NHL

Svar
Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Re: NHL

Legg inn av ehall »

Yes, den var kjapp. Stars @ Kraken 1-1.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Skjer nesten aldri at det blir en ny utvisning, når det allerede er powerplay.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

1-2, Kraken vil ha en kamp til.

guru

Legg inn av guru »

Stjerten skrev: lør mai 13, 2023 9:37 am Ja, alt dette kommer på toppen av at det skal lønne seg å suge. Ikke det minste sportslig. Dem kan påberope seg "parity" så mye dem orker, det sitter uke godt i mine rettferdighetssanser.
Sleng alle 32 lag i loddtrekningen, uten vekting av plassering, så for de kjempe om å bli best sportslig og utviklingsmuligheter.
Vanskelig å få dette rettferdig i allefall. Så jeg skjønner tanken om å bare la alle lag få like sjanser. Da ville man i allefall luke ut poenget med å være dårligst mulig.

Det er et meget spesielt system. De som virkelig kommer dårligst ut er jo de som alltid ligger i "ingenmannsland". Dvs. lag som enten havner like utenfor sluttspill, eller klarer å rote seg med, men som i realiteten er sjanseløse. F.eks. Minnesota Wild. Et stjerneeksempel på et lag som aldri kommer til å vinne SC, men alltid er der oppe og snubler seg med i siste liten og blir slått ut tidlig. De vinner altså ingenting, og får heller ingen mulighet til å skaffe seg de største talentene i draften.

Samtidig er det jo ikke så ofte man har slike generasjonstalent som Crosby, McDavid og Bedard. Her er det selvsagt ekstremt avgjørende om man får velge først. Det er nok av eksempler på at førstvalg ikke har innfridd, eller "bare" blitt en god NHL-spiller, men ikke noe ekstraordinært.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

guru skrev: søn mai 14, 2023 7:29 am
Stjerten skrev: lør mai 13, 2023 9:37 am Ja, alt dette kommer på toppen av at det skal lønne seg å suge. Ikke det minste sportslig. Dem kan påberope seg "parity" så mye dem orker, det sitter uke godt i mine rettferdighetssanser.
Sleng alle 32 lag i loddtrekningen, uten vekting av plassering, så for de kjempe om å bli best sportslig og utviklingsmuligheter.
Vanskelig å få dette rettferdig i allefall. Så jeg skjønner tanken om å bare la alle lag få like sjanser. Da ville man i allefall luke ut poenget med å være dårligst mulig.

Det er et meget spesielt system. De som virkelig kommer dårligst ut er jo de som alltid ligger i "ingenmannsland". Dvs. lag som enten havner like utenfor sluttspill, eller klarer å rote seg med, men som i realiteten er sjanseløse. F.eks. Minnesota Wild. Et stjerneeksempel på et lag som aldri kommer til å vinne SC, men alltid er der oppe og snubler seg med i siste liten og blir slått ut tidlig. De vinner altså ingenting, og får heller ingen mulighet til å skaffe seg de største talentene i draften.

Samtidig er det jo ikke så ofte man har slike generasjonstalent som Crosby, McDavid og Bedard. Her er det selvsagt ekstremt avgjørende om man får velge først. Det er nok av eksempler på at førstvalg ikke har innfridd, eller "bare" blitt en god NHL-spiller, men ikke noe ekstraordinært.
Skriver under på alt du ytrer her. Forklart på en god måte.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: lør mai 13, 2023 6:11 pm
KongOlav2 skrev: lør mai 13, 2023 12:26 pm
Chromeback skrev: lør mai 13, 2023 9:15 am Farvell, farvell Leafs. Dere ble i det minste kvitt noen spøkelser på veien.

Blir gøy med Canes - Panthers i finalen for vest, det ser ut som en matchup som kan smelle bra.

Knights sitter med matchpucken nå, håper Oilers klarer å snu serien.
Nå er det kun Oliers igjen som det går an å håpe på. Ellers bare überkjipe lag.
Jeg håper på Carolina nå. Er litt svak for det laget
Enig, kult lag og Rod Brind’Amour er en jeg virkelig unner å løfte bøtta.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kamp i natt:
Seattle Kraken- Dallas Stars 6-3

Eberle med 2+1 og Tolvanen med 1+2 i Krakens seier som fører til at serien går til sju kamper. Meget tett dette og det blir spennende å se om Stars takler favorittstemplet i siste kamp.

Kamp i natt:
Edmonton Oilers- Vegas Golden Knights 04.00

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: søn mai 14, 2023 8:41 am
TAdams6 skrev: lør mai 13, 2023 6:11 pm
KongOlav2 skrev: lør mai 13, 2023 12:26 pm
Nå er det kun Oliers igjen som det går an å håpe på. Ellers bare überkjipe lag.
Jeg håper på Carolina nå. Er litt svak for det laget
Enig, kult lag og Rod Brind’Amour er en jeg virkelig unner å løfte bøtta.
Det vil nå være en taktisk prestasjon å klare å lose et lag nesten uten målscorere til Stanley Cup.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

GiPazzini_85 skrev: søn mai 14, 2023 10:31 am
Chromeback skrev: søn mai 14, 2023 8:41 am
TAdams6 skrev: lør mai 13, 2023 6:11 pm

Jeg håper på Carolina nå. Er litt svak for det laget
Enig, kult lag og Rod Brind’Amour er en jeg virkelig unner å løfte bøtta.
Det vil nå være en taktisk prestasjon å klare å lose et lag nesten uten målscorere til Stanley Cup.
Forsvar vinner mesterskap. Carolina var nest beste forsvarslag i serien. Kun Boston slapp inn færre mål. Samtidig scorer de bra med mål

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: søn mai 14, 2023 10:43 am
GiPazzini_85 skrev: søn mai 14, 2023 10:31 am
Chromeback skrev: søn mai 14, 2023 8:41 am

Enig, kult lag og Rod Brind’Amour er en jeg virkelig unner å løfte bøtta.
Det vil nå være en taktisk prestasjon å klare å lose et lag nesten uten målscorere til Stanley Cup.
Forsvar vinner mesterskap. Carolina var nest beste forsvarslag i serien. Kun Boston slapp inn færre mål. Samtidig scorer de bra med mål
Jo da, men tidligere har nå dette også vært kritikken mot Carolina med at det ofte stopper etter 1.playoffrunde.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Leafs hadde funnet en annen måte å ryke på, men jeg synes det er litt snodig at ikke Gudas ryker på en interference på Järnkrok på OT-goalen til Cousins. Utur for Toronto med no-goal-callen tidligere i matchen også, men de hadde nok ryki uansett. Matthews no-show + ned på tredjekeeperen, da er det ikke håp.

Nå vil jeg helst ha Oilers~Panthers i finalen.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Og én kamp på Pietrangelo er noe av det verste jeg har sett. Selv uten repeat offender-kortet burde det der ha vært resten av serien, MINIMUM.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Nå ligger Oilers meget tynt an. Marchessault med hattrick og Vegas leder 4-2 både i resultat og serie slik det ser ut akkurat nå.

guru

Legg inn av guru »

Ingen bøtte på McDavid i år heller.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Resultat i dag tidlig:
Edmonton Oilers- Vegas Golden Knights 2-5 (2-4 i serie)

Smith sendte Vegas i ledelsen, men så snudde McDavid og Foegele kampen. Men så slo Marchessault med hattrick og Hill stengte igjen for Vegas. Karlsson satte så 5-2 på åpen kasse og med det avgjøre kampen. Imponerende av Vegas som nå er klar for sin fjerde finale i vest på sine seks år i NHL.

Kamp i natt:
Dallas Stars- Seattle Kraken 02.00 (3-3 i serie)

guru

Legg inn av guru »

Interessant at vi kan få en finale i vest mellom to lag som ikke eksisterte for 6 år siden.

Og da forlenges den canadiske Cup-tørken til minst 31 år.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fuck. Da er det all-in på Kraken i vest.

P_Bateman

Legg inn av P_Bateman »

Go Knights GO!
Meget sterkt med fire topp-fire plasseringer på sine seks førete sesonger. Hadde vært nice om det kunne gå hele veien i år.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

guru skrev: man mai 15, 2023 7:15 am Interessant at vi kan få en finale i vest mellom to lag som ikke eksisterte for 6 år siden.

Og da forlenges den canadiske Cup-tørken til minst 31 år.
Og at de fem gjenværende lagene har en maks fartstid i NHL på 30 år med dagens franchise. Kanskje en finale mellom Dallas og Carolina kan føre til at ett av oppgjørene kan spilles med retrodrakter med North Stars mot Whalers.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Skinner redder altså 13/17 skudd mot seg i kamp 6. Fire baklengs på 17 skudd, ingen av dem i PP. Hill tar 38/40.

McDavid og Draisaitl kan ikke gjøre alt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

guru skrev: søn mai 14, 2023 7:29 am å få dette rettferdig i allefall. Så jeg skjønner tanken om å bare la alle lag få like sjanser. Da ville man i allefall luke ut poenget med å være dårligst mulig.

Det er et meget spesielt system. De som virkelig kommer dårligst ut er jo de som alltid ligger i "ingenmannsland". Dvs. lag som enten havner like utenfor sluttspill, eller klarer å rote seg med, men som i realiteten er sjanseløse. F.eks. Minnesota Wild. Et stjerneeksempel på et lag som aldri kommer til å vinne SC, men alltid er der oppe og snubler seg med i siste liten og blir slått ut tidlig. De vinner altså ingenting, og får heller ingen mulighet til å skaffe seg de største talentene i draften.

Samtidig er det jo ikke så ofte man har slike generasjonstalent som Crosby, McDavid og Bedard. Her er det selvsagt ekstremt avgjørende om man får velge først. Det er nok av eksempler på at førstvalg ikke har innfridd, eller "bare" blitt en god NHL-spiller, men ikke noe ekstraordinært.
Hvorfor skal det være så vanskelig for et lag som Wild når flere mindre/nye franchiser presterer meget bra. Er ikke noe grunn til at de ikke kunne gjort noe veldig bra når et lag som VGK kan komme til SC-finalen for andre gang på noen få år.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Vet ikke om jeg ville brukt Vegas som eksempel, her var ikke de andre GMene forberedt på hva som kom til å skje i expansion draften, og omtrent samtlige ble tatt på senga over hvor aggressive Vegas var fra starten. Det at de da i tillegg traff på spillere som William Karlsson og ofret mye fremtidige picks gjorde at de ble en reell utfordrer fra før første puck ble droppet.

Vegas er kanskje det mest vellykkede expansion laget i USA uansett idrett, men de satset hardt for å være konkurransedyktige fra dag én. Så får man se hvordan de ser ut om typ fem år.

Med Seattle hadde GMene lært leksa fra Vegas, og man så en mye mer passiv expansion draft. Ganske sykt at de er der de er i dag. Men det viser også hvor viktig det er å treffe på lag og head coach. Så var det vel få som trodde at Hakstol også skulle være en så god coach som det han har vist i Seattle.

Selvsagt er det mulig å lage ett konkurransedyktig lag når man er midt på treet, men det er mye lettere hvis du går inn for en tank, river ned laget og bygger på nytt.

Når det kommer til selve diskusjonen rundt tanken vet jeg ikke helt hva jeg ønsker som en 100% løsning. Ville ikke hatt alle i en pot, det er det eneste jeg er sikker på.

Ett av de forslagene jeg har likt best er en slags play-off for top picket, ved siden av selve play-offen. De dårligste laget møtes i en mindre serie hvor de må spille for 1st round picket. Men aner ikke hvordan det skulle fungert i praksis, og hvordan man skulle løst det med lagene som ligger å vaker i midten.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Reddington skrev: man mai 15, 2023 11:55 am Skinner redder altså 13/17 skudd mot seg i kamp 6. Fire baklengs på 17 skudd, ingen av dem i PP. Hill tar 38/40.

McDavid og Draisaitl kan ikke gjøre alt.
Ikke ett sånn veldig sexy UFA-marked på keeperfronten heller.

Fredrik Andersen, Tristan Jarry og Jonathan Quick er kanskje de mest aktuelle navnene, og det lukter ikke sånn kjempesvidd for en 23/24 sesong hvor Oilers bør være i en SC i løpet av to år før Draisaitl skal forlenge kontrakten sin.

Ser ikke for meg typer som Varmalov, Talbot eller Nedeljkovic som særlig aktuelle heller. Så nysgjerrig på hva de gjør her, eller om de heller velger å satse på forsvaret for å beskytte Skinner bedre.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: man mai 15, 2023 7:34 pm
Reddington skrev: man mai 15, 2023 11:55 am Skinner redder altså 13/17 skudd mot seg i kamp 6. Fire baklengs på 17 skudd, ingen av dem i PP. Hill tar 38/40.

McDavid og Draisaitl kan ikke gjøre alt.
Ikke ett sånn veldig sexy UFA-marked på keeperfronten heller.

Fredrik Andersen, Tristan Jarry og Jonathan Quick er kanskje de mest aktuelle navnene, og det lukter ikke sånn kjempesvidd for en 23/24 sesong hvor Oilers bør være i en SC i løpet av to år før Draisaitl skal forlenge kontrakten sin.

Ser ikke for meg typer som Varmalov, Talbot eller Nedeljkovic som særlig aktuelle heller. Så nysgjerrig på hva de gjør her, eller om de heller velger å satse på forsvaret for å beskytte Skinner bedre.
Stor sjanse for at Hellebuyck blir tradet i sommer. Er nok mange som kan tenke seg han.


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Resultat i natt:
Dallas Stars- Seattle Kraken 2-1 (4-3 i kamper)

Da er det klart at Stars er videre til finale i vest mot Vegas. Hintz og Johntson med hver sitt mål i 2. og 3.periode før Bjorkstrand satte reduseringsmålet for Kraken.

Da får vi følgende kamper i finalene i vest øg øst (med første kamptidspunkt)

Fredag:
Carolina Hurricanes- Florida Panthers 02.00

Lørdag:
Vegas Golden Knights- Dallas Stars 02.30

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Blæ, der røk hele interessen for finalen i vest. Heia øst.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Mens vi sliter med å få fram nye stjerner er det litt lettere for Finland


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Er Arizona ferdig i NHL?
Hvor blir de flyttet i så tilfelle?


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: ons mai 17, 2023 2:33 pm Er Arizona ferdig i NHL?
Hvor blir de flyttet i så tilfelle?

Har vanskeligheter med å se for meg noe annet enn at dette betyr at Yotes er ferdige ja, til tross for at jeg har lest flere si at den beste bortkampen de har vært på i år har vært nettopp i Arizona, men det er ikke bærekraftig når de nå fikk ett nei. Da mister man nok ligaens kuleste logo ganske snarlig.

Ganske sjokkerende å lese hvordan nei-siden har opptrådt i denne avstemningen, riktignok.

Spørsmålet er jo bare hvor de eventuelt flyttes. Canada er nok uaktuelt for ligaen. Atlanta burde være no-go.

Wisconsin burde være ett åpenbart alternativ, men det tviler jeg på at Blackhawks har noe ønske å tillate. Dessuten passer det vel ikke helt inn i hvordan ligaen ønsker å utvikle seg, med å få inn nye supportere.

Lest noen foreslå Salt Lake, det kunne jo vært ett av de bedre alternativene, eventuelt Kansas City. Portland er muligens ett annet alternativ.

Håper det ikke blir ett tredje Florida-lag, som feks i Orlando.

Kjenner man Bettman rett er nok Houston førstevalget, og eventuelt Austin rett bak der igjen, hvis Houston ikke skulle gå igjennom.

Føler uansett med Yotes-fansen i dag. Må være kjipt å se ett lag de har fulgt så lenge mest sannsynlig bare forsvinne foran dem, spesielt nå som laget deres igjen ser veldig spennende ut.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hva med Québec?
Forferdelig synd for Arizona
Jeg mistet endel av interessen når Jets mistet laget sitt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»