Märtha syter igjen

Svar
Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Re: Märtha syter igjen

Legg inn av BlackEagle »

VivaLV skrev: lør apr 22, 2023 1:02 pm
Dog trur jeg hun i all hovedsak er selvfinansiert
Javisst - fra penger hun har sopt inn fra engleskolen, eller som hun har fått av dauingene hun har snakka med?

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Gårdsdattra skrev: søn apr 23, 2023 9:35 pm
Strider skrev: søn apr 23, 2023 9:05 pm Hvor mye skattepenger tar de kongelige fra folket hvert år og hvor mye gir de igjen? På tide at slottet blir et museum og at de får leve som vanlige folk. De har hundrevis av millioner på konto og luksusboliger flere steder som vanlige folk har slavet for at de skal få gratis
Kongefamilien er hardtarbeidende og har sørget for at norsk næringsliv har kontakter og handelspartnere i utlandet de ikke hadde fått uten en konge. Så kongen alene har tilbakebetalt apanasjen flerfoldige ganger.
Betyr det du sier at nå er vi ferdige med fr. M-L - så hun nå kan seile sin egen sjø?

Well, good riddance.

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Gårdsdattra skrev: søn apr 23, 2023 9:42 pm
Og hvorfor skulle noen ha rett til å kritisere hennes prosjekter, slik som engleskolen?
Enhver - også du - har da "rett" til å kritisere hva de vil, har de ikke?

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Gårdsdattra skrev: søn apr 23, 2023 9:48 pm Huldre finnes og har vært i alle tider, men de har til alle tider vært få og utstøtte.
Akkurat. Ja, ja, det var jo greit å få den oppklaringa.

Mvh

BE
som kunne spurt åssen det går med kurompa, men av respekt og høflighet skal han la være

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Brezjnev skrev: søn apr 23, 2023 11:05 pm
Dionysos skrev: søn apr 23, 2023 10:58 pm
Brezjnev skrev: søn apr 23, 2023 9:56 pm

Folk må gjerne tro på ting som ikke kan påvises. Det kan til og med være at en del mennesker finner ro i å ha en eller annen form for tro, så det kan faktisk være positivt. Dem som møter mennesker med et ønske om å være åpen for å hjelpe, å dele med seg av sin tro til mennesker som søker det er det ikke noe galt med.

Det som gjør Durek til en sjarlatan er at han utnytter søkende menneskers tro og søken til å tjene store penger. Han pusher merch som han reklamerer med bidrar til å kurere sykdom. Han opptrer ikke som en som vil hjelpe, han opptrer som en selger. Det han selger - grisedyrt - har ingen påvist effekt, han går aktivt inn for å forlede søkende mennesker til å tro på dette for å tjene store penger.

Det er råttent, og det gjør ham til en sjarlatan av verste skuffe.
Det er det samme som med folk som selger billig dritt til gamle mennesker for masse penger. Visst, man kan argumentere med at de gamle leter etter en måte å fordrive tiden sin på og ikke er tvunget til å kjøpe det som tilbys dem, men til syvende og sist er det bare billige unnskyldninger for svindel.
Ja, jeg er også vanligvis forsiktig med å snakke ned hva mennesker frivillig bruker pengene sine på. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hva folk får ut av å bruke mangfoldige tusen kroner på Michelin-restaurant eller Titano-festival, men det er deres egen business. Og det som er billig dritt for meg kan være mye verdt for oppegående mennesker.

Det som gjør at jeg er så skeptisk til folk som Durek, Snåsamannen og Aril Edvardsen er at de utnytter noe sårbart hos andre mennesker til å pushe den ofte dyre dritten sin. Til å svindle dem, som jeg er enig med deg er en passende karakteristikk. Sånt blir jeg muggen av.
Tiltredes!

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Gårdsdattra skrev: man apr 24, 2023 8:30 pm
Brezjnev skrev: søn apr 23, 2023 9:56 pm
Gårdsdattra skrev: søn apr 23, 2023 9:30 pm




På hvilket grunnlag kan du påstå at Durek er en svindler og sjarlatan? Kan det bunne i at du ikke forstår eller ikke ønsker å forstå at det finnes noe utenom det du rent konkret kan ta i?
Sjamanisme er en natur-religion. Du kan ikke avfeie alt du ikke tror på som svindel, da blir du useriøs og lite klok.
Folk må gjerne tro på ting som ikke kan påvises. Det kan til og med være at en del mennesker finner ro i å ha en eller annen form for tro, så det kan faktisk være positivt. Dem som møter mennesker med et ønske om å være åpen for å hjelpe, å dele med seg av sin tro til mennesker som søker det er det ikke noe galt med.

Det som gjør Durek til en sjarlatan er at han utnytter søkende menneskers tro og søken til å tjene store penger. Han pusher merch som han reklamerer med bidrar til å kurere sykdom. Han opptrer ikke som en som vil hjelpe, han opptrer som en selger. Det han selger - grisedyrt - har ingen påvist effekt, han går aktivt inn for å forlede søkende mennesker til å tro på dette for å tjene store penger.

Det er råttent, og det gjør ham til en sjarlatan av verste skuffe.


Durek er amerikaner og driver sin sjamanisme i pakt med amerikansk kultur. Mener du amerikansk kultur er svindel eller kan du forstå at det finnes kulturforskjeller?
Menmenmen... hvorfor er han her da? Og staaakars M-L; hun er jo så lei av hele det norske publikummet at det eneste hun muligens vil ta med seg til USA om hun flytter, er EVENTYR, TROLL og - ikke minst: HULDRA!

Mvh

BE
som i så fall vil ønske fr. M-L en riktig god tur (men han vil neppe si som Vera Lynn)

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Gårdsdattra skrev: man apr 24, 2023 8:36 pm
Aril Edvardsen er ikke sjaman, men en religiøs leder. og snåsamannen tok aldri betalt for sine tjenester, slik heller ingen andre norske sjamaner gjør. De opererer etter norsk kultur.
Åhå! Det var sannelig litt av en oppklaring; takk skal du ha. Menmenmen... USA har jo større befolkning enn Norge, og som du sjøl sier er deler av befolkninga langt mer åpen for sjamaner, troll, huldra, nøkk og ulike kristelioner av ymse slag. Det betyr at han kan forvente en laaangt høyere salgsinntekt på amuletten sin om han markedsførte den der enn her i Norge.

Så hvorfor er han her?

Et lite, forsiktig tips: Det er ikke sikkert du bør svare "Fordi han tenker på det norske folks ve og vel"

Mvh

BE
som også kan være sjøloppnevnt sjaman (og mirakeldoktor; for den del - han fikk i sin tid ordet på seg for å ha helbredet et vondt kne med håndspåleggelse - og det kan du jo tro snaut som du vil om)

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Fordomsfull skrev: tir apr 25, 2023 5:04 pm
LANISTA skrev: man apr 24, 2023 9:11 pm Er det Martha som ba oss spise kaker under finanskrisen?
Det sies at det var Marie Antoinette, fransk dronning, Levde: 1755 - 1793.
Tenkte på den madammen der, ja. Ble ho født 55? Et år eldre enn selveste Herr Wolfgang. Faen, som tia flyr.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: tir apr 25, 2023 5:04 pm
BlackEagle skrev: tir apr 25, 2023 4:57 pm
Gårdsdattra skrev: lør apr 22, 2023 9:45 pm
Durek Verret har aldri påstått at denne medaljongen kan helbrede noen, selv om han mener den helbredet han for covid.
Jeg ble litt usikker nå. Mener du at hr. Durex er "Ingen"?

Mvh

BE
Samme lureri som Odyssevs benyttet overfor kyklopen? Svært smart.
Hei - da er vi jo plutselig på hjemlige trakter igjen - ref. "Blankenborgvetl-gutein' og trøyllé på Heidalsskogjé" (det var på min dialekt - eventyret er her fra bygda): http://runeberg.org/folkeven/006.html!

Legg merke til likhetene mellom trollene (ETT øye på deling) og énøyde kykloper som Odyssevs traff! Og så hadde de bare ei kjerring på deling også, men det hører ikke denne historien til...

Mvh

BE

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Henningsen skrev: man apr 24, 2023 9:06 pm
Gårdsdattra skrev: man apr 24, 2023 8:30 pm
Brezjnev skrev: søn apr 23, 2023 9:56 pm

Folk må gjerne tro på ting som ikke kan påvises. Det kan til og med være at en del mennesker finner ro i å ha en eller annen form for tro, så det kan faktisk være positivt. Dem som møter mennesker med et ønske om å være åpen for å hjelpe, å dele med seg av sin tro til mennesker som søker det er det ikke noe galt med.

Det som gjør Durek til en sjarlatan er at han utnytter søkende menneskers tro og søken til å tjene store penger. Han pusher merch som han reklamerer med bidrar til å kurere sykdom. Han opptrer ikke som en som vil hjelpe, han opptrer som en selger. Det han selger - grisedyrt - har ingen påvist effekt, han går aktivt inn for å forlede søkende mennesker til å tro på dette for å tjene store penger.

Det er råttent, og det gjør ham til en sjarlatan av verste skuffe.


Durek er amerikaner og driver sin sjamanisme i pakt med amerikansk kultur. Mener du amerikansk kultur er svindel eller kan du forstå at det finnes kulturforskjeller?
Dureks sjamanisme er svindel uansett kultur.
Du tror vel ikke engang på Snåsamannen, du?! Enda Pølse-Hansen og flere fremstående politikere visste at Snåsamannen hadde rett! Tror du heller ikke på spåkoner som Saera Khan brukte flere hundre tusen kroner på? Det er bare SÅ forblindet; hvorfor i huleste skulle Saera Khan ellers bruke flere hundre tusen kroner på spåkone - om det ikke virket? Hvorfor har de bygget en haug med smelldyre kirker, guds&bedehus, moskeer, synagoger verden over - om det ikke er sant om gud&det-derre? Durek Verrets plastikk kan gi deg varme i et helt skuddår, hørte jeg en som sa.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Fordomsfull skrev: tir apr 25, 2023 9:52 pm Hvorfor har de bygget en haug med smelldyre kirker, guds&bedehus, moskeer, synagoger verden over - om det ikke er sant om gud&det-derre?
Du som påstår at du er ateist, har vel ingen tro på "gud&det-derre"?

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

BlackEagle skrev: tir apr 25, 2023 6:03 pm
Karatel skrev: tir apr 25, 2023 5:04 pm Samme lureri som Odyssevs benyttet overfor kyklopen? Svært smart.
Hei - da er vi jo plutselig på hjemlige trakter igjen - ref. "Blankenborgvetl-gutein' og trøyllé på Heidalsskogjé" (det var på min dialekt - eventyret er her fra bygda): http://runeberg.org/folkeven/006.html!

Legg merke til likhetene mellom trollene (ETT øye på deling) og énøyde kykloper som Odyssevs traff! Og så hadde de bare ei kjerring på deling også, men det hører ikke denne historien til...

Mvh

BE
At ingen tok Homer for den tjuvaktige piratkopieringen den gangen kan vi vel bare skylde på dårlig definerte rettighetslover.
Evt.var det bare dårlig distribuering av nevnte lover i år sjuhundreogørti fvt.
Kanskje forholdet til og med er foreldet!
Der skulle TONO ha vært, så hadde det blitt andre boller tenker jeg!

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

Predatorgnu skrev: lør apr 22, 2023 10:20 am Tror nok så gjerne Märtha har følt press og stress fra medienorge. Sikkert ikke bare lett å være født royal, i hvert fall om man også er "Født sensetiv" (nå på salg, 199,-).
Jeg tror kanskje den opplevde kritikken har sammenheng med at hun aktivt har brukt prinsessetittelen til salg av bøker og jævla dyre kurs.
Mange holder jo kongehuset som noe opphøyd fortsatt.

De fleste relativt oppegående i Norge i 2023 dømmer heller ikke folk utfra fargen de har på huden.
Men når man selger plastikkamuletter til 2-3000, - må man tåle at noen stiller kritiske spørsmål.
Spesielt når amulettene markedsføres som håndlagde (alle helt like) og inneholdende sjeldne ingredienser. (plastikk og fargestoffer).
Jeg tør påstå at shamanen hadde solgt svært få plastbiter i Norge uten forholdet til Märtha.
..da hadde han nok vært satt fast som "sjarlatan" vil jeg tro.

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

Kul_Djevel skrev: lør apr 22, 2023 10:33 am
Predatorgnu skrev: lør apr 22, 2023 10:20 am Tror nok så gjerne Märtha har følt press og stress fra medienorge. Sikkert ikke bare lett å være født royal, i hvert fall om man også er "Født sensetiv" (nå på salg, 199,-).
Jeg tror kanskje den opplevde kritikken har sammenheng med at hun aktivt har brukt prinsessetittelen til salg av bøker og jævla dyre kurs.
Mange holder jo kongehuset som noe opphøyd fortsatt.

De fleste relativt oppegående i Norge i 2023 dømmer heller ikke folk utfra fargen de har på huden.
Men når man selger plastikkamuletter til 2-3000, - må man tåle at noen stiller kritiske spørsmål.
Spesielt når amulettene markedsføres som håndlagde (alle helt like) og inneholdende sjeldne ingredienser. (plastikk og fargestoffer).
Jeg tør påstå at shamanen hadde solgt svært få plastbiter i Norge uten forholdet til Märtha.
De kritiske spørsmålene bør jo stilles til de idiotene som kjøper plastikkamulettene til 2-3000. Hvordan går det an å være så dum?
..når folk går med hette på hue, glaner kun ned på mobilen, og krysser et fotgjengerfelt på rødt......................jeg skjønner bildet...DUM.

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

BlackEagle skrev: lør apr 22, 2023 10:40 am
Queenie skrev: lør apr 22, 2023 7:41 am
Nei Märtha, du er ikke et offer, handlingene dine må du lære å ta ansvar for selv. Helt ubeskrivelig usjarmerende
Javisst - og når hun attpåtil oppretter en "skole" for å "snakke" med døde - vel, da ber hun jo sjøl om den behandlinga hun mener å ha fått. Så hun har seg sjøl å takke. En slik "skole" er jo et rent SVINDEL-foretak - men ble hun etterforsket for å ha begått svindel? Neiii - og da har hun neiggu ikke noe å klage over!

Mvh

BE
Hun er jo rett ut en "sjarlatan", som han der Durek. Disse hadde passet bedre inn på 1600 tallet og blitt brent på bålet.

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

Kul_Djevel skrev: lør apr 22, 2023 10:42 am
BlackEagle skrev: lør apr 22, 2023 10:40 am
Queenie skrev: lør apr 22, 2023 7:41 am
Nei Märtha, du er ikke et offer, handlingene dine må du lære å ta ansvar for selv. Helt ubeskrivelig usjarmerende
Javisst - og når hun attpåtil oppretter en "skole" for å "snakke" med døde - vel, da ber hun jo sjøl om den behandlinga hun mener å ha fått. Så hun har seg sjøl å takke. En slik "skole" er jo et rent SVINDEL-foretak - men ble hun etterforsket for å ha begått svindel? Neiii - og da har hun neiggu ikke noe å klage over!

Mvh

BE
Kirken er jo ren svindel. Alle oppgående mennesker vet jo at eventyrene som prekes derfra er kun fantasier.
Tja...oppegående.....i allefall er det adskillig mer mellom himmel og jord ,en noen på denne kloden kan forklare....Men du verden en må føle seg fattig" uten å ha noe å tro på???

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

perchri skrev: tor apr 27, 2023 8:44 am
Predatorgnu skrev: lør apr 22, 2023 10:20 am Tror nok så gjerne Märtha har følt press og stress fra medienorge. Sikkert ikke bare lett å være født royal, i hvert fall om man også er "Født sensetiv" (nå på salg, 199,-).
Jeg tror kanskje den opplevde kritikken har sammenheng med at hun aktivt har brukt prinsessetittelen til salg av bøker og jævla dyre kurs.
Mange holder jo kongehuset som noe opphøyd fortsatt.

De fleste relativt oppegående i Norge i 2023 dømmer heller ikke folk utfra fargen de har på huden.
Men når man selger plastikkamuletter til 2-3000, - må man tåle at noen stiller kritiske spørsmål.
Spesielt når amulettene markedsføres som håndlagde (alle helt like) og inneholdende sjeldne ingredienser. (plastikk og fargestoffer).
Jeg tør påstå at shamanen hadde solgt svært få plastbiter i Norge uten forholdet til Märtha.
..da hadde han nok vært satt fast som "sjarlatan" vil jeg tro.
Hvorfor skulle de sette fast en fyr for å snakke om at hans 'stæsj' kan helbrede, når vi som skrevet - har prester, biskoper, imamer, en rabbi, kirker, bedehus, moskeer, en synagoge og en hel helvedes haug med sekter og menigheter - som lover evig liv eller mener det går rett til helvete med en - om en ikke følger deres ord? Jeg prøvde å ironisere med Pølse-Hansen som hadde vært hos Snåsamannen og om en annen politiker, Saera Kahn - som brukte hundretusener på å ringe en som var spåkone. Hun tjente da penger på sine råd. De kan jo sammenlignes med disse påvirkningsselskapene, som First House.
Det er så stor toleranse om overtro&gudejalla-greier at det knapt finnes grenser. Vel, det går en grense om noen anbefaler folk om ikke å følge legens&sykehusets råd ved alvorlige sykdommer som kreft. Skjønt det kan jo være et dilemma - om en tror av hele sitt hjerte(som om noen tror med hjertet sitt!) at deres/egne råd er de beste/bedre.
Igjen, media bør la være å skrive om disse litt over normalt 'åndelige personene' Märtha&Durek - men det kommer ikke media til å gjøre. Så jeg bør slutte å gnåle om det.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

perchri skrev: tor apr 27, 2023 8:44 am
Predatorgnu skrev: lør apr 22, 2023 10:20 am Tror nok så gjerne Märtha har følt press og stress fra medienorge. Sikkert ikke bare lett å være født royal, i hvert fall om man også er "Født sensetiv" (nå på salg, 199,-).
Jeg tror kanskje den opplevde kritikken har sammenheng med at hun aktivt har brukt prinsessetittelen til salg av bøker og jævla dyre kurs.
Mange holder jo kongehuset som noe opphøyd fortsatt.

De fleste relativt oppegående i Norge i 2023 dømmer heller ikke folk utfra fargen de har på huden.
Men når man selger plastikkamuletter til 2-3000, - må man tåle at noen stiller kritiske spørsmål.
Spesielt når amulettene markedsføres som håndlagde (alle helt like) og inneholdende sjeldne ingredienser. (plastikk og fargestoffer).
Jeg tør påstå at shamanen hadde solgt svært få plastbiter i Norge uten forholdet til Märtha.
..da hadde han nok vært satt fast som "sjarlatan" vil jeg tro.
Nei, det hadde han ikke.
Men ingen hadde brydd seg om fyren.
Det skal veldig mye til for å bli "satt fast" for denslags i Norge. Jfr Jan K. Hanevold.

"Tja...oppegående.....i allefall er det adskillig mer mellom himmel og jord ,en noen på denne kloden kan forklare....Men du verden en må føle seg fattig" uten å ha noe å tro på???"

Problemet er heller ikke de troende eller deres tro. Problemet er" teologene", som stiller seg mellom de troende og det de tror på for å tolke og forklare, og derigjennom skaffe seg makt og kontroll, penger og gull, gutteromper og ungpikebryst.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

perchri skrev: tor apr 27, 2023 8:55 am
Kul_Djevel skrev: lør apr 22, 2023 10:42 am
BlackEagle skrev: lør apr 22, 2023 10:40 am

Javisst - og når hun attpåtil oppretter en "skole" for å "snakke" med døde - vel, da ber hun jo sjøl om den behandlinga hun mener å ha fått. Så hun har seg sjøl å takke. En slik "skole" er jo et rent SVINDEL-foretak - men ble hun etterforsket for å ha begått svindel? Neiii - og da har hun neiggu ikke noe å klage over!

Mvh

BE
Kirken er jo ren svindel. Alle oppgående mennesker vet jo at eventyrene som prekes derfra er kun fantasier.
Tja...oppegående.....i allefall er det adskillig mer mellom himmel og jord ,en noen på denne kloden kan forklare....Men du verden en må føle seg fattig" uten å ha noe å tro på???
"mer mellom himmel og jord" er standard bortforklaringen til de som tror på tusser og troll. Akkurat som om det at vi mennesker ikke vet alt mellom himmel og jord betyr at det må finnes overnaturlige fenomen.

Det er intellektuelt latskap å forklare ting man ikke skjønner med en gud eller noe annet overnaturlig. Det at vi mennesker ennå ikke har funnet forklaringen på noe betyr ikke at en naturlig forklaring ikke finnes. Vi mennesker skjønte f.eks. ikke hva sola var og mange var da dumme nok til å konkludere med at det var en gud.

At man skal føle seg fattig fordi man kun forholder seg til naturen slik den er blir så dumt som det går an. Naturen er fantastisk nok som den er uten at man må finne på fenomener for å ikke kjede seg. Gjør man det velger man jo bort alt det livet kan by på for å kunne lulle seg inn i en alternativ virkelighet hvor det ikke finnes noen motstand uansett hvor mye sprøyt man kommer opp med.

Jeg sier som Ricky Gervais: We atheist has nothing to die for and everything to live for.

Thomas

Legg inn av Thomas »

Kul_Djevel skrev: lør apr 22, 2023 10:37 am
Henningsen skrev: lør apr 22, 2023 10:27 am
Kul_Djevel skrev: lør apr 22, 2023 10:14 am

Nå mener jeg at monarkiet må avskaffes, men så lenge vi har denne tulleordningen hvor vi opphøyer vanlige mennesker med titler fra eventyrene, så ser jeg ikke problemet med at det blir utnyttet til å tjene penger. Vi alle elsker jo å tjene penger. Det er sånn vi overlever. Det er det norske folk som legger til rette for dette, så da skjønner jeg ikke denne misunnelsen og hatet mot Martha og hva hun gjør.
Det er ikke befolkningen som har valgt engleskole, den alternative tilnærmingen hun har og å utnytte prinsessetittelen kommersielt for å tjene penger på den. Det har Martha gjort helt på egenhånd, og nå gjør durek det samme.
At du avfeier berettiget kritikk som hat og misunnelse er totalt skivebom. Men ikke overraskende når jeg ser hvem skribenten av innlegget er.
Selvsagt er det hat og misunnelse og hvis du går inn i deg selv, så skjønner du det.

Det er det norske folk som har valgt å ha monarki. Et system som hører til i eventyrene egentlig. Da kan vi ikke annet forvente at dette blir utnyttet kommersielt.

Er du for eller imot monarki? Svar på det du.
Så når jeg kritiserer Märtha og Sjarlatanen hans er det hat og misunnelse? Passe nedsnødd kommentar.

På seg selv kjenner man andre osv....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»