Valente slakter pizza

Svar
DoktorS

Valente slakter pizza

Legg inn av DoktorS »

Ikkje bra....

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sl ... /15711337/

Ikke Ante, men Gino Valente, dette.

Hvor mye Nduja er det i den fra Rema, mon tro, som hylles blant det brede laget av FD-folket.

Someone

Legg inn av Someone »

Han slakter den egentlig ikke, sånn bortsett fra mangelen på n'duja

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Someone skrev: fre mai 05, 2023 7:23 pm Han slakter den egentlig ikke, sånn bortsett fra mangelen på n'duja
Nei, den blir ikke slaktet:

"Men hva smaker den?

Valente og kjøkkensjefen Bist steker pizzaen slik det står på pakken.

– Det er ikke noe galt med smaken. Det smaker chili. Det er også andre krydder her som jeg ikke klarer å smake, sier Valente."


"Ikke noe galt med smaken" må vel være bra ord for en frossenpizza, gitt av en italiensk mesterkokk eller hva han nå er?


Men er det noen her som har smakt den, og er den god, like sterk eller tammere enn den andre Ndjuraen som er blitt så mye omtalt her på FD.?

Someone

Legg inn av Someone »

Guttorm123 skrev: søn mai 07, 2023 11:47 pm
Men er det noen her som har smakt den, og er den god, like sterk eller tammere enn den andre Ndjuraen som er blitt så mye omtalt her på FD.?
Jeg har smakt den, men som han er inne på så gjøre mangelen på n'duja at den i grunn ikke er sterk

mashadar

Legg inn av mashadar »

DoktorS skrev: fre mai 05, 2023 6:33 pm Ikkje bra....

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sl ... /15711337/

Ikke Ante, men Gino Valente, dette.

Hvor mye Nduja er det i den fra Rema, mon tro, som hylles blant det brede laget av FD-folket.
Har smakt begge variantene og kan bekrefte at det er atskillig mer smak i den fra Rema enn den fra Peppes.
Rema-varianten var faktisk en positiv overraskelse.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

mashadar skrev: man mai 08, 2023 5:07 pm
DoktorS skrev: fre mai 05, 2023 6:33 pm Ikkje bra....

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sl ... /15711337/

Ikke Ante, men Gino Valente, dette.

Hvor mye Nduja er det i den fra Rema, mon tro, som hylles blant det brede laget av FD-folket.
Har smakt begge variantene og kan bekrefte at det er atskillig mer smak i den fra Rema enn den fra Peppes.
Rema-varianten var faktisk en positiv overraskelse.
Kjøpte meg meg 5 stykker hjem i dag. Har fått dilla på den. Så hver gang de andre ikke skal ha mat hjemme er det rett i fryseren og frem med Rema Nduja. Det er så deilig trøkk i den. Munnen er varm i et kvarter etter at man er ferdig å spise.

lsklars

Legg inn av lsklars »

PapaSmurf skrev: man mai 08, 2023 5:11 pm
mashadar skrev: man mai 08, 2023 5:07 pm
DoktorS skrev: fre mai 05, 2023 6:33 pm Ikkje bra....

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sl ... /15711337/

Ikke Ante, men Gino Valente, dette.

Hvor mye Nduja er det i den fra Rema, mon tro, som hylles blant det brede laget av FD-folket.
Har smakt begge variantene og kan bekrefte at det er atskillig mer smak i den fra Rema enn den fra Peppes.
Rema-varianten var faktisk en positiv overraskelse.
Kjøpte meg meg 5 stykker hjem i dag. Har fått dilla på den. Så hver gang de andre ikke skal ha mat hjemme er det rett i fryseren og frem med Rema Nduja. Det er så deilig trøkk i den. Munnen er varm i et kvarter etter at man er ferdig å spise.
Den er rimelig nice, ja.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Someone skrev: man mai 08, 2023 8:19 am
Guttorm123 skrev: søn mai 07, 2023 11:47 pm
Men er det noen her som har smakt den, og er den god, like sterk eller tammere enn den andre Ndjuraen som er blitt så mye omtalt her på FD.?
Jeg har smakt den, men som han er inne på så gjøre mangelen på n'duja at den i grunn ikke er sterk
Pizzaen er jo egentlig sterk, men det er feil "sterksmak". Og Valente påpeker jo ganske så riktig at smaken blir for kaotisk angående krydderiene. Rema-variantene har vel høyere intensitet på disse negative egenskapene. Jeg likte ikke denne n'duja-pizzaen, som jeg skrev om i en annen tråd på forumet, men jeg er kanskje bortskjemt med å få skikkelige greier på min lokale pizzarestaurant.

Det fremst problemet her er vel chilipulver og overkrydret og for mye tomatsaus for å spare på utgiftene.


Og når Valente nevner at det er ikke noe feil med smaken, men at han nevner at han ikke gjenkjenner krydderiene, så er det vel mengde av smak og ikke kvaliteten på smaken som er greia.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»