NHL

Svar
Jorge86

Re: NHL

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: tir nov 02, 2021 7:28 pm Cheveldayoff og Chipman skal møte pressen kl 16 lokal tid. Det vil si ca kl 23 ikveld hvis jeg har regnet riktig.
Vet du hva som ble sagt?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: ons nov 03, 2021 5:34 pm
TAdams6 skrev: tir nov 02, 2021 7:28 pm Cheveldayoff og Chipman skal møte pressen kl 16 lokal tid. Det vil si ca kl 23 ikveld hvis jeg har regnet riktig.
Vet du hva som ble sagt?
Nei, bare litt. Har hatt det travelt idag så jeg har ikke fått lest skikkelig. Skal komme tilbake med oppsummering

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Befriende å høre Simmons prate om Beach-saken og NHL sin håndtering så langt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Den keeperkampen hos USA inn mot OL blir interessant å følge over vinteren.


Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 7:31 pm Den keeperkampen hos USA inn mot OL blir interessant å følge over vinteren.

Hellebuyck skal ha en fryktelig sesong for å ikke bli starting goalie der, tror jeg. Gibson og Demko som backups. Campbell nærmest som utfordrer.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jorge86 skrev: ons nov 03, 2021 7:34 pm
Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 7:31 pm Den keeperkampen hos USA inn mot OL blir interessant å følge over vinteren.

Hellebuyck skal ha en fryktelig sesong for å ikke bli starting goalie der, tror jeg. Gibson og Demko som backups. Campbell nærmest som utfordrer.
Tror også at det blir Hellebuyck, men fin bredde hos amerikanerne. Kan fort forsvare seg til ett gull, selv om canadierne er favoritter.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 7:36 pm
Jorge86 skrev: ons nov 03, 2021 7:34 pm
Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 7:31 pm Den keeperkampen hos USA inn mot OL blir interessant å følge over vinteren.

Hellebuyck skal ha en fryktelig sesong for å ikke bli starting goalie der, tror jeg. Gibson og Demko som backups. Campbell nærmest som utfordrer.
Tror også at det blir Hellebuyck, men fin bredde hos amerikanerne. Kan fort forsvare seg til ett gull, selv om canadierne er favoritter.
Klar fordel i mål iallfall. Russerne er også sterke der nå, samtidig som det for en gangs skyld ser tynt ut hos Canada. Allikevel klarer jeg ikke helt å se Canada ryke mot noen så stacked som de er offensivt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: ons nov 03, 2021 5:34 pm
TAdams6 skrev: tir nov 02, 2021 7:28 pm Cheveldayoff og Chipman skal møte pressen kl 16 lokal tid. Det vil si ca kl 23 ikveld hvis jeg har regnet riktig.
Vet du hva som ble sagt?
GM Kevin Cheveldayoff blames a broken system for failing to stop a sex predator in Chicago -- but says his silence was based on being kept in the dark rather than a cover-up.


Further, I left that meeting with the understanding that the allegations would be dealt with by those above me. Three weeks later, upon learning that the individual was no longer with the organization, I further assumed that the situation had been addressed," he said.

"Having had the opportunity to reflect after reading the report and after seeing Kyle's moving interview, I am sorry that I cannot change what took place or how the process was handled back then."

https://www.winnipegfreepress.com/sport ... 64212.html

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Cheveldayoff says nobody in that team meeting on May 23, 2010, knew what really happened to 20-year-old, first-round draft pick Kyle Beach at the hands of Brad Aldrich.

There is no evidence, not even after an exhaustive recent investigation, that anyone is lying about that.

It’s what happened next that is so damning, and what has cost every other executive in that meeting — besides Cheveldayoff — their jobs.

A joke of an “investigation” by the team. No discipline for Aldrich. Beach’s allegations swept quietly under the carpet, for fear of upsetting “team chemistry” on the way to a Stanley Cup title.

And worst of all, a quiet, team-approved resignation that allowed Aldrich to work elsewhere and assault a high-school student in Michigan, three years later.

None of those were Cheveldayoff’s decisions — the evidence suggests he didn’t even know they were being made — which is why he continues to hold his job today.

Unlike Bettman, Cheveldayoff at least offered an apology to Beach for his poor assumptions.

He says had he known what really happened, he’d like to think he would have done more.

It would be easy to say Cheveldayoff should be out of the NHL like the rest of his cronies in that meeting.

What that would accomplish is more symbolic than anything: A clean sweep, a fresh start for a league that badly needs one.

He can do more by staying.

Unlike Bettman, he and Chipman seemed genuinely shaken by the events of the past week, including Beach’s emotional TV interview.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg synes det er vanskelig å være bastant den ene eller andre veien. Slik jeg forstår det så visste ikke Cheveldayoff om hva som egentlig skjedde. Det var over hans hode og han trodde de over han tok seg av problemet som han trodde var
“It was not until this year that I became aware that Kyle Beach had been sexually assaulted,” Cheveldayoff told reporters in a news conference alongside Jets chairman Mark Chipman. “I was under the assumption that I was dealing with a harassment type of situation.”

Inappropriate texts. Unwanted advances. From a video coach to a player."

Det virker som om Cheveldayoff faktisk ikke visste om hva som skjedde. Samtidig kunne det vært fornuftig å få alle som var ansatt i klubben på den tiden ut av klubben. Jeg vet ikke. Jeg er ikke bastant på at Cheveldayoff må gå. Han sier også unnskyld til Beach i motsetning til Bettman.

Cheveldayoff har også hatt møte med spillerne i Jets der han har oppfordret alle til å lese seg opp på saken slik at slike ting ikke skjer igjen. Han framstår ivertfall rakrygget. Men videre?..... aner ikke. Mange Jets supportere mener han må bort, men det vil kanskje avta hvis han blir trodd på det han og Chipman har sagt.

Skal jeg ta en standpunkt nå med det som til nå er sagt, så synes jeg det er greit at han fortsetter i Jets. Men det kan selvfølgelig endre seg hvis det kommer andre fakta på bordet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 7:11 pm Befriende å høre Simmons prate om Beach-saken og NHL sin håndtering så langt.
Hva sa han?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Smurfejonny skrev: ons nov 03, 2021 10:03 pm
Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 7:11 pm Befriende å høre Simmons prate om Beach-saken og NHL sin håndtering så langt.
Hva sa han?


Han pratet også om at han støttet at det ble satt opp ett nøytralt og uavhengig organ som undersøkte saker som dette i stedet for NHL, og at han personlig har mistet litt av tilliten til ligaen når han ser hvordan håndteringen har vært.

Edit:




Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 10:08 pm
Smurfejonny skrev: ons nov 03, 2021 10:03 pm
Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 7:11 pm Befriende å høre Simmons prate om Beach-saken og NHL sin håndtering så langt.
Hva sa han?


Han pratet også om at han støttet at det ble satt opp ett nøytralt og uavhengig organ som undersøkte saker som dette i stedet for NHL, og at han personlig har mistet litt av tilliten til ligaen når han ser hvordan håndteringen har vært.

Edit:



Det er bra at spillere tør si slikt, håper flere gjør det samme

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

In other news Crosby Covid smittet

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Crosby er i det minste vaksinert, så han er asymptomatisk.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 9:03 am Crosby er i det minste vaksinert, så han er asymptomatisk.
Wheeler og Scheifele måtte i karantene i 10 dager når de fikk påvist Covid-19 selv om de er vaksinert. Crosby er nok ute i minst 10 dager da. Men leste han bare har spilt 1 kamp. Har han vært skadet?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: tor nov 04, 2021 10:21 am
Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 9:03 am Crosby er i det minste vaksinert, så han er asymptomatisk.
Wheeler og Scheifele måtte i karantene i 10 dager når de fikk påvist Covid-19 selv om de er vaksinert. Crosby er nok ute i minst 10 dager da. Men leste han bare har spilt 1 kamp. Har han vært skadet?
Han har vel vært operert for en håndleddsskade han har hatt i sykt mange år nå. Ganske vilt i seg selv. Ønsket å ta en sesong til uten operasjon, men rett før sesongen startet så var det ikke noe alternativ lengre, så da måtte han operere og rehabilitere.

Så sånn sett er kanskje ikke 10 dager av isen med laget totalt krise. Veldig usikker på hvordan formen hans er pdd, har ikke sett noe av Penguins i år, men poengmessig så ser de jo ikke kjempebra ut. De peaker muligens tankingen ett år for tidlig, så de ender opp med Wright i stedet for Bedard?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Journalist i Winnipeg som oppsummerer veldig bra men som også krever handling fra Cheveldayoff og ledelsen i Jets

https://www.winnipegfreepress.com/sport ... 69952.html

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: ons nov 03, 2021 5:32 pm
Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 2:09 pm Selv om det er fryktelig tidlig i sesongen, så må jeg innrømme at Pacific ser helt annerledes ut enn jeg hadde sett for meg før sesongen startet.
Vegas er den store overraskelsen der. Skader på Stone, Pacioretty og nå Karlsson forklarer noe. Som du er inne på er det veldig tidlig, og hvilke lag man har møtt kan gjøre utslag på tabellen. Vegas, Oilers og Flames til sluttspill var vel det mest sannsynlige før sesongstart…? Basert på odds. Og de to sistnevnte er i rute. Den siste plassen er mer åpen.

Skuffende start av Seattle, men laget er jo ikke fryktelig bra heller.
Edmonton fortsetter den gode stimen de var i forrige sesong. De blir bedre og bedre. Vegas er jeg ikke redd. De kommer. Men nå begynner det å bli litt interessant å se på tabellene. Det begynner å skille litt mellom de beste og nest beste

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nå begynner det å skje ting, Eichel er (nærmest) klar for Vegas.



Eichel vil også få operasjonen han ønsker seg i Vegas.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Pakken Flames ryktes å gi bort var også helt enorm, må vel nesten være Eichel foretrukket Vegas her, for har mine tvil om at Sabres ville takket nei til dette.


Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Buffalo ass. For et surrelag.

Eichel + 2023 3rd
for
Peyton Krebs, Alex Tuch, 2022 1st + 2023 3rd

Med mindre Eichel aldri blir mer enn halvparten så god som han var er dette svært dårlig betalt for Buffalo. Tidligere i dag leste jeg at Flames ville tilby Tkachuk, tidligere og fremtidige 1st round picks og to additional prospects. Det kan ikke stemme hvis de godtok dette fra Vegas. Pierre LeBrun er kilden, så da er det nok i boks.

Om Monahan var dårlig som main piece veit jeg ikke om en 3rd-liner er så mye mer å rope hurra for.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Legg til at et 1st fra Vegas med stor sannsynlighet er et dårligere pick enn et 1st fra Flames, så er det bare å gratulere.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jorge86 skrev: tor nov 04, 2021 1:29 pm Buffalo ass. For et surrelag.

Eichel + 2023 3rd
for
Peyton Krebs, Alex Tuch, 2022 1st + 2023 3rd

Med mindre Eichel aldri blir mer enn halvparten så god som han var er dette svært dårlig betalt for Buffalo. Tidligere i dag leste jeg at Flames ville tilby Tkachuk, tidligere og fremtidige 1st round picks og to additional prospects. Det kan ikke stemme hvis de godtok dette fra Vegas. Pierre LeBrun er kilden, så da er det nok i boks.

Om Monahan var dårlig som main piece veit jeg ikke om en 3rd-liner er så mye mer å rope hurra for.
Helt enig, skjønner ikke hva Sabres har drevet med her. Greit nok at situasjonen var nødt til å ende med en trade, men den pakken til Flames kan jeg ikke fatte at man takket nei til (med mindre det bare er rent oppspinn).

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Og både Vegas og Flames var villige til å gi Eichel den operasjonen han ønsker seg, i følge alle ryktene, så det er ikke det avgjørende for traden heller.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: tor nov 04, 2021 1:29 pm Buffalo ass. For et surrelag.

Eichel + 2023 3rd
for
Peyton Krebs, Alex Tuch, 2022 1st + 2023 3rd

Med mindre Eichel aldri blir mer enn halvparten så god som han var er dette svært dårlig betalt for Buffalo. Tidligere i dag leste jeg at Flames ville tilby Tkachuk, tidligere og fremtidige 1st round picks og to additional prospects. Det kan ikke stemme hvis de godtok dette fra Vegas. Pierre LeBrun er kilden, så da er det nok i boks.

Om Monahan var dårlig som main piece veit jeg ikke om en 3rd-liner er så mye mer å rope hurra for.
Var sikker på at han ville gå til Flames med det tilbudet de hadde

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Og det blir litt av en kabal for Vegas fremover. Nå blir Stone LTIR, og så vil han og Eichel bytte plass, før Vegas må begynne å kutte cap space fremover.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 2:03 pm Og det blir litt av en kabal for Vegas fremover. Nå blir Stone LTIR, og så vil han og Eichel bytte plass, før Vegas må begynne å kutte cap space fremover.
Jeg tipper Pacioretty flytter på seg. Da er de nesten i mål. Klarer de å beholde Pacioretty ved å flytte på Dadonov og en/to billige er mye også gjort.

Så gjenstår det å se når Eichel kommer tilbake. Og om han finner tilbake til sitt gamle jeg.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jorge86 skrev: tor nov 04, 2021 3:42 pm
Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 2:03 pm Og det blir litt av en kabal for Vegas fremover. Nå blir Stone LTIR, og så vil han og Eichel bytte plass, før Vegas må begynne å kutte cap space fremover.
Jeg tipper Pacioretty flytter på seg. Da er de nesten i mål. Klarer de å beholde Pacioretty ved å flytte på Dadonov og en/to billige er mye også gjort.

Så gjenstår det å se når Eichel kommer tilbake. Og om han finner tilbake til sitt gamle jeg.
Han blir vel klar til den eventuelle play-offen, ser noen har sagt rundt fire måneder før han er tilbake på isen, så det passer vel fint sånn ca det.

Men det blir spennende å se hvordan han ser ut når han er tilbake, ja.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»