Tottenham Hotspur - Klubbtråd

Svar
KongOlav2

Re: Tottenham Hotspur - Klubbtråd

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: man okt 24, 2022 2:26 pm En sannhet med modifikasjoner. Det er ikke kortsiktig dersom bakgrunnen for tilnærmingen er det som gjør at man faktisk kan investere i solide spillere i andre posisjoner (i steden for å spre seg ut for tynt) som feks Hakimi, Barella og Lukaku. Kombinert med rikelig med sportslig suksess.

Dersom Conte forlater Spurs i morgen sitter de igjen med Lenglet, Bentancur, Bissouma, Kulusevski og Richarlison (dersom alt av opsjoner utøves). En snittalder på hva? 24-25? Det er fem spillere de helt sikkert vil kunne ha glede av i mange år fremover. Og i mine øyne en vesentlig forbedring av det man drevet med de siste fem årene før Conte.
Men etterfølgeren til Conte ville ikke hatt glede av annet Hakimi og Barella av de som ble hentet. Og evt Lukaku om etterfølgeren valgte å tilpasse angrepet etter belgieren i like stor grad som det Conte gjorde. Det er mulig Conte slet med visse begrensninger, men igjen; han kommer på kant i de fleste klubber ang spillerlogistikk og jeg ser ikke at han verken i Chelsea eller Inter etterlot seg et svært solid grunnlag for etterfølgeren. Det blir for sært at man skal forklare disposisjoner ang spillerkjøp som virker merkelige eller feil med sportsdirektører, dårlig råd eller andre ting, men med en gang det ser bedre ut så er det fordi det er Conte selv som står i spissen for dette.

Jeg tror heller at forklaringen er som med enkelte andre managere. Spillerkjøp er deres akilleshæl. Enten fordi de i for stor grad insisterer på sine egne løsninger og/eller fordi de mangler et godt apparat rundt seg som kan hjelpe dem. Og det taler ikke til fordel for Conte at han aldri blir lengre enn 3 år i en klubb. Er det alltid andre sin feil?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: man okt 24, 2022 2:36 pm
tbb skrev: man okt 24, 2022 2:26 pm En sannhet med modifikasjoner. Det er ikke kortsiktig dersom bakgrunnen for tilnærmingen er det som gjør at man faktisk kan investere i solide spillere i andre posisjoner (i steden for å spre seg ut for tynt) som feks Hakimi, Barella og Lukaku. Kombinert med rikelig med sportslig suksess.

Dersom Conte forlater Spurs i morgen sitter de igjen med Lenglet, Bentancur, Bissouma, Kulusevski og Richarlison (dersom alt av opsjoner utøves). En snittalder på hva? 24-25? Det er fem spillere de helt sikkert vil kunne ha glede av i mange år fremover. Og i mine øyne en vesentlig forbedring av det man drevet med de siste fem årene før Conte.
Men etterfølgeren til Conte ville ikke hatt glede av annet Hakimi og Barella av de som ble hentet. Og evt Lukaku om etterfølgeren valgte å tilpasse angrepet etter belgieren i like stor grad som det Conte gjorde. Det er mulig Conte slet med visse begrensninger, men igjen; han kommer på kant i de fleste klubber ang spillerlogistikk og jeg ser ikke at han verken i Chelsea eller Inter etterlot seg et svært solid grunnlag for etterfølgeren. Det blir for sært at man skal forklare disposisjoner ang spillerkjøp som virker merkelige eller feil med sportsdirektører, dårlig råd eller andre ting, men med en gang det ser bedre ut så er det fordi det er Conte selv som står i spissen for dette.

Jeg tror heller at forklaringen er som med enkelte andre managere. Spillerkjøp er deres akilleshæl. Enten fordi de i for stor grad insisterer på sine egne løsninger og/eller fordi de mangler et godt apparat rundt seg som kan hjelpe dem. Og det taler ikke til fordel for Conte at han aldri blir lengre enn 3 år i en klubb. Er det alltid andre sin feil?
Da Conte kom inn hos Inter hadde deres beste permanente trener de siste ti årene et poengsnitt på 1,86 i Serie A. Conte forlot dem med et poengsnitt på 2,28 i Serie A. Simeone ligger pt på 2,14. Det vil jeg si er en ganske vesentlig forbedring som vitner om et ok grunnlag. Til tross for økonomisk rot fra eierne.

Jeg tipper det var noelunde samme story i Juve. Og han ser ut til å legge et godt grunnlag for nestemann i Spurs. Både med kjøp, system og spillerutvikling (feks Dier og Ben Davies). Men for all del, vi må for gudsskyld ikke nevne Emenalo i Chelsea (som fikk sparken kort tid senere).

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Spursmann skrev: man okt 24, 2022 11:39 am
Folk_flesk skrev: man okt 24, 2022 2:07 am
Spursmann skrev: søn okt 23, 2022 11:54 pm Gud bedre de som driver og whiner om at Conte må ut. Han er jo ikke nærheten av å ha fått alle de spillerne han ønsker seg.
Det er til info den andre klubben på rad han gnåler om at han ikke får alle spillerne han ønsker seg. Det er tydelig at alle andre managere enn Conte får alle spillerne de ønsker seg. Livet er utrettferdig.
Nuvel kanskje ikke helt riktig når du ser hvilke spillere som han arvet når han kom inn, som Emerson, Doherty og Sessegnon så skjønnner man at det er manko på gode vingbacker i systemet Conte ønsker å spille. Det vil rett og slett ikke fungere i og med at vingbackene han har til disposisjon er alt for dårlige.
Skal iallefall gi deg og andre rett i at David Levy er en gnier av de sjeldne. I Inter så gikk klubben på en smell pga uansvarlig styring kombinert med sviktende inntekter, så derfor fikk Conte beskjed om at kassa var tom. Det virker som han nå har kommet til en ny klubb som kniper igjen, men ikke med like gode argumenter for å gjøre det som Inter.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: man okt 24, 2022 3:09 pm Da Conte kom inn hos Inter hadde deres beste permanente trener de siste ti årene et poengsnitt på 1,86 i Serie A. Conte forlot dem med et poengsnitt på 2,28 i Serie A. Simeone ligger pt på 2,14. Det vil jeg si er en ganske vesentlig forbedring som vitner om et ok grunnlag. Til tross for økonomisk rot fra eierne.

Jeg tipper det var noelunde samme story i Juve. Og han ser ut til å legge et godt grunnlag for nestemann i Spurs. Både med kjøp, system og spillerutvikling (feks Dier og Ben Davies). Men for all del, vi må for gudsskyld ikke nevne Emenalo i Chelsea (som fikk sparken kort tid senere).
Joda, jeg tror absolutt Conte er kanskje den aller beste i gamet på kort og mellomlang sikt, la oss si inntil kanskje 3 år. Men om jeg var sportsdirektør og ansatte Conte ville han definitivt fått visse rammer å forholde seg til. Det er ikke den ringeste sjanse i helvete for at jeg ville godkjent et kjøp av Lukaku til den summen og den lønna. Og han skulle hatt en rimelig god begrunnelse for å kjøpe eller signere en svært høytlønnet spiller over 30. Og da hadde det iallfall ikke blitt flere slike kjøp et par år etterpå.

startelver

Legg inn av startelver »

Slik stiller vi i kveld. Moura får sjansen fra start.


Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Romero er rimelig hissig. Syns han selger seg gang på gang fordi han går for vilt inn for å vinne ball.

startelver

Legg inn av startelver »

Ben Davies roter også ja, Sporting burde ledet nå.

MadBum

Legg inn av MadBum »

0-1

startelver

Legg inn av startelver »

Det er av sine egne man skal ha det, Marcus Edwards scorer et nydelig mål. Vi er ræva igjen.

startelver

Legg inn av startelver »

Forferdelige greier, nå begynner jeg å bli møkkalei.

Fortjent buing til pause.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Spurs fortjener all banteren de får i sosiale medier. Fy søder for et underpresterende lag.

Står i fare for å ryke ut i denne dritgruppen.

startelver

Legg inn av startelver »

Conte har tydeligvis mistet respekten , spillerne jobber ikke hardt nok.
Selv om Rickarlison og Kulusevski er sårt savnet er dette laget ikke til å kjenne igjen.

Med seier er man altså videre fra gruppa, så greier dem ikke å møte opp.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Conte har imponerende resultater å vise til i ligaspill med klubbene han har trent, men det de har prestert i Champions League derimot har vært alt annet enn å skryte av...

startelver

Legg inn av startelver »

Bedre andre omgang, men det er ingen unnskyldning, vi ryker ut av Europa med dette spillet.

Gåra

Legg inn av Gåra »

Man kan si mye, men vi sitter her fortsatt med spillere som Lucas, Bryan, Doherty med flere i viktige kamper som dette. Laget er ikke CL-materiale.

startelver

Legg inn av startelver »

Med poengdeling her ser det straks litt lysere ut.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Kane fikser biffen

startelver

Legg inn av startelver »

WOw for en syk omgang , Harry Kane wins it for Spurs!!!!


Fy faen , glem det!

trønderen

Legg inn av trønderen »

Offside? Den så ikke jeg på de bildene?

lund

Legg inn av lund »

Hvorfor står molboene og klager etterpå på en offside-VAR-avgjørelse? (som ser helt grei ut) Ser bare idiotisk ut.

startelver

Legg inn av startelver »

Så heller ingen offside. BBC mener det var en merkelig avgjørelse.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Offside. Ingen tvil om det med stilbilder.

Problemet er 1. Det er en veldig vanskelig situasjon under spillets gang og 2. Det tar for laaaaang tid med VAR.

startelver

Legg inn av startelver »

Ny rekord i VAR-avgjørelse , flaut av dommerne.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Det er den merkeligste offsiden jeg har sett. Emerson som ikke er i offside header bakover til Kane. Kane sin fremste fot er foran Emerson sitt hode, men ikke foran Emerson sin fremste fot. Og når han i tillegg header ballen litt bakover, så blir dette årets merkeligste offside avgjørelse. Hadde ballen kommet fra Emerson sin fremste fot, som var lenger inne enn Kane's fremste fot, hadde det ikke blitt offside. Jeg klarer ikke å se noe logisk i den offsiden der.

Bilde

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det er jo et fett hvor Emerson har sine kroppsdeler? Så lenge ballens posisjon setter Kane i offside er det jo sånn sett klink. Kane er altså foran ballen og nest siste motspiller i det ballen heades. Om da ballen går fremover eller bakover er helt irrelevant.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

En ting er sikkert. VAR har ødelagt forballen. VAR klarer fortsatt å gjøre klare feil. Og spontan jublingen er for min del ødelagt for alltid. Jeg må alltid vente til avspark tas før jeg tørr å juble for mål. Det var bedre å få noen feil avgjørelser mot, hvor man kunne spontant juble for mål. Enn dette tullet de driver med nå. Feil avgjørelser fra dommerne jevner seg som regel ut over en sesong. Og så lenge VAR aldri blir feilfritt, er det bare p få det bort.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Ja, eppaen har rett, slik jeg har forstått det og etter å ha sett bildene.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

eppaen skrev: tor okt 27, 2022 12:33 pm Det er jo et fett hvor Emerson har sine kroppsdeler? Så lenge ballens posisjon setter Kane i offside er det jo sånn sett klink. Kane er altså foran ballen og nest siste motspiller i det ballen heades. Om da ballen går fremover eller bakover er helt irrelevant.
Jeg er ikke uenig i at det er offside. Jeg sier bare at regelen er merkelig. Og at situasjonen er merkelig. Hadde offside kun vært gjeldene dersom ballen spilles fremover, så hadde det vært enklere å forholde seg til.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Uansett om offsiden var riktig dømt, så hersker det liten tvil om at VAR har ødelagt "the beautiful game".

Magiske øyeblikk som en slik scoring 5 minutter på overtid, som sender stadion til himmels, blir altså ødelagt av at VAR skal inn og tegne streker. VAR i CL er jo en ting, men VAR i PL er jo en katastrofe. Spontan feiring av mål: RIP

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Koskinen skrev: tor okt 27, 2022 12:46 pm
eppaen skrev: tor okt 27, 2022 12:33 pm Det er jo et fett hvor Emerson har sine kroppsdeler? Så lenge ballens posisjon setter Kane i offside er det jo sånn sett klink. Kane er altså foran ballen og nest siste motspiller i det ballen heades. Om da ballen går fremover eller bakover er helt irrelevant.
Jeg er ikke uenig i at det er offside. Jeg sier bare at regelen er merkelig. Og at situasjonen er merkelig. Hadde offside kun vært gjeldene dersom ballen spilles fremover, så hadde det vært enklere å forholde seg til.
Rent logisk er jeg enig, men 1) det hører til sjeldenhetene at man opplever offsider som dette og 2) det ville blitt et helvete om man skulle starte å bedømme om ballen gikk fremover eller ikke, enklere å bare ta utgangspunkt i ballens posisjon da.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»