NHL

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Re: NHL

Legg inn av GiPazzini_85 »

Jaromir Jagr på tribunen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Niederreiter og 3-2!

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Nashville vinner. Tett på slutten og San José med dobbelt så mange skudd som Nashville i kveld. Sier litt om presisjonen hos Sharks. Da står Nashville igjen med to seire. Sherwood med en kjempekamp i går og Niederreiter med mål både i går og i kveld.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Namestnikov med tre mot Florida nå. Minnesota- Dallas på Viaplay straks.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Dama og datteren til Zuccarello på tribunen. Powerplaygoal av Kaprizov fra Zucc.

Strider

Legg inn av Strider »

Stjerten skrev: søn okt 09, 2022 12:25 am Dama og datteren til Zuccarello på tribunen. Powerplaygoal av Kaprizov fra Zucc.
Har han en datter? Og trodde nylig han ble singel

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

TylerDurdenNorway skrev: søn okt 09, 2022 3:43 am
Stjerten skrev: søn okt 09, 2022 12:25 am Dama og datteren til Zuccarello på tribunen. Powerplaygoal av Kaprizov fra Zucc.
Har han en datter? Og trodde nylig han ble singel
Ja, han fikk en datter i sommer. Mathilda heter hun, i følge den ene kommentatoren fra nattens sending. Hvor har du det fra at han nylig ble singel?
Zuccarello endte opp med 1+2, målet på pass fra Kaprizov. Kaprizov endte med 2+1, begge målene på pass fra Zuccarello. Håper begge holder seg skadefrie, og opprettholder produksjonen og samspillet fra de to foregående sesongene. Zucca fylte 35 i september.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »



Noen bra spillere her

Philippe Myers kan kanskje være noe for Jets. RD.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hvem blir hentet fra waivers ikveld. Endel ok navn ute nå

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: man okt 10, 2022 5:52 pm Hvem blir hentet fra waivers ikveld. Endel ok navn ute nå
En får nå se hvor mange som faktisk beveger på seg her.... Småsuspekt opplegg hos en del klubber på dette feltet.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

GiPazzini_85 skrev: man okt 10, 2022 7:51 pm
TAdams6 skrev: man okt 10, 2022 5:52 pm Hvem blir hentet fra waivers ikveld. Endel ok navn ute nå
En får nå se hvor mange som faktisk beveger på seg her.... Småsuspekt opplegg hos en del klubber på dette feltet.
Jeg synes egentlig hele opplegget med waivers er suspekt. Merkelig regel der klubber må holde tunga beint i munnen. De har spillere under kontrakt, men kan miste de fordi de kommer opp til hovedlaget for å hjelpe når det er skader. Når spillere er skadefrie og de skal sendes ned igjen så kan plutselig andre klubber hente denne spilleren.

Det krydrer jo NHL. Samtidig er det en rar regel synes jeg.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Til dere som er oppdatert på gjeldende CBA, hvilken praktisk effekt har det å stå på Season Opening Injured Reserve List?
Vil spillere på ELC da motta NHL lønn, eller den noe kjipere AHL lønnen?
Flames signerte Mathias Emilio Pettersen står nå på denne listen
https://www.capfriendly.com/teams/flames . Etter en sterk innledning på campen, ble han skadet. Noen som har fått med seg hvilken skade og alvorlighetsgrad/varighet?
Denne sesongen vil bli svært viktig for Pettersen. Etter to relativt svake ahl sesonger (poengmessig i hvertfall), er han avhengig av at det løsner og at han produserer på stabilt høyt nivå. Han er RFA til sommeren
Har ikke funnet noen steder som har fulgt Stocton Heat særlig nøye. De har forresten relokalisert til Canada, og heter nå Calgary Wranglers.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Stjerten skrev: tir okt 11, 2022 8:27 am Til dere som er oppdatert på gjeldende CBA, hvilken praktisk effekt har det å stå på Season Opening Injured Reserve List?
Vil spillere på ELC da motta NHL lønn, eller den noe kjipere AHL lønnen?
Flames signerte Mathias Emilio Pettersen står nå på denne listen
https://www.capfriendly.com/teams/flames . Etter en sterk innledning på campen, ble han skadet. Noen som har fått med seg hvilken skade og alvorlighetsgrad/varighet?
Denne sesongen vil bli svært viktig for Pettersen. Etter to relativt svake ahl sesonger (poengmessig i hvertfall), er han avhengig av at det løsner og at han produserer på stabilt høyt nivå. Han er RFA til sommeren
Har ikke funnet noen steder som har fulgt Stocton Heat særlig nøye. De har forresten relokalisert til Canada, og heter nå Calgary Wranglers.
Flyttes vedkommende ned til AHL så er det vel AHL-lønn som gjelder, men det gjelder kanskje ikke for alle kontrakter? Dette kan du kanskje mer om @TAdams6 ?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

GiPazzini_85 skrev: tir okt 11, 2022 9:26 am
Stjerten skrev: tir okt 11, 2022 8:27 am Til dere som er oppdatert på gjeldende CBA, hvilken praktisk effekt har det å stå på Season Opening Injured Reserve List?
Vil spillere på ELC da motta NHL lønn, eller den noe kjipere AHL lønnen?
Flames signerte Mathias Emilio Pettersen står nå på denne listen
https://www.capfriendly.com/teams/flames . Etter en sterk innledning på campen, ble han skadet. Noen som har fått med seg hvilken skade og alvorlighetsgrad/varighet?
Denne sesongen vil bli svært viktig for Pettersen. Etter to relativt svake ahl sesonger (poengmessig i hvertfall), er han avhengig av at det løsner og at han produserer på stabilt høyt nivå. Han er RFA til sommeren
Har ikke funnet noen steder som har fulgt Stocton Heat særlig nøye. De har forresten relokalisert til Canada, og heter nå Calgary Wranglers.
Flyttes vedkommende ned til AHL så er det vel AHL-lønn som gjelder, men det gjelder kanskje ikke for alle kontrakter? Dette kan du kanskje mer om @TAdams6 ?
Er ikke noen ekspert jeg heller. Men den store forskjellen er one-way og two-way contract
All entry-level contracts are two-way and therefore new NHL players and most players in the AHL have two-way contracts.

Spillere som får two-way contract har en høyere kontrakt i NHL, en lavere hvis de spiller i AHL.
One-way contract får du samme lønn om du spiller i NHL eller AHL.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Stjerten skrev: tir okt 11, 2022 8:27 am Til dere som er oppdatert på gjeldende CBA, hvilken praktisk effekt har det å stå på Season Opening Injured Reserve List?
Vil spillere på ELC da motta NHL lønn, eller den noe kjipere AHL lønnen?
Flames signerte Mathias Emilio Pettersen står nå på denne listen
https://www.capfriendly.com/teams/flames . Etter en sterk innledning på campen, ble han skadet. Noen som har fått med seg hvilken skade og alvorlighetsgrad/varighet?
Denne sesongen vil bli svært viktig for Pettersen. Etter to relativt svake ahl sesonger (poengmessig i hvertfall), er han avhengig av at det løsner og at han produserer på stabilt høyt nivå. Han er RFA til sommeren
Har ikke funnet noen steder som har fulgt Stocton Heat særlig nøye. De har forresten relokalisert til Canada, og heter nå Calgary Wranglers.
Pettersen har denne kontrakten ifølge capfriendly
Mathias Emilio Pettersen's salary is $925,000 and his cap hit is $903,333 for the 2022-23 season. His salary is comprised of $92,500 in signing bonuses and $832,500 in base salary.

Blitt 22 år gammel, RFA neste sommer. Så ny kontrakt skal skrives da.

Her er en oppdatering fra VG på Emilio Pettersen
https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... .U8s9VSkDw

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

TAdams6 skrev: tir okt 11, 2022 11:08 am
Stjerten skrev: tir okt 11, 2022 8:27 am Til dere som er oppdatert på gjeldende CBA, hvilken praktisk effekt har det å stå på Season Opening Injured Reserve List?
Vil spillere på ELC da motta NHL lønn, eller den noe kjipere AHL lønnen?
Flames signerte Mathias Emilio Pettersen står nå på denne listen
https://www.capfriendly.com/teams/flames . Etter en sterk innledning på campen, ble han skadet. Noen som har fått med seg hvilken skade og alvorlighetsgrad/varighet?
Denne sesongen vil bli svært viktig for Pettersen. Etter to relativt svake ahl sesonger (poengmessig i hvertfall), er han avhengig av at det løsner og at han produserer på stabilt høyt nivå. Han er RFA til sommeren
Har ikke funnet noen steder som har fulgt Stocton Heat særlig nøye. De har forresten relokalisert til Canada, og heter nå Calgary Wranglers.
Pettersen har denne kontrakten ifølge capfriendly
Mathias Emilio Pettersen's salary is $925,000 and his cap hit is $903,333 for the 2022-23 season. His salary is comprised of $92,500 in signing bonuses and $832,500 in base salary.

Blitt 22 år gammel, RFA neste sommer. Så ny kontrakt skal skrives da.

Her er en oppdatering fra VG på Emilio Pettersen
https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... .U8s9VSkDw
Takk for svar, alle sammen
I den forrige cba, kunne ikke spillere som ble skadet, sendes vekk før dem var kampklar. Og siden han ikke er sendt ned enda, tenkte jeg kanskje han fikk beholde nhl lønn til han var klar. Var slik før hvertfall. Men det viktigste nå, er å bli skadefri og storspille i ahl. Han kjemper for sin neste kontrakt. Håper de bytter han, til en klubb med litt færre centere.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Fyfaen, den NHL-skandalen nå med gruppe-voldtekt som har kommet ut, og dekket over av Hockey Canada, har sett listen over spillerne også, for noen svin, kastrer dem hele gjengen.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Canucks skrev: tir okt 11, 2022 11:30 pm Fyfaen, den NHL-skandalen nå med gruppe-voldtekt som har kommet ut, og dekket over av Hockey Canada, har sett listen over spillerne også, for noen svin, kastrer dem hele gjengen.
Har det kommet ut en liste med spillere som er involvert?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Smurfejonny skrev: tir okt 11, 2022 11:31 pm
Canucks skrev: tir okt 11, 2022 11:30 pm Fyfaen, den NHL-skandalen nå med gruppe-voldtekt som har kommet ut, og dekket over av Hockey Canada, har sett listen over spillerne også, for noen svin, kastrer dem hele gjengen.
Har det kommet ut en liste med spillere som er involvert?
Ikke offisielt, så derfor velger jeg å ikke dele listen jeg har sett, om det skulle vise seg at en av disse faktisk ikke er på listen, men er spillerne som jeg har sett er på Flyers,Blues,Columbus,Sabres,Stars og Chicago, de mest kjente navnene på listen er i Blues og Flyers.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Canucks skrev: tir okt 11, 2022 11:56 pm
Smurfejonny skrev: tir okt 11, 2022 11:31 pm
Canucks skrev: tir okt 11, 2022 11:30 pm Fyfaen, den NHL-skandalen nå med gruppe-voldtekt som har kommet ut, og dekket over av Hockey Canada, har sett listen over spillerne også, for noen svin, kastrer dem hele gjengen.
Har det kommet ut en liste med spillere som er involvert?
Ikke offisielt, så derfor velger jeg å ikke dele listen jeg har sett, om det skulle vise seg at en av disse faktisk ikke er på listen, men er spillerne som jeg har sett er på Flyers,Blues,Columbus,Sabres,Stars og Chicago, de mest kjente navnene på listen er i Blues og Flyers.
Kan du sende den privat?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Canucks skrev: tir okt 11, 2022 11:30 pm Fyfaen, den NHL-skandalen nå med gruppe-voldtekt som har kommet ut, og dekket over av Hockey Canada, har sett listen over spillerne også, for noen svin, kastrer dem hele gjengen.
Har ikke sett lista, men ja. Syke greier. Mye slikt om dagen. Godt det kommer fram

Ian Cole ble beskyldt for voldtekt på Twitter, fra en anonym avsender for et par dager siden.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

NHL sesongen er igang. Nashville står med 2 seire og Rangers slo Tampa 3-1 inatt

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Rangers og spesielt Zibanejad var bra på i natt. Fullt fortjent seier mot et Tampa som skapte nokså lite. Kunne vært større sifre hadde det ikke vært for Vasilevskij. Det ser litt tynt ut hos Tampa selv om det vel ikke burde det da det tross alt fortsatt er en veldig bra roster.

Artig kamp mellom Kings og Knights. Gikk jo mot 3-3, men bra scoring inn i sluttsekundene av Mark Stone. Eichel også på scoringslisten. Pietrangelo og Stephenson med to assists hver. Har vel vært stilt en del spørsmålstegn ved Logan Thompson, men synes han klarte seg greit. Ellers så tredjerekka til Kings med Iaffallo-Byfield-Vilardi tidvis veldig bra ut.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Canucks skrev: tir okt 11, 2022 11:56 pm
Smurfejonny skrev: tir okt 11, 2022 11:31 pm
Canucks skrev: tir okt 11, 2022 11:30 pm Fyfaen, den NHL-skandalen nå med gruppe-voldtekt som har kommet ut, og dekket over av Hockey Canada, har sett listen over spillerne også, for noen svin, kastrer dem hele gjengen.
Har det kommet ut en liste med spillere som er involvert?
Ikke offisielt, så derfor velger jeg å ikke dele listen jeg har sett, om det skulle vise seg at en av disse faktisk ikke er på listen, men er spillerne som jeg har sett er på Flyers,Blues,Columbus,Sabres,Stars og Chicago, de mest kjente navnene på listen er i Blues og Flyers.
Stygge greier, men dessverre ingen overraskelse. Disse gutta blir dyrket som guder, fra collegealder. Alle "hyss" blir dysset ned, fordi - laget.

Var det du som hadde røtter fra Østerrike forresten?
Marco Rossi er klar for opening night for Wild, mot Rangers. Gjort en meget sterk camp. Ledet preseason på poeng, over alle lagene.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Canucks skrev: tir okt 11, 2022 11:30 pm Fyfaen, den NHL-skandalen nå med gruppe-voldtekt som har kommet ut, og dekket over av Hockey Canada, har sett listen over spillerne også, for noen svin, kastrer dem hele gjengen.
Alle sammen innen styre og stell i Canada Hockey har vel pakket sammen og trekt seg. Har du listen? Har vel mildt sagt en sterk mistanke når du nevner Blues her....

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Johnny Kovacevic som ble hentet fra waivers til Montreal fra Winnipeg gikk rett inn på laget. Montreal slår Toronto 4-3, Kovacevic som vel var 9-10 valg hos Jets spilte over 19 minutter, 3 minutter i PK og hadde 6 hits. Hadde 0 i +/- statistikken. En debut jeg ikke hadde forventet. Vet han er bra, veldig bra på AHL nivå. Årets back for 2 sesonger siden i Moose. Fikk et par kamper for Jets forrige sesong. Men egentlig langt bak i køen. Allikevel visste jeg at det var kvalitet og han er stor fysisk. Kult at han får en slik debut og kult at de slår Toronto. Caufield med 2 mål for Montreal

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: tor okt 13, 2022 8:34 am Johnny Kovacevic som ble hentet fra waivers til Montreal fra Winnipeg gikk rett inn på laget. Montreal slår Toronto 4-3, Kovacevic som vel var 9-10 valg hos Jets spilte over 19 minutter, 3 minutter i PK og hadde 6 hits. Hadde 0 i +/- statistikken. En debut jeg ikke hadde forventet. Vet han er bra, veldig bra på AHL nivå. Årets back for 2 sesonger siden i Moose. Fikk et par kamper for Jets forrige sesong. Men egentlig langt bak i køen. Allikevel visste jeg at det var kvalitet og han er stor fysisk. Kult at han får en slik debut og kult at de slår Toronto. Caufield med 2 mål for Montreal
Tror Montreal spilte 17 min av tredje periode før de fikk inn et skudd. Da ble det også mål. Kanskje Montreal ikke blir så dårlige som man tror? Synes nå egentlig de gjorde mye bra i natt. Men litt av en dramatikk på slutten. Nylander sitt 3-3-mål var vel mildt sagt diskutabelt. Tavares tilbake for fullt her og hadde to assists. Matthews ikke like på. Ble kanskje preget av at Montreal-publikummet buet han ut?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Jets fikk i alle tatt hull på Rangers-hypen i natt. Bra kamp av Connor og Co som til slutt vinner 4-1.

Columbus yppet seg mot Tampa, men Tarasov slapp inn mange lette mål i natt. Gaudreau med sitt første mål, men Tampa vinner til slutt med 5-2.

Carolina sin seier mot San José satt langt inne, men kom på slutten ved Aho som sikret 2-1. Tar en "råsjangs" på at Carolina tar President's Trophy i år.

Det gikk noe trått mellom Detroit og Montreal også. Seks utvisninger i løpet av kampen uten at et eneste PP-mål, men Detroit fikk i alle fall hull på byllen ved Søderblom og deretter Rasmussen og Määtä. 3-0 til slutt der.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

GiPazzini_85 skrev: lør okt 15, 2022 10:31 am Jets fikk i alle tatt hull på Rangers-hypen i natt. Bra kamp av Connor og Co som til slutt vinner 4-1.

Columbus yppet seg mot Tampa, men Tarasov slapp inn mange lette mål i natt. Gaudreau med sitt første mål, men Tampa vinner til slutt med 5-2.

Carolina sin seier mot San José satt langt inne, men kom på slutten ved Aho som sikret 2-1. Tar en "råsjangs" på at Carolina tar President's Trophy i år.

Det gikk noe trått mellom Detroit og Montreal også. Seks utvisninger i løpet av kampen uten at et eneste PP-mål, men Detroit fikk i alle fall hull på byllen ved Søderblom og deretter Rasmussen og Määtä. 3-0 til slutt der.
Er litt spent på Detroit i år. Hadde helt glemt at Copp gikk dit. Montreal er veldig ujevne. Carolina har jeg likt i flere år. Kan gå veldig langt i år.

Ser Laine ikke var med mot Tampa. Hvor gode blir Columbus denne sesongen? De har spillere som ka score mot alle, men jeg tror ikke de greier sluttspill

Rangers blir råsterke i år selv om Jets vant inatt.
Jeg tror dere skal forvente et Jets det er vanskelig å score på.

Utrolig terping på det defensive. Spillerne skal gå 100% inn i egen sone, akkurat som de gjør på vei inn i offensiv sone. De som ikke følger planen vil få merke det i form av færre spilleminutter sier Browness. Med Hellebuyck bakerst forventer jeg et gnient Jets lag

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: lør okt 15, 2022 1:23 pm
GiPazzini_85 skrev: lør okt 15, 2022 10:31 am Jets fikk i alle tatt hull på Rangers-hypen i natt. Bra kamp av Connor og Co som til slutt vinner 4-1.

Columbus yppet seg mot Tampa, men Tarasov slapp inn mange lette mål i natt. Gaudreau med sitt første mål, men Tampa vinner til slutt med 5-2.

Carolina sin seier mot San José satt langt inne, men kom på slutten ved Aho som sikret 2-1. Tar en "råsjangs" på at Carolina tar President's Trophy i år.

Det gikk noe trått mellom Detroit og Montreal også. Seks utvisninger i løpet av kampen uten at et eneste PP-mål, men Detroit fikk i alle fall hull på byllen ved Søderblom og deretter Rasmussen og Määtä. 3-0 til slutt der.
Er litt spent på Detroit i år. Hadde helt glemt at Copp gikk dit. Montreal er veldig ujevne. Carolina har jeg likt i flere år. Kan gå veldig langt i år.

Ser Laine ikke var med mot Tampa. Hvor gode blir Columbus denne sesongen? De har spillere som ka score mot alle, men jeg tror ikke de greier sluttspill

Rangers blir råsterke i år selv om Jets vant inatt.
Jeg tror dere skal forvente et Jets det er vanskelig å score på.

Utrolig terping på det defensive. Spillerne skal gå 100% inn i egen sone, akkurat som de gjør på vei inn i offensiv sone. De som ikke følger planen vil få merke det i form av færre spilleminutter sier Browness. Med Hellebuyck bakerst forventer jeg et gnient Jets lag
Laine er uten i rundt fire uker. Derfor han ikke spilte. Detroit har et interessant lag, ja. Må jo plusse på med Raymond der også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»