LIVERPOOL FC 2021/22

Svar
Knaxern

Re: LIVERPOOL FC 2021/22

Legg inn av Knaxern »

Får bare satse på å slå Inter og at man møter vinneren av Juventus - Villarreal / Man Utd - Atletico / Ajax - Benfica i en kvartfinale.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Milner slo 13 pasninger på de 70 min han spilte.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Knaxern skrev: søn jan 02, 2022 8:27 pm Milner slo 13 pasninger på de 70 min han spilte.
Oppsiktsvekkende. Hvorfor er Keita bak Milner i køa?

Springer

Legg inn av Springer »

johwi68 skrev: søn jan 02, 2022 7:36 pm 5 frispark er alt vi får i dag
Chelsea fikk 13. Var det den type kamp? Nei. Skal vi vinne slike oppgjør må man faktisk trene på å gå i bakken med overbevisning så snart man ser muligheten til det.
At Chelsea gjør det er helt opplagt. De er dyktige i den delen av spillet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Jeg trodde vi spilte mot Chelsea, ikke Bogerud jenter 9?
De som klager mest her hadde vel gitt opp kampen om PL-gull mot Chelsea midt i andre serieomgang?

Det er fryktelig gledelig at så fort Liverpool tok kontroll på kampen var det kun et lag som kunne vinne: Liverpool.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

markantovertak skrev: søn jan 02, 2022 8:53 pm Det er fryktelig gledelig at så fort Liverpool tok kontroll på kampen var det kun et lag som kunne vinne: Liverpool.
Det må du gjerne forklare.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

TerryMcDermott skrev: søn jan 02, 2022 8:19 pm
--- Nja..
Vi har tre cupkamper på rappen nå.så er det Brentford og CP før landslagspause. Alle skal jo være tilbake til Leicester 10.feb.
Kampene mot Arsenal skulle vi selvfølgelig ha hatt de med i men resten bør vi klare å stille sterkt i. Synes det hadde vært verre om de f eks hadde vært borte når CL starter opp igjen.
Men: Vil tro alle tre kommer hjem med covid igjen....
Har budsjettert med at minst to av Mane, Salah og Keita drar med seg Covid hjem igjen, og derfor får ytterligere ett par uker fravær før de er klar. Helt fullstendig jævla krise at de gjennomfører dette mesterskapet slik smittesituasjonen er. CL og FA Cup får bli beholdningen denne sesongen, for ligaen er med 99% sikkerhet kjørt

eppaen

Legg inn av eppaen »

"Liverpool har gitt fra seg 10 poeng med poengdelinger mot Brentford, Manchester City, Brighton, Tottenham og Chelsea, etter å ha tatt ledelsen i alle disse kampene. "

Dette kan man jo bli litt grinete av.

Yesil

Legg inn av Yesil »

eppaen skrev: man jan 03, 2022 2:50 pm "Liverpool har gitt fra seg 10 poeng med poengdelinger mot Brentford, Manchester City, Brighton, Tottenham og Chelsea, etter å ha tatt ledelsen i alle disse kampene. "

Dette kan man jo bli litt grinete av.
I flere av disse kampene ledet man jo med 2 mål også. Føler meg rimelig sikker på at vi ikke hadde rotet bort i nærheten av like mye dersom vi hadde sluppet å bruke av 5. - 7. valgene på midtbanen i langt over halvparten av kampene (og i alle disse nevnte kampene).

Få inn 2 midtbanespillere som evner å spille kamper på dette nivået uten å bli invalid. Det bør være førsteprioritet og man bør begynne allerede nå i januar.

Springer

Legg inn av Springer »

Snaut med angrepsspillere klar til torsdagen mot Arsenal.
Da er det bare å legge seg bakpå. Får ta dem i returen. Oooops, ganske snaut da også.
Et alternativ er jo å kjøpe Saka ASAP :-)

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Springer skrev: man jan 03, 2022 5:07 pm Et alternativ er jo å kjøpe Saka ASAP :-)
Har du £200mill liggende?

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Så en video av alle Hendersons involveringer i gårsdagens kamp. Skrekkelig. Noe av det verste jeg har sett faktisk, og det forsterker egentlig bare inntrykket jeg hadde av han under kampen.

Det vi har sett av han i det siste. Her snakker vi kvalitetsfall ala Alexis Sanchez, Aubameyang. Fra en av ligaens beste midtbanespillere til kaos-spiller av verste sort.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Yesil skrev: man jan 03, 2022 3:02 pm
eppaen skrev: man jan 03, 2022 2:50 pm "Liverpool har gitt fra seg 10 poeng med poengdelinger mot Brentford, Manchester City, Brighton, Tottenham og Chelsea, etter å ha tatt ledelsen i alle disse kampene. "

Dette kan man jo bli litt grinete av.
I flere av disse kampene ledet man jo med 2 mål også. Føler meg rimelig sikker på at vi ikke hadde rotet bort i nærheten av like mye dersom vi hadde sluppet å bruke av 5. - 7. valgene på midtbanen i langt over halvparten av kampene (og i alle disse nevnte kampene).

Få inn 2 midtbanespillere som evner å spille kamper på dette nivået uten å bli invalid. Det bør være førsteprioritet og man bør begynne allerede nå i januar.
--- Da bør vil vel i såfall lete blant PL-klubber og spillere som allerede har vist at de takler dette.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

WaltonBR skrev: man jan 03, 2022 5:25 pm Så en video av alle Hendersons involveringer i gårsdagens kamp. Skrekkelig. Noe av det verste jeg har sett faktisk, og det forsterker egentlig bare inntrykket jeg hadde av han under kampen.

Det vi har sett av han i det siste. Her snakker vi kvalitetsfall ala Alexis Sanchez, Aubameyang. Fra en av ligaens beste midtbanespillere til kaos-spiller av verste sort.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Knaxern skrev: man jan 03, 2022 7:24 pm
WaltonBR skrev: man jan 03, 2022 5:25 pm Så en video av alle Hendersons involveringer i gårsdagens kamp. Skrekkelig. Noe av det verste jeg har sett faktisk, og det forsterker egentlig bare inntrykket jeg hadde av han under kampen.

Det vi har sett av han i det siste. Her snakker vi kvalitetsfall ala Alexis Sanchez, Aubameyang. Fra en av ligaens beste midtbanespillere til kaos-spiller av verste sort.
Greier ikke å se alt han gjør her er upresset feil. Helt motsatt egentlig. Noen forsøk er noe overambisiøse.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knaxern skrev: man jan 03, 2022 7:24 pm
WaltonBR skrev: man jan 03, 2022 5:25 pm Så en video av alle Hendersons involveringer i gårsdagens kamp. Skrekkelig. Noe av det verste jeg har sett faktisk, og det forsterker egentlig bare inntrykket jeg hadde av han under kampen.

Det vi har sett av han i det siste. Her snakker vi kvalitetsfall ala Alexis Sanchez, Aubameyang. Fra en av ligaens beste midtbanespillere til kaos-spiller av verste sort.
Dette var alle Hendos involveringer altså? Nå var han riktignok svak, men…

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Knaxern skrev: man jan 03, 2022 7:24 pm
WaltonBR skrev: man jan 03, 2022 5:25 pm Så en video av alle Hendersons involveringer i gårsdagens kamp. Skrekkelig. Noe av det verste jeg har sett faktisk, og det forsterker egentlig bare inntrykket jeg hadde av han under kampen.

Det vi har sett av han i det siste. Her snakker vi kvalitetsfall ala Alexis Sanchez, Aubameyang. Fra en av ligaens beste midtbanespillere til kaos-spiller av verste sort.
McTominay-nivå på han denne sesongen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Yesil skrev: søn jan 02, 2022 5:16 pm Milner, 36 om 2 dager, fra start. Herre jævla gud. Mens en spilleklar Keita som vi uansett ikke kan bruke den neste mnd sitter på benken.
Helt uvirkelig at ikke Keita startet. Nesten så man tror noen har fått slag.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Det er noe med å ta sjansen i slike kamper, og spillere som Jones og Minamino gjør dessverre for sjeldent det. Spesielt Jones hadde jeg håpet skulle stå mer klart frem i dag, men per tidspunkt syns jeg Morton byr på mer enn ham.

Bradley er også frisk, og jeg tror ikke vi blir merkbart svekket dersom vi casher inn på Williams og rykker ham fram en plass.

Fabinho pådrar seg kriminelt mange brudd, og nå må faen steike han snart våkne!

Godkjent av Gordon, og Dixon-Bonner er bedre i 2. omgang. Friskt innhopp av tyskeren.

Ellers er jo kampen et eneste stort gjesp, og videre til neste runde. Bra det.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Ministeren skrev: søn jan 09, 2022 5:06 pm Det er noe med å ta sjansen i slike kamper, og spillere som Jones og Minamino gjør dessverre for sjeldent det. Spesielt Jones hadde jeg håpet skulle stå mer klart frem i dag, men per tidspunkt syns jeg Morton byr på mer enn ham.

Bradley er også frisk, og jeg tror ikke vi blir merkbart svekket dersom vi casher inn på Williams og rykker ham fram en plass.

Fabinho pådrar seg kriminelt mange brudd, og nå må faen steike han snart våkne!

Godkjent av Gordon, og Dixon-Bonner er bedre i 2. omgang. Friskt innhopp av tyskeren.

Ellers er jo kampen et eneste stort gjesp, og videre til neste runde. Bra det.
Vi har forskjellig syn på Bradley. Ga mye rom og tid i første omgang, men om han er så mye dårligere enn Williams har du kanskje rett i

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Sportsidiot skrev: søn jan 09, 2022 5:09 pm
Ministeren skrev: søn jan 09, 2022 5:06 pm Det er noe med å ta sjansen i slike kamper, og spillere som Jones og Minamino gjør dessverre for sjeldent det. Spesielt Jones hadde jeg håpet skulle stå mer klart frem i dag, men per tidspunkt syns jeg Morton byr på mer enn ham.

Bradley er også frisk, og jeg tror ikke vi blir merkbart svekket dersom vi casher inn på Williams og rykker ham fram en plass.

Fabinho pådrar seg kriminelt mange brudd, og nå må faen steike han snart våkne!

Godkjent av Gordon, og Dixon-Bonner er bedre i 2. omgang. Friskt innhopp av tyskeren.

Ellers er jo kampen et eneste stort gjesp, og videre til neste runde. Bra det.
Vi har forskjellig syn på Bradley. Ikke overbevisende. Ga mye rom og tid i første omgang, men om han er så mye dårligere enn Williams har du kanskje rett i

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ale skrev: søn jan 09, 2022 5:08 pm Ny god kamp av Tyler Morton. Gjør mye av den usynlige jobben.
Synes Morton gjør en ok jobb samnen med Fabinho, men de to må altså ha hjelp av Curtis for å ta kontroll over kampen. I dag sier det mest om Fabinho, men allikevel tror jeg Morton skal få litt tid til på seg.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Sportsidiot skrev: søn jan 09, 2022 5:09 pm Vi har forskjellig syn på Bradley. Ga mye rom og tid i første omgang, men om han er så mye dårligere enn Williams har du kanskje rett i
Misforstå meg rett: jeg er ikke kjempeimponert over Bradley. Mitt utsagn er basert på at han er to år yngre enn Williams, og med vesentlig lavere markedsverdi. Ingen av dem blir gode nok for Liverpool.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Wa11in skrev: søn jan 09, 2022 5:17 pm
Ministeren skrev: søn jan 09, 2022 5:06 pm Det er noe med å ta sjansen i slike kamper, og spillere som Jones og Minamino gjør dessverre for sjeldent det. Spesielt Jones hadde jeg håpet skulle stå mer klart frem i dag, men per tidspunkt syns jeg Morton byr på mer enn ham.
Helt uenig, synes det er klasseforskjell på det Jones og Morton leverer i dag, favør Jones. Frem til Jones ble flyttet inn sentralt var det en jevnspilt match omtrent.
Registrerer at både du og Minus gir Jones æren for at man overtar mer av banespillet i 2. omgang. Det blir for enkelt for min smak:

1. Høyresiden med Bradley, Dixon-Bonnier og Gordon. Det er ikke mye rutine og samspilte relasjoner her. Det får selvfølgelig ringvirkninger for resten av midtbanen.

2. Woltmann vs. Minamino. Førstnevnte var totalt usynlig, sistnevnte shit. Men Minamino tilby jo noe helt annet hva gjelder bevegelse og pasningsmuligheter i 2. omgang. Det blir lettere å holde ballen i laget, helt enkelt.

3. Ren psykologi og tretthet. Det er da helt gjengs at lag fra lavere divisjoner går på med pågangsmot som nær sagt alltid forsvinner utover kampen. I 1. omgang holder de nullen, får en vitamininnsprøyting i målet og løper det de klarer. Utover i 2. omgangen forsvinner både kreftene og troen, og det er lettere å holde ballen i laget.

Det ovennevnte sagt, så formulerer jeg meg noe klønete i mitt første innlegg. Jeg burde presisert at dette handler om forventninger, og at alt er relativt. Pasningen Morton har til Robbo før Dixon-Bonnier skulle scorer er slikt jeg forventer fra Jones.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: søn jan 09, 2022 5:29 pm
Wa11in skrev: søn jan 09, 2022 5:17 pm
Ministeren skrev: søn jan 09, 2022 5:06 pm Det er noe med å ta sjansen i slike kamper, og spillere som Jones og Minamino gjør dessverre for sjeldent det. Spesielt Jones hadde jeg håpet skulle stå mer klart frem i dag, men per tidspunkt syns jeg Morton byr på mer enn ham.
Helt uenig, synes det er klasseforskjell på det Jones og Morton leverer i dag, favør Jones. Frem til Jones ble flyttet inn sentralt var det en jevnspilt match omtrent.
Registrerer at både du og Minus gir Jones æren for at man overtar mer av banespillet i 2. omgang. Det blir for enkelt for min smak:

1. Høyresiden med Bradley, Dixon-Bonnier og Gordon. Det er ikke mye rutine og samspilte relasjoner her. Det får selvfølgelig ringvirkninger for resten av midtbanen.

2. Woltmann vs. Minamino. Førstnevnte var totalt usynlig, sistnevnte shit. Men Minamino tilby jo noe helt annet hva gjelder bevegelse og pasningsmuligheter i 2. omgang. Det blir lettere å holde ballen i laget, helt enkelt.

3. Ren psykologi og tretthet. Det er da helt gjengs at lag fra lavere divisjoner går på med pågangsmot som nær sagt alltid forsvinner utover kampen. I 1. omgang holder de nullen, får en vitamininnsprøyting i målet og løper det de klarer. Utover i 2. omgangen forsvinner både kreftene og troen, og det er lettere å holde ballen i laget.

Det ovennevnte sagt, så formulerer jeg meg noe klønete i mitt første innlegg. Jeg burde presisert at dette handler om forventninger, og at alt er relativt. Pasningen Morton har til Robbo før Dixon-Bonnier skulle scorer er slikt jeg forventer fra Jones.
1. ? Disse er vel vant til å spille sammen?
Utover det ble Jones flyttet i 1. omgang. Liverpool scoret også i 1. omgang.
Morton gjør en ok kamp, men Jones er på et helt annet nivå. Han dreper motstanderen umiddelbart når han flyttes ned. Problemet i dag er at Fabinho ikke gjør det Jones gjør. Nemlig å sørge for at motstanderen ikke får ha ballen.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Jones er bra i dag, etter at han bytter posisjon og Shrewsbury løper seg tom. Optimal kamp for han hvor man møter et skrekkelig svakt lag fra nivå 3, samtidig som han er såpass fersk at han gir 100% uansett motstandens nivå.

Jeg klarer uansett ikke å vektlegge prestasjoner mot Shrewbury, der de etablerte gir litt faen og resten gir alt de har. Veldig pre-season over det hele, der det alltid er en eller annen random stallspiller som briljerer. Ikke at noen briljerte i dag, men følelsen er den samme.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

markantovertak skrev: søn jan 09, 2022 6:03 pm 1. ? Disse er vel vant til å spille sammen?
Utover det ble Jones flyttet i 1. omgang. Liverpool scoret også i 1. omgang.
Morton gjør en ok kamp, men Jones er på et helt annet nivå. Han dreper motstanderen umiddelbart når han flyttes ned. Problemet i dag er at Fabinho ikke gjør det Jones gjør. Nemlig å sørge for at motstanderen ikke får ha ballen.
Gordon, Dixon-Bonnier og Bradley har sikkert spilt noen u-kamper sammen i løpet av høsten for u23. På høyresiden spilte til sammenligning Robbo, Morton og Jones. Selv Morton har spilt mer a-lagsfotball enn de tre på høyre har gjort til sammen. Gidder ikke kverulere noe mer om dette. Det var ikke noe hovedpoeng, jf. punkt 2 og 3, og kun for å synliggjøre at det blir for enkelt å påstå at det er Jones ned sentralt som - utelukkende - gjør at vi tar over kampen. Det er langt flere variabler enn som så.

Jeg ønsker meg en Jones som gjør mer enn å forflytte seg uten ball og flytte ball sideveis når ballen er innad i laget. Jeg sliter med å se at Jones skaper noe som helst i dag? Det syns jeg er skuffende mot en så dårlig motstander, mine forventninger tatt i betraktning.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: søn jan 09, 2022 7:15 pm
markantovertak skrev: søn jan 09, 2022 6:03 pm 1. ? Disse er vel vant til å spille sammen?
Utover det ble Jones flyttet i 1. omgang. Liverpool scoret også i 1. omgang.
Morton gjør en ok kamp, men Jones er på et helt annet nivå. Han dreper motstanderen umiddelbart når han flyttes ned. Problemet i dag er at Fabinho ikke gjør det Jones gjør. Nemlig å sørge for at motstanderen ikke får ha ballen.
Gordon, Dixon-Bonnier og Bradley har sikkert spilt noen u-kamper sammen i løpet av høsten for u23. På høyresiden spilte til sammenligning Robbo, Morton og Jones. Selv Morton har spilt mer a-lagsfotball enn de tre på høyre har gjort til sammen. Gidder ikke kverulere noe mer om dette. Det var ikke noe hovedpoeng, jf. punkt 2 og 3, og kun for å synliggjøre at det blir for enkelt å påstå at det er Jones ned sentralt som - utelukkende - gjør at vi tar over kampen. Det er langt flere variabler enn som så.

Jeg ønsker meg en Jones som gjør mer enn å forflytte seg uten ball og flytte ball sideveis når ballen er innad i laget. Jeg sliter med å se at Jones skaper noe som helst i dag? Det syns jeg er skuffende mot en så dårlig motstander, mine forventninger tatt i betraktning.
Dine forventninger? Spørsmålet er vel hva han skal gjøre? Og om han gjorde det? Det var, som wa11in sier, en jevn kamp til Jones ble flyttet ned. Fra da og ut var det ingen kamp. Fordi Jones sørget for at Liverpool fullstendig dominerte ballen og kampen.

Og nei, han trengte ikke være spesielt god for å gjøre det, motstanden var laber, men han måtte flyttes for Fabinho klarte ikke dette med Morton og Dixon-Bonner.

Skal jeg tippe var planen at Jones skulle levere mer av det du håpet på fra en fri rolle til venstre, men når Fabinho melder seg av så måtte Klopp endre.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

markantovertak skrev: søn jan 09, 2022 7:36 pm Dine forventninger? Spørsmålet er vel hva han skal gjøre? Og om han gjorde det? Det var, som wa11in sier, en jevn kamp til Jones ble flyttet ned. Fra da og ut var det ingen kamp. Fordi Jones sørget for at Liverpool fullstendig dominerte ballen og kampen.

Og nei, han trengte ikke være spesielt god for å gjøre det, motstanden var laber, men han måtte flyttes for Fabinho klarte ikke dette med Morton og Dixon-Bonner.

Skal jeg tippe var planen at Jones skulle levere mer av det du håpet på fra en fri rolle til venstre, men når Fabinho melder seg av så måtte Klopp endre.
Mine forventninger, ja. Jeg tillater meg å ha egne, subjektive forventninger til spillerne på favorittlaget mitt.

Og ja, selvfølgelig var planen at Jones skulle bidra langt mer offensivt enn han fikk til. Våre sjanser kom fra høyresiden i 1. omgang. Jones trår på ballen og vender hjem, samt har et skudd på tribunen. Klopp endrer fordi 1) Woltman ikke er med og 2) høyresiden blir overløpt på kontra og 3) Fabinho er avskrudd.

Kombinasjonen med å 1) flytte over Morton på høyre, 2) inn med bevegelige Minamino på topp og 3) plassbytte på Jones og Dixon-Bonnier, er i tillegg til 4) at Shrewsbury blir slitne, årsaken til at vi tar mer over. Til punkt 4: Dette skjer ofte i Premier League også. Vi er tålmodige og mørner motstanderen som i løpet av kampen stadig kommer lengre unna et godt press.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: søn jan 09, 2022 7:54 pm
markantovertak skrev: søn jan 09, 2022 7:36 pm Dine forventninger? Spørsmålet er vel hva han skal gjøre? Og om han gjorde det? Det var, som wa11in sier, en jevn kamp til Jones ble flyttet ned. Fra da og ut var det ingen kamp. Fordi Jones sørget for at Liverpool fullstendig dominerte ballen og kampen.

Og nei, han trengte ikke være spesielt god for å gjøre det, motstanden var laber, men han måtte flyttes for Fabinho klarte ikke dette med Morton og Dixon-Bonner.

Skal jeg tippe var planen at Jones skulle levere mer av det du håpet på fra en fri rolle til venstre, men når Fabinho melder seg av så måtte Klopp endre.
Mine forventninger, ja. Jeg tillater meg å ha egne, subjektive forventninger til spillerne på favorittlaget mitt.

Og ja, selvfølgelig var planen at Jones skulle bidra langt mer offensivt enn han fikk til. Våre sjanser kom fra høyresiden i 1. omgang. Jones trår på ballen og vender hjem, samt har et skudd på tribunen. Klopp endrer fordi 1) Woltman ikke er med og 2) høyresiden blir overløpt på kontra og 3) Fabinho er avskrudd.

Kombinasjonen med å 1) flytte over Morton på høyre, 2) inn med bevegelige Minamino på topp og 3) plassbytte på Jones og Dixon-Bonnier, er i tillegg til 4) at Shrewsbury blir slitne, årsaken til at vi tar mer over. Til punkt 4: Dette skjer ofte i Premier League også. Vi er tålmodige og mørner motstanderen som i løpet av kampen stadig kommer lengre unna et godt press.
Liverpool tar kontroll på kampen umiddelbart når Jones flyttes. Da er det slutt. Det er før noen er slitne, før pause og før Minamino kommer inn for å være svakere enn stakkars Woltman.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»