Støre har ein plan for å ruste opp forsvaret.

Svar
MRSA
Innlegg: 2168

Støre har ein plan for å ruste opp forsvaret.

Legg inn av MRSA »

I 2014 vart NATO einige i at alle NATO land skal innan 2024 no det ein kallar 2% målet. Det vil sei dei skal bruke minst 2% av BNP på forsvaret. Ernaregjeringa har ignorert dette vedtaket i heile regjeringstida. Men no tar Støreregjeringa tak og legger ein plan. Sidan Erna ikkje brydde seg er det for kort tid til 2024 så Støreregjeringa har lagt ein plan for å oppnå målet i 2026. No er det i alle fall slutt med nedrustinga som høgresida satte i gang. Ein kan sei for lite og for seint, og det er eg einig i, men det er i alle fall betre enn ingenting.

GP950mAh

Legg inn av GP950mAh »

MRSA skrev: tir mai 02, 2023 6:18 pm I 2014 vart NATO einige i at alle NATO land skal innan 2024 no det ein kallar 2% målet. Det vil sei dei skal bruke minst 2% av BNP på forsvaret. Ernaregjeringa har ignorert dette vedtaket i heile regjeringstida. Men no tar Støreregjeringa tak og legger ein plan. Sidan Erna ikkje brydde seg er det for kort tid til 2024 så Støreregjeringa har lagt ein plan for å oppnå målet i 2026. No er det i alle fall slutt med nedrustinga som høgresida satte i gang. Ein kan sei for lite og for seint, og det er eg einig i, men det er i alle fall betre enn ingenting.
Forsvarsbudsjettet økte under Erna og vær svært nære å nå 2% målet. Det er ingen politisk uenighet om dette mellom de rødgrønne og de borgerlige.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Støre kunne ha vunnet så UTROLIG mye respekt om han faktisk hadde tatt regningen… istedet tok han en «Sanna Marin» og villedet for egen politsk vinning.

Trodde vi var ferdig med sånt…

Jack

Legg inn av Jack »

Falcon skrev: tir mai 02, 2023 6:41 pm Støre kunne ha vunnet så UTROLIG mye respekt om han faktisk hadde tatt regningen… istedet tok han en «Sanna Marin» og villedet for egen politsk vinning.

Trodde vi var ferdig med sånt…
Hva mener du med "en Sanna Marin"? Jeg spør fordi jeg ikke vet.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Jack skrev: tir mai 02, 2023 6:45 pm
Falcon skrev: tir mai 02, 2023 6:41 pm Støre kunne ha vunnet så UTROLIG mye respekt om han faktisk hadde tatt regningen… istedet tok han en «Sanna Marin» og villedet for egen politsk vinning.

Trodde vi var ferdig med sånt…
Hva mener du med "en Sanna Marin"? Jeg spør fordi jeg ikke vet.
Hun kom med lovnader om fly til Ukraina, noe som aldri var aktuelt og noe hun sannsynligvis var klar over selv.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Bra! En av få ting jeg var enig med Trump i, var at det er på tide å ruste opp forsvaret i Europa og at flere NATO-land må begynne å nærme seg 2 % av BNP.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Personlig er jeg imot å bruke mer penger på forsvaret. Vi bruker mer enn nok allerede.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Kul_Djevel skrev: tir mai 02, 2023 9:31 pm Personlig er jeg imot å bruke mer penger på forsvaret. Vi bruker mer enn nok allerede.
Mer en nok? Vi har iallefall gitt bort så mye, at kommer visse fiender, kan vi bare ha vodkaen og det hvite flagget klart. Husk KGB Vodka,da. Et land "uten" forsvar burde ikke ha retten til å kalles et land.

Jack

Legg inn av Jack »

Kul_Djevel skrev: tir mai 02, 2023 9:31 pm Personlig er jeg imot å bruke mer penger på forsvaret. Vi bruker mer enn nok allerede.
Heldigvis er ikke din mening representativ for resten av samfunnet.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Jack skrev: tir mai 02, 2023 9:49 pm
Kul_Djevel skrev: tir mai 02, 2023 9:31 pm Personlig er jeg imot å bruke mer penger på forsvaret. Vi bruker mer enn nok allerede.
Heldigvis er ikke din mening representativ for resten av samfunnet.
Det kan du bevise? Hva resten av landet mener?

GP950mAh

Legg inn av GP950mAh »

Kul_Djevel skrev: tir mai 02, 2023 10:00 pm
Jack skrev: tir mai 02, 2023 9:49 pm
Kul_Djevel skrev: tir mai 02, 2023 9:31 pm Personlig er jeg imot å bruke mer penger på forsvaret. Vi bruker mer enn nok allerede.
Heldigvis er ikke din mening representativ for resten av samfunnet.
Det kan du bevise? Hva resten av landet mener?
"Det er høy oppslutning om Forsvaret. Nesten 9 av 10 (88%) mener at Norge bør ha et militært forsvar." https://folkogforsvar.no/meningsmaling- ... tikk-2021/
Flertallet ønsker ikke at vi skal bøye oss for russerne eller andre aggressive krigshissere, vi er ikke like naive som anarkistene og kreml-trollene.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

AP jobbet for å demilitarisere Norge i mellomkrigstiden og lykktes langt på vei.

trønderen

Legg inn av trønderen »

kytec skrev: tir mai 02, 2023 11:19 pm AP jobbet for å demilitarisere Norge i mellomkrigstiden og lykktes langt på vei.
AP var ikke det eneste partiet som var ansvarlig for at forsvaret ble bygget ned i mellomkrigstiden.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: tir mai 02, 2023 10:00 pm Det kan du bevise? Hva resten av landet mener?
Det er selvFØLGelig et overveldende flertall for at vi ikke skal bli maltraktert før NATO kommer oss til unnsetning i et eventuelt angrep. Det er ikke så mange demente her til lands. Nei, jeg vet ikke av noen undersøkelse på det, men selvsagt er det slik.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

trønderen skrev: tir mai 02, 2023 11:23 pm
kytec skrev: tir mai 02, 2023 11:19 pm AP jobbet for å demilitarisere Norge i mellomkrigstiden og lykktes langt på vei.
AP var ikke det eneste partiet som var ansvarlig for at forsvaret ble bygget ned i mellomkrigstiden.
Det har du nok rett i, vet bare om AP. Norge var jo et nøytralt land derfor de fikk æren av å dele ut Nobels Fredspris.

Gikk greit i WWI da ingen var interessert i Norge, hitler kunne ikke brydd seg mindre, ready for the picking.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

GP950mAh skrev: tir mai 02, 2023 10:46 pm
Kul_Djevel skrev: tir mai 02, 2023 10:00 pm
Jack skrev: tir mai 02, 2023 9:49 pm

Heldigvis er ikke din mening representativ for resten av samfunnet.
Det kan du bevise? Hva resten av landet mener?
"Det er høy oppslutning om Forsvaret. Nesten 9 av 10 (88%) mener at Norge bør ha et militært forsvar." https://folkogforsvar.no/meningsmaling- ... tikk-2021/
Flertallet ønsker ikke at vi skal bøye oss for russerne eller andre aggressive krigshissere, vi er ikke like naive som anarkistene og kreml-trollene.
En meningsmåling om vi bør ha et forsvar? Ja selvfølgelig skal vi ha et forsvar. Jeg sier bare at vi bruker nok penger som det er og at vi ikke trenger å bruke mer penger på det. Det var det en som mente at folk i Norge vil vi skal bruke mer penger. Det jeg vil ha bevis på.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: tir mai 02, 2023 11:27 pm
Kul_Djevel skrev: tir mai 02, 2023 10:00 pm Det kan du bevise? Hva resten av landet mener?
Det er selvFØLGelig et overveldende flertall for at vi ikke skal bli maltraktert før NATO kommer oss til unnsetning i et eventuelt angrep. Det er ikke så mange demente her til lands. Nei, jeg vet ikke av noen undersøkelse på det, men selvsagt er det slik.
Er det overveldende flertall i Norge på at vi skal bruke enda mer penger på forsvaret enn idag? Det kan du bevise hvordan?

Selvfølgelig skal vi ha et forsvar. Poenget mitt er at vi ikke trenger å bruke mer penger på det enn idag.

GP950mAh

Legg inn av GP950mAh »

Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 12:27 am
GP950mAh skrev: tir mai 02, 2023 10:46 pm
Kul_Djevel skrev: tir mai 02, 2023 10:00 pm

Det kan du bevise? Hva resten av landet mener?
"Det er høy oppslutning om Forsvaret. Nesten 9 av 10 (88%) mener at Norge bør ha et militært forsvar." https://folkogforsvar.no/meningsmaling- ... tikk-2021/
Flertallet ønsker ikke at vi skal bøye oss for russerne eller andre aggressive krigshissere, vi er ikke like naive som anarkistene og kreml-trollene.
En meningsmåling om vi bør ha et forsvar? Ja selvfølgelig skal vi ha et forsvar. Jeg sier bare at vi bruker nok penger som det er og at vi ikke trenger å bruke mer penger på det. Det var det en som mente at folk i Norge vil vi skal bruke mer penger. Det jeg vil ha bevis på.
Det er flertall for NATO-medlemskap, som det står i artikkelen. Det forplikter oss til å bruke mer penger på forsvaret for å nå 2% av BNP målet NATO-landene har satt.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

GP950mAh skrev: ons mai 03, 2023 12:31 am
Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 12:27 am
GP950mAh skrev: tir mai 02, 2023 10:46 pm "Det er høy oppslutning om Forsvaret. Nesten 9 av 10 (88%) mener at Norge bør ha et militært forsvar." https://folkogforsvar.no/meningsmaling- ... tikk-2021/
Flertallet ønsker ikke at vi skal bøye oss for russerne eller andre aggressive krigshissere, vi er ikke like naive som anarkistene og kreml-trollene.
En meningsmåling om vi bør ha et forsvar? Ja selvfølgelig skal vi ha et forsvar. Jeg sier bare at vi bruker nok penger som det er og at vi ikke trenger å bruke mer penger på det. Det var det en som mente at folk i Norge vil vi skal bruke mer penger. Det jeg vil ha bevis på.
Det er flertall for NATO-medlemskap, som det står i artikkelen. Det forplikter oss til å bruke mer penger på forsvaret for å nå 2% av BNP målet NATO-landene har satt.
Ingen NATO land er i stand til å nå de forpliktelsene og det også uforsvarlig i dagens økonomi. Så man må nok tilbake til forhandlingsbordet siden Trump som messet om dette er borte (enn så lenge). Idag bruker vi mer enn nok og jeg er imot å bruke så mye. Bare fordi Trump hadde sterkt ønske om dette, så må man se det i lys av annet også.

Jeg har ingen tro på at flertallet av Norges befolkning ønsker å bruke så mye penger. Det blir da på bekostning av andre ting det norske folk trenger mer. Jeg tror de ønsker billigere og mer forutsigbare strømpriser, bedre helsevesen og bedre skoler enn at vi skal bruke så mye mer penger enn vi allerede gjør på forsvaret.

GP950mAh

Legg inn av GP950mAh »

Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 12:38 am
GP950mAh skrev: ons mai 03, 2023 12:31 am
Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 12:27 am

En meningsmåling om vi bør ha et forsvar? Ja selvfølgelig skal vi ha et forsvar. Jeg sier bare at vi bruker nok penger som det er og at vi ikke trenger å bruke mer penger på det. Det var det en som mente at folk i Norge vil vi skal bruke mer penger. Det jeg vil ha bevis på.
Det er flertall for NATO-medlemskap, som det står i artikkelen. Det forplikter oss til å bruke mer penger på forsvaret for å nå 2% av BNP målet NATO-landene har satt.
Ingen NATO land er i stand til å nå de forpliktelsene og det også uforsvarlig i dagens økonomi. Så man må nok tilbake til forhandlingsbordet siden Trump som messet om dette er borte (enn så lenge). Idag bruker vi mer enn nok og jeg er imot å bruke så mye. Bare fordi Trump hadde sterkt ønske om dette, så må man se det i lys av annet også.

Jeg har ingen tro på at flertallet av Norges befolkning ønsker å bruke så mye penger. Det blir da på bekostning av andre ting det norske folk trenger mer. Jeg tror de ønsker billigere og mer forutsigbare strømpriser, bedre helsevesen og bedre skoler enn at vi skal bruke så mye mer penger enn vi allerede gjør på forsvaret.
Det er ikke noe å reforhandle, NATO-landene er enige om dette målet og har bekreftet dette ved flere tilfeller. 2% målet skal nås innen 2026 som fortsatt er flere år unna og gir landene nok tid til å gjøre nødvendige omrprioriteringer. Med russernes krigshissing og aggressive utenrikspolitikk er det galskap å fravike målet nå, det skjønner alle utenom anarkistene og Putin's fanklub.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

GP950mAh skrev: ons mai 03, 2023 12:51 am
Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 12:38 am
GP950mAh skrev: ons mai 03, 2023 12:31 am Det er flertall for NATO-medlemskap, som det står i artikkelen. Det forplikter oss til å bruke mer penger på forsvaret for å nå 2% av BNP målet NATO-landene har satt.
Ingen NATO land er i stand til å nå de forpliktelsene og det også uforsvarlig i dagens økonomi. Så man må nok tilbake til forhandlingsbordet siden Trump som messet om dette er borte (enn så lenge). Idag bruker vi mer enn nok og jeg er imot å bruke så mye. Bare fordi Trump hadde sterkt ønske om dette, så må man se det i lys av annet også.

Jeg har ingen tro på at flertallet av Norges befolkning ønsker å bruke så mye penger. Det blir da på bekostning av andre ting det norske folk trenger mer. Jeg tror de ønsker billigere og mer forutsigbare strømpriser, bedre helsevesen og bedre skoler enn at vi skal bruke så mye mer penger enn vi allerede gjør på forsvaret.
Det er ikke noe å reforhandle, NATO-landene er enige om dette målet og har bekreftet dette ved flere tilfeller. 2% målet skal nås innen 2026 som fortsatt er flere år unna og gir landene nok tid til å gjøre nødvendige omrprioriteringer. Med russernes krigshissing og aggressive utenrikspolitikk er det galskap å fravike målet nå, det skjønner alle utenom anarkistene og Putin's fanklub.
Hjelper ikke. De klarer det ikke uansett.

Men det er ikke poenget hvilket hårete mål NATO har satt seg. Poenget er at han jeg spurte om bevis fra og som du tomlet, mente at det NORSKE FOLK ønsket dette. Det tror jeg overhodet ikke stemmer. Det at NATO ønsker å bruke så mye penger betyr ikke at det Norske folk ønsker det. Det vil jeg gjerne ha bevis på og det klarer dere ikke hoste opp. En meningsmåling om forsvaret er ikke bevis for det, fordi jeg er jo enig i at vi skal ha et forsvar jeg også.

GP950mAh

Legg inn av GP950mAh »

Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 12:56 am
GP950mAh skrev: ons mai 03, 2023 12:51 am
Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 12:38 am

Ingen NATO land er i stand til å nå de forpliktelsene og det også uforsvarlig i dagens økonomi. Så man må nok tilbake til forhandlingsbordet siden Trump som messet om dette er borte (enn så lenge). Idag bruker vi mer enn nok og jeg er imot å bruke så mye. Bare fordi Trump hadde sterkt ønske om dette, så må man se det i lys av annet også.

Jeg har ingen tro på at flertallet av Norges befolkning ønsker å bruke så mye penger. Det blir da på bekostning av andre ting det norske folk trenger mer. Jeg tror de ønsker billigere og mer forutsigbare strømpriser, bedre helsevesen og bedre skoler enn at vi skal bruke så mye mer penger enn vi allerede gjør på forsvaret.
Det er ikke noe å reforhandle, NATO-landene er enige om dette målet og har bekreftet dette ved flere tilfeller. 2% målet skal nås innen 2026 som fortsatt er flere år unna og gir landene nok tid til å gjøre nødvendige omrprioriteringer. Med russernes krigshissing og aggressive utenrikspolitikk er det galskap å fravike målet nå, det skjønner alle utenom anarkistene og Putin's fanklub.
Hjelper ikke. De klarer det ikke uansett.

Men det er ikke poenget hvilket hårete mål NATO har satt seg. Poenget er at han jeg spurte om bevis fra og som du tomlet, mente at det NORSKE FOLK ønsket dette. Det tror jeg overhodet ikke stemmer. Det at NATO ønsker å bruke så mye penger betyr ikke at det Norske folk ønsker det. Det vil jeg gjerne ha bevis på og det klarer dere ikke hoste opp. En meningsmåling om forsvaret er ikke bevis for det, fordi jeg er jo enig i at vi skal ha et forsvar jeg også.
Det klarer de, og alle NATO-landene jobber for å nå målet. Siden målet ble bestemt av NATO-landene i 2014 har det vært en sterk økning i prosentandelen til forsvar i alle NATO-landene.

8 av 10 nordmenn støtter NATO og dermed forpliktelsen vi har gjennom medlemskapet vårt til å nå 2% målet.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

GP950mAh skrev: ons mai 03, 2023 1:00 am
Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 12:56 am
GP950mAh skrev: ons mai 03, 2023 12:51 am Det er ikke noe å reforhandle, NATO-landene er enige om dette målet og har bekreftet dette ved flere tilfeller. 2% målet skal nås innen 2026 som fortsatt er flere år unna og gir landene nok tid til å gjøre nødvendige omrprioriteringer. Med russernes krigshissing og aggressive utenrikspolitikk er det galskap å fravike målet nå, det skjønner alle utenom anarkistene og Putin's fanklub.
Hjelper ikke. De klarer det ikke uansett.

Men det er ikke poenget hvilket hårete mål NATO har satt seg. Poenget er at han jeg spurte om bevis fra og som du tomlet, mente at det NORSKE FOLK ønsket dette. Det tror jeg overhodet ikke stemmer. Det at NATO ønsker å bruke så mye penger betyr ikke at det Norske folk ønsker det. Det vil jeg gjerne ha bevis på og det klarer dere ikke hoste opp. En meningsmåling om forsvaret er ikke bevis for det, fordi jeg er jo enig i at vi skal ha et forsvar jeg også.
Det klarer de, og alle NATO-landene jobber for å nå målet. Siden målet ble bestemt av NATO-landene i 2014 har det vært en sterk økning i prosentandelen til forsvar i alle NATO-landene.

8 av 10 nordmenn støtter NATO og dermed forpliktelsen vi har gjennom medlemskapet vårt til å nå 2% målet.
JEg også støtter NATO medlemskap.

Jeg er uenig i at vi skal bruke så mye penger på forsvaret som NATO ønsker.

Det at 8 av 10 nordmenn støtter NATO er altså ikke et bevis på at 8 av 10 ønsker å bruke så mye penger på forsvaret. Du er ikke så dum at du ikke forstår noe så enkelt.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Støre er sprøyte gal, han lider av sinnsykdom. Absolutt alt han befatter seg med går skeis.

GP950mAh

Legg inn av GP950mAh »

Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 1:03 am
GP950mAh skrev: ons mai 03, 2023 1:00 am
Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 12:56 am

Hjelper ikke. De klarer det ikke uansett.

Men det er ikke poenget hvilket hårete mål NATO har satt seg. Poenget er at han jeg spurte om bevis fra og som du tomlet, mente at det NORSKE FOLK ønsket dette. Det tror jeg overhodet ikke stemmer. Det at NATO ønsker å bruke så mye penger betyr ikke at det Norske folk ønsker det. Det vil jeg gjerne ha bevis på og det klarer dere ikke hoste opp. En meningsmåling om forsvaret er ikke bevis for det, fordi jeg er jo enig i at vi skal ha et forsvar jeg også.
Det klarer de, og alle NATO-landene jobber for å nå målet. Siden målet ble bestemt av NATO-landene i 2014 har det vært en sterk økning i prosentandelen til forsvar i alle NATO-landene.

8 av 10 nordmenn støtter NATO og dermed forpliktelsen vi har gjennom medlemskapet vårt til å nå 2% målet.
JEg også støtter NATO medlemskap.

Jeg er uenig i at vi skal bruke så mye penger på forsvaret som NATO ønsker.

Det at 8 av 10 nordmenn støtter NATO er altså ikke et bevis på at 8 av 10 ønsker å bruke så mye penger på forsvaret. Du er ikke så dum at du ikke forstår noe så enkelt.
Støtter man NATO-medlemskap innebærer det også støtte til 2% målet som er en forpliktelse som kreves for medlemskapet. Det er slik internasjonalt samarbeid fungerer, man får ikke bare fordeler, man får også forpliktelser man må følge.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

GP950mAh skrev: ons mai 03, 2023 1:20 am
Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 1:03 am
GP950mAh skrev: ons mai 03, 2023 1:00 am Det klarer de, og alle NATO-landene jobber for å nå målet. Siden målet ble bestemt av NATO-landene i 2014 har det vært en sterk økning i prosentandelen til forsvar i alle NATO-landene.

8 av 10 nordmenn støtter NATO og dermed forpliktelsen vi har gjennom medlemskapet vårt til å nå 2% målet.
JEg også støtter NATO medlemskap.

Jeg er uenig i at vi skal bruke så mye penger på forsvaret som NATO ønsker.

Det at 8 av 10 nordmenn støtter NATO er altså ikke et bevis på at 8 av 10 ønsker å bruke så mye penger på forsvaret. Du er ikke så dum at du ikke forstår noe så enkelt.
Støtter man NATO-medlemskap innebærer det også støtte til 2% målet som er en forpliktelse som kreves for medlemskapet. Det er slik internasjonalt samarbeid fungerer, man får ikke bare fordeler, man får også forpliktelser man må følge.
Så hvis du stemmer et parti, så må du være enig i 100 prosent i partiprogrammet? Det er jo bare tull på deg mann.

At man er enig i NATO medlemskap betys selvsagt ikke at man er enig i alt NATO står for eller ønsker. Kun veldig dumme mennesker tror på det.

Men kom med bevis du på at folk flest i Norge ønsker å bruke mer penger på forsvaret enn vi allerede gjør. Det er en påstand du ikke greier å bevise, så du kommer med tomme fjollete fraser om siden de er glad for NATO medlemskap, så må de også støtte at vi skal bruke mer penger på forsvar enn idag og bla bla bla.

Kom med noe som er fakta enn dette tanketommet fjaset der.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

Folket ønsker mer velferd, derfor ønsker de også mer skatt, kek. Hvis man skal følge et visst resonnement her.
Folk vil ha "shit" gratis. De vil ha Nato til å beskytte oss, uten at vi trenger å gjøre noe selv. Det som trengs er et sanksjonsregime mot de som ikke overholder fristen på 2%-målet. Det må være bindende, og ha innebygde straffetiltak mot de som ikke overholder det.

GP950mAh

Legg inn av GP950mAh »

Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 1:30 am
GP950mAh skrev: ons mai 03, 2023 1:20 am
Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 1:03 am

JEg også støtter NATO medlemskap.

Jeg er uenig i at vi skal bruke så mye penger på forsvaret som NATO ønsker.

Det at 8 av 10 nordmenn støtter NATO er altså ikke et bevis på at 8 av 10 ønsker å bruke så mye penger på forsvaret. Du er ikke så dum at du ikke forstår noe så enkelt.
Støtter man NATO-medlemskap innebærer det også støtte til 2% målet som er en forpliktelse som kreves for medlemskapet. Det er slik internasjonalt samarbeid fungerer, man får ikke bare fordeler, man får også forpliktelser man må følge.
Så hvis du stemmer et parti, så må du være enig i 100 prosent i partiprogrammet? Det er jo bare tull på deg mann.

At man er enig i NATO medlemskap betys selvsagt ikke at man er enig i alt NATO står for eller ønsker. Kun veldig dumme mennesker tror på det.

Men kom med bevis du på at folk flest i Norge ønsker å bruke mer penger på forsvaret enn vi allerede gjør. Det er en påstand du ikke greier å bevise, så du kommer med tomme fjollete fraser om siden de er glad for NATO medlemskap, så må de også støtte at vi skal bruke mer penger på forsvar enn idag og bla bla bla.

Kom med noe som er fakta enn dette tanketommet fjaset der.
4 av 10 mener forsvarsbudsjettet er for lite: https://forsvaretsseniorforbund.no/avde ... r-for-lite
Det er ikke noe rop etter å kutte forsvarsbudsjettet og gjøre oss forsvarsløse og bryte forpliktelsene våre utenfor sekten av anarkister og Putin-elskere.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Kul_Djevel skrev: ons mai 03, 2023 12:28 am
Knaberaps skrev: tir mai 02, 2023 11:27 pm
Kul_Djevel skrev: tir mai 02, 2023 10:00 pm Det kan du bevise? Hva resten av landet mener?
Det er selvFØLGelig et overveldende flertall for at vi ikke skal bli maltraktert før NATO kommer oss til unnsetning i et eventuelt angrep. Det er ikke så mange demente her til lands. Nei, jeg vet ikke av noen undersøkelse på det, men selvsagt er det slik.
Er det overveldende flertall i Norge på at vi skal bruke enda mer penger på forsvaret enn idag? Det kan du bevise hvordan?

Selvfølgelig skal vi ha et forsvar. Poenget mitt er at vi ikke trenger å bruke mer penger på det enn idag.
"Det er bedre med et dyrt, men godt forsvar, å så ikke få brukt for det.
En et billig og svakt forsvar, for så å få brukt for det"

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det Norge trenger er luftforsvar som dekker hele landet og er i stand til å stoppe alt.
I tillegg bør vi ha 100 000 ballistiske raketter som kan treffe alle mål i hele Russland.
Da får vi være i fred.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»