfejonny skrev: man jun 26, 2023 5:50 pm Er veldig spent på hvor Michkov havner, tror han fort kan bli nest beste spiller i draften på sikt, og er ikke umulig at han blir den beste når vi ser tilbake på denne draften om 10 år. Men hvem tør hente han med tanke på kontrakt? Jeg tror ikke det er en ulempe at han får tre år i KHL før han kommer over. Ville fort brukt to år på å bli klar uansett.
Hvem tør å gamble? Han burde være nr 2, men blir det nok ikke. Det er så mye usikkerhet rundt han. Samtidig er det 2-3 andre kandidater bak Bedard som er meget sterke og som fort kan gå foran fordi de er sikrere kort.

Jeg tipper 4-6. Håper egentlig at Montreal går all in for Dubois nå og slenger 5.valget deres til Jets. Da kan de være heldige og få han.
Hvem som tør gamble er vel det store spørsmålet i denne draften. Jeg blir ikke overrasket om han faller til 8, og da er jo spørsmålet om Ovi får han over før kontrakten går ut. Det blir uansett en utrolig spennende draft.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Smurfejonny skrev: man jun 26, 2023 6:05 pm
TAdams6 skrev: man jun 26, 2023 5:55 pm
Smurfejonny skrev: man jun 26, 2023 5:50 pm Er veldig spent på hvor Michkov havner, tror han fort kan bli nest beste spiller i draften på sikt, og er ikke umulig at han blir den beste når vi ser tilbake på denne draften om 10 år. Men hvem tør hente han med tanke på kontrakt? Jeg tror ikke det er en ulempe at han får tre år i KHL før han kommer over. Ville fort brukt to år på å bli klar uansett.
Hvem tør å gamble? Han burde være nr 2, men blir det nok ikke. Det er så mye usikkerhet rundt han. Samtidig er det 2-3 andre kandidater bak Bedard som er meget sterke og som fort kan gå foran fordi de er sikrere kort.

Jeg tipper 4-6. Håper egentlig at Montreal går all in for Dubois nå og slenger 5.valget deres til Jets. Da kan de være heldige og få han.
Hvem som tør gamble er vel det store spørsmålet i denne draften. Jeg blir ikke overrasket om han faller til 8, og da er jo spørsmålet om Ovi får han over før kontrakten går ut. Det blir uansett en utrolig spennende draft.
Tviler sterkt på at han får komme over før.

Jeg tipper Sharks tar han på #4. De kommer ikke til å være ett lag som konkurrerer om Stanley Cup innenfor tidsrammen på kontrakten til Michkov, i motsetning til feks hva Columbus ønsker, og kan ta sjansen på å vente på han til 2026. Med Karlsson som ønsker seg ut, så har de ikke sånn veldig mye annet spennende så de har råd til å ta sjansen på draftens kanskje mest naturlige målscorer som nummer fire i draften.

Relativt sikker på at topp fem i draften vil se ut sånn her:

1. Bedard - Blackhawks
2. Fantilli - Ducks
3. Carlsson - Blue Jackets
4. Michkov - Sharks
5. Smith - Canadiens, med mindre de trader seg nedover. Noe jeg ikke tror de gjør, da det er nok er ett lite dropp ned til neste hylle under Smith igjen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»