LIVERPOOL FC 2021/22

Svar
johwi68

LIVERPOOL FC 2021/22

Legg inn av johwi68 »

I nytt og brillefint forum så må det en ny og brillefin tråd på plass - den årlige LIVERPOOL FC-tråden. Her skal det selvsagt krangles og synses om kampene, gjerne i etterkant, og slenges inn noen tips, sladder og gjerne litt sjikane av de som fortjener sånt noe. Litt usikker på det siste, og om man havner på VGD om det gjennomføres, men litt tyning tåles vel.

Sommer har gått rimelig stille for seg, etter at Konate ble hentet allerede i mai. Vi trengte en stopper til, selv med Virgil, Gomez og Matip tilbake. Og når alle de har fått en strøken pre-season og virker å være kampklare, så har Klopp fikset seg et skikkelig luksusproblem. Siden forrige gang jeg skrev i en sesongtråd for klubben vår så har den sliteren Gini Wijnaldum forlatt oss, til alt overmål til de franske pengehorene, og ingen erstatter er hentet inn. Regner med at mange har synspunkter på det. I tillegg så er ingen angrepsspillere plukket opp, Mbappe er fortsatt i PSG, og Sancho dro til c*ntene øst for oss. Man City bruker fortsatt ikke penger. Chelsea fant ut at de sytten milliardene de svidde av forrige sommer ikke hold, så de har hentet inn Lukaku for halvannen milliard.

Når det er sagt så digger jeg at Klopp sier at han ikke finner noen til midtbanen vår, i og med at vi har Henderson, Fabinho, Thiago (førstevalgene?), Keïta, Milner, Ox, Elliott og Curtis Jones. Det er faensteike solide folk, og et skikkelig luksusproblem å plukke ut bare fem av dem til kamptropper. Framover synes jo jeg at Minamino har sett frisk ut i sommer, og med Salah, Mané, Firmino og Jota blir det tøft å slå seg inn blant de tre som skal starte. Det ser kjipt ut for Minamino, for å si det sånn.

Så har altså Topp 6 blitt redusert til de 4 store. Pengeklubbene (av ymse årsaker) Man City, Chelsea og Man Utd er sammen med oss de "alle" mener vil bli Topp 4 i år. Det tror jeg óg, men jeg føler meg ganske så sikker på at Leicester blir gode i år også, samt at Spurs nok er noe undervurdert. I tillegg blir det spennende å se hva Rafa får til i smurfeklubben. Jeg tror ikke Gunners er et lag å frykte denne sesongen, og tviler vel på at Arteta sitter som sjef der veldig lenge. Så spørs det om Villa og Leeds fortsetter i samme gode spor som før sommeren. Det så ikke sånn ut i åpningsrunden.

Jeg er som vanlig optimist foran sesongen, og tror karene er så innihelvete sugne på å revansjere uflaks-, VAR-, skadehelvete- og midtstopperkrisesesongen vi har bak oss at de presser fram nok en ligatittel i mai. Nummer 20 kommer, folkens, og da skal jeg pinadø være i den vakre byen ved Merseys bredder når det skjer.

Tips for sesongen:
1. Liverpool
2. Chelsea
3. Man Utd
4. Man City
5. Leicester
6. Spurs
7. Everton
8. Villa
9. Arsenal
10. Leeds
-----
18. Palace
19. Norwich
20. Brentford

Toppscorer:
1. Salah - 33 mål
2. Lukaku - 21 mål
3. Kane - 19 mål

Årets spiller:
Mo Salah

Årets unge spiller:
Jadon Sancho

Ja, så regner jeg med at vi tar den store, europeiske bøtta for sjuende gang.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

JOHWI! Velkommen skal du være, ble glad for å se denne trådtittelen og hvem trådstartene var :) Deler optimismen din, dette blir faen så bra!

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Kampen mot Norwich var orgasmisk av flere grunner.

Det var folk og godstemning på tribunen.
VAR glimret med sitt fravær (kan de virkelig ha lært av EM?).
Virgil <3
Presspillet.
Den kontrollerte seieren.
Alt vi har å gå på.

Børs må til, og euforisk som jeg fortsatt er etter å ha sett fotball spilt for mennesker, så klasker jeg til med følgende (høye) karakterer:

Alisson 8 - fane for en deilig keeper brassen er. Alt ser så enkelt ut. Trygg i feltet. Et bonuspoeng for den volleyballsmashen etter redning #3

Trent 8 - fantastisk solid kamp, av spilleren som ikke er back. Sexy fotball.
Matip 8 - har full kontroll, verdens lengste bein, og løpesett som en gammel kamel.
Virgil 8 - sjefen er tilbake.
Tsimikas 7 - god før pause, slurvete og uoppmerksom etter, men viser at han kan nok Klopp-fotball til å henge med.

Milner 6 - får for fightingen og klapsen i bakhodet til grekern. Ellers ser han jo gammel ut, naturlig nok. Ligner litt på meg når jeg tar på meg fotballskoene, og det er ikke spesielt positivt.
Ox 5 - hmmm. Bare hmmm.
Keïta 7 - mye fint fra Naby, så dette virker lovende. Med Fab inn i laget vil han få spille enda mer på sine sterke sider.

Salah 9 - skriv ny kontrakt! Fort! Verdens herligste egypter byr på to målgivende og ei scoring, i tillegg til mye fint sammen med Trent.
Jota 7 - spiller egentlig en så der-kamp, men scorer det viktige førstemålet og gir oss det tryggheten vi trenger. Måltyv.
Mané 8 - mye bra fra Sadio, verdens blideste afrikaner. Man må bare digge det smilet han serverer hver gang dommer dømmer mot han (som regel feil), og enda mer spensten og rykket hans. Jeg tror det går mot en brillefin sesong.

Fab 8 - sexy beist.
Bobby - sexy beist med hvite tenner.
Harvey - sexy supertalent.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Veldig bra. Tabelltipset har vi dog egen tråd til - skjerpings!

Jeg så forrige kamp med et halvt øye på mobil på fødestua (takk, ja, hun er verdens fineste), men forsøker meg likevel på en børs etter åpningskampen.

Norwich-Lpool:

Alisson 8 - Gjør vel ingen feil. Selvfølgelig noe heldig med trippelredningen, men samtidig er det ikke første gang han henter frem en slik blekksprutredning (Napoli).

TAA 8 - full kontroll bakover, og som vanlig instrumental fremover
Matip 7 - Stødig
VVD 6 - Med vilje litt streng med Virgil. Mangler endel på toppform, logisk nok.
Tsimikas 6 - Bra, men får trekk for sløvheten når han mister ballen i farlig område. Det kan fort bli reell konkurranse på VB i år.

Milner 5 - Ja, han løper mye. Burde kanskje fått et ekstrapoeng for klapset til Tsimikas, og jeg ser at han spiller fri TAA før 1-0. Men det går tregt…
Ox 4 - Tja, gjør han noe?
Keita 6 - Best på midten. Noen gode brudd, og han er på gang. Midtbanen var imidlertid ikke allverden før Fabinho kom inn

Salah 9 - To målgivende og mål, og alltid på farten. Ironisk nok litt for uselvisk.
Jota 6 - Scorer mål, men litt lite med i banespillet (?).
Mane 6 - Kan ikke erindre noen veldige wow-fakter.

Subs:
Fabinho 8 - Vi blir et annet lag.
Firmino 7 - La det fortsette

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Ministeren skrev: man aug 16, 2021 5:16 pm
Jeg så forrige kamp med et halvt øye på mobil på fødestua (takk, ja, hun er verdens fineste), men forsøker meg likevel på en børs etter åpningskampen.
Gratulerer en hel masse, med verdens nestfineste jente. Imponerende at du fikset se kamp med et halvt øye, på fødestua.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

johwi68 skrev: man aug 16, 2021 5:05 pm Milner 6 - får for fightingen og klapsen i bakhodet til grekern. Ellers ser han jo gammel ut, naturlig nok. Ligner litt på meg når jeg tar på meg fotballskoene, og det er ikke spesielt positivt.
Har du noen motforestillinger mot å bli kalt John Wick?
Bobby - sexy beist med hvite tenner.
Robbie Hughes er mannen du kan takke. I en engere krets omtales ekstreme nyanser av hvitt som Firmino-White.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Gratulerer til Ministeren, all the best.

Godt denne tråden er på plass, her kan jeg fortsette min ekstremt viktige jobb med å anti-jinxe vårt kjære Liverpool denne sesongen.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Hjertelig takk, både Walton og Johwi, men nå er dette tredje Liverpool-tråden innenfor kort tid hvor jeg bidrar tim fullstendig avsporing fra tema. Beklager det!

Jeg vil egentlig justere opp Keita til en 7-er. Han har noen nifrekke «dinks» (i mangel på norsk ord. Chip er ikke akkurat nynorsk det heller).

Et fiffig poeng er at både Keita, Fabinho og Thiago har denne spesielle «dink»-gjennombruddspasning på repetoaret. Da kan det dinkes fra midtbanen mot lavtliggende lag, så kan TAA og VVD smikke Gerrard-kulene bakfra.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

2.serierunde, og ENDELIG skal Anfield fylles til siste sete. 54.000 spinnville supportere, de fleste scousere og blodfans av den vakreste klubben, kommer til å skape ei ramme for historiebøkene etter mer enn 500 dager på pinebenken. Det tror jeg Burnley vil få kjenne på.

Nå er stallen så godt som skadefri. Selv Robbo har trent denne uka. Det betyr et heftig luksusproblem for Klopp. Nå spilte vi en bunnsolid kamp mot Norwich, så de store utskiftningene får vi nok ikke se. Midtbanen tror jeg ikke vil se ut som forrige lørdag, mens det nok vurderes hvem som skal starte av Bobby og Jota. Eller vil Sjefen kjøre på med begge fra start?

Jeg tror dette blir laget som starter, samt troppen..:

----------------Alisson-----------------
Trent--Matip--Virgil--Tsimikas
-----Hendo---Fab---Keita---------
Salah-------Firmino---------Mané

Benk: Kelleher; Robbo, Konate, Gomez; Milner, Ox, Jones; Jota, Elliott (Dæven for en benk!)

Tips: 4-0
1-0 Keita
2-0 Salah (straffe)
3-0 Mané
4-0 Salah

Ha en fin-fin kamp i morgen formiddag!

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Med kampstart 12.30 lokal tid. Det blir neppe spesielt trøkk.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Fabinho er vel fort noe rufsete, med tanke på farens sorti, så får se om han starter.

Tidlig kampstart er selvfølgelig alltid noe herk, men tviler på at det har noe som helst å si for atmosfæren akkurat i morgen. Publikum vil få en eufori-følelse bare av å være tilbake, som ikke fordrer 1,5 i promille. Det blir gøy å bivåne!

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

De tidligkampene jeg har vært på har vært trøtte greier. Stille og daft på Anfield, selv når vi har vunnet. Et år med covid-fotball kan selvsagt bedre det noe. 12.30 er rett og slett et idiotisk kamptidspunkt om man er ute etter litt trøkk.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

WaltonBR skrev: lør aug 21, 2021 12:27 am De tidligkampene jeg har vært på har vært trøtte greier. Stille og daft på Anfield, selv når vi har vunnet. Et år med covid-fotball kan selvsagt bedre det noe. 12.30 er rett og slett et idiotisk kamptidspunkt om man er ute etter litt trøkk.
Det er også min erfaring, både fra stadion og sofaen. I tillegg ender resten av helga opp som et slags antiklimaks, uten selve Kampen å glede seg til. Litt som å åpne julegaver julemorgenen.

Men i dag er jeg ladd, og det er også samtlige som skal på stadion. De selger billigøl på Anfield (senket prisene for å få folk inn tidlig, jf. covid) 90 min før kampstart, og det sier ikke den gjengse scouser nei takk til!

Hvilken øl selges på Anfield, btw? Det har jeg aldri tenkt på siden Carlsberg-dagene.

Larsærn

Legg inn av Larsærn »

Det som er deilig med tidligkamp, hvis man vinner, så kan man bare nyte resten av helga og kose seg med resten av kampene. Blir det tap så er jo helga ødelagt...

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Ministeren skrev: lør aug 21, 2021 10:00 am
WaltonBR skrev: lør aug 21, 2021 12:27 am De tidligkampene jeg har vært på har vært trøtte greier. Stille og daft på Anfield, selv når vi har vunnet. Et år med covid-fotball kan selvsagt bedre det noe. 12.30 er rett og slett et idiotisk kamptidspunkt om man er ute etter litt trøkk.
Hvilken øl selges på Anfield, btw? Det har jeg aldri tenkt på siden Carlsberg-dagene.
Seidel!

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Da ble det et par overraskelser i dag óg. Elliott starter, Robertson på benken, Fabinho ikke i troppen, tre keepere med, Milner ute med skade. Og den benken vi stiller med i dag viser bare for en sterk tropp Klopp har bygd.

Alisson - Trent, Matip, VvD, Tsimikas - Keïta, Hendo (c), Elliott - Salah, Jota, Mané
Benk: Kelleher, Adrian; Gomez, Konate, Robbo; Curtis, Thiago; Firmino, Minamino

Dette SKAL bli tre poeng, og til innspillet om formiddagskamp og laber stemning - glem det! Som Lawro og McAteer sier, i dag hadde alle stilt opp kl.0300 om kampen hadde startet da, fulle av forventninger, nerver og glede, og de ville ha lagd en vegg av lyd da óg.

4-0-tipset tror jeg fortsatt på, og jeg må bare innrømme at jeg har en slags forhåpning om at Dyche og Burnley kan får enda flere i sekken. Salah, Mané og Jota stinker av scoringer i dag. Det gjør også Bobby, om han kommer innpå. Og kanskje treffer unge Harvey med et av sine bananskudd i dag. Den venstrefoten skal vi få mye glede av i årene som kommer.

Nå nærmer det seg skikkelig fotball igjen!

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Ministeren skrev: lør aug 21, 2021 10:00 am
WaltonBR skrev: lør aug 21, 2021 12:27 am De tidligkampene jeg har vært på har vært trøtte greier. Stille og daft på Anfield, selv når vi har vunnet. Et år med covid-fotball kan selvsagt bedre det noe. 12.30 er rett og slett et idiotisk kamptidspunkt om man er ute etter litt trøkk.
Det er også min erfaring, både fra stadion og sofaen. I tillegg ender resten av helga opp som et slags antiklimaks, uten selve Kampen å glede seg til. Litt som å åpne julegaver julemorgenen.

Men i dag er jeg ladd, og det er også samtlige som skal på stadion. De selger billigøl på Anfield (senket prisene for å få folk inn tidlig, jf. covid) 90 min før kampstart, og det sier ikke den gjengse scouser nei takk til!

Hvilken øl selges på Anfield, btw? Det har jeg aldri tenkt på siden Carlsberg-dagene.
Fremdeles lunket Calsberg sist jeg var på Anfield :lol:

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

En ok omgang. Man er jo mye bedre enn Burnley, men samtidig litt nervøse, upresise og treige. Synd for fotballen at ikke 2-0 står, om det er aldri så mye rett eller ei.

Keita tilbyr noe veldig bra. Ser gjerne at Elliott utfordrer noe mer før han slipper ballen, men fantastisk assist da.

Tsimikas ser ut som han ikke har sovet på mange døgn, rent visuelt sett? Nydelig assist. Det er betryggende at vi har såpass bra back up.

Thiago inn etter 65, sammen med Firmino. Troa på at dette tar seg opp etter hvert som Burnley mister den hvasse innstillinga de har hatt i 1. omgang.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Stålkontroll, og likevel mye å gå på. Gode spillerprestasjoner, men laget mangler litt.

Alisson 8 - En blemme, og ellers prikkfritt. Den siste redningen er solid. Trygg med beina og sweeprer bra.

TAA 8 - Kanongod
Matip 7 - God
Van Dijk 8 - Poenget mer enn makkeren grunnet langpasningene. Livsviktig.
Tsimikas 8 - Robertson kan ikke bare spasere inn på laget igjen.

Henderson 6 - Ikke veldig involvert, og kanskje ikke helt kampen hans. Selvfølgelig mer enn bra nok.
Elliott 9 - Burde hatt to assister. Måten han spiller fotball på, kombinert med alderen, gir han et ekstrapoeng.
Keita 7 - God.

Salah 7 - Alltid på farten, og noe uheldig som ikke scorer.
Jota 7 - Han plager åpenbart Burnley-spillerne kampen gjennom, og scorer på nytt.
Mane 7 - Veldig involvert. Bør score flere.

Firmino - Virker i form.
Thiago - Virker i form.

Vi er godt i rute, og har mange svært gode fotballspillere som ikke engang er innpå i dag.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Deilig kamp. Deilig med supportere tilbake. Deilig med Virgil tilbake. Deilig med Matip tilbake. Deilig at Elliott ser ut som han ikke har gjort annet enn å spille på øverste nivå. Sist men ikke minst deilig med verdens beste keeper Alisson.

DEILIG!

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Nå skal jeg bort å kjøpe øl.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Kontrollert, stødig og aldri noen tvil - dette måtte bli tre poeng.

Alisson 8 - en liten bærtur før pause, men den albuen til Tarkowski er ikke mye bra. Herlig redning på sjansen de fikk på overtid. Enormt solid i feltet.

Trent 8 - er virkelig solid om dagen. Flikken til Mané - Wow!
Matip 7 - noen feilvurderinger der han rygger, taper dueller mot Barness, men gjør ufattelig mye fint med ball.
Virgil 8 - er som vanlig limet og ryggraden i forsvaret, og strør pasninger som en gud. Den til Elliott før 2-0 er det bare å ramme inn.
Tsimikas 8 - nydelig målgivende, herlig fighterhjerte, og solid bakover og framover.

Henderson 8 - min BB i dag. En ro med ball som få om noen i PL, og alt han gjør er smart og med en plan. Styrer skuta som den kapteinen han er.
Keïta 7 - god kamp igjen, og plassen hans blir vrien å ta. Stor løpskapasitet, god takler og etter hvert så framoverrettet som jeg vil se han.
Elliott 8 - en touch som seriøst er i Messi-klasse, smart med ball, og langt bedre uten ball enn jeg trodde var mulig for en 18-åring. Gini sin naturlige erstatter, og det er virkelig gledelig å se han spille fotball.

Salah 7 - mye nesten, mye fint, og vi kan vel forskuttere 20+ scoringer i PL denne sesongen óg? Bra kamp.
Jota 7 - får for scoringen, og etterhvert blir han mer involvert. Et spørsmål. Hvorfor blir det ikke straffe når han blir løpt ned inne i boksen på overgangen med Salah?
Mané 7 - svir mange sjanser i dag, men får scoringen og det ekstra poenget på børsen. Det målet var nok deilig for den blide afrikaner.

Firmino og Thiago fikk trille litt ball, og Gomez fikk sine første minutter på nesten ett år. Bra!

Bring on Chelsea!

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Kort oppsummert:

- Fy faen så mye bedre man er enn Burnley. For et kjipt lag as.
- Kommer ikke over hvor god TAA er. Det er en så vanvittig god fotballspiller det. Er altså playmaker gjennom hele kampen fra backen, kan ikke huske å ha sett lignende noen sinne.
- Veldig veldig gøy med Elliott. Er så speller. Det medtaket han har på høyresiden i andre omgang er det kanskje bare et par andre på laget som klarer å gjøre.
- Matip kanskje den feteste spilleren vi har. VVD står stille og dinger lissepasninger på 70m. Latterlig.
- Tsimikas er en fullgod erstatter til Robertson. Noe helt annet enn nødløsninger som Milner på backen det.
- Alisson stor med unntak av like før pause.
- Rekka foran solide. Surt med en målløs Salah, men ok.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

silkyglenjohnson skrev: lør aug 21, 2021 3:39 pm Kort oppsummert:

- Fy faen så mye bedre man er enn Burnley. For et kjipt lag as.
- Kommer ikke over hvor god TAA er. Det er en så vanvittig god fotballspiller det. Er altså playmaker gjennom hele kampen fra backen, kan ikke huske å ha sett lignende noen sinne.
- Veldig veldig gøy med Elliott. Er så speller. Det medtaket han har på høyresiden i andre omgang er det kanskje bare et par andre på laget som klarer å gjøre.
- Matip kanskje den feteste spilleren vi har. VVD står stille og dinger lissepasninger på 70m. Latterlig.
- Tsimikas er en fullgod erstatter til Robertson. Noe helt annet enn nødløsninger som Milner på backen det.
- Alisson stor med unntak av like før pause.
- Rekka foran solide. Surt med en målløs Salah, men ok.
Enig i alt!
Legger til:
- vi bytter ut to på midtbanen fra forrige kamp, og fortsatt har ikke Fabinho og Curtis Jones startet. Snakk om å ha dekning
- null baklengs så langt, og fra å være håpløse på corner forrige sesong ser vi nå farlige ut offensivt og umulige å score på defensivt
- med Konate og Gomez i bakhånd har vi sannsynligvis to Topp 10-stopper i PL på benken.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Grunnen til mange kan frykte oss i år,vi har stort sett spillere som er satt i vårt system i 3-4-5 år
og får vi lite skader,skal det mye til å slå oss...og hvem har bedre midtstoppere enn oss..no one
Konate-Gomez på benk??
Og nye spillere blir faset inn..Thiago kommer,Tsimikas,Jota,Elliott,C.Jones..og får si som Klopp
følg med Beck,Bradley og Kaide Gordon...så får vi se hva Musialowzki,Balazisi o.a kan bli til
Og om Keita & Ox blir som nye signeringer..hva skal Milner finne på?Stakkars mann og laktakting testen

Opps!! gikk vel litt fort i svingene....

The Kwames

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

I all Ronaldo-runkingen ser vi fremover mot toppkampen mot Chelsea.

Chelsea begynner å se skumle ut, noe som nesten bare skulle mangle. Potensialet i den troppen er stort(!), men Liverpool er helt enkelt fremdeles et bedre lag med en bedre trener. Jeg forstår ikke hvorfor Chelsea spås over Liverpool, men vi bør få en god pekepinne etter denne kampen.

Klopp gir bort lite på pressekonferansen, men jeg tipper at Robbo starter fremfor Tsimikas. Lukaku er et powerhouse, og rent fysisk ville det jo vært spennende å starte med Konate. Jeg kjenner lite til spilleren utover pre-season og enkelte CL-kamper, men der har han sett bunnsolid og lite nervøs ut. Likevel virker det unødvendig å bryte opp Matip og VVD, og de starter nok. En smånervøs Gomez skal selvfølgelig ikke utpå her uansett.

På midtbanen anser jeg Fabinho og Hendo som bankers til denne, og tror også de får med seg Keita. Da har vi Thiago, Elliott og Jones på benken. Valgmuligheter!

Det er vanskelig å sette ut Jota der fremme. Han scorer på bestilling, og er hissig i presset. Hm. Firmino har dog også virket frisk, og hipp som happ her.

Alisson
TAA-Matip-VVD-Robbo
Henderson-Fabinho-Keita
Salah-Jota-Mane

3-1.
Salah*2, Jota, Lukaku

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Ministeren skrev: lør aug 28, 2021 3:09 am
Klopp gir bort lite på pressekonferansen, men jeg tipper at Robbo starter fremfor Tsimikas. Lukaku er et powerhouse, og rent fysisk ville det jo vært spennende å starte med Konate. Jeg kjenner lite til spilleren utover pre-season og enkelte CL-kamper, men der har han sett bunnsolid og lite nervøs ut. Likevel virker det unødvendig å bryte opp Matip og VVD, og de starter nok. En smånervøs Gomez skal selvfølgelig ikke utpå her uansett.

På midtbanen anser jeg Fabinho og Hendo som bankers til denne, og tror også de får med seg Keita. Da har vi Thiago, Elliott og Jones på benken. Valgmuligheter!

Det er vanskelig å sette ut Jota der fremme. Han scorer på bestilling, og er hissig i presset. Hm. Firmino har dog også virket frisk, og hipp som happ her.

Alisson
TAA-Matip-VVD-Robbo
Henderson-Fabinho-Keita
Salah-Jota-Mane
Jeg er så enig som det er mulig å bli med Ministeren. Har egentlig nøyaktig de samme betraktningene rundt laguttaket i forkant av kampen. Som deg er jeg også imponert over det laget Tuchel rår over, og synes de ser vel så skumle ut som Man City. Tyskeren er dessuten en dyktig fyr når det kommer til defensiv organisering.

Men, det tror jeg ikke holder mot oss i ettermiddag. Har Chelsea noe som kan minne om svakheter så mener jeg det er i de bakre rekker. Rüdiger og Christensen er ikke heeelt der opp blant de aller beste, mens evighetsmaskinen Azpi skal få kjørt seg mot det evige presset vårt. Vi har dessuten et par karer som heter Salah og Mané som kommer til å særge for at James og Alonso (evt Chilwell) vil måtte prioritere de defensive oppgavene sine mer enn de ønsker.

Når det er sagt så har spillere som Jorginho, Kanté, Lukaku, Mount og Havertz litt vel mye snadder i verktøykassene sine.

Dette blir en virkelig test, og det gledes!

Kamptips:
2-1 (Keïta, Salah - Mount)

Ha en brillefin eftermiddag og aften, med stor fotballunderholdning!

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Dette er fotball! Temperatur, stemning og enormt gode fotballspillere.

Vi starter bra, men faller utover omgangen. Selvfølgelig et klart straffespark, men skjønner jo at rødt oppleves strengt.

Firmino best av de på topp.. Skade, og rett på benken? Da må det være en mindre strekkskade, antar jeg. Diogo begynte imidlertid bra, og gikk rett i strupen på Chelsea-forsvaret. Han scorer nok i dag også.

Thiago bør inn relativt kjapt mot 10 manns Chelsea. Det har vi gode erfaringer med, men Elliott har mange sammenlignbare egenskaper. Klopp vet nok.

Chelsea-varianten med Havertz og Mount jagende bak en bjørn er skummel. To gode fotballag, hvor Liverpool vinner.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

For en grusom kamp dette ble til slutt, enormt skuffende at vi ikke klarer å slå Chelsea med ti mann. Betenkelig og dritt at vi legger oss nedpå og ikke klarer å opprettholde et press og trøkk hele andreomgang, det var et eller annet der som manglet.

Ser vel endelig her at vi skyter oss selv i ballene om vi ikke henter en angriper, Firmino var svak og Mané var forferdelig dårlig. Når disse ikke er i form, hva har til å erstatte de? Ikke noe som er godt nok til en ny tittel, det er helt sikkert.

Nytelse av kampen: O

Hvor store fitter er Chelsea-spillerne: 10

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Omstendig, og trist. Ligner mye på fjorårsesongen, hvor både Mane og Firmino ser helt ferdige ut.

Ganske tydelig hvor trist dekning det er når man jager mål, og inn kommer en sittende midtbanespiller og venstreback. Ikke en angriper av PL-kvalitet å sette inn. Stakkars Klopp.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»