NHL

Svar
Chromeback

Re: NHL

Legg inn av Chromeback »

Jeg slenger meg på brannfakkelen til Jorge her. Når operasjonen har vært såpass vellykket innenfor MMA og UFC-verdenen, så kan jeg ikke skjønne at den skal være 100% for Eichel heller. Og det talentet hans forsvinner ikke over natten,

guru

Legg inn av guru »

Rangers leder 4-1. Oilers kommer tilbake og vinner 6-5 i OT. McDavids utligning til 5-5 3 min. før slutt må vel være et av årets mål så langt? Hjelpes.

https://www.youtube.com/watch?v=laNRPAjKQsM

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

A longtime champion in the fight against sexual abuse in hockey says he believes the leadership of the Winnipeg Jets is ready to join him in his cause.

Sheldon Kennedy said he had a three-hour meeting with Jets general manager Kevin Cheveldayoff and chairman Mark Chipman on Thursday, the same day he was to be inducted into the Manitoba Sports Hall of Fame.

"I really felt a willingness and an urgency to get better and become leaders in this community and this province," Kennedy said in an interview with CBC News before the ceremony.

The meeting comes two days after Cheveldayoff answered questions for the first time following a report on Chicago's mishandling of allegations of sexual assault against former video coach Brad Aldrich, during the team's Stanley Cup run in 2010.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Mcdavid leker med 4 rangers og drar ut keeper makan👀

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

guru skrev: lør nov 06, 2021 6:43 am Rangers leder 4-1. Oilers kommer tilbake og vinner 6-5 i OT. McDavids utligning til 5-5 3 min. før slutt må vel være et av årets mål så langt? Hjelpes.

https://www.youtube.com/watch?v=laNRPAjKQsM
Har sett noen klipp fra McDavid da han var ung der han øvde med kjegler . Gå sykt kjapt slalom gjennom trange kjegler. Det var det han gjorde der mot NHL spillere. Helt sykt. Det ser så kontrollert ut. McDavid er noe for seg selv.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg gleder meg til å se McDavid i OL-rinkene!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Man hadde jo denne gållen i Liiga som gikk sin rundgang for noen uker siden. Lurer på hvor mange lignende greier vi får oppleve med MacKinnon og McDavid.


Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Det gapet ned til verdens nest neste hockeyspiller begynner å bli ganske stort. Helt useriøst det McDavid driver med.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Og på ESPN ligger saken om McDavid under alle nyhetene omkring NFL (kanskje ikke så veldig sjokkerende i seg selv, spesielt etter den siste uken og gårsdagen), men den ligger også under sakenen omkring college fotball.

Ikke at jeg er sjokkert, men.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ikke spesielt sjokkerende.


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Storkamp i NHL i natt. Carolina-Florida. 2 lag som har fått en fantastisk start på sesongen. Florida tar like godt og tar ledelsen 4-0 etter første periode. Til slutt vinner Florida 5-2. Florida virker sykt sterke

Number4

Legg inn av Number4 »

Igjen, ingen stor natt for en fan av bjørner.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets taper 0-2 mot Islanders. Sorokin sin 3.kamp der han holder nullen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Selv om jeg ikke er spesielt glad i Caps (for å si det sånn), så er det ikke til å unngå at man blir sykt imponert over Ovi i år.



Deilig med en seier i Washington også i natt, særlig etter at man kun endte opp med ett poeng mot Penguins. Denne måneden er jo ekstrem hard for Flyers sin del. Når man også ser hvor sinnsykt gode Panthers er, så er jeg også veldig fornøyd med at vi faktisk fulgte med store deler av veien i kampen.

Men denne situasjonen med Fox er jo også artig. Var det ikke akkurat en diskusjon i Fjordkraftligaen om hvor langt tilbake man kan gå for å dobbeltsjekke en offside uten at det blir for langt tilbake i spillet?


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Sjukt at Lomberg fikk 5 minutter og game misconduct for denne, selv etter en ekstra review.


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Chromeback skrev: søn nov 07, 2021 11:15 am Sjukt at Lomberg fikk 5 minutter og game misconduct for denne, selv etter en ekstra review.

Er jo ikke Lombergs feil der.!?!? Raanta som går ut

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Laffano16 skrev: søn nov 07, 2021 12:01 pm
Chromeback skrev: søn nov 07, 2021 11:15 am Sjukt at Lomberg fikk 5 minutter og game misconduct for denne, selv etter en ekstra review.

Er jo ikke Lombergs feil der.!?!? Raanta som går ut
Ja, ser at folk argumenterer både for charging, hit to the head, at Lomberg må unngå kollisjonen siden d-manen gjør det og at Lomberg ikke skulle kjørt 100% fordi Panthers ledet 4-1. Alt er like BS, denne situasjonene går kun på Raanta.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Chromeback skrev: søn nov 07, 2021 12:43 pm
Laffano16 skrev: søn nov 07, 2021 12:01 pm
Chromeback skrev: søn nov 07, 2021 11:15 am Sjukt at Lomberg fikk 5 minutter og game misconduct for denne, selv etter en ekstra review.

Er jo ikke Lombergs feil der.!?!? Raanta som går ut
Ja, ser at folk argumenterer både for charging, hit to the head, at Lomberg må unngå kollisjonen siden d-manen gjør det og at Lomberg ikke skulle kjørt 100% fordi Panthers ledet 4-1. Alt er like BS, denne situasjonene går kun på Raanta.
Raanta som burde miste kamper pga det der Goalies har ikke noe der å gjøre om Forwards kommer i 100åførr

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Habs har virkelig hatt en sesongstart uten like.


GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: søn nov 07, 2021 2:16 pm Habs har virkelig hatt en sesongstart uten like.

Det må nå være et helvetes press å jobbe i eller spille for Canadiens. Giganten som ikke har vunnet en Stanley cup på snart 30 år i en by som riktignok er en stor kulturby ellers, men som jo egentlig bare har hockeylaget sitt hva gjelder sportslag som har et visst renommé utenom landegrensene. Og det er tross alt en kjempestor by.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Chromeback skrev: søn nov 07, 2021 12:43 pm
Laffano16 skrev: søn nov 07, 2021 12:01 pm
Chromeback skrev: søn nov 07, 2021 11:15 am Sjukt at Lomberg fikk 5 minutter og game misconduct for denne, selv etter en ekstra review.

Er jo ikke Lombergs feil der.!?!? Raanta som går ut
Ja, ser at folk argumenterer både for charging, hit to the head, at Lomberg må unngå kollisjonen siden d-manen gjør det og at Lomberg ikke skulle kjørt 100% fordi Panthers ledet 4-1. Alt er like BS, denne situasjonene går kun på Raanta.
Jeg så kampen og tenkte det samme med en gang, men Lomberg gjør absolutt ingenting for å unngå kollisjonen. Om det ikke er en regel er det iallfall en gentlemans agreement at man ikke kjører over keepere. Det kan være vanskelig å skille på hva som er med vilje og hva som er uheldig, og da er det ofte lettere å skille mellom å prøve og å ikke prøve å unngå taklinga. Lomberg klarer å holde igjen litt og svinge unna hvis han gjør et lite forsøk. Florida-kommentatorene er naturligvis ikke enige, men hvis dette hadde vært helt greit åpner man døra for å «uheldigvis» overkjøre keepere i litt vel stor grad.

Game misconduct helt greit, men ettersom det tilsynelatende er mer uheldig og klønete enn en bevisst, stygg handling synes jeg ikke det er nødvendig med ytterligere suspensjon.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jorge86 skrev: man nov 08, 2021 4:46 pm
Jeg så kampen og tenkte det samme med en gang, men Lomberg gjør absolutt ingenting for å unngå kollisjonen. Om det ikke er en regel er det iallfall en gentlemans agreement at man ikke kjører over keepere. Det kan være vanskelig å skille på hva som er med vilje og hva som er uheldig, og da er det ofte lettere å skille mellom å prøve og å ikke prøve å unngå taklinga. Lomberg klarer å holde igjen litt og svinge unna hvis han gjør et lite forsøk. Florida-kommentatorene er naturligvis ikke enige, men hvis dette hadde vært helt greit åpner man døra for å «uheldigvis» overkjøre keepere i litt vel stor grad.

Game misconduct helt greit, men ettersom det tilsynelatende er mer uheldig og klønete enn en bevisst, stygg handling synes jeg ikke det er nødvendig med ytterligere suspensjon.
Fair enough det, jeg er bare fryktelig uenig i det. Angrepsspilleren skal ikke måtte ta hensyn til at keeper er ute på vift der, når forsvarsspilleren også er i duellen. Dette åpner opp for at keepere kan gå ut på den måten med minimalt med risk, og oppsiden er muligens enda større hvis man får både en major og match misconduct.

Raanta hadde ingenting i den situasjonen å gjøre.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Chromeback skrev: man nov 08, 2021 4:54 pm
Jorge86 skrev: man nov 08, 2021 4:46 pm
Jeg så kampen og tenkte det samme med en gang, men Lomberg gjør absolutt ingenting for å unngå kollisjonen. Om det ikke er en regel er det iallfall en gentlemans agreement at man ikke kjører over keepere. Det kan være vanskelig å skille på hva som er med vilje og hva som er uheldig, og da er det ofte lettere å skille mellom å prøve og å ikke prøve å unngå taklinga. Lomberg klarer å holde igjen litt og svinge unna hvis han gjør et lite forsøk. Florida-kommentatorene er naturligvis ikke enige, men hvis dette hadde vært helt greit åpner man døra for å «uheldigvis» overkjøre keepere i litt vel stor grad.

Game misconduct helt greit, men ettersom det tilsynelatende er mer uheldig og klønete enn en bevisst, stygg handling synes jeg ikke det er nødvendig med ytterligere suspensjon.
Fair enough det, jeg er bare fryktelig uenig i det. Angrepsspilleren skal ikke måtte ta hensyn til at keeper er ute på vift der, når forsvarsspilleren også er i duellen. Dette åpner opp for at keepere kan gå ut på den måten med minimalt med risk, og oppsiden er muligens enda større hvis man får både en major og match misconduct.

Raanta hadde ingenting i den situasjonen å gjøre.
Ingenting i situasjonen å gjøre? Han prøver å avverge et mål. Det er jobben hans. Han er først på pucken, så vurderingen hans er god, for Lomberg parkerte Canes-backen og hadde fått en clear-cut breakaway hvis Raantta hadde blitt stående. Det er greit at Lomberg gjør et ærlig forsøk på å nå pucken, men han ser Raantta komme og hadde ikke fått noe som helst ut av situasjonen hvis han klarte å pirke borti pucken før Raantta (med mindre han hadde fått den forbi Raantta og truffet innafor stengene med poke-checken.) Kollisjonen er nødt til å komme når Lomberg går inn sånn, så han hadde uansett ikke fått tak i pucken igjen.

Hva synes du om suspensjonen Sam Bennett fikk for taklinga på Vasilevski i pre-season? Jeg veit ikke helt om man kan argumentere for at Vasilevski har mer å gjøre der enn Raantta hadde på lørdag, selv om keeperne oftere er bak mål enn oppe ved ringene. Jeg synes Bennett sin ser litt mer intensjonell ut, ellers er de ganske like.

Ikke noen big deal, men jeg er veldig uenig i at det er hårreisende at Lomberg får game misconduct. Risken til keeperen er uansett ikke minimal da det som regel vil resultere i baklengs hvis de feilberegner og kommer et halvt sekund for seint (og han som går etter pucken ikke heter Ryan Lomberg eller Tom Wilson.) Jeg tror ikke at denne avgjørelsen gjør at keepere kommer til å forlate creasen i langt større grad fordi Lomberg fikk matchstraff i denne kampen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jorge86 skrev: man nov 08, 2021 8:23 pm Det er greit at Lomberg gjør et ærlig forsøk på å nå pucken, men han ser Raantta komme og hadde ikke fått noe som helst ut av situasjonen hvis han klarte å pirke borti pucken før Raantta (med mindre han hadde fått den forbi Raantta og truffet innafor stengene med poke-checken.) Kollisjonen er nødt til å komme når Lomberg går inn sånn, så han hadde uansett ikke fått tak i pucken igjen.

Hva synes du om suspensjonen Sam Bennett fikk for taklinga på Vasilevski i pre-season? Jeg veit ikke helt om man kan argumentere for at Vasilevski har mer å gjøre der enn Raantta hadde på lørdag, selv om keeperne oftere er bak mål enn oppe ved ringene. Jeg synes Bennett sin ser litt mer intensjonell ut, ellers er de ganske like.

Ikke noen big deal, men jeg er veldig uenig i at det er hårreisende at Lomberg får game misconduct. Risken til keeperen er uansett ikke minimal da det som regel vil resultere i baklengs hvis de feilberegner og kommer et halvt sekund for seint (og han som går etter pucken ikke heter Ryan Lomberg eller Tom Wilson.) Jeg tror ikke at denne avgjørelsen gjør at keepere kommer til å forlate creasen i langt større grad fordi Lomberg fikk matchstraff i denne kampen.
Han ser jo Raanta komme rett før kollisjonen, da ser man at han prøver å unngå kollisjonen, men da er det alt for sent. Skal angrepsspillere bare stoppe ved bluelinen fordi keeperen kanskje kommer ut? Den situasjonen med Bennett kan jo ikke sammenlignes en gang. Bennett går etter hodet til Vasy, den eneste grunnen til at Lomberg treffer Raanta i hodet er fordi han går ned rett før kontakten. Selv Canes-fansen syntes at denne callen var latterlig, mens kampen fortsatt pågikk. De fleste synes at en to-minutter hadde vært helt fair, for å roe ned situasjonen.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Chromeback skrev: man nov 08, 2021 9:19 pm
Jorge86 skrev: man nov 08, 2021 8:23 pm Det er greit at Lomberg gjør et ærlig forsøk på å nå pucken, men han ser Raantta komme og hadde ikke fått noe som helst ut av situasjonen hvis han klarte å pirke borti pucken før Raantta (med mindre han hadde fått den forbi Raantta og truffet innafor stengene med poke-checken.) Kollisjonen er nødt til å komme når Lomberg går inn sånn, så han hadde uansett ikke fått tak i pucken igjen.

Hva synes du om suspensjonen Sam Bennett fikk for taklinga på Vasilevski i pre-season? Jeg veit ikke helt om man kan argumentere for at Vasilevski har mer å gjøre der enn Raantta hadde på lørdag, selv om keeperne oftere er bak mål enn oppe ved ringene. Jeg synes Bennett sin ser litt mer intensjonell ut, ellers er de ganske like.

Ikke noen big deal, men jeg er veldig uenig i at det er hårreisende at Lomberg får game misconduct. Risken til keeperen er uansett ikke minimal da det som regel vil resultere i baklengs hvis de feilberegner og kommer et halvt sekund for seint (og han som går etter pucken ikke heter Ryan Lomberg eller Tom Wilson.) Jeg tror ikke at denne avgjørelsen gjør at keepere kommer til å forlate creasen i langt større grad fordi Lomberg fikk matchstraff i denne kampen.
Han ser jo Raanta komme rett før kollisjonen, da ser man at han prøver å unngå kollisjonen, men da er det alt for sent. Skal angrepsspillere bare stoppe ved bluelinen fordi keeperen kanskje kommer ut? Den situasjonen med Bennett kan jo ikke sammenlignes en gang. Bennett går etter hodet til Vasy, den eneste grunnen til at Lomberg treffer Raanta i hodet er fordi han går ned rett før kontakten. Selv Canes-fansen syntes at denne callen var latterlig, mens kampen fortsatt pågikk. De fleste synes at en to-minutter hadde vært helt fair, for å roe ned situasjonen.
Rett før? Hvor tror du Lomberg hadde blikket når han begynte å sette fart der? Jeg er ganske sikker på at han ser at Raantta kommer ut tidlig, og at det er grunnen til at han strekker seg etter pucken (hadde Raantta stått i målet kunne jo Lomberg bare tatt den med seg framover.)

Å stoppe ved blueline er i overkant dramatisk. Å svinge unna når de ser at det kommer til å ende med full frontkollisjon med en utsatt keeper synes jeg ikke er for mye å forvente.

Sammenligningen med Bennett var ikke veldig god, det kan jeg være enig i. Men jeg står for at «Raantta hadde ingenting i den situasjonen å gjøre» er helt feil. Da må man i så fall mene at Vasilevski må ta skyld for å havne i situasjonen med Bennett også.

Og jeg synes også den virka latterlig mens kampen pågikk. Men jo flere repriser jeg har sett, jo mer sikker er jeg på at dommerne gjorde rett.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Lomberg fokuserer på D og puck ser ikke at Rantaa ruser ut dette er Rantaas feil

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Laffano16 skrev: man nov 08, 2021 11:12 pm Lomberg fokuserer på D og puck ser ikke at Rantaa ruser ut dette er Rantaas feil
Rått av Lomberg å komme helt til NHL hvis han har så elendig syn at han ikke ser Raantta i bakgrunnen hvis han har øya på pucken der.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Chromeback skrev: ons nov 10, 2021 10:50 am

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»