Gruppevoldtekt i Bergen Byrett, og av 15-åring

Svar
Fordomsfull

Gruppevoldtekt i Bergen Byrett, og av 15-åring

Legg inn av Fordomsfull »

https://www.bt.no/krim/i/WR3kQG/mann-23 ... g-bind-meg

Jeg lurer på om denne gruppevoldtekten som mediene skriver om nå, fra Bergen Byrett, gruppevoldtekt som enkelte her alltid pleier å omtale som noe ingen nordmenn driver med - om de er etnisk norske? Siden de sedvanlige ikke skriver et pipp om det? Skal en bare omtale gruppevoldtekt når det er ytlendinger og helst ikke-vestlige som begår det? Kanskje vil disse likevel dreie det over til det, som ble gjort om han Frp-eren, Solås - som dret seg ut i fylla - for enkelte ble en sak om somaliere?

En som var tilstede i rettsalen la ut navnene til de 5 tiltalte på instagram, leser jeg i avisen og det ble slettet og mannen kastet ut fra retten. Jeg tipper rights.no ville hatt navnene på sine sider nå - om de var av typen Muhammed, Ali og lignende.
Så - er det noen som vet om disse her er fra Handelshøyskole og BI-miljøet - et miljø som noen mener - visst driver med slikt, gruppesex og - kanskje og gruppevoldtekt?

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Stygg sak. Skal visstnok være etnisk norske. Navn er vel spredt på Instagram, Tiktok, Jodel etc.

Hva slags straffer kan man få i en sak som denne?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Fordomsfull skrev: tir mai 09, 2023 12:04 pm https://www.bt.no/krim/i/WR3kQG/mann-23 ... g-bind-meg

Jeg lurer på om denne gruppevoldtekten som mediene skriver om nå, fra Bergen Byrett, gruppevoldtekt som enkelte her alltid pleier å omtale som noe ingen nordmenn driver med - om de er etnisk norske? Siden de sedvanlige ikke skriver et pipp om det? Skal en bare omtale gruppevoldtekt når det er ytlendinger og helst ikke-vestlige som begår det? Kanskje vil disse likevel dreie det over til det, som ble gjort om han Frp-eren, Solås - som dret seg ut i fylla - for enkelte ble en sak om somaliere?

En som var tilstede i rettsalen la ut navnene til de 5 tiltalte på instagram, leser jeg i avisen og det ble slettet og mannen kastet ut fra retten. Jeg tipper rights.no ville hatt navnene på sine sider nå - om de var av typen Muhammed, Ali og lignende.
Så - er det noen som vet om disse her er fra Handelshøyskole og BI-miljøet - et miljø som noen mener - visst driver med slikt, gruppesex og - kanskje og gruppevoldtekt?
Det var ikke det eneste som ble gjort. Navnene på kvinnene + lyd og videoopptak av en av de fornærmede som forklarte seg er også delt.
Det er motbydelig.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Haugzu skrev: tir mai 09, 2023 3:23 pm Stygg sak. Skal visstnok være etnisk norske. Navn er vel spredt på Instagram, Tiktok, Jodel etc.

Hva slags straffer kan man få i en sak som denne?
Tipper straffen ender på et sted mellom 5 og 6 år, litt ettersom hva som kommer frem senere i saken.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Det er litt interessant dersom det er oppsiktsvekkende om det er etnisk norske som har begått en kriminell handling som har foregått i Norge.

Ingen som ville leet på et øyelokk om en kriminell handling i Uganda var begått av en etnisk uganeser.
Sist redigert av kytec den tir mai 09, 2023 3:42 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jævlig sak.
Det kommer vel en shitstorm fra the usual suspects som vi er vant til...
De skal dra inn den heslig agendaen sin.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Henningsen skrev: tir mai 09, 2023 3:40 pm Jævlig sak.
Det kommer vel en shitstorm fra the usual suspects som vi er vant til...
De skal dra inn den heslig agendaen sin.
Whataboutisme og avsporing er modus operandi. Har vel allerede started over ditt innlegg, ser jeg.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

greyserpent skrev: tir mai 09, 2023 3:43 pm
Henningsen skrev: tir mai 09, 2023 3:40 pm Jævlig sak.
Det kommer vel en shitstorm fra the usual suspects som vi er vant til...
De skal dra inn den heslig agendaen sin.
Whataboutisme og avsporing er modus operandi. Har vel allerede started over ditt innlegg, ser jeg.
Jeg så det.
Det kommer vel snart en av disse heslige typene med en eller annen sak hvor en innvandrer eller mørkhudet har gjort noe dritt.
Slike folk er så patetiske!
Så jo typisk eksempel i tråden om han frperen som gikk bananas i fylla..

Hva gjelder saken så skjønner jeg ikke hvordan i helvete noen får seg til å gjøre slikt mot andre mennesker.

Fristende å si at man skulle smelt sammen to murstein med vedkommendes nøtter i mellom.

guru

Legg inn av guru »

Skal ha bundet jenta fast og voldtatt henne. Fortjener 21 år om de blir dømt skyldig.

For øvrig bør de identifiseres slik at evt. andre som er utsatt for det samme kan anmelde. Her bør rettsvern for ofrene veie tyngre enn personvernet for disse svina.
Sist redigert av guru den tir mai 09, 2023 4:11 pm, redigert 1 gang totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Virker som gutter som liker Andrew Tate.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

guru skrev: tir mai 09, 2023 4:09 pm Skal ha bundet jenta fast og voldtatt henne. Fortjener 21 år om de blir dømt skyldig.

For øvrig bør de identifiseres slik at evt. andre som er utsatt for det samme kan anmelde. Her bør rettsvern for ofrene veie tyngre enn personvernet for disse svina.
Det skal ha vært en person som har snikfilmet i rettsalen igår som da ble oppdaget og kastet ut. Rettsaken ble ifølge BA avbrutt igjen idag siden navnene på de tiltalte og fornærmede har blitt spredt på nett.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Solvgutt1 skrev: tir mai 09, 2023 4:10 pm Virker som gutter som liker Andrew Tate.
Flere menn i samme akt tyder vel heller på LGBT-miljøet

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Texas_John skrev: tir mai 09, 2023 4:49 pm
Solvgutt1 skrev: tir mai 09, 2023 4:10 pm Virker som gutter som liker Andrew Tate.
Flere menn i samme akt tyder vel heller på LGBT-miljøet
På hvilken måte?

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1721

Legg inn av JauKaninen »

Henningsen skrev: tir mai 09, 2023 3:40 pm Jævlig sak.
Det kommer vel en shitstorm fra the usual suspects som vi er vant til...
De skal dra inn den heslig agendaen sin.
Jeg er like mye imot gjengvoldtekt uansett hvem som har begått den. Jævlig sak ja.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Henningsen skrev: tir mai 09, 2023 3:40 pm Jævlig sak.
Det kommer vel en shitstorm fra the usual suspects som vi er vant til...
De skal dra inn den heslig agendaen sin.
Johnny fra Texas har allerede begynt. Riktignok er det relativt tamt og platt, til og med til han å være.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Henningsen skrev: tir mai 09, 2023 4:07 pm
greyserpent skrev: tir mai 09, 2023 3:43 pm
Henningsen skrev: tir mai 09, 2023 3:40 pm Jævlig sak.
Hva gjelder saken så skjønner jeg ikke hvordan i helvete noen får seg til å gjøre slikt mot andre mennesker.

Fristende å si at man skulle smelt sammen to murstein med vedkommendes nøtter i mellom.
Ser du holder deg til knallhard forhåndsdømming. Den er grei.

Alfon

Legg inn av Alfon »

Dersom de blir dømt i øvre område av strafframme,altså nær 21 år, vil da navnene på mennene komme i media?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Alfon skrev: tir mai 09, 2023 5:05 pm Dersom de blir dømt i øvre område av strafframme,altså nær 21 år, vil da navnene på mennene komme i media?
Du merker vel allerede hvor mye mer media dekker denne saken sammenliknet med de 4 afghanerne som gruppevoldtok en småbarnsmor på et busstopp i Vesterålen i fjor

Alfon

Legg inn av Alfon »

Første gang jeg har hørt om denne saken idag. Mulig jeg følger dårlig med. Har heller ikke hørt om saken i Vesterålen heller.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fordomsfull skrev: tir mai 09, 2023 12:04 pm https://www.bt.no/krim/i/WR3kQG/mann-23 ... g-bind-meg
Jeg lurer på om denne gruppevoldtekten som mediene skriver om nå, fra Bergen Byrett,
Har du link til en annen artikkel som ikke er pluss? Ikke hørt om denne saken før...

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1721

Legg inn av JauKaninen »

Dårlig med informasjon for oss som ikke har pluss ja

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: tir mai 09, 2023 5:15 pm
Fordomsfull skrev: tir mai 09, 2023 12:04 pm https://www.bt.no/krim/i/WR3kQG/mann-23 ... g-bind-meg
Jeg lurer på om denne gruppevoldtekten som mediene skriver om nå, fra Bergen Byrett,
Har du link til en annen artikkel som ikke er pluss? Ikke hørt om denne saken før...
https://www.nrk.no/vestland/fem-menn-i- ... 1.16401538

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Tænkju.

"Mann (23) tiltalt både for grov voldtekt i januar 2021 sammen med to andre, og for seksuell omgang med en mindreårig jente i 2020.
Mann (24) tiltalt for grov voldekt i januar 2021 sammen med to andre.
Mann (26) tiltalt for grov voldekt i januar 2021 sammen med to andre.
Mann (24) tiltalt for seksuell omgang med en mindreårig jente i januar 2020.
Mann (25) tiltalt både for seksuell omgang med en mindreårig jente i januar 2020 og for voldtekt sommeren 2018."


Dette er tydeligvis eksemplarer av menneskerasen som ikke har noe ute i det fri å gjøre.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

lok1 skrev: tir mai 09, 2023 3:30 pm
Haugzu skrev: tir mai 09, 2023 3:23 pm Stygg sak. Skal visstnok være etnisk norske. Navn er vel spredt på Instagram, Tiktok, Jodel etc.

Hva slags straffer kan man få i en sak som denne?
Tipper straffen ender på et sted mellom 5 og 6 år, litt ettersom hva som kommer frem senere i saken.
Burde vært 10 år minst ved voldtekt av mindreårig.
Men gitt de rette omstendigheter, så kan det ende med samfunnsstraff i stedet. Slik har det blitt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JauKaninen skrev: tir mai 09, 2023 5:01 pm
Henningsen skrev: tir mai 09, 2023 3:40 pm Jævlig sak.
Det kommer vel en shitstorm fra the usual suspects som vi er vant til...
De skal dra inn den heslig agendaen sin.
Jeg er like mye imot gjengvoldtekt uansett hvem som har begått den. Jævlig sak ja.
Helt naturlig syn å ha.

Jeg fatter ikke hvordan noen kan gjøre noe sånt mot et annet menneske. Kvalmt og sykt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: tir mai 09, 2023 5:05 pm
Henningsen skrev: tir mai 09, 2023 4:07 pm
greyserpent skrev: tir mai 09, 2023 3:43 pm

Hva gjelder saken så skjønner jeg ikke hvordan i helvete noen får seg til å gjøre slikt mot andre mennesker.

Fristende å si at man skulle smelt sammen to murstein med vedkommendes nøtter i mellom.
Ser du holder deg til knallhard forhåndsdømming. Den er grei.
Ser du er i gang med whataboutisme og avledning.

"overraskende"

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Alfon skrev: tir mai 09, 2023 5:05 pm Dersom de blir dømt i øvre område av strafframme,altså nær 21 år, vil da navnene på mennene komme i media?
Praksisen med straffene for gruppevoldtekt er vel ikke så høye, så tviler på at de blir dømt så strengt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

FranciscoM skrev: tir mai 09, 2023 5:03 pm
Henningsen skrev: tir mai 09, 2023 3:40 pm Jævlig sak.
Det kommer vel en shitstorm fra the usual suspects som vi er vant til...
De skal dra inn den heslig agendaen sin.
Johnny fra Texas har allerede begynt. Riktignok er det relativt tamt og platt, til og med til han å være.
Trollingen til jånni fra Toten har tapt seg veldig. Nå fremstår den først og fremst som stakkarslig.

Genial

Legg inn av Genial »

Knaberaps skrev: tir mai 09, 2023 5:31 pm
Tænkju.

"Mann (23) tiltalt både for grov voldtekt i januar 2021 sammen med to andre, og for seksuell omgang med en mindreårig jente i 2020.
Mann (24) tiltalt for grov voldekt i januar 2021 sammen med to andre.
Mann (26) tiltalt for grov voldekt i januar 2021 sammen med to andre.
Mann (24) tiltalt for seksuell omgang med en mindreårig jente i januar 2020.
Mann (25) tiltalt både for seksuell omgang med en mindreårig jente i januar 2020 og for voldtekt sommeren 2018."


Dette er tydeligvis eksemplarer av menneskerasen som ikke har noe ute i det fri å gjøre.
Burde bli dømt til lang forvaringsstraff. Skal mye til for at mennesker som dette forandrer seg, men de ender vel opp med maks 5 år.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Neptun skrev: tir mai 09, 2023 5:34 pm

Burde vært 10 år minst ved voldtekt av mindreårig.
Men gitt de rette omstendigheter, så kan det ende med samfunnsstraff i stedet. Slik har det blitt.
Slik er det blitt ja.. Trist utvikling....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»