Giro d'Italia 2023

Svar
KongOlav2

Re: Giro d'Italia 2023

Legg inn av KongOlav2 »

Vino4ever skrev: ons mai 17, 2023 3:57 pm Hart borte også. Står for at de Plus kan ta dette.
Dette kan jo bli et gigantisk antiklimaks av et ritt. Remco, TGH og Vine er borte. Kun gamlegutta Roglic, Thomas og Caruso samt dieselrytteren Almeida igjen.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Dagens etappe er redusert til 7,5 mil. Det er drittvær i de to første fjella med isbelagte veier i utforkjøringene.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Korreksjon. De skal over Croix de Coeur også.

Luchs

Legg inn av Luchs »

Ved siden av Jonathan Milan, presenterer vel Derek Gee denne giroens gjennombrudd.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Luchs skrev: fre mai 19, 2023 3:31 pm Ved siden av Jonathan Milan, presenterer vel Derek Gee denne giroens gjennombrudd.
Litt utifra hvordan man definerer det så er også Leknessund og Davide Bais også kandidater. Leknessund hadde nå etablert seg temmelig godt allerede skal sies, og jeg forstår hva du mener med Derek Gee som i det hele tatt var overraskende at ble tatt ut til Giroen. En rytter som nesten utelukkende har plukket sine få UCI-poeng i kanadiske mesterskap.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Det thibaut pinot driver med og resten av brudd følger holder på med er jo helt idiotisk

Rykk og napp konstant og Gee som tråkker normalntsr de igjen liksom etter å blitt frakjørt i starten av bakken

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Thibåut pinjåt krangler med EF ryttrrn 😅

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kjekt å se at Dunbar, Kämna, Carthy og Leknessund alle har bestemt seg for å prøve å komme topp 10 i sammendraget. Fryktet at de kom til å slappe litt av for å gå for etappeseiere, men slik dette rittet utvikler seg så har disse outsiderene gode muligheter til å avslutte veldig høyt i sammendraget etter hvert som alle favorittene ryker.

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

Verste utgave siden 2012!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Så vi kommer sannsynligvis til å komme til etappe 16 før det blir mer enn 10-15 sek differanse mellom de største favorittene på en fellesstarteappe. Det er ganske så nitrist.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Vel noen høydepunkt var det i dag.
1.Leknessund imponerer.
2. Pinot og Cepeda var stor humor, som ble nesten hysterisk når Rubio lurt de trill rundt.
3. Siden det ble veldig forkortet ritt hadde jeg god tid det jeg skulle gjøre i dag, som var husmaling.
4. Verbier og Crans Montana, stått masse ski der (dvs mye Verbier og noe i CM), flotte områder, Coeur er jo skiløype (transport) om vinter.

Seierskampen er døll da.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Hva var egentlig Pinot og Cepeda tullet?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Var vel bare at Pinot mente at det var Cepeda sin tur til å dra og han nektet, og da skulle Pinot også være barnslig.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Mr.Meep skrev: fre mai 19, 2023 11:08 pm Hva var egentlig Pinot og Cepeda tullet?
gudene vet, dårlig kommunikasjon iallefall, Pinot kjørte intervall mellom rykk og mental meltdown hele veien opp til Crans Montana, mens Cepeda saboterte så mye han kunne. Ellers har Pinot aldri kjørt bedre utfor en i dag, kan jo ikke legge opp nå når han endelig har knekt koden...på en annen side kanskje likevel hvis han erstatter god utforkjøring med ustabil mental fokus oppover. Hadde han kjørt jevnt hadde han jo vunnet spurten lett.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Samme tenkte jeg når jeg så de stsrte med det tullet..... Gee som ble hektet av hentet jo inn de igjen på et tidspunkt..... og hadde Pinot bare tråkka jevn tempo i stede for rykk å napp kunne han tjent mye!

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Er det noen av de gjenværende etappene som kan/vil bli berørt av de store oversvømmelsene?

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Det har vært drittvær på 11 av etappene. Ikke rart de ikke finner på noen sprell.

Brukeravatar
Sodajr
Innlegg: 9005

Legg inn av Sodajr »

Armirail kjører seg inn i Rosa trøye

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Tenker vi kan avslutte Giroen der. Fortjent vinner. Den sterkeste rytteren i fjellet og feltet.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Litt bruddsnacks:

Nico Denz har gått i brudd på to etapper. Vunnet begge.

Derek Gee har gått i brudd på fire etapper. Tatt tre andreplasser og én fjerdeplass på de fire forsøkene.

Toms Skujins har gått i brudd på fire etapper. Én andreplass, én tredjeplass, én sjetteplass og én syvendeplass på de fire forsøkene. Han har også en 9. plass fra tredje etappe, da som del av hovedfeltet som opptrekker for Mads Pedersen.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Derek Gee har virkelig gått under radaren min frem til giroen. Noen som hadde "koll" på han før de starta i italia ? Morsom siste 4-5 km i dag, var jo en slags spenning. Tyskland eier sykkelverden sa sikkert den tyske kommentatoren. Denz har jeg sett for meg som arbeidshest og hjelperytter så kult at han får skinne.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Artig action mellom de tre siste i bruddet. Og veldig bra av Leknessund. Ei uke igjen. Klarer han topp 5? På tirsdag, torsdag og fredag kommer de siste tøffe klatreetappene og neste lørdag blir det en klatretempo.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Bruddrytternes ritt i år.

4., 7., 8., 10., 12., 13., 14. og 15. etappe har gått til bruddet.

Med tanke på at 1. og 9. etappe var tempo så er det kun 2., 3., 5., 6. og 11. etappe som har blitt tatt av feltet. 5 spurtetapper altså.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

De høyeste etappeplasseringene til topp 10 i sammendraget (utenom tempo) er som følger:

2. plass på etappe 4 - A Leknessund (i brudd)
5. plass på etappe 7 - P Roglic
7. plass på etappe 3 - P Roglic (Spurt)
7. plass på etappe 7 - G Thomas
7. plass på etappe 13 - J Almeida



Caruso sin høyeste plassering - 8. plass på etappe 4
Dunbar sin høyeste plassering - 8. plass på etappe 13
Kämna sin høyeste plassering - 11. plass på etappe 13
Arendsman sin høyeste plassering - 15. plass på etappe 13
Armirail sin høyeste plassering - 15. plass på etappe 14 (i brudd)
De Plus sin høyeste plassering - 17. plass på etappe 13

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Jolla skrev: søn mai 21, 2023 7:27 pm Bruddrytternes ritt i år.
Litt skuffende aktivitet hittil fra sammelagtkandidatene ja, nesten så jeg savner Froom og Wiggins. Men hadde ikke Evenepoel røket tror jeg det hadde blitt noe mer aktivitet ihvertfall.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Goddamn, en vaskekte VGD-sykkel legende.

Kjekt å se deg @Il-pirata

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Jolla skrev: man mai 22, 2023 9:36 pm Goddamn, en vaskekte VGD-sykkel legende.

Kjekt å se deg @Il-pirata
Takker, fint å plutselig dumpe over dette forumet. :) Slettet meg fra VGD da de la om forumet, ble jo helt ubrukelig der.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Il-pirata skrev: man mai 22, 2023 10:06 pm
Jolla skrev: man mai 22, 2023 9:36 pm Goddamn, en vaskekte VGD-sykkel legende.

Kjekt å se deg @Il-pirata
Takker, fint å plutselig dumpe over dette forumet. :) Slettet meg fra VGD da de la om forumet, ble jo helt ubrukelig der.
Jeg og har vært hjemløs siden VGD ble idiot. Sån fant jeg dette forumet for ett par måneder siden. Stor stas.

dorian

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: tir mai 23, 2023 7:41 am Jeg og har vært hjemløs siden VGD ble idiot. Sån fant jeg dette forumet for ett par måneder siden. Stor stas.
Håper den hissige Festina-massøren dukker opp her også.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

dorian skrev: tir mai 23, 2023 10:05 am
Higgs Boson skrev: tir mai 23, 2023 7:41 am Jeg og har vært hjemløs siden VGD ble idiot. Sån fant jeg dette forumet for ett par måneder siden. Stor stas.
Håper den hissige Festina-massøren dukker opp her også.
🤣🤣🤣

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»