LIVERPOOL FC 2021/22

Svar
SirJames

Re: LIVERPOOL FC 2021/22

Legg inn av SirJames »

Wa11in skrev: søn okt 03, 2021 11:49 pm
Yesil skrev: søn okt 03, 2021 9:45 pm Det første du skriver gidder jeg ikke sitere. Jones gjør en helt forferdelig svak jobb før 2-2. Det er ikke noe poeng i å diskutere det.
Jeg hører du sier det. La oss likevel gjøre det, bare for å få poengtert hvor dustete dette faktisk er.

Bilde 1:
Her er vi helt i starten. Kan Jones gå tettere i KDB her? Ja, muligens. Samtidig er det en avveiing, han er den dypeste av de tre på midten, blir han gått av (det er PLs beste midtbanespiller han facer her, bare nevner det) så er vi i deep shit. Avgjørelsen, som på dette nivået må tas på brøkdelen av et sekund, blir derfor at han faller av frem til vi har fått et noenlunde kompakt midtbaneledd igjen , slik at det ikke blir kritisk hvis KDB skulle bruke han som rundingsbøye. Skal vi plukke på detaljer her, så bør vel også Gomez pekes på, 2 meter feil, noe som gjør at han kommer akkurat litt for sent oppi Foden. Er noen år siden forrige gang han spilte back jevnlig, så det er kanskje å forvente, vi så Milner slet med mye av de samme banale posisjonssviktene tidligere i samme match,


Bilde 2:
"Duellen" i midtsirkelen i gang. Det er mange midtbanespillere i PL som har tapt disse mot KDB. Jones kommer fint ut av det, og er akkurat der han skal være når vi ser på neste bilde.

Bilde 3:
Her skal ballen til å slås inn fra Foden. Jones plassert akkurat der han skal være, den ballen kan ikke slås direkte til KDB på 16. Problemet her er at ingen har blitt med Walker på løpetur (man kan såvidt skimte han i bilde 1, på bilde 3 er han godt inne i vår 16-meter, uten at noen av våre spillere ser ut til å tenke noe særlig over det før Robbo blir oppmerksom. Det igjen gjør at Jesus blir overlatt til seg selv på bakerste, noe Jones må ta stilling til, hvis den ballen går forbi Walker/Robbo (absolutt ikke usannsynlig) så må noen nesten gjøre noe med Jesus. Jones plasserer seg perfekt for å bryte ballbanen, eller i det minste være i posisjon til å gjøre noe med Jesus hvis det skulle skje.

Bilde 4:
Det ulykksalige skjer, Robertson får ikke klarert skikkelig, og ballen havner perfekt for KDB. Damned if you do, damned if you don't, hadde situasjonen endt annerledes, og ballen hadde endt opp hos Jesus, så skal du ta deg faen på at du ikke hadde singla ut Jones da også. Det her er rett og slett en situasjon som kan oppsummeres med litt uflaks, dårlig organisering, og et par lagkamerater som ikke gjør jobben sin. La meg få rette noen pekefingre:

Fabinho. Arbeidsledig på bilde 1. Arbeidsledig på bilde 2. Arbeidsledig på bilde 3. Arbeidsledig på bilde 4.
Ligaens beste defensive midtbanespiller der altså. Men for all del - la oss peke på 20-åringen, som i det minste forsøker å løse en håpløs oppgave.

Henderson. Dette er på stillingen 2-1, i det 80. minutt. Han er såvidt synlig i ytterkanten på det siste bildet. Mulig at dette var en villet handling, instruks fra Klopp, i så fall rettes kritikken dit. Det hadde vært trivelig med et inntakt midtbaneledd i innspurten av en særdeles viktig toppkamp.

Mane. Er også synlig øverst i bildekanten på det siste bildet. Får ofte (fortjent) skryt for sin defensive jobb. På stillingen 2-1, i det 80. minutt, mot laget som har vunnet ligaen 3/4 siste sesongene, så kommer han luntende hjemover, til tross for at motstanderens høyreback kommer stormende som en vind inn i vår 16-meter. Jogg i det minste, så er du på plass for å gjøre noe med Jesus, og gjør dermed Jones' jobb litt greiere når du først er i gang.

Hvis noe av dette skyldtes slitne bein, så burde vi gjort grep. Minamino, Ox eller hva som helst som kunne løpe hadde hjulpet.

Men å peke på, og singe ut Jones her? Nei, da har du agenda ass.
Wa11in går grundig til verks, as usual.

Hva betyr nicket, btw?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Wa11in skrev: søn okt 03, 2021 11:59 pm
SirOwen skrev: søn okt 03, 2021 11:53 pm Hva betyr nicket, btw?
La oss si det sånn - k9b er ikke den eneste som har røpet identiteten sin med deltakelse i fantasy-ligaen i år :P
Sorry, drawing a blank here.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Wa11in skrev: søn okt 03, 2021 11:49 pm
Yesil skrev: søn okt 03, 2021 9:45 pm Det første du skriver gidder jeg ikke sitere. Jones gjør en helt forferdelig svak jobb før 2-2. Det er ikke noe poeng i å diskutere det.
Jeg hører du sier det. La oss likevel gjøre det, bare for å få poengtert hvor dustete dette faktisk er.

Bilde 1:
Her er vi helt i starten. Kan Jones gå tettere i KDB her? Ja, muligens. Samtidig er det en avveiing, han er den dypeste av de tre på midten, blir han gått av (det er PLs beste midtbanespiller han facer her, bare nevner det) så er vi i deep shit. Avgjørelsen, som på dette nivået må tas på brøkdelen av et sekund, blir derfor at han faller av frem til vi har fått et noenlunde kompakt midtbaneledd igjen , slik at det ikke blir kritisk hvis KDB skulle bruke han som rundingsbøye. Skal vi plukke på detaljer her, så bør vel også Gomez pekes på, 2 meter feil, noe som gjør at han kommer akkurat litt for sent oppi Foden. Er noen år siden forrige gang han spilte back jevnlig, så det er kanskje å forvente, vi så Milner slet med mye av de samme banale posisjonssviktene tidligere i samme match,


Bilde 2:
"Duellen" i midtsirkelen i gang. Det er mange midtbanespillere i PL som har tapt disse mot KDB. Jones kommer fint ut av det, og er akkurat der han skal være når vi ser på neste bilde.

Bilde 3:
Her skal ballen til å slås inn fra Foden. Jones plassert akkurat der han skal være, den ballen kan ikke slås direkte til KDB på 16. Problemet her er at ingen har blitt med Walker på løpetur (man kan såvidt skimte han i bilde 1, på bilde 3 er han godt inne i vår 16-meter, uten at noen av våre spillere ser ut til å tenke noe særlig over det før Robbo blir oppmerksom. Det igjen gjør at Jesus blir overlatt til seg selv på bakerste, noe Jones må ta stilling til, hvis den ballen går forbi Walker/Robbo (absolutt ikke usannsynlig) så må noen nesten gjøre noe med Jesus. Jones plasserer seg perfekt for å bryte ballbanen, eller i det minste være i posisjon til å gjøre noe med Jesus hvis det skulle skje.

Bilde 4:
Det ulykksalige skjer, Robertson får ikke klarert skikkelig, og ballen havner perfekt for KDB. Damned if you do, damned if you don't, hadde situasjonen endt annerledes, og ballen hadde endt opp hos Jesus, så skal du ta deg faen på at du ikke hadde singla ut Jones da også. Det her er rett og slett en situasjon som kan oppsummeres med litt uflaks, dårlig organisering, og et par lagkamerater som ikke gjør jobben sin. La meg få rette noen pekefingre:

Fabinho. Arbeidsledig på bilde 1. Arbeidsledig på bilde 2. Arbeidsledig på bilde 3. Arbeidsledig på bilde 4.
Ligaens beste defensive midtbanespiller der altså. Men for all del - la oss peke på 20-åringen, som i det minste forsøker å løse en håpløs oppgave.

Henderson. Dette er på stillingen 2-1, i det 80. minutt. Han er såvidt synlig i ytterkanten på det siste bildet. Mulig at dette var en villet handling, instruks fra Klopp, i så fall rettes kritikken dit. Det hadde vært trivelig med et inntakt midtbaneledd i innspurten av en særdeles viktig toppkamp.

Mane. Er også synlig øverst i bildekanten på det siste bildet. Får ofte (fortjent) skryt for sin defensive jobb. På stillingen 2-1, i det 80. minutt, mot laget som har vunnet ligaen 3/4 siste sesongene, så kommer han luntende hjemover, til tross for at motstanderens høyreback kommer stormende som en vind inn i vår 16-meter. Jogg i det minste, så er du på plass for å gjøre noe med Jesus, og gjør dermed Jones' jobb litt greiere når du først er i gang.

Hvis noe av dette skyldtes slitne bein, så burde vi gjort grep. Minamino, Ox eller hva som helst som kunne løpe hadde hjulpet.

Men å peke på, og singe ut Jones her? Nei, da har du agenda ass.
Gud hjelpe meg. Dette har vi (begynner å bli en stund siden, legger inn et ørlite forbehold om at det var du som holdt på med det den gangen også!?) vært gjennom med Karius (og et par andre, om jeg ikke husker helt feil?) før, der det kjøres på med nøye utvalgte stillbilder (når man velger stillbilder av noe det finnes film av, og snakker om at andre har agenda...) for å forsvare inngripner som er helt åpenbare for de fleste andre.

Jeg kommer ikke til å slutte å "single ut" Jones om han har like svake kamper/inngripner igjen. Selv om du skal ha for å gjøre en voldsom innsats for å single ut sånn ca halve laget for å redde Jones (som åpenbart virker å være en liten favoritt hos deg, etter at jeg var så frekk å uttale at jeg ikke synes han var god nok). Forhåpentligvis er han ute av laget igjen etter landslagspausen, når Keita og Thiago er tilbake i slag igjen. Ikke fordi at det er Jones og at jeg ikke liker fyren, men fordi at midtbanen vår stort sett er ganske svak når han spiller.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Wa11in skrev: man okt 04, 2021 12:10 am
Yesil skrev: man okt 04, 2021 12:05 am Gud hjelpe meg. Dette har vi (begynner å bli en stund siden, legger inn et ørlite forbehold om at det var du som holdt på med det den gangen også!?) vært gjennom med Karius (og et par andre, om jeg ikke husker helt feil?) før, der det kjøres på med nøye utvalgte stillbilder (når man velger stillbilder av noe det finnes film av, og snakker om at andre har agenda...) for å forsvare inngripner som er helt åpenbare for de fleste andre.
"Nøye utvalgte stillbilder"? Jeg stoppa filmen på noen ganske naturlige steder vil jeg påstå, i det KDB mottar ballen, i det KDB slår ballen til Foden, i det Foden skal til å slå inn, og i det Robbo er uheldig og halvveis klarerer ballen ut til KDB. Det er vel ganske enkelt de 4 mest sentrale øyeblikkene i denne sekvensen, eller?

Og ja, film er selvsagt bedre, men jeg gidder jo ikke å spille inn et lydspor hvor jeg kommenterer over. Jeg hadde dessuten måttet fryse bildene opptil flere ganger (og hva skjer når man fryser film..? Hmmm :?: ) for å få pekt ut noen av de tingene som er verdt å merke seg her, men det er jo ikke akkurat noen nyhet innen situasjonsanalyse heller da, kun du som hyler om det siden du nok en gang er tatt med buksene nede.
"Jeg synes ikke Jones gjorde en dårlig jobb" = Du er tatt med buksene nede. Fantastisk. Som sagt, dette minner mer og mer om Karius-diskusjonene. Da var du akkurat like skråsikker og frekk. Grundig var du sikkert også, bare så synd det ikke hjelper når du ikke helt vet hva du analyserer. Når man beviselig bommer SÅ til de grader som du gjorde der og fremdeles går rundt og later som at man har verdens største fotballhjerne...
Jeg håper du treffer bedre denne gang, for sist gang ble det fryktelig pinlig. Både for deg og Karius.

Jeg er forøvrig ikke interessert i å ta disse "diskusjonene" etter hver kamp. Jeg har fått med meg at de fleste her inne har langt større tro på Jones enn det jeg har. Og det er helt i orden. God natt.
Sist redigert av Yesil den man okt 04, 2021 12:24 am, redigert 4 ganger totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Popper popcorn.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

😂😂😂

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Ministeren skrev: søn okt 03, 2021 11:44 pm
Det virket nærmest som at Fodens herjinger tidligere i kampen satt i hodet på ham. Merkelig passiv. Gomez hadde vært der med en blokkerende takling, eller i alle fall et forsøk på det. Milner strekker knapt ut foten.

Apropo Gomez, eller Konate, for den saks skyld: ser gjerne at en av de fases inn etter landslagspausen for Matip. Han er litt for «Maguire-esque» når han dras ut av posisjon, og ute av posisjon er han tidvis. Det er nok mer komplekst enn at han er feilposisjonert, jf. fraværet av TAA og mangelfullt skjold fra Fabinho.

Jeg syns han er rimelig bra offensivt (foruten om breakdownen i 1. omgang, men da treffer jo ingen på noe som helst). Han trer som regel igjennom flere baller ila en kamp, feks til Jota som fikk en god skuddmulighet i 2. omgang.

Likevel kan jeg ikke fri meg fra å tenke at vi har vel så gode alternativer på benken, som har et høyere toppnivå. Føler meg trygg på at Klopp tenker det samme.
Ja, han var ganske handlingslammet, rett og slett svakt av Klopp å la han være såpass lenge på banen. Skulle gjort det byttet rett etter at man fikk 1-0.

Litt usikker, Matip var like krise mot Brentford, og da var Trent der. Men midtbanen var svak i den kampen også, så noe ligger muligens der. De Agger-esque løpene og pasningene er det han er meget god på, helt enig. Men det er også Gomez faktisk god på, så jeg synes nå Gomez burde få muligheten fremover.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Wa11in skrev: man okt 04, 2021 12:23 am

Karius-diskusjonen var på ingen måte pinlig for meg.
Som sagt...

iustitia_pro_XCVI

Legg inn av iustitia_pro_XCVI »

Yesil skrev: søn okt 03, 2021 7:27 pm Men høyrebacken, der er vi faktisk skikkelig sårbar. Ingen er i nærheten av å kunne dekke opp for Trent.
Det er vel nesten uunngåelig slik Trent løser høyreback rollen. Han er altså en av verdens beste backer i tillegg til å være vårt offensive "distribusjons -og aktivitetssenter".

Helt greit at systemet er satt opp for at backene våre skal være aktive og sentrale, men Trent er på et helt hinsides nivå og vi får aldri en backup hvor Trent ute ikke betyr en svekkelse av laget. Det sagt så er det fullt mulig å få inn en betydelig bedre backup enn Milner.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Det skulle jo være Neco men han er ikke god nok han heller. Klopp må nok finne en greker til

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Så nå er du 18? ;)

Yesil

Legg inn av Yesil »

TerryMcDermott skrev: man okt 04, 2021 7:48 am --- Så nå er du 18? ;)
Dette var vel så vidt jeg husker før Rodgers? Muligens under?

Yesil

Legg inn av Yesil »

iustitia_pro_XCVI skrev: man okt 04, 2021 6:35 am
Yesil skrev: søn okt 03, 2021 7:27 pm Men høyrebacken, der er vi faktisk skikkelig sårbar. Ingen er i nærheten av å kunne dekke opp for Trent.
Det er vel nesten uunngåelig slik Trent løser høyreback rollen. Han er altså en av verdens beste backer i tillegg til å være vårt offensive "distribusjons -og aktivitetssenter".

Jeg er forsåvidt enig, men er en høyrebenet Tsimikas for mye å be om da? :D Synes det er helt klart den posisjonen hvor vi har svakest backup (Milner, Neco, Gomez), og det bør gjøres noe med.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Wa11in skrev: søn okt 03, 2021 11:49 pm
Yesil skrev: søn okt 03, 2021 9:45 pm Det første du skriver gidder jeg ikke sitere. Jones gjør en helt forferdelig svak jobb før 2-2. Det er ikke noe poeng i å diskutere det.


Bilde 3:
Her skal ballen til å slås inn fra Foden. Jones plassert akkurat der han skal være, den ballen kan ikke slås direkte til KDB på 16. Problemet her er at ingen har blitt med Walker på løpetur (man kan såvidt skimte han i bilde 1, på bilde 3 er han godt inne i vår 16-meter, uten at noen av våre spillere ser ut til å tenke noe særlig over det før Robbo blir oppmerksom. Det igjen gjør at Jesus blir overlatt til seg selv på bakerste, noe Jones må ta stilling til, hvis den ballen går forbi Walker/Robbo (absolutt ikke usannsynlig) så må noen nesten gjøre noe med Jesus. Jones plasserer seg perfekt for å bryte ballbanen, eller i det minste være i posisjon til å gjøre noe med Jesus hvis det skulle skje.

Bilde 4:
Det ulykksalige skjer, Robertson får ikke klarert skikkelig, og ballen havner perfekt for KDB. Damned if you do, damned if you don't, hadde situasjonen endt annerledes, og ballen hadde endt opp hos Jesus, så skal du ta deg faen på at du ikke hadde singla ut Jones da også. Det her er rett og slett en situasjon som kan oppsummeres med litt uflaks, dårlig organisering, og et par lagkamerater som ikke gjør jobben sin. La meg få rette noen pekefingre:

Mane. Er også synlig øverst i bildekanten på det siste bildet. Får ofte (fortjent) skryt for sin defensive jobb. På stillingen 2-1, i det 80. minutt, mot laget som har vunnet ligaen 3/4 siste sesongene, så kommer han luntende hjemover, til tross for at motstanderens høyreback kommer stormende som en vind inn i vår 16-meter. Jogg i det minste, så er du på plass for å gjøre noe med Jesus, og gjør dermed Jones' jobb litt greiere når du først er i gang.

Hvis noe av dette skyldtes slitne bein, så burde vi gjort grep. Minamino, Ox eller hva som helst som kunne løpe hadde hjulpet.

Men å peke på, og singe ut Jones her? Nei, da har du agenda ass.
Glimrende innlegg, meget pent med bilde-eksempler.

Det er så håpløst å single ut en spiller som "skulle stått der", på et innlegg som blir halvklarert. Det er helt umulig å ta høyde for noe slikt.

Så er det verdt syntes jeg, å høre hva Klopp hadde å fortelle om 1. omgangen. Det er formen på laget som er feil, og gjør at Henderson, Jones og tildels Milner ser helt håpløse ut (Milner på tildels, fordi han var elendig, og virkelig ikke holdt den kvaliteten som trengtes. Måten han prøvde å lage straffe mot Foden i første omgang var helt vanvittig. Jeg hadde lyst til å kyle en fjernkontroll gjennom TV'en. En så rutinert spiller skal ikke gjøre de juniorfeilene som han gjorde, igjen, og igjen, og igjen. Selv om han hadde en meget vanskelig jobb med 3 mot 1 tidvis.



Veldig mange var ute etter førsteomgangen, og ville ha Klopps hode på fat når han ikke byttet ut de spillerne som leverte elendig (meg inkludert med litt mer moderasjon naturligvis). Klopp er naturligvis på et helt annet nivå, og justerer heller formen på laget, så de samme spillerne leverer en helt annen forestilling. Fotballen på dette nivået er jævlig komplekst, og får man litt feil avstander i laget så alle presshandlinger kommer et halvsekund senere, så blir man faktisk rundspilt av Man City. Da har det lite å se om det er Gini, Jones, Thiago eller Kante på den midtbanen. Man blir bare løpende i mellom. Når var Klopp mer heldig enn god med at Milner ikke ble utvist (spiker på børsen, det går ikke an å gjøre så dårlige vurderinger som Milner gjorde i denne kampen), men han var faktisk endel bedre i andre omgang enn i første.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Wa11in skrev: søn okt 03, 2021 11:59 pm
SirOwen skrev: søn okt 03, 2021 11:53 pm Hva betyr nicket, btw?
La oss si det sånn - k9b er ikke den eneste som har røpet identiteten sin med deltakelse i fantasy-ligaen i år :P
Så hvorfor følger du meg ikke på twitter da? Du skal liksom være en fan ifølge gutta her inne.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

k9b skrev: man okt 04, 2021 10:27 am pikk
Godt innlegg! Helt utrolig hva noen få justeringer kan gjøre med et lag. Hånden i været på at jeg var en av dem som ville kneejerke inn tre mann til pause. Jeg er glad Kloppers har et litt kaldere hode enn meg når det koker som mest - rent fotballfaglig er vi nok likestilte. Milner hever seg også etter pausen og jeg skjønner hvorfor Klopp vil beholde ham på banen ettersom han sikkert håndterer TAA-rollen bedre enn Gomez, men jeg står for at det er merkelig at han får mer enn 45 min i går. Konstant feilplassert, alltid på etterskudd, svak i pasningsspillet og et gult kort som allerede før pause burde vært to. Håper dette er den siste gangen vi ser ham på backen, i hvert fall mot lag som er ok+ og bedre.

Ellers skrek kampen i går etter en type som Thiago. Fy faen som jeg håper han kan få noen måneder på rad nå her uten noen pisseskader.

Yesil

Legg inn av Yesil »

silkyglenjohnson skrev: man okt 04, 2021 10:45 am
k9b skrev: man okt 04, 2021 10:27 am pikk
Godt innlegg! Helt utrolig hva noen få justeringer kan gjøre med et lag. Hånden i været på at jeg var en av dem som ville kneejerke inn tre mann til pause. Jeg er glad Kloppers har et litt kaldere hode enn meg når det koker som mest - rent fotballfaglig er vi nok likestilte. Milner hever seg også etter pausen og jeg skjønner hvorfor Klopp vil beholde ham på banen ettersom han sikkert håndterer TAA-rollen bedre enn Gomez, men jeg står for at det er merkelig at han får mer enn 45 min i går. Konstant feilplassert, alltid på etterskudd, svak i pasningsspillet og et gult kort som allerede før pause burde vært to. Håper dette er den siste gangen vi ser ham på backen, i hvert fall mot lag som er ok+ og bedre.

Ellers skrek kampen i går etter en type som Thiago. Fy faen som jeg håper han kan få noen måneder på rad nå her uten noen pisseskader.
Fryktet allerede tidlig i sesongen at midtbanen vil bli denne sesongens stopperkrise, og frykten har ikke blitt mindre den siste uken. Keita og Thiago har alltid vondt en plass, mens Elliott (som jeg synes var fryktelig positiv i en ganske ny rolle) som kjent er ute store deler av sesongen. Bak disse er det dessverre ikke godt nok, samtidig hadde det vært rimelig sykt å ha 5.-6. valg som er så gode at man ikke merker fraværet av de beste. En ung, lokal fyr som Jones er helt fin å ha i en slik rolle, det samme er forsåvidt Ox, selv om oppsiden ikke er like stor der.
I tillegg til dette vet vi jo også at Fabinho og spesielt Henderson også bare går og venter på neste skade.

Jeg frykter at vi kommer til å ha perioder av sesongen hvor Thiago, Keita og Fabinho/Henderson er ute samtidig. Det er kanskje det jeg savner med Gini, den eneste på midtbanen som alltid var tilgjengelig.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: søn okt 03, 2021 11:49 pm
Yesil skrev: søn okt 03, 2021 9:45 pm Det første du skriver gidder jeg ikke sitere. Jones gjør en helt forferdelig svak jobb før 2-2. Det er ikke noe poeng i å diskutere det.
Jeg hører du sier det. La oss likevel gjøre det, bare for å få poengtert hvor dustete dette faktisk er.

Bilde 1:
Her er vi helt i starten. Kan Jones gå tettere i KDB her? Ja, muligens. Samtidig er det en avveiing, han er den dypeste av de tre på midten, blir han gått av (det er PLs beste midtbanespiller han facer her, bare nevner det) så er vi i deep shit. Avgjørelsen, som på dette nivået må tas på brøkdelen av et sekund, blir derfor at han faller av frem til vi har fått et noenlunde kompakt midtbaneledd igjen , slik at det ikke blir kritisk hvis KDB skulle bruke han som rundingsbøye. Skal vi plukke på detaljer her, så bør vel også Gomez pekes på, 2 meter feil, noe som gjør at han kommer akkurat litt for sent oppi Foden. Er noen år siden forrige gang han spilte back jevnlig, så det er kanskje å forvente, vi så Milner slet med mye av de samme banale posisjonssviktene tidligere i samme match,


Bilde 2:
"Duellen" i midtsirkelen i gang. Det er mange midtbanespillere i PL som har tapt disse mot KDB. Jones kommer fint ut av det, og er akkurat der han skal være når vi ser på neste bilde.

Bilde 3:
Her skal ballen til å slås inn fra Foden. Jones plassert akkurat der han skal være, den ballen kan ikke slås direkte til KDB på 16. Problemet her er at ingen har blitt med Walker på løpetur (man kan såvidt skimte han i bilde 1, på bilde 3 er han godt inne i vår 16-meter, uten at noen av våre spillere ser ut til å tenke noe særlig over det før Robbo blir oppmerksom. Det igjen gjør at Jesus blir overlatt til seg selv på bakerste, noe Jones må ta stilling til, hvis den ballen går forbi Walker/Robbo (absolutt ikke usannsynlig) så må noen nesten gjøre noe med Jesus. Jones plasserer seg perfekt for å bryte ballbanen, eller i det minste være i posisjon til å gjøre noe med Jesus hvis det skulle skje.

Bilde 4:
Det ulykksalige skjer, Robertson får ikke klarert skikkelig, og ballen havner perfekt for KDB. Damned if you do, damned if you don't, hadde situasjonen endt annerledes, og ballen hadde endt opp hos Jesus, så skal du ta deg faen på at du ikke hadde singla ut Jones da også. Det her er rett og slett en situasjon som kan oppsummeres med litt uflaks, dårlig organisering, og et par lagkamerater som ikke gjør jobben sin. La meg få rette noen pekefingre:

Fabinho. Arbeidsledig på bilde 1. Arbeidsledig på bilde 2. Arbeidsledig på bilde 3. Arbeidsledig på bilde 4.
Ligaens beste defensive midtbanespiller der altså. Men for all del - la oss peke på 20-åringen, som i det minste forsøker å løse en håpløs oppgave.

Henderson. Dette er på stillingen 2-1, i det 80. minutt. Han er såvidt synlig i ytterkanten på det siste bildet. Mulig at dette var en villet handling, instruks fra Klopp, i så fall rettes kritikken dit. Det hadde vært trivelig med et inntakt midtbaneledd i innspurten av en særdeles viktig toppkamp.

Mane. Er også synlig øverst i bildekanten på det siste bildet. Får ofte (fortjent) skryt for sin defensive jobb. På stillingen 2-1, i det 80. minutt, mot laget som har vunnet ligaen 3/4 siste sesongene, så kommer han luntende hjemover, til tross for at motstanderens høyreback kommer stormende som en vind inn i vår 16-meter. Jogg i det minste, så er du på plass for å gjøre noe med Jesus, og gjør dermed Jones' jobb litt greiere når du først er i gang.

Hvis noe av dette skyldtes slitne bein, så burde vi gjort grep. Minamino, Ox eller hva som helst som kunne løpe hadde hjulpet.

Men å peke på, og singe ut Jones her? Nei, da har du agenda ass.
Klasseinnlegg. Det er Klopp mot Ole i denne diskusjonen. Det er spesielt Fabinho som gjør en elendig jobb på begge målene i mot. På akkurat målet dette får han mest konkurranse i å være dårlig av Gomez. Det er ikke imponerende at Mané og Hendo ikke backtracker bedre, men at Gomez, som jeg vil tro hadde temmelig enkle arbeidsoppgaver med seg fra benken, klarer å være to meter feil der. Det er ikke til å forstå.
Men Fabinho, når de to andre strammet opp etter hvilen så fortsatte han bare å være elendig.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: man okt 04, 2021 10:45 am
k9b skrev: man okt 04, 2021 10:27 am pikk


Ellers skrek kampen i går etter en type som Thiago. Fy faen som jeg håper han kan få noen måneder på rad nå her uten noen pisseskader.
Dette blir litt pussig for meg, etter å ha sett Klopp forklare ganske nøye hva som måtte gjøres i pausen. Og samtidig ha sett hvordan de som var på banen responderte. De fikset det! Hadde man fikset det bedre med Thiago? ja kanskje. Men kanskje ikke heller. Det er også en litt merkelig greie å overhode ikke forstå hvem man spilte i mot. Det er vel sånn cirka opplest og vedtatt at dette er verdens beste lag, nå etter at Chelsea er ferdig med å hauses opp? Det er Liverpool som ikke har tapt enda. Det er Liverpool som har Klopp, som får gode spillere til å overprestere. Som tilpasser systemet til de spillerne man har på banen, og som gjør laget bedre enn enkeltspillerne. Hver gang, hele tiden.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

markantovertak skrev: man okt 04, 2021 11:20 am
silkyglenjohnson skrev: man okt 04, 2021 10:45 am
k9b skrev: man okt 04, 2021 10:27 am pikk


Ellers skrek kampen i går etter en type som Thiago. Fy faen som jeg håper han kan få noen måneder på rad nå her uten noen pisseskader.
Dette blir litt pussig for meg, etter å ha sett Klopp forklare ganske nøye hva som måtte gjøres i pausen. Og samtidig ha sett hvordan de som var på banen responderte. De fikset det! Hadde man fikset det bedre med Thiago? ja kanskje. Men kanskje ikke heller. Det er også en litt merkelig greie å overhode ikke forstå hvem man spilte i mot. Det er vel sånn cirka opplest og vedtatt at dette er verdens beste lag, nå etter at Chelsea er ferdig med å hauses opp? Det er Liverpool som ikke har tapt enda. Det er Liverpool som har Klopp, som får gode spillere til å overprestere. Som tilpasser systemet til de spillerne man har på banen, og som gjør laget bedre enn enkeltspillerne. Hver gang, hele tiden.
Jeg er jo av den oppfatning at Thiago er den beste fotballspilleren vi har i klubben (bak Salah) uavhengig av kampbilde, jeg forstår at du ikke nødvendigvis synes det samme. Spesielt i førsteomgang kunne vi trengt en spiller som faktisk evnet å ta av press når det var på sitt mest paniske, og han er (vil jeg påstå) også en betraktelig bedre defensiv spiller enn Jones pdd. Jeg tror ikke at han mirakuløst ville fikset alle problemene våre , men jeg tror vi hadde sett bedre ut med ham på banen. I andreomgang gjør vi en direkte god kamp, men jeg tror igjen at en Thiago i god form hadde hevet oss ytterligere og gitt oss mer kontroll på midtbanen (til tider litt for mye frem og tilbake der). Ja, Jones gjør en god kamp, men Thiago kunne gjort det bedre. Og Fabinho...? Gud bedre, på tross av nivåheving så snakker vi Charlie Adam-nivå til tider.

Så kanskje "skrek" er litt å ta i eller pussig, men vi snakker tross alt om en av få spillere som (IMO) kan utgjøre en reell forskjell når det koker som verst. Og konkurransen på midtbanen både før og etter justeringer var ikke allverdens.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

k9b skrev: man okt 04, 2021 10:27 am Så er det verdt syntes jeg, å høre hva Klopp hadde å fortelle om 1. omgangen. Det er formen på laget som er feil, og gjør at Henderson, Jones og tildels Milner ser helt håpløse ut (Milner på tildels, fordi han var elendig, og virkelig ikke holdt den kvaliteten som trengtes. Måten han prøvde å lage straffe mot Foden i første omgang var helt vanvittig. Jeg hadde lyst til å kyle en fjernkontroll gjennom TV'en. En så rutinert spiller skal ikke gjøre de juniorfeilene som han gjorde, igjen, og igjen, og igjen. Selv om han hadde en meget vanskelig jobb med 3 mot 1 tidvis.
Foden var jævlig god. Ikke så god som Messi, selvsagt, men var det ikke Benitez som plasserte høyrebacken på venstre for å nøytralisere ham? Kunne Klopp ha gjort noe lignende?

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Hardy-guttene skrev: man okt 04, 2021 5:57 pm
k9b skrev: man okt 04, 2021 10:27 am Så er det verdt syntes jeg, å høre hva Klopp hadde å fortelle om 1. omgangen. Det er formen på laget som er feil, og gjør at Henderson, Jones og tildels Milner ser helt håpløse ut (Milner på tildels, fordi han var elendig, og virkelig ikke holdt den kvaliteten som trengtes. Måten han prøvde å lage straffe mot Foden i første omgang var helt vanvittig. Jeg hadde lyst til å kyle en fjernkontroll gjennom TV'en. En så rutinert spiller skal ikke gjøre de juniorfeilene som han gjorde, igjen, og igjen, og igjen. Selv om han hadde en meget vanskelig jobb med 3 mot 1 tidvis.
Foden var jævlig god. Ikke så god som Messi, selvsagt, men var det ikke Benitez som plasserte høyrebacken på venstre for å nøytralisere ham? Kunne Klopp ha gjort noe lignende?
Jo det kunne han. Nå er nok Rafa uendelig mer opptatt av å nøytralisere motstandere enn det Klopp er. En nokså tydelig forskjell i filosofi på de to der. Klopp ønsket nok Milner på høyrebacken for å komme nærmest mulig Trents offensive bidrag. En venstrefotet høyreback ville gitt endel hindringer i oppspillsfasen til Liverpool. Det er heller ikke sikkert han ville løst det så mye bedre mtp hvor alene Milner var i store deler av kampen.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Wa11in skrev: man okt 04, 2021 3:14 pm
k9b skrev: man okt 04, 2021 10:28 am Så hvorfor følger du meg ikke på twitter da? Du skal liksom være en fan ifølge gutta her inne.
Jeg slutta å være fan i det øyeblikket jeg fant ut at du var mye mer attraktiv enn meg :lol:
Nå er tunga di så langt oppi ræva mi at jeg må fordøye det du hadde til middag i går;)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hvem som må fordøye hva, er vel åpent for tolkning 🤪

Tror uansett vi slår peps under(bordet)betalte disipler i det omvendte oppgjøret.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Wa11in skrev: man okt 04, 2021 3:14 pm
k9b skrev: man okt 04, 2021 10:28 am Så hvorfor følger du meg ikke på twitter da? Du skal liksom være en fan ifølge gutta her inne.
Jeg slutta å være fan i det øyeblikket jeg fant ut at du var mye mer attraktiv enn meg :lol:
Er knibson kjekk? Alltid sett for meg at han er søt, men tjukk.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

k9b skrev: tir okt 05, 2021 8:49 am Nå er tunga di så langt oppi ræva mi at jeg må fordøye det du hadde til middag i går;)
Omtrent som i filmen The Human Centipede så er det kanskje best å være først.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: man okt 04, 2021 2:11 pm
markantovertak skrev: man okt 04, 2021 11:20 am
silkyglenjohnson skrev: man okt 04, 2021 10:45 am



Ellers skrek kampen i går etter en type som Thiago. Fy faen som jeg håper han kan få noen måneder på rad nå her uten noen pisseskader.
Dette blir litt pussig for meg, etter å ha sett Klopp forklare ganske nøye hva som måtte gjøres i pausen. Og samtidig ha sett hvordan de som var på banen responderte. De fikset det! Hadde man fikset det bedre med Thiago? ja kanskje. Men kanskje ikke heller. Det er også en litt merkelig greie å overhode ikke forstå hvem man spilte i mot. Det er vel sånn cirka opplest og vedtatt at dette er verdens beste lag, nå etter at Chelsea er ferdig med å hauses opp? Det er Liverpool som ikke har tapt enda. Det er Liverpool som har Klopp, som får gode spillere til å overprestere. Som tilpasser systemet til de spillerne man har på banen, og som gjør laget bedre enn enkeltspillerne. Hver gang, hele tiden.
Jeg tror ikke at han mirakuløst ville fikset alle problemene våre , men jeg tror vi hadde sett bedre ut med ham på banen. I andreomgang gjør vi en direkte god kamp, men jeg tror igjen at en Thiago i god form hadde hevet oss ytterligere og gitt oss mer kontroll på midtbanen (til tider litt for mye frem og tilbake der).
Og når får vi se Thiago i god form i Liverpool? Aldri? En fantastisk fotballspiller, for all del, men så langt har han bare nesten klart å komme i form før han ryker igjen.
Jeg er ikke like sikker på at den "stadig tilbakevennende etter skade"-Thiago ville gjort den enorme forskjellen. Spesielt ikke da det gikk litt for fort for de som var på midten allerede.

Liverpool spilte 2-2 mot verdens beste lag, etter å ha ledet to ganger. De to målene i mot scores etter åpenbare feil av enkeltspillere mer en kollektiv svikt. I dag er nok Thiago bedre enn Jones, men Klopp krymper den differansen. Det er litt det som er fotball.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

markantovertak skrev: tir okt 05, 2021 10:55 am
Og når får vi se Thiago i god form i Liverpool? Aldri? En fantastisk fotballspiller, for all del, men så langt har han bare nesten klart å komme i form før han ryker igjen.
Jeg er ikke like sikker på at den "stadig tilbakevennende etter skade"-Thiago ville gjort den enorme forskjellen. Spesielt ikke da det gikk litt for fort for de som var på midten allerede.

Liverpool spilte 2-2 mot verdens beste lag, etter å ha ledet to ganger. De to målene i mot scores etter åpenbare feil av enkeltspillere mer en kollektiv svikt. I dag er nok Thiago bedre enn Jones, men Klopp krymper den differansen. Det er litt det som er fotball.
Du kan så si. Det har ikke vært en ideell start på Liverpool-karrieren til Thiago med mye pisseskader og sykdom. Hvis vi kun kan forvente en 20 kamper i PL elns av fyren hvorav 30-50% er under pari pga. manglende form, så er det ikke så mye å spare på. Det sagt så lever jeg i håpet at han har vært i overkant uheldig hittil og at han kan holde seg noenlunde skadefri fremover. Og helt enig, en Thiago rett tilbake fra skade inn i den kampen her hadde kanskje til og med hatt en motsatt effekt. Men nå mente jeg altså (helt hypotetisk) en Thiago som var frisk, rask og i form, noe à la det vi så mot slutten av sesongen i fjor.

Ikke nødvendigvis uenig i det, men jeg tror at vi med Thiago i enda større grad ville kunne kontrollert kampen (spesielt når vi var i ledelsen), men det største behovet for ham var nok i førsteomgang. Nei, man hadde ikke form og fasong og hele midtbanen ble skadelidende som følge av det, men en Thiago i form hadde garantert gjort en bedre jobb en trioen som løp rundt som hodeløse horer der til tider. Vi hadde kanskje til og med klart å holde på ballen i et par-tre trekk.

Akkurat som at Klopp gjør Jones bedre så har jeg også troen på at han kan gjøre/gjør Thiago til en enda bedre fotballspiller. Ja, gapet krymper nok, men det ville det gjort om Klopp trente meg også - sånn sett behøver ikke det å bety så mye akkurat. Nå er de jo ulike spillertyper og Jones kan bli en god fotballspiller, men jeg nekter å tro at han kommer seg opp på det nivået Thiago har vist tidligere og forhåpentligvis kan vise igjen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: tir okt 05, 2021 11:13 am
markantovertak skrev: tir okt 05, 2021 10:55 am
Og når får vi se Thiago i god form i Liverpool? Aldri? En fantastisk fotballspiller, for all del, men så langt har han bare nesten klart å komme i form før han ryker igjen.
Jeg er ikke like sikker på at den "stadig tilbakevennende etter skade"-Thiago ville gjort den enorme forskjellen. Spesielt ikke da det gikk litt for fort for de som var på midten allerede.

Liverpool spilte 2-2 mot verdens beste lag, etter å ha ledet to ganger. De to målene i mot scores etter åpenbare feil av enkeltspillere mer en kollektiv svikt. I dag er nok Thiago bedre enn Jones, men Klopp krymper den differansen. Det er litt det som er fotball.
Du kan så si. Det har ikke vært en ideell start på Liverpool-karrieren til Thiago med mye pisseskader og sykdom. Hvis vi kun kan forvente en 20 kamper i PL elns av fyren hvorav 30-50% er under pari pga. manglende form, så er det ikke så mye å spare på. Det sagt så lever jeg i håpet at han har vært i overkant uheldig hittil og at han kan holde seg noenlunde skadefri fremover. Og helt enig, en Thiago rett tilbake fra skade inn i den kampen her hadde kanskje til og med hatt en motsatt effekt. Men nå mente jeg altså (helt hypotetisk) en Thiago som var frisk, rask og i form, noe à la det vi så mot slutten av sesongen i fjor.

Ikke nødvendigvis uenig i det, men jeg tror at vi med Thiago i enda større grad ville kunne kontrollert kampen (spesielt når vi var i ledelsen), men det største behovet for ham var nok i førsteomgang. Nei, man hadde ikke form og fasong og hele midtbanen ble skadelidende som følge av det, men en Thiago i form hadde garantert gjort en bedre jobb en trioen som løp rundt som hodeløse horer der til tider. Vi hadde kanskje til og med klart å holde på ballen i et par-tre trekk.

Akkurat som at Klopp gjør Jones bedre så har jeg også troen på at han kan gjøre/gjør Thiago til en enda bedre fotballspiller. Ja, gapet krymper nok, men det ville det gjort om Klopp trente meg også - sånn sett behøver ikke det å bety så mye akkurat. Nå er de jo ulike spillertyper og Jones kan bli en god fotballspiller, men jeg nekter å tro at han kommer seg opp på det nivået Thiago har vist tidligere og forhåpentligvis kan vise igjen.
Jeg skjønner ikke helt poenget med dette. Thiago var ikke aktuell. Thiago i form har vi kanskje sett i et par kamper den tiden han har vært her. Det er nærmest utopisk. Det interessante er hva Liverpool får til UTEN Thiago, og at det er noe jævli bra. Om Liverpool hadde kjøpt en midtbanespiller for £75 mill som sto med fire målpoeng etter 368 minutter fotball denne sesongen hadde vi snakket om verdens beste i sin posisjon, nå høres det ut som om det er noe ræl fra Europris.

Thiago på sitt beste er bedre enn Curtis Jones på sitt beste. Men akkurat nå tipper jeg den forskjellen er temmelig liten, og at Klopp i stor grad jevner den ut.
Og PS! Jeg har sett Thiago halse temmelig langt bak motstanderne i Liverpooldrakt. Veldig langt bak, og smått pinlig også.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Alltid morsomt med artikler som insinuerer at penger betyr noe for klubber som PSG og City.
https://www.liverpool.no/nyheter/2021/1 ... -i-sommer/

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»