NHL

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Re: NHL

Legg inn av GiPazzini_85 »

Barbasjev til Marchessault og 4-0.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Karlsson og Amadio, setter ett hver i 3. Vegas vinner 6-0 og 4-2 i kamper.
Da blir det Vegas - Florida i finalen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Imponerende av Vegas


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Som jeg elsker at Dallas vinner begge kampene uten Benn, og med en gang han er tilbake på isen så ender det opp med at Vegas leker seg til til conference-tittelen.

Nydelig start på uka.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ser ut til at første dato blir natt til søndag kl.02.00 i Las Vegas.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

En del artige tall etter nattens kamp, hvor Vegas ender deres lengste tørke uten en Stanley Cup-finale gjennom historien. De har altså nådd finalen 33% av tiden de har vært en franchise, og 66% av tiden har de nådd WCF.

NHL vil også se ett helt nytt lag løfte Stanley Cup-trofeet, og det totale antallet gjennom historien vil da gå fra 12 til 11 lag som aldri har løftet bøtta.

Man kan jo også si mye om NHL som liga, men de skal ha for at ligaen alltid er jevn, noe man også ser ved antall vinnere og finalister. De siste 20 årene har man altså stått med 24 forskjellige lag i finaleserien. Og ikke en gang har det vært Leafs.

Men det er altså 75% av ligaen som har nådd finaleserien mellom 2000 - 2022. Det er ganske sprøtt i seg selv. I NFL er tallet 62.5% for samme tidsperiode, mens NBA er mer preget av dynastier og er nede på 46%.

Hockey er gøy altså.

Og jo, Eichel dro altså til Buffalo noen år, før han dro til Vegas og nådde Stanley Cup finalen før McDavid. Hvem skulle tro.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: tir mai 30, 2023 9:21 am En del artige tall etter nattens kamp, hvor Vegas ender deres lengste tørke uten en Stanley Cup-finale gjennom historien. De har altså nådd finalen 33% av tiden de har vært en franchise, og 66% av tiden har de nådd WCF.

NHL vil også se ett helt nytt lag løfte Stanley Cup-trofeet, og det totale antallet gjennom historien vil da gå fra 12 til 11 lag som aldri har løftet bøtta.

Man kan jo også si mye om NHL som liga, men de skal ha for at ligaen alltid er jevn, noe man også ser ved antall vinnere og finalister. De siste 20 årene har man altså stått med 24 forskjellige lag i finaleserien. Og ikke en gang har det vært Leafs.

Men det er altså 75% av ligaen som har nådd finaleserien mellom 2000 - 2022. Det er ganske sprøtt i seg selv. I NFL er tallet 62.5% for samme tidsperiode, mens NBA er mer preget av dynastier og er nede på 46%.

Hockey er gøy altså.

Og jo, Eichel dro altså til Buffalo noen år, før han dro til Vegas og nådde Stanley Cup finalen før McDavid. Hvem skulle tro.
Og dersom ikke Rangers vinner Stanley Cup neste år så vil halvparten av Original Six-lagene ha en tørke på 30+ år.

Eichel har jo hatt en knallutvikling. Mener å huske at en eller annen spiller i et av Western-lagene rangerte Eichel som bedre enn McDavid, men husker ikke hvem. Det var vel å ta litt i.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Maple Leafs velger altså å gå for Treliving som deres nye GM, som har vært de siste ni årene i Flames.

Litt usikker på valget til Leafs her, og hva de faktisk går for. Ble ikke mye klokere her.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Helt ny rolle for Dubas. Da får han nok alt det han ønsket seg av kontroll i Leafs.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tor jun 01, 2023 4:33 pm Helt ny rolle for Dubas. Da får han nok alt det han ønsket seg av kontroll i Leafs.

Spent på hva han finner på i Pittsburgh. Der må det vel bygges opp fra scratch

Toronto med ny GM. Leste at han ga seg fordi han ikke greide å samarbeide med Suter. Når Suter forlenget kontrakt så ga han seg. Spent på veien visere for Toronto og

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

I natt smeller det for da går første kamp av 7 i Stanley Cup-finalen av stabelen. Det hele ser man på 3+ (husk det, @ehall ) kl. 02.00. Ser ut til at alle kampene er satt til dette tidspunktet. Synd at man i alle fall ikke fant tid til i alle fall en kamp i primetime europeisk tid.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

GiPazzini_85 skrev: lør jun 03, 2023 6:40 pm I natt smeller det for da går første kamp av 7 i Stanley Cup-finalen av stabelen. Det hele ser man på 3+ (husk det, @ehall ) kl. 02.00. Ser ut til at alle kampene er satt til dette tidspunktet. Synd at man i alle fall ikke fant tid til i alle fall en kamp i primetime europeisk tid.
Takk. Setter på opptak. Skal tidlig til byen i morgen på pub før Vålerenga kampen, og orker ikke bare noen timers søvn før jeg må opp.

Og veldig kjedelig at det kun er nattkamper for oss. Men når det går mot slutten av sesongen, og det er avgjørende, driter NHL i oss.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Vegas ser ut til å ha ett nivå som Florida ikke helt klarte å henge med på i natt.

Det store spørsmålet nå da er om det Florida var litt rustne etter å ha ha hvilt lengre enn Vegas før dagens kamp, blir spennende å se hva som skjer videre i serien og om Florida klarer å snu dette.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Vegas Golden Knights- Florida Panthers 5-2.

Eichel, Marchessault og Stone alle med hvert sitt mål. Vill redning av Hill og Theodore snurrer rundt med Duclair på 3-2.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Redningen til Hill.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: man jun 05, 2023 6:45 pm
Veldig bra for Habs del, vil jeg si. Nå har de Caufield og Suzuki de neste syv årene til kombinert $15.725m. Ganske pent lønnsmessig.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kan jo også se ut som at bridge-avtaler er på vei ut i ligaen hvis man følger trenden i ligaen rundt de unge spillerne om dagen. Er vel like greit det, når man ser hvordan det kan gå med feks Flames og Tkachuk.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Fantastiske nyheter at Viaplay sliter https://www.vg.no/sport/i/MoJLQB/viapla ... re-i-spill. De har solgt sjela si, og altfor mye penger for å sende fotball fra balløya. Dermed har de nedprioritert NHL, NFL og Nascar og omgjort det til billigproduksjon, eller ingen sending i det hele tatt. Har misset flere NHL kamper siden de ikke bryr seg så mye om sendingene.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Chromeback skrev: søn jun 04, 2023 12:47 pm Vegas ser ut til å ha ett nivå som Florida ikke helt klarte å henge med på i natt.

Det store spørsmålet nå da er om det Florida var litt rustne etter å ha ha hvilt lengre enn Vegas før dagens kamp, blir spennende å se hva som skjer videre i serien og om Florida klarer å snu dette.
Vegas med et lite spillemessig overtak i deler av kampen, men Florida hadde 3 klink i stolpen i tillegg til den monsterredninga til Hill. Jeg tror ikke Maurice føler at de var et nivå under i game 1.

Voldsom juniorfeil av Montour på målet til Marchessault. Bobrovsky burde tatt GWG’en til Whitecloud. Sterkt av Stone å ta ned pucken når han setter 4-2, før litt smågruff som sender Tkachuk og Bennett i dusjen og Florida i 4 minutter undertall med under 5 minutter igjen å spille dreper alle muligheter for en sluttspurt.

Jeg håper Florida tar det til slutt. Da bør de helst vinne i natt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kjekt


guru

Legg inn av guru »

TAdams6 skrev: man jun 05, 2023 9:43 pm Kjekt

Noen reell sjanse for spill i NHL? Er vel rett til AHL i første omgang i allefall vil jeg tro.

emin

Legg inn av emin »

GiPazzini_85 skrev: lør jun 03, 2023 6:40 pm I natt smeller det for da går første kamp av 7 i Stanley Cup-finalen av stabelen. Det hele ser man på 3+ (husk det, @ehall ) kl. 02.00. Ser ut til at alle kampene er satt til dette tidspunktet. Synd at man i alle fall ikke fant tid til i alle fall en kamp i primetime europeisk tid.
Satt våken på hytta natt til søndag og vurderte å se kampen. Sjekket Vsport1 og Vsport+ som jeg har tilgang til der, men fant ingen kamp og konkluderte med Vsport 2/3. Kunne ikke tenke meg at den gikk på helt åpne 3+, så da ble det ingen kamp.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

emin skrev: man jun 05, 2023 10:12 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jun 03, 2023 6:40 pm I natt smeller det for da går første kamp av 7 i Stanley Cup-finalen av stabelen. Det hele ser man på 3+ (husk det, @ehall ) kl. 02.00. Ser ut til at alle kampene er satt til dette tidspunktet. Synd at man i alle fall ikke fant tid til i alle fall en kamp i primetime europeisk tid.
Satt våken på hytta natt til søndag og vurderte å se kampen. Sjekket Vsport1 og Vsport+ som jeg har tilgang til der, men fant ingen kamp og konkluderte med Vsport 2/3. Kunne ikke tenke meg at den gikk på helt åpne 3+, så da ble det ingen kamp.
Jeg hadde den samme naive tro at Viasat var en smule seriøse, og gikk på den samme tabben i vinter. Derfor gir GiPazzini_85 meg tv tips innimellom :)

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

guru skrev: man jun 05, 2023 10:04 pm
TAdams6 skrev: man jun 05, 2023 9:43 pm Kjekt

Noen reell sjanse for spill i NHL? Er vel rett til AHL i første omgang i allefall vil jeg tro.
Ser TV2sporten har en artikkel der norske eksperter har troen på at han kan spille seg til NHL allerede til høsten. Tampa skal fornyes sier de og Lilleberg har visst alt som skal til ifølge de. Ble "vraket" av Arizona pga en hjertefeil. Tampa gir han allikevel sjansen det er kult.

Hadde vært kjekt å fått både 1 og 2 norske spillere i NHL igjen.
Kanskje Emilio Pettersen etterhvert får sjansen?

https://www.tv2.no/direkte/0nr51/sports ... a49d479009

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: man jun 05, 2023 8:10 pm
TAdams6 skrev: man jun 05, 2023 6:45 pm
Veldig bra for Habs del, vil jeg si. Nå har de Caufield og Suzuki de neste syv årene til kombinert $15.725m. Ganske pent lønnsmessig.
Veldig bra avtale. Spørsmålet i Winnipeg er hvordan de skal få plass til Dubois også. Vil tro han skal ha tilsvarende lønn


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Vegas Golden Knights- Florida Panthers 7-2 (2-0 i kamper)

Marchessault fortsetter storformen. 2+1 i natt og bidro sammen med Howdens to scoringer sterkt til at Vegas tok nok sterk seier. Nå blir det meget spennende å se om Florida reiser seg på hjemmebane fredag natt (kampstart 02.00).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»