El derbi Vimåfinnepåetnavnico! (Barcelona v Atlético)

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

El derbi Vimåfinnepåetnavnico! (Barcelona v Atlético)

Legg inn av Jolla »

Det er duket for et heidundrende oppgjør mellom verden kuleste lag og Equipo Messi sin Messi (Equip Messi sense Messi)!

Kampen skjer på Nye Campus. Klokken XVI:XV.

Her er laget som vi alle heier på i aften:

Jan Oblak! (jubel),
JM Giménez! (jubel),
Stefan Savic! (jubel),
Mario Hermoso! (jubel),
Nahuel Molina! (jubel),
Marcos Llorente! (jubel),
Axel Witsel! (jubel),
Thomas Lemar! (jubel),
Yannick Carrasco (jubel),
Ángel Correa (jubel),
SUPERMANN (taket løfter seg, alle går bananas og hyllesten runger ut over hele Barcelona by.)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Et par centimeter lavere der Griezmann, så er det mål.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Habilt (kreativt) pasningsspill hos begge lag.
Hjemmelaget som vanlig, noe avventende når de ikke behøver vinne. De savner noen sentrale aktører, men skader må man regne med.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

For et antiklimaks av en slutt på omgangen.

Piss.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Der åpner Ferran ballet. Vært anonym til nå.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

11 forsøk er det blitt for Simeone i LaLiga-sammenheng (etter denne) og fortsatt tilgode å vinne på Camp Nou. Men har brukte ikke mange kamper på å lande en trepoenger på Santiago Bernabeu og den gang hadde de ikke vunnet der siden 1999 i ligaen.

Valencia måtte ha 13 sesonger i mellom før de slo Barcelona på Mestalla, og Real Madrid 19 år før de vant borte mot Barcelona. Men her er det kun snakk om Simeone.

Madrid hadde lenge en seiersløs rekke på Riazor før 2010. Den kampen huskes best for Gutis assist.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Kan ikke kalle 2.omgangen helt levelig for Cholos del. Han tjener 10 millioner pund/euro mer enn Pep i året. Men gjelder å være smart. Deschamps spilte stort sett ballen til Davids og Zidane og driblet sjeldent spillere. Nå tjener han fett og har et VM-gull og enda en VM-finale på trener CV'n.
Sist redigert av Feelsocl den søn apr 23, 2023 6:24 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kamptråden og engasjementet fra FD står i stil med resultatet.

Trist resultat.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Takk for at du var her med meg Gerardo.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Real Madrid skal prioritere Manchester City hjemme & borte i CL + CdR-finalen mot Osasuna.

Valencia*, Sociedad og Sevilla borte er potensielle snubletråder for de hvite. Det samme med "løvene" fra Bilbao hjemme på Bernabeu.

Man skal ikke se bort fra at Colchoneros kan ta 2.plassen i denne sesongens LL.

Ellers går det som forventet. Barca med maktdemonstrasjon. Er det ni mål de har sluppet inn på 30 kamper? Har vi oppleve det før de siste 20-25 år... Jolla?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Koffer skrev: man apr 24, 2023 1:16 am Har vi oppleve det før de siste 20-25 år... Jolla?
Nope. Ikke noen gang i La Liga. Nærmeste er Jan Oblak som slapp inn 18 mål på 38 kamper i 15/16-sesongen. Han var på 14 innslupne etter 30 runder.

I Premier League så er så vidt jeg vet rekorden Chelsea i 04/05. De slapp inn 15 mål på 38 kamper. Petr Cech sto de 35 første kampene. Etter 30 runder så hadde han og Chelsea sluppet inn 10 mål. Det er det minste jeg vet om i en av de store ligaene noen gang. Men jeg har ikke full oversikt over alle fem ligaene (eller Brasil/Argentina hvis man går tilbake til den tiden når deres liga var en topp 5-liga i verden.)

Så jeg tror Barcelona nå har rekorden.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Jolla skrev: man apr 24, 2023 1:28 am
Koffer skrev: man apr 24, 2023 1:16 am Har vi oppleve det før de siste 20-25 år... Jolla?
Nope. Ikke noen gang i La Liga. Nærmeste er Jan Oblak som slapp inn 18 mål på 38 kamper i 15/16-sesongen. Han var på 14 innslupne etter 30 runder.

I Premier League så er så vidt jeg vet rekorden Chelsea i 04/05. De slapp inn 15 mål på 38 kamper. Petr Cech sto de 35 første kampene. Etter 30 runder så hadde han og Chelsea sluppet inn 10 mål. Det er det minste jeg vet om i en av de store ligaene noen gang. Men jeg har ikke full oversikt over alle fem ligaene (eller Brasil/Argentina hvis man går tilbake til den tiden når deres liga var en topp 5-liga i verden.)

Så jeg tror Barcelona nå har rekorden.
Rekorden Barcelona skal slå er Cagliari som slapp inn 11 mål på 30 kamper i 69/70 sesongen. Det gir et snitt på 0.346, neste lag på lista er Liverpool med 16 på 42 i 78/79-sesongen. Så kommer den nevnte Chelsea-rekorden.

Med mindre de tøyser noe durabelig på slutten her, så blir det rekord på Barcelona ja.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Det var vel spikeren i kista. Kjedelig kamp, men må jo sies å være en fortjent seier. Det lukter ikke akkurat svidd av denne Barcelona-utgaven, men med den økonomiske situasjonen og alt annet rot rundt klubben så er det likevel en veldig solid prestasjon av Xavi.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

k9b skrev: man apr 24, 2023 8:56 am
Jolla skrev: man apr 24, 2023 1:28 am
Koffer skrev: man apr 24, 2023 1:16 am Har vi oppleve det før de siste 20-25 år... Jolla?
Nope. Ikke noen gang i La Liga. Nærmeste er Jan Oblak som slapp inn 18 mål på 38 kamper i 15/16-sesongen. Han var på 14 innslupne etter 30 runder.

I Premier League så er så vidt jeg vet rekorden Chelsea i 04/05. De slapp inn 15 mål på 38 kamper. Petr Cech sto de 35 første kampene. Etter 30 runder så hadde han og Chelsea sluppet inn 10 mål. Det er det minste jeg vet om i en av de store ligaene noen gang. Men jeg har ikke full oversikt over alle fem ligaene (eller Brasil/Argentina hvis man går tilbake til den tiden når deres liga var en topp 5-liga i verden.)

Så jeg tror Barcelona nå har rekorden.
Rekorden Barcelona skal slå er Cagliari som slapp inn 11 mål på 30 kamper i 69/70 sesongen. Det gir et snitt på 0.346, neste lag på lista er Liverpool med 16 på 42 i 78/79-sesongen. Så kommer den nevnte Chelsea-rekorden.

Med mindre de tøyser noe durabelig på slutten her, så blir det rekord på Barcelona ja.
Så etter 30 kamper så har man dette enn så lenge (av de jeg er klar over):

1. Barcelona 22/23 - 9
2. Chelsea 04/05 - 10
3. Cagliari 69/70 - 11
4. Liverpool 78/79 - 12

Så da er det rekord etter 30 runder. Må si du har god oversikt, ikke at jeg er overrasket - du er god på fotball.
Forøvrig så er det jo tøysete defensive tall fra oldtidens Serie A. Alltid fascinerende. Cagliari hadde 42-11 i målforskjell den sesongen, og 42 mål var kun ett mindre enn Juventus som hadde flest med 43. Laget med flest mål scoret altså rett i overkant av 1,4 mål per kamp.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Til sammenligning hadde Napoli 41 scorede mål i den sesongen de vant Serie A i 86-87. Helt klin kokos at denne sesongen for mange har vært definerende for hvorfor Messi ikke er tidenes fotballspiller.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Jolla skrev: man apr 24, 2023 2:46 pm
k9b skrev: man apr 24, 2023 8:56 am
Jolla skrev: man apr 24, 2023 1:28 am

Nope. Ikke noen gang i La Liga. Nærmeste er Jan Oblak som slapp inn 18 mål på 38 kamper i 15/16-sesongen. Han var på 14 innslupne etter 30 runder.

I Premier League så er så vidt jeg vet rekorden Chelsea i 04/05. De slapp inn 15 mål på 38 kamper. Petr Cech sto de 35 første kampene. Etter 30 runder så hadde han og Chelsea sluppet inn 10 mål. Det er det minste jeg vet om i en av de store ligaene noen gang. Men jeg har ikke full oversikt over alle fem ligaene (eller Brasil/Argentina hvis man går tilbake til den tiden når deres liga var en topp 5-liga i verden.)

Så jeg tror Barcelona nå har rekorden.
Rekorden Barcelona skal slå er Cagliari som slapp inn 11 mål på 30 kamper i 69/70 sesongen. Det gir et snitt på 0.346, neste lag på lista er Liverpool med 16 på 42 i 78/79-sesongen. Så kommer den nevnte Chelsea-rekorden.

Med mindre de tøyser noe durabelig på slutten her, så blir det rekord på Barcelona ja.
Så etter 30 kamper så har man dette enn så lenge (av de jeg er klar over):

1. Barcelona 22/23 - 9
2. Chelsea 04/05 - 10
3. Cagliari 69/70 - 11
4. Liverpool 78/79 - 12

Så da er det rekord etter 30 runder. Må si du har god oversikt, ikke at jeg er overrasket - du er god på fotball.
Forøvrig så er det jo tøysete defensive tall fra oldtidens Serie A. Alltid fascinerende. Cagliari hadde 42-11 i målforskjell den sesongen, og 42 mål var kun ett mindre enn Juventus som hadde flest med 43. Laget med flest mål scoret altså rett i overkant av 1,4 mål per kamp.
Det er rekord etter 30 runder, men den henger neppe så høyt. Rekord for færrest innslupne i en sesong (snittall for å ta høyde for forskjell antall spilte kamper) er nok den som betyr noe, og der ligger Barcelona meget godt an.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

KimBlund skrev: man apr 24, 2023 3:10 pm Til sammenligning hadde Napoli 41 scorede mål i den sesongen de vant Serie A i 86-87. Helt klin kokos at denne sesongen for mange har vært definerende for hvorfor Messi ikke er tidenes fotballspiller.
Uten at jeg skjønner helt hva du mener, så er de lave scoringstallene over hele linja ikke et sympton på svake angrepsspillere, men heller at fotballen var mer fordelaktig for det defensive kontra det offensive. Det var vanskeligere å score mye mål på 80-tallet i Serie A enn idag. Baller, gressmatter, gjeldende taktiske dogmer, dømmingen, mindre forskjell på lagene og poengsystemet (2 poeng for seier, 1. poeng for uavgjort) gjorde at det ikke ble scoret mye mål.

peraleks

Legg inn av peraleks »

k9b skrev: man apr 24, 2023 8:31 pm
KimBlund skrev: man apr 24, 2023 3:10 pm Til sammenligning hadde Napoli 41 scorede mål i den sesongen de vant Serie A i 86-87. Helt klin kokos at denne sesongen for mange har vært definerende for hvorfor Messi ikke er tidenes fotballspiller.
Uten at jeg skjønner helt hva du mener, så er de lave scoringstallene over hele linja ikke et sympton på svake angrepsspillere, men heller at fotballen var mer fordelaktig for det defensive kontra det offensive. Det var vanskeligere å score mye mål på 80-tallet i Serie A enn idag. Baller, gressmatter, gjeldende taktiske dogmer, dømmingen, mindre forskjell på lagene og poengsystemet (2 poeng for seier, 1. poeng for uavgjort) gjorde at det ikke ble scoret mye mål.
Sitter inne med et inntrykk av at forsvarsspillere var jevnt over bedre på 80 og 90-tallet i tillegg, da i særpreg de italienske.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Forsvarsspillet i italia var fantastisk, spesielt på 90-tallet. Italia klekket ut den ene stoppergiganten etter den andre. Napoli hadde selv Ciro tidlig i sin karriere. Men denne sesongen og VM-gullet til Argentina har på mange måter definert Maradona som tidenes fotballspiller for veldig mange. Og på det nivået er det bare ikke.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

peraleks skrev: man apr 24, 2023 10:12 pm
k9b skrev: man apr 24, 2023 8:31 pm
KimBlund skrev: man apr 24, 2023 3:10 pm Til sammenligning hadde Napoli 41 scorede mål i den sesongen de vant Serie A i 86-87. Helt klin kokos at denne sesongen for mange har vært definerende for hvorfor Messi ikke er tidenes fotballspiller.
Uten at jeg skjønner helt hva du mener, så er de lave scoringstallene over hele linja ikke et sympton på svake angrepsspillere, men heller at fotballen var mer fordelaktig for det defensive kontra det offensive. Det var vanskeligere å score mye mål på 80-tallet i Serie A enn idag. Baller, gressmatter, gjeldende taktiske dogmer, dømmingen, mindre forskjell på lagene og poengsystemet (2 poeng for seier, 1. poeng for uavgjort) gjorde at det ikke ble scoret mye mål.
Sitter inne med et inntrykk av at forsvarsspillere var jevnt over bedre på 80 og 90-tallet i tillegg, da i særpreg de italienske.
Jeg tror ikke nødvendigvis det er tilfellet. Jeg tror det handler vel så mye om de faktorene jeg listet opp. Det er klart at når Serie A var verdens beste liga gjennom hele 90-tallet så hadde de også verdens beste forsvarsspillere, men de hadde også verdens beste angrepsspillere, så det jevnet seg ut. Den store forskjellen går på ting utenfor spillernes kontroll imo. Kanskje spesielt taktisk.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

KimBlund skrev: man apr 24, 2023 11:17 pm Forsvarsspillet i italia var fantastisk, spesielt på 90-tallet. Italia klekket ut den ene stoppergiganten etter den andre. Napoli hadde selv Ciro tidlig i sin karriere. Men denne sesongen og VM-gullet til Argentina har på mange måter definert Maradona som tidenes fotballspiller for veldig mange. Og på det nivået er det bare ikke.
Jeg tenker at den mest rettferdige måten å vurdere fotballspillere fra forskjellige tiår opp mot hverandre er å se hvor mye bedre de var enn de andre på sin tid, og så vurdere det opp mot hvor mye bedre nestemann er/var i forhold til sine likemenn. Maradona ser ut som en fotballspiller fra 2000-tallet som har reist tilbake i tid når man ser klipp av han fra f.eks VM 86. Peak Messi gjør det samme. Å skulle sette scoringstall fra forskjellige æraer opp mot hverandre blir ikke riktig. Det er alt for mange faktorer som har endret seg.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Det blir selvfølgelig helt subjektivt. For min egen del er det likevel ingen tvil. Ingen har herjet så lenge og så mye som LM10 og CR7. Maradona er på en solid nr 3 med langt ned til fjerdemann. Snakker vi om utelukkende maksnivå er Diego nr 2.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

k9b skrev: man apr 24, 2023 8:56 am
Jolla skrev: man apr 24, 2023 1:28 am
Koffer skrev: man apr 24, 2023 1:16 am Har vi oppleve det før de siste 20-25 år... Jolla?
Nope. Ikke noen gang i La Liga. Nærmeste er Jan Oblak som slapp inn 18 mål på 38 kamper i 15/16-sesongen. Han var på 14 innslupne etter 30 runder.

I Premier League så er så vidt jeg vet rekorden Chelsea i 04/05. De slapp inn 15 mål på 38 kamper. Petr Cech sto de 35 første kampene. Etter 30 runder så hadde han og Chelsea sluppet inn 10 mål. Det er det minste jeg vet om i en av de store ligaene noen gang. Men jeg har ikke full oversikt over alle fem ligaene (eller Brasil/Argentina hvis man går tilbake til den tiden når deres liga var en topp 5-liga i verden.)

Så jeg tror Barcelona nå har rekorden.
Rekorden Barcelona skal slå er Cagliari som slapp inn 11 mål på 30 kamper i 69/70 sesongen. Det gir et snitt på 0.346, neste lag på lista er Liverpool med 16 på 42 i 78/79-sesongen. Så kommer den nevnte Chelsea-rekorden.

Med mindre de tøyser noe durabelig på slutten her, så blir det rekord på Barcelona ja.
@k9b @Koffer

RIP Barcelona.

Med sine tre innslupne mot Real Valladolid igår så har Barcelona gått fra å ha 9 baklengs på 30 kamper til å ha 18 baklengs på 36 kamper. Dermed vil de ikke engang sette ny rekord i La Liga. Ter Stegen ble derimot tatt av ved pause - og kommer sannsynligvis ikke til å spille de to siste kampene - slik at han kan sette rekord for færrest innslupne per kamp i La Liga-historien, samt færreste innslupne totalt (av de med nok kamper til å være med i Zamora-konkurransen.)

Han stopper dermed sesongen sin på 17 innslupne på 36 kamper (0,4722 per kamp), som altså er marginalt bedre enn Oblak sine 18 innslupne på 38 kamper (0,4737 per kamp).

P.S: Knib, grunnen til at jeg i dette innlegget:
Jolla skrev: man apr 24, 2023 1:28 am 1. Barcelona 22/23 - 9
2. Chelsea 04/05 - 10
3. Cagliari 69/70 - 11
4. Liverpool 78/79 - 12

Så da er det rekord etter 30 runder.
Skrev om rekorden etter 30 runder, var at jeg i utgangspunktet skulle svare på dette spørsmålet:
Koffer skrev: man apr 24, 2023 1:16 amEr det ni mål de har sluppet inn på 30 kamper? Har vi oppleve det før de siste 20-25 år... Jolla?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»