NHL

Svar
Jorge86

Re: NHL

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: lør okt 30, 2021 8:16 am
guru skrev: lør okt 30, 2021 6:59 am
Jorge86 skrev: fre okt 29, 2021 11:12 pm Politisk korrekt uttalelse, men naturligvis altfor, altfor seint. Med mindre rapportene om at Cheveldayoff deltok på møtet der de ble enige om å ikke gjøre noe før etter sesongen ikke stemmer skjønner jeg ingenting av hvorfor han får fortsette eller hvorfor Jets fortsatt vil ha han der. Og hvis det var tilfelle burde det blitt kommunisert ut til publikum. Ved å la han fortsette sier altså Winnipeg at det var greit at Cheveldayoff ikke gjorde noe med saken når han fikk vite om det. Winnipeg må enten be han si opp eller komme med en offentlig forklaring på hvorfor de lar han fortsette. Gjør de ingen av delene behandler de denne saken dårligere enn Chicago i 2021. Blackhawks har ihvertfall endelig begynt å gjøre opp for seg. Alle som hadde noe med det å gjøre er borte fra klubben, og i dag sendte eieren brev til Hockey Hall of Fame og ba om Aldrich’s navn fjerna fra bøtta.
Beach saksøker Blackhawks, og de har tenkt å kjempe mot Beach i retten. I såfall er de ikke nærheten av å "gjøre opp for seg". For en møkkagjeng.

Leste den igår kveld. Blackhawks virker å være langt unna å ha gjort opp for seg. Tøft av Beach
Ingen har sagt at de har gjort opp for seg. Jeg sa at «de har BEGYNT å gjøre opp for seg.» Den forskjellen er ganske stor. De gjør ting nå som burde vært gjort for lenge siden. Jeg frikjenner på ingen måte Blackhawks, men etter at saken kom ut har de i hvert fall gjort mye riktig.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: lør okt 30, 2021 8:14 am Cheveldayoff og co skal møte pressen, antakelig idag. Spent på hva som sies der
På et tidspunkt kommer denne saken til å dø litt ut i media. Hvis Jets fortsetter med Cheveldayoff etter pressekonferansen uten at de kommer med en veldig god forklaring, vil det ikke hjelpe like mye hvis de innser en liten stund fram i tid at det var det eneste riktige å gjøre. Da har «alle» fått med seg at de lot han fortsette, men ikke like mange vil få med seg at de gjorde det riktige etterhvert.

Jeg er også veldig spent på hva som kommer fram der. Jeg tror de annonserer at han trekker seg. Alt annet vil være veldig overraskende.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: lør okt 30, 2021 8:47 am
TAdams6 skrev: lør okt 30, 2021 8:14 am Cheveldayoff og co skal møte pressen, antakelig idag. Spent på hva som sies der
På et tidspunkt kommer denne saken til å dø litt ut i media. Hvis Jets fortsetter med Cheveldayoff etter pressekonferansen uten at de kommer med en veldig god forklaring, vil det ikke hjelpe like mye hvis de innser en liten stund fram i tid at det var det eneste riktige å gjøre. Da har «alle» fått med seg at de lot han fortsette, men ikke like mange vil få med seg at de gjorde det riktige etterhvert.

Jeg er også veldig spent på hva som kommer fram der. Jeg tror de annonserer at han trekker seg. Alt annet vil være veldig overraskende.
Det er egentlig det eneste fornuftige. Men jeg er usikker på utkommet. Det er det negative med NHL synes jeg. Det er styrt som en bedrift som man støtter 100% . Supporterne kan påvirke i større grad i fotball som med Superligaen som var planlagt. Nå melder endel Jets supportere at de vil kreve hans avgang på hver hjemmekamp framover . Spørsmålet er hvor synlig det blir. Blir det veldig synlig så blir det tøft for Cheveldayoff og ledelsen.

Spent på de neste dagene ja

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: lør okt 30, 2021 8:40 am
TAdams6 skrev: lør okt 30, 2021 8:16 am
guru skrev: lør okt 30, 2021 6:59 am
Beach saksøker Blackhawks, og de har tenkt å kjempe mot Beach i retten. I såfall er de ikke nærheten av å "gjøre opp for seg". For en møkkagjeng.

Leste den igår kveld. Blackhawks virker å være langt unna å ha gjort opp for seg. Tøft av Beach
Ingen har sagt at de har gjort opp for seg. Jeg sa at «de har BEGYNT å gjøre opp for seg.» Den forskjellen er ganske stor. De gjør ting nå som burde vært gjort for lenge siden. Jeg frikjenner på ingen måte Blackhawks, men etter at saken kom ut har de i hvert fall gjort mye riktig.
Jeg har ikke satt meg 100% inn i denne saken fra begynnelsen. Bare litt her og der. Derfor jeg ble litt overrasket over pressemeldingen til Beach igår.

Du har helt sikkert rett i at Blackhawks har gjort mye riktig

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Noen som vet hvorfor Beach ikke anmeldte saken til politiet etter at Aldrich var ferdig i Blackhawks? Da forsvant (iallfall store deler av) trusselen om å aldri få spille i NHL. Ettersom han rapporterte det til klubben tyder det på at det ikke var noe han ville holde for seg selv. Og hvis politiet hadde gjort en etterforskning og funnet Aldrich skyldig ville aldri Blackhawks forsvart han eller gjort livet surt for Beach. Sannsynligvis ville mye av det som har skjedd de siste dagene skjedd allerede da.

Jeg sier på ingen måte at noe av dette er Beach sin skyld, jeg lurer bare på hvorfor han ikke gjorde noe mer med saken etter at Aldrich var borte.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »



Blir interessant å se hvordan Leafs kommer til å balansere lønnstaket etterhvert. Akkurat nå står de med 0 i projected cap space.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

There’s a developing story in San Jose as the #NHLJets opponent is dealing with multiple players ending up in the NHL’s Covid-19 protocol. Looks like HC Bob Boughner is also out tonight as well.

John MacLean doing the Sharks' pre game availability, not Bob Boughner. Boughner is out for tonight

Trener og antakelig 5 spillere ute i kveldens kamp mot Jets for San Jose. Snakk om at kampen kan bli utsatt en halvtime pga utviklingen her.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Eichel ryktes nærmere en trade, blir spennende å se pris og klubb på han

Tomica

Legg inn av Tomica »

Smurfejonny skrev: søn okt 31, 2021 12:41 am Eichel ryktes nærmere en trade, blir spennende å se pris og klubb på han
Her er jeg usikker. Hva vil en ev. ny klubb være villig til å gi fra seg for å få ham? Man vet jo ikke hvilken utgave av Eichel man får, og Sabres vil jo gjerne ha en stor retur for sin fhv. franchise spiller. Det spørs det om de får, og de kan ikke holde på ham for evig uten at han spiller. Kan fort ende opp som tap for den klubben som trader for å få ham, og at Sabres sin retur ikke bærer all verdens slags frukter heller. Tap/tap.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Smurfejonny skrev: søn okt 31, 2021 12:41 am Eichel ryktes nærmere en trade, blir spennende å se pris og klubb på han
Ryktes om Vegas og Flames i førersetet, uten at jeg vet hvor troverdige ryktene er. Flames virker jo også veldig bra om dagen, spent på hva en eventuell Eichel-trade vil gjøre oppe i nord.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: søn okt 31, 2021 1:47 pm
Smurfejonny skrev: søn okt 31, 2021 12:41 am Eichel ryktes nærmere en trade, blir spennende å se pris og klubb på han
Ryktes om Vegas og Flames i førersetet, uten at jeg vet hvor troverdige ryktene er. Flames virker jo også veldig bra om dagen, spent på hva en eventuell Eichel-trade vil gjøre oppe i nord.
Ingen av de har ledig cap space for øyeblikket. Da må de sende cap space i retur. Det kan jo skje.
Egentlig burde vel kanskje Columbus hente Eichel. De har ikke erstattet Dubois og Laine og co hadde trengt en god center. 10M i har Eichel i lønn de neste 5 sesongene. Ikke alle som har ledig plass til en slik signering. Men de som får Eichel og får gang på han får en meget solid spiller.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kunnskapen om overgrep i NHL kan ikke sies å være særlig høy.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: søn okt 31, 2021 4:48 pm
Chromeback skrev: søn okt 31, 2021 1:47 pm
Smurfejonny skrev: søn okt 31, 2021 12:41 am Eichel ryktes nærmere en trade, blir spennende å se pris og klubb på han
Ryktes om Vegas og Flames i førersetet, uten at jeg vet hvor troverdige ryktene er. Flames virker jo også veldig bra om dagen, spent på hva en eventuell Eichel-trade vil gjøre oppe i nord.
Ingen av de har ledig cap space for øyeblikket. Da må de sende cap space i retur. Det kan jo skje.
Egentlig burde vel kanskje Columbus hente Eichel. De har ikke erstattet Dubois og Laine og co hadde trengt en god center. 10M i har Eichel i lønn de neste 5 sesongene. Ikke alle som har ledig plass til en slik signering. Men de som får Eichel og får gang på han får en meget solid spiller.
Ja, det er jo derfor det blir interessant å se hvordan feks Flames ville sett ut etter en eventuell Eichel-trade, for pdd ser de jo overraskende ganske solide ut, og jeg tror ikke at en trade her ville styrket dem denne sesongen. Flames er bare det navnet jeg har sett gått mest rundt, egentlig eneste grunnen til at jeg nevnte dem.

Vegas vet man jo aldri med, der er jo ingen tilsynelatende trygge.

Columbus tror jeg kunne vært en god match, men usikker på om de ønsker å trade vekk for mye for en spiller nå.

De har jo ikke ett kjempelag å bygge rundt Eichel, og hvis man gir vekk en del fremtidige picks så blir det jo ett lite prosjekt å få ett solid lag rundt han. Men en rekke med Laine, Eichel og Voracek kunne vært interessant å sett, må innrømme det.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: søn okt 31, 2021 5:20 pm
TAdams6 skrev: søn okt 31, 2021 4:48 pm
Chromeback skrev: søn okt 31, 2021 1:47 pm

Ryktes om Vegas og Flames i førersetet, uten at jeg vet hvor troverdige ryktene er. Flames virker jo også veldig bra om dagen, spent på hva en eventuell Eichel-trade vil gjøre oppe i nord.
Ingen av de har ledig cap space for øyeblikket. Da må de sende cap space i retur. Det kan jo skje.
Egentlig burde vel kanskje Columbus hente Eichel. De har ikke erstattet Dubois og Laine og co hadde trengt en god center. 10M i har Eichel i lønn de neste 5 sesongene. Ikke alle som har ledig plass til en slik signering. Men de som får Eichel og får gang på han får en meget solid spiller.
Ja, det er jo derfor det blir interessant å se hvordan feks Flames ville sett ut etter en eventuell Eichel-trade, for pdd ser de jo overraskende ganske solide ut, og jeg tror ikke at en trade her ville styrket dem denne sesongen. Flames er bare det navnet jeg har sett gått mest rundt, egentlig eneste grunnen til at jeg nevnte dem.

Vegas vet man jo aldri med, der er jo ingen tilsynelatende trygge.

Columbus tror jeg kunne vært en god match, men usikker på om de ønsker å trade vekk for mye for en spiller nå.

De har jo ikke ett kjempelag å bygge rundt Eichel, og hvis man gir vekk en del fremtidige picks så blir det jo ett lite prosjekt å få ett solid lag rundt han. Men en rekke med Laine, Eichel og Voracek kunne vært interessant å sett, må innrømme det.
Har jo og Tampa som lurer i kulissene. Kucherov ute nå. Rett over 8M i cap space når Kucherov er på LTIR. De er så flinke å trikse med summene at de er en liten outsider. Men jeg er egentlig helt blank.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: søn okt 31, 2021 5:30 pm
Har jo og Tampa som lurer i kulissene. Kucherov ute nå. Rett over 8M i cap space når Kucherov er på LTIR. De er så flinke å trikse med summene at de er en liten outsider. Men jeg er egentlig helt blank.
Haha, ja ikke sant. Ingenting hadde overrasket meg mindre.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det er gøy med tall.


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

-11,5 !!!!!!!! Fy fadern

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: søn okt 31, 2021 4:48 pm
Chromeback skrev: søn okt 31, 2021 1:47 pm
Smurfejonny skrev: søn okt 31, 2021 12:41 am Eichel ryktes nærmere en trade, blir spennende å se pris og klubb på han
Ryktes om Vegas og Flames i førersetet, uten at jeg vet hvor troverdige ryktene er. Flames virker jo også veldig bra om dagen, spent på hva en eventuell Eichel-trade vil gjøre oppe i nord.
Ingen av de har ledig cap space for øyeblikket. Da må de sende cap space i retur. Det kan jo skje.
Egentlig burde vel kanskje Columbus hente Eichel. De har ikke erstattet Dubois og Laine og co hadde trengt en god center. 10M i har Eichel i lønn de neste 5 sesongene. Ikke alle som har ledig plass til en slik signering. Men de som får Eichel og får gang på han får en meget solid spiller.
Alle som vil ha Eichel må sende capspace tilbake. Det er ingen som kommer til å hente Eichel bare ved å sende picks og prospects i retur. I Flames sitt tilfelle har Monahan vært nevnt som en del av traden. Da må de bare kvitte seg med ca $3M til, og det klarer de lett hvis de virkelig vil ha Eichel.

NMC’en til Eichel kicker ikke inn før til sommeren, så han kan faktisk risikere å havne i CBJ, ja. Lyngrått for han i så fall, det laget er enda tristere enn Buffalo. Arizona er et annet skummelt alternativ sett med Eichels øyne. Jeg ser ikke bort i fra at Buffalo tar bittelitt dårligere betalt for å sende han til et kjipt lag hvis muligheten byr seg. Den isfronten virker å være bunnsolid, og Buffalo sitter med alle kortene fram til neste sommer.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: søn okt 31, 2021 5:30 pm
Chromeback skrev: søn okt 31, 2021 5:20 pm
TAdams6 skrev: søn okt 31, 2021 4:48 pm

Ingen av de har ledig cap space for øyeblikket. Da må de sende cap space i retur. Det kan jo skje.
Egentlig burde vel kanskje Columbus hente Eichel. De har ikke erstattet Dubois og Laine og co hadde trengt en god center. 10M i har Eichel i lønn de neste 5 sesongene. Ikke alle som har ledig plass til en slik signering. Men de som får Eichel og får gang på han får en meget solid spiller.
Ja, det er jo derfor det blir interessant å se hvordan feks Flames ville sett ut etter en eventuell Eichel-trade, for pdd ser de jo overraskende ganske solide ut, og jeg tror ikke at en trade her ville styrket dem denne sesongen. Flames er bare det navnet jeg har sett gått mest rundt, egentlig eneste grunnen til at jeg nevnte dem.

Vegas vet man jo aldri med, der er jo ingen tilsynelatende trygge.

Columbus tror jeg kunne vært en god match, men usikker på om de ønsker å trade vekk for mye for en spiller nå.

De har jo ikke ett kjempelag å bygge rundt Eichel, og hvis man gir vekk en del fremtidige picks så blir det jo ett lite prosjekt å få ett solid lag rundt han. Men en rekke med Laine, Eichel og Voracek kunne vært interessant å sett, må innrømme det.
Har jo og Tampa som lurer i kulissene. Kucherov ute nå. Rett over 8M i cap space når Kucherov er på LTIR. De er så flinke å trikse med summene at de er en liten outsider. Men jeg er egentlig helt blank.
Kucherov er ute i 8-10 uker, så det skjer ikke. De kunne kanskje klart det hvis Kucherov mista resten av RS i tillegg til at en av de med store kontrakter var UFA til sommeren, men de er ikke i nærheten av å ha råd til å ha Eichel, Kucherov, Point, Stamkos, Hedman, McDonagh og Vasilevskiy fra og med neste sommer. Da måtte de gitt bort Point (eneste uten NMC/NTC neste sesong) omtrent gratis, i tillegg til å ha betalt dyrt for å få Eichel.

Jeg er ganske trygg på at vi kan puste letta ut ift Eichel og Tampa. Jeg tror fortsatt Rangers er mest sannsynlig.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mange varianter av MacKinnon man får se.




Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Chromeback skrev: søn okt 31, 2021 7:28 pm Mange varianter av MacKinnon man får se.



Innholdsrik start på karrieren for Duhaime. Først tryna han på rookie-lap, så scorte han sitt første NHL-mål mens han sto bøyd ned for å plukke opp kølla si med ryggen mot spillet, og nå fight med MacKinnon.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jorge86 skrev: søn okt 31, 2021 7:49 pm så scorte han sitt første NHL-mål mens han sto bøyd ned for å plukke opp kølla si med ryggen mot spillet
Haha, nydelig, denne har gått meg hus forbi :lol:


Tomica

Legg inn av Tomica »

Jorge86 skrev: søn okt 31, 2021 6:54 pm
TAdams6 skrev: søn okt 31, 2021 4:48 pm
Chromeback skrev: søn okt 31, 2021 1:47 pm

Ryktes om Vegas og Flames i førersetet, uten at jeg vet hvor troverdige ryktene er. Flames virker jo også veldig bra om dagen, spent på hva en eventuell Eichel-trade vil gjøre oppe i nord.
Ingen av de har ledig cap space for øyeblikket. Da må de sende cap space i retur. Det kan jo skje.
Egentlig burde vel kanskje Columbus hente Eichel. De har ikke erstattet Dubois og Laine og co hadde trengt en god center. 10M i har Eichel i lønn de neste 5 sesongene. Ikke alle som har ledig plass til en slik signering. Men de som får Eichel og får gang på han får en meget solid spiller.
Alle som vil ha Eichel må sende capspace tilbake. Det er ingen som kommer til å hente Eichel bare ved å sende picks og prospects i retur. I Flames sitt tilfelle har Monahan vært nevnt som en del av traden. Da må de bare kvitte seg med ca $3M til, og det klarer de lett hvis de virkelig vil ha Eichel.

NMC’en til Eichel kicker ikke inn før til sommeren, så han kan faktisk risikere å havne i CBJ, ja. Lyngrått for han i så fall, det laget er enda tristere enn Buffalo. Arizona er et annet skummelt alternativ sett med Eichels øyne. Jeg ser ikke bort i fra at Buffalo tar bittelitt dårligere betalt for å sende han til et kjipt lag hvis muligheten byr seg. Den isfronten virker å være bunnsolid, og Buffalo sitter med alle kortene fram til neste sommer.
Flames er kanskje det laget som gir mest mening av de to. Men vil Sabres være fornøyd med Monahan som "main peace" i en trade? Han har hatt en bratt nedadgående kurve de siste to årene, og har tre poeng så langt på åtte kamper denne sesongen. Med den farta tipper jeg han er å se i Europa snart. Jeg tror Flames kan finne et mer fornuftig alternativ til Monahan enn Eichel, og da trenger de heller ikke kvitte seg med picks/prospects eller viktige roster players.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

En av årets store Calder favoritter for mange før sesongen, Cole Caufield, har fått en tøff sesongstart for Habs sammen med resten av laget og står med en assist på de første ti kampene.

Nå blir han sendt ned til AHL, så får man se om han finner selvtilliten igjen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Interessant tråd.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gary Bettman har kontrakt ut 2022. Veldig spent på om han får fortsette videre.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

God kontrakt for Fox detta, samtidig som Rangers får bundet kanskje sin viktigste spiller for ganske mange år fremover.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ny nordmann i AHL, Christian Kåsastul fikk en kamp i ECHL før han fikk beskjed om å møte resten av Ontario Reign i Vancouver.

Blir spennende å se om han får sjansen til helgen, hvor Reigns spiller et dobbeltoppgjør B2B mot Abbotsford Canucks natt til lørdag og søndag.

Tomica

Legg inn av Tomica »

Chromeback skrev: man nov 01, 2021 11:46 pm Ny nordmann i AHL, Christian Kåsastul fikk en kamp i ECHL før han fikk beskjed om å møte resten av Ontario Reign i Vancouver.

Blir spennende å se om han får sjansen til helgen, hvor Reigns spiller et dobbeltoppgjør B2B mot Abbotsford Canucks natt til lørdag og søndag.
Spennende. Hadde aldri hørt om denne Kåsastul før nå, og måtte sjekke. Off topic så smilte jeg litt av navnene her; Kåsastul (må høres enda gøyere ut på engelsk :)) og Greenville Swamp Rabbits. Herlig lagnavn!.

Tomica

Legg inn av Tomica »

Chromeback skrev: man nov 01, 2021 8:30 pm Gary Bettman har kontrakt ut 2022. Veldig spent på om han får fortsette videre.
Jeg tror eierne er fornøyde med Bettman. Tror han blir værende til han velger å gi seg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»