Tottenham Hotspur - Klubbtråd

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Tottenham Hotspur - Klubbtråd

Legg inn av tbb »

Wellé skrev: fre mar 10, 2023 7:59 am
DuncanE skrev: fre mar 10, 2023 12:57 am
Ale skrev: tor mar 09, 2023 11:43 pm

Bayern München.
Jepp! Bayern, eller oss. Ser ikke så mange andre alternativer, om han vil vinne noe.
Hvis vi nevner klubber som vinner noe av relevanse så er det bare Bayern av de to klubbene du nevner der ;)

Mer seriøst så tror jeg han er rimelig fysen på å bli i PL for å bli tidenes toppscorer i turneringen. Blir ikke overrasket om det henger høyere for han enn å vinne BuLi og den tyske cupen.
For en PL-spiller med mye igjen å bevise sliter jeg med å se hva motivasjonen skulle være for å reise til Tyskland og spille fire til syv kamper av relevans i året.

startelver

Legg inn av startelver »

Kane vil ha PL-rekorden, etter så mange år selvsagt. Tror han går til Man United.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Chromeback skrev: fre mar 10, 2023 4:35 pm Conte, du Conte.

Bilde
Prime Conte ;) Som å se et togkrasj i sakte film. Denne fyren er ikke helt enkel.

startelver

Legg inn av startelver »

Blir festlig å få med seg uavgjort mot hardt kjempende Forest i dag,

startelver

Legg inn av startelver »


trønderen

Legg inn av trønderen »

Vi klarte altså å rote bort denne kampen også. Disse tapte poengene kan bli avgjørende i kampen om topp 4.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

trønderen skrev: lør mar 18, 2023 6:01 pm Vi klarte altså å rote bort denne kampen også. Disse tapte poengene kan bli avgjørende i kampen om topp 4.
Men hvordan er det der en straffe?

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Kærlighed skrev: lør mar 18, 2023 6:01 pm
trønderen skrev: lør mar 18, 2023 6:01 pm Vi klarte altså å rote bort denne kampen også. Disse tapte poengene kan bli avgjørende i kampen om topp 4.
Men hvordan er det der en straffe?
Aldri straffe.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Kærlighed skrev: lør mar 18, 2023 6:01 pm
trønderen skrev: lør mar 18, 2023 6:01 pm Vi klarte altså å rote bort denne kampen også. Disse tapte poengene kan bli avgjørende i kampen om topp 4.
Men hvordan er det der en straffe?
Mulig det ikke var straffe (jeg så ikke situasjonen godt nok, da jeg gjorde noe annet akkurat da), men for min del betyr det ikke så mye. Det er denne kollapsen som skremmer meg.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

trønderen skrev: lør mar 18, 2023 6:01 pm Vi klarte altså å rote bort denne kampen også. Disse tapte poengene kan bli avgjørende i kampen om topp 4.
Solid analyse:)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jeg tror jeg har vært en av Contes største fans her inne. Situasjonen nå minner litt om slutten på tiden i Chelsea. Det å ha en halvmotivert trener som alle vet tenker å gi seg før neste sesong virker ikke optimalt.

Jeg tror jeg ville sparket og håpet på ny managereffekt. Tuchel burde være særdeles egnet til å overta etter Conte? Poch er et greit alternativ. Og Luis Enrique kunne kanskje vært det første steget etter Poch i en litt mer moderne retning?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Conte med et veldig eksplosivt intervju etter kampen hvor han ikke bare henger ut laget, men også går mot ledelsen. Uttaler blant annet at klubben ikke har vunnet noen ting under dette eierskapet, hvis den ene tweeten jeg leste stemmer.

Snakker en del sant, men å henge ut klubb og spillere før avgjørende kamper er ikke en god strategi hvis man ønsker å bli og kjempe ut sesongen.

Han leverer en avskjedssøknad. Blir veldig overrasket om han er treneren vår når vi møter Everton.

Jeg er team Poch. Eneste manageren som har klart å gi meg mye glede det siste tiåret. Gi han et bra transferbudsjett, bygg et godt apparat rundt han og la han bygge laget han ønsker de neste årene.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »


startelver

Legg inn av startelver »

Ingen overraskelse dette, er faktisk happy over å ta et poeng. Er jo fortsatt topp 4 da.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Nå sager Conte alt og alle. Ikke ofte man ser lenger. Det er jo et greit oppgjør å ta, men han visste jo hva han gikk til. Eller?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Kærlighed skrev: lør mar 18, 2023 7:38 pm Conte med et veldig eksplosivt intervju etter kampen hvor han ikke bare henger ut laget, men også går mot ledelsen. Uttaler blant annet at klubben ikke har vunnet noen ting under dette eierskapet, hvis den ene tweeten jeg leste stemmer.

Snakker en del sant, men å henge ut klubb og spillere før avgjørende kamper er ikke en god strategi hvis man ønsker å bli og kjempe ut sesongen.

Han leverer en avskjedssøknad. Blir veldig overrasket om han er treneren vår når vi møter Everton.

Jeg er team Poch. Eneste manageren som har klart å gi meg mye glede det siste tiåret. Gi han et bra transferbudsjett, bygg et godt apparat rundt han og la han bygge laget han ønsker de neste årene.
Forstår godt det. Gir kanskje bedre mulighet til å beholde Kane også?

Min skepsis til Poch da Man Utd var på trenerjakt var det føltes som om noe av suksessen hans var «first mover»-advantage. Ikke bare ved at han ledet an i noe som nesten fremstår som et taktisk paradigmeskifte i fotball, men også ved at han tok veldig mange på sengen med det. Denne fordelen har han ikke lenger.

Jeg ville foretrukket Enrique og Tuchel. Sistnevnte blir noe av det samme som Conte, men mer spiselig. Førstnevnte virker uhyre spennende. Både mht spillestil og talentutvikling.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Conte-intervjuet var stor underholdning. for oss utenfor klubben. Hadde ikke helt visst hva jeg skulle tenke hvis jeg holdt med Spurs...utover at han jo åpenbart toucher innom noen helt korrekte ting. Men uten å huske hele tiraden var det kanskje ikke all verdens selvkritikk å spore? Er det bare meg eller har han bare droppet helt å gi sjansen til noen av de spillerne han selv har hentet inn? Danjuma tenkte jeg var en veldig interessant signing, Spence likeså (men der var vel Conte ganske offentlig tydelig på at han ikke ville ha ham eller noe i den duren...). Formasjon virker han i all fall hellbent på å fortsette med til Dovre faller.

Poch-Spurs på sitt beste var fantastisk. Slet litt med å forstå hva i all verden det var som skjedde siste sesongen. Men generelt er jeg skeptisk til å hente tilbake managere. Det fins et par røvere der ute som burde være aktuelle, for Conte er vel aldri i verden manager for Spurs i 23-24..?

Gåra

Legg inn av Gåra »

Lezah skrev: man mar 20, 2023 10:15 am Conte-intervjuet var stor underholdning. for oss utenfor klubben. Hadde ikke helt visst hva jeg skulle tenke hvis jeg holdt med Spurs...utover at han jo åpenbart toucher innom noen helt korrekte ting. Men uten å huske hele tiraden var det kanskje ikke all verdens selvkritikk å spore? Er det bare meg eller har han bare droppet helt å gi sjansen til noen av de spillerne han selv har hentet inn? Danjuma tenkte jeg var en veldig interessant signing, Spence likeså (men der var vel Conte ganske offentlig tydelig på at han ikke ville ha ham eller noe i den duren...). Formasjon virker han i all fall hellbent på å fortsette med til Dovre faller.

Poch-Spurs på sitt beste var fantastisk. Slet litt med å forstå hva i all verden det var som skjedde siste sesongen. Men generelt er jeg skeptisk til å hente tilbake managere. Det fins et par røvere der ute som burde være aktuelle, for Conte er vel aldri i verden manager for Spurs i 23-24..?
Conte treffer utvilsomt på mye av problemet til klubben i intervjuet. Det er også merkelig å forstå hvorfor klubben går for en manager som Conte, når man åpenbart ikke følger opp med å hente inn gode nok spillere man trenger til systemet hans. Det største åpenbare problemet er at vi har en midtstopper som er god nok.
Danjuma-overgangen er ikke lett å bli klok på. Var vel kanskje et håp om at han var bedre en Gil som backup. Spence virker å ha blitt kjøpt uten at Conte egentlig var særlig interessert i han. Sendt på lån til Frankrike, og det virker ikke som han gjør det særlig bra der. I tillegg har vi fått inn Porro, som bare er 1 år eldre enn Spence. Han er i tillegg langt bedre. Emerson er også bare 24 år, så hele opplegget rundt Spence er også merkelig.

Svært usikker på om Poch inn igjen er det beste. Det var helt katastrofe å se laget det siste året. Hadde griseflaks som kom oss til CL-finalen, men poengfangsten på slutten luktet det nedrykk av. Men Conte er ferdig uansett. Gjenstår bare å se om han ryker før sesongen er over.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Lezah skrev: man mar 20, 2023 10:15 am for Conte er vel aldri i verden manager for Spurs i 23-24..?
Etter den triaden der, aldri i verden. Riktig nok har Conte noen poenger, men han bør også ta selvkritikk (f. eks for langoppstillingen mot Sheffield United). Også er det noe med hvordan man fremstiller kritikken. Det er godt mulig han har tatt dette internt først, men jeg mener slikt ikke bør tas på en pressekonferanse.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Chromeback skrev: fre mar 10, 2023 4:35 pm Conte, du Conte.
Er det bare jeg som synes Conte blir mer og mer Mourinho med alderen? :lol:

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Telegraph melder at Conte er ferdig i løpet av uka. Levy forhandler vel sluttpakken nå.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Hvem tar over Spurs da? blir det caretaker ut sesongen og ny trener til sommeren? er det Poch retur som man ønsker mest?

Hadde jeg vært Spurs-fan så hadde jeg ikke ønsket retur for noe man har hatt før, og heller prøvd på en person som Arne Slot i Feyenoord eller noe sånt.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Ryan Mason ut sesongen melder Telegraph. Det er jo i såfall skuffende mtp at man er midt i en intens kamp om topp 4.

Gåra

Legg inn av Gåra »

WaltonBR skrev: tir mar 21, 2023 12:07 am Ryan Mason ut sesongen melder Telegraph. Det er jo i såfall skuffende mtp at man er midt i en intens kamp om topp 4.
Mason er sikkert en talentfull trener han. Men nesten litt komisk om det blir han igjen. Sist gang tok han jo over for Mourinho rett før Ligacupfinalen mot City. Kampen om topp fire er naturligvis enda viktigere enn denne kampen, og blir nok en for stor oppgave for Mason.
Men jeg har vanskelig for å se at noe er verre enn å ha Conte sittende ut sesongen. Det intervjuet der er som å be om sparken, selv om mye av det han sier selvsagt er rett.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Gåra skrev: tir mar 21, 2023 12:53 pm
WaltonBR skrev: tir mar 21, 2023 12:07 am Ryan Mason ut sesongen melder Telegraph. Det er jo i såfall skuffende mtp at man er midt i en intens kamp om topp 4.
Mason er sikkert en talentfull trener han. Men nesten litt komisk om det blir han igjen. Sist gang tok han jo over for Mourinho rett før Ligacupfinalen mot City. Kampen om topp fire er naturligvis enda viktigere enn denne kampen, og blir nok en for stor oppgave for Mason.
Men jeg har vanskelig for å se at noe er verre enn å ha Conte sittende ut sesongen. Det intervjuet der er som å be om sparken, selv om mye av det han sier selvsagt er rett.
Litt underlig mtp at noen av de beste dere kunne håpe på er tilgjengelige. Mulig dere ønsker å ta et steg tilbake til det dere holdt på med under Pochettino, men da er det kanskje mer enn bare Conte som må finne på noe nytt?

Da vil helt sikkert de Zerbi være aktuell. Kanskje Kompany?

Ellers står Michael Carrick med en win ratio på ca 70 prosent med Boro for øyeblikket. Mens de foregående trenerne til Middlesbrough har hatt et poengsnitt sør for 1,5 poeng per kamp har Carrick 2,17 poeng per kamp etter 23 kamper. Fivethirtyeight gir han 45 % sjanse for å klare direkte opprykk med et lag som lå på nedrykk da han tok over. Spiller angivelig god, ballbesittende fotball. Ville ikke overraske meg i det hele tatt om Carrick viser seg å være den av de engelske stjerne fra 75 til 85-generasjonen som lykkes best som trener. Var strengt tatt den med mest brains på banen også.

startelver

Legg inn av startelver »

Daniel Levi tåler selvsagt ikke sånne utspill fra sine managere, han tenker kun business og var garantert fornøyd med topp 4 denne sesongen.

Kan se for meg hissige diskusjoner mellom disse to de siste dagene. En ting som er sikkert. Conte er historie. Levy etter 20 år uten suksess burde også vært historie.

Bilde

Gåra

Legg inn av Gåra »

startelver skrev: tir mar 21, 2023 2:03 pm Levy etter 20 år uten suksess burde også vært historie.
Uten suksess er ganske grov bom, spør du meg. Måten Levy har bygget klubben gradvis fra der vi var for 20 år siden til der vi er nå er egentlig et imponerende prosjekt. Dette i en tid der stadig flere klubber har blitt kjøpt opp av rike eiere som pøser inn penger.
Han har klart å få Spurs til å ble en relativt stabil toppklubb. Og under hans ledelse har det fantastiske treningsanlegget og den enda mer fantastiske stadionen blitt bygget.

Om Levy og ENIC er historie gjenstår å se. Men jeg er svært usikker på om gresset er grønnere på den andre siden. Amerikanere, sjeiker eller andre lugubre eiere er vel bortimot det eneste som er aktuelt for å erstatte det vi har nå.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Gåra skrev: tir mar 21, 2023 2:25 pm
startelver skrev: tir mar 21, 2023 2:03 pm Levy etter 20 år uten suksess burde også vært historie.
Uten suksess er ganske grov bom, spør du meg. Måten Levy har bygget klubben gradvis fra der vi var for 20 år siden til der vi er nå er egentlig et imponerende prosjekt. Dette i en tid der stadig flere klubber har blitt kjøpt opp av rike eiere som pøser inn penger.
Han har klart å få Spurs til å ble en relativt stabil toppklubb. Og under hans ledelse har det fantastiske treningsanlegget og den enda mer fantastiske stadionen blitt bygget.

Om Levy og ENIC er historie gjenstår å se. Men jeg er svært usikker på om gresset er grønnere på den andre siden. Amerikanere, sjeiker eller andre lugubre eiere er vel bortimot det eneste som er aktuelt for å erstatte det vi har nå.
Veldig enig i dette.

Tottenham kunne risikert fremtiden, og satset hardere. I stedet har man bygget på lang sikt, og gjør seg forhåpentligvis ikke avhengig av shady eiere for å konkurere.

Jeg håper både Liverpool, United og Tottenham blir med eiere som ikke bruker klubbene til å vaske blod av hendene.

Vi får satse på at City får sin straff, at alle langtidskontraktene til Chelsea bommer, og at Newcastle sine koblinger til regimet i Saudi Arabia etterforskes nøye.

startelver

Legg inn av startelver »

Gåra skrev: tir mar 21, 2023 2:25 pm
startelver skrev: tir mar 21, 2023 2:03 pm Levy etter 20 år uten suksess burde også vært historie.
Uten suksess er ganske grov bom, spør du meg. Måten Levy har bygget klubben gradvis fra der vi var for 20 år siden til der vi er nå er egentlig et imponerende prosjekt. Dette i en tid der stadig flere klubber har blitt kjøpt opp av rike eiere som pøser inn penger.
Han har klart å få Spurs til å ble en relativt stabil toppklubb. Og under hans ledelse har det fantastiske treningsanlegget og den enda mer fantastiske stadionen blitt bygget.

Om Levy og ENIC er historie gjenstår å se. Men jeg er svært usikker på om gresset er grønnere på den andre siden. Amerikanere, sjeiker eller andre lugubre eiere er vel bortimot det eneste som er aktuelt for å erstatte det vi har nå.
Joda jeg tok sikkert for hardt i , er bare så ergerlig at vi aldri vinner noe.

Selvsagt har Levy æren for å at vi spiller der vi gjør og at Spurs ikke lenger kjemper om 7-10. plasser i ligaen som vi gjorde for over 20 år siden. Det er lett å bli historieløse her, men føler at Levy også har "misbrukt" en del sjanser opp igjennom årene,

Nei vi skal selvsagt ikke bli kjøpt opp av oljesjeiker. Men en endring i toppen er kanskje ikke så dumt faktisk.

Gåra

Legg inn av Gåra »

startelver skrev: tir mar 21, 2023 3:03 pm
Gåra skrev: tir mar 21, 2023 2:25 pm
startelver skrev: tir mar 21, 2023 2:03 pm Levy etter 20 år uten suksess burde også vært historie.
Uten suksess er ganske grov bom, spør du meg. Måten Levy har bygget klubben gradvis fra der vi var for 20 år siden til der vi er nå er egentlig et imponerende prosjekt. Dette i en tid der stadig flere klubber har blitt kjøpt opp av rike eiere som pøser inn penger.
Han har klart å få Spurs til å ble en relativt stabil toppklubb. Og under hans ledelse har det fantastiske treningsanlegget og den enda mer fantastiske stadionen blitt bygget.

Om Levy og ENIC er historie gjenstår å se. Men jeg er svært usikker på om gresset er grønnere på den andre siden. Amerikanere, sjeiker eller andre lugubre eiere er vel bortimot det eneste som er aktuelt for å erstatte det vi har nå.
Det er lett å bli historieløse her, men føler at Levy også har "misbrukt" en del sjanser opp igjennom årene,

Nei vi skal selvsagt ikke bli kjøpt opp av oljesjeiker. Men en endring i toppen er kanskje ikke så dumt faktisk.
Helt enig i det er på tide med noe nytt. Men jeg tror ikke det er lett å finne noen som ikke er i kategorien luguber.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»