Kokainpropaganda

Svar
Henningsen

Re: Kokainpropaganda

Legg inn av Henningsen »

Ostemanden skrev: ons apr 26, 2023 5:40 pm
Centrist skrev: ons apr 26, 2023 5:36 pm
fargerik skrev: ons apr 26, 2023 4:35 pm Det er nedslående at folk (russ og andre) bruker dette selv om de vet at de støtter de verste kriminelle man kan forestille seg. Kan det være så jævlig vanskelig å ha noen prinsipper i livet?
Hva med de som kjøper det av venner og bekjente, altså ikke direkte fra dealere?

Eller hva med de som kjøper billig skræl på eBay og lignende? Evt. de uttalige t-skjorte merkene?
I følge samfunnet støtter jeg organisert kriminalitet og terror siden jeg gror stæsjet mitt selv..
Og jeg er en stor skummel "bakmann" og dealer siden jeg selger litt til venner innimellom om de har behov for litt ekstra kos til helgen
"i get high on my own supply" er jo den geniale måten å gjøre det på.
Ingen støtte til krim og bakmenn, rent produkt så godt som uten skadevirkninger.

Blir fryktelig misunnelig kjenner jeg :oops:
Men det er selvfølgelig vel unt!

Bliss

Legg inn av Bliss »

Alfon skrev: ons apr 26, 2023 1:17 pm Savna en rusliberal i studio igår hos Solvang. En type som han bergenseren(Andre Nilsen) på TikTok hadde vært en grei kandidat,
Andre ville gjerne stille men ble ikke invitert. Viktigere at Lita og Landa fikk fortelle om hvor store tapere rusbrukere er. Kokain hadde de aldri sett i sitt liv men det var ikke så nøye i en debatt om kokain.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Henningsen skrev: ons apr 26, 2023 6:20 pm
Ostemanden skrev: ons apr 26, 2023 5:40 pm
Centrist skrev: ons apr 26, 2023 5:36 pm

Hva med de som kjøper det av venner og bekjente, altså ikke direkte fra dealere?

Eller hva med de som kjøper billig skræl på eBay og lignende? Evt. de uttalige t-skjorte merkene?
I følge samfunnet støtter jeg organisert kriminalitet og terror siden jeg gror stæsjet mitt selv..
Og jeg er en stor skummel "bakmann" og dealer siden jeg selger litt til venner innimellom om de har behov for litt ekstra kos til helgen
"i get high on my own supply" er jo den geniale måten å gjøre det på.
Ingen støtte til krim og bakmenn, rent produkt så godt som uten skadevirkninger.

Blir fryktelig misunnelig kjenner jeg :oops:
Men det er selvfølgelig vel unt!
Skal ta med en rev til deg neste gang jeg er på intility

Hedning

Legg inn av Hedning »

Dette er jo like standard som "bakteribomber på Ayia Napa" som avisene slår opp en gang i året.
Politiet har advart,og vært sjokkert over russen,og narkotika i 2016,2017,2018,2019. Selvsagt et lite opphold da russen ble stoppet av Covid. Men nå er det på`n igjen.

Avarer ungdom mot russefester pga narkosalg. 2016 (politiet advarer)

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/7qRw ... dnesskogen

Ungdom drar på seg narkotikaproblemer i russetiden. 2017 (politiet advarer igjen)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/E ... russetiden

Og jeg kunne ramset opp,og limt inn. Dette er sånn de driver på hvert bidige år. Forskjellen er at nå har de fått med seg influensere som skjønner at det er god pr å stå frem å "ta avstand",og plapre i vei om ting de ikke vet noe om for å gjøre seg interessante.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Centrist skrev: tir apr 25, 2023 10:56 pm Debatten i kveld.
► Show Spoiler
Alt i alt en veldig svak sending over et tema som potensielt kan gjøres veldig bra. Sett noen premisser over utviklingen, hvordan man skal forebygge og om kriminalisering er veien å gå kontra legalisering.

Men Swahn altså. De siste gangene i mediene har han endret standpunkt så radikalt at noen bør nesten utfordre han på det. Han fremsnakker altså nå den samme rusreformen som han tok dissens på!
God oppsummering. Enig i at Swahn kom godt ut av dette og som du sier bude noen utfordre han på hvorfor han tok dissens på rusreformen når han nå virker å ha endret innstilling radikalt. Samtidig sier det vel en del om debattens kvalitet når politiets utsendte er høydepunktet (utenom Spinnangr). Solvang fortsetter å skuffe og har tapt seg enormt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ostemanden skrev: ons apr 26, 2023 6:22 pm
Henningsen skrev: ons apr 26, 2023 6:20 pm
Ostemanden skrev: ons apr 26, 2023 5:40 pm

I følge samfunnet støtter jeg organisert kriminalitet og terror siden jeg gror stæsjet mitt selv..
Og jeg er en stor skummel "bakmann" og dealer siden jeg selger litt til venner innimellom om de har behov for litt ekstra kos til helgen
"i get high on my own supply" er jo den geniale måten å gjøre det på.
Ingen støtte til krim og bakmenn, rent produkt så godt som uten skadevirkninger.

Blir fryktelig misunnelig kjenner jeg :oops:
Men det er selvfølgelig vel unt!
Skal ta med en rev til deg neste gang jeg er på intility
🙏

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Texas_John skrev: ons apr 26, 2023 9:15 am
pfrog567 skrev: tir apr 25, 2023 8:20 pm Altfor dyrt til at noen skal innbille meg at russen og andre ungdommer surrer omkring i kokain-rus når de fester.
Kokain er "rikmanns-narkotika". Og det er godt voksne, såkalte ressurssterke folk som bruker det også.
Er dette boomer-satire?
Vet ikke hva "boomer-satire" er for noe :)

Men hvis folk tror at de fleste ungdommer ruser seg på kokain når de fester, så tar de grundig feil. For det er vel ingen som tror at ungdom flest i Norge har råd til å betale flere hundre kroner for noen striper "cola"? Hver gang de fester altså.. med tanke på at mange fester hver helg..

Bliss

Legg inn av Bliss »

Klovnen Lasim slenger seg på. Sluker propagandaen rått, "ranter" om at konfirmanter bruker pengegavene sine på kokain og at alle ungdomsskoleelever elsker kokain. Er det meningen at folk skal ta dette seriøst?


stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Bliss skrev: ons apr 26, 2023 8:18 pm Klovnen Lasim slenger seg på. Sluker propagandaen rått, "ranter" om at konfirmanter bruker pengegavene sine på kokain og at alle ungdomsskoleelever elsker kokain. Er det meningen at folk skal ta dette seriøst?

Burde sendes klage til rådet for lege etikk

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Bliss skrev: ons apr 26, 2023 8:18 pm Klovnen Lasim slenger seg på. Sluker propagandaen rått, "ranter" om at konfirmanter bruker pengegavene sine på kokain og at alle ungdomsskoleelever elsker kokain. Er det meningen at folk skal ta dette seriøst?
Det er snart så mye partydop i gatene, at det begynner å bli direkte trafikkfarlig. Neppe god bremselengde på pille- og pulverposer.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

fargerik skrev: ons apr 26, 2023 4:35 pm Det er nedslående at folk (russ og andre) bruker dette selv om de vet at de støtter de verste kriminelle man kan forestille seg. Kan det være så jævlig vanskelig å ha noen prinsipper i livet?
Ikke så ofte jeg er enig med deg, men her er jeg det - 100% .

Strider

Legg inn av Strider »

Har politikerne i Norge fått en ordre fra eliten om at nå skal staten tjene penger på narkotika?

Bliss

Legg inn av Bliss »

Bliss skrev: ons apr 26, 2023 8:18 pm Klovnen Lasim slenger seg på. Sluker propagandaen rått, "ranter" om at konfirmanter bruker pengegavene sine på kokain og at alle ungdomsskoleelever elsker kokain. Er det meningen at folk skal ta dette seriøst?
► Show Spoiler
Hahah, Lasim (Dr. Wasim Zahid) skjønte visst at han dreit seg ut og har nå slettet videoen. Flaks at jeg lastet den ned.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Bliss skrev: ons apr 26, 2023 10:41 pm
Bliss skrev: ons apr 26, 2023 8:18 pm Klovnen Lasim slenger seg på. Sluker propagandaen rått, "ranter" om at konfirmanter bruker pengegavene sine på kokain og at alle ungdomsskoleelever elsker kokain. Er det meningen at folk skal ta dette seriøst?
► Show Spoiler
Hahah, Lasim (Dr. Wasim Zahid) skjønte visst at han dreit seg ut og har nå slettet videoen. Flaks at jeg lastet den ned.
Kan du dele den, ihvertfall hva han sa? Lurer virkelig på hva han sa.

Edit: Leste på Twitter. Ville greier. Lurer på hva som får ellers høyt utdannede og relativt beleste folk til å miste all kognitiv evne.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Centrist skrev: ons apr 26, 2023 11:16 pm Kan du dele den, ihvertfall hva han sa? Lurer virkelig på hva han sa.

Edit: Leste på Twitter. Ville greier. Lurer på hva som får ellers høyt utdannede og relativt beleste folk til å miste all kognitiv evne.
Her er innledningen til Wasim for ordens skyld:

"OK, jeg føler at jeg må rante litt nå. Bruken av kokain blant tenåringer har nemlig gått betraktelig opp de siste årene. Konfirmanter snakker om å bruke konfirmasjonspengene på å kjøpe kokain og i skolegården på ungdomsskolene vet alle at alle bruker kokain. Og vi snakker ikke om hasj eller alkohol, selv om det er ille nok i seg selv, vi snakker om et potensielt livsfarlig stoff som kokain."

Vet ikke om du kjenner til Tappelino men han dekket dette temaet på stream i dag og reagerte blant annet på Wasim-videoen. Anbefaler å sjekke ut, Wasim-videoen starter ca 1:41:10 ut i videoen under om du vil se den med egne øyne:

https://kick.com/video/69135693-3c9a-4c ... 16d13820d8

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Predatorgnu skrev: ons apr 26, 2023 9:01 am
Kul_Djevel skrev: ons apr 26, 2023 8:29 am
Centrist skrev: tir apr 25, 2023 10:56 pm
2. Vita og Wanda er et spesielt valg.
En merkelig og meningsløs debatt. Fredrik Solvang har tapt seg og Vita og Wanda hadde ingenting å tilføre denne debatten. "Dette er helt fjernt for oss. Vi driver ikke med sånn".

Ok
Influenser meg her, og influenser meg der. Fatter ikke hvorfor relativt seriøse medier gir disse menneskene så mye oppmerksomhet. Det var vel 3 influensere i studio med Solvang i går. Deres bidrag: Egenreklame.
Mr. Tight Suit har tapt seg? Politien var nok i samme venterom og sminkerom som alle debattantene, så hvorfor de skulle anonymisere dem så enormt var litt uklart. Et spill for galleriet. Må rett nok si at de faktisk klarte å anonymisere både utseende og stemme, for seernes del. Noe de ikke alltid klarer. Er litt mistenksom til de influenserne, om de faktisk er mot narkotika.

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Henningsen skrev: ons apr 26, 2023 6:20 pm "i get high on my own supply" er jo den geniale måten å gjøre det på.
Ingen støtte til krim og bakmenn, rent produkt så godt som uten skadevirkninger.
Dette er folk som har vært på "studietur" i Afghanistan og høstet sine egne valmuer?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Centrist skrev: ons apr 26, 2023 5:53 pm
fargerik skrev: ons apr 26, 2023 5:47 pm
Centrist skrev: ons apr 26, 2023 5:36 pm Hva med de som kjøper det av venner og bekjente, altså ikke direkte fra dealere?

Eller hva med de som kjøper billig skræl på eBay og lignende? Evt. de uttalige t-skjorte merkene?
Tenk sjæl. da! Fatter ikke hvorfor du spør meg om dette!
Jeg har jo gjort opp en mening om dette og mener at måten du ordlegger deg på både ødelegger og fordummer debatten. Jeg spør deg hva du mener om de overnevnte kompleksene?
Det har lite med kokain å gjøre, da. Men folk må jo ha klær, så det er da greit å kjøpe T-skjorte dersom man trenger det.
Generelt kjøper vi for mye klær her i landet. Det er lett å se når vi ser på bergene av søppel.
De fleste vet nok innerst inne hvilke produsenter som er verstinger. Hva med å prøve å finne alternativer til klær laget av olje?
Billig skræl er skræl, uansett hvor man kjøper det. Kjøp kvalitet, betal litt mer og ha produktet lenge.
Vi kaster for mye skræl som går i stykker fort.
OK? Da er vi ferdige med avsporingen i tråden om kokain?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

rubberbandman skrev: tor apr 27, 2023 2:32 am
Henningsen skrev: ons apr 26, 2023 6:20 pm "i get high on my own supply" er jo den geniale måten å gjøre det på.
Ingen støtte til krim og bakmenn, rent produkt så godt som uten skadevirkninger.
Dette er folk som har vært på "studietur" i Afghanistan og høstet sine egne valmuer?
Aner ikke noe om det. Opioider er tunge stoffer..
I dette tilfellet var det snakk om cannabis, som vedkommende i tillegg hadde medisinsk.
Da dyrkes det lovlig til eget bruk, og ingen kriminelle støttes overhodet.
Sist redigert av Henningsen den tor apr 27, 2023 8:44 am, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Enkelte av russen har ikke sett at det brukes så mye kokain...
Er nok mye skremselspropaganda om dagen
https://www.nrk.no/sorlandet/russen-fol ... 1.16376455

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Centrist skrev: ons apr 26, 2023 11:16 pm
Bliss skrev: ons apr 26, 2023 10:41 pm
Bliss skrev: ons apr 26, 2023 8:18 pm Klovnen Lasim slenger seg på. Sluker propagandaen rått, "ranter" om at konfirmanter bruker pengegavene sine på kokain og at alle ungdomsskoleelever elsker kokain. Er det meningen at folk skal ta dette seriøst?
► Show Spoiler
Hahah, Lasim (Dr. Wasim Zahid) skjønte visst at han dreit seg ut og har nå slettet videoen. Flaks at jeg lastet den ned.
Kan du dele den, ihvertfall hva han sa? Lurer virkelig på hva han sa.

Edit: Leste på Twitter. Ville greier. Lurer på hva som får ellers høyt utdannede og relativt beleste folk til å miste all kognitiv evne.
Det virker sannsynlig at han som lege, ønsker å advare mot narkotika; jeg har diskutert legalisering sikkert tusen ganger og mange ganger med hasjrøykere og de mer ekstreme argumenterer om at det ikke bare er sunt&naturlig å røyke hasj, men sågar at det omtrent er usunt - ikke å røyke hasj. De samme men og andre hasjrøykere - har argumentert for hasjens fortreffelighet i forhold til alkohol. Og så har vi sammen gått på by'n og drukket alkohol - etter de først hadde røykt hasj. Gjør det hasjen verre enn alkohol? Nei. Slik jeg oppfatter leger&helsevesen idag, så finnes det ikke ett eneste medisinsk godt argument for å drikke alkohol; det siste 'halmstrået' var at et glass rødvin var bra for hjertet, men all alkohol skal være negativt for fordøyelses-systemet og det som måtte være sunt, er i sum - usunt.
Franskmennene hadde mange såkalte medisinske 'grunner' for hva alkoholen hjalp for-eller-mot, men de hadde også da, for 30-40 år siden, også flest alkoholrelaterte sykdommer i verden; da hadde de og høyest alkoholkonsum. Det er sikkert et par ti-år siden jeg så leste - at franskmennene hadde halvert sitt årlige alkoholinntak og at de i langt større grad drakk vann til maten - enn vin. Det vil jeg tro også hjalp på trafikksikkerheten - at de hadde drukket vann før kjøring. En bekjent hadde bodd hos en engelskmann for mange år siden og hun fortalte at de gikk på pub hver kveld og det var kjempegøy og god stemning, men at de hver kveld drakk seg ustødig og - så satte seg i bilen og kjørte hjem. Så hun fortalte at hun ble ekstra årvåken i trafikken etter den erfaringen.
Sist redigert av Fordomsfull den tor apr 27, 2023 8:50 am, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Cannabis Connoisseur skrev: tor apr 27, 2023 8:49 am
Henningsen skrev: tor apr 27, 2023 8:21 am Enkelte av russen har ikke sett at det brukes så mye kokain...
Er nok mye skremselspropaganda om dagen
https://www.nrk.no/sorlandet/russen-fol ... 1.16376455
Det er sånn det blir når myndighetspersoner går ut og stempler en hel gruppe unge mennesker. Skammelig er det.
Skammelig, trist og unyansert.
Forferdelig kjipt å stigmatisere en hel gruppe ut fra hva et fåtall driver med.
Skulle tro de ikke unnet russen å feire.. Det eneste de oppnår er at alle som er russ føler seg uglesett og mistenkeliggjort.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Henningsen skrev: tor apr 27, 2023 8:21 am Enkelte av russen har ikke sett at det brukes så mye kokain...
Er nok mye skremselspropaganda om dagen
https://www.nrk.no/sorlandet/russen-fol ... 1.16376455
I samme artikkel burde NRK vise til NNPF-analysen av Birgitte Ellefsen. Istedenfor viser de til en undersøkelse som har store empiriske problemstillinger, slik at det russen sier fremstår mindre troverdig.

Dessuten burde de gravd mye mer i dette med at folk ikke blir "shamet." Er ikke det en bra ting? Det blir nevnt for lite i disse artiklene at ikke all bruk er problembruk.

Men ellers en fin nyanserende artikkel som man istedenfor hadde forventet av Dagbladet og Oda Ording. NRK og VG er sistemann ut som man forventer dette fra.

Thomas

Legg inn av Thomas »

Henningsen skrev: tor apr 27, 2023 8:53 am
Cannabis Connoisseur skrev: tor apr 27, 2023 8:49 am
Henningsen skrev: tor apr 27, 2023 8:21 am Enkelte av russen har ikke sett at det brukes så mye kokain...
Er nok mye skremselspropaganda om dagen
https://www.nrk.no/sorlandet/russen-fol ... 1.16376455
Det er sånn det blir når myndighetspersoner går ut og stempler en hel gruppe unge mennesker. Skammelig er det.
Skammelig, trist og unyansert.
Forferdelig kjipt å stigmatisere en hel gruppe ut fra hva et fåtall driver med.
Skulle tro de ikke unnet russen å feire.. Det eneste de oppnår er at alle som er russ føler seg uglesett og mistenkeliggjort.
Ifølge Tex Jonny vet vi visstnok ikke hva ordet stigmatisere betyr...

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Henningsen skrev: tor apr 27, 2023 8:21 am Enkelte av russen har ikke sett at det brukes så mye kokain...
Er nok mye skremselspropaganda om dagen
https://www.nrk.no/sorlandet/russen-fol ... 1.16376455
Når noen sier at de ser økt bruk av kokain = Det blir latterliggjort og folk skriver ting som "Både jeg og naboen har nylig kjøpt oss nye flaggstenger. Flaggstangsalget i Norge har skutt i været!"
Når noen sier de ikke ser økt bruk av kokain = Brukes til å underbygge argumenter om at det foregår skremselspropaganda.

Ganske latterlig å observere hykleriet blant de rusliberale

Thomas

Legg inn av Thomas »

Cannabis Connoisseur skrev: tor apr 27, 2023 3:03 pm
Bliss skrev: ons apr 26, 2023 10:41 pm
Bliss skrev: ons apr 26, 2023 8:18 pm Klovnen Lasim slenger seg på. Sluker propagandaen rått, "ranter" om at konfirmanter bruker pengegavene sine på kokain og at alle ungdomsskoleelever elsker kokain. Er det meningen at folk skal ta dette seriøst?
► Show Spoiler
Hahah, Lasim (Dr. Wasim Zahid) skjønte visst at han dreit seg ut og har nå slettet videoen. Flaks at jeg lastet den ned.
Kjendislege Wasim Zahid legger seg langflat etter å ha publisert en video om kokainbruk blant unge.- Burde aldri vært publisert.

Han kommenterer en video han selv publiserte på Youtube onsdag, men som han altså valgte å slette etter en klagestorm i sosiale medier. I videoen hevdet Zahid at kokainbruk har blitt mye vanligere blant ungdommer. Nå innrømmer han at han aldri hadde belegg for å hevde det:

- Jeg baserte meg på det jeg hadde sett på TV, lest i avisene og TV-debatter, lot meg påvirke og hev meg på fordi jeg naturligvis ville være bekymret for folks helse hvis det har blitt mye mer utstrakt bruk av kokain. - Jeg sjekket ikke faktagrunnlaget godt nok. Vi har faktisk ikke gode nok tall som viser at kokainbruk har blitt så mye vanligere den siste tida. Da blir det helt feil å ha det som premiss og bygge en video på det. Så jeg beklager det, sier Zahid videre i videoen.
- Innholdet her skal være vitenskaps- og faktabasert, ikke basert på følelser, tro, rykter, falske påstander og så videre

Dette er det viktigste sitatet, men slikt eksisterer dessverre nesten ikke i rusproblematikken... følelser trumfer fakta..

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

BBQsaus skrev: tor apr 27, 2023 3:09 pm
Henningsen skrev: tor apr 27, 2023 8:21 am Enkelte av russen har ikke sett at det brukes så mye kokain...
Er nok mye skremselspropaganda om dagen
https://www.nrk.no/sorlandet/russen-fol ... 1.16376455
Når noen sier at de ser økt bruk av kokain = Det blir latterliggjort og folk skriver ting som "Både jeg og naboen har nylig kjøpt oss nye flaggstenger. Flaggstangsalget i Norge har skutt i været!"
Når noen sier de ikke ser økt bruk av kokain = Brukes til å underbygge argumenter om at det foregår skremselspropaganda.

Ganske latterlig å observere hykleriet blant de rusliberale
Det er lagt ut en link i tråden som viser en liten økning i bruk.
Det er kanskje greit å forholde seg til forskning og undersøkelser, sammen med egne erfaringer, (for min del, de stemmer med undersøkelsen) og ikke blindt stole på sladderpresse og skremselspropaganda.
Registrerer at du bruker rusliberale som et slags skjellsord og hersketeknikk.
Blir lite fornuft debatt ut av det.
Men for all del, du må gjerne krisemaksimere.
Tipper du drikker alkohol og er veldig negativ til annen rus, uten at du vet nevneverdig om det.
Sånn apropos hykleri mener jeg...
Sist redigert av Henningsen den tor apr 27, 2023 3:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Thomas skrev: tor apr 27, 2023 3:06 pm
Henningsen skrev: tor apr 27, 2023 8:53 am
Cannabis Connoisseur skrev: tor apr 27, 2023 8:49 am

Det er sånn det blir når myndighetspersoner går ut og stempler en hel gruppe unge mennesker. Skammelig er det.
Skammelig, trist og unyansert.
Forferdelig kjipt å stigmatisere en hel gruppe ut fra hva et fåtall driver med.
Skulle tro de ikke unnet russen å feire.. Det eneste de oppnår er at alle som er russ føler seg uglesett og mistenkeliggjort.
Ifølge Tex Jonny vet vi visstnok ikke hva ordet stigmatisere betyr...
Hehe, ja kanskje vi skulle skrive med litt enklere ord sånn at han også klarer å følge med i debatten 😅

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Holder meg langt unna kokain for tiden. Jeg vil ikke slå opp en kneskade jeg fikk under den tre kvarters lange Tyttebærkrigen.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

"Gotta put them pushers right in the grave"

(Musikalsk pause)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»