Messi suspendert av PSG

Svar
PapaSmurf

Re: Messi suspendert av PSG

Legg inn av PapaSmurf »

Brezjnev skrev: ons mai 10, 2023 3:36 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 3:10 pm Hadde en sjeik gitt meg en milliard i året for å smile og si at Saudi-Arabia er snille og flinke og tar vare på damer mens jeg lekte litt med en fotball så hadde jeg løpt til flyplassen.

Moral er lett å ha når man ikke taper noe på det. Derfor er det null sjans for at jeg drar dit på ferie eller sier noe positivt om dem slik situasjonen er nå.
Jeg blir alltid like overrasket hver gang noen mener det er interessant hva de selv, eller de andre som diskuterer, ville gjort om det ved en feil dukket opp et slikt tilbud.

Om man ikke har en veldig avvikende personlighet så har penger en sterkt avtakende grensenytte. Noe som gjør at det å ha råd til å si nei til å gjøre ting man egentlig ikke vil er blant de hyggeligere virkningene av å ha mye penger. Når man som Messi allerede har 6 milliarder kroner så har man for alle praktiske formål råd til å si nei til hva som helst, da er det helt andre behov som slår inn om han skulle finne på å gjøre dette.
Jeg syns det er et interessant tankeeksperiment. Men ja, har man 6 mrd på bok så endrer det premisset en del.

Det jeg tror da er at vi i Nord-Europa setter premisser for moral som de i Sør-Europa, Sør-Amerika og andre steder ikke nødvendigvis deler.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 3:40 pm
Brezjnev skrev: ons mai 10, 2023 3:36 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 3:10 pm Hadde en sjeik gitt meg en milliard i året for å smile og si at Saudi-Arabia er snille og flinke og tar vare på damer mens jeg lekte litt med en fotball så hadde jeg løpt til flyplassen.

Moral er lett å ha når man ikke taper noe på det. Derfor er det null sjans for at jeg drar dit på ferie eller sier noe positivt om dem slik situasjonen er nå.
Jeg blir alltid like overrasket hver gang noen mener det er interessant hva de selv, eller de andre som diskuterer, ville gjort om det ved en feil dukket opp et slikt tilbud.

Om man ikke har en veldig avvikende personlighet så har penger en sterkt avtakende grensenytte. Noe som gjør at det å ha råd til å si nei til å gjøre ting man egentlig ikke vil er blant de hyggeligere virkningene av å ha mye penger. Når man som Messi allerede har 6 milliarder kroner så har man for alle praktiske formål råd til å si nei til hva som helst, da er det helt andre behov som slår inn om han skulle finne på å gjøre dette.
Jeg syns det er et interessant tankeeksperiment. Men ja, har man 6 mrd på bok så endrer det premisset en del.

Det jeg tror da er at vi i Nord-Europa setter premisser for moral som de i Sør-Europa, Sør-Amerika og andre steder ikke nødvendigvis deler.
Selvfølgelig bedømmer vi dette, som alt annet, ut fra vår moral. Det er den vi har, det ville vært utrolig merkelig om vi skulle lete verden rundt etter en moral å midlertidig erstatte den med, bare fordi dette er Messi, som vi beundrer og vil unngå å kritisere.

peraleks

Legg inn av peraleks »

PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 3:40 pm
Brezjnev skrev: ons mai 10, 2023 3:36 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 10, 2023 3:10 pm Hadde en sjeik gitt meg en milliard i året for å smile og si at Saudi-Arabia er snille og flinke og tar vare på damer mens jeg lekte litt med en fotball så hadde jeg løpt til flyplassen.

Moral er lett å ha når man ikke taper noe på det. Derfor er det null sjans for at jeg drar dit på ferie eller sier noe positivt om dem slik situasjonen er nå.
Jeg blir alltid like overrasket hver gang noen mener det er interessant hva de selv, eller de andre som diskuterer, ville gjort om det ved en feil dukket opp et slikt tilbud.

Om man ikke har en veldig avvikende personlighet så har penger en sterkt avtakende grensenytte. Noe som gjør at det å ha råd til å si nei til å gjøre ting man egentlig ikke vil er blant de hyggeligere virkningene av å ha mye penger. Når man som Messi allerede har 6 milliarder kroner så har man for alle praktiske formål råd til å si nei til hva som helst, da er det helt andre behov som slår inn om han skulle finne på å gjøre dette.
Jeg syns det er et interessant tankeeksperiment. Men ja, har man 6 mrd på bok så endrer det premisset en del.

Det jeg tror da er at vi i Nord-Europa setter premisser for moral som de i Sør-Europa, Sør-Amerika og andre steder ikke nødvendigvis deler.
Gud bedre, dette handler først og fremst om grådighet.
Begge to var villige til å gjøre seg til skattesvindlere for småbeløp til tross for at de har milliarder av kroner på bok.

The Barcelona star must pay €252,000 ($288,000, £223,000), equating to €400 for each day of the sentence, the court said in a statement.

Messi, along with his father Jorge, was found guilty of defrauding Spain of €4.1m between 2007 and 2009.

https://www.bbc.com/news/world-europe-40534761

Hadde det vært så himla stuerent å spille i SA så hadde de ikke sittet der å tilbyd dem milliarder hvert eneste år for å spille fotball når begge to er nærme 40 årene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Er det noen som helst andre enn Chiringuito som melder dette? Den senile bestemora mi er mer pålitelige enn dem, og ifølge henne så ble hun hjulpet av Einar Gerhardsen på butikken forrige uke. Slik en kjekk mann som hun håper at blir statsminister igjen.

Hvis Chiringuito er de eneste som melder dette, og så setter man igang med å fordømme valget som Chiringuito påstår at er blitt tatt så blir det som om Charter-Svein twitrer at han har eksklusive kilder som sier at Jonas Gahr Støre har sex med pingviner på slottsbalkongen hver torsdag, og så har man en tråd gående hvor folk fordømmer Jonas Gahr Støre for denne oppførselen og hvordan de aldri likte ham allikevel og at dette er typisk ham.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Altså, det kan være at Messi drar til Al-Hilal (i motsetning til eksempelet mitt om Jonas). Dette var det jo spekulasjoner om helt siden han hadde dette sponsoroppdraget i Saudi-Arabia. Men det at El Chiringuito melder det gjør det ikke mer sannsynlig enn hvis de hadde meldt at månelandingen var fake.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Etter litt sjekking så ser jeg at AFP også hevder å ha kilder som er involvert i overgangen som sier til dem at Lionel Messi sin overgang til Al Hilal er så godt som klar.

Mye bedre kilde enn El Chiringuito.

startelver

Legg inn av startelver »

Money talks.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»