Landslaget, VM, OL

Svar
Helloween

Landslaget, VM, OL

Legg inn av Helloween »

Ser at de har tapt alle treningskampene nå før vårens VM. Noen som vet hva som skjer ?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Helloween skrev: lør mai 06, 2023 12:56 pm Ser at de har tapt alle treningskampene nå før vårens VM. Noen som vet hva som skjer ?
Vet ikke hva som skjer. Men Norge har ansatt en landslagstrener uten erfaring som trener for seniorlag. Kun jobbet med yngre lag tidligere.
Meget spesielt synes jeg

Anders Gjøse tok over U20 landslaget etter Johansson og gjorde det bedre. Så plutselig blir Gjøse vraket fra sine oppgaver med landslaget. Følte Johansson seg truet?

Vi klager på manglende erfaring fra Gjøse som er ny trener i Oilers. Men Gjøse har mer erfaring enn Johansson og er yngre.

Vi har hatt 2 veldig erfarne trenere for landslaget de siste 10-15 årene. Vet ikke helt hvor lenge Roy Johansen og Petter Thoresen satt. Men de hadde mye mer ballast. Å ansette en trener som er uerfaren med voksen hockey er meget spesielt.

Vet ikke om han er problemet, men…..en trener for landslaget skal bli ansatt fordi han har mye å vise til. Ikke fordi han er en spennende trener med potensial

Helloween

Legg inn av Helloween »

Under Roy så synes jeg landslaget ble et hakk bedre år for år. Føler at Thoresen ikke fikk til noe mer, han klarte ikke løfte dem sånn som Roy.
Svensken er jo et merkelig valg. Må da være nok av andre trenere å velge blandt

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Helloween skrev: lør mai 06, 2023 2:44 pm Under Roy så synes jeg landslaget ble et hakk bedre år for år. Føler at Thoresen ikke fikk til noe mer, han klarte ikke løfte dem sånn som Roy.
Svensken er jo et merkelig valg. Må da være nok av andre trenere å velge blandt
Enig her.
Jeg kritiserte Roy for aldri å ta ut nye formspillere. Han tok alltid ut de faste uansett hvordan spillere gjorde det i hjemlig liga. Det ga resultater samtidig som det førte til lite nye stjerner. Thoresen ga nye spillere sjansen i mye større grad, noe jeg syntes var det riktige. Samtidig ble vel resultatene omtrent der Roy ga seg. Ikke heving og heller uke noe dårligere.

Vi har ikke mange spillere i SHL, KHL, NHL og Liiga. De store ligaene. Der har våre konkurrenter et fortrinn og derfor må vi i mine øyne ha en trener som greier å få laget til å prestere. Todd Bjorkstrand hadde vært en perfekt trener for Norge synes jeg

Vi får se hva svensken får til. Men ble overrasket når jeg leste CV’en hans. Det hadde blitt ville protester i Stavanger hvis han ble ny Oilers trener. Gjøse overgår hans CV og han har fått endel pepper for ikke å være rutinert nok til å lede Oilers. Johansson har ingenting å vise til annet enn at de i forbundet kjenner han. Jeg visste faktisk ikke hvem som ledet Norge før du spurte nå. Det har ikke blitt slått opp stort.

Jeg er skeptisk.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: lør mai 06, 2023 4:41 pm Vi får se hva svensken får til. Men ble overrasket når jeg leste CV’en hans. Det hadde blitt ville protester i Stavanger hvis han ble ny Oilers trener. Gjøse overgår hans CV og han har fått endel pepper for ikke å være rutinert nok til å lede Oilers. Johansson har ingenting å vise til annet enn at de i forbundet kjenner han. Jeg visste faktisk ikke hvem som ledet Norge før du spurte nå. Det har ikke blitt slått opp stort.
Skepsisen til Gjøse går selvsagt på at han ikke er rutinert nok, men vel så mye på at han nesten ikke har meritter å vise til. Om de hadde valgt dagens norske landslagstrener så hadde dette vært merkelig, men likevel en mulighet for at man kunne tro at han ble ansatt fordi han hadde de rette kvalitetene og ikke bare fordi han snakket rett dialekt. Nok om det, denne tråden gjelder vel landslaget.

Når det gjelder Johansson så skulle han vel strengt tatt ikke være kvalifisert for jobben som landslagssjef, og det er en merkelig ansettelse. Norge hadde for 8-12 år siden en rekke profiler som gjorde det bra på internasjonalt nivå, og det var disse Roy satte sin lit til. Man kan gjerne si at spillere hadde klippekort, men siden vi hadde begrenset med spillere så blir det gjerne slik. Det var forsåvidt mange VIF-spillere og få Oilers-spillere som ble tatt ut under Roy, men selv dette kunne muligens forklares ved at VIF i perioden hadde en stor grunnstamme av gode norske spillere mens Oilers hadde mange gode utlendinger ispedt norske spillere som var forbi landslagsstadiet.

Moralen bør være å ta ut de beste spillerne man har, men sats på unge spillere der dette er mulig.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Så slo de Frankrike 4-1 faktisk

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»