NHL

Svar
Chromeback

Re: NHL

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: lør des 25, 2021 10:58 am
Chromeback skrev: lør des 25, 2021 12:39 am NHL vender ikke tilbake før tidligst 28. desember.
Kjedelig. Så fram til hockey i romjulen når jeg endelig kan se litt kamper.
Heldigvis så starter junior-VM i morgen, selv om det nok sikkert blir litt klønete å få sett direkte fra Canada :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

NHL endrer på taxi-squad reglene for å få i gang ligaen igjen, men med opp mot 20 dommere i Covid-protokollen så ser jeg ikke helt hvordan dette skal gå.

Blir eventuelt noen veldig frustrerende oppgjør før sebraene er fulltallige igjen.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Chromeback skrev: lør des 25, 2021 11:25 am
TAdams6 skrev: lør des 25, 2021 10:58 am
Chromeback skrev: lør des 25, 2021 12:39 am NHL vender ikke tilbake før tidligst 28. desember.
Kjedelig. Så fram til hockey i romjulen når jeg endelig kan se litt kamper.
Heldigvis så starter junior-VM i morgen, selv om det nok sikkert blir litt klønete å få sett direkte fra Canada :D
Der jubla vi litt for tidlig. Hele turneringa er kansellert etter covid-utbrudd hos flere av lagene. Nedtur.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jorge86 skrev: ons des 29, 2021 10:00 pm
Chromeback skrev: lør des 25, 2021 11:25 am
TAdams6 skrev: lør des 25, 2021 10:58 am

Kjedelig. Så fram til hockey i romjulen når jeg endelig kan se litt kamper.
Heldigvis så starter junior-VM i morgen, selv om det nok sikkert blir litt klønete å få sett direkte fra Canada :D
Der jubla vi litt for tidlig. Hele turneringa er kansellert etter covid-utbrudd hos flere av lagene. Nedtur.
Jepp, skrevet om det i turneringstråden.

Skikkelig nedtur, har jo vært så gøy å følge med disse dagen også. Nei, dette var bare skikkelig kjipt..

Og flere nyheter blir sluppet i dag:


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

-20 grader C i Minneapolis like før start. Fy søren.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

GatlingGun skrev: søn jan 02, 2022 1:07 am -20 grader C i Minneapolis like før start. Fy søren.
Hva ble resultatet? Og ble det målpoeng på Zuccarello?

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

LeSorcier skrev: man jan 03, 2022 1:00 am
GatlingGun skrev: søn jan 02, 2022 1:07 am -20 grader C i Minneapolis like før start. Fy søren.
Hva ble resultatet? Og ble det målpoeng på Zuccarello?
6-4 til Blues. Zuccarello med 1.assist på scoringen til Hartmann.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

GatlingGun skrev: søn jan 02, 2022 1:07 am -20 grader C i Minneapolis like før start. Fy søren.
Bedre enn plussgradene som dukket opp i fjor, si.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

For et mål av Cale Makar. For en spiller han er. Blir jo bare bedre og bedre.

Ellers er Power,McTavish, Perfetti og mange flere foreløpig på lista over spillere som kan få reise til OL og spille for Canada

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: ons jan 05, 2022 5:44 am For et mål av Cale Makar. For en spiller han er. Blir jo bare bedre og bedre.

Ellers er Power,McTavish, Perfetti og mange flere foreløpig på lista over spillere som kan få reise til OL og spille for Canada
Tenk at vi drafted Patrick foran Makar, Heiskanen og Petterson😫Spent på hvor taket til Cale faktisk stopper, ser ikke ut til å være noen ende akkurat nå..

Synd at OL ser ut til å bli World Juniors med en blanding av seniorspillere, selv om det blir ett lite plaster etter at WJC ble avlyst. Men blir jo interessant å se Kina mot disse guttene, blir kanskje ikke totalslakt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Altså, det er så latterlig.


guru

Legg inn av guru »

Ut fra tallene, ser det ikke ut til at Emilio Pettersen helt har funnet seg til rette i Stockton Heat. Stusselige 1 mål + 5 assists på 20 kamper er ikke veldig imponerende. Men mulig tallene lyver.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Sources: The following players are on Team Canada’s long list for consideration for the Olympics (1/2):
Cole Perfetti
Owen Power
Mason McTavish
Kent Johnson
Eric Staal
Phillippe Desrosiers
Cody Franson
Devan Dubnyk
Brad Malone
Jack McBain
Peyton Krebs
Kaiden Guhle
Scott Wilson
Sources: The following players are on Team Canada’s long list for consideration for the Olympics (2/2):
Jack Quinn
Tyler Wotherspoon
Michael Del Zotto
Adam Cracknell
Chris Terry
Josh Ho-Sang
Chris Bigras
Cal O'Reilly
Devon Levi
Brendan Leipsic
Jake Virtanen
Two more names I can report are on the long list being considered for Team Canada at the Olympics:
Jimmy Oligny
Matt Tomkins

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

guru skrev: ons jan 05, 2022 9:50 am Ut fra tallene, ser det ikke ut til at Emilio Pettersen helt har funnet seg til rette i Stockton Heat. Stusselige 1 mål + 5 assists på 20 kamper er ikke veldig imponerende. Men mulig tallene lyver.
Han leverer ikke som forventet. Åpnet forrige sesong veldig bra i AHL. Var en heller svak avslutning poengmessig. Har fortsatt denne sesongen. Jeg vet ikke hvorfor. Muligens han ikke blir brukt i de produktive rekkene? Kanskje han har mye defensivt ansvar? Det hender at man i AHL setter spillere til oppgaver de må forbedre for å gjøre de klare til NHL. Kanskje det er det som skjer?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: ons jan 05, 2022 9:09 am
TAdams6 skrev: ons jan 05, 2022 5:44 am For et mål av Cale Makar. For en spiller han er. Blir jo bare bedre og bedre.

Ellers er Power,McTavish, Perfetti og mange flere foreløpig på lista over spillere som kan få reise til OL og spille for Canada
Tenk at vi drafted Patrick foran Makar, Heiskanen og Petterson😫Spent på hvor taket til Cale faktisk stopper, ser ikke ut til å være noen ende akkurat nå..

Synd at OL ser ut til å bli World Juniors med en blanding av seniorspillere, selv om det blir ett lite plaster etter at WJC ble avlyst. Men blir jo interessant å se Kina mot disse guttene, blir kanskje ikke totalslakt.
Tenk at Cole Perfetti kan være både VM vinner for senior og OL vinner for senior i en alder av 20 år. Ikke umulig at det skjer.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Er det bare meg eller er andre også litt overrasket over hvem som leder avdelingene om dagen?
Rangers leder Metropolitan sammen med Washington. Veldig overrasket over Rangers som har tatt mye poeng
Tampa leder sin avdeling som forventet
Nashville leder sin avdeling og slo Vegas inatt. Hadde jeg aldri trodd om Nashville som var heller svake forrige sesong
Vegas leder sin avdeling og det er som forventet.

Men Rangers og Nashville er virkelig i siget.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: ons jan 05, 2022 6:40 pm
Chromeback skrev: ons jan 05, 2022 9:09 am
TAdams6 skrev: ons jan 05, 2022 5:44 am For et mål av Cale Makar. For en spiller han er. Blir jo bare bedre og bedre.

Ellers er Power,McTavish, Perfetti og mange flere foreløpig på lista over spillere som kan få reise til OL og spille for Canada
Tenk at vi drafted Patrick foran Makar, Heiskanen og Petterson😫Spent på hvor taket til Cale faktisk stopper, ser ikke ut til å være noen ende akkurat nå..

Synd at OL ser ut til å bli World Juniors med en blanding av seniorspillere, selv om det blir ett lite plaster etter at WJC ble avlyst. Men blir jo interessant å se Kina mot disse guttene, blir kanskje ikke totalslakt.
Tenk at Cole Perfetti kan være både VM vinner for senior og OL vinner for senior i en alder av 20 år. Ikke umulig at det skjer.
Kan absolutt være en reell mulighet for dette, ja.

Samtidig så får man ikke se McDavid i ett OL før han er 30 år😩

Strider

Legg inn av Strider »

Fantastisk av Makar

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Chromeback skrev: ons jan 05, 2022 8:10 pm
TAdams6 skrev: ons jan 05, 2022 6:40 pm
Chromeback skrev: ons jan 05, 2022 9:09 am

Tenk at vi drafted Patrick foran Makar, Heiskanen og Petterson😫Spent på hvor taket til Cale faktisk stopper, ser ikke ut til å være noen ende akkurat nå..

Synd at OL ser ut til å bli World Juniors med en blanding av seniorspillere, selv om det blir ett lite plaster etter at WJC ble avlyst. Men blir jo interessant å se Kina mot disse guttene, blir kanskje ikke totalslakt.
Tenk at Cole Perfetti kan være både VM vinner for senior og OL vinner for senior i en alder av 20 år. Ikke umulig at det skjer.
Kan absolutt være en reell mulighet for dette, ja.

Samtidig så får man ikke se McDavid i ett OL før han er 30 år😩
Mange spennende unggutter der, men jeg tror ikke et lag stablet sammen fra den lista slår Russland. Kanskje ikke Sverige eller Finland heller. Blir spennende å se hva oddsen blir på de ulike lagene. Jeg holder en solid knapp på at Russland forsvarer OL-gullet.

Edit: Husk at VM-laget som Perfetti vant med hadde en del NHL-spillere. De beste fra det laget skal nå erstattes med dårligere spillere. Jeg blir veldig overrasket hvis Canada vinner med det laget de kan sy sammen fra den lista.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Det blir spennende å se om Russland tar med Michkov, det er vel ikke så mange som har vunnet OL gull rett etter de har fylt 17?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: ons jan 05, 2022 10:40 pm
Chromeback skrev: ons jan 05, 2022 8:10 pm
TAdams6 skrev: ons jan 05, 2022 6:40 pm

Tenk at Cole Perfetti kan være både VM vinner for senior og OL vinner for senior i en alder av 20 år. Ikke umulig at det skjer.
Kan absolutt være en reell mulighet for dette, ja.

Samtidig så får man ikke se McDavid i ett OL før han er 30 år😩
Mange spennende unggutter der, men jeg tror ikke et lag stablet sammen fra den lista slår Russland. Kanskje ikke Sverige eller Finland heller. Blir spennende å se hva oddsen blir på de ulike lagene. Jeg holder en solid knapp på at Russland forsvarer OL-gullet.

Edit: Husk at VM-laget som Perfetti vant med hadde en del NHL-spillere. De beste fra det laget skal nå erstattes med dårligere spillere. Jeg blir veldig overrasket hvis Canada vinner med det laget de kan sy sammen fra den lista.
Hva slags tropper vil Finland, Sverige og Russland stille med?
Canada var vel ingen favoritt i VM heller. De åpnet dårlig, men kom bare sterkere og sterkere. Jeg holder heller ikke Canada som noen favoritt. Når Oligny er nevnt som en spiller. Regner med det er Moose spilleren. Helt grei AHL spiller. Men langt ifra stjernene Canada egentlig kan stille med.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Riley Nash har over 600 NHL kamper. Er 32 år, ingen alder for en rutinert NHL spiller.
Ble hentet til Winnipeg foran sesongen. Fikk mye tillit både i over og undertall. Resultat 15 kamper og 0 poeng.
Ble plassert på waivers, Tampa Bay Lightning hentet han.
10 kamper i Tampa og 0 poeng. Plassert på waivers.
Hentet av Arizona nå ikveld.
25 kamper, 0 poeng for 2 produktive lag. Han har virkelig en skikkelig down periode i sin karriere.
Får se om Arizona får gang på han eller om han får gang på seg selv i Arizona.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: tor jan 06, 2022 5:08 pm
Jorge86 skrev: ons jan 05, 2022 10:40 pm
Chromeback skrev: ons jan 05, 2022 8:10 pm

Kan absolutt være en reell mulighet for dette, ja.

Samtidig så får man ikke se McDavid i ett OL før han er 30 år😩
Mange spennende unggutter der, men jeg tror ikke et lag stablet sammen fra den lista slår Russland. Kanskje ikke Sverige eller Finland heller. Blir spennende å se hva oddsen blir på de ulike lagene. Jeg holder en solid knapp på at Russland forsvarer OL-gullet.

Edit: Husk at VM-laget som Perfetti vant med hadde en del NHL-spillere. De beste fra det laget skal nå erstattes med dårligere spillere. Jeg blir veldig overrasket hvis Canada vinner med det laget de kan sy sammen fra den lista.
Hva slags tropper vil Finland, Sverige og Russland stille med?
Canada var vel ingen favoritt i VM heller. De åpnet dårlig, men kom bare sterkere og sterkere. Jeg holder heller ikke Canada som noen favoritt. Når Oligny er nevnt som en spiller. Regner med det er Moose spilleren. Helt grei AHL spiller. Men langt ifra stjernene Canada egentlig kan stille med.
Jeg har ikke helt oversikt over hvilke spillere som kommer med i de troppene, men Russland kommer til å stille med de beste russerne fra KHL. Og jeg tenker instinktivt at det er et ganske solid nivå opp fra AHL. Sverige og Finland har sikkert også noen stjerner i KHL, i tillegg til at de hjemlige ligaene neppe står mye (om noe) tilbake for AHL.

Canada var sikkert ikke favoritt i VM heller, men det laget var en god del sterkere enn det de ser ut til å kunne stille med i OL. Jeg tror ikke OL-lagene til Russland, Sverige og Finland kommer til å stå like mye tilbake for VM-utgavene.

Uansett en skikkelig nedtur at NHL-spillerne ikke kommer. Jeg håper de kan stelle i stand en ny World Cup of Hockey snart.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jorge86 skrev: tor jan 06, 2022 9:43 pm
Uansett en skikkelig nedtur at NHL-spillerne ikke kommer. Jeg håper de kan stelle i stand en ny World Cup of Hockey snart.
Virkelig!

Burde jo være mulig å få NHL med på dette i nærmeste fremtid, man vet jo hvor desperate (det er kanskje feil ord, men kom ikke på noe bedre i farta) man er på å utvide sporten og da går man jo dessverre glipp av en kjempemulighet med OL.

Ett alternativ som kan være med på å showcase verdens beste spillere foran ett internasjonalt publikum må jo være i NHLs største interesse.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

TAdams6 skrev: ons jan 05, 2022 6:38 pm
guru skrev: ons jan 05, 2022 9:50 am Ut fra tallene, ser det ikke ut til at Emilio Pettersen helt har funnet seg til rette i Stockton Heat. Stusselige 1 mål + 5 assists på 20 kamper er ikke veldig imponerende. Men mulig tallene lyver.
Han leverer ikke som forventet. Åpnet forrige sesong veldig bra i AHL. Var en heller svak avslutning poengmessig. Har fortsatt denne sesongen. Jeg vet ikke hvorfor. Muligens han ikke blir brukt i de produktive rekkene? Kanskje han har mye defensivt ansvar? Det hender at man i AHL setter spillere til oppgaver de må forbedre for å gjøre de klare til NHL. Kanskje det er det som skjer?
Har ikke stått på lagoppstillingen de 3 siste kampene til laget. Satt ut? Skade?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Blæ.

Møkkasesong.

Artig at Ducks får kampen sin utsatt med tre spillere på Covid-lista, men Flyers med sine seks måtte spille primetime kamp.

Ikke at det hadde gjort noe, man hadde nok tapt for pingvinene med fullt mannskap også, men forskjellsbehandlingen er jo helt rå.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lol


Reddington

Legg inn av Reddington »

Er liksom ikke måte på til hvor enten/eller det faktisk er med Canes. Blitt fullstendig overkjørt av et back-to-back Calgary her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»