Giro d'Italia 2023

Svar
Worldsport

Re: Giro d'Italia 2023

Legg inn av Worldsport »

Der slipper Roglic også. Geraint T angriper og får luke.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Worldsport skrev: tir mai 23, 2023 4:49 pm Nå sliter Leknesund i gruppe 2 også.
Det er den gruppen han skal matches mot. Imponerende av Dunbar å henge med de tre favorittene.

Følg Caruso og Kämna så skal ting gå bra.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Det blir noen sekunder til Roglic i dag ser det ut til.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Gamle G. Tøft.

Genial

Legg inn av Genial »

Sier noe om nivået når G er sterkest. Tror en skadefri Remco ville ropt "Barneskirenn".

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Dette må være den kjedeligste giroen jeg noengang har sett og det svakeste feltet.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Mye tenner på Almeida

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Genial skrev: tir mai 23, 2023 4:52 pm
Tror en skadefri Remco ville ropt "Barneskirenn".
Uten tvil. Han ville jo hatt luke (om enn på bare 3-4 sekunder) på en god del av disse etappene hvor en samlet gruppe når toppen sammen. Han har et temposkifte som kun Roglic har sjans til å følge, og Roglic er ikke helt i toppform.

Genial

Legg inn av Genial »

Blir i hvert fall en spennende avslutning. De tre favorittene er rimelig sidestilte etter min mening, men personlig vil jeg nok håpe på Almeida. Hadde vært gøy med en ny rytter på toppen.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Savner Contador. Håper Tadej P er i form til juli ellers blir det dansk hakkebøff.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Skuffende, men ikke overraskende, at ikke Leknessund klarte p være med gruppen til Kämna og co inn. Blir nok hardt å holde seg inne topp 10.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

george_hincapie skrev: tir mai 23, 2023 5:21 pm Blir nok hardt å holde seg inne topp 10.
Han ligger i realiteten på 7. plass (hvis vi ikke regner Armirail). Han trenger å holde to av Arensman, De Plus, Carthy, Einer Rubio og Pinot bak seg. Jeg tror han klarer å holde Rubio og Pinot bak seg.

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

Håper dette er siste gang Kamna og Leknessund kjører for GC. Grå utgaver av seg selv. Kamna okei i dag, men ikke bra av Lekne.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

I forhold til de andre klatrerne sykler Leknessund oldschool med tunge gir. Han har kanskje noe å lære der. Det var i de bratteste partiene han slapp gruppe 2.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Higgs Boson skrev: tir mai 23, 2023 7:30 pm I forhold til de andre klatrerne sykler Leknessund oldschool med tunge gir. Han har kanskje noe å lære der. Det var i de bratteste partiene han slapp gruppe 2.
Tror det er veldig vanskelig å endre "naturlig" kadens i klatringer når er på dette nivået så er nok så inntrent og "optimal". Mulig Lance klarte å øke sin naturlige kadens når han tilbake fra kreftdiagnosen og ble TdF rytter på fulltid. Bra kjempet av Leknessund tross alt. Mener det vil ha vært utopi å tro at han skulle henge med de beste og nest beste i dag. Men topp 10 er mulig tross alt. Dunbar dagens (over)prestasjon. Personlig klarer jeg å kose meg med rittet og er heldigvis ikke på survemodusen dere og CN-gjengen og andre sofahipstere innehar. De som er med er de som er med. Flott sykling, flott natur, og St Barbara/Monte Velo er en flott og ganske hard klatring. Garda er ett paradis.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

@Biffen.
Jeg koser meg med rittet jeg og.
Det er de samme som går igjen og klager over hvor dårlig rittene er.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Higgs Boson skrev: ons mai 24, 2023 8:49 am @Biffen.
Jeg koser meg med rittet jeg og.
Det er de samme som går igjen og klager over hvor dårlig rittene er.
De er jo ikke spesielt gode i historisk sammenheng. Om det ikke tar seg opp kraftig de siste dagene, er det nok raskt en av de 3 svakeste Giroene jeg har sett i de 20 årene jeg har fulgt rittet. Det er omtrent bare 2004 og 2012 som var like svake rent underholdsningsmessig.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

KongOlav2 skrev: ons mai 24, 2023 10:36 am
Higgs Boson skrev: ons mai 24, 2023 8:49 am @Biffen.
Jeg koser meg med rittet jeg og.
Det er de samme som går igjen og klager over hvor dårlig rittene er.
De er jo ikke spesielt gode i historisk sammenheng. Om det ikke tar seg opp kraftig de siste dagene, er det nok raskt en av de 3 svakeste Giroene jeg har sett i de 20 årene jeg har fulgt rittet. Det er omtrent bare 2004 og 2012 som var like svake rent underholdsningsmessig.
Greit nok, men også dritt kjedelig å gå inn på denne tråden eller CN etappetråder for bare klaging, gnuing og den helvetes 2012 som det skal referees til. Mulig det er bare meg, og "misery seeks company" gjengen ikke er tilpasset meg. For min del så er sykling sport med så mange interessante variabler at underholdning er bare en del av boksene. Selvsagt vil jeg ha fyrverkeri, men er såpass realistisk at det vet jeg skjer ikke for ofte, og når det ikke skjer så er det andre ting som interessant, som taktikk, utstyr, natur etc.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Fy faen, Jonatan Milan ser ut som ei Ivo Caprino-dukke når han spurter. Det er helt vilt å se hvordan han rykker og hugger.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Herlig liten smal vei. Lukter Pinot, men Zana skal ikke undervurderes.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Leknesund??Gode ben i dag?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Leknessund ser da ganske bra ut vel?

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Leknessund helt enorm!
Han virker bedre i kortere og brattere klatringer enn veldig lange klatringer.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Leknesund går på fryktelig tunge gir. Ser ikke elegant ut.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Der slipper Leknesund.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Leknesund gått på rødt for lenge. Sprekker nå og kan tape en del tid.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Leknessund er dessverre dårlig på å disponere. Tredje gang i årets Giro han henger med for lenge og blir tatt igjen og droppet av ryttere han har klart kjørt fra tidligere i bakken.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Fikk det litt tungt mot slutten av bakken Leknessund, virker som han pusher til det ikke går lenger (litt over evne) men er vel eneste måten for han å lykkes på? Forsøker han mer kontrollert er det ikke sikkert han taper mindre tid tenker jeg.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Zana kult, Pinot nesten igjen, herlig GC kamp, Hva med Leknessund nå. Mye sprakk han ?

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

thewaterfall skrev: tor mai 25, 2023 4:53 pm Fikk det litt tungt mot slutten av bakken Leknessund, virker som han pusher til det ikke går lenger (litt over evne) men er vel eneste måten for han å lykkes på? Forsøker han mer kontrollert er det ikke sikkert han taper mindre tid tenker jeg.
Det er ingen grunn til å tro at det går raskere når man pacer seg selv dårlig og pådrar seg masse melkesyre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»