Gruppevoldtekt i Bergen Byrett, og av 15-åring

Svar
Alpha

Re: Gruppevoldtekt i Bergen Byrett, og av 15-åring

Legg inn av Alpha »

Guttorm123 skrev: tor jun 22, 2023 9:56 pm
Alpha skrev: tor jun 22, 2023 9:48 pm

Kan ikke si at jeg har så veldig mye medfølelse når en av de dømte hengte seg selv ut på egen Instagram og TikTok.
Det er ikke normalt å ha medfølelse for dømte overgripere. Men det blir vel en annen diskusjon.
Er hvert fall ikke unormalt å ha medfølelse for overgripere. En kan fordømme hva de har gjort, men en kan ha medfølelse for alt de må gå gjennom i ettertid. Det er tross alt snakk om mennesker, og spesielt overgripere kan ha det ekstra tungt i fengsel.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Guttorm123 skrev: tor jun 22, 2023 9:58 pm
Alpha skrev: tor jun 22, 2023 9:54 pm
En del drapsmenn blir offentliggjort i media.
De fleste blir vel det?
Det er nok et mindretall. Antall drapsmenn/-kvinner årlig er ca 30. De fleste får bli anonyme.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Alpha skrev: tor jun 22, 2023 10:01 pm

Er hvert fall ikke unormalt å ha medfølelse for overgripere. En kan fordømme hva de har gjort, men en kan ha medfølelse for alt de må gå gjennom i ettertid. Det er tross alt snakk om mennesker, og spesielt overgripere kan ha det ekstra tungt i fengsel.
Jeg klarer ikke å synes synd på de. Ikke har jeg lyst heller....Dette henger sammen med hva de har utsatt andre for.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

HarryH skrev: tor jun 22, 2023 10:02 pm
Det er nok et mindretall. Antall drapsmenn/-kvinner årlig er ca 30. De fleste får bli anonyme.
Du har så rett. Jeg var et øyeblikk på "flashback"...

HarryH

Legg inn av HarryH »

Guttorm123 skrev: tor jun 22, 2023 10:12 pm
HarryH skrev: tor jun 22, 2023 10:02 pm
Det er nok et mindretall. Antall drapsmenn/-kvinner årlig er ca 30. De fleste får bli anonyme.
Du har så rett. Jeg var et øyeblikk på "flashback"...
Du var på "flashback"?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

HarryH skrev: tor jun 22, 2023 10:30 pm

Du var på "flashback"?
Der blir som regel alle drapspersoner offentliggjort. Dette er et nettsted.

Hva som er kriteriene til våre hjemlige medier for å offentliggjøre drapspersoner, har jeg ikke peiling på.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Guttorm123 skrev: tor jun 22, 2023 10:40 pm
HarryH skrev: tor jun 22, 2023 10:30 pm

Du var på "flashback"?
Der blir som regel alle drapspersoner offentliggjort. Dette er et nettsted.

Hva som er kriteriene til våre hjemlige medier for å offentliggjøre drapspersoner, har jeg ikke peiling på.
Det er i alle fall slik at fleste drapsmenn og -kvinner forblir anonyme, og jeg tenker at det er best at det er slik. Ser ingen grunn til at navnene skal offentliggjøres.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

HarryH skrev: tor jun 22, 2023 10:49 pm
Guttorm123 skrev: tor jun 22, 2023 10:40 pm
HarryH skrev: tor jun 22, 2023 10:30 pm

Du var på "flashback"?
Der blir som regel alle drapspersoner offentliggjort. Dette er et nettsted.

Hva som er kriteriene til våre hjemlige medier for å offentliggjøre drapspersoner, har jeg ikke peiling på.
Det er i alle fall slik at fleste drapsmenn og -kvinner forblir anonyme, og jeg tenker at det er best at det er slik. Ser ingen grunn til at navnene skal offentliggjøres.
Enig med deg. Helt poengløst. Folk glemmer at disse som dreper eller voldtar har en totalt uskyldig familie oppe i det hele også

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Alpha skrev: tor jun 22, 2023 10:01 pm
Guttorm123 skrev: tor jun 22, 2023 9:56 pm
Alpha skrev: tor jun 22, 2023 9:48 pm

Kan ikke si at jeg har så veldig mye medfølelse når en av de dømte hengte seg selv ut på egen Instagram og TikTok.
Det er ikke normalt å ha medfølelse for dømte overgripere. Men det blir vel en annen diskusjon.
Er hvert fall ikke unormalt å ha medfølelse for overgripere. En kan fordømme hva de har gjort, men en kan ha medfølelse for alt de må gå gjennom i ettertid. Det er tross alt snakk om mennesker, og spesielt overgripere kan ha det ekstra tungt i fengsel.
De tre som var dømte for grov seksuell omgang med mindreårig, har godtatt akkurat den delen av dommen som gjelder DET overgrepet, men ikke det andre de er tiltalt for.
https://www.bt.no/krim/i/y607p2/overgre ... d-jente-15

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»