NHL

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: NHL

Legg inn av TAdams6 »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: tir jun 27, 2023 8:00 am
Chromeback skrev: tir jun 27, 2023 7:15 am Det var en eller annen idiot fra Boston som hadde Pasta på første og McDavid på femte. Ikke akkurat overrasket.

Burde jo nesten være grunnlag for å miste fremtidig stemmerett i kåringen.
Ble nevnt av journalister også. Å ikke legge hat til side i slike kåringer bør diskvalifisere vedkommende til kommende kåringer.
Nå er hele lista offentlig, og bare … wow ….



Hvis ikke han mister stemmeretten fremover, så skjønner jeg ingenting.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Denne er også solid:


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Da var PLD klar for Kings. Vet ikke om denne er 100% korrekt? Uansett alt for mye penger for en spiller som kun sutrer uansett hvor han er hen.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tir jun 27, 2023 11:02 pm Da var PLD klar for Kings. Vet ikke om denne er 100% korrekt? Uansett alt for mye penger for en spiller som kun sutrer uansett hvor han er hen.

Godt betalt det for Jets sålenge de får forlenget med Vilardi of Kupari. Veldig godt betalt faktisk

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kun Dubois til Kings. 3 spillere i retur som alle er NHL klare. 2 av de kan potensielt bli bedre og bedre. Bedre deal enn forventet når vi også fikk 2.valget uten å gi mer i retur.

Long term? Usikker. Spørs hva slags kontrakter Kupari og Vilardi skriver. Men Dubois kunne forsvunnet uten at vi fikk noe om 1 år

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: ons jun 28, 2023 12:21 am
Chromeback skrev: tir jun 27, 2023 11:02 pm Da var PLD klar for Kings. Vet ikke om denne er 100% korrekt? Uansett alt for mye penger for en spiller som kun sutrer uansett hvor han er hen.

Godt betalt det for Jets sålenge de får forlenget med Vilardi of Kupari. Veldig godt betalt faktisk
Vilardi var nå jækla bra denne sesongen, spesielt før jul.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

GiPazzini_85 skrev: ons jun 28, 2023 7:37 am
TAdams6 skrev: ons jun 28, 2023 12:21 am
Chromeback skrev: tir jun 27, 2023 11:02 pm Da var PLD klar for Kings. Vet ikke om denne er 100% korrekt? Uansett alt for mye penger for en spiller som kun sutrer uansett hvor han er hen.

Godt betalt det for Jets sålenge de får forlenget med Vilardi of Kupari. Veldig godt betalt faktisk
Vilardi var nå jækla bra denne sesongen, spesielt før jul.
Vilardi får en rolle i topp 6 tror jeg
Iafallo hadde A på drakten og produserer jevnt med poeng. En bra 3.rekke spiller
Kupari er 23 og ikke mye produksjon. Men over 60 kamper for Kings sist sesong. Kan bli veldig bra

Alle 3 med god fysikk.
Med disse inn då bil 3. og 4.rekkene bli styrket pluss Vilardi vil nok få ei center rolle i 2.rekka

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: ons jun 28, 2023 8:08 am
GiPazzini_85 skrev: ons jun 28, 2023 7:37 am
TAdams6 skrev: ons jun 28, 2023 12:21 am

Godt betalt det for Jets sålenge de får forlenget med Vilardi of Kupari. Veldig godt betalt faktisk
Vilardi var nå jækla bra denne sesongen, spesielt før jul.
Vilardi får en rolle i topp 6 tror jeg
Iafallo hadde A på drakten og produserer jevnt med poeng. En bra 3.rekke spiller
Kupari er 23 og ikke mye produksjon. Men over 60 kamper for Kings sist sesong. Kan bli veldig bra

Alle 3 med god fysikk.
Med disse inn då bil 3. og 4.rekkene bli styrket pluss Vilardi vil nok få ei center rolle i 2.rekka
Virker nå som en bra avtale for Jets. Kan nok hende at det kan være bra å bygge litt mer i bredden for dem inn mot denne sesongen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Treliving går for Keefe.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

En god avtale for begge parter dette. Han er verdt den lønna


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Personlig synes jeg 8x8.5m for Dubois er overbetaling deluxe per 2023, men Kings ville vel ha sin mann. Men forhåpentligvis for Kings så trives han i L.A. og ikke ønsker seg en trade innen 2.5 år.

Hvis han trives og faktisk begynner å levere på isen over en lengre periode er det en god deal, men de åtte årene kan fort bite en i rævva.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: ons jun 28, 2023 10:58 am Personlig synes jeg 8x8.5m for Dubois er overbetaling deluxe per 2023, men Kings ville vel ha sin mann. Men forhåpentligvis for Kings så trives han i L.A. og ikke ønsker seg en trade innen 2.5 år.

Hvis han trives og faktisk begynner å levere på isen over en lengre periode er det en god deal, men de åtte årene kan fort bite en i rævva.
Han var outstanding fram til jul og så stoppet det opp

Han er for ujevn og tenker for mye på seg selv. Men får han roen i LA så får de en ekstremt god spiller som også er en leder utenfor isen

Vilardi er 1 år yngre. Omtrent samme fysikken og leverer bra. Kan han bli en naturlig arvtaker for Dubois i Winnipeg? Jeg har ikke sett han så mange ganger

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: ons jun 28, 2023 11:50 am
Chromeback skrev: ons jun 28, 2023 10:58 am Personlig synes jeg 8x8.5m for Dubois er overbetaling deluxe per 2023, men Kings ville vel ha sin mann. Men forhåpentligvis for Kings så trives han i L.A. og ikke ønsker seg en trade innen 2.5 år.

Hvis han trives og faktisk begynner å levere på isen over en lengre periode er det en god deal, men de åtte årene kan fort bite en i rævva.
Han var outstanding fram til jul og så stoppet det opp

Han er for ujevn og tenker for mye på seg selv. Men får han roen i LA så får de en ekstremt god spiller som også er en leder utenfor isen

Vilardi er 1 år yngre. Omtrent samme fysikken og leverer bra. Kan han bli en naturlig arvtaker for Dubois i Winnipeg? Jeg har ikke sett han så mange ganger
Ja, det er litt problemet mitt med Dubois og 8 år, han kan gjerne ha ett (eller kanskje to) år hvor han er heit, før han så stopper helt opp. Synes ikke at han har vist til noe som fortjener at han skulle få åtte år i kontrakten. Oppsiden er at hvis han lykkes i LA så er kontrakten ganske god, men jeg tror ikke helt før jeg får se det.

Enig i at Jets har fått mye igjen der hvor de egentlig satt med dårlige kort på hånden, spørsmålet er egentlig bare om de får forlenget noen av disse etter hvert.

Uansett godt for Jets å få Dubois vekk fra byen og garderoben. Virker som dere gjør mye riktig så langt i årets off-season.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: ons jun 28, 2023 2:02 pm
TAdams6 skrev: ons jun 28, 2023 11:50 am
Chromeback skrev: ons jun 28, 2023 10:58 am Personlig synes jeg 8x8.5m for Dubois er overbetaling deluxe per 2023, men Kings ville vel ha sin mann. Men forhåpentligvis for Kings så trives han i L.A. og ikke ønsker seg en trade innen 2.5 år.

Hvis han trives og faktisk begynner å levere på isen over en lengre periode er det en god deal, men de åtte årene kan fort bite en i rævva.
Han var outstanding fram til jul og så stoppet det opp

Han er for ujevn og tenker for mye på seg selv. Men får han roen i LA så får de en ekstremt god spiller som også er en leder utenfor isen

Vilardi er 1 år yngre. Omtrent samme fysikken og leverer bra. Kan han bli en naturlig arvtaker for Dubois i Winnipeg? Jeg har ikke sett han så mange ganger
Ja, det er litt problemet mitt med Dubois og 8 år, han kan gjerne ha ett (eller kanskje to) år hvor han er heit, før han så stopper helt opp. Synes ikke at han har vist til noe som fortjener at han skulle få åtte år i kontrakten. Oppsiden er at hvis han lykkes i LA så er kontrakten ganske god, men jeg tror ikke helt før jeg får se det.

Enig i at Jets har fått mye igjen der hvor de egentlig satt med dårlige kort på hånden, spørsmålet er egentlig bare om de får forlenget noen av disse etter hvert.

Uansett godt for Jets å få Dubois vekk fra byen og garderoben. Virker som dere gjør mye riktig så langt i årets off-season.
Mye gjøres riktig ja.
Wheeler ut er nok neste
Så er spørsmålet hva Jets får for Scheifele og Hellebuyck

Retool er nok riktig. Jets bør stå igjen med et greit lag og endel gode picks i retur

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Mangler Devils en keeper for å vinne Stanley Cup?
Hellebuyck???……


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: ons jun 28, 2023 3:52 pm Mangler Devils en keeper for å vinne Stanley Cup?
Hellebuyck???……

Og der jeg var negativ til Dubois for 8x8.5m, så er jeg langt mer positiv til denne.



Kan bare si wow egentlig. Ikke misunnelig i det hele tatt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Meier er kongesignering. Devils gjør mye riktig om dagen


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Trade


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

KongOlav2 skrev: ons jun 21, 2023 9:45 pm
Chromeback skrev: ons jun 14, 2023 5:38 am
► Show Spoiler
Glemte å svare på dette tidligere, men kan påpeke at dette er et av de beste svarene jeg har fått på over 15 år på VGD og FD!

Ett spørsmål til ang NHL og lagbygging. Hvor mye betyr det for ligaen at det er et hard salary cap og ikke et soft som i NBA? Hvor mye i negativ retning betyr dette for virkelig store lag som f.eks Toronto slik at de ikke kan benytte de ekstra pengene de tjener kontra mindre lag til å betale luxury tax for ekstra gode spillere?
Takk for det KO2!

Beklager sent svar tilbake, alt jeg har hatt av tid til litt ordentlige innlegg de siste ukene har blitt priortert til draft-tråden, så skal prøve å svare litt i mellom slagene her på denne. I tillegg til at jeg måtte sette meg litt inn i NBA sin softe wage cap :lol: Jeg skal prøve så godt jeg kan å svare på det du lurer på, hvis ikke kan kanskje typer som @TAdams6 eller @Jorge86 hjelpe til med å fylle ut eventuelle mangler eller feil.

Det har veldig mye å si, det er det liten tvil om, uten at jeg ville endret på det.

For å starte så har NHL og NBA helt forskjellige rammer rent økonomisk, men det også viktig å poengtere at NHL har en hard flat salary cap som vil være ganske flat frem til deponeringsgjelden til ligaen er tilbakebetalt. I 2019/2020 sesongen da COVID slo inn for full, fikk spillerne fortsatt 100% lønn utbetalt, til tross for at inntektene stanset opp midlertidig. Derfor har også wage cap'en vært flat siden 2020/2021 sesongen på 81.5 millioner dollar, og 82.5 millioner dollar for denne sesongen. De hadde håpet at denne deponeringsgjelden skulle vært betalt inn innen i år, men det er nok først i løpet av det neste året at gjelden er 100% innbetalt, men wag cap'en øker til 83.5 millioner. Når gjelden er tilbakebetalt, regner man med en økning av wage cap'en på minst 4 millioner dollar for 24/25 sesongen.

Dette gjør at tidligere inngåtte kontrakter som mest sannsynlig har tatt høyde for en jevn økning av wage cap'en ikke nødvendigvis ser så bra ut når den ble stående fast i så mange sesonger.

Kan også illustrere forskjellen på økonomien til NHL og NBA ved å se hva et first overall pick tjener i hver sine idretter. Passer også fint siden man i år har to generasjonstalenter som har gått som 1OA i årets draft. Conor Bedard vil tjene maksimalt 4.450 millioner dollar i sin entry level contract over tre år, fordelt over grunnlønn, bonuser og andre tillegg og en AAV på 950.000 per sesong. Wembanyana sin entry level/rookie contract har en totalpakke på 55.2 millioner dollar, fordelt over fire år og en AAV på 13.8 millioner dollar. Ikke at det har så mye å si for spørsmålet ditt, men synes det er en artig kuriositet.

Men jo, den harde cap'en slår negativt ut for klubber som har knyttet mye av capen opp i få spillere. Man kan kanskje sammenligne Toronto med det Suns har drevet med de siste seks månedene, hvor man knytter opp ekstremt mye av verdiene sine i ett fåtall av stjerner, som resten av laget blir lidende av. Hvis ett lag som Toronto kunne fylt opp cap'en sin med gode rollespillere, og så betalt spillere som Matthews og Marner via luxury tax ville man nok sett ett Torontolag som ville vært ganske mye oftere en reell konkurrent for Stanley Cup'en.

Det er jo som kjent at stjernespillere vinner deg kamper, mens det er tredje- og fjerdelinjene som hjelper deg til ett trofe. Og har man ikke pengene til å få bunnivået opp, så blir man fort skadelidende.

Derfor ser vi også en trend nå hvor man ønsker å knytte potensielle stjerner for lange kontrakter for en litt billigere penge, og vi ser mye 8x8.5(+/- 0.5) kontrakter som er ute å går om dagen for å omgå dette problemet. Habs har satt seg selv i en fantastisk situasjon som har knyttet til seg Suzuki og Caufield for 15.725x8 for begge to kombinert, mens man i Toronto kanskje vil oppleve at Matthews får 15 helt alene. Nå har han riktignok sagt at han ønsker å spille på ett lag som kan utfordre om tittelen, men det har vi hørt tidligere også, før det signeres rekordhøye kontrakter.

Allikevel så ville jeg som nevnt personlig ikke hatt inn en soft cap, for denne strukturen gjør NHL som liga utrolig jevn og det er ikke bare de tradisjonelle topplagene som vil hevde seg (- Toronto).

Mellom 2002 og 2022 har 14 av 30 NBA lag nådd NBA finales, eller 46% av ligaen.

I NFL har 20 av 32 lag vært i Superbowl, eller 62.5% av ligaen.

NHL har hatt 24 av 32 lag, inkludert expansions lag, vært i Stanley Cup finalen. Eller 75% av lagene i ligaen.

Hockey i seg selv er en ganske uforutsigbar idrett, og wage cap'en bidrar også til at flere lag kan få perioder hvor de utfordrerer om titler. Sånn som det ser ut nå så ser det også ut som at lag som Columbus Blue Jackets, Buffalo Sabres og Seattle Kraken også kan være sterke utfordrerere om å nå en finale innen få år. Og kanskje Toronto? ;)

Og så håper jeg at du har fått svar på noe av det du lurte på :)

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Free Agency åpner imorgen hvis jeg har forstått det riktig.

Er forventet at Blake Wheeler blir kjøpt fri idag. Både for å kvitte seg med Wheeler men også for å få mer cap space

Kan vi forvente endel aktivitet idag?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Beklager alle innlegga. Mye, enormt mye som skrives. Fordelen med Winnipeg. Mange dedikerte journalister som oppfører seg som supportere og skriver og skriver hele tiden. Får ikke det i de større byene eller i byer der hockey ikke står så høyt som i Winnipeg.

Blir rett og slett litt hekta når jeg får så mye innput. Kan gå inn hver morgen og det er flere nye innlegg, hele året.

Jeg tror jeg vet mer om spillere og hockey i Winnipeg enn de fleste som bor i Winnipeg uten at jeg har sett noen kamper der. Grunnen er slekt. Tante av min mor som flyttet til Winnipeg på 60-tallet. Hun lever ennå, godt over 90 år. Hun har 3 unger. Noen har tilholdssted rundt Winnipeg mens han ene bor i Vancouver. Det er grunnen til at det ble Winnipeg. Er jo også kjekt å holde med et lag som ikke alle andre holder med.

Tror jeg på Stanley Cup i Winnipeg? Nei
Det jeg håper på er et underholdende lag med morsom hockey som kommer til sluttspill og som alle synes er vanskelige å spille mot. Så kanskje en dag har vi nok flaks til å gå hele veien. Men forutsetningene er mye vanskeligere i Winnipeg en i flere byer i USA. Men det trigger meg. Underdog som kan overraske

Setter veldig pris på forumet her selv om det ikke er masse aktivitet. Jeg spammer det litt ned til tider. Men kjekt å diskutere og få input fra likesinnede

Takk alle sammen 😊

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Har Columbus noe på gang på sikt?


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: fre jun 30, 2023 9:35 am Beklager alle innlegga. Mye, enormt mye som skrives. Fordelen med Winnipeg. Mange dedikerte journalister som oppfører seg som supportere og skriver og skriver hele tiden. Får ikke det i de større byene eller i byer der hockey ikke står så høyt som i Winnipeg.

Blir rett og slett litt hekta når jeg får så mye innput. Kan gå inn hver morgen og det er flere nye innlegg, hele året.

Jeg tror jeg vet mer om spillere og hockey i Winnipeg enn de fleste som bor i Winnipeg uten at jeg har sett noen kamper der. Grunnen er slekt. Tante av min mor som flyttet til Winnipeg på 60-tallet. Hun lever ennå, godt over 90 år. Hun har 3 unger. Noen har tilholdssted rundt Winnipeg mens han ene bor i Vancouver. Det er grunnen til at det ble Winnipeg. Er jo også kjekt å holde med et lag som ikke alle andre holder med.

Tror jeg på Stanley Cup i Winnipeg? Nei
Det jeg håper på er et underholdende lag med morsom hockey som kommer til sluttspill og som alle synes er vanskelige å spille mot. Så kanskje en dag har vi nok flaks til å gå hele veien. Men forutsetningene er mye vanskeligere i Winnipeg en i flere byer i USA. Men det trigger meg. Underdog som kan overraske

Setter veldig pris på forumet her selv om det ikke er masse aktivitet. Jeg spammer det litt ned til tider. Men kjekt å diskutere og få input fra likesinnede

Takk alle sammen 😊
Ikke beklag! Innleggene dine er en av få grunner til at jeg fortsatt bruker FD aktivt, så fortsett «spammen» i fremtiden også :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: fre jun 30, 2023 11:24 am Har Columbus noe på gang på sikt?

Columbus har absolutt en spennende ung gruppe, samtidig som at jeg forventer at de skal være med å pushe godt ut i sluttspillet neste sesong av også.

Blir ekstremt gøy å se de tidligere Michigan-spillerne i Kent Johnson og Fantilli sammen i fremtiden, det er en duo jeg er ganske sikker på at kommer til å utfylle hverandre godt med årene som kommer.

Skal skrive mer om det i draft-tråden også, men jeg elsket draften deres i år. Ikke bare fikk de tak Fantilli i fanget på pick #3, men Brindley i andre runden er jeg også veldig fan av (som også er enda en Wolverine, og spilt i rekka med Fantilli og McGroarty i år). Brindley blir ansett som ett middle-6 talent, men gutten jobber ekstremt hardt så tror han kan bli så god han bare vil. Potensielt så sikret Jackets seg en sentrallinje for ekstremt mange år fremover, hvor de da allerede blant annet har spillere som Johnson på 20 år, Roslovic på 26 år og Laine på 25,

Mener også at med Whitelaw er en som gir god verdi med pick #66 i draften, hvor han var ratet alt fra #23 til #70-sjiktet. For meg så gjør de også ett veldig, veldig godt pick med Luca Pinelli. Pinelli ble forventet jevnt å gå ett sted mellom pick #40 og #80, altså ca en third rounder, så får Columbus drafte han med deres andre pick i fourth round, og som pick #114 overall.

Jeg er kjempefan av disse pickene, og jeg håper for Blue Jackets sin del at disse slår meget godt an.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Blake Wheeler havner vist på waiver idag og blir kjøpt ut

Kan være mye action imorgen med free agency som åpner


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det gikk fort


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Tradet til Detroit for så å bli kjøpt fri
Yamamoto også UFA imorgen


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Enda flere


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»